درمان خانگی بارداری خارج از رحم (داروی گیاهی )

درمان خانگی سقط جنین خارج رحم :

حاملگی خارج از رحم. این اصطلاح اخیراً در بسیاری از مقالات خبری به خصوص در رابطه با سقط جنین ظاهر شده است. اما بارداری خارج از رحم دقیقا چیست؟ اگر زنی قرص سقط جنین را مصرف کند بدون اینکه بداند حاملگی خارج از رحم است چه اتفاقی می

افتد؟ و چگونه می تواند اطمینان حاصل کند که حاملگی او خارج رحم نیست قبل از شروع سقط جنین؟

در این مقاله قصد داریم حقایق ضروری در مورد حاملگی خارج رحمی را خلاصه کنیم تا در تصمیم گیری آگاهانه احساس قدرت کنید.

درمان خانگی بارداری خارج از رحم

همانطور که پست ها به دروغ ادعا می کنند، «درمان های خانگی» باعث سقط جنین نمی شود.

حاملگی خارج رحمی نسبتاً نادر است و تقریباً در هر 40 بارداری رخ می‌دهد؛

اما سقط‌جنین شایع‌ترین عارضه در اوایل بارداری است برخی تحقیقات نشان می‌دهد که بارداری خارج رحمی رو به افزایش است.

در برخی موارد نادر، تخمک بارور شده می‌تواند خود را به سایر قسمت‌های بدن زن، یعنی شکم، تخمدان، دهانه رحم (که دهانه رحم است) یا به زخمی از بدن زن بچسبد. سزارین قبلی برای اینکه به شما ایده بدهم، 90٪ مواقع، حاملگی خارج از رحم در لوله

فالوپ، 1٪ در شکم یا دهانه رحم و 1 تا 3٪ موارد، این است. در جای زخم سزارین پیدا می شود.

حتی در موارد نادرتر، بارداری می تواند هم طبیعی و هم خارج از رحم باشد، به این معنی که یک جنین در رحم و جنین دیگر در خارج از آن قرار می گیرد. این حاملگی “هتروتوپیک” نامیده می شود و می تواند برای تشخیص دشوارتر باشد. از آنجایی که حاملگی

های خارج از رحم معمولا غیرقابل تحمل هستند (مگر اینکه در حفره شکمی باشند، اما حتی در آن زمان، تنها چند مورد موفقیت آمیز در مجلات علمی گزارش شده است) و در صورت عدم درمان می تواند تهدید کننده زندگی باشد، دریافت مراقبت های پزشکی

مهم است. در صورت وجود شک و تردید در مورد محل بارداری، پرستاران ثبت نام شده ما شما را برای معاینه بیشتر به پزشک ارجاع خواهند داد. حاملگی خارج رحمی 1 تا 2 درصد از تمام حاملگی ها را تشکیل می دهد، اما برخی عوامل می توانند زن را در معرض

خطر بیشتری برای داشتن حاملگی قرار دهند.

درمان خانگی بارداری خارج از رحم

تفاوت علائم بارداری طبیعی و خارج رحمی

 

بارداری خارج از رحم نیز مانند هر بارداری دیگری شروع می شود. زن باردار ممکن است متوجه شود که پریودش از بین رفته است. سینه هاش ممکنه حساس باشه او ممکن است گرفتگی های شکمی را تجربه کند. علائم اضافی می تواند او را مشکوک به

حاملگی خارج از رحم کند. این شامل:

  • خونریزی خفیف واژینال
  • درد شدید شکم
  • سرگیجه
  • درد شانه

یا شاید فقط یک احساس که چیزی خاموش است. در صورت شک، اولین قدم او باید انجام آزمایش بارداری باشد تا تایید کند که واقعا باردار است.

اگر نتیجه مثبت باشد، قدم بعدی انجام سونوگرافی است. اکثر پزشکان یک سونوگرافی زنده ماندن (همچنین به نام سونوگرافی دوستیابی) در حدود هفته هشتم بارداری سفارش می دهند. اما سونوگرافی می تواند حاملگی خارج از رحم را در اوایل هفته 6

تشخیص دهد. تیم پزشکی ما در انجام سونوگرافی که بررسی می کند بارداری شما در رحم قرار دارد آموزش دیده است.

در نهایت، اگر سونوگرافی بی نتیجه باشد، ممکن است پزشک شما نیز آزمایش خون را تجویز کند. این موارد به ویژه زمانی مفید هستند که گفته می شود حاملگی “از مکان نامشخص” است. این بدان معناست که سونوگرافی نمی تواند کیسه حاملگی را پیدا

کند اما تست بارداری شما مثبت است.

محققان میگویند میزان STD و همچنین زنانی که از تکنولوژی‌های کمکی تولیدمثل، ازجمله لقاح آزمایشگاهی استفاده می‌کنند افزایش‌یافته است .

 حاملگی خارج رحمی هنگامی رخ می‌دهد که تخم بارورشده نتواند به رحم برسد و در لوله‌های فالوپ، گردن رحم، تخمدان، میومتریوم یا حفره شکمی مستقر شود.

به‌طورکلی، شایع‌ترین مکان برای بارداری خارج رحمی در لوله فالوپ است که به آن حاملگی لوله‌ای گفته می‌شود .

با رشد جنین در خارج از رحم، ناراحتی و درد شدیدی ایجاد می‌شود، همچنین ممکن است خونریزی داخلی شدیدی رخ دهد که باعث مرگ شود.

میزان مرگ‌ومیر مادران رو به کاهش است اما حاملگی خارج رحمی هنوز شش درصد کل مرگ‌ومیر مادران را شامل میشود .

اگر علائم حاملگی خارج رحمی دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. درمان شامل از بین بردن جنین و بافت آسیب‌دیده است و بارداری ادامه نمی‌یابد.

درمان‌های طبیعی به‌منظور کمک به بهبود جنبه‌های جسمی و عاطفی انجام می‌شوند.

دفع خودبخودی حاملگی خارج رحمی

 

اگر بارداری شما خارج از رحم باشد، پزشک شما بین 3 نوع درمان را انتخاب می کند:

منتظر باشید تا ببینید چگونه پیشرفت می کند و آیا بدن شما به طور طبیعی با آن برخورد می کند یا خیر

پزشکی: پزشکان دارویی به نام متوترکسات به زن می دهند و از رشد بارداری جلوگیری می کند. سپس بدن در هفته های بعد بارداری را دوباره جذب می کند. پزشکان معمولاً این گزینه را زمانی انتخاب می کنند که زن هنوز در اوایل بارداری است.

جراحی: با توجه به آنچه که پزشکان مناسب می دانند، دو گزینه در دسترس است. اولین مورد انجام سالپینگوستومی است. در سالپنگوستومی، پزشکان حاملگی را از لوله فالوپ خارج می کنند. گزینه دوم این است که کل لوله فالوپ را بردارید زیرا باز می شود و

قابل ترمیم نیست. به آن سالپنژکتومی می گویند.

مجدداً، آزمایش بارداری فقط می تواند باردار بودن شما را تأیید کند. نمی تواند چیزی در مورد محل بارداری نشان دهد، فقط سونوگرافی می تواند. اگر مشکوک به بارداری هستید، تیم پزشکی ما آزمایش بارداری و سپس سونوگرافی را برای بررسی حاملگی خارج

از رحم انجام می دهد. 

انجام می‌شود. در بارداری که در حال توسعه است، سطح hCG به تدریج بالا می رود.

  • درمان حاملگی خارج از رحم
  • پاره شدن حاملگی خارج رحمی

در صورت شکافتن (پارگی) لوله فالوپ با خونریزی شدید، جراحی اورژانسی مورد نیاز است. هدف اصلی جلوگیری از خونریزی است. سپس لوله فالوپ پاره شده و باقیمانده اوایل بارداری برداشته می شود. این عمل اغلب نجات دهنده است.

درمان خانگی بارداری خارج از رحم

درمان خانگی سقط جنین خارج رحم

حاملگی خارج رحمی چیست؟

حاملگی خارج رحمی هنگامی رخ می‌دهد که یک تخم بارورشده در مکانی غیر از رحم مستقر شود.

شایع‌ترین محل لوله فالوپ است که باعث حاملگی لوله‌ای می‌شود .

همچنین تخم می‌تواند در دهانه رحم، تخمدان، حفره شکم یا مکان‌های دیگر در طول مسیر طبیعی رسیدن به رحم مستقر شود.

هنگامی‌که یک تخم بارورشده شروع به رشد می‌کند، علائم حاملگی خارج رحمی بروز می‌کند.

لازم به ذکر است که یک تخم بارورشده نمی‌تواند به‌درستی خارج از رحم رشد کند و اگر درمان نشود می‌تواند باعث یک وضعیت اورژانسی تهدید کننده حیات شود.

درمان خانگی سقط جنین خارج رحم

ﺗﺸﺨﯿﺺ

ﻫﯿﭻ آزﻣﺎﯾﺶ ﺗﺸﺨﯿﺼﯽ ِﺻﺮف، ﺑﺮای ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﺧﺎرج رﺣﻤﯽ وﺟﻮد ﻧﺪارد. ﺑﺮای ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﺧﺎرج رﺣﻤﯽ، ﭘﺰﺷﮏ آزﻣﺎﯾﺶﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ را ﺗﺠﻮﯾﺰ می‌کند ازجمله:

 ۱. ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﻟﮕﻦ

 ۲. آزﻣﺎﯾﺶ ﺑﺎرداری

 ۳. ﺳﻮﻧﻮﮔﺮاﻓﯽ

۴. آزﻣﺎﯾﺶ ﺧﻮن ﺑﺮای ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯿﺰان ﮐﻢ ﺷﺪن ﺧﻮن، کم‌خونی و ﺗﺄﯾﯿﺪ ﮔﺮوه ﺧﻮﻧﯽ در ﺻﻮرت ﻧﯿﺎز ﺑﻪ درﯾﺎﻓﺖ ﺧﻮن.

پزشک شما همچنین می تواند از یک آزمایش خون برای تعیین سطوح hCG و پروژسترون استفاده کند. این ها هورمون هایی هستند که در دوران بارداری حضور دارند.

نوشته های مرتبط

اگر این میزان هورمون ها در طی چند روز شروع به کاهش یا ماندگاری کند و یک کیسه بارداری در یک سونوگرافی وجود نداشته باشد، احتمال ابتلا به بارداری به صورت غیر عادی است.

اگر شما علائم شدید، مانند درد و یا خونریزی قابل توجهی دارید، ممکن است زمان کافی برای تکمیل تمام این مراحل وجود نداشته باشد.

 لوله فالوپی می تواند در موارد شدید پاره شود و باعث خونریزی شدید داخلی شود. پزشک شما سپس یک عمل جراحی اضطراری برای درمان فوری انجام خواهد داد.

حاملگی خارج رحمی برای مادر ایمن نیست. همچنین جنین قادر نخواهد بود تا مدت کوتاهی رشد کند.

لازم است که جنین را در اسرع وقت برای سلامتی فوری و باروری درازمدت حذف کنید. گزینه های درمان بسته به موقعیت حاملگی خارج رحمی و رشد آن متفاوت است.

درمان خانگی سقط جنین خارج رحم

 آیا می توان از سقط جنین گیاهی استفاده کرد؟

 سقط جنین گیاهی می تواند دشوار و خطرناک باشد به خصوص اگر از چیزی استفاده کنید که هنوز تحقیقاتی بر روی آن انجام نشده است.

به عنوان مثال فرض کنید یک دوره قاعدگی خود را از دست داده اید و به همین خاطر تست بارداری را خریداری می کنید و پاسخ مثبت از آن می گیرید.

در این شرایط اصلا نمی توانید بگویید چند وقت است که باردار شده اید و  نمی دانید سلامت قلب و کبدتان در چه وضعیتی قرار دارد.

با اینحال وارد سایت گوگل می شوید و به دنبال واژه سقط جنین گیاهی می گردید. در این شرایط گیاهانی را می یابید که فکر می کنید می تواند به شما در این فرایند کمک کند.

این پست های وبلاگی تلاش می کنند در کنار مزایا خطرات و عوارض جانبی استفاده از این گیاهان را شرح دهند.

اگر نتوانید وضعیت سلامت خود را درک کنید و اطلاعات دقیق و درستی در مورد منبع گیاه به دست آورید استفاده از این روش خطرات زیادی برایتان در پی خواهد داشت.

به همین خاطر در چنین شرایطی بهتر است با فردی مشورت کنید که در حال حاضر تخصص کافی در زمینه گیاهان دارویی دارد و بر روی آن ها  تحقیق کرده است.

البته انجام اینکار هم زیاد اسان نیست زیرا ماماها  یا متخصصان دیگر ممکن است اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشند. 

 سقط جنین گیاهی ممکن است برای برخی از افراد مفید و موثر باشد اما جامعه مدرن ما پیدا کردن یک روش امن گیاهی را بسیار دشوار ساخته است.درمان خانگی سقط جنین خارج رحم

 

داروهای گیاهی سقط کننده: درمان خانگی سقط جنین خارج رحم

 

زعفران و زرشک:

زعفران یکی از معروفترین گیاهان دارویی است که منجر به سقط جنین می شود. باید دقت کرد که زعفران نیز در مقادیر بالا خاصیت سمی دارد وباعث انقباض عضلات میشود . برای سقط جنین با زعفران می‌توان مقدار 2تا 4گرم زعفران را در یک استکان آب گرم خیس کرده و روزی 4 مرتبه به مقدار 1 تا 2 قاشق میل کرد.

سنبل ختایی:

سنبل ختایی قاعده اور، شل کننده عضلات و افزایش انقباضات رحم کمک می‌کند.  5 تا 15 قطره آن را در یک فنجان آب گرم ریخته و میل کنید.

برای طعم دادن به آن می‌توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید. اگر از کپسول آن استفاده می‌کنید، باید کپسول های 1000 میلی‌گرمی را هر 4 ساعت یکبار مصرف کنید. دوز بیش از این را نباید مصرف کرد چرا که باعث خونریزی‌های شدید می‌شود.

ترمیم پرده بکارت

همچنین کسانی که خونریزی‌های شدید دارند نباید از این گیاه استفاده کنند.

  • تخم شوید: 
  • دانه‌های تخم شوید از قدیم در بین زنان ایرانی برای سقط جنین شناخته شده است. این اثر احتمالا به دلیل تحریک هورمون‌هایی که منجر به شروع دوره های قاعدگی و حرکات انقباضی رحم می‌شوند.
درمان خانگی سقط جنین خارج رحم

پونه:

پونه نیز یکی از گیاهان مؤثر برای شروع سقط جنین است. این گیاه می‌تواند به عنوان یک سم قدرتمند عمل کند و لذا باید با دقت فراوان مصرف شود. هرگز نباید اسانس آن را به صورت خوراکی مصرف کنید.

گلپر:

یکی از معروف ترین گیاهان در طب سنتی برای درمان بیماری های گوارشی به خصوص نفخ محسوب می شود.

گلپر، هضم کننده غذا و تقویت کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضدنفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید.درمان خانگی سقط جنین خارج رحم

مصرف بیش از 5گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول باعث سقط جنین می شود.

درمان خانگی سقط جنین خارج رحم

  • اویشن:
  • گیاهی كوهستانی و معطر است كه تنوع زیادی دارد. این گیاه دارای طبیعتی گرم و خشک است وبسیار قاعده اور وسقط کننده میباشد.
  • زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، پونه معطر، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

از جمله  گیاهان سقط اور استفاده از کافئین است خوردن 200 میلی گرم کافئین در روز معادل یک یا دو فنجان قهوه، خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش می دهد.

زنان باردار بایستی از خوردن گیاه بولاغ اوتی زعفران، جعفری، غوره، آب غوره، مارچوبه، زیره، سیاه دانه، دارچین، مسهل سیاه دانه وجعفری خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.

مصرف گیاهان دارویی در طول شب ، شانس موفقیت سقط جنین را بیشتر می‌کند. برخی افراد، ورزش کردن و حمام داغ را نیز برای تحریک سقط جنین توصیه می‌کنند.

 رابطه جنسی زناشویی، تحریک نوک پستان و ارگاسم نیز می‌تواند به سقط جنین کمک کند.

کرامپ هاودرد شکمی امری غیر معمول نیست و اغلب قبل از سقط جنین اتفاق می‌افتدلکه بینی نشانه نزدیک شدن به سقط جنین است.

خونریزی معمولا در عرض چند روز شروع می‌شود اما ممکن است تا دوهفته نیز طول بکشد. افزایش دوز مصرفی گیاهان دارویی نیز می‌تواند به سقط جنین کمک کند.

 به خصوص اگر که لکه‌بینی شما آغاز شده است. اگر بعد از 2 تا 3 هفته لکه بینی و سقط شما شروع نشد، داروها را قطع کنید و برای سقط با روش‌های جراحی تحت نظر پزشک اقدام کنید.

ﻣﻮارد اﺣﺘﯿﺎﻃﯽ

اﮔﺮ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﺧﺎرج رﺣﻤﯽ درﻣﺎن ﻧﺸﻮد می‌تواند ﺣﯿﺎت ﻓﺮد را ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﺑﯿﻨﺪازد. همان‌طور ﮐﻪ ﺗﺨﻢ رﺷﺪ ﻣﯿﮑﻨﺪ، ﺑﺎﻋﺚ ﭘﺎرﮔﯽ، آﺳﯿﺐ دﯾﺪن ﺑﺎﻓﺖ و ﺧﻮﻧﺮﯾﺰی داﺧﻠﯽ ﺷﺪﯾﺪ می‌شود.

اﮔﺮ ﺑﻪ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﺧﺎرج رﺣﻤﯽ ﺷﮏ دارﯾﺪ، فوراً ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﻣﺪاﺧﻼت ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ.

سقط جنین خارج از رحم با قرص سایتوتک

 

یک قرص سقط جنین از دو داروی میفپریستون و میزوپروستول برای تکمیل سقط جنین استفاده می کند. ابتدا به خانم میفپریستون داده می شود تا اثر هورمون پروژسترون را که برای ادامه بارداری ضروری است مسدود کند. ثانیاً به زن میزوپروستول داده می شود

که باعث گرفتگی می شود و حاملگی را از رحم او خارج می کند. قرص سقط جنین در مورد حاملگی خارج از رحم موثر نخواهد بود زیرا قرص سقط جنین فقط آنچه را که داخل رحم است دفع می کند.

برخی از زنان بدون اینکه بدانند حاملگی آنها خارج از رحم است قرص سقط جنین مصرف می کنند، اما این می تواند بسیار خطرناک باشد. برای مثال، قرص سقط جنین نمی تواند به حاملگی خارج رحمی پایان دهد. علاوه بر این، اگر خونریزی را تجربه کند، ممکن

است فکر کند که این یک عارضه جانبی طبیعی قرص سقط جنین است و درخواست مراقبت های پزشکی را به تاخیر می اندازد. به نوبه خود، تاخیر در درمان می تواند منجر به پارگی لوله فالوپ شود. این می تواند منجر به عوارض جدی، حتی تهدید کننده زندگی

شود.

اگر گروه خونی شما رزوس منفی است، اگر برای حاملگی خارج رحمی خود عمل کنید، به تزریق ایمونوگلوبولین ضد D نیاز خواهید داشت. یا اگر خونریزی زیادی داشته اید. اگر فاکتور رزوس را داشته باشید که پروتئینی روی سطح گلبول های قرمز خون شماست،

رزوس مثبت هستید. اگر پروتئین وجود نداشته باشد، شما رزوس منفی دارید.

همه زنان باردار برای تعیین اینکه آیا رزوس مثبت یا منفی هستند، آزمایش خون انجام می دهند. تزریق ایمونوگلوبولین ضد D به سادگی از تولید آنتی بادی جلوگیری می کند که در صورت منفی بودن رزوس می تواند در بارداری های بعدی مضر باشد. اگر تحت

درمان پزشکی هستید، نیازی به این تزریق ندارید.

این شامل هر گونه عوارض یا عوارض جانبی است که ممکن است در هر گزینه رخ دهد.درمان خانگی سقط جنین خارج رحم

ﺻﺤﺒﺖ ﭘﺎﯾﺎﻧﯽ

  1. ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﺧﺎرج رﺣﻤﯽ در ﯾﮏ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ از ﻫﺮ ۴۰ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ رخ می‌دهد.
  2. اﯾﻦ واﻗﻌﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺷﺪن ﺗﺨﻢ درجایی به‌غیراز رﺣﻢ رخ می‌دهد.
  3. ﺟﻨﯿﻦ نمی‌تواند ﺑﯿﺮون از رﺣﻢ زﻧﺪه ﺑﻤﺎﻧﺪ و ﺑﺎﯾﺪ از ﺑﯿﻦ ﺑﺮود ﮐﻪ اﯾﻦ ﮐﺎر ﻣﻌﻤﻮﻻً از ﻃﺮﯾﻖ ﺟﺮاﺣﯽ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﺧﺎرج رﺣﻤﯽ ﯾﺎ ﺗﺰرﯾﻖ ﻣﺘﻮﺗﺮوﮐﺴﺎت اﻧﺠﺎم ﻣﯿﺸﻮد.
  4. اﮔﺮ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﺧﺎرج رﺣﻤﯽ درﻣﺎن ﻧﺸﻮد، ﺑﺎﻋﺚ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰی داﺧﻠﯽ ﺷﺪﯾﺪ ﺷﺪه و ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻣﺮگ ﻣﯿﺸﻮد.درمان خانگی سقط جنین خارج رحم

مشاوره پزشکی زنان در تهران اماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه مشاوره و درمان است.

instagram banner
22 دیدگاه ها
  1. Z می گوید

    من حاملگی خارج از رحم دارم اول لکه داشتم لکه قهوه‌ای الان تکه ها کوچک خون دارم درد در لگن تیر می‌کشه شکمم حالت افتاد به سمت پایین چه باید بکنم بعضی وقت خون ریزی شدید میشه و بعضی وقت قطع میشه

    1. دکتر می گوید

      باید به بیمارستان مراجعه کنید

  2. نجمه می گوید

    سلام من سه روزاززمان پریودیم میگذره قبلش دردکمرداشتم وحالت پریودی الان بیشترپاهام دردمیکنه ایاحاملگی خارج ازرحم دارم یکبارازمقعدانجام دادیم هنوزبچه هم شیرمیدم

  3. زندیه می گوید

    سلام من دوشیزه م ولی ی رابطه پر خطر داشتم ماه قبل پریودم چن روز عقب افتاد با خوردن زعفرون و پیاده روی پریود شدم ولی میزانش خیلی کم و رقیق بود این ماه ده روز تاخیر افتاده هنوز خبری نیست ولی کلی زعفرون رازیانه خوردم
    بیبیچکم منفی شده میترسم بارداری خارج از رحم باشه راهنمایی م میکنید ممنون

  4. زندیه می گوید

    سلام من دوشیزه م ولی ی رابطه پر خطر داشتم ماه قبل پریودم چن روز عقب افتاد با خوردن زعفرون و پیاده روی پریود شدم ولی میزانش خیلی کم و رقیق بود این ماه ده روز تاخیر افتاده هنوز خبری نیست ولی کلی زعفرون رازیانه خوردم
    بیبیچکم منفی شده میترسم بارداری خارج از رحم باشه راهنمایی م میکنید ممنون

  5. Zahra می گوید

    سلام لطفااا پاسخ بدین بشدت میترسم.. من ی دختر مجردم و متاسفانه اخرای رابطه اب اون اقا روی واژنم ریخته ولی توش نرفته… سر تاییمم پریود شدم والان ک روز چهارمم هستش درد زیر شکم دارم اول هردو طرف بود الان فقط سمت چپ و درد توی لگن و کمر سمت چپ کشیده میشه.. باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. دکتر می گوید

      درد لگن نشانه بارداری نیست

  6. پریسا می گوید

    سلام من ۳۰مرداد با نامزدم‌رابطه داشتم و ۲تا ورق ال دی خوردم به مدت فاصله ۲روز
    باید ۲۰شهریور پریود میشدم
    اما نشدم
    الان ۳۱شهریوره ۱۱روز گذشته .
    تنها عوارضش درد زیر شکمه
    بیبی چک ۲بار چک کردم یه خط پر رنگ و یه خط کم رنگ ظاهر میشه
    باردار هستم؟؟
    بارداری خارج‌از رحمه؟

  7. زهرا می گوید

    سلام من بادردوخونریزی زیادچکاب دادم دیدم باردارم دکترازمایش تیتربتابهم دادبعدفهمیدم خارح ازرحم باردارم امپول متوسرکات تزریق کردن ازمایش بتااز374امد99الان دوباره بایدازمایش بدم هنوزدرددارم الان دفع شده یانه خیلی میترسم ازعمل

    1. پریسا می گوید

      سلام میشه لطفا بگین که چه اتفاقی واستون افتاد؟؟تزریق خوب بود براتون؟؟

  8. الهام می گوید

    سلام یک هفته از مقاربت با همسرم میگذره دقیقا روز ۷پریودیم بود متاسفانه یکم بی دقتی کردیم بلافاصله ۲تا ال دی خوردم به نظرتون ممکنه باردار نشم🤔

  9. مهسا می گوید

    سلام من تست بی بی چک منفی دارم آزمایش خون دادم 42 بود دو روز بعد شد 136 سونو دادم گفت هیچی معلوم نیست دکترا میگن باید صبر کنی دیده بشه. احتمال خارج رحمی هست نمیدونم منتظر بمونم میترسم دیر بشه دفع نشه بنظر شما میتونه خارج رحمی باشه یا طبیعی هست این آزمایش ها

  10. رز می گوید

    سلام من ازقرص سقط استفاده کردوخونریزی ولخته اومد دوهفته لکه وخونریزی داشتم رفتم ازمایش بتام مثبت بود۳۴۶.۴۴بود وپنج روزبعدبازرفتم بتام۴۵۷بودسونوگرافی واژینال هم انجام دادم گف تخمدان چپ توده مشکوک دیده میشه چیکارکنم ازعمل هم میترسم .اندازه شم ۱۱.۱۱.۱۳میلیمتره لطفا راهنماییم کنین

  11. نیلوفر می گوید

    سلام من از آخرین بازی که پریود شدم روز ۱۶ شهریور بود و دقیقا ۱ مهر رابطه داشتم و از پریودم‌۹ روز‌گذشته بود و خونریزی دو روز‌کشید و روز سوم کم تر شد یک مقدار معده ام اشتها نداره هیچی نمیتونم بخورم یعنی اشتها اصلا ندارم آیا باردارم ؟

  12. روژین می گوید

    سلام . من هفته ۴ بارداری هستم و لخته دفع میکنم دکتر درخواست تکرار تست تیتر داد و با قرص اورژانسی باز باردار شدم احتمال میدن خارج رحمی باشه. زعفران زیاد خوردم اما فقط دفع لخته دارم . درمان خانگی جواب میده برا سقط توی این شرایط؟

  13. Meri می گوید

    سلام خسته نباشید من قرص ساتیوتک استفاده کردم و جنین دفع شد بعد از چندروز سونو دادم وگفتن مه 13*8 از جفتم باقی مونده الان و امروز 16روز که از مصرف قرص میگذره روز15ازمایش دادم مشکوک به مثبت بود دوباره من هیچ گونه دردی ندارم فقط لکه بینی دارم خون تیره به صورت لکه ایا ممکنه حاملگی خارج از رحم بوده باشه خیلی استرس دارم توروخدا راهنمایی کنید

    1. دکتر مشاوره می گوید

      نتیجه تست طبیعیه

  14. Meri می گوید

    سلام خسته نباشید من قرص ساتیوتک استفاده کردم و جنین دفع شد بعد از چندروز سونو دادم وگفتن مه 13*8 از جفتم باقی مونده الان و امروز 16روز که از مصرف قرص میگذره روز15ازمایش دادم مشکوک به مثبت بود دوباره من هیچ گونه دردی ندارم فقط لکه بینی دارم خون تیره به صورت لکه ایا ممکنه حاملگی خارج از رحم بوده باشه خیلی استرس دارم توروخدا راهنمایی کنید

  15. Raha می گوید

    سلام من حدودا ۳۵ روز پیش با نامزدم سکس ..هفته پیش پریود شدم اما الان شکم درد و حالت تهوع و کمر درد دارم و همش احساس میکنم دستشویی دارم ممکنه بارداری خارج از رحم باشه؟(تست بیبی چک هم دادم که منفی بود)

    1. دکتر مشاوره می گوید

      سلام خیر ممکن تخمک گذاری باشه

  16. Af می گوید

    سلام من فروردین ماه دو سه روز بعد از پریودی رابطه مقعدی با نامزدم داشتم بعد از گذشت دو هفته پریود شدم و حدودا یک ماه بعد از پریودی اول(اردیبهشت ماه) مجدد پریود شدم بنظر شما احتمال بارداری خارج از رحمی وجود داره هنوز؟شب روزم شده جهنم

    1. دکتر مشاوره می گوید

      خیر عزیزم علائم بارداری ندارید

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.