ریزترین علائم بارداری انعقاد نطفه

ریزترین علائم بارداری انعقاد نطفه :

ممکنه باردار باشی مراقب این علائم اولیه بارداری باشید. برخی از این اولین علائم بارداری ممکن است حتی قبل از اینکه پریودتان را از دست بدهید، ظاهر شوند.

علائم مختلفی وجود دارد که می تواند نشان دهنده بارداری شما باشد. این علائم اولیه بارداری از زن به زن دیگر و از بارداری به بارداری دیگر متفاوت است. اگر باردار هستید، ممکن است متوجه یک یا چند مورد از این علائم اولیه شوید. نگران نباشید، بعید است

که همه آنها را یکجا دریافت کنید.

به همین ترتیب، اگر هیچ یک از آنها را تجربه نکردید، نباید نگران باشید. بارداری بدون توجه به هیچ یک از این علائم بارداری کاملا امکان پذیر است. چه هر یک از این اولین علائم بارداری را داشته باشید یا اصلاً هیچ یک از آنها را نداشته باشید، تنها راه برای اطمینان

از اینکه آیا باردار هستید یا نه، انجام آزمایش بارداری است .

شروع ریزترین علائم بارداری انعقاد نطفه

علائم بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

اول، مهم است که توجه داشته باشید که علائم بارداری می تواند در زمان های مختلف در افراد مختلف ظاهر شود. و در حالی که برخی از زنان تمام علائم بارداری ممکن را تجربه می کنند، برخی دیگر تا چند هفته از بارداری خود بسیار اندک (در صورت وجود) از این علائم را تجربه می کنند.

بنابراین، با توجه به آنچه گفته شد، در اینجا جدول زمانی میانگین علائم بارداری، بر اساس یک چرخه معمولی 28 روزه قاعدگی آورده شده است:

حدود 14 روز پس از آخرین قاعدگی: لقاح

17 روز یا بیشتر پس از آخرین قاعدگی: حساسیت به بو، حساس شدن سینه ها، خستگی، افزایش دمای پایه بدن ممکن است شروع شود.

20 تا 26 روز پس از آخرین قاعدگی: خونریزی لانه گزینی، مخاط دهانه رحم غلیظتر ممکن است رخ دهد.

28 تا 35 روز پس از آخرین قاعدگی: تکرر ادرار و نوسانات خلقی ممکن است شروع شود. پریود از دست رفته

35 روز یا بیشتر پس از آخرین قاعدگی: سایر علائم بارداری ممکن است در هر نقطه از سه ماهه اول شروع شود .

در حالی که برخی از زنان حتی قبل از مثبت شدن تست حاملگی علائم بارداری دارند، برخی دیگر علائم بارداری را تجربه نمی کنند یا اصلاً علائم بارداری را تجربه نمی کنند. علائم رایج بارداری که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

شروع ریزترین علائم بارداری انعقاد نطفه

  • پریود از دست رفته
  • خستگی
  • افزایش دمای پایه بدن
  • تقویت حس بویایی
  • سینه های حساس و متورم
  • لکه بینی (خونریزی لانه گزینی)
  • مخاط دهانه رحم تغییر می کند
  • تکرر ادرار
  • نوسانات خلقی
  • نفخ
  • سوزش سردل
  • حالت تهوع (تهوع صبحگاهی)
  • بیزاری از غذا
  • بزاق بیش از حد
  • (قبل از عقب افتادن قاعدگی: هفته های 2-4 بارداری)1. افزایش دمای پایه بدن

اگر از یک دماسنج پایه بدن برای ردیابی اولین دمای صبحگاهی خود استفاده کرده اید ، ممکن است متوجه شوید که هنگام بارداری حدود 1 درجه افزایش می یابد و در طول بارداری شما بالا می ماند.

اگرچه این یک علامت اشتباه در اوایل بارداری نیست (دلایل دیگری نیز وجود دارد که می تواند دمای بدن شما افزایش یابد)، می تواند شما را از اخبار بزرگ آگاه کند.

2. حساسیت بو

افزایش حس بویایی یکی از علائم اولیه بارداری است که بوهای ملایم قبلی را قوی و نامطبوع می کند. از آنجایی که این یکی از اولین علائم بارداری است که بسیاری از زنان گزارش می‌کنند، اگر انفیه‌گر شما ناگهان حساس‌تر شود و به راحتی توهین شود، ممکن

است نوزادان در هوا باشند.

3. تغییرات سینه

سینه های حساس و متورم و تیره شدن آرئول های ناهموار از جمله تغییراتی هستند که ممکن است در اوایل بارداری تجربه کنید. هورمون های استروژن و پروژسترون مستحق بیشتر اعتبار (یا سرزنش) برای این علامت اولیه بارداری هستند. حساسیت سینه درد

همراه با افزایش است، زیرا بخشی از آمادگی بدن شما برای شیرسازی در آینده است.

شروع ریزترین علائم بارداری انعقاد نطفه

آرئول ها (دایره های اطراف نوک سینه ها) ممکن است تیره تر شده و قطر آنها افزایش یابد. همچنین به احتمال زیاد متوجه افزایش اندازه و تعداد برجستگی های کوچک در ناحیه آرئول خواهید شد. این برجستگی‌ها که غده‌های مونتگومری نامیده می‌شوند،

همیشه وجود داشتند، اما اکنون در حال آماده شدن برای تولید روغن‌های بیشتری هستند که نوک سینه‌های شما را پس از شروع شیردهی، روان می‌کنند.

4. پرداخت

تصور کنید بدون تمرین از یک کوه بالا می روید در حالی که کوله پشتی ای را حمل می کنید که هر روز کمی بیشتر وزن دارد. به طور خلاصه حاملگی است! به عبارت دیگر، کار سختی است، به همین دلیل است که خستگی یکی از علائم اولیه بارداری است که

تقریباً همه مادران آینده تجربه می کنند.

وقتی باردار می‌شوید، انرژی زیادی صرف ساختن جفت می‌شود، سیستم حمایت از زندگی برای کودک شما. همه چیزهایی که می توانند شما را از شروع معمول خود دور کنند و مدت کوتاهی پس از بارداری باعث خستگی بارداری شوند.

5. خونریزی لانه گزینی

ممکن است لکه بینی خفیف داشته باشید و باردار باشید. در واقع، برخی از مادرانی که به تازگی باردار شده اند، خونریزی لانه گزینی را 6 تا 12 روز پس از لقاح تجربه می کنند.

لکه بینی خفیف یا خونریزی لانه گزینی قبل از انتظار قاعدگی گاهی اوقات یک علامت اولیه بارداری است که نشان می دهد جنین خود را در دیواره رحم کاشته است، که ممکن است با دردهای قاعدگی همراه باشد.

در اینجا نحوه تشخیص خونریزی لانه گزینی است و نه پریود: خونریزی لانه گزینی معمولاً صورتی متوسط یا قهوه ای روشن است – به ندرت قرمز پریود است. همچنین لکه‌دار است (بسیار سبک‌تر از پریود شما) و مداوم نیست و از چند ساعت تا چند روز طول

می‌کشد.

 

ریزترین علائم بارداری انعقاد نطفه

در این زمینه تحقیقات بسیار کمی وجود دارد و علائم اولیه بارداری برای همه متفاوت است . علائم اولیه بارداری یکی از مواردی است که باعث می شود تعجب کنید که آیا آن را تصور می کنید یا نه. 

برخی از شایع ترین علائم اولیه بارداری را می توان در اوایل روز تخمک گذاری مشاهده کرد ، اما بیشتر آنها در چند هفته اول بارداری ظاهر می شوند. 

 بعضی از خانمها اولین یا دو بار بارداری را یک هفته یا دو هفته بعد از بارداری احساس می کنند .

با این حال، لکه بینی گاهی اوقات می تواند قبل از قاعدگی معمولی شما یک وقفه در اواسط سیکل باشد، به خصوص اگر چرخه نامنظم یا مختل داشته باشید. ترشحات قهوه ای اواسط سیکل ممکن است در زمانی که باردار نیستید نیز اتفاق بیفتد زیرا به معاینه

واژینال، تست پاپ اسمیر یا رابطه جنسی خشن واکنش نشان می دهید.

  • 50٪  در حین 5 هفته حاملگی دارای برخی از علائم بارداری بودند.
  • 70 درصد علائم 6 هفته داشتند.
  • 90 درصد علائم تا 8 هفته داشتند.

 شایع ترین علائمی که باید به دنبال آن وجود داشته باشد تهوع ، استفراغ ، خستگی ، تکرر ادرار و حساسیت به پستان و تورم است . این علائم می تواند خفیف یا شدید باشد.

بیشتر علائم اولیه بارداری قبل از قاعدگی به طور قابل توجهی شبیه به عوارض جانبی PMS است. با این حال، اگر باردار باشید، فقط متوجه تغییرات در ناحیه آرئول خواهید شد (آنها تیره تر، پهن تر و ناهموار به نظر می رسند). افزایش مداوم BBT و ترشحات

خامه‌ای واژینال پس از تخمک‌گذاری نیز نشانه‌های نسبتاً قابل اعتمادی برای بارداری هستند، اما مطمئناً بی‌خطا نیستند.

در غیر این صورت، تنها راه برای دانستن اینکه آیا سایر علائم اولیه بارداری (تهوع، حساس شدن سینه ها، خستگی، نفخ، حساسیت به بو و غیره) به دلیل نوزاد یا PMS است یا خیر این است که صبر کنید تا زمانی که بتوانید آزمایش بارداری انجام دهید.

حتی قبل از انجام تست بارداری خانگی پنجره جدیدی باز می کندممکن است به شکل برخی از علائم اولیه بارداری، از جمله حساسیت بو، تغییرات سینه و خستگی، هشیار شوید. اما از آنجایی که بسیاری از این علائم اولیه بارداری مشابه علائمی هستند که

درست قبل از شروع قاعدگی دارید، تشخیص تفاوت آن دشوار است.

در حالی که تنها راه برای اطمینان از اینکه نوزاد در سفر دارید، ادرار کردن روی چوب است (سپس این نتایج توسط پزشک تایید می‌شود)، این علائم اولیه – که برخی از آنها ممکن است قبل از قاعدگی رخ دهد – ممکن است باعث شود سرنخ هایی که انتظارش را دارید.

علایم صددرصدی بارداری در هفته اول

 

یاد بگیرید چگونه به طور منظم فشار خون خود را پیگیری کنید.ممکن است متوجه گرفتگی خفیف در اطراف کاشت شوید. تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ممکن است باعث شود کمی احساس نفخ یا یبوست نیز داشته باشید، اما در این مرحله از بارداری، به

دلیل جنین، هیچ حرکتی احساس نمی‌کنید، زیرا جنین فقط یک جنین است 

از پزشکتان درباره دستورالعمل های رژیم غذایی شخصی برای کمک به کاهش فشار خون سؤال کنید.

به طور مرتب آب کافی و میان وعده برای جلوگیری از سرگیجه مصرف کنید. به آرامی از روی صندلی بلند شدن ممکن است کمک کننده باشد.

حساسیت بویایی و بیزاری از غذا در اوایل بارداری

حساسیت بویایی از علائم اولیه ی بارداری است که بیشتر گزارش شده است. شواهد علمی کمی در مورد حساسیت بویایی در سه ماهه اول وجود دارد. اما ممکن است مهم باشد، چرا که حساسیت بویایی ممکن است باعث تحریک تهوع و استفراغ شود. همچنین ممکن است باعث بروز بی میلی و بیزاری شدید نسبت به غذاهای خاص شود.

گزارش های مربوط به رابطه بین بو و حاملگی که در سال های ۱۹۲۲ تا ۲۰۱۴ مورد بررسی قرار گرفت. محققین این روند را پیدا کردند که زنان باردار در طول سه ماهه اول میزان بو را شدیدتر حس می کنند.

۴ دی.پی.اُ یا چهار روز پس از تخمک گذاری، یک مرحله ی اولیه در حاملگی است. اگر در مرحله‌ی تخمک گذاری، تخمک آزاد شده بارور شود تبدیل به زیگوت می شود و از طریق لوله ی فالوپ وارد رحم می شود. در طول ۴ روز بعد از لقاح، زیگوت به ۱۶ سلول مختلف با نام سلول های پر توان تقسیم خواهد شد. سلول های پر توان می‌توانند به هر بخشی از بدن انسان تبدیل شوند.

زیگوت در این مرحله توتاله نامیده می شود که بعدها تقسیم می شود تا بلاستوسیت را ایجاد کند. این اولین مرحله از تشکیل یک جنین است. زمانی که این جنین در پوشش رحم شما جای‌گیر شود، بارداری شما آغاز می‌شود.

فکر می کنید ممکن است باردار باشید؟

علائم بارداری چیست؟

نوشته های مرتبط

بارداری شرایطی است که در آن جنین یا در رحم زنان ایجاد می شود. اصطلاح “جنین”  استفاده برای توصیف ارگانیسم در حال توسعه در طول 8 هفته اول بارداری و اصطلاح “جنین” از هفته 9 بارداری استفاده می شود.

تولد معمولاً در حدود 38 هفته پس از بارداری یا حدود 40 هفته پس از شروع آخرین قاعدگی رخ می دهد.

بعد از لقاح تخمک ، هم در عملکرد اندام ها و هم در وضعیت عاطفی زن باردار تغییراتی رخ می دهد. بعضی اوقات علائم اولیه بارداری شبیه علائم سندرم قبل از قاعدگی است.

همه خانمها تمام علائم بارداری زودرس را ندارند. علائم با شدت های مختلف بروز می کنند.

شایع ترین علائم در اوایل بارداری عبارتند از:

علائم بارداری در روز 23 پریودی

  • تأخیر / عدم وجود قاعدگی.
  • احساس ضعف ، سرگیجه و خستگی؛
  • تورم ، افزایش حساسیت یا درد پستان.
  • احساس تورم شکم؛
  • حالت تهوع؛

آیا نفخ نشانه اولیه بارداری است؟افزایش پروژسترون در دوران بارداری همچنین می تواند باعث نفخ شکم، پری و گاز شود.

افزایش پروژسترون در دوران بارداری همچنین می تواند باعث نفخ شکم، پری و گاز شود. افزایش وزن در سه ماهه اول معمولاً حداقل است، اما تورم و احتباس مایعات ممکن است به شما این احساس را بدهد که بیش از یک پوند در ماه اضافه وزن داشته اید..

ماسک بارداری (ملاسما)در طول سه ماهه اول، پوست روی پیشانی، پل بینی، لب بالایی یا استخوان گونه ممکن است تیره شود.

در سه ماهه اول، یکی از علائم اولیه بارداری ملاسما است. این زمانی است که ممکن است پوست روی پیشانی، پل بینی، لب بالایی یا استخوان گونه شما تیره شود. این اغلب به عنوان “ماسک حاملگی” نامیده می شود و اصطلاح پزشکی ملاسما یا کلواسما است. این بیماری در زنان با پوست تیره تر و کسانی که سابقه خانوادگی ملاسما دارند شایع تر است.

در دو هفته اول بارداری، از آنجایی که هنوز تخمک گذاری نکرده اید، در واقع باردار نیستید، بنابراین قبل از لقاح هیچ علامت بارداری را متوجه نخواهید شد. هنگامی که صحبت از علائم اولیه بارداری پس از لقاح می شود، برخی از زنان گزارش می دهند که علائم را

در زمان های مختلف مشاهده می کنند. برای مثال، برخی علائم بارداری را حدود یک هفته پس از لقاح متوجه می‌شوند – زمانی که تخمک در دیواره رحم کاشته می‌شود و باعث خونریزی لانه‌گزینی می‌شود (لکه‌بینی خفیف) – برخی دیگر دیرتر، معمولاً با عقب

افتادن قاعدگی، متوجه علائم بارداری می‌شوند.

1. پریود از دست رفته

عقب افتادن قاعدگی اغلب اولین علامت بارداری است، یعنی اگر سیکل قاعدگی منظمی داشته باشید .

اگر سیکل قاعدگی شما برای سال ها نسبتاً منظم بوده و ناگهان پریود شما دیر شده است، بهتر است یک تست بارداری خانگی انجام دهید تا بررسی شود که آیا باردار هستید یا خیر. اگر آزمایش منفی باشد، ممکن است دلیل دیگری پشت پریود شما باشد .

اگر سیکل های شما منظم نیست، ممکن است قبل از اینکه متوجه عقب افتادگی قاعدگی شوید، علائم اولیه بارداری را مشاهده کنید.

2. خونریزی لانه گزینی یا لکه بینی

ممکن است در زمانی که پریود می شود متوجه خونریزی خفیف یا لکه بینی شوید. این به عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته می شود و زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده در دیواره رحم شما در دوران بارداری لانه گزینی می کند. اگرچه خونریزی لانه

گزینی می تواند در زمان پریود شما اتفاق بیفتد، اما راه هایی برای تشخیص آن وجود دارد:

خونریزی لانه گزینی تقریباً 1-2 روز طول می کشد، به جای اینکه 3-7 روز مانند پریود شما طول بکشد.

رنگ آن روشن است، بنابراین صورتی یا قهوه ای روشن است، نه قرمز روشن مانند دوران قاعدگی شما.

ممکن است گرفتگی خفیف را تجربه کنید.

علائم اولیه بارداری بعد از انعقاد نطفه

 

اولین علامت بارداری (درد کاشت) فقط چند روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. با این وجود ، در بیشتر سایر علائم اولیه بارداری ، انتظار دارید که حدود 4 هفته بارداری یا دو هفته پس از تخمک گذاری برای یک چرخه منظم متوجه تغییراتی شوند.

آنچه در 2 هفته احساس می کنید

آخرین دوره شما از حدود دو هفته پیش شروع شده است. براساس روشی که پزشکان و ماماها هفته های بارداری را محاسبه می کنند ، با علامت به اصطلاح 2 هفته ای ، شما واقعاً تخمک گذاری می کنید . به احتمال زیاد به چرخه قاعدگی معمول شما مربوط می شود.

رحم در حال رشد شما نیز شروع به وارد کردن فشار به مثانه کرده و فضای ذخیره کمتری برای ادرار باقی می‌گذارد و باعث می‌شود بیشتر به سمت توالت بروید.

علائم بارداری در 3 هفته

اگر تخمک شما با موفقیت بارور شد ، این هفته فرایندی به نام تقسیم سلولی را طی می کند ، زیرا راه خود را از طریق لوله فالوپی به سمت رحم منتقل می کند. 

در آنجا ، تخمک بارور شده در آستر رحم شما قرار می گیرد.

اکثر خانمها در 3 هفته احساس خیلی متفاوتی ندارند ، اما برخی ممکن است متوجه کمی لکه بینی شوند و یا علائم حاملگی زودرس مانند خستگی ، سینه های لطیف ، حالت تهوع ، احساس بوی بلند ، بی حس کردن مواد غذایی و مکرر احساس کنند.

. تغییرات در مخاط دهانه رحم

آیا شما دانش آموز مخاط دهانه رحم خود شده اید؟ حالا آن را بررسی کنید: اگر کرمی شود و بعد از تخمک گذاری به همین شکل باقی بماند، نشانه خوبی برای مثبت بودن تست بارداری است.

همانطور که بارداری شما پیشرفت می کند، همچنین متوجه افزایش ترشحات واژن خواهید شد که به آن لکوره می گویند. این ترشحات رقیق و سفید مایل به شیری طبیعی و سالم است، اما اگر توده یا غلیظ به نظر می رسد با پزشک خود صحبت کنید.

. تکرر ادرار

دو تا سه هفته پس از لقاح ممکن است متوجه افزایش نیاز به ادرار شوید. این احساس جدید گیجی ناشی از هورمون بارداری hCG است که جریان خون را به کلیه‌های شما افزایش می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا بدن شما (و در نهایت بدن کودکتان) را به طور

موثرتری از شر مواد زائد خلاص کنند.

پریود از دست رفته

ممکن است واضح باشد، اما اگر پریودتان را از دست داده اید (مخصوصاً اگر عادت ماهانه شما معمولاً مانند ساعت است)، احتمالاً به بارداری مشکوک هستید و دلیل خوبی هم دارد. عقب افتادن قاعدگی یکی از علائم اولیه بارداری است که همه مادران باردار

تجربه می کنند!

. نفخ

آیا در بستن دکمه های شلوار جین خود مشکل دارید؟ تشخیص نفخ در اوایل بارداری از نفخ قبل از پریود دشوار است، اما این یک علامت اولیه بارداری است که بسیاری از زنان بلافاصله پس از بارداری احساس می کنند.

شما هنوز نمی توانید این احساس پف کرده و بیش از حد خوردن را در کودک خود سرزنش کنید، اما می توانید آن را به گردن هورمون پروژسترون بیندازید که به کند شدن هضم کمک می کند و به مواد مغذی غذاهایی که می خورید زمان بیشتری برای ورود به

جریان خون و رسیدن به آن می دهد. بچه ات.

متأسفانه نفخ اغلب با یبوست همراه است. دریافت مقدار مناسب فیبر در رژیم غذایی می تواند به حفظ منظم شما کمک کند.

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

 

تغییرات خلقی در اوایل بارداریتغییرات سریع در سطوح هورمونی در دوران بارداری ممکن است مسئول نوسانات خلقی و احساس استرس باشد.

تغییرات سریع در سطوح هورمونی در دوران بارداری ممکن است مسئول نوسانات خلقی و احساس استرس باشد. نوسانات خلقی بارداری از چه زمانی شروع می شود؟ زنان تازه باردار ممکن است احساس عاطفی، مضطرب یا افسردگی داشته باشند و طلسم

گریه داشته باشند. نوسانات خلقی ممکن است در سه ماهه اول بدترین شکل باشد، در سه ماهه دوم تا حدودی کاهش پیدا کند و با نزدیک شدن به پایان بارداری در سه ماهه سوم دوباره برگردد.

اگر در این دوره آزمایش شما منفی بود ولی شما به بارداری خود اطمینان دارید، برای تایید این موضوع باید به دیدن یک پزشک بروید. نتایج منفی اشتباه هنگام آزمایش های خانگی می تواند اتفاق بیفتد. دلیل آن می تواند این باشد که شما بسیار زودتر از موعد

آزمایش را انجام داده اید یا اینکه بدن شما به زمان بیشتری برای آزاد کردن هورمون اچ.سی.جی نیاز دارد.

فشار خون بالا و سرگیجه در اوایل بارداری

در بیشتر موارد، فشار خون بالا یا عادی در مراحل اولیه حاملگی کاهش می یابد. از آن جایی که عروقتان گشاد می شوند افت فشار ممکن است موجب سرگیجه نیز بشود.

تشخیص این که فشار خون بالا در نتیجه ی بارداری ایجاد شده دشوار است. تقریبا تمام موارد فشار خون بالا در۲۰ هفته ی اول نشان دهنده مشکلات زمینه ای است. فشار خون بالا ممکن است در حاملگی ایجاد شود یا از قبل از حاملگی وجود داشته باشد.

پزشک فشار خونتان را در اولین ملاقات قبل ز زایمان می گیرد و این به پیدا کردن فشار پایه برای خواندن فشار خون طبیعی کمک کننده است.

اگر هنوز ورزش های خود را به ورزش های مناسب بارداری تغییر نداده اید، این کار را بکنید.

علائم بارداری در 4 هفته

روشن ترین علامت در این مرحله یک دوره از دست رفته است. بسیاری از خانم ها هنوز هم در 4 هفته احساس خوبی دارند ، اما برخی دیگر ممکن است متوجه سینه درد ، خستگی ، ادرار مکرر و حالت تهوع شوند.  حدود یک سوم زنان در 4 هفته بارداری حالت تهوع را تجربه می کنند.

علائم بارداری در 5 هفته

در حالی که نطقه شما با سرگیجه ای در رحم شما رشد می کند ، ممکن است شما از ناراحتی های مربوط به حاملگی از جمله خستگی ، سینه های دردناک یا متورم ، حالت تهوع و رفتن مکرر به دستشویی آگاه شوید.

سایر علائم بارداری

همچنین ممکن است علائم دیگری از بارداری را مشاهده کنید، مانند:

  • نفخ . نفخ در اوایل بارداری ناشی از تغییرات هورمونی در اوایل بارداری است که می تواند باعث ایجاد احساس نفخ در شما شود.
  • کمردرد و سردرد . کمردرد و سردرد در زنان باردار بسیار شایع است.
  • یبوست . تغییرات در هورمون های شما می تواند بر سیستم گوارش شما تأثیر بگذارد و باعث کند شدن آن شود، بنابراین ممکن است احساس یبوست کنید.
  • تیره شدن آرئول ها ممکن است متوجه تیره شدن آرئول های اطراف نوک سینه های خود شوید.
  • گرفتگی بینی . مجدداً سطح هورمون ها افزایش می یابد و همچنین تولید خون افزایش می یابد که می تواند باعث تورم غشاهای مخاطی در بینی شود.
  • علائم بارداری در 6 هفته

    برای بیشتر زنان ، بیماری صبحگاهی بین 6 تا 8 هفته آغاز می شود. همچنین ممکن است شما خسته شده و دچار نوسانات خلقی شوید ، که می تواند ناشی از تغییرات هورمونی و همچنین استرس تعجب از آنچه پیش روی بارداری شما است ، باشد.

    حدود 25 درصد از زنان در اوایل بارداری لکه بینی مشاهده می کنند. این معمولاً چیزی برای نگرانی نیست ، اما اگر متوجه لکه بینی یا خونریزی شدید ، با پزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز درست نیست.

    علائم بارداری در هفته اول نی نی سایت

     

    سردردهای بارداری سردرد در اوایل بارداری شایع است.

    در اوایل بارداری، سردرد شایع است. ممکن است ناشی از افزایش تغییرات هورمونی باشد که بلافاصله پس از لقاح شروع می شود. یا ممکن است سردردهای سینوسی ناشی از احتقان بینی باشد که ممکن است از علائم اولیه بارداری نیز باشد.

    در دوره چهار روز پس از تخمک گذاری ، تخمک به تازگی بارور شده و می تواند در مرحله ی توتاله یا ابتدای مرحله ی بلاستوسیست باشد. بدن شما ممکن است برای حفظ یک حاملگی سالم شروع به آزاد کردن هورمون هایی نظیر گنادوتروپین جفتی انسان (اچ.سی.جی) و پروژسترون نماید. با این وجود در بیشتر بارداری ها هورمون اچ.سی.جی بعد از جای‌گیری جنین آزاد می شود.

    علائم بارداری که شما ممکن است چهار روز پس از تخمک گذاری متوجه شوید.

    بیشتر به توالت رفتن

    حدود 6 تا 8 هفته پس از لقاح، یکی از علائم بارداری که ممکن است تجربه کنید، نیاز به تکرر ادرار است. این به این دلیل است که رحم شما (اصطلاح پزشکی برای رحم شما) بزرگتر شده و به مثانه شما فشار می آورد. در پایان سه ماهه اول، رحم شما به سمت شکم شما بالا می رود که مقداری از این فشار را از مثانه شما خارج می کند.

    .نوسانات خلقی

    تغییرات هورمونی شما ممکن است باعث تغییرات خلقی در مراحل اولیه بارداری شود – حتی می توانید بدون اینکه واقعاً دلیل آن را بدانید گریه کنید.

    تغییر ذائقه در بیزاری از غذا/نوشیدن و حساسیت به بوها

    ممکن است از دوست داشتن برخی چیزها مانند چای، قهوه یا غذاهای چرب دست بکشید و ممکن است هوس چیزهایی کنید که معمولاً دوست ندارید. ممکن است با بوییدن برخی چیزها – مانند قهوه، گوشت یا الکل – احساس ناراحتی کنید.

    علائم بارداری در 7 هفته

    ممکن است بیماری صبحگاهی در این مرحله به خوبی ادامه داشته باشد ، و همچنین ممکن است متوجه شوید که شلوار کمی تنگ تر است. رحم شما اکنون دو برابر اندازه پنج هفته قبل است.

    به احتمال زیاد به دلیل فشار بیش از حد بر مثانه از رحم در حال رشد و همچنین خون بیشتر در کلیه های شما ، باید بارها از دستشویی دیدن کنید.

    علائم بارداری در 8 هفته

    تغییرات هورمونی همچنان باعث احساس لاغری و خستگی شود ، در حالی که حالت تهوع و استفراغ نیز ممکن است باعث تخلیه انرژی شما شود. ممکن است سینه بند شما کمی احساس گرگی کند چون افزایش سطح هورمون سینه های شما را برای شیردهی آماده می کند . 

     علائم دیگر بارداری که زنان تا 8 هفته گزارش کردند عبارتند از:

    • گرفتگی یا ناراحتی رحم ملایم (بدون خونریزی )
    • نفخ شکم
    • یبوست
    • سوزش سر دل
    • گرفتگی بینی
    • تنگی نفس
    • هوس غذا یا گریزی
    • سبکی
    • رگه های عنکبوتی
    • کف دست خارش دارد
    • مناطقی از پوست تیره تر (روی صورت ، شکم یا آئرولا)

    علائم اولیه بارداری : ریزترین علائم بارداری انعقاد نطفه

    • پریود نشدن
    • خستگی
    • حساسیت بویایی
    • بیماری صبحگاهی یا حالت تهوع
    • گریزی های غذایی
    • نوسانات خلقی
    • سینه های متورم

    روش تشخیص بارداری در روزهای اول

     

    . نوسانات خلقی

    با این حال، تغییرات هورمونی مرتبط با بارداری را برای تغییرات خلقی که ممکن است پس از انتظارتان تجربه کنید، سرزنش کنید. در اوایل هفته 4 بارداری، ممکن است یک حالت بد خلقی به سبک PMS احساس کنید. بعداً در سه ماهه اول و اغلب در بقیه دوران

    بارداری، ممکن است یک دقیقه بیدار باشید و دقیقه بعد مضطرب یا پایین بیایید.

    پریود نشدن

    احتمالاً به بارداری شک داریدو یک دوره از دست رفته یکی از علائم بارداری زودرس است .

    خستگی

    خستگی حاملگی علامتی است که تقریباً در همه تجربیات مادران وجود دارد. در دوران بارداری اولیه ، انرژی زیادی برای ایجاد  جفت ، صرف میشود.

    حساسیت بویایی

    یکی از اولین تغییراتی است که برخی از خانم های تازه باردار گزارش می دهند.

    بیماری صبحگاهی یا حالت تهوع

    در چند هفته کوتاه از بارداری شما شروع میشود.  اما احتمال  آن در حدود هفته 6 آغاز می شود.

    نوسانات خلقی

     به محض گذشت 4 هفته از بارداری ، ممکن است احساس خستگی به سبک PMS احساس کنید. 

    سینه های متورم

    یکی دیگر از اولین علائم بارداری است. هورمون های استروژن و پروژسترون  تغییرات پستان و حساسیت به پستان را ایجاد میکنند .دارند. 

    تکرر ادرار

    دو تا سه هفته پس از بارداری ، ممکن است متوجه افزایش نیاز به pee شوید .  به دلیل هورمون حاملگی hCG است که جریان خون را به کلیه های شما افزایش می دهد و به آنها کمک می کند تا بتوانند از بدن شما خلاص شوند.

    تشخیص سریع بارداری در روزهای اول

    نفخ

     متأسفانه نفخ اغلب با یبوست همراه است . دریافت مقدار مناسب فیبر در رژیم غذایی شما می تواند به شما منظم کمک کند.

    درجه حرارت بدن افزایش یافته است

    اگر از  دماسنج بدنه پایه ای برای ردیابی درجه حرارت اول صبح خود استفاده کرده اید ، ممکن است متوجه شوید که هنگام بارداری حدود 1 درجه افزایش می یابد و در طول دوران بارداری خود بالا می رود . 

     خون ریزی

    تا 30 درصد از مادران ، لکه بینی یا خونریزی کاشت قبل از انتظار پریود شما  (حدود 6 تا 12 روز) گاهی اوقات علامتی است که جنین خود را درون دیواره رحم کاشته است ، که ممکن است باشد یا نباشد. ریزترین علائم بارداری انعقاد نطفه

     

    اولین علائم بارداری پس از تخمک گذاری

     

    از آنجا که این اتفاق خیلی رایج نیست، تنها برخی از زنان می توانند از همان ابتدا متوجه علائم بارداری در ۴ دی.پی.اُ شوند. این علائم ممکن است بسیار خفیف بوده و نمی توانند شاخص معینی از حاملگی باشند. بیشتر این علائم علاوه بر نشانه های رایج بارداری، نشانه ی چرخه قاعدگی نیز می باشند و تشخیص علت را سخت می کنند.

    الان باردار هستی

    اگرچه در بیشتر مواقع خونریزی لانه گزینی نشان نمی دهد که مشکلی در بارداری شما وجود دارد، اگر متوجه خونی شدید و نگران هستید، به پزشک مراجعه کنید زیرا هیچ راهی برای دانستن میزان خونریزی در صورت بارداری ایمن وجود ندارد.

    اگر شما هریک از این علائم را در ۴ دی.پی.اُ تجربه می کنید، توصیه می‌شود قبل از تشخیص آن ها تا زمان اولین عقب افتادن قاعدگی خود صبر کنید. برای بیشتر زنان بروز نشانه ها چهار روز پس از تخمک گذاری غیر‌محتمل است.

    با این وجود اگر شما به طور فعال درحال تلاش برای باروری بوده اید ممکن است نسبت به تغییرات بدنتان حساس تر باشید. بعضی از آن ها ممکن است شبیه به علائم پیش از موعد بارداری باشند. اگر در ۴ دی.پی.اُ هیچ تغییری مشاهده نکردید نیازی به نگرانی نیست.

    زیرا تا زمانی که شما در واقع باردار شوید هنوز چند روز دیگر باقی مانده است. بروز نشانه های محسوس بارداری در ۴ دی.پی.اُ بسیار نادر است و تا به حال تنها زنان انگشت شماری تجربه ی نشانه های خفیف را گزارش داده اند.

    اگر شما در تلاش برای بارور شدن می باشید و در انتظار دیدن نشانه ای از حاملگی خود هستید، بدن شما علائم دقیقی را ارائه می دهد که شما متقاعدتر خواهید شد. اما آیا نمایان شدن پیش از موعد علائم بارداری رایج است؟

    بهترین راه برای فهمیدن حاملگی، انجام یک آزمایش خانگی بعد از عقب افتادن یک دوره ی قاعدگی می باشد. با این وجود تعدادی از زنان شناسایی شده اند که علائم بارداری را در همان اوایل، نظیر روز چهارم پس از تخمک گذاری تجربه کرده اند. بیایید نگاه عمیق

    تری به موضوع داشته باشیم که آیا این می تواند به عنوان نشانه ی دقیقی از حاملگی تلقی شود یا خیر.

    گرفتن یک آزمایش خون از پزشک می تواند این موضوع را برایتان مشخص کند. پس از تخمک گذاری یک مرحله ی بسیار اولیه در بارداری شما است.

    در زمانی که ممکن است تخمک تشکیل لقاح داده باشد و شما ممکن است علائم خفیفی را تجربه کنید، بهتر است برای تایید بارداری تا عقب افتادن قاعدگی خود صبر کنید. تنها تعداد کمی از زنان ممکن است این علائم را تجربه کرده باشند. پس بهتر است چند

    روز دیگر نیز برای تایید آن صبر کنید.

    حالت تهوع و استفراغ شدید است و می تواند به طور بالقوه تهدید کننده زندگی باشد. علائم شامل دوره های طولانی استفراغ، کم آبی بدن، وجود کتون در ادرار و کاهش وزن است. ممکن است نیاز به درمان بیمارستانی باشد. در حال حاضر بسیاری از واحدها

    درمان را به صورت روزانه ارائه می کنند، اما در موارد شدید ممکن است نیاز به پذیرش باشد. درمان ها شامل مایعات داخل وریدی و داروهای ضد بیماری است.

    بازسازی پرده بکارت

    اولین علائم بارداری پس از تخمک گذاری

     

    ۱. گرفتگی

    گرفتگی شکمی در روزهای اولیه ی بارداری توسط برخی زنان احساس شده است. اما از آنجا که گرفتگی های قاعدگی و گرفتگی ها در چهار روز پس از تخمک گذاری قابل تشخیص از یکدیگر نیستند، این مورد می تواند کمی گیج‌کننده بوده و خیلی قابل‌اتکا نباشد. شما حتی می‌توانید گرفتگی را در طول تخمک گذاری تجربه کنید. بنابراین با اینکه نمی توان این مورد را به‌طور کلی کنار گذاشت اما احتمال اینکه این گرفتگی ها درنتیجه ی بارداری باشد، کم است.

    ۲. لکه بینی

    یک دلیل رایج برای لکه بینی در طول مراحل اولیه ی بارداری خونریزی جای‌گیری می باشد. با این حال انجام عمل جای‌گیری در ۴ دی.پی.اُ رایج نمی باشد، به دلیل اینکه این عمل معمولا ۶ الی ۱۲ روز بعد از لقاح اتفاق می‌افتد.

    اگرچه ممکن است تخمک به رحم رسیده باشد، اما چند روزی زمان می برد تا جای‌گذاری شود. در این زمان است که بدن شما هورمون هایی ترشح می کند تا پوشش رحمی را برای جای‌گذاری موفق آماده کند. هر نوع لکه بینی در  چهار روز پس از تخمک گذاری نمی تواند از علائم بارداری باشد. اولین علائم بارداری پس از تخمک گذاری

    اگر شما در این زمان دچار لکه بینی هستید توصیه می‌شود که برای رد کردن سایر علت های لکه بینی به پزشک خود مراجعه کنید. اگر شما اقدام به باروری کرده اید و در در دوره پس از تخمک گذاری هستید، ممکن است که خونریزی ناشی از جای‌گیری را در روزهای بعدی مشاهده کنید.

    اگر هم چیزی ندیدید نگران نباشید، همه ی زنان باردار این علامت را تجربه نمی کنند. و از آنجا که این مورد به سختی قابل ملاحضه است، بعضی از زنان حتی متوجه آن نمی شوند.

    ۳. حالت تهوع

    حالت تهوع یا تهوع صبحگاهی یک علامت شناخته شده در بارداری است. احتمال اینکه قبل از عقب افتادن قائدگی تجربه ی حالت تهوع داشته باشید بسیار کم می باشد و تنها ده درصد از زنان این اتفاق را تجربه می‌کنند. حالت تهوع اغلب نشانه ای از افزایش سطح هورمون در بدن می باشد که بروز آن کمی زمان خواهد برد.

    اگر شما در 4روز پس از تخمک گذاری هستید ولی نشانه ای از حالت تهوع ندارید، مشکلی نیست. از آنجا که حالت تهوع کمی دیرتر ظاهر می شود، می توانید در انتظار چند روز دیگرِ بدون حالت تهوع هم باشید!

    . سینه های دردناک

    سینه های حساس یا دردناک نیز علاوه بر نشانه ی بارداری می توانند نشانه ی قاعدگی هم باشند. با اینکه نمی توانید این مورد را به عنوان نشانه ای از حاملگی به دلیل افزایش هورمون های بارداری نادیده بگیرید، ولی این مورد همچنین می تواند به دلیل تغییرات هورمونی در طول دوره ی قاعدگی رخ دهد.

    ۵. خستگی

    احساس خستگی در سرتاسر روز می تواند یکی از علائم اولیه ی بارداری باشد. این مورد در زنان به ویژه در طول سه ماهه ی اول رایج است. اما یک نشانه ی قطعی بارداری نمی باشد.

    ۶. نفخ شکمی و ویارهای غذایی

    این موارد نیز مانند بیشتر علائم دیگر در هر دو چرخه ی بارداری و قاعدگی رایج هستند اما همه ی زنان این را تجربه نمی کنند.

    علائم دیگری مانند سردرد، تکرر ادرار، نوسانات خلقی، بیزاری از غذا، یبوست و گرفتگی بینی وجود داد که ممکن است تجربه کنید. چنین علائمی معمولا در طول سه ماهه ی اول بارداری تجربه می شوند و برای بیشتر زنان، بروز آن ها در مراحل بسیار اولیه چندان رایج نمی باشد. 

    7.خستگی یا خستگی

    احتمالاً در هفته های اول بارداری احساس خستگی غیرعادی می کنید. این می تواند به دلیل افزایش سطح پروژسترون در بدن شما باشد زیرا پوشش داخلی رحم را برای کمک به بارداری حفظ می کند.

     8تهوع صبحگاهی

    ممکن است احساس بیماری و حتی استفراغ کنید. این یک علامت کلاسیک بارداری است که ممکن است بین هفته دوم تا هشتم بارداری تجربه کنید. این معمولا در هفته شانزدهم می گذرد. اگرچه این حالت اغلب «بیماری صبحگاهی» نامیده می‌شود، اما می‌تواند در هر زمانی از روز یا شب اتفاق بیفتد – و حتی می‌تواند همیشه شما را تحت تأثیر قرار دهد.

    زنان 909 با ارائه خدمات زنان و زایمان همراه شما از مشاوره تا درمان.

instagram banner
2 دیدگاه ها
  1. آرزو می گوید

    با سلام و عرض ادب.من۳۵ سالمه.برای بارداری دوم اقدام کردم.روز قبل از تخمک گذاری.روز تخمک گذاری و بعدش اقدام داشتم.دوره هام۳۰ روزه س.امروز۲۴پریودیمه.از روز۲۰ دل درد و کمر درد و کوفتگی کف و مچ پارو دارم.هیچ ترشحی ندارم تقریبا.ب نظرتون بارداری اتفاق افتاده یا علایم پریودیه؟ممنون

    1. دکتر مشاوره می گوید

      خیر علایم پریودیه

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.