درمان خانگی پوسته پوسته شدن سر

درمان پوست سر خشک :پوست سر تحریک کننده ای دارید؟  هنگامی که پوست سر شما به اندازه کافی روغن طبیعی برای روانکاری مناسب خود تولید نمی کند ، می تواند باعث سوزش ، خارش ، پوسته پوسته شدن و موهای شما نیز خشک شود. هر چیزی از هوای خشک ، شامپو کردن بیش از حد و شرایط پوستی مانند اگزما می تواند باعث ایجاد پوست سر شود. بدیهی است ، شما نمی توانید هر عاملی را که می تواند باعث ناراحتی پوست سر شما شود ، کنترل کنید ، اما خوشبختانه کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید برای تسکین آنها انجام دهید.علت  خشکی پوست سر

علت پوسته پوسته شدن کف سر و خارش

 

آنها به راحتی می توانند با پوست مرده و عرق و همچنین ذرات تصادفی مانند گرده یا گرد و غبار و آلاینده های محیطی که در طول روز به پوست سر ما راه پیدا می کنند، مسدود شوند.

فولیکول های مو که مسدود شده اند، کار خوبی برای رشد موهای قوی و سالم ندارند.

در همین حال، تجمع عمومی روی پوست سر می تواند پوست سر را پوسته پوسته، خارش و حساس کند. به همین دلیل است که مراقبت از پوست سر بسیار مهم است.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، گرفتگی فولیکول‌های مو می‌تواند منجر به موهایی شود که در بهترین شرایط نیستند، و این گرفتگی و تجمع کلی عرق،

کثیفی و محصولات مو می‌تواند به مرور زمان باعث خارش مو و پوست سر ما شود.

علاوه بر این، خشکی و  خارش پوست سر  نیز می تواند به دلایل متعددی ایجاد شود.

از دیگر دلایل خارش پوست سر می توان به واکنش های آلرژیک به محصولات مو و نگرانی های پوستی مربوط به پوست سر حساس اشاره کرد.

آیا خشکی پوست سر باعث ریزش مو می شود؟

داشتن پوست سر خشک ممکن است منجر به ریزش مو شود به این معنا که موهای خشک تمایل بیشتری به شکنندگی دارند، بنابراین بیشتر مستعد شکستن راحت‌تر هستند که می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

به عنوان مثال، ممکن است هر بار که موهای خود را برس می‌زنید، متوجه شوید که برخی از تارهای مو شکسته و در برس شما قرار می‌گیرند.

خلاصه

مسدود شدن فولیکول های مو و به طور کلی تجمع پوست و محصولات می تواند پوست سر ما را پوسته پوسته، خارش و حساس کند.

شوره سر و واکنش های آلرژیک به محصولات مو یکی از عوامل اصلی خارش پوست سر است.

خشکی پوست سر می تواند منجر به خشکی مو شود که بیشتر مستعد شکستن آن است

سایر علائم خشکی مو

اگر موهایتان خشک است، به احتمال زیاد هنگام شستن و برس زدن موها و وقتی در آینه نگاه می کنید، از آن مطلع خواهید شد.

شایع ترین دلیل خارش، شوره سر است که به نظر می رسد پوسته های کوچکی در موهای شما و روی لباس شما باشد.

  1. شامپوها حاوی مواد شیمیایی می باشند و در اثر ماندگاری طولانی مدت روی موهایتان مشکل ساز می شوند.
    • سعی کنید برای شستشوی موهایتان از آب سرد استفاده نکنید
    • کمبود مواد مغذی در بدن به علت رژیم غذایی نامناسب
    • قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی شدید و گرما
    • استفاده بیش‌ازاندازه از محصولات آرایشی مو(سشوار،اتو مو،موس مو،رنگ مو و)
    • عدم مراقبت کافی از مو، که ممکن است شامل عادات ناسالم آرایشی مو و عدم درمان چربی سر
    • استعمال دخانیات همانند سیگار، قلیان و حتی مصرف مشروبات الکلی

درمان پوسته پوسته شدن سر طب سنتی

 

شامپوهای خشکی پوست از پیش ساخته شده زیادی وجود دارد که   در بازار وجود دارد ، اما اگر می خواهید مسیر طبیعی و صرفه جویی در هزینه را طی کنید ، می توانید یک DIY DIY از خودتان تهیه کنید. چندین ماده گیاهی ساده و گیاهی وجود دارد که هزینه کمتری را نسبت به یک شامپوی دارویی فانتزی به شما نشان می دهند ، اما کمک بزرگی به پوست سر شما می کنند.

خشکی مو گاهی اوقات می تواند نشانه خشکی پوست سر باشد که برخی از دلایل آن را در ابتدای این مقاله ذکر کردیم.

اگر پوست سر شما خارش دار و خشک است، به احتمال زیاد موهای شما نیز ممکن است خارش داشته باشد.

خشکی پوست سر معمولاً نشانه خشکی است، بنابراین، مانند بقیه پوست‌هایتان، از محصولاتی استفاده کنید که با پوست سر شما مهربان هستند و به آن خوبی و تغذیه‌ای را که نیاز دارد، می‌دهند.

 

این شامل استفاده از شامپوها، نرم‌کننده‌ها، ماسک‌ها و اسکراب‌های مو می‌شود (نمونه‌های زیر را بررسی کنید) که به‌طور خاص برای پوست سر خشک فرموله شده‌اند، زیرا برای تسکین و حفظ تعادل مناسب برای سلامت پوست سر و مو طراحی شده‌اند.

در اینجا هشت داروی خانگی برای پوست سر خشک با استفاده از ترکیباتی که می توانید در آشپزخانه خود پیدا کنید ، آورده شده است. 

درمان پوست سر خشک

روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده و ضد قارچ بودن در بسیاری از شامپو های از قبل تهیه شده برای شوره سر و پوست سر خشک وجود دارد. برای تهیه یک ماسک آسان ، چند قطره روغن درخت چای را با نارگیل ، جوجوبا یا روغن زیتون مخلوط کنید ، آن را در پوست سر خود ماساژ دهید و حداقل 10 دقیقه قبل از شستشو بگذارید.

روغن کرچک

در اینجا یکی دیگر از ترکیبات ضد باکتری ، ضد التهابی و ضد قارچ ، سرشار از اسیدهای چرب ویتامین E و امگا -6 وجود دارد که همگی برای تسکین یک پوست سر خشک و خارش دار کار می کنند. روغن کرچک یک قسمت را با دو قسمت ژل آلوئه ورا و چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید ، روی سر خشک خود بمالید و بعد از 30 دقیقه بشویید. این کار را تا چهار بار در هفته انجام دهید.

درمان پوست سر خشک

آلوئه ورا

آلوئه ورا به خودی خود می تواند به لطف خاصیت تسکین دهنده ، مرطوب کننده و ضد التهابی ، پوست سر خشک را تسکین دهد. مستقیماً روی پوست سر خود بمالید و 10 دقیقه قبل از شامپو بگذارید. این ماده به ویژه در صورت داشتن پوست حساس به بیش از حد عالی است.

سرکه سیب

سرکه سیب ضد میکروبی است ، بنابراین می تواند به کاهش باکتری های خارش آور کمک کند. همچنین ضد التهاب و لکه دار کننده است. برای به دست آوردن فواید آن ، یک قسمت سرکه سیب را با دو قسمت آب مخلوط کنید و مستقیماً روی پوست سر بمالید. بعد از پنج دقیقه با شامپو و نرم کننده آن را نرمال بشویید.

فندق

فندق جادوگر قابض است که ضد التهاب ، ضد خارش و با پوست حساس سازگار است. یک فندق جادویی یک قسمت را با دو قسمت روغن زیتون ، نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کنید تا یک ماسک آسان تهیه کنید.

درمان گیاهی برای پوسته پوسته شدن سر

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا برای پوست سر و تغذیه کننده مو فوق العاده مرطوب کننده است. برای رفع خشکی و خارش سعی کنید چند قطره به شامپو اضافه کنید.

درمان پوست سر خشک

روغن نارگیل

نوشته های مرتبط

روغن نارگیل ضد قارچ ، ضد باکتری و بسیار مرطوب کننده می تواند برای شوره سر و خشکی پوست سر بسیار مفید باشد. قبل از اینکه دوش بگیرید ، به راحتی یک قاشق چای خوری روغن نارگیل از نظر مواد غذایی را روی پوست خشک خود بمالید و از انتهای آن شانه بزنید. بگذارید حداقل 10 دقیقه برای غذا خوردن بنشیند و بعد شامپو و حالت نرمال خود را به آن اضافه کنید.

درمان پوست سر خشک

آووکادو

برای نهایی ماسک پوست سر خشک ، نیمی از آووکادو ، نصف موز ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک چهارم فنجان ژل آلوئه را در مخلوط کن مخلوط کنید. روی پوست سر خود بمالید ، با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید تا 30 دقیقه قبل از شستشو بنشیند. اسیدهای چرب اشباع نشده و غیر اشباع نشده آووکادو ، به علاوه ویتامین های A و B ، فوق العاده مرطوب کننده و جذب پوست آسان هستند.

ماساژ با روغن گرم:درمان پوست سر خشک

ماساژ با روغن گرم بهترین و مؤثرترین راه برای بازگرداندن رطوبت ازدست‌رفته و درمان خشکی پوست سر است. ماساژ با روغن باعث تولید طبیعی روغن، گردش خون به فولیکول‌های مو و پوست سر می‌شود و مواد مغذی ضروری برای پوست سر فراهم می‌کند.

عسل

عسل نیز یک روش خوب برای درمان خشکی پوست سر و خارش آن است زیرا دارای خواص ضد میکروبی است که به از بین بردن هرگونه میکروب مضر موجود در پوست سر و کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک می‌کند.

ماست

ماست نیز یک روش خوب برای درمان خشکی پوست سر است. ماست دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که باعث می‌شود که پوست سر شما پاک و عاری از عفونت باشد. همچنین موهای شمارا نرم، صاف و براق می‌کند.

موز

موز برای تغذیه و مرطوب کرده پوست سر شما بسیار مفید است. همچنین موز می‌تواند لکه‌ها، التهاب، خشکی پوست سر و ریزش موی شمارا کاهش دهد.

برای پوست سر خشک از چه چیزی استفاده کنیم

کمبود کدام ویتامین باعث خشکی پوست سر میشود

احتمالاً پوست سر شما در فهرست اولویت های زیبایی شما قرار ندارد زیرا زیر موهای شما پنهان شده است.

بسیاری از ما فقط زمانی که پوست سرمان در حال رشد است به آن توجه می کنیم. اما نکته اینجاست، چیزی به نام موهای سالم بدون پوست سر سالم وجود ندارد.

وز شدن

وز شدن مو می تواند به دلایل مختلف از ژنتیک و آب و هوا گرفته تا خشکی مو ایجاد شود.

دقیقاً مانند پوست صورت و بقیه بدن ما، پوست سر ما نیز می‌تواند فاقد رطوبت باشد و حداقل یا صفر رطوبت می‌تواند به معنای قفل‌های کم‌آبی و وز باشد.

بافت شکننده

تارهای درشت مو  معمولاً نشانه موهای آسیب دیده هستند که سالم نیستند و رطوبت یا تغذیه کافی ندارند.

این می تواند ناشی از مشکلات پوست سر کم آب، گرفتگی فولیکول های مو و موارد دیگر باشد.

ظاهر کسل کننده

هنگامی که مو خشک یا آسیب دیده است، کوتیکول ها (یا ساقه ها) به سمت بالا می چسبند. این بدان معناست که نور نمی تواند به درستی روی سطح مو منعکس شود.

به پایان می رسد

همه ما آنها را دریافت می کنیم، اما هیچ یک از ما آنها را نمی خواهیم. اگر به انتهای موهای خود نگاه کنید و برخی از آنها به نظر می رسد که در حال جدا شدن از یکدیگر هستند، آن ها نوک دوشاخه هستند.

آنها می توانند ناشی از زندگی روزمره و یک ظاهر طراحی شوند، به عنوان مثال برس زدن و صاف کننده ها، رنگ مو و دکلره کردن.

بدون حجم

موهای آسیب دیده و خشک معمولاً فاقد هر گونه فشار هستند زیرا موهای شما آنطور که باید سالم و حجیم نیستند.

موخوره، شکنندگی، تیرگی، همه مقصران ذکر شده در بالا، مقصر مشکلات حجم صفر هستند.

شکستگی

موهایی که تا نیمه می‌شکنند، نشانه این است که به اندازه کافی مرطوب نشده‌اند.

بدون انعطاف

تارهای موی سالم بسیار منعطف هستند به طوری که می‌توانید آن‌ها را در دو انتها بکشید و قبل از چفت شدن کمی خم می‌شوند. موهای خشک و آسیب دیده تقریباً بلافاصله می شکنند.

سعی کنید موهای خود را بیش از حد نشویید زیرا می تواند روغن طبیعی مو و پوست سر شما را از بین ببرد که می تواند منجر به خشکی شود. همچنین می‌توانید در استفاده از اسکراب مو افراط کنید.

خلاصه

موهایی که وز، شکننده، کدر، فاقد حجم هستند و انتهای آن‌ها شکافته می‌شود، احتمالاً به دلیل خشکی آنها است.

درست مانند پوست بدن و صورت، پوست سر شما باید با محصولات مناسب مانند شامپوهای مو، نرم کننده ها، ماسک ها و اسکراب هایی که برای کمک به خشکی پوست سر طراحی شده اند، تغذیه شود.

شامپوها

شامپوی مناسب با نوع پوست سر خود را انتخاب کنید.

اگر نوع پوست سر خود را نمی دانید، ساده است. پوست سرهای خشک یا حساس تمایل به پوسته پوسته شدن و خارش دارند، در حالی که پوست سرهای چرب مستعد داشتن موهای صاف و کم پشت هستند.

اگر پوست صورتتان چرب یا خشک است، به احتمال زیاد این نوع پوست را روی پوست سرتان هم خواهید داشت.

نکات درمان پوست سر خشک

  1. قبل از شستشو موهای خود بعد از استفاده از روش‌های بالا حتماً از یک برس نرم یا شانه استفاده کنید تا چیزی لای موهای شما نماند.
  2. موهای خود را شانه کنید تا مرتب باشد و گردش خون افزایش پیدا کند و روغن طبیعی مو افزایش پیدا کند.
  3. برای جلوگیری از خشکی پوست سر مقدار کافی آب بنوشید.
  4. غذاهای غنی از اسیدهای چرب ضروری مانند دانه‌های کتان، گردو و ماهی آزاد مصرف کنید.
  5. مصرف قهوه و الکل خود را کاهش دهید.
  6. برای محافظت از موهای خود در برابر خورشید و شرایط سخت آب و هوایی روسری بپوشید.
  7. از شامپوهای دارای الکل استفاده نکنید زیرا موهای شمارا خشک می‌کند.

درمان پوست سر خشک-درمان خانگی پوسته پوسته شدن سر

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.