علائم کمبود ویتامین دی در زنان (403)

علائم کمبود ویتامین دی در زنان

علائم عوارض درمان  کمبود ویتامین دی  : ویتامین دی D چیست و چرا مهم است؟

به عنوان یک زن، اولویت دادن به سلامتی و رفاه برای داشتن یک زندگی طولانی و پربار ضروری است. یکی از راه های انجام این کار این است که مطمئن

شوید رژیم غذایی شما حاوی ویتامین ها و مواد معدنی کافی است. در بالای لیست مواد مغذی یک ویتامین قرار دارد، به ویژه: ویتامین D3. ویتامین D3 که به

عنوان ویتامین آفتاب شناخته می شود، به طور طبیعی در پوست ما هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می شود. اما بیایید صادق باشیم. زندگی

مدرن ما عمدتا در داخل خانه زندگی می کند، به این معنی که اکثر ما آنقدر که باید آفتاب نمی گیریم. این یک مشکل است، زیرا ویتامین D3 با چندین فواید

مهم سلامتی، به ویژه برای زنان مرتبط است. در اینجا یک خلاصه است.

ویتامین D متعلق به خانواده ویتامین های محلول در چربی است که شامل ویتامین A، D، E و K. این ویتامین ها به خوبی با چربی جذب می شوند و در کبد و بافت چربی ذخیره می شوند.

ویتامین D3 چیست؟

به عبارت ساده، ویتامین D3 (همچنین به عنوان کوله کلسیفرول یا کلسیتریول شناخته می شود) نوعی ویتامین محلول در چربی است ، به این معنی که در

بافت چربی ما ذخیره می شود و در صورت نیاز می تواند توسط بدن استفاده شود. به بدن در جذب کلسیم و فسفات کمک می کند . این ویتامین نقش

مهمی در سلامت استخوان ها، قدرت ماهیچه ها، حمایت از سیستم ایمنی بدن و غیره دارد.

ویتامین D3 همچنین از طریق غذاهای خاصی مانند ماهی های چرب مانند سالمون یا ساردین در دسترس است. با این حال، بسیاری از ما به تنهایی از رژیم

غذایی خود به اندازه کافی دریافت نمی کنیم. خوشبختانه، بدن ما وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ویتامین D3 را به طور طبیعی تولید می کند.

این زمانی اتفاق می افتد که 7-دهیدروکلسترول (یا زئوسترول) در پوست ما به کوله کلسیفرول ، شکل فعال ویتامین D3 تبدیل می شود.

آیا ویتامین D3 همان ویتامین D است؟

ویتامین D3 شکلی از ویتامین D است که بدن ما می تواند به طور موثرتری از آن استفاده کند، به این معنی که در دسترس زیستی ما بیشتر است. نوع دیگر

ویتامین D که به عنوان ویتامین D2 (ارگوکلسیفرول) شناخته می شود، یک فرم گیاهی است که بر روی انسان تاثیرگذار نیست.

چه مقدار ویتامین D برای خانم ها توصیه می شود؟

توصیه می شود که زنان حداقل 600 واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز دریافت کنند. این مقدار را می توان از طریق منابع غذایی مانند تخم مرغ، ماهی

چرب یا شیر گیاهی غنی شده به دست آورد، اما بهترین راه برای دریافت دوز روزانه، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. فقط 15 دقیقه آفتاب در روز می

تواند ویتامین D کافی برای رفع نیازهای شما را تامین کند. اگر نگران سطح پایین ویتامین D هستید، می‌توانید با پزشک خود در مورد مصرف مکمل صحبت

کنید.

چه عواملی باعث کمبود ویتامین D می شوند؟

 

داروهایی که می توانند باعث کمبود ویتامین D شوند.

برخی از داروها می توانند سطح ویتامین D را کاهش دهند، از جمله:

  • ملین ها
  • استروئیدها (مانند پردنیزون).
  • داروهای کاهش دهنده کلسترول (مانند کلستیرامین و کلستیپول).
  • داروهای کنترل کننده تشنج (مانند فنوباربیتال و فنی توئین).
  • ریفامپین (داروی سل).
  • اورلیستات (داروی کاهش وزن).
  • سرطان پوست.

اگر فردی هستید که از آفتاب صبحگاهی و یا رژیم غذایی خود فاقد مقادیر خوبی از مواد مغذی هستید ، ممکن است کمبود ویتامین D   را تجربه کنید.

برخی از داروهای خاص ممکن است به کمبود ویتامین D نیز کمک کنند. این شامل:

  • داروهای ضد قارچ
  • گلوکوکورتیکواستروئیدها
  • داروهای HIV
  • ضد تشنج

سایر بیماری ها مانند بیماری سلیاک و بیماری کرون نیز ممکن است باعث کمبود ویتامین D شوند زیرا از جذب مواد مغذی توسط بدن جلوگیری می کنند.

کمبود ویتامین D با مصرف مکمل ها یا با مصرف غذاهای سرشار از ویتامین D قابل اصلاح است.

می توانید مکمل ها را بعد از غذا میل کنید. توصیه می شود پس از خوردن وعده های غذایی چربی مانند مکمل ویتامین D ، از مکمل های ویتامین D استفاده کنید:

  • تخم مرغ / پنیر
  • آووکادوها
  • دانههای چیا
  • آجیل
  • ماهی

علائم عوارض درمان کمبود ویتامین دی

دو نوع اصلی از ویتامین دی D در رژیم غذایی وجود دارد:

برای کمبود ویتامین دی چی بخوریم

“زمانی که بیرون از خانه هستید، از کرم ضد آفتاب برای پوشاندن نواحی حساس استفاده کنید. اما کمی نور خورشید برای همه مفید است.”

دکتر Mindy Lacey، دکتر مراقبت های اولیه، در چند سال گذشته شاهد افزایش کمبود ویتامین D بوده است. دکتر لیسی می‌گوید: «اگر خسته هستید، استخوان‌هایتان درد می‌کند و احساس غمگینی می‌کنید، این نشانه‌ای است که ممکن است چیزی اشتباه باشد.

محل زندگی شما مهم است. اگر خانه شما دورتر از خط استوا است (مثل شمال ایالات متحده)، باید زمان بیشتری را زیر نور خورشید بگذرانید تا ویتامین D کافی تولید شود. اگر در ماه های زمستان به طور منظم نور خورشید دریافت نمی کنید، ممکن است نیاز به افزایش آن داشته باشید. رژیم غذایی خود را مصرف کنید یا یک مکمل مصرف کنید.

مقدار ویتامین D مورد نیاز روزانه به سن شما بستگی دارد. میانگین مقادیر توصیه شده روزانه در زیر بر حسب میکروگرم (mcg) و واحدهای بین المللی (IU) ذکر شده است.

سن / مرحله زندگی مقدار توصیه شده

  • نوزادان تا 12 ماهگی 10 میکروگرم (400 IU)
  • افراد 1 تا 70 ساله 15 میکروگرم (600 IU)
  • بزرگسالان 71 سال و بالاتر 20 میکروگرم (800 IU)
  • افراد باردار و شیرده 15 میکروگرم (600 IU)

علائم کمبود ویتامین D در بزرگسالان ممکن است واضح نباشد، اما شامل گرفتگی عضلات، تغییرات خلقی و خستگی و موارد دیگر است.

همه افراد از جمله نوزادان، کودکان و بزرگسالان ممکن است دچار کمبود ویتامین D شوند.

ویتامین D2 (ergocalciferol): در غذاهای گیاهی مثل قارچ یافت می شود.

ویتامین D3 (کلالهسیفرول): در غذاهای حیوانی مثل ماهی قزل آلا، کدو و زرده تخم مرغ یافت می شود.

با این حال، نور خورشید بهترین منبع طبیعی ویتامین D3 است. اشعه UV از نور خورشید کلسترول را در پوست شما به ویتامین D3 تبدیل می کند .

قبل از اینکه بدن شما از ویتامین D استفاده کند، باید از طریق یک سری مراحل فعال شود.

اول، کبد ویتامین D را به فرم ذخیره ویتامین D تبدیل می کند. این فرم است که در آزمایش خون اندازه گیری می شود. بعدا، فرم ذخیره سازی توسط کلیه ها

به فرم فعال ویتامین D تبدیل می شود که توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرد .

نقش اصلی ویتامین D در بدن این است که میزان کلسیم و فسفر را در خون کنترل می کند. این مواد معدنی برای استخوان های سالم مهم هستند .

تحقیقات همچنین نشان می دهد که ویتامین D به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها را کاهش دهد .

یک سطح خون پایین ویتامین D با خطر بیشتری از شکستگی و سقوط، بیماری قلبی، مولتیپل اسکلروز، چندین سرطان و حتی مرگ  مرتبط است.

خلاصه:علائم عوارض درمان کمبود ویتامین دی

دو نوع اصلی از ویتامین D در رژیم غذایی وجود دارد: D2 و D3. D3 دو برابر در بالا بردن سطح خون ویتامین D موثر است، که با انواع مزایای سلامتی مرتبط است.

علائم عوارض درمان کمبود ویتامین دی

چقدر ویتامین دی D برای سلامتی بهینه نیاز دارید؟

ویتامین D باید نیازهای 97 تا 98 درصد از افراد سالم را برآورده کند

با این حال، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که دستورالعمل ها بسیار کم است .

نیازهای ویتامین D شما بستگی به عوامل مختلف دارد. این شامل سن شما، رنگ پوست، سطح فعلی خون ویتامین D، محل قرارگیری، قرار گرفتن در معرض آفتاب و بیشتر است.

برای رسیدن به سطح خون مرتبط با نتایج سلامت بهتر، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که شما نیاز به مصرف ویتامین D بیشتر از دستورالعمل توصیه شده دارید. علائم عوارض درمان  کمبود ویتامین دی

تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف 1000 وات (25 میکروگرم) روزانه 50 درصد از افراد به میزان ویتامین D در 33 نانوگرم در میلیلیتر کمک می کند (82.4 نانو متر در لیتر).

مصرف 2،000 IU (50 میکروگرم) روزانه، تقریبا هر کس به سطح خون 33 نانوگرم بر میلیلیم (82.4 نانومول در لیتر) کمک می کند.

تشخیص درمان کمبود ویتامین دی :اگر شما یک خانم در 30، 40 یا 50 سالگی خود هستید، وقت آن است که به ویتامیندی D فکر کنید. ویتامین نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای بدن دارد و در زنان یائسه دیده شده است.

علائم عوارض درمان کمبود ویتامین دی

مطالعات آن را برای جلوگیری از بیماری های قلبی، پوکی استخوان، دیابت، پیشنهاد میکتد. با این حال، مشکل این است که تقریبا نیمی از بزرگسالان در ویتامین D کمبود دارند .

علائم عوارض درمان کمبود ویتامین دی

 

سطوح بسیار بالای ویتامین D مضر است و می تواند باعث تهوع، استفراغ، گیجی، تشنگی بیش از حد و سنگ کلیه شود. مکمل های ویتامین D می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند، بنابراین قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید.

دستورالعمل های مربوط به سطح ویتامین D خون  به شرح زیر است

  • کافی: 20-30 نانوگرم در میلی لیتر یا 50-75 نانو مول / لیتر.
  • حداکثر حد استاندارد: 60 نانوگرم در میلی لیتر یا 150 نانو متر در لیتر.
  • سمی: بیش از 150 نانوگرم در میلی لیتر یا 375 نانومول / لیتر.

مصرف روزانه ویتامین D بین 1000-4000 IU (25-100 میکروگرم) باید برای اندازه گیری سطح خون مطلوب برای اکثر مردم باشد.

میزان مصرف ویتامین دی : علائم عوارض درمان  کمبود ویتامین دی

سطوح خون در محدوده 20-30 نانوگرم در میلیلیتر معمولا کافی است. حد بالای ایمنی حدود 60 نانوگرم در میلیلیتر محسوب می شود، اما افرادی که علائم سمیت دارند معمولا سطح بالای 150 نانوگرم در میلیلیتر دارند.

علائم عوارض درمان کمبود ویتامین دی

مزایای ویتامین دیD برای زنان در یائسگی

اگر شما یک خانم در 30، 40 یا 50 سالگی خود هستید، وقت آن است که به ویتامین D فکر کنید. ویتامین نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای بدن دارد و در زنان یائسه دیده شده است.

مطالعات آن را برای جلوگیری از بیماری های قلبی، پوکی استخوان، دیابت، پیشنهاد میکتد. با این حال، مشکل این است که تقریبا نیمی از بزرگسالان در ویتامین D کمبود دارند .

شما ممکن است به ویتامین D فکر کنید ولی شما ویتامین های دیگری مانند ویتامین C یا ویتامین B را می خورید. با این حال ویتامین D منحصر به فرد است و آن را مانند هورمون نسبت به ویتامین کار می کند.

و همانطور که ما از کمبود هورمون های دیگر مانند انسولین و هورمون تیروئید می دانیم، کمبود هورمونی می تواند منجر به بسیاری از مشکلات ظاهرا غیر مرتبط باشد.

مهم است که از مصرف ویتامین D خود در هنگام یائسگیآگاهی داشته باشید، زیرا تحقیقات کشف نقش آن در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها و شرایطی است که در سن شما رایج تر است.

شما ممکن است از ویتامین D به عنوان کمک کننده برای جذب کلسیم و ساختن استخوان ها آگاهی داشته باشید، اما در بسیاری از فرآیندهای دیگر که از بیماری و مشکلات سلامتی شما محافظت می کند، درگیر است.

علائم کمبود ویتامین دی در زنان

 

چه مقدار ویتامین دیD بهترین است؟ علائم عوارض درمان  کمبود ویتامین دی

ویتامین D معمولا “ویتامین آفتاب” است. دریافت ویتامین D به اندازه کافی برای سلامت مطلوب، مهم است.

نوشته های مرتبط

آیا می توان ویتامین دی D بیش از حد دریافت کرد؟ علائم عوارض درمان  کمبود ویتامین دی

بدن شما ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین D را ذخیره می کند، اما قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد باعث مسمومیت ویتامین D نمی شود.

دشوار است که ویتامین D را از غذاها و حتی غذاهای غنی شده به دست بیاورید مگر اینکه مقدار زیادی از روغن کبد ماهی مصرف کنید.

ویتامین D به عنوان یک مکمل بدون نسخه در دسترس است. اما از زمانی که بدن شما ویتامین های محلول در چربی را برای مدت طولانی ذخیره می کند، مصرف مقدار زیادی ویتامین D می تواند منجر به تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، یبوست، ضعف و کاهش وزن شود.

سطح بالای ویتامین D نیز ممکن است سطح کلسیم  خون شما را  بالا ببرد، احتمالا منجر به سردرگمی روانی و ریتم های غیر طبیعی قلب می شود. بنابراین، قبل از مصرف مکمل های ویتامین D با مامای  خود صحبت کنید. و دستورالعمل ها را دنبال کنید

علائم عوارض درمان  کمبود ویتامین دی

در اینجا چند مورد از شرایطی وجود دارد که ویتامین D می تواند به درمان یا پیشگیری کمک کند: علائم عوارض درمان  کمبود ویتامین دی

پوکی استخوان

از آنجا که ویتامین D برای بدن شما مهم است و قادر به استفاده از کلسیم است و ساختن استخوان به درستی انجام می شود، زنان بالای 40 سال و یا افرادی که دارای عوامل خطر پوکی استخوان هستند باید مطمئن شوند میزان کافی ویتامین D را دریافت می کنند. ترکیب کلسیم و ویتامین D پیشگیری و درمان خط اول برای حفظ استحکام استخوان است.

سرطان

بیش از یک هزار مطالعات نشان داده اند که ارتباط بین ویتامین D و پیشگیری از نزدیک به 30 نوع سرطان، به ویژه سرطان کولون ، پروستات و سرطان سینه وجود دارد.

از اینها، شاید قوی ترین پشتیبانی برای ویتامین D کافی از ارتباط ویتامین D با نه تنها کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، بلکه کاهش رشد بدخیم در سرطان های موجود است.

. در حالی که قرص ضد بارداری کمک می کند تا خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد . در واقع، خطر ابتلا به ملانوم ، مرگبارترین سرطان پوست در افرادی که کمبود ویتامین D دارند (در ارتباط با کاهش میزان نور خورشید کاهش جذب ویتامین D) افزایش می یابد.

عوارض کمبود ویتامین d3 در زنان

نزدیک به 1 میلیارد نفر در سراسر جهان ویتامین D کافی دریافت نمی کنند . زنان به دلیل تغییرات هورمونی، رژیم غذایی و عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید به ویژه در معرض کمبود ویتامین D هستند. برخی از علائم رایج کمبود ویتامین D عبارتند از:

 

  • خستگی
  • ضعف
  • درد استخوان یا عضله
  • کاهش عملکرد سیستم ایمنی
  • اختلال در ترمیم زخم
  • ریزش مو
  • افسردگی
  • تمرکز ضعیف

اگر هر یک از این علائم را تجربه می کنید، انجام آزمایش کمبود ویتامین D ممکن است هوشمندانه باشد. برای مشاوره و ارجاع به مرکز آزمایش مناسب با پزشک خود تماس بگیرید.

چه کسانی مستعد کمبود ویتامین D هستند؟

هر کسی ممکن است مستعد کمبود ویتامین D باشد، اما گروه‌های خاصی از افراد به ویژه حساس هستند . این شامل:

افرادی که پوست تیره‌تری دارند : سطوح بالاتر ملانین در رنگ‌های پوست تیره‌تر می‌تواند جذب ویتامین D3 از نور خورشید را برای بدن دشوارتر کند.

سالمندان : با افزایش سن، توانایی پوست برای سنتز ویتامین D از نور خورشید کاهش می یابد.

افرادی که زیاد در معرض آفتاب قرار نمی گیرند : این می تواند شامل افرادی باشد که در داخل خانه کار می کنند یا همیشه از ضد آفتاب استفاده می کنند.

وگان ها و گیاه خواران : غذاهای حیوانی منبع اصلی ویتامین D در رژیم غذایی هستند، بنابراین گیاهخواران و گیاهخواران باید به طور خاص مراقب مصرف ویتامین D خود باشند.

زنان : هورمون‌های زنانه می‌توانند بر توانایی بدن در جذب ویتامین D تأثیر بگذارند.

ایا کمبود ویتامین دی باعث سرگیجه میشود

چگونه کمبود ویتامین D با سرگیجه مرتبط است.

اگر به طور منظم احساس سرگیجه می کنید، اغلب توضیح خوبی در مورد اینکه چرا این عارضه جانبی ناخوشایند برای شما اتفاق می افتد وجود دارد. چندین

چیز وجود دارد که می‌تواند باعث سرگیجه شود، اما گاهی اوقات فقط کمبود برخی مواد مغذی مانند ویتامین D است. ویتامین D پایین می‌تواند علائم

مختلفی از جمله سرگیجه را ایجاد کند.

کمبود ویتامین D زمانی اتفاق می افتد که بدن ویتامین D کافی را از نور خورشید یا رژیم غذایی دریافت نمی کند. کمبود ویتامین D می تواند باعث کاهش

تراکم استخوان، پوکی استخوان و شکستگی استخوان شود.

ویتامین D گاهی اوقات ویتامین آفتاب نامیده می شود زیرا بدن شما آن را از کلسترول زمانی که پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد تولید می

کند .

این ویتامین اخیراً به دلیل نقشش در سلامت سیستم ایمنی، به ویژه در مورد COVID-19 توجه زیادی را به خود جلب کرده است. همچنین برای سلامت استخوان و بسیاری از عملکردهای مهم در سراسر بدن شما حیاتی است (علائم کمبود ویتامین دی در زنان

بیشتر بزرگسالان باید روزانه 1500 تا 2000 واحد بین المللی (IU) ویتامین D دریافت کنند. در حالی که غذاهای خاصی مانند ماهی های چرب و محصولات

لبنی غنی شده حاوی این ویتامین هستند، دریافت کافی از طریق رژیم غذایی دشوار است .

بنابراین، جای تعجب نیست که کمبود ویتامین D یکی از شایع ترین کمبودهای تغذیه ای در سراسر جهان است.

کمبود ویتامین D منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود،

علائم کمبود ویتامین دی در زنان

افسردگی

ویتامین D اثرات مثبتی بر خلق و خوی کم و عملکرد شناختی دارد. از آنجایی که علائم خلقی در سالهای یائسگی رایج هستند، هر چیزی که موجب بروز اختلالات خلقی شما می شود توجه شما را به خود جلب می کند.

اگر از اختلال عاطفی فصلی (SAD) رنج می برید و در طول فصل زمستان خلق و خوی شما کم است، ممکن است بخواهید میزان ویتامین D خود را در طی این ماههای تیره افزایش دهید.

دیابت

سطح معینی از ویتامین D ارتباط قوی با توانایی بدن شما برای استفاده از انسولین دارد.

علائم کمبود ویتامین دی در زنان

بسیاری از مطالعات انجام شده نشان داده اند که سطح پایین ویتامین D موجب کاهش انتشار انسولین در بدن، مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 می شود. به عبارت دیگر، ویتامین D باعث افزایش کارایی بدن شما از انسولین می شود، اما به نظر می رسد دیابت نوع 1 و نوع 2 را جلوگیری یا به حداقل برساند. در حال حاضر مطالعات متعددی در حال بررسی در رابطه با علت احتمالی بین ویتامین D کم و دیابت است.

بیماری قلب و عروقی

هنگامی که استروژن شروع به کاهش می کند، زنان به اندازه  مردان به همان اندازه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به خود می گیرند.

ویتامین D نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های قلبی ایفا می کند، به نظر میرسد کمبود ویتامین D با بیماریهای قلبی عروقی همراه باشد، روشن نیست که چرا این چنین است.

فشار خون بالا (فشار خون بالا)

کمبود ویتامین D ممکن است در قلب و عروق خونی شما ایجاد شود. از آنجایی که فشار خون بالا نشانه ای است که سیستم قلبی عروقی شما در معرض

خطر است، هر چیزی که این خطر را کاهش می دهد ممکن است از قلب شما محافظت کند. مطالعات نشان داده است که مصرف مکملویتامین D و کلسیم

باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشارخون می شود. با این حال توجه داشته باشید که همه چیز متفاوت است.علائم کمبود ویتامین دی در زنان

بعضی افراد نباید مکمل کلسیم مصرف کنند، برای مثال، کسانی که سابقه سنگ کلیه دارند باید قبل از مصرف هر یک از این داروها با پزشک یا مامای خود

صحبت کنند.

چاقی

به دلایلی، زنان دارای اضافه وزن دارای سطوح پایین ویتامین D هستند. مشخص نیست که آیا میزان بالای چاقی به چاقی کمک می کند یا اینکه چاقی این سطوح را کاهش می دهد، اما این ارتباط وجود دارد.

از آنجایی که تحقیقات در رابطه با مکمل های کلسیم و ویتامین D با جلوگیری از افزایش وزن برای زنان، این بهانه ای عالی برای توجه به میزان مصرف ویتامین

D و کلسیم شما در سال های یائسگی است. همه چیزهایی که باعث می شود وزن شما کم شود، سود شما را در سلامتی شما به ارمغان می آورد.

های خودایمنی، فیبرومیالژیا و سندرم خستگیمزمن، درد مزمن و آسم و آلرژی مورد مطالعه قرار گرفته است .

آزمایش ویتامین دی D

پس از خواندن این اطلاعات، شما احتمالا تعجب می کنید که میزان ویتامین D شما چقدر است .با توجه به اینکه اکثریت مردم کمبود دارند، این سوال خوبی است که باید پرسید.

خوشبختانه شما به راحتی می توانید سطح ویتامین D خود را با یک آزمایش ساده ساده انجام دهید که توسط پزشک یا ماما ی شما انجام می شود.

علائم کمبود ویتامین دی در زنان

منابع غذایی افزایش ویتامین دیD شما

ویتامین D را می توان از طریق رژیم غذایی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا از طریق مکمل دریافت کرد.

رژیم غذایی ویتامین D: ویتامین D یک ویتامین است که می تواند در رژیم غذایی سالم دشوار باشد.

دستورالعمل های تغذیه توصیه می شود مصرف روزانه 200 تا 800 واحد بین المللی (IU) بسته به سن شما باشد. در مقابل، مطالعات در مورد پیشگیری از سرطان توصیه می شود مصرف روزانه 1000 تا 2000 واحد.

ماهی های چرب نیز ممکن است برخی از ویتامین D شما را تامین کنند.

نور خورشید به عنوان منبع ویتامین  دی:

علائم کمبود ویتامین دی در زنان

منبع عالی ویتامین D است اما وابسته به عرض جغرافیایی شما و استفاده از کرم های ضد آفتاب می باشد. مطالعه ای در سال 2016 در کانادا نشان داد که زاویه خورشید در طول سال بسیار کم برای جذب ویتامین D کافی است حتی اگر شما در دی ماه با یک پیراهن آستین کوتاه بیرون بیایید؛.

از سوی دیگر، مصرف 15 دقیقه در خارج از منزل  می تواند بدن شما 5000 وات ویتامین D یا بیشتر را تولید کند.

مکمل های ویتامین D: بسیاری از مردم از مکمل هایویتامین D استفاده می کنند، اما برای اولین بار با پزشک یا مامای خود صحبت می کنند.

او ممکن است توصیه کند قبل از شروع مکمل یک ویتامین D دریافت کند. اگر دکتر شما معتقد است که می توانید از یک مکمل بهره مند شوید، با او درباره بهترین دوز مصرفی صحبت کنید.

از آنجا که ویتامین محلول در چربی است، آن را بهتر می شود هنگامی که با یک وعده غذایی که حداقل برخی از چربی وجود دارد مصرف شود.

نوع مصرف مکمل ویتامین D می تواند مهم باشد. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند از ویتامین D3 استفاده کنند اما با پزشک خود صحبت کنید.

برای کمبود ویتامین دی چه باید کرد

آیا می توانید بیش از حد ویتامین دی دریافت کنید؟

اگر سالم هستید و کلیه های شما به خوبی عمل می کنند، ویتامین D را از طریق منابع غذایی و آفتاب گرفتن دشوار است. با این حال ممکن است مقدار ویتامین D شما زیاد باشد، اگر شما تصمیم به مصرف یک مکمل، به ویژه یک مکمل بسیار بالا دارید.

یکی از عوارض جانبی که ممکن است با ویتامین D همراه باشد، سنگ کلیه سنگین دردناک است. با این حال، اگر از پزشک خود بخواهید سطح ویتامین D خود را بررسی کرده و در صورت نیاز توصیه ای از یک مقدار مکمل (ویتامین D3) بدهد، معمولا این امکان وجود دارد که از این خطر بالقوه اجتناب کنید. علائم عوارض درمان  کمبود ویتامین دی

مصرف روزانه مرطوب (RDI) 600 واحد ویتامین D در روز از غذاها ( 3 ) است.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا محبوب ماهی چرب و منبع عالی ویتامین D است.

  1. شاه ماهی و ساردین
  2. روغن کاد کبد
  3. کنسرو ماهی تن
  4. صدف
  5. میگو
  6. زرده تخم مرغ
  7. قارچ ها
  8. غذاهای غنی شده
  9. شیر گاو
  10. شیر سویا
  11. آب پرتقال
  12. غلات و جو
ایا ویتامین دی بروی ویروس کرونا تاثیری دارد؟

با شیوع ویروس کرونا در کشور، همه‌ی ما این روزها به دنبال راه‌حلی برای مقابله با این ویروس و در امان ماندن در برابر آن هستیم. با توجه به اینکه هنوز واکنسی برای این بیماری کشف نشده، بهترین راه برای مقابله با این ویروس، تقویت و بالابردن سیستم ایمنی بدن است.
یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن که این روزها پزشکان بر آن تاکید زیادی دارند مصرف ویتامین D است.علائم کمبود ویتامین دی در زنان

درمان خانگی کمبود ویتامین دی چیست؟

 

1. در طول روز زمانی را در معرض نور آفتاب سپری کنید
2. ماهی‌های چرب و غذاهای دریایی مصرف کنید
3. قارچ بیشتری مصرف کنید
4. زرده تخم‌مرغ را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید
5. مواد غذایی غنی‌شده مصرف کنید
شیر گاو، سیر سویا، شیر بادام، آب پرتقال، غلات صبحانه، ماست و توفو.
6. ویتامین d : مکمل مصرف کنید

کمبود ویتامین دی باعث چه بیماری میشود

. زمانی را در فضای باز بگذرانید.

هر روز 15 تا 20 دقیقه را بیرون از خانه بگذرانید، یا حتی بهتر است در زیر نور آفتاب قدم بزنید. همانطور که گفته شد، می توانید دوز روزانه ویتامین D خود را تنها از چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت کنید.

  1. غذا بخورید

تخم مرغ، ماهی چرب، قارچ و شیر گیاهی غنی شده را در رژیم غذایی خود بگنجانید . این غذاها منابع عالی ویتامین D هستند و می توانند به شما در رسیدن به مقدار توصیه شده روزانه کمک کنند.علائم کمبود ویتامین دی در زنان

3. غذاهای غنی شده مصرف کنید.

به دنبال غذاهایی باشید که با ویتامین D غنی شده اند ، مانند غلات، بلغور جو دوسر، روغن کبد ماهی و برخی برندهای آب پرتقال. زرده تخم مرغ مقدار کمتری ویتامین D دارد اما چربی اشباع بیشتری دارد.

4. مکمل مصرف کنید.

اگر نمی توانید ویتامین D کافی را از طریق رژیم غذایی یا نور خورشید دریافت کنید، مصرف مکمل های غذایی را در نظر بگیرید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد مقدار مناسب برای شما صحبت کنید.

5. از سولاریوم دوری کنید.

تخت های برنزه کننده ممکن است راهی برای دریافت ویتامین D به نظر برسد، اما در واقع می توانند خطرناک باشند و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهند .

6. از عینک آفتابی و ضد آفتاب استفاده کنید.

هنگام گذراندن وقت در خارج از منزل، حتما از عینک آفتابی و ضد آفتاب استفاده کنید تا از چشم و پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش (فرابنفش) محافظت کنید.

7. زمان روز را بررسی کنید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب خود را با بیرون رفتن در حوالی ساعت 12 بعد از ظهر بهینه کنید . این زمانی است که پرتوهای خورشید شدیدترین هستند،

بنابراین شما می توانید بیشترین ویتامین D را در کمترین زمان دریافت کنید.

8. آزمایش ویتامین D را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید بدانید دقیقا به چه مقدار ویتامین D نیاز دارید، آزمایش خون ویتامین D را در نظر بگیرید. به این ترتیب، می توانید ارزیابی دقیقی از سطوح فعلی خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که نیازهای روزانه خود را برآورده می کنید.علائم کمبود ویتامین دی در زنان

9. قرار گرفتن در معرض آفتاب را کنترل کنید.

اگر نگران قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید هستید، مدت زمانی را که هر روز بیرون از خانه می گذرانید، یادداشت کنید. آفتاب گرفتن کافی مهم است، اما همچنین مهم است که در آن زیاده روی نکنید.

10. یک روال ثابت داشته باشید.

سعی کنید یک برنامه منظم برای بیرون رفتن و دریافت دوز روزانه ویتامین D خود ایجاد کنید. با این کار، می توانید مطمئن شوید که مقادیر توصیه شده روزانه خود را دریافت می کنید.علائم کمبود ویتامین دی در زنان

ویتامین D3 و من

ویتامین D3 نقش حیاتی در سلامت و تندرستی زنان دارد. این ماده مغذی اغلب نادیده گرفته می شود، اما مزایای آن قابل توجه است. به عنوان یک زن، ما

باید سلامت خود را در اولویت قرار دهیم و ویتامین D3 را در برنامه روزانه خود قرار دهیم. چه از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رژیم غذایی یا مکمل

ها، دریافت مقادیر کافی ویتامین D3 برای حفظ استخوان های سالم، سیستم ایمنی قوی و رفاه کلی بسیار مهم است. بنابراین، بیایید در معرض نور

خورشید قرار بگیریم (البته با کرم ضد آفتاب)، غذاهای غنی از ویتامین D بخوریم، و در صورت نیاز مکمل ها را برای بهره مندی از مزایای این ویتامین آفتاب

مصرف کنیم!

آیا مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند خطرناک باشد؟

 

بله، ممکن است ویتامین D بیش از حد دریافت شود. به این می گویند سمیت ویتامین D. مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند باعث استفراغ، کم آبی بدن

و حتی آسیب کلیه در موارد شدید شود. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که برخی از داروها می توانند با ویتامین D تداخل داشته باشند، بنابراین

قبل از شروع هر گونه مکمل ویتامین D3 حتما با پزشک خود صحبت کنید.

علائم کمبود ویتامین دی در زنان

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.