انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت

  انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت سینوزیت : آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که برای درمان و جلوگیری از عفونت های باکتریایی استفاده می شوند.

هر کسی که آکنه دائمی دارد می داند که تلاش برای بهبود پوست چقدر می تواند چالش برانگیز باشد. اما حتی زمانی که برای تسکین جوش‌های خود کار می‌کنید، می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد جوش‌های جدید نیز اقداماتی را انجام دهید و چرخه‌ای را که اغلب بی‌رحمانه به نظر می‌رسد، بشکنید.

علت جوش صورت دختر

 

در صورت استفاده صحیح ، آنها می توانند رشد باکتری هایی را که باعث ایجاد مشکلاتی مانند عفونت گوش ، مشکلات معده و چندین مشکل پوستی می شوند را از بین ببرد یا مهار کند.

انواع مختلف آنتی بیوتیک در برابر انواع مختلف باکتری ها و تعدادی از انواع انگل ها کار می کنند.پزشکان بسته به منبع  خاص (باکتری یا انگل) که باعث عفونت می شود ، آنتی بیوتیک تجویز می کنند.

با این حال ، آنتی بیوتیک ها با عفونت های ناشی از ویروس ها مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا ، بیشتر سرفه ها و گلودرد مبارزه نمی کنند. آنها همچنین در برابر عفونت های قارچی عمل  نمی کنند.

امروزه آنتی بیوتیک ها به یکی از داروهای بسیار تجویز شده تبدیل شده اند. این خطرناک است زیرا استفاده بیش از حد و استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها باعث مقاومت آنتی بیوتیکی می شود.

علاوه بر این ، استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها می تواند باکتریهای دفاعی طبیعی که در روده زندگی می کنند را از بین ببرد و عوارض جانبی مانند اسهال ، ناراحتی خفیف معده و حالت تهوع ایجاد کند.

بقراط گفت: “بگذارید غذای شما داروی شما باشد و داروی شما غذای شما باشد.”این امر از نظر استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک های مصنوعی ، هنگامی که بسیاری از آنتی بیوتیک های طبیعی تهیه شده توسط طبیعت وجود دارد ، بسیار صادق است.

بسیاری از غذاها به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کنند و در درمان بسیاری از مسائل سلامتی مؤثر هستند. بر خلاف آنتی بیوتیک های بدون نسخه ، بیشتر آنتی بیوتیک های طبیعی همچنین با عفونت های ویروسی و قارچی مبارزه می کنند. انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت سینوزیت

بعلاوه ، آنها باکتری های خوب را که برای  بدن لازم است از بین نمی برند.

این آنتی بیوتیک های طبیعی به تنهایی ممکن است برای درمان عفونت های جدی کافی نباشد.

در مورد عفونت های جدی مانند حصبه ، سل و سایر موارد ، بهتر است از این آنتی بیوتیک های طبیعی به عنوان یک درمان کمکی به همراه آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که دوره کامل درمان را طبق دستور پزشک انجام داده اید. در غیر این صورت ممکن است به رشد باکتری ها منجر شود و حتی باعث شود که آنها در برابر داروها مقاوم شوند و در نتیجه بیماری جدی تر شود.

انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت سینوزیت

 


1. سیر

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی و همچنین عامل  ضد قارچ و ضد ویروس است. یک مطالعه در سال 1999 که در مجله میکروب و عفونت  منتشر شد ، نشان داد که ترکیبات گوگرد معروف به آلیسین موجود در سیر به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کنند.بعلاوه ، سیر حاوی تعدادی ویتامین ، مواد مغذی و مواد معدنی است که برای سلامتی کلی مفید است.

  • روزانه 2 تا 3 حبه سیر خام را با  معده خالی میل کنید. همچنین سیر را در آشپزی خود بگنجانید.
  • مصرف مکمل های سیر همچنین به محافظت در برابر عوامل بیماری زا و بیماری های مختلف کمک می کند. قبل از مصرف مکمل با پزشک مشورت کنید.

2. عسل


گیاه شناسان عسل را یکی از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی می دانند. همچنین حاوی خواص ضد میکروبی ، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است.یک مطالعه در سال 2014 ارائه شده در جلسه انجمن شیمیایی آمریکا نشان داد که عسل توانایی مقابله با عفونت را در چندین سطح دارد و مقاومت در برابر آن را برای باکتری ها سخت تر می کند .

ترکیب منحصر به فرد آن از پراکسید هیدروژن ، اسیدیته ، اثر اسمزی ، غلظت قند زیاد و پلی فنول ها به از بین بردن سلول های باکتریایی کمک می کند.برای به دست آوردن فواید آنتی بیوتیکی عسل ، همیشه از عسل  ارگانیک  و خام استفاده کنید. عسل مانوکا نیز گزینه خوبی است و مشخص شده است که در درمان موضعی زخم های حاوی چرک مفید است.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، مقادیر مساوی عسل و دارچین را با هم مخلوط کرده و روزی یک بار آن را میل کنید.

اضافه کردن عسل به چای ، اسموتی و آب میوه ها یکی دیگر از راه های عالی برای بهره مندی از فواید سلامتی آن است.

3. روغن پونه کوهی
طبق مطالعه سال 2001 توسط مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون ، روغن پونه کوهی ممکن است یک درمان مؤثر علیه باکتریهای مقاوم به دارو باشد.کارواکرول ، یک ماده شیمیایی موجود در روغن پونه کوهی ، به همان اندازه آنتی بیوتیک های سنتی به کاهش عفونت کمک می کند.

این گیاه همچنین حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد عفونی کننده ، ضد ویروسی ، ضد قارچ ، ضد التهاب ، ضد انگلی و تسکین دهنده درد است.

درمان خانگی جوش صورت

 

1. صورت خود را به درستی بشویید

جوش ها می توانند در هر جایی از پوست ظاهر شوند، اما اغلب روی صورت ایجاد می شوند. در حالی که میکروبیوم پوست پیچیده است، دانشمندان باکتری به نام پروپیونی باکتریوم آکنه را شناسایی کرده اند که می تواند باعث بروز آکنه شود. این باکتری زمانی که سبوم، روغنی که به طور طبیعی روی پوست یافت می شود، به اسیدهای چرب تبدیل می کند، باعث التهاب می شود.

از بین بردن چربی اضافی، کثیفی و عرق روزانه می تواند به پیشگیری از جوش کمک کند – اما شستن بیش از حد صورت ممکن است آکنه را بدتر کند.

دکتر انار میکایلوو، متخصص پوست و متخصص پوست می‌گوید: «وقتی با شستشوی زیاد، سبوم طبیعی پوست خود را از بین می‌بریم، در واقع باعث می‌شود که پوست چربی بیشتری تولید کند تا پوست شما را متعادل کند.» بنابراین، شستن بیش از حد صورت در واقع می‌تواند آکنه را بدتر کند، مانند استفاده از پاک‌کننده‌ها یا مواد قابض که پوست را بیش از حد خشک می‌کنند.»

 

2. نوع پوست خود را بشناسید

دانستن نوع پوستتان می تواند به شما کمک کند که از کدام محصولات استفاده کنید و از آنها اجتناب کنید. می‌توانید از پارامترهای زیر برای شناسایی نوع پوست خود استفاده کنید، اما اگر هنوز مطمئن نیستید می‌توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید:

 

خشک. پوست شما اغلب پوسته پوسته و سفت می شود.

روغنی پوست شما تا پایان روز براق به نظر می رسد.

ترکیبی. هم مناطق خشک دارید و هم مناطق چرب. ناحیه چرب معمولاً ناحیه T یا پیشانی، بینی و چانه شما است.

حساس. پوست شما به راحتی به محصولات واکنش نشان می دهد و مستعد بثورات، تغییر رنگ یا تحریک است. شما می توانید در کنار هر یک از انواع پوست های فوق، پوست حساسی نیز داشته باشید.

به عنوان یک قاعده کلی، شما باید بیش از دو بار در روز صورت خود را بشویید.

 

3. از مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب‌کننده‌ها به هیدراته ماندن پوست کمک می‌کنند، که تفاوت زیادی برای پوست‌های مستعد آکنه ایجاد می‌کند. اگر پوست شما بیش از حد خشک شود، برای متعادل کردن خشکی، روغن (سبوم) تولید می کند. و همانطور که در بالا ذکر شد، سبوم بیش از حد می تواند باعث ایجاد جوش شود.

 

با این حال، بسیاری از مرطوب کننده ها حاوی روغن، عطر مصنوعی یا مواد دیگری هستند که ممکن است پوست شما را تحریک کرده و باعث جوش شوند. قبل از خرید مرطوب کننده حتما لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فاقد عطر و غیر کومدوژن است.

 

4. از درمان های بدون نسخه آکنه استفاده کنید

درمان‌های آکنه بدون نسخه (OTC) می‌توانند به بهبود جوش‌ها کمک کنند و گاهی حتی از آنها در وهله اول پیشگیری کنند.

 

5. هیدراته بمانید

اگر بدنتان کم آب باشد، ممکن است بدنتان به غدد چربی پوستتان سیگنال دهد که چربی بیشتری تولید کنند. کم آبی همچنین ظاهری کدر به پوست شما می دهد و باعث التهاب و تغییر رنگ می شود. برای هیدراته نگه داشتن بدن خود، حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید.

6. آرایش را محدود کنید

در حالی که ممکن است وسوسه شوید از آرایش برای پوشاندن جوش ها استفاده کنید، بدانید که انجام این کار می تواند منافذ را مسدود کرده و باعث شیوع بیماری شود.

اگر نمی خواهید آرایش را از برنامه روزانه خود حذف کنید، کرم پودر یا کانسیلری را انتخاب کنید که غیر کومدوژنیک و بدون عطر باشد تا پوست شما بیش از این تحریک نشود. مطمئن شوید که هر گونه آرایش را در پایان روز و به خصوص قبل از رفتن به رختخواب به آرامی بشویید.

فقط بدانید که استفاده بیش از حد از درمان های OTC گاهی اوقات می تواند منجر به تحریک و خشکی شود، بنابراین مهم است که دستورالعمل های استفاده سازنده را دنبال کنید.

7. سعی کنید به صورت خود دست نزنید

دست زدن به صورت می تواند باکتری ها – و آن ناخالصی های مسدود کننده منافذ – را به پوست شما منتقل کند.

 

اجتناب از دست زدن به صورت سخت است اما سعی کنید به دفعات لمس صورت خود توجه کنید و تا حد امکان جلوی خود را بگیرید.

 

همچنین مفید است؟ شستن مرتب دست ها. به این ترتیب، اگر صورت خود را لمس کنید – و با صداقت، احتمالاً این کار را خواهید کرد – دستان شما تمیز هستند.

 

8. قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید

گرفتن برخی از اشعه ها ممکن است در کوتاه مدت باعث خشک شدن جوش ها شود، اما در طولانی مدت می تواند عواقب ناخواسته پوستی داشته باشد. قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب باعث کم آبی پوست می شود که به مرور زمان باعث تولید چربی بیشتر و مسدود شدن منافذ پوست می شود.

 

استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند به محافظت از پوست شما در تمام طول سال کمک کند. البته همانطور که می دانید کرم های ضد آفتاب بسیار چرب هستند. هم برای محافظت در برابر آفتاب و هم از جوش، یک ضد آفتاب غیر کومدوژنیک و بدون روغن انتخاب کنید.

9. جوش نزنید

در حالی که ممکن است عملاً غیرممکن به نظر برسد که در برابر فشار دادن آن جوش سرسفید بزرگتر از حد معمول روی نوک بینی خود مقاومت کنید، بهترین راه حل این است که از ترکیدن جوش ها خودداری کنید.

  • برای درمان عفونت های پا یا ناخن ، چند قاشق چای خوری روغن پونه کوهی را به وان پر از آب گرم اضافه کنید. برای یک هفته روزانه چند دقیقه پای خود را خیس کنید.
  • برای سینوس ها و سایر عفونت های تنفسی فوقانی ، چند قطره روغن روغن پونه کوهی را در ظرف آب جوش قرار داده و بخار را استنشاق کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید تا از عفونت خلاص شوید.

4- عصاره برگ زیتون
 
اثر طبیعی آنتی بیوتیکی عصاره برگ زیتون می تواند انواع مختلف عفونت باکتریایی را درمان کند.یک مطالعه 2003 در ژورنال مایکوز نیز منتشر شد که برگهای زیتون پتانسیل ضد میکروبی خوبی در برابر باکتری ها و قارچ ها دارند.

عصاره برگ زیتون همچنین دارای خواص ضد التهابی است. علاوه بر این ، توانایی های حذف رادیکال آزاد را نشان می دهد.

  • می توانید عصاره برگ زیتون را برای استفاده خارجی در منزل تهیه کنید. یک مشت  برگهای زیتون ریز خرد شده تازه را درون یک ظرف شیشه ای با درب قرار دهید. ودکا را روی برگها ریخته تا کاملاً پوشانده شود.درب آن را ببندید و شیشه را به مدت 4 تا 5 هفته در جای تاریک نگه دارید. با استفاده از یک صافی  ، با فشار مایع را درون یک شیشه شیشه دیگری ریخته  و عصاره برگ زیتون خانگی شما آماده استفاده است.

گزینه دیگر مصرف عصاره برگ زیتون به شکل مکمل است. 250 تا 500 میلی گرم کپسول دو بار در روز دوز استاندارد است. اما قبل از مصرف مکمل با پزشک مشورت کنید.

5 – زردچوبه

در داروهای آیورودیک و چینی ، از خواص آنتی بیوتیکی زردچوبه برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بیماری و تقویت دفاع طبیعی بدن استفاده می شود.علاوه بر این ، به جلوگیری از عفونت های باکتریایی در زخم ها کمک می کند.طبق مطالعه ای که در سال 2009 در عوامل آنتی بیوتیک ها و شیمی درمانی منتشر شد ، فعالیت ضد میکروبی کورکومین در برابر هلیکوباکتر پیلوری نتایج مثبتی را نشان داد. کورکومین ماده مؤثر در زردچوبه است.

داروی گیاهی برای جوش صورت

  • 1 قاشق سوپ خوری پودر زردچوبه و 5 تا 6 قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید. آن را در یک ظرف شیشه ای محفوظ از هوا  ذخیره کنید. ½ قاشق سوپ خوری این مخلوط را دو بار در روز میل کنید.
  • همچنین می توانید مکمل های زردچوبه را 400 تا 600 میلی گرم ، دو بار در روز مصرف کنید. با این حال ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.
نوشته های مرتبط

آنتی بیوتیک برای جوش زیر پوستی

از آنتی بیوتیک استفاده کنید

اگر درمان‌های OTC آکنه تفاوت چندانی ایجاد نکرد، متخصص پوست می‌تواند آنتی‌بیوتیک‌هایی را برای کمک به کاهش التهاب و باکتری‌ها تجویز کند.انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت

باید به سادگی با آکنه زندگی کنید.

آکنه ای که با درمان های OTC بهبود نمی یابد

طبق AAD، به طور کلی، طی 4 تا 6 هفته پس از شروع هر درمان جدید یا درمان خانگی، باید متوجه بهبودی شوید. اگر آکنه شما برطرف نشد، مراجعه به متخصص پوست ممکن است قدم بعدی خوبی باشد. همچنین می توانید در مورد درمان آکنه با یک داروساز یا پزشک عمومی صحبت کنید.

 

6. اکیناسه (سرخارگل)

اکیناسه یک آنتی بیوتیک طبیعی است که می تواند زخم ها و عفونت های باکتریایی را درمان کند. این گیاه همچنین سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند تا بتواند با چندین عفونت مبارزه کند.

  • استفاده از کرم اکیناسه یا پماد موضعی می تواند چند بار در روز اگزما و پسوریازیس را ضد عفونی و درمان کند. همچنین می تواند زخم های باز و سایر مشکلات پوستی مرتبط با باکتری ها را درمان کند.
  • برای کمک به دفع عفونت های باکتریایی ، روزانه 1 تا 2 فنجان چای اکیناسه بنوشید.
  • همچنین می توانید مکمل های اکیناسه را به میزان 300 میلی گرم ، 2 یا 3 بار در روز مصرف کنید. قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنید.انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت

7. زنجبیل

خاصیت آنتی بیوتیکی طبیعی  زنجبیل به جلوگیری و معالجه بسیاری از مشکلات سلامتی ناشی از باکتری ها کمک می کند.زنجبیل تازه دارای خاصیت آنتی بیوتیکی در برابر عوامل بیماری زای ناشی از مواد غذایی مانند سالمونلا است.همچنین بر ضد عفونتهای تنفسی و دندانی  اثر ضد باکتریایی دارد.

  • چای زنجبیل یک پیشگیری کننده  عالی در برابر عفونت های باکتریایی است.برای تهیه چای ، 1 اینچ زنجبیل تازه را رنده کرده و آن را به مدت 10 دقیقه در حدود 1 ½ فنجان آب بجوشانید .صاف کنید ، عسل و آب لیمو را به آن اضافه کنید و آن را بنوشید.
  • همچنین ، در آشپزی خود از زنجبیل خشک یا تازه نیز استفاده کنید. بعد از مشورت با پزشک ؛، می توانید کپسول های زنجبیل نیز مصرف کنید.

8.گیاه مهر طلا

خاصیت آنتی بیوتیکی طبیعی مهر طلا  برای عفونتهای  باکتریایی موضعی و داخلی  به خوبی کار می کند.مهرطلا حاوی ترکیبی به نام بربرین است که به از بین بردن بسیاری از انواع باکتری ها که باعث ایجاد بسیاری از مشکلات سلامتی می شوند ، کمک می کند.

بربرین همچنین گلبولهای سفید را فعال می کند و باعث می شود آنها در مبارزه با عفونت بهتر عمل کنند  و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت

  • برای استفاده داخلی ، یک فنجان چای گیاهی را با مخلوط کردن  1 قاشق چایخوری پودر  مهر طلایی در 1 لیوان آب گرم آماده کنید. آن را صاف کنید و بنوشید در حالی که هنوز گرم است. این چای را یک بار در روز بنوشید.
  • برای استفاده خارجی ، مخلوطی را با 1 قاشق چایخوری پودر مهر طلایی و روغن چند کپسول ویتامین E تهیه کنید. آن را 3 بار در روز روی منطقه آسیب دیده بمالید.

9. عصاره تخم گریپ فروت

عصاره دانه گریپ فروت (GSE) یک ضد عفونی کننده طبیعی و همچنین ضد قارچ و ضد ویروسی است.در حقیقت ، گزارش شده است که در برابر بیش از 800 شکل ویروس و باکتری ، بیش از 100 گونه قارچ و بسیاری از انگل ها مؤثر است.بعلاوه ، GSE  سرشار ار آنتی اکسیدان ها است که  ایمنی طبیعی بدن را تقویت می کند.

طبق یک مطالعه 2002 که در مجله پزشکی جایگزین و تکمیلی  منتشر شده است ،GSE در رقت 1: 512 دارای خواص ضد میکروبی در برابر طیف گسترده ای از ارگانیسم های  گرم منفی و گرم مثبت است.

  • برای عفونت های پوستی ، چند قطره GSE را به 1 قاشق سوپ خوری آب اضافه کنید و سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. لازم نیست آن را بشویید.برای استفاده از آن به عنوان پاک کننده پوست و برای درمان آکنه ، صورت و دستان خود را مرطوب کنید ، 2 یا 3 قطره عصاره را در دستان خود بریزید ، صورت خود را با آن ماساژ داده و سپس آن را بشویید.
  • برای استفاده داخلی ، 10 تا 15 قطره GSE را در نصف لیوان آب مخلوط کنید و آن را 2 یا 3 بار در روز بنوشید.

10.چریش
چریش ، همچنین به عنوان یاس هندی معروف است ، یکی دیگر از آنتی بیوتیک های طبیعی است. چریش به مبارزه با باکتری های ایجاد جوش و آکنه کمک می کند.انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت

علاوه بر این ، به دلیل ماهیت ضد باکتریایی طبیعی ، چریش مانع انواع مختلفی از مشکلات دهان مانند حفرات، پلاک ،ورم لثه و سایر بیماری های لثه  در دهان می شود.

  • برای جلوگیری از عفونت های پوستی ، از مواد آرایشی و محصولات مراقبت از پوست که چریش را  به عنوان یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده خود دارند ، استفاده کنید. انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت سینوزیت

بهترین آنتی بیوتیک برای جوش صورت نی نی سایت

 

برای درمان جوش صورت چه بخوریم

شکی نیست که درمان آکنه می تواند سخت باشد. اگر چندین داروی موضعی را بدون موفقیت امتحان کرده اید، یا یک مورد شدید دارید، داروهای خوراکی آکنه به طور کلی گام بعدی در روند درمان هستند. چندین گزینه در دسترس است. هر کدام از آنها خطرات و مزایای خاص خود را دارند.

این مقاله انواع مختلفی از داروهای آکنه خوراکی را که می توانید برای کمک به بهبود ظاهر و سلامت پوست خود استفاده کنید، مورد بحث قرار می دهد.

همه جوش صورت ها با داروهای موضعی (یعنی کرم ها، لوسیون ها یا ژل ها) از بین نمی روند.

داروهای خوراکی یا داروهای خوراکی که به صورت خوراکی مصرف می شوند، به طور سیستماتیک (در سطح بدن) برای بهبود پوست از داخل به بیرون عمل می کنند.

برخی از داروهای خوراکی یک بار در روز مصرف می شوند، در حالی که برخی دیگر بیشتر مصرف می شوند. صرف نظر از این، شما باید دوز(های) خود را در زمان(های) یکسانی هر روز مصرف کنید.

کنترل موارد مداوم یا شدید آکنه دشوار است. در اکثر موارد، این نوع آکنه نیاز به داروهای خوراکی دارد. آکنه شدید گاهی اوقات آکنه کیستیک یا آکنه ندولار نامیده می شود . زمانی که آکنه شدید دارید:

  • جوش های بزرگ، عمیق و ملتهب ایجاد می کند.
  • داروهای موضعی نمی توانند به اندازه کافی عمیق شوند که به طور موثر این نوع لک ها را درمان کنند. 1

آکنه اغلب در نواحی دیگر بدن مانند کمر یا شانه ها ایجاد می شود. رسیدن به آن مناطق برای اعمال موثر درمان های موضعی می تواند دشوار باشد. از سوی دیگر، داروهای خوراکی آکنه، بدون توجه به محل آنها، می توانند روی لک های عمیقا ملتهب اثر بگذارند.

حتی اگر آکنه شما لزوماً شدید نباشد، ممکن است به سادگی سرسخت باشد. گاهی اوقات ممکن است درمان های موضعی را امتحان کنید و پوست شما هنوز روشن نشده باشد. اگر این وضعیت شما را توصیف می کند، داروهای خوراکی می توانند درمان شما را تقویت کنند تا بتوانید نتایج واقعی را مشاهده کنید.

در هر صورت، اگر در کنترل آکنه خود مشکل دارید، به متخصص پوست مراجعه کنید. تمام داروهای آکنه خوراکی فقط با نسخه هستند. هیچ جایگزین بدون نسخه ای وجود ندارد. 

داکسی سایکلین برای جوش هورمونی در نی نی سایت

آنتی بیوتیک های خوراکی

آنتی بیوتیک های خوراکی سال هاست که برای درمان آکنه استفاده می شود. مانند آنتی بیوتیک های موضعی، آنتی بیوتیک های خوراکی با کاهش پروپیونی باکتریا آکنه عمل می کننداین باکتری مسئول بروز آکنه است. آنتی بیوتیک های خوراکی نیز به کاهش التهاب پوست کمک می کنند.

متخصصان پوست معمولا افراد را با دوز بالا شروع می کنند. سپس با بهبود آکنه آنها را به دوزهای پایین تر منتقل می کنند. آنتی بیوتیک های خوراکی برای درمان آکنه های متوسط، شدید یا مداوم استفاده می شود.

رایج ترین آنتی بیوتیک های خوراکی که برای درمان آکنه تجویز می شوند عبارتند از:

کپسول داکسی سایکلین برای جوش صورت

 

  • اریتروسین ( اریترومایسین )
  • آدوکسا ( تتراسایکلین )
  • دایناسین ( مینوسیکلین )
  • اکتیکات ( داکسی سایکلین )

با توجه به افزایش باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک، آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی تنها زمانی باید برای درمان آکنه استفاده شوند که با درمان موضعی ترکیب شوند. و طبق گفته آکادمی پوست آمریکا ، آنها نباید بیش از سه تا شش ماه تجویز شوند . متخصصان پوست باید از استفاده از یک نوع درمان اجتناب کنند.

آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی زمانی که با درمان‌های موضعی آکنه همراه شوند، بهترین عملکرد را دارند. از پزشک خود انتظار داشته باشید که رتینوئیدهای موضعی ، بنزوئیل پراکسید یا سایر درمان های موضعی را نیز تجویز کند. 

داروهای ضد بارداری خوراکی برای آکنه در زنان

داروهای ضد بارداری خوراکی که به عنوان قرص های ضد بارداری نیز شناخته می شوند، اغلب برای درمان آکنه در زنان استفاده می شوند. این داروها قادرند ترشح غدد چربی را با سرکوب هورمون های آندروژن کاهش دهند .

داروهای ضد بارداری خوراکی ممکن است یک انتخاب ایده آل برای زنان مبتلا به آکنه باشد که با چرخه قاعدگی آنها می آید و می رود . همچنین ممکن است برای کسانی که می‌خواهند از نوعی کنترل بارداری استفاده کنند، انتخاب خوبی باشد.

اما لزوماً به این برندهای خاص نیاز ندارید. قرص های ضد بارداری سال هاست که برای درمان آکنه تجویز می شوند. اکثر پزشکان موافق هستند که تقریباً هر فرمولاسیون همان اثر را خواهد داشت.

همچنین احتمالاً به یک داروی موضعی آکنه برای استفاده در کنار داروهای ضد بارداری خوراکی نیاز خواهید داشت. 

گذشته از موارد فوق، موارد زیر معمولاً داروهای آکنه خوراکی تجویز می شوند.

آلداکتون

آلداکتون ( اسپیرونولاکتون ) یکی دیگر از داروهایی است که فقط برای زنان بزرگسال تجویز می شود. این به طور خاص یک درمان آکنه نیست، اما می تواند در شرایط خاص برای درمان نوسانات هورمونی که منجر به جوش می شوند استفاده شود.

آلداکتون چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد، و انتخاب خط اول درمان آکنه نیست. اما برای برخی از زنان، برای درمان آکنه ای که با درمان های مرسوم تر بهبود نمی یابد، مفید است.انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت

بهترین قرص برای جوش صورت

 

آکوتان

آکوتان ( ایزوترتینوئین ) یک داروی فوق العاده قوی برای آکنه است. زمانی کار می کند که سایر درمان های آکنه با شکست مواجه شوند. و بهترین درمان برای آکنه شدید در نظر گرفته می شود. 

آکوتان با کوچک کردن غدد سباسه که غدد کوچکی در نزدیکی فولیکول‌های مو هستند که چربی تولید می‌کنند، عمل می‌کند. این مقدار چربی موجود بر روی پوست را کاهش می دهد. در نتیجه باعث می شود که پوست کمتر کومدون یا انسداد منافذ تولید کند. هنگامی که منافذ پوست شما بسته نمی شود، جوش های کمتری را تجربه می کنید یا اصلاً جوش نمی زنید.

آکوتان در دوران بارداری به دلیل خطر بسیار بالای نقایص مادرزادی استفاده نمی شود. همچنین در صورت شیردهی نباید از آن استفاده کرد. در صورت باردار شدن در حین مصرف آکوتان، باید فورا مصرف دارو را قطع کنید.

همچنین در طول دوره درمان از نظر عوارض جانبی تحت نظر خواهید بود. خبر خوب این است که بیشتر افراد تنها به یک یا دو دوره درمان نیاز دارند تا آکنه برای همیشه از بین برود.انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت

متخصص پوست می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر.

اگر آکنه شدید، متوسط ​​یا مداوم دارید، داروهای موضعی ممکن است همیشه موثر نباشند. در این صورت، متخصص پوست ممکن است داروهای خوراکی تجویز کند.

داروهای خوراکی در کنار داروهای موضعی برای درمان آکنه کار می کنند. هر دارویی خطرات و مزایای خاص خود را دارد. پیروی از دستورالعمل های متخصص پوست برای اطمینان از درمان ایمن و موثر آکنه بسیار مهم است.

آکنه، مهم نیست چقدر شدید است، می تواند ناامید کننده باشد. اگر درمان های موضعی به تنهایی آکنه شما را بهبود نمی بخشد، یا اگر آکنه شما کاملاً شدید یا گسترده است، داروهای خوراکی بهترین گزینه است.

در برخی موارد، فقط برای مدت کوتاهی نیاز به مصرف داروهای خوراکی دارید. این داروها به شما کمک می کنند تا آکنه را تحت کنترل داشته باشید. سپس پوست خود را با داروهای موضعی حفظ می کنید. اما در مواقع دیگر، ممکن است لازم باشد آنها را برای مدت طولانی‌تری مصرف کنید.

اگر اصلاً در مورد مصرف داروی آکنه خوراکی نگران هستید، یا اگر در مورد درمان خود سؤال یا نگرانی دارید، با متخصص پوست خود صحبت کنید.انتی بیوتیک طبیعی جوش صورت

آکنه یک بیماری شایع پوستی است که به طور کلی منجر به ایجاد اسکار می شود. جای جوش ثانویه به آکنه می تواند منجر به ناهنجاری جسمی شود و تأثیر روانی اجتماعی می تواند عمیق باشد. درمان زودهنگام و کافی آکنه بهترین وسیله برای به حداقل رساندن و جلوگیری از اسکار آکنه است.

اکثر مردم گهگاهی جوش می زنند. تلاش‌های پیشگیری می‌تواند کمک کند، اما تضمین نشده است. عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد جوش شوند، از جمله هورمون ها، استرس، ژنتیک و رژیم غذایی. برخی از داروها حتی ممکن است باعث ایجاد جوش شوند.

 

گفته می شود، شما گزینه های زیادی برای درمان و مدیریت جوش دارید. فقط بدانید که هر برنامه ای که برای پیشگیری از جوش انتخاب می کنید، صبر و ثبات کلیدی برای بهبود است. تزریق بنزوئیل پراکسید ممکن است به کوچک شدن یک جوش در طول شب

کمک کند، اما اکثر درمان‌ها چندین هفته طول می‌کشند تا نتایج حاصل شود.

زنان 909 همراه شما از مشاوره تا درمان

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.