کرایولیپولیز| سرما درمانی |عوارض

کرایولیپولیز سرما درمانی عوارض لاغری پوست : سرما درمانی بواسطه درمعرض گذاشتن بدنتان در سرمای حداکثر برای مزایای پزشکی انجام شده است.

 روش مشهور سرما درمانی کل بدن این است که در یک اتاق می ایستید که کل بدنتان را به غیر از سرتان پوشش دهد.

 هوا در اتاق به پایین تر از منفی 200 درجه فارنهایت تا 300 درجه فارنهایت در 5 دقیقه میرسد.

 سرمادرمانی به دلیل توانایی اش برای درمان دردناک و وضعیت شدیدی همچون میگرن و رماتیسم مفاصل مشهور شده است.

و همچنین درمانی ممکن برای کاهش وزن اندیشه شده است. اما آیا سرمادرمانی برای کاهش وزن واقعا دانش یا علمی پشت آن است؟ پاسخ کوتاه حتما نه است.

بیایید درباره مزایای گفته شده سرما درمانی برای کاهش وزن بحث کنیم، خواه شما بتوانید هر عوارض جانبی انتظار داشته باشید، و چگونه دربرابر ازبین بردن چربی اندازه گرفته شود.

کرایولیپولیز سرما درمانی عوارض لاغری پوست

سرما درمانی برای کاهش وزن

نظریه پشت سرما درمانی آن است که سلول های چربی در سراسر بدن یخ می زند و تمام آنها را میکشد.

این باعث میشود که آنها توسط کبدتان و به طور دائم از مناطقی از بافت چربی برداشته میشود.

یک بررسی 2013 در مجله تحققات بالینی یافت که در معرض گذاری روزانه به دمای سرد (62.5 درجه فارنهایت یا 17 درجه سانتیگراد) برای 2 ساعت در روز بیش از 6 هفته در حدود 2% از چربی کل بدن کاهش یافت.

این به آن خاطر است که موادی در بدن شما که بافت چربی قهوه ای (BAT) چربی شما را می سوزاند تا کمک کند هنگامی که بدنتان در معرض سرمای شدید است، انرژی تولید کند. این پیشنهاد می کند که بدن ممکن است سازوکاری  برای کاهش چربی به دلیل دمای سرما داشته باشد.

یک منبع مطالعه ای مورد اطمینان 2014 در دیابت شرکت کنندگان را در معرض دمای هوا به طور فزاینده ای قرار می دهد و سپس به طور فزاینده ای دماها هر شب در طی 4 ماه گرم تر میشود.

بررسی در 75 درجه فارنهایت (23.9 درجه سانتی گراد) کاسته به 66.2 درجه فارنهایت (19 درجه سانتی گراد) و بازگشت به 81 درجه فارنهایت (27.2 درجه سانتی گراد) توسط پایان دوره چهار ماهه شروع شد.

پژوهشگران یافتند که به تدریج در معرض خنک کننده قرار گرفتن سپس دمای گرم تر می تواند BAT شما را پاسخگوتر به این تغییرات دما کند و به بدن شما کمک کند تا در پردازش گلوکز بهتر شود.

این ضرورتا مرتبط با کاهش وزن نبوده است. اما شکر متابولیسم افزایش یافته شده می تواند به کاهش وزن شما در طول زمان به وسیله هضم بهتر قندهایی که در غیر اینصورت می توانند به چربی بدن تبدیل شوند، کمک کند.

 دیگر پژوهش ها نیز ایده این که سرما درمانی بهتر کار میکند زمانی که با دیگر استراتژی ها برای کاهش وزن مانند ورزش حمایت می کند.

مطالعه ی 2014 در داروی اکسیداتیو و طول عمر سلولی پیگیری شده از 16 کایاک ران در تیم ملی پولیش کسانی که سرما درمانی تمام بدن را در منفی 184 درجه فارنهایت (منفی 120 درجه سانتی گراد) پائین به منفی 229 درجه فارنهایت (منفی 145 درجه سانتی گراد) برای حدود 3 دقیقه در روز به مدت 10 روز انجام دادند.

پژوهشگران دریافتند که سرما درمانی کمک کرد بهبود بدن سریعتر از ورزش صورت گیرد و اثرات انواع اکسیژن واکنش پذیر (ROS) را که باعث التهاب و افزایش وزن در طول زمان می شود را کاهش می دهد.

این بدان معنی است که سرمادرمانی می تواند به شما اجازه دهد که به دلیل زمان سریعتر بهبودی و تجربه کمتر تاثیرات منفی استرس و افزایش وزن اغلب بیشتر ورزش کنید.

 و اینجا برخی از نکات برجسته اخیر تحقیقات بر سرمادرمانی برای کاهش وزن وجود دارد:

  • مطالعه 2016 در مجله بریتانیایی از داروهای ورزشی یافت که 3 دقیقه قرار گرفتن در معرض دما از منفی 166 درجه فارنهایت ( منفی 110 درجه سانتی گراد) 10 مرتبه در یک دوره 5 روزه از نظر آماری اثر معنی داری  بر کاهش وزن در مردان ندارد.
  • مطالعه 2018 در مجله مربوط به چاقی مفرط دریافت که سرمادرمانی طولانی مدت جریانی را بدن فعال میکند که گرمازدایی ناشی از سرما خوانده میشود را فعال می کند. این منجر به از دست رفتن توده کلی بدن بخصوص در اطراف کمر به طور متوسط 3 درصد می شود.

عوارض جانبی کاهش وزن برای سرما درمانی

سرما درمانی یافت شده است که برخی عوارض جانبی دارد که شما ممکن است بخواهید قبل از انجام آن برای کاهش وزن بدانید.

عوارض جانبی عصبی

سرمای شدید بر پوست می تواند منجر به تعدادی عوارض جانبی مربوط به عصب شود. شامل:

  • بی حسی
  • حس مورمور شدن (گز گز شدن)
  • قرمزی
  • سوزش پوستی

اینها معمولا موقت هستند، تنها چند ساعت بعد از اقدام طول میکشد. اگر آنها بیش از 24 ساعت رفع نشده اند یک دکتر را ببینید.

استفاده طولانی مدت

سرما درمانی را بیش از توصیه های دکتر انجام ندهید، چون درمعرض سرمای طولانی مدت می تواند باعث آسیب دائمی عصبی یا مرگ بافت پوستی شود (مردن نسوج زنده)

سرمادرمانی کل بدن انجام شده در دمای زیر صفر نباید هرگز بیش از 5 دقیقه در یک زمان انجام شود، و باید بوسیله یک ارائه دهنده آموزش دیده نظارت شود.

اگر شما سرمادرمانی را به وسیله یک بسته یخ یا وان پرشده با یخ انجام میدهید، بسته یخ را با یک حوله به منظور پیشگیری از سوختگی یخدان بپوشانید. و حمام یخ را بیش از 20 دقیقه انجام ندهید.

عوارض دیابت

اگر دیابت یا موقعیت مشابه را دارید که به عصب های شما آسیب وارد کرده است، سرما درمانی را انجام ندهید. شما قادر نخواهید بود که سرما را روی پوستتان احساس کنید، که می تواند منجر به آسیب عصبی بیشتر و مرگ بافت شود.

سرمادرمانی در مقابل پیکرتراشی سرد

پیکرتراشی سرد به وسیله استفاده از یک روش که cryolipolysis خوانده می شود کار می کند ـ به طور اساسی به واسطه منجمد کردن چربی.

پیکرتراشی سرد توسط افزایش یک بخش کمی از چربی بدنتان به درون یک ابزار الکترونیکی که دمای کاملا خنک را به کار می برد که بخش چربی برای از بین بردن سلولهای چربی انجام شده است.

 درمان پیکرتراشی سرد منفرد درحدود یک ساعت برای یک بخش از چربی به طول می انجامد. بیش از وقت معین، چینه چربی و “سلولیت”(چربی زیر پوستی ران و باسن) که شما می توانید در زیر پوست ببینید کاهش یافته است.

این به آن خاطر است که سلول ها چربی یخ زده از بین رفته اند و سپس چند هفته پس از شروع درمان از طریق بدنتان به واسطه کبد فیلتر می شود.

پیکرتراشی سرد همچنان نسبتا یک روش جدید است. اما یک بررسی معتبر منبع تحقیق 2014 یافت که cryolipolysis میزان چربی در محل های درمان شده 25 درصد بعد از یک درمان توانست کاهش یابد.

پیکر تراشی سرد زمانی که با استراتژی دیگری از کاهش وزن ترکیب شده است مانند کنترل میزان یا ورزش بهتر کار میکند.

 اما هنگامی که مرتبا در کنار این تغییرات سبک زندگی انجام شده باشد، پیکرتراشی سرد می تواند تدریجا محل هایی از چربی بدن را پاک کند.

نکته مهم

سرما درمانی با برخی از فواید سلامتی مرتبط شده است، اما اندکی از آنها با کاهش وزن مرتبط هستند.

عوارض جانبی از سرما درمانی ممکن است از مزایای تا حد زیادی زیادی تائید نشده در کاهش وزن بیشتر است.

نوشته های مرتبط

سازمان غذا و دارو (FDA) نیز به منبع معتبر از کمبود شواهد برای این روند و عوارض احتمالی که می تواند به وجود آورد، هشدار داده است.

 پیش از آنکه تصمیم به انجام سرمادرمانی یا درمان های مرتبط مانند پیکرتراشی سرد با یک دکتر صحبت کنید.

این میتواند گران و زمان بر باشد، و اگر تغییرات در رژیم شما و سبک زندگی به شما با کاهش وزن موثرتر کمک خواهد کرد و ممکن است ارزش آن را نداشته باشد.

فواید کرایولیپولیز سرما درمانی عوارض لاغری پوست

1 ـ کاهش نشانه های میگرن

سرمادرمانی می تواند به درمان میگرن ها با خنک سازی و بی حسی عصب در ناحیه گردن کمک کند.

یک بررسی یافت شده از منبع قابل اطمینان استفاده از یک بسته بندی گردن حاوی دو بسته یخ منجمد در شریان کاروتید گردن به طور قابل توجهی درد میگرن در آنهایی که آزمایش شده، کاهش یافت.

تصور می شود که این با خنک سازی جریان خون در سراسر رگ داخل جمجه کار میکند. شریان های کاروتید به سطح پوست نزدیک و دردسترس هستند.

2 ـ تحریک یا سوزش بی حسی عصب

بسیاری از ورزشکاران از سرما درمانی برای درمان جراحت ها برای سالیان استفاده کرده اند و یکی از دلایل چرایی آن می تواند بی حسی درد باشد.

 سرما در واقع میتواند یک عصب تحریک شده را بی حس یا کرخت کند. پزشکان منطقه آسیب دیده را با یک کاوشگر کوچک که درون بافت مجاور قرار دارد درمان میکنند.

 این می تواند به اعصاب گیرکرده یا اندام حسی پوستی (neuromas)، درد مزمن یا حتی جراحت های حاد کمک کند.

3 ـ کمک به درمان اختلالات خلقی

درجه حرارت فوق العاده سرد در سرمادرمانی کل بدن می تواند پاسخ های هورمونی فیزیولوژیکی ایجاد کند.

این شامل رهایی آدرنالین، نورآدرنالین و اندروفین ها می شود. این میتواند تاثیر مثبتی بر تحمل کردن اختلالات خلقی مانند تشویش و افسردگی داشته باشد.

 یک بررسی از منبع موثق یافت که سرمادرمانی تمام بدن در واقع برای درمان هردو در زمان کوتاه موثر بود.

4 ـ کاهش درد آرتریک (مربوط به ورم و آماس مفصل)

درمان محدود شده سرمادرمانی تنها چیزی نیست که موثر بر درمان موقعیت های جدی باشد؛ یک بررسی از منبع موثق یافت که سرمادرمانی کل بدن به طور قابل توجهی درد در افراد با ورم مفاصل را کاهش داد.

آنها یافتند که درمان خوب قابل تحمل بود. این همچنین برای فیزیوتراپی و درمان شغلی قاطعانه تر اجازه داد. سرانجام برنامه های توانبخشی را اثرپذیرتر کرد.

5 ـ سرمادرمانی متمرکز و هدفمند میتواند به عنوان درمان سرطان باشد. در این زمینه، cryosurgery خوانده میشود.

که توسط منجمد کردن سلولهای سرطانی و احاطه کردن آنها با کریستال های یخی انجام می شود.

همچنین به صورت رایج برای درمان برخی تومورهای کم خطر برای گونه های خاصی از سرطان از جمله سرطان پروستات استفاده شده است.

6 ـ ممکن است به جلوگیری از بیماری دمانس (زوال عقل) و آلزایمر کمک کند

درحالیکه پژوهش های بیشتری برای ارزیابی تاثیر این راهکار نیاز است، نظریه ای است که سرما درمانی تمام بدن می تواند به جلوگیری از آلزایمر و دیگر انواع دمانس کمک کند.

به نظر میرسد که منبع موثق این ممکن است یک درمان موثر باشد زیرا تاثیرات آنتی اکسیداتیو و آنتی التهابی سرمادرمانی می تواند به مبارزه با پاسخ های التهابی و استرس اکسیداتیو که با آلزایمر اتفاق می افتد کمک کند.

7 ـ درمان اتوپیک درماتیت و دیگر حالت های پوستی

اتوپیک درماتیت یک بیماری التهاب پوستی مزمن با نشانه های اثر خشکی و خارش پوست است.

چون سرمادرمانی می تواند سطح آنتی اکسیدانت منبع قابل اعتماد در خون را بهبود بخشد و می تواند به طور همزمان التهاب را کاهش دهد، حسی ایجاد میکند که هردوی سرمادرمانی کل بدن و متمرکز می تواند به درمان اتوپیک درماتیت کمک کند.

 دیگر بررسی (در موش ها) تاثیرش بر آکنه را آزمایش کرد، که غدد چربی را هدف قرار می دهد.

 8 ـ خطرات و عوارض جانبی

رایج ترین عوارض جانبی از تاثیرات هرگونه سرمادرمانی بی حسی، مورمور شدن، قرمزی و تحریک شدگی یا حساسیت پوستی است.

این عوارض جانبی همیشه به طور تقریبی موقت هستند. اگر طی 24 ساعت از بین نرفتند، قرار ملاقاتی با دکتر خود بگذارید.

شما هرگز نباید از سرمادرمانی برای مدت طولانی تر از آنچه که توصیه شده به منظور روش درمانی که استفاده میکنید، به کار برید.

برای سرمادرمانی تمام بدن، ممکن است بیش از 4 دقیقه باشد. اگر شما از بسته یخ یا حمام یخ در خانه استفاده میکنید، نباید هرگز از یخ بیش از 20 دقیقه استفاده کنید.

 بسته های یخ را در یک حوله بپیچید در این صورت پوستتان آسیب نمیبیند.

 آنهایی که دیابت دارند یا هر موقعیت دیگری که بر عصب شان تاثیر می گذارد نباید از سرمادرمانی استفاده کنند.

 آنها ممکن است قادر نباشند که به طور کامل تاثیرش را احساس کنند، که ممکن است منجر به آسیب عصبی پیش تر گردد.

نکات و دستورالعمل ها برای کرایولیپولیز سرما درمانی عوارض لاغری پوست

اگر شما هر موقعیتی دارید که می خواهید با سرمادرمانی درمان کنید، مطمئن شوید که درمورد آنها با شخص راهنما یا کسی که اداره درمان شما را دارد، مشورت کنید.

همواره ایده خوبی است که قبل از استفاده از هر گونه درمان با دکتر مشورت کنید. اگر سرمادرمانی تمام بدن را دریافت میکنید، پوشش خشک، لباس متناسب گشاد.

جوراب و دستکش برای محافظت از یخ زدگی بافت بدن در اثر سرما آماده کنید. درطول درمان، اگر امکان دارد برای نگهداری جریان خونتان به اطراف حرکت کنید.

اگر شما درحال سرما درمانی هستید، دکترتان درباره تدارکات مخصوص پیشاپیش با شما صحبت خواهدکرد. این ممکن است شامل نخوردن یا نوشیدن پیشاپیش 12 ساعت.

اگر شما چیزی را در از میان لینکی در این صفحه خریدید، ما ممکن است یک سفارش کوچک را به دست آوریم. چگونه این کار میکند.

شرح حال کاهش وزن سرشار از باورهاست.

به افراد اغلب توصیه میشود که انواع کارهای دیوانه وار را انجام دهند، بیشتر آنها هیچ شواهدی در پس پرده ندارند. هرچندکه، در طول سالها، دانشمندان تعدادی راهکار را یافته اند که به نظر می رسد موثر است. کرایولیپولیز سرما درمانی عوارض لاغری پوست

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.