ورزش کگل در بارداری(ورزش های دوران بارداری)

ورزش کگل در بارداری تنگی واژن : تمرینات کگل تمرین های ساده ای هستند که می توانید انجام دهید تا عضلات کف لگن شما قوی تر شود. لگن شما ناحیه ای بین باسن شما است که اندام تولید مثل شما را حمل می کند.

کف لگن در واقع یک سری از ماهیچه ها و بافت ها ست که در پایین لگن شما اندامهای شما را در جای خود نگه می دارد. کف ضعیف لگن ممکن است منجر به مواردی از قبیل عدم توانایی در کنترل روده یا مثانه شود.

هنگامی که تمرینات کگل را درک کردید ، می توانید آنها را در هر زمان و هر مکان – در خلوت خانه خود انجام دهید.ورزش کگل در بارداری 

ورزش های دوران بارداری سه ماه اول

 

در اولین معاینه مراقبت های دوران بارداری، از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که آیا ورزش در دوران بارداری برای شما بی خطر است یا خیر.

زنان باردار سالم به حداقل ۲ ساعت و نیم فعالیت هوازی مانند پیاده روی یا شنا در هفته نیاز دارند.

فعالیت بدنی منظم می تواند به کاهش خطر عوارض بارداری و کاهش ناراحتی های بارداری مانند کمردرد کمک کند.

برخی از فعالیت ها مانند بسکتبال، یوگا داغ، اسکی در سراشیبی، اسب سواری و غواصی در دوران بارداری ایمن نیستند.

در مورد ورزش در دوران بارداری با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. برای اکثر زنان باردار، ورزش برای شما و کودکتان ایمن و سالم است. 

اگر شما و بارداری تان سالم هستید، ورزش خطر سقط  جنین  (زمانی که نوزاد قبل از هفته 20 بارداری در رحم می میرد)،  نوزاد نارس  (متولد قبل از هفته 37 بارداری) یا نوزادی که با آن متولد شده است را  افزایش نمی دهد. وزن کم هنگام تولد  (کمتر از 5 پوند، 8 اونس).

زنان باردار سالم به حداقل 2 و نیم ساعت فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​در هفته نیاز دارند. فعالیت های هوازی باعث می شود که شما سریع تر و عمیق تر نفس بکشید و ضربان قلب شما را تندتر کند. 

شدت متوسط ​​به این معنی است که شما به اندازه کافی فعال هستید تا عرق کنید و ضربان قلب خود را افزایش دهید. پیاده روی سریع نمونه ای از فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​است. اگر در طول یک فعالیت نمی توانید به طور عادی صحبت کنید، ممکن است خیلی سخت کار کنید.

لازم نیست تمام 2 ساعت و نیم را یکجا انجام دهید. در عوض، آن را در طول هفته از بین ببرید. به عنوان مثال، در بیشتر یا تمام روزها 30 دقیقه ورزش کنید. اگر زیاد به نظر می رسد، 30 دقیقه را با انجام یک کار فعال به مدت 10 دقیقه و 3 بار در روز تقسیم کنید.

هم زنان و هم مردان می توانند از تمرینات کگل بهره مند شوند.ورزش کگل در بارداری تنگی واژن

بسیاری از عوامل می توانند کف لگن را در زنان تضعیف کنند ، مانند بارداری ، زایمان ، پیری و افزایش وزن.

عضلات کف لگن از رحم ، مثانه و روده ها حمایت می کنند. اگر ماهیچه ها ضعیف باشند ، این اندام های لگن ممکن است در واژن زنانه پایین بیایند. علاوه بر اینکه بسیار ناراحت کننده است ، این می تواند باعث بی اختیاری ادراری نیز شود .

همچنین ممکن است مردان در سن بالایی دچار ضعف در عضلات کف لگن خود شوند. این می تواند به بی اختیاری ادرار و مدفوع منجر شود ، به خصوص اگر  جراحی پروستات داشته باشد .

ورزش در بارداری در خانه

برای زنان باردار سالم، ورزش منظم می تواند:

  • ذهن و بدن خود را سالم نگه دارید. فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند احساس خوبی داشته باشید و انرژی بیشتری به شما بدهد. همچنین قلب، ریه ها و رگ های خونی شما را قوی می کند و به تناسب اندام شما کمک می کند.
  • به شما در افزایش وزن مناسب در دوران بارداری کمک می کند
  • برخی از ناراحتی های رایج بارداری مانند یبوست، کمردرد و تورم در پاها، مچ پا و پاها را کاهش دهید.
  • به شما کمک می کند استرس را مدیریت کنید و بهتر بخوابید. استرس نگرانی، فشار یا فشاری است که در پاسخ به اتفاقاتی که در زندگی‌تان می‌افتد احساس می‌کنید.
  • به کاهش خطر عوارض بارداری مانند دیابت بارداری و پره اکلامپسی کمک کنید . دیابت بارداری نوعی دیابت است که ممکن است در دوران بارداری اتفاق بیفتد. زمانی اتفاق می افتد که بدن شما قند زیادی (به نام گلوکز) در خون داشته باشد. پره اکلامپسی نوعی فشار خون بالا است که برخی از زنان بعد از هفته بیستم بارداری یا پس از زایمان به آن مبتلا می شوند. این شرایط می تواند خطر ابتلا به عوارض در دوران بارداری مانند زایمان زودرس (تولد قبل از هفته 37 بارداری) را افزایش دهد.
  • به کاهش خطر زایمان سزارین (که سزارین نیز نامیده می شود ) کمک کنید. زایمان سزارین جراحی است که در آن نوزاد شما از طریق برشی که پزشک در شکم و رحم شما ایجاد می کند به دنیا می آید.
  • بدن خود را برای  زایمان و زایمان آماده کنید . فعالیت هایی مانند یوگای قبل از تولد و پیلاتس می تواند به شما در تمرین تنفس، مدیتیشن و سایر روش های آرام بخش کمک کند که ممکن است به شما در مدیریت درد زایمان کمک کند. ورزش منظم می تواند به شما انرژی و قدرت برای گذراندن زایمان بدهد. 

یافتن عضلات کف لگن در زنان برای تنگی واژن

وقتی برای اولین بار تمرینات Kegelکگل را شروع می کنید ، پیدا کردن مجموعه مناسب ماهیچه ها می تواند مشکل باشد. یکی از راه های یافتن آنها ، قرار دادن انگشت تمیز در داخل واژن و سفت کردن عضلات واژن در اطراف انگشت است.

همچنین می توانید با تلاش برای متوقف کردن جریان میانی ادرار ، عضلات را پیدا کنید. عضلات مورد استفاده برای این عمل عضلات کف لگن شما هستند.

آموزش بیوفیدبک همچنین می تواند در شناسایی و جداسازی عضلات کف لگن شما بسیار مفید باشد. در این روش ، پزشک یک پروب کوچک را در مهبل شما قرار می دهد یا الکترودهای چسب را در قسمت خارج واژن یا مقعد شما قرار می دهد. از شما خواسته می شود سعی کنید Kegel را انجام دهید. یک مانیتور نشان می دهد که آیا شما عضلات صحیح را منقبض کرده اید و چه مدت قادر به انقباض هستید.

اهداف و فواید تمرینات کگل

همیشه مثانه خود را قبل از انجام تمرینات کگل خالی کنید. به عنوان یک مبتدی ، قبل از انجام تمرینات خود باید یک مکان آرام و خصوصی برای نشستن یا دراز کشیدن پیدا کنید. همانطور که تمرین می کنید ، می بینید که می توانید آنها را در هر کجا انجام دهید.

مثانه را خالی کنید
2. عضلات کف لگن را منقبض کنید و تا 10 بشمارید.
3. عضلات خود را شل کنید و تا 10 بشمارید.
4. این مرحله را 10 مرتبه، 3 بار در روز تکرار کنید.
برای موفقیت در تقویت عضلات کف لگن، هنگام انجام این تمرینات عضلات شکم، باسن یا ران را درگیر نکنید.

هنگامی که برای اولین بار شروع به انجام تمرینات Kegel می کنید ، عضلات کف لگن خود را به تعداد سه شماره فشار دهید و سپس آنها را به تعداد سه استراحت کنید. ادامه دهید تا 10 بار تکرار کنید. در طی چند روز آینده ، تمرین کنید تا زمانی که بتوانید عضلات خود را برای شمارش 10 فشار دهید. هدف شما باید این باشد که هر روز سه ست 10 تایی تکرار انجام دهید.

آنها همچنین برای هر فرد متفاوت کار می کنند. برخی از افراد پیشرفت زیادی در کنترل عضلات و ادامه ادرار نشان می دهند. با این حال ، ممکن است Kegels از بدتر شدن وضعیت شما جلوگیری کند.

اگر بعد از یک جلسه تمرین Kegel احساس درد در شکم یا پشت خود کردید ، این علامت آن است که شما آنها را به درستی انجام نمی دهید. همیشه به یاد داشته باشید که – حتی هنگامی که عضلات کف لگن خود را منقبض می کنید – عضلات شکم ، پشت ، باسن و طرفین شما باید سست بمانند.

در آخر ، از تمرینات Kegel خودداری نکنید. اگر ماهیچه ها را بیش از حد سخت وسفت کار کنید ، آنها خسته و ناتوان از انجام وظایف لازم خود خواهند بود.

5تمرین کف لگن کگل برای زنان :ورزش کگل در بارداری تنگی واژن

بعد از زایمان ، ممکن است متوجه شوید که عضلات کف لگن شما ضعیف شده است.

عضلات لگن از مثانه ، روده و رحم پشتیبانی می کنند. هنگام انقباض ، اندام ها برداشته می شوند و دهانه های مهبل ، مقعد و مجرای ادرار سفت می شوند. هنگامی که ماهیچه ها شل می شوند ، ادرار و مدفوع می توانند از بدن آزاد شوند.

بارداری و زایمان می تواند باعث ضعف عضلات کف لگن شود و همینطور می توان فاکتورهای دیگری مانند سن ، چاقی ، لیفت سنگین و سرفه مزمن را به وجود آورد. عضلات ضعیف کف لگن می توانند باعث شوند:

  • بی اختیاری
  • عبور غیرقابل کنترل باد معده
  • رابطه جنسی دردناک

آموزش عضلات کف لگن یک درمان محافظه کارانه اثبات شده یا پیشگیری از پرولاپس اندام لگن است. 

کگل دربارداری: ورزش یک بخش مهمی از بارداری شما است، چه در دوره های اول، دوم و چه سوم.  شایع است که مادران باردار از ورزش، به خصوص در سه ماهه آخر نگرانی از زایمان زودرس یا آسیب به جنین، گریزانند.

با این حال، تحقیقات به وضوح نشان می دهد که تمرین  کگل واقعا برای زایمان  مفید است، هر گونه عوارض بالقوه ای را کاهش می دهد.

کگل دربارداری:

تمرینات کگل در 9 ماه بارداری و بعد از زایمان

تمرین کگل در ماه نهم بارداری قطعا ممکن است با تغییراتی جزئی از نظر سبک و موقعیت بدن برای تغییر ساختار فیزیکی و همچنین نیازهای جنین امکان پذیر باشد.ورزش کگل در بارداری 

مزایای ورزش کگل در 9 ماهه بارداری

مزایای مختلفی در هنگام تمرین در ماه آخر بارداری وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:ورزش کگل در بارداری 

  • تقویت  جسمانی: تمرین منظم برای حفظ سلامت عمومی در حین کاهش وزن کمک می کند، که در مرحله بعد از بارداری تاثیر متفاوتی دارد. این باعث کاهش احتمال عوارض ناشی از چاقی می شود که می تواند بر رشد جنین تاثیر بگذارد.
  • دیابت بارداری: در زنان باردار مبتلا به اضافه وزن یا چاقی ، تمرینات قلبی عروقی پایه احتمال ابتلا به دیابت بارداری راکاهش می دهد ، زیرا می تواند بر سلامتی شما و همچنین کودک شما تأثیر بگذارد.
  • نقاهت زایمان : تقویت عضلات کف لگن شما با تمرینات مانند Kegel نشان داده شده است که میزان بهبودی پس از زایمان را بهبود می بخشد.
  • کاهش یبوست: ورزش همچنین می تواند یبوست را تسکین  دهد و برخی از تسکین های مورد نیاز را فراهم کند.
  • کاهش زمان زایمان : کار کردن می تواند زمان زایمان را بهبود بخشد و درد را به خصوص برای تولد واژن کاهش دهد.
  • کاهش درد پشت: این عوارض رایج بارداری در اواخر می تواند باعث بروز خستگی شدید، اما تمرینات مفید برای گرفتن برخی از مهلک است.

کگل در 9ماه بارداری

برای تقویت عضلات ازجمله عضلات کف لگن، باید این تمریات را انجام دهید.

نوشته های مرتبط

اگر هنگام عطسه یا سرفه، بخصوص پس از زایمان یا در حین بارداری نشت مقدار اندکی ادرار دارید، حتی اگر به طور بالینی اختلال عملکرد لگن برایتان تشخیص داده نشود، تمرینات کگل می تواند مفید باشد.

انجام تمرینات کگل در طول حاملگی بی خطر است و اغلب توصیه می شود.

بارداری و کف لگن

کف لگن مجموعه ای از عضلات است که در کف ناحیه ی لگن قرار دارند و از اندام های لگنی مانند رحم، مثانه و رکتوم محافظت می کنند. این عضلات به جلوگیری از نشت ادرار از مثانه کمک می کنند.

در میان سایر عوامل مانند تروما، تنش مکرر ناشی از یبوست و چاقی، زایمان طبیعی (از طریق واژن) می تواند عضلات کف لگن را تضعیف کند. به منظور تقویت عضلات، انجام تمرینات کگل پیشنهاد می شود.

ورزش کگل در بارداری تنگی واژن

علائم کف لگن ضعیف با بعضی از عوارض جانبی حاملگی یکسان است، اما به طور کلی هنگامی که شما در انقباض و استراحت عضلات کف لگن با مشکل مواجه شوید، ممکن است دچار اختلال کف لگن یا ضعف کف لگن شده باشید.

تقویت کف لگن با تمرینات کگل می تواند به بهبود علائم زیر کمک کند:

  • نشت مدفوع یا ادرار
  • یبوست یا درد حین حرکات روده
  • درد در هنگام ادرار
  • تکرر ادرار
  • درد حین مقاربت
  • احساس عدم تخلیه ی کامل مثانه
  • درد پشت در سمت پایین

پزشک شما باید کف لگن و عضلات اطراف آن را برای تایید تشخیص بالینی معاینه کند.

ممکن است پزشکتان بخواهد تا بهبودی پس از زایمانتان صبر کند تا ببیند آیا علائمتان تغییری می کنند یا خیر. با این حال، این علائم ممکن است نشانه های بیماری های دیگری نیز باشند، بنابراین حتما در ویزیت های خود این علائم را با پزشک خود مطرح کنید.

پزشک یک بررسی کامل انجام می دهد و در صورت لزوم، انجام تست های بعدی را برای تشخیص علت اصلی علائم تجویز می کند.

انجام تمرینات کگل

تمرینات کگل ساده هستند و به صورت انقباض یا سفت کردن مکرر عضلات انجام می شوند. برای انجام این تمرینات هیچ تجهیزات ویژه ای نیاز ندارید، فقط باید بفهمید که باید روی کدام عضله تمرکز کنید و چگونه تمرینات را انجام دهید.

شناسایی عضلات

برای پیدا کردن عضلات مورد نظر، مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

دفعه بعد که ادرار می کنید، جریان ادرار را با عضلات خود متوقف کنید؛ این عضلات همان عضلاتی هستند که شما در طول تمرینات کگل تمرین می دهید. در حقیقت این دقیقا همان عضله ایست که باید در طول تمرینات کگل منقبضش کنید. اما در حال ادرار، تمرینات کگل را انجام ندهید (انجام این کار خطر ابتلا به UTI را افزایش می دهد).

دراز بکشید و یک انگشت تمیز در واژن خود بکنید و عضلات را منقبض می کنید همان گونه که هنگام نگه داشتن ادرار این کار را می کنید، اگر احساس سفتی در اطراف انگشت خود داشتید، عضلات مورد نظر را پیدا کردید.

اگر واقعا در شناسایی عضلات دچار مشکل هستید، از پزشک یا متخصص زنان و زایمان خود بخواهید که به شما کمک کند، به ویژه اگر فکر می کنید که تمرینات را اشتباه انجام می دهید.ورزش کگل در بارداری 

گاهی اوقات وزنه های مخروط واژنی که به کار می برید و منقبض می کنید، می توانند به شما نشان دهند که کدام عضلات مورد نظر هستند؛ همچنین بعضی از پزشکان از تمرینات کگل و اثری که این تمرینات در پی دارند (Biofeedback) جهت نظارت بر فعالیت کف لگن استفاده می کنند.

چگونگی انجام ورزش کگل دربارداری

می توانید تمرینات را در حالت نشسته، خوابیده یا ایستاده انجام دهید. در حالت ایده آل، شما باید هر روز در هر سه حالت تمرینات را به منظور رسیدن به حداکثر قدرت انجام دهید.

برای انجام تمرین، عضلات لگن را بالا بکشید و منقبض کنید و تا ٣ بشمارید، سپس تا ٣ شماره استراحت کنید. شما در نهایت باید بتوانید ۱۰ تا ۱۵ بار این کار را در هر بار که تمرینات کگل را انجام می دهید، انجام دهید و این تمرینات باید حداقل سه بار در روز انجام شوند.

اشتباهات رایج

هنگام انجام تمرینات کگل، سعی کنید عضلات دیگر مانند شکم یا پاها را سفت یا منقبض نکنید. این کار می تواند با عضلات لگن تداخل داشته باشد؛ اگر شما به جای عضلات کف لگن، عضلات اطراف لگن را منقبض کنید در واقع فشار روی مثانه را افزایش می دهید.

در حال ادرار، تمرینات کگل خود را انجام ندهید. چرا که این تمرین می تواند منجر به عدم تخلیه کامل مثانه شما شود و خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری را افزایش دهد.

پی گیری بهبودی

همانند سایر تمرینات، با انجام تمرینات کگل هم، مدتی زمان می برد تا قدرت عضلات بهبود یابد. بعد از انجام تمرینات کگل به طور منظم، بسیاری از مردم متوجه شروع تغییر در قدرت مثانه خود در طی سه الی شش هفته، می شوند.

تمرینات کگل تمریناتی آسان هستند که می تواند تفاوتی بزرگ ایجاد کنند و هنگامی که آن ها را به کار می برید، به راحتی در زندگی روزمره شما جای می گیرند.

اگر دچار نشت ادرار یا مدفوع هستید، مخصوصا در دوران بارداری یا بعد از زایمان، با پزشک متخصص زنان خود درباره تمرینات کگل و نحوه کمک آن ها به شما صحبت کنید.

ورزش کگل در بارداری

ورزش های دوران بارداری سه ماهه سوم

در دوران بارداری، بدن شما به طرق مختلف تغییر می کند. وقتی فعال هستید، ممکن است متوجه تغییراتی در موارد زیر شوید:

  • تعادلممکن است متوجه شوید که در دوران بارداری تعادل خود را راحت تر از دست می دهید.
  • دمای بدندمای بدن شما در دوران بارداری کمی بالاتر است، بنابراین زودتر از قبل از بارداری عرق می کنید.
  • نفس كشيدنهمانطور که کودک شما رشد می کند و بدن شما تغییر می کند، به اکسیژن بیشتری نیاز دارید. شکم در حال رشد شما به دیافراگم فشار می آورد، ماهیچه ای که به شما کمک می کند نفس بکشید. حتی ممکن است گاهی احساس تنگی نفس کنید.
  • انرژیبدن شما سخت کار می کند تا از کودکتان مراقبت کند، بنابراین ممکن است انرژی کمتری در دوران بارداری داشته باشید.
  • ضربان قلبقلب شما در دوران بارداری سخت‌تر کار می‌کند و سریع‌تر می‌زند تا اکسیژن به نوزادتان برسد.
  • مفاصلبدن شما در دوران بارداری مقدار بیشتری از هورمون ها را تولید می کند. این می تواند بافت هایی را که از مفاصل شما حمایت می کنند آرام تر کند. سعی کنید از حرکاتی که ممکن است به مفاصل شما فشار وارد کند یا آسیب وارد کند، خودداری کنید. هورمون ها مواد شیمیایی ساخته شده توسط بدن هستند.

چه زمانی باید ورزش را متوقف کرد؟ علائم هشداردهنده ای که باید هنگام ورزش به آنها توجه کنید چیست؟

وقتی از نظر بدنی فعال هستید، مقدار زیادی آب بنوشید و به بدن و احساس خود توجه کنید. فعالیت خود را متوقف کنید و در صورت داشتن هر یک از این علائم یا علائم با ارائه دهنده خود تماس بگیرید:ورزش کگل در بارداری 

  • خونریزی از واژن یا نشت مایع از واژن
  • درد قفسه سینه، ضربان قلب سریع یا مشکل در تنفس
  • احساس سرگیجه یا ضعف
  • سردرد
  • ضعف عضلانی، مشکل در راه رفتن یا درد یا تورم در ساق پا. درد یا تورم در ساق پا ممکن است نشانه ترومبوز ورید عمقی (که DVT نیز نامیده می شود) باشد. DVT زمانی اتفاق می‌افتد که یک لخته خون در ورید عمیق بدن، معمولاً در ساق پا یا ران ایجاد می‌شود. اگر درمان نشود، می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی و حتی مرگ شود.
  • انقباضات منظم و دردناک. انقباض زمانی است که ماهیچه های رحم شما سفت می شوند و سپس شل می شوند انقباضات به بیرون راندن کودک از رحم شما کمک می کند.
  • کودک شما از حرکت باز می ایستد. این ممکن است نشانه مرده زایی باشد (زمانی که نوزاد بعد از هفته 20 بارداری در رحم می میرد.

چه ورزش هایی برای بارداری ضرر دارد

اگر سالم هستید و قبل از باردار شدن ورزش کرده اید، معمولاً ادامه فعالیت های خود در دوران بارداری بی خطر است. برای اطمینان با ارائه دهنده خود چک کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک دونده یا یک تنیس باز هستید یا سایر انواع ورزش های شدید انجام می دهید، ممکن است بتوانید در دوران بارداری به انجام تمرینات خود ادامه دهید. از آنجایی که شکم شما در اواخر بارداری بزرگتر می شود، ممکن است لازم باشد برخی از فعالیت ها را تغییر دهید یا تمرینات خود را کاهش دهید.

اگر ارائه‌دهنده شما می‌گوید ورزش کردن برای شما اشکالی ندارد، فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. اگر قبل از بارداری ورزش نمی کردید، اکنون زمان خوبی برای شروع است. با ارائه دهنده خود در مورد فعالیت های ایمن صحبت کنید. به آرامی شروع کنید و اندک اندک تناسب اندام خود را تقویت کنید. به عنوان مثال، هر روز با 5 دقیقه فعالیت شروع کنید و هر روز تا 30 دقیقه ادامه دهید.

این فعالیت ها معمولاً در دوران بارداری بی خطر هستند:

  • پیاده رویپیاده روی سریع یک تمرین عالی است که به مفاصل و عضلات شما فشار نمی آورد. اگر تازه ورزش می کنید، این یک فعالیت عالی است.
  • ورزش شنا و آبآب وزن کودک در حال رشد شما را تحمل می کند و حرکت بر خلاف آن به بالا نگه داشتن ضربان قلب شما کمک می کند. همچنین برای مفاصل و عضلات شما آسان است. اگر هنگام انجام فعالیت های دیگر کمردرد دارید، شنا را امتحان کنید. 
  • دوچرخه ثابتاین از دوچرخه سواری معمولی در دوران بارداری ایمن تر است. احتمال افتادن از دوچرخه ثابت نسبت به دوچرخه معمولی کمتر است، حتی با بزرگ شدن شکمتان.
  • کلاس های یوگا و پیلاتسبه معلم یوگا یا پیلاتس خود بگویید که باردار هستید. مربی می تواند به شما کمک کند ژست هایی را که ممکن است برای زنان باردار ناامن باشد، مانند دراز کشیدن روی شکم یا صاف به پشت (بعد از سه ماهه اول) تغییر دهید یا از آن اجتناب کنید. برخی از باشگاه‌ها و مراکز اجتماعی، کلاس‌های یوگا و پیلاتس پیش از تولد را فقط برای زنان باردار برگزار می‌کنند.
  • کلاس های ایروبیک کم ضربه در طول ایروبیک کم ضربه، شما همیشه یک پا را روی زمین یا تجهیزات دارید. نمونه هایی از ایروبیک کم ضربه شامل پیاده روی، دوچرخه سواری ثابت و استفاده از دستگاه بیضوی است. ایروبیک کم ضربه به اندازه ایروبیک با ضربه زیاد به بدن شما فشار وارد نمی کند. در طول ایروبیک با ضربه زیاد، هر دو پا به طور همزمان از زمین خارج می شوند. به عنوان مثال می توان به دویدن، طناب زدن و انجام جک های پرش اشاره کرد. به مربی خود بگویید که باردار هستید تا در صورت نیاز به شما در اصلاح تمرین کمک کنند.
  • آموزش قدرتتمرینات قدرتی می تواند به شما کمک کند تا عضله بسازید و استخوان های خود را قوی کنید. تا زمانی که وزنه ها خیلی سنگین نباشند، ورزش کردن با وزنه بی خطر است. از ارائه دهنده خود بپرسید که چقدر می توانید بلند کنید.

برای فعال بودن نیازی به عضویت در باشگاه یا تجهیزات ویژه ندارید. می توانید در یک منطقه امن راه بروید یا در خانه فیلم های ورزشی انجام دهید. یا راه هایی برای فعال بودن در زندگی روزمره خود بیابید، مانند انجام کارهای حیاط خانه یا بالا رفتن از پله ها به جای آسانسور.

آیا فعالیت بدنی برای همه زنان باردار بی خطر است؟ورزش کگل در بارداری 

خیر. برای برخی از زنان، ورزش در دوران بارداری بی خطر نیست. ارائه دهنده شما می تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا ورزش برای شما بی خطر است یا خیر. شرایط زیر ممکن است ورزش در دوران بارداری را ناامن کند.

  • زایمان زودرس، خونریزی از واژن ، یا پاره شدن آب (که به آن پارگی غشاء نیز گفته می شود)زایمان زودرس به زایمانی گفته می شود که قبل از هفته 37 بارداری اتفاق می افتد. خونریزی از واژن و قطع آب ممکن است نشانه زایمان زودرس باشد.
  • بارداری دوقلو، سه قلو یا بیشتر (که چند قلو نیز نامیده می شودبا سایر عوامل خطرزای زایمان زودرساگر چندقلو باردار هستید، از پزشک خود بپرسید که آیا ورزش کردن برای شما بی خطر است یا خیر. ارائه‌دهنده شما ممکن است از شما بخواهد که فعالیت‌های شدید یا پرتأثیر مانند دویدن را انجام ندهید. ممکن است بتوانید فعالیت های کم تاثیری مانند پیاده روی، یوگای قبل از تولد یا شنا انجام دهید.
  • نارسایی دهانه رحم یا سرکلاژدهانه رحم دهانه رحم (رحم) است و در بالای واژن قرار دارد. نارسایی دهانه رحم (که به آن دهانه رحم ناکارآمد نیز گفته می شود) به این معنی است که دهانه رحم شما در دوران بارداری خیلی زود باز می شود (گشاد می شود)، معمولاً بدون درد یا انقباض. نارسایی دهانه رحم می تواند باعث زایمان زودرس و سقط جنین شود. اگر نارسایی دهانه رحم یا دهانه رحم کوتاه دارید، ممکن است پزشک شما سرکلاژ را توصیه کند. این بخیه ای است که ارائه دهنده شما در دهانه رحم شما قرار می دهد تا به بسته نگه داشتن آن کمک کند تا کودک شما خیلی زود به دنیا نیاید. دهانه رحم کوتاه به این معنی است که طول دهانه رحم شما (که طول دهانه رحم نیز نامیده می شود) کوتاه تر از حد طبیعی است.
  • فشار خون بارداری یا پره اکلامپسی . فشار خون بارداری فشار خون بالا در دوران بارداری است. بعد از هفته 20 بارداری شروع می شود و پس از زایمان از بین می رود.
  • جفت سرراهی بعد از هفته 26 بارداریاین زمانی است که جفت بسیار پایین در رحم قرار دارد و تمام یا بخشی از دهانه رحم را می پوشاند. جفت در رحم شما رشد می کند و غذا و اکسیژن را از طریق بند ناف به نوزاد می رساند. جفت سرراهی می تواند باعث خونریزی شدید و سایر عوارض بعدی در بارداری شود.
  • کم خونی شدید یا شرایط خاص قلبی یا ریوی . کم خونی زمانی است که شما گلبول های قرمز سالم کافی برای حمل اکسیژن به بقیه بدن خود ندارید. اگر بیماری قلبی یا ریوی دارید، از پزشک خود بپرسید که آیا ورزش در دوران بارداری بی خطر است یا خیر.

زنان 909 مشاوره پزشکی زنان در حوزه سلامت و درمان

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.