درمان دارویی عفونت قارچی واژن

درمان دارویی عفونت قارچی واژن : چه چیزی باعث عفونت قارچی واژن می شود؟ شما آن را حدس زده اید: مخمر! اما آیا می دانستید که از همان نوع مخمر قارچی است که در خارج از منزل بر روی درختان و گیاهان رشد می کند که در واقع بسیار شبیه به نوعی است که می تواند داخل بدن رشد کرده و منجر به عفونت شود؟ درست است!

درمان دارویی عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی واژن چیست ؟

بدن انسان خانه میلیون ها موجودات مخمری است، که بسیاری از آن ها تا آنجایی که سلامت ما را به خطر نیاندازند، “خوب” تلقی می شوند. در مورد این موضوع فکر کنید که قارچ و مخمر باعث ایجاد آبجو و نان می شوند و به ترتیب هر دو آن ها نقش مفیدی در بهبود سیستم ایمنی بدن و کمک به تولید مواد غذایی دارند.

عفونت قارچی واژن یک نوع واژینیت است، که در واقع به معنی التهاب یا عفونت واژن می باشد. در حالی که تعدادی از شرایط مختلف سلامتی وجود دارد که همه با هم تحت اصطلاح گسترده ای از واژینیت طبقه بندی می شوند (از جمله واژینوزیس باکتریایی، تریکومونازیس و التهاب غیر عفونی واژن). عفونت قارچی واژن رایج ترین نوع آن می باشد.

علائم عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی از همه انواع آن تمایل به گسترش در مناطقی از بدن دارد که در آنجا شرایط برای تکثیر راحت مخمر و کپک فراهم باشد. رشد مخمر و قارچ در شرایط مرطوب صورت می گیرد، بنابراین مناطق مرطوب و چین خورده بدن (مناطقی که شما زیاد عرق می کنید) معمولا بیشتر در معرض ابتلا به عفونت و بیماری هستند و شامل موارد ذیل می شوند:
• دهان و گلو
• اندام تناسلی
• زیر بغل
• ناحیه مقعد
• ناف
• حفره بینی و اطراف بینی
• داخل گوش
• ناخن پا
• در بین انگشتان دست و پا
• دستگاه گوارش
هنگامی که مخمر در واژن بیش از حد رشد کند، نشانه های از عفونت قارچی واژن می تواند گسترش یابد که شامل موارد زیر می باشد:
• خارش واژن (گاهی اوقات بسیار ناراحت کننده و شدید است)
• ترشحات واژن، معمولأ سفید، ضخیم، توده ای و بی بو است (اگرچه تصور آن خوشایند نیست، برخی از مردم آن را مشابه پنیر ریکوتا یا پنیر دلمه شده توصیف می کنند)
• پوست تحریک شده اطراف دهانه واژن (فرج و لب)، قرمزی و تورم
• خونریزی جزیی
• درد در هنگام رفتن به دستشویی، در طول مقاربت جنسی، هنگام دفع ادرار و یا در دوران قاعدگی
• گاهی اوقات بوی کمی غیر معمول
معمولا، عفونت قارچی آشکار و تا حدودی ناراحت کننده است، به خصوص اگر درمان نشود، و علائم همچنان بدتر و بدتر شوند. با این حال، برخی از مردم نمی دانند که آن ها مبتلا به یک عفونت قارچی واژن هستند و یا آن را با مشکل دیگری مانند عفونت ادراری، عوارض جانبی قرص های ضد بارداری و یا قاعدگی نامنظم و یا بیماری های مقاربتی اشتباه می گیرند.
هنگامی که مخمر کاندیدا تکثیر می یابد، قادر به گسترش به نقاط مختلف بدن شده و باعث انواع مشکلات می شود. درست در این مواقع شما می توانید یک عفونت قارچی واژن ناشی از رشد بیش از حد کاندیدا آلبیکنس را در اندام تناسلی تجربه کنید، .

شما همچنین ممکن است که دارای “ویروس کاندیدا” باشید که باعث ناراحتی در دستگاه گوارش می شود و در واقع یک شکل از عفونت قارچی دستگاه گوارش داخلی است و باعث علائمی مانند خستگی، ناراحتی گوارشی، تغییر اشتها و یا اشتهای زیاد و غیره می شود.

آیا عفونت قارچی واژن خطرناک است

دلایل مختلف گسترش عفونت قارچی واژن عبارتند از:

  • مصرف آنتی بیوتیک
    • در طی دوران بارداری (با توجه به سطوح بالای هورمون های جنسی زنانه)
    • کسانی که مبتلا به عدم تعادل هورمونی هستند و هورمون درمانی و یا قرص های ضد بارداری استفاده می کنند.
    • مقاربت جنسی
    • کسانی که سطح پایین سیستم ایمنی دارند (برای مثال، به دلیل اختلال خود ایمنی یا ویروسی مانند HIV)
    • در طی زمان سیکل قاعدگی زن (عفونت به احتمال زیاد در طول هفته قبل از دوره قاعدگی یا بعد از آن رخ می دهد به خصوص اگر از تامپون استفاده شود)
    • در افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده
    • در اثر وضعیت بهداشتی ضعیف، از جمله پوست کثیف و یا پوشیدن لباس های کثیف و مرطوب

درمان دارویی عفونت قارچی واژن

 

اگر عفونت قارچی وجود داشته باشد، شما چگونه متوجه خواهید شد؟

علائم عفونت قارچی واژن می تواند با سایر مشکلات بهداشتی اشتباه گرفته شود، بنابراین اگر اولین بار است که دچار آن شده اید و 100 درصد از دلیل علایمتان مطمئن نیستید، باید با دکترتان مشورت کنید. دکتر شما می تواند وجود سایر انواع عفونت یا اختلالات را رد کند و یک تشخیص درست ارائه دهد.

اگر شما با علائم عفونت قارچی واژن آشنا هستید، پس به راحتی می توانید مشکل را در خانه درمان کنید. به خاطر داشته باشید که در زمان نزدیک دوره قاعدگی خود، احتمال ابتلا به عفونت قارچی بیشتر است، زیرا خون قاعدگی می تواند سطح PH درون واژن را افزایش دهد و این تغییر سطح هورمون، به مخمر اجازه می دهد که به سرعت تکثیر پیدا کند. گاهی اوقات دوره قاعدگی شما می تواند مشکل عفونت قارچی را حل کند، اما نه همیشه.درمان دارویی عفونت قارچی واژن

در هر صورت، معمولا خوب است که قبل از رفتن به پیش پزشک، چند روز صبر کنید اما اگر علائم خوب نشدند، بیش از یک هفته صبر نکنید.
دکتر شما ممکن است برای تشخیص عفونت قارچی، آزمایش خون یا کشت را تجویز کند و به شما یک نسخه و یا کرم بدون نیاز به نسخه را برای درمان عفونت بدهد.

توصیه دیگر دکتر شما ممکن است مصرف آنتی بیوتیک باشد، با این حال استفاده از آن ها این نیز با خطراتی همراه است. از مصرف غیر ضروری آنتی بیوتیک ها تا جای ممکن اجتناب کنید زیرا می توانند باکتری های خوب را نیز از بین ببرند و در صورت سو مصرف منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شوند.

هنگامی که باکتری های خوب حذف شدند، فرصت برای رشد مخمر در آینده به راحتی فراهم می شود و این مرحله ای برای ابتلا به سایر عفونتها نیز می شود زیرا حتی یک مقدار کم از باکتری های مضر می تواند وقتی که شرایط غیر قابل کنترل است، به راحتی تکثیر یابد.

درمان دارویی عفونت قارچی واژن

چگونه عفونت قارچی واژن را درمان کنیم

 

  • خشک و تمیز نگه داشتن پوست
    هنگامی که شرایط مناسب باشد، قارچ می تواند تا حد بیماری زا تکثیر پیدا کند. بهترین راه برای توقف گسترش قارچ تمیز، خشک و عاری از خراش یا زخم بودن پوست است. تمرین در مورد رعایت بهداشت و مراقبت از نواحی بریده شده می تواند به جلوگیری از عفونت چه در واژن، دستگاه گوارش، دهان و یا در نواحی دیگر کمک کند.
    ناحیه تناسلی را با صابون به طور روزانه شستشو داده و ناحیه را به خوبی پس از دوش گرفتن خشک کنید، زیرا قارچ ها اغلب در محیط های مرطوب یافت می شوند (که دقیقا به همین دلیل آن ها می توانند در غذاهای پس مانده و مناطق مرطوب خارج از منزل رشد، مانند خاک رشد کنند).

هنگامی که به دستشویی می روید، می توانید خطر انتشار میکروب را به وسیله پاک کردن ناحیه تناسلی از جلو به عقب کاهش دهید ( از واژن به مقعد، به جای روش های دیگر).
بعد از مقاربت جنسی، ناحیه تناسلی را شستشو دهید زیرا ممکن است که عفونت قارچی در هنگام رابطه جنسی از یک فرد به فرد دیگری انتقال یابد. تصور می شود که در زنان احتمال انتقال عفونت قارچی بیشتر است و در مردان نیز (به خصوص مردانی که ختنه نشده اند) می تواند انتقال عفونت صورت بگیرد. همیشه رابطه جنسی سالم را با استفاده از کاندوم انجام دهید و در مجموع از رابطه جنسی هنگامی که شما یا شریک جنسیتان دارای یک عفونت فعال است، پرهیز کنید.
• پوشیدن لباس های تمیز
لباس زیر تمیز بپوشید و ایده آل این است که از جنس پنبه یا سایر پارچه های قابل تنفس باشند. اجازه دهید که هوا به اندام تناسلی شما برسد تا رطوبت و گرمای مورد نیاز برای تکثیر قارچ را از بین ببرد.
اگر شما مستعد ابتلا به عفونت هستید، ممکن است تمایل داشته باشید که لباس هاس گشاد بپوشید و از پوشیدن لباس تنگ، جوراب ساق بلند و لباس شنا اجتناب کنید، زیرا اینگونه لباس ها حرارت بدن را افزایش می دهند و موجب حفظ رطوبت می شوند. هنگامی که شما لباس شنا پوشیده اید، نباید بیشتر از یک ساعت آن را به تن داشته باشید به خصوص اگر لباستان خیس یا کثیف می باشد.
• تقویت سیستم ایمنی بدن با یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و پروبیوتیک
یک رژیم غذایی که سیستم ایمنی را تقویت کند، می تواند به بدن در باقی ماندن در وضعیت خوب و کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک کند زیرا موجب افزایش گلبول های سفید خون شده که توانایی از بین بردن مشکل عفونت را قبل از وخیم شدن آن دارا هستند. این موضوع دلیل این است که چرا سیستم ایمنی ضعیف یکی از عوامل مهم خطر زا برای بازگشت عفونت قارچی می باشد. افرادی که دارای ویروس HIV، اختلال سیستم ایمنی، دیابت یا سرطان هستند، بیشتر مستعد ابتلا به عفونت گسترده می باشند.

ایا عفونت قارچی واژن باعث سرطان میشود

 

از سیستم ایمنی بدن خود با خوردن یک رژیم غذایی مغذی، به خصوص سبزیجات، چربی های سالم (از جمله روغن نارگیل آنتی باکتریال)، پروبیوتیک ها و منابع با کیفیت پروتئینی، حمایت کنید. غذاهای پروبیوتیک (از جمله انواعی که حاوی باکتری هایی مانند

لاکتوباسیلوس یا اسیدوفیلوس هستند) برای مبارزه با همه انواع عفونت مفید می باشند و ثابت شده است که در مورد عفونت قارچی نیز تاثیر گذار است.
غذاهای تخمیر یافته شامل محصولات لبنی مانند کفیر یا ماست، کومبوجا و سبزیجات، همگی حاوی فلور میکروبی پروبیوتیک هستند که به محافظت از روده ها، بهبود سیستم ایمنی بدن و مبارزه با قارچ کمک می کند. پروبیوتیک ها “میکروب های خوب” هستند که با پاتوژن های مضر در بدن رقابت می کنند.

نوع خوب از باکتری ها که در بدن شما و بر روی پوست شما زندگی می کنند اساسا با مخمر کاندیدا برای دسترسی به منابع سوختی بدن رقابت می کنند. خوشبختانه، باکتری های خوب معمولا قوی تر از سلول های مخمر هستند، و در نتیجه، آن ها می توانند منبع زندگی مخمر و قارچ ها را قطع کنند.
هنگامی که آن ها وارد رژیم غذایی شما شوند، باید قند خونتان را کنترل کنید، زیرا سطح بالای شکر موجب رشد مخمر کاندیدا می شود.درمان دارویی عفونت قارچی واژن

برخی از افراد مبتلا به کاندیدا باید تقریبا همه منابع شکر را حداقل برای مدتی حذف کنند. این پاکسازی غذایی شامل اغلب غذاهای فراوری شده، تنقلات، الکل، اکثر غلات ( به ویژه محصولات غلات تصفیه شده)، محصولات لبنی متداول و حتی میوه و سبزیجات نشاسته دار دربرخی از موارد می باشند.
ممکن است برخی از آزمون و خطا ها برای رسیدن به رژیم غذایی درست، مورد نیاز باشد، زیرا هر فردی واکنشش کمی متفاوت است.درمان دارویی عفونت قارچی واژن

یک عارضه جانبی مثبت این است که اجرای یک رژیم غذایی با هدف پاکسازی مخمر و کاندیدا، می تواند باکتری های مفیدی را فراهم کند که در تنظیم اشتها و کاهش تمایل برای خوردن کربوهیدرات های تصفیه شده و قند خلاص نقش دارند.
• جلوگیری از آلرژی
گاهی اوقات آلرژی به کاندوم، لاتکس، صابون و یا سایر محصولات بهداشتی مانند روغن های حمام، تامپون، ژل اسپرم کش یا دوش واژن می تواند موجب آلرژی و عفونت شود. محصولات شیمیایی، تحریک کننده منطقه حساس تناسلی هستند و می توانند اثر منفی بر تعادل باکتری های داخل واژن داشته باشند.

اگر شما به تازگی استفاده از محصولات جدید را آغاز کرده و متوجه وقوع عفونت شده اید، سعی کنید محصولات خود را تغییر دهید و از چیزی طبیعی تر به جای آن استفاده کنید (مانند روغن نارگیل به عنوان یک روان کننده طبیعی).
همچنین در مورد استفاده از محصولاتی که موجب سوزش در واژن می شوند، مانند رنگهای شیمیایی، عطرها و مواد زبر و خشن محتاط باشید. تا آنجایی که ممکن است از عوامل بالقوه ایجاد عفونت قارچی اجتناب کرده زیرا معمولا آن ها به راحتی قابل جایگزینی هستند.

برای مثال، اگر تامپون منجر به ایجاد عفونت شود، سعی کنید به جای آن از پد استفاده کنید و همیشه از تامپون های عطری عقیم کننده و تامپون های دئودورانت یا سایر محصولات زنانه اجتناب کنید.
• سایر مشکلات پزشکی یا هورمونی را در نظر بگیرید
برخی از شرایط پزشکی خاص که از قبل وجود داشته اند، می توانند حساسیت به عفونت قارچی واژن را افزایش دهند، زیرا آن ها توازن باکتریایی و شیمیایی درون بدن را تغییر می دهد. دو مثال از این موارد، عدم تعادل هورمونی ( انواعی که باعث بالا رفتن سطح استروژن و پروژسترون می شوند) و دیابت نوع 2 هستند.
همان طور که احتمالا می دانید، دیابت یک بیماری است که در آن سطح قند خون نقش مهمی را بازی می باشد، اما آیا می دانستید که شکر همچنین سوخت مخمر کاندیدا برای رشد می باشد؟

اگر عادت به خوردن یک رژیم غذایی با قند فراوان دارید و یا قند خون خود را کنترل نمی کنید، در واقع شما سوخت بیشتری به مخمر برای تکثیر می دهید.
هورمون پروژسترون زنانه می تواند عفونت های قارچی را در ناحیه واژن افزایش دهد، به دلیل آن که تولید گلیکوژن را افزایش می دهد، که یک نوع نشاسته طبیعی است که به راحتی به قندهای ساده تبدیل می شود.

مخمر می تواند با استفاده از این مولکول نشاسته رشد کند، و چون به طور طبیعی میزان پروژسترون زنان بالاتر از مردان است، آن ها بیشتر مستعد ابتلا به رشد بیش از حد مخمر هستند.
مردان نیز می توانند عفونت قارچی را گسترش دهند، اما هورمون های جنسی زنانه، احتمال ابتلای زنان را خیلی بیشتر می کند، به ویژه هنگامی که هورمون ها به طور قابل توجهی در طول نیمه دوم چرخه قاعدگی ، در طی یائسگی و هنگامی که یک زن در حال انجام کنترل بارداری است و یا زمانی که باردار است، بالا می روند.
• مبارزه با مخمر با مکمل ها و روغن های معطر

مکمل های خاص و روغن های ضروری برای متوقف کردن مخمر در اندام ها مفید هستند و شامل موارد ذیل می باشند:

• مکمل های پروبیوتیک: یکی از بهترین درمان های طبیعی برای عفونت قارچی است از آنجا که موجب گسترش دوباره باکتری های خوب می شود.درمان دارویی عفونت قارچی واژن
• سرکه سیب طبیعی: به تنظیم سطح pH کمک می کند.
• اقطی و شیر کنگر : به پاک کردن کبد از داروهای تجویزی و هورمونهای قرص های ضد بارداری کمک می کند.
• اسید بوریک: یک جایگزین سالم برای برخی از داروهای تجویزی برای درمان عفونت عودکننده قارچی است.
• آنتی اکسیدان ها: آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن می کند.
• روغن های ضروری: درخت چای، اسطوخودوس و روغن مر ملایم کمک به کشتن انواع مخمر، انگل ها و قارچ ها می کنند. از چند قطره مخلوط شده با روغن نارگیل به صورت موضعی فقط در خارج از ناحیه واژن استفاده شود.

 

درمان دارویی عفونت قارچی واژن

درمان دارویی عفونت قارچی واژن

 

زنان باردار معمولا روند درمان طولانی تری نسبت به زنان غیر باردار دارند.درمان دارویی عفونت قارچی واژن

عفونت های شدید نیاز به داروهای ضد قارچی دارند که معمولا به صورت خوراکی مصرف می شوند. این داروها شامل فلوکونازول (Diflucan) و آنتیروکونازول (Sporanox) می باشد. این داروها میزان بهبودی بیش از 80٪ دارند. این داروها همچنین می تواند برای سه تا پنج روز با میزان مشابه درمان بهبود یابد. داروها ممکن است باعث مشکلات کبدی شوند. برخی از علائم اختلال

در عفونت های ملایم  قارچی واژن:درمان دارویی عفونت قارچی واژن

برای عفونت هایی با شدت کمتر، داروها را می توان به عنوان قرص واژینال یا کرم اپلیکاتور استفاده کرد. یک مثال نیستاتین (میکواستاتین) است که میزان بهبودی آن حدود 75 تا 80 درصد است. میکونازول (Monistat-7، M-Zole) و کلوتریمازول (Mycelex، Gyne-Lotrimin) میزان بهبودی حدود 85٪ -90٪ دارند.

 عفونت قارچی واژن

  1. پس از اولین عفونت، اگر عفونت دوم رخ دهد و احساس کنید عفونت قارچی است، می توانید خود را با یک دوره از داروهای بدون نسخه واژینال مانند میکونازول (نام تجاری Monistat و ….)، داروهای واژینال ضد قارچ، درمان کنید.
  • از آنجا که درمان بدون نسخه در دسترس است، بسیاری از زنان عفونت مخمر را تشخیص می دهند و به وسیله دارو خود درمانی می کنند. استفاده از این داروها، وقتی مورد نیاز نیست، ممکن است منجر به عفونت مقاوم شود. درمان عفونت مقاوم با داروهای موجود بسیار دشوار است. در صورتی که شک دارید، با پزشک خود مشورت کنید. درمان دارویی بصورت خلاصه شامل:درمان دارویی عفونت قارچی واژن

Vaginal cream Clotimazole  – 1  :  یک اپلیکاتور پر هنگام خواب به مدت 1-2هفته   (در صورت عدم بهبودی تا دو هفته در درمان تجدید نظر شود.)

Vaginal cream  Triple Sulfa   :   یک اپلیکاتور پر دو بار در روز (قبل از خواب و بعد از بیداری)به مدت 4-6روز ،سپس شبی یک بار

Vaginal cream  Miconazole  -2    :   یک اپلیکاتور پر به مدت یک هفته

نوشته های مرتبط

Vaginal Tab  nystatin  100000iu  :   یک قرص به صورت داخل واژن به مدت دو هفته

3- Cap Boric Acid   :

4- Tab Fluconazole 150mg   :  تک دوز

قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی

 

ویتامین C و E بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

خطر رشد بیش از حد قارچی که منجر به عفونت مخمری واژن یا فرج می شود به عواملی مانند بارداری، دیابت، استفاده از آنتی بیوتیک ها و پیشگیری از بارداری و همچنین داشتن سیستم ایمنی ضعیف بستگی دارد. در حالی که سایر موارد نیاز به ارزیابی اضافی و شاید درمان ها یا مقررات جداگانه دارند، شما می توانید کاری در مورد دومی انجام دهید.

افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین C می تواند ایمنی شما را بهبود بخشد. از سوی دیگر، ویتامین E می تواند به کاهش التهاب ناشی از عفونت کاندیدا کمک کند.درمان دارویی عفونت قارچی واژن

ویتامین سی

جدا از تقویت سیستم ایمنی، به ویژه در محلی سازی سلول های ایمنی به یک عفونت خاص، ویتامین C می تواند به سرکوب رشد C. albicans کمک کند.

از این رو علاوه بر درمان عفونت قارچی واژن، میوه ها و سبزیجات بیشتری حاوی ویتامین C را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اینها شامل فلفل دلمه ای، مرکبات، کلم بروکلی، کلم بروکسل، توت فرنگی و کلم پیچ است.

ویتامین E

عفونت قارچی در زنان می تواند باعث واژینیت یا التهاب واژن شود. اگرچه این یک پاسخ ایمنی طبیعی در برابر پاتوژن (عامل بیماری) است، اما می تواند به بافت های دیواره واژن آسیب بیشتری وارد کند.

برای کمک به تنظیم التهاب ناشی از کاندیدا، حتما ویتامین E را به مکمل های خود اضافه کنید یا مصرف منابع غنی آن مانند آجیل، دانه ها و روغن آفتابگردان را افزایش دهید. طبق تحقیقات، ویتامین E دارای قابلیت ضد التهابی در برابر C. albicans است. از این رو،

ممکن است از درمان عفونت قارچی واژن شما حمایت کند.

ماست و سایر محصولات غذایی را با پروبیوتیک بخورید

ماست و سایر مواد غذایی حاوی پروبیوتیک ها یا باکتری های خوب می توانند به از بین بردن رشد بیش از حد قارچ کمک کنند. تحقیقات نشان داد که خوردن ماست می تواند کلونیزاسیون کاندیدا را در نواحی مخاطی مانند دهان و واژن به حداقل برساند.

جمعیت مخمرها و باکتری ها را در محیط واژن متعادل می کند. به عنوان مثال، لاکتوباسیلوس، باکتری موجود در ماست، پراکسید هیدروژن تولید می کند که قارچ ها را می کشد و باعث واژینیت می شود.

همچنین ممکن است با توصیه هایی در مورد استفاده مستقیم ماست روی واژن خود مواجه شوید. اگرچه این کار مقرون به صرفه است و به نوعی عملی است، اما بهتر است یادآوری را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که ماست همچنین حاوی قند است که می تواند رشد مخمر را تشویق کند و عفونت را بدتر کند.

علاوه بر این، غذاهای تخمیر شده مانند کومبوچا، ترشی، کیمچی و کفیر را امتحان کنید. افزودن اینها به رژیم غذایی لاکتوباسیلوس، اسیدوفیلوس و سایر باکتری های خوب در سیستم شما را نیز افزایش می دهد.

بهداشت دستگاه تناسلی را رعایت کنید

خشک و تمیز نگه داشتن ناحیه خصوصی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و یک مرحله اضافی در درمان عفونت قارچی واژن می باشد. قارچ ها در یک محیط مرطوب رشد می کنند، که قبلاً در دیواره مخاطی واژن وجود دارد. با این حال، هنگامی که رطوبت به ناحیه

بیرونی واژن یا فرج گسترش می یابد، رشد بیش از حد ممکن است تشویق شود.درمان دارویی عفونت قارچی واژن

با این وجود، می توانید از طریق تمرین زیر از این امر جلوگیری کنید.

خلاص شدن از شر عفونت های قارچی زنانه باید یک اولویت برای سلامتی شما باشد. در حالی که در بیشتر موارد خطر جدی ایجاد نمی کند، می تواند روال شما را مختل کند و باعث شود در طول روز احساس ناراحتی کنید.

و اگرچه درمان‌های خانگی ممکن است کمک کند، اما بدون تضمین درمان کامل برفک واژن، در خطر ابتلا به مشکلات دیگر خواهید بود. با این حال، یک قرار ملاقات با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی رزرو کنید تا به شما در مناسب ترین درمان برای

کاندیدیازیس واژن کمک کند.

موثرترین درمان برای عفونت های قارچییک دوره اختصاصی از داروهای ضد قارچی است. اما اگر منتظر مراجعه به پزشک برای تشخیص و تجویز هستید، می توانید چندین درمان خانگی را نیز امتحان کنید. در اینجا شش روش درمانی برای عفونت های قارچی وجود

دارد (که همه آنها به یک اندازه موثر نیستند).

پروبیوتیک مصرف کنید

بسیاری از عفونت های قارچی زمانی اتفاق می افتند که سیستم ایمنی شما مشغول یا آسیب دیده باشد. ابتلا به عفونت های قارچی در حین مصرف آنتی بیوتیک ها امری رایج است زیرا باکتری های طبیعی بدن شما از بین می روند.

با مصرف مکمل‌های پروبیوتیک، که از باکتری‌های زنده ساخته شده‌اند ، می‌توانید به حمایت از جمعیت باکتری‌های طبیعی در داخل و روی بدن خود کمک کنید که از بروز یا بدتر شدن عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌کند.

ماست بخور

ماست یکی دیگر از منابع سالم پروبیوتیک ها است. فقط مطمئن شوید که ماست را بخورید . وقتی روی پوست شما قرار می گیرد هیچ فایده ای ندارد و قندی که در همه ماست ها وجود دارد ممکن است باعث عفونت های دیگری نیز شود.

شستشوی آب نمک را اعمال کنید

گاهی اوقات می توان عفونت های قارچی را با شستشوی آرام ناحیه با آب نمک کاهش داد و تسکین داد. نصف قاشق چایخوری نمک را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. برای برفک دهان ، می توانید مخلوط را به آرامی در دهان خود بچرخانید. برای سایر نواحی بدن، می‌توانید ناحیه عفونی را برای چند دقیقه خیس کنید، سپس کاملاً بشویید.

روغن نارگیل را بمالید

به نظر می رسد روغن نارگیل هم در آزمایشگاه و هم در افراد به عنوان یک عامل ضد قارچ عمل می کند.

می توانید به آرامی یک لایه نازک روغن نارگیل را به محل عفونت مخمری بمالید. این ممکن است به از بین بردن برخی از مخمرها کمک کند و ممکن است پوست تحریک شده، خشک و ناراحت کننده را تسکین دهد و به آن اجازه التیام دهد.

از روغن درخت چای استفاده کنید

برخی از مطالعات نشان می دهد که روغن درخت چای به ویژه در برابر مخمر موثر است در حالی که به طور جدی بر باکتری هایی که به طور طبیعی در بدن زندگی می کنند تأثیر نمی گذارد. در حالی که تحقیقات بیشتری باید انجام شود، روغن درخت چای ممکن است یک درمان مفید باشد.

روغن درخت چای را می توانید در شیاف ها، کرم ها و پمادها پیدا کنید، اما نباید آن را در حالی که رقیق نشده استفاده کنید. استفاده مکرر از روغن درخت چای می تواند منجر به تحریک پوست و بثورات پوستی شود، بنابراین در مصرف آن متعادل باشید.

از داروهای ضد قارچ استفاده کنید

موثرترین درمان برای هر عفونت قارچی مصرف داروهای ضد قارچ است. داروهای زیادی در دسترس هستند، از داروهای خوراکی گرفته تا کرم‌های موضعی، پمادها و شیاف‌ها برای عفونت‌های قارچی واژن. اگر مطمئن هستید که عفونت قارچی دارید، می توانید

بسیاری از درمان ها را بدون نسخه پیدا کنید. اگر مطمئن نیستید، به پزشک خود مراجعه کنید.

همچنین اگر عفونت های قارچی مکرر دارید یا عفونت شما به درمان های دیگر پاسخ نمی دهد، می توانید از پزشک خود داروی تجویزی درخواست کنید. حتماً دستورالعمل‌های دارو را دنبال کنید زیرا قوت‌ها و روش‌های مختلفی برای تحویل داروهای ضد قارچ وجود دارد.

درمان دارویی عفونت قارچی واژن

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.