نازایی بدون علت چیست

نازایی بدون علت چیست : ناباروری و نازایی:ناباروری بدون علت تشخیصی ناامید کننده است. همچنین یکی از تشخیص های شایع نیز می باشد. تقریبا به یک چهارم زوج های نابارور گفته می شود که علت و توضیحی برای ناباروری آن ها وجود ندارد. با این حال، ناباروری بدون علت بدین معنی نیست که هیچ گزینه ای برای شما وجود ندارد. دلایلی برای امیدواری وجود دارد.

43 درصدتشخیص ناباروری و نازایی بدون علت :

تلاش برای مادر شدن از طریق IVF؟ در اینجا چیزی است که یک متخصص باروری از شما می خواهد که بدانید

امروزه مشکلات باروری در بین زنان رایج شده است. برای روز مادر، یک IVF انتظار دارد نامه ای به مادران آینده نگر ارسال کند.نازایی بدون علت چیست

امروزه بسیاری از زنان با مشکلات باروری مواجه هستند. تقریباً هر زنی آرزو دارد روزی مادر شود و از احساس سعادتمندانه مادری لذت می برد. اما با تغییر زمان، شیوه زندگی ناسالم بر ما تأثیر گذاشته است، سلامت تقریباً همه به خطر افتاده است.

مصرف غذاهای ناسالم، کم خوابی، کم تحرکی، مصرف الکل، سیگار کشیدن و مواردی از این قبیل ریشه بسیاری از مشکلات سلامتی است که متاسفانه امروزه بسیار رایج شده است. سبک زندگی ناسالم یکی از مهمترین دلایلی است که امروزه زنان با مشکلات باروری زیادی مواجه هستند.

در حقیقت، بسته به سن و مدت زمانی که در تلاش برای باروری بوده اید، شانس باروری شما بیشتر از مقدار مربوط به بیشتر تشخیص های ناباروری خواهد بود. یک مطالعه روی 1300 زن مبتلا به ناباروری 28 تا 36 ساله نشان داد که 43 درصد از آن هایی که هرگز درمان ناباروری دریافت نرکده اند نهایتا باردار شده و کودکی به دنیا آورده اند.

در این جا، معنی تشخیص ناباروری بدون توضیح، این که این تشخیص چه معنی ندارد، و توضیحات احتمالی برای آن ارائه شده است. ناباروری و نازایی

نازایی بدون علت چیست

آیا ناباروری شما واقعا بدون علت است؟

ناباروری بدون علت تشخیصی بحث برانگیز است. طبق تعریف، این مورد تشخیصی حذفی است. پزشک شما می گوید شما این مشکل، این مشکل، و این مشکل را ندارید و بنابراین قادر به باروری نیستید.

با این حال، در حالی که ممکن است یک پزشک مورد شما را به عنوان بدون علت تشخیص دهد، متخصص ناباروری دیگری ممکن است به شما بگوید که به طور کامل ارزیابی نشده اید. و ممکن است حق با این دکتر جدید باشد

ناباروری بدون علت را فقط بعد از ارزیابی کامل و همه جانبه ی باروری زن و مرد می توان تشخیص داد.

ناباروری و نازایی

شایع ترین علت ناباروری

مشکلات باروری زنان در حال افزایش است

تخمدان های پلی کیستیک و مشکلات تیروئید از جمله مشکلات جدی هستند که این روزها بسیار رایج شده اند. به دلیل چنین مسائلی است که زنان نمی توانند باردار شوند و از نعمت مادری محروم می شوند.

یکی از شایع ترین علل ناباروری زنان PCOS است که عدم تعادل هورمونی بر تخمک گذاری تأثیر می گذارد. سایر علل شایع ناباروری زنان شامل آسیب به لوله های فالوپ یا رحم، مشکلات در دهانه رحم، دیابت، اختلالات خوردن، قرار گرفتن در معرض سموم محیطی، عفونت ها و غیره است.نازایی بدون علت چیست
کاهش ذخیره تخمک نیز به یک چالش رایج تبدیل شده است. به نظر می رسد سبک زندگی، رژیم غذایی، محیط و ژنتیک در این امر نقش دارند.

ناباروری دیگر به طور کامل شانس بچه دار شدن را رد نمی کند. با پیشرفت تکنولوژی و علم، این روزها هیچ چیز مطلقاً غیرممکن نیست. علم راه حل های متعددی برای درمان ناباروری نیز یافته است.

درمان مشکلات باروری عبارتند از:

* کلومیفن سیترات، دارویی است که به صورت خوراکی برای تحریک رشد فولیکول تخمدان حاوی تخمک مصرف می شود.

* گنادوتروپین ها، که یک درمان تزریقی برای تحریک تخمدان برای تولید تخمک های متعدد است.
* متفورمین زمانی استفاده می شود که مقاومت به انسولین علت ناباروری باشد.

* لتروزول که مشابه کلومیفن سیترات عمل می کند

* بروموکریپتین که در مواردی که مشکلات تخمک گذاری ناشی از تولید بیش از حد پرولاکتین توسط غده هیپوفیز و غیره باشد استفاده می شود.

آی وی اف ناباروری بدون علت نی نی سایت : نازایی بدون علت چیست

IVF برای مشکلات باروری

یکی دیگر از درمان های رایج، لقاح آزمایشگاهی است که معمولا به عنوان IVF شناخته می شود. این فرآیندی است که در آن تخمک با اسپرم در شرایط آزمایشگاهی ترکیب می شود. ابتدا روند تخمک گذاری زن بررسی می شود و سپس تخمک ها از تخمدان ها خارج می شوند.

پس از اینکه تخمدان از تخمدان خارج شد، سپس با اسپرم داخل لوله بارور می شود. پس از لقاح موفق، جنین به رحم زن منتقل می شود. هنگامی که زن با کمک این روش با موفقیت باردار شد، نیاز به مراقبت زیادی از خود دارد.

این روش تاکنون بسیار موفق بوده است و بسیاری از افرادی که با مشکلات باروری مواجه هستند ترجیح داده می شود. اما حتی IVF نیز مشکلات خاصی دارد، مانند عوارض جانبی خاصی دارد، گران است و شانس موفقیت این فرآیند در همان بار اول تضمینی نیست.

در حین تلاش برای باردار شدن از طریق IVF ، زنان باید به موارد خاصی توجه کنند تا این روش موفقیت آمیز باشد.

ناباروری و نازایی

سیگار کشیدن و نوشیدن الکل می تواند شانس شما را برای باردار شدن مختل کند.

  1. رژیم غذایی:

خانم ها برای مسائل باروری باید مراقب رژیم غذایی خود باشند. توصیه می شود غذاهای ناسالم را حذف کنید و از غذاهای سالم مانند سبزیجات برگ سبز و میوه های تازه استفاده کنید.

  1. مصرف الکل و سیگار را کاهش دهید

سمومی مانند الکل، سیگار را باید به طور کامل ترک کرد. فعالیت های بدنی مانند ورزش منظم و یوگا باید شروع شود تا بدن از نظر جسمی و روحی سالم بماند.

  1. هیدراته بمانید

نوشیدن مقادیر مناسب آب به طوری که هر از چند گاهی سموم از بدن خارج شوند.

  1. الگوی خواب را تنظیم کنید

زنانی که سعی می کنند از طریق این فرآیند باردار شوند، باید مراقب خواب خود نیز باشند. آنها باید از خستگی بیش از حد خودداری کنند و باید به بدن خود استراحت مناسب بدهند.

اگر این اقدامات به درستی رعایت شود، شانس موفقیت آمیز بودن IVF بیشتر خواهد بود. حتی پس از اینکه یک زن از طریق IVF باردار شد، باید در طول دوره بارداری مراقبت ویژه ای از خود داشته باشد.

زنان امروزه گزینه های زیادی برای مبارزه با ناباروری دارند.

 ناباروری و نازایی

تشخیص ناباروری بدون علت فقط در صورتی توجیه دارد که نشان داده شود:نازایی بدون علت چیست

  • شما تخمک گذاری منظم دارید.
  • ذخیره ی تخمدانی شما خوب است (با آزمایش خون و/یا شمارش فولیکول ها ارزیابی می شود)
  • لوله های فالوپ شما باز و سالم هستند (با HSG ارزیابی می شود).
  • منی (سِمِن) همسرتان نرمال است (شامل تعداد کل، حرکت اسپرم، و شکل اسپرم)
  • هیچ مشکل جدی باروری رحمی وجود ندارد (با هیسترسکوپی ارزیابی می گردد)

اگر هر کدام از موارد بالا ارزیابی نشوند، تشخیص ناباروری بدون علت با عجله و زودتر از موعد انجام شده است.

ممکن است برخی استدلال کنند که لاپاروسکوپی نیز برای رد اندومتریوز نیاز است. اندومتریوز را نمی توان با آزمایش خون یا سونوگرافی تشخیص داد.

گفته می شود جز درصورتی که دوره های پریود دردناک تجربه می کنید، پزشک خطر لاپاروسکوپی را جراحی برای تشخیص را در نظر نخواهد گرفت.

ناباروری بدون علت در مقایسه با ناباروری ایدیوپاتیک زن یا مرد

لازم است روشن کنیم که ناباروری بدون علت همان ناباروری ایدیوپاتیک زن یا مرد نیست.

ایدیوپاتیک به معنی بدون علت است. اما زمانی که دکتر مثلا درباره ی ناباروری ایدیوپاتیک مرد صحبت می کند، از قبل مشخص شده که مرد نابارور است. نتایج آنالیز منی او نرمال نبوده است.

چرا نتیجه ی آنالیز منی نرمال نیست؟ این مساله مشخص نیست. اگر پزشک نتواند علت را مشخص کند، می گوید بیمار ناباروری ایدیوپاتیک مردانه دارد.

ناباروری ایدیوپاتیک زنانه زمانی رخ می دهد که زن دارای تخمک گذاری منظم یا نرمال نیست، اما مشخص نیست چرا تخمک گذاری رخ نمی دهد.

در هر دو مثال بالا، مشخص است چرا زوج نمی توانند بارور شوند (او تخمک گذاری نمی کند، منی او در محدوده ی باروری نیست).

در ناباروری بدون علت، تخمک ها وجود دارند، اسپرم خوب است، در عین حال زوج هنوز باردار نمی شود. ناباروری و نازایی

 ناباروری و نازایی

توضیحات احتمالی برای ناباروری بدون علت

ناباروری بدون علت شرایطی جادویی نیست. دلیلی وجود دارد، اما ما از این دلیل آگاه نیستیم.

در حالی که متخصصان در طول چند دهه ی اخیر دانش خود درباره ی باروری را به طور نمایی بهبود بخشیده اند، هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که نمی دانیم.

همچنین مسائلی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد مشکل شوند، اما هنوز راهی برای اندازه گیری یا ارزیابی آن ها وجود ندارد (یا تنها راه موجود تهاجمی و گران است).

در این جا برخی توضیحات احتمالی برا ناباروری بدون علت را مشاهده می کنید: ناباروری و نازایی

مشکل پزشکی زمینه ای تشخیص داده نشده (غیر تولیدمثلی): هنوز کاملا درک نکرده ایم که چگونه ضعف در سلامتی باعث تاثیر بر باروری به صورت غیر قابل اندازه گیری و ظریف می گردد. اما روز به روز چیزهای بیشتری می آموزیم.

به عنوان مثال، بیماری سلیاک درمان نشده در برخی موارد ممکن است باعث ناباروری بدون علت شود. مطالعات تحقیقاتی متعددی نشان داده اند که بیماری سلیاک در زنان دارای ناباروری بدون علت نسبت به جمعیت عمومی دو تا شش برابر بیشتر تشخیص داده می شود.

نوشته های مرتبط

سایر شرایط زمینه ای که ممکن است باعث ایجاد ناباروری شوند، دیابت، اختلال تشخیص داده نشده ی تیروئید، و برخی بیماری های خودایمنی هستند.

اندومتریوز خفیف: اندومتریوز شدید به احتمال زیاد باعث ایجاد مشکلات باروری می شود که حتی بدون لاپاروسکوپی نیز قابل ذکر هستند. به عنوان مثال، کیست های اندومتری در تخمک گذاری اختلال ایجاد کرده یا حتی باعث بسته شدن لوله ی فالوپ می شوند.

اندومتریوز خفیف ممکن است از علل پنهان برخی موارد ناباروری بدون علت باشد. با این حال، متخصصین بر سر این که آیا اندومتریوز خفیف قادر به ایجاد ناباروری است یا خیر، و اگر بله، آیا جراحی لاپاروسکوپی برای تشخیص و تایید رسوبات اندومتری سودمند است یا خیر، توافق ندارند.

تعامل بین محیط واژن و اسپرم: بعد از ارضا، اسپرم باید راه خود به خارج از منی و به درون مخاط گردن رحم را پیدا کند. بنابراین، باید از واژن به سوراخ گردن رحم و نهایتا به رحم شنا کنند.نازایی بدون علت چیست

گاهی، مشکلاتی در طول دوره ی انتقال از منی به مخاط گردن رحم، و گردن رحم وجود دارد. مثلا، ممکن است آنتی بادی هایی در مخاط گردن رحم یا حتی منی وجود داشته باشند که به اسپرم حمله کنند.

این مساله مخاط گردن رحم متخاصم نامیده می شود. مشخص نیست چگونه می توان این مشکل را به طور کارآمد تشخیص داد، که باعث می شود مواردی همچون این غالبا بدون توضیح باقی بمانند.

کیفیت پایین تخمک: آزمایشاتی برای تعیین تخمک گذاری وجود دارد، و این آزمایشات ایده ای کلی درباره ی این مساله که آیا مقدار نسبتا خوبی تخمک در تخمدان ها وجود دارد یا خیر به دست می دهند.نازایی بدون علت چیست

اما هیچ آزمایشی برای تعیین کیفیت خوب تخمک ها وجود ندارد. تخمک های با کیفیت ضعیف را می توان با سن، شرایط پزشکی زمینه ای، یا حتی علت نامشخص توضیح داد.

کیفیت ضعیف تخمک را می توان در طول درمان IVF تشخیص داد. بعد از بازیابی تخمک، تخمک ها زیر میکروسکوپ بررسی می شوند.

کیفیت ضعیف اسپرم: برخی انواع کیفیت ضعیف اسپرم قابل تشخیص هستند. به عنوان مثال، شکل بد اسپرم (مورفولوژی نیز نامیده می شود) ممکن است باعث ایجاد مشکلات باروری شود. تحرک ضعیف اسپرم (یا حرکت) نیز ممکن است باعث ایجاد ناباروری شود.

اما این موارد قابل تشخیص هستند. این موارد را می توان در طول آنالیز منی مشاهده کرد.

ممکن است مسائلی مرتبط با کیفیت اسپرم وجود داشته باشد که در طول آنالیز اسپرم آشکار نگردد.

به عنوان اسپرم، ممکن است اسپرم DNA با کیفیت ضعیف داشته باشد. این مشکلات DNA با افزایش سن مرد افزایش می یابند، و به همین دلیل است که فرزندان مردان مسن تر در معرض افزایش خطر اختلالات خاص حین تولد و مشکلات سلامت روان قرار دارند.

کیفیت ضعیف اسپرم را می توان در طول درمان با IVF تشخیص داد. اگر اسپرمی که به نظر خوب می رسد تخمک های به ظاهر سالم را بارور نکند، این مساله نشان دهنده ی مشکل در کیفیت تخمک یا اسپرم است.

مشکلات مربوط به اندومتر: ممکن است محیط گردن رحم سالم، تخمک های سالم، و اسپرم های سالمی داشته باشید . . . اما اگر جنین سالم حاصل قادر به تماس و چسبیدن به اندومتر نباشد، مشکل خواهید داشت.

 ناباروری و نازایی

مسائل ناشناخته ی زیادی درباره ی مشکلات باروری احتمالی مرتبط با اندومتر وجود دارد.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که یک ویروس تازه کشف شده اغلب در بافت اندومتر زنان مبتلا به ناباروری نسبت به زنان دارای باروری اثبات شده یافت می شود. اما چگونگی تشخیص و درمان این مشکل هنوز مشخص نشده است.

نقایص فاز لوتئال نیز تحت مشکلات احتمالی مرتبط با اندومتر قرار می گیرد و ممکن است پاسخ برخی موارد ناباروری بدون علت باشد.

مشکلات مربوط به تکوین تخمک بارور شده به جنین سالم: بگذارید این گونه بگوییم که تخمک و اسپرم به ظاهر سالمی داریم و رویان سالمی ایجاد می کنند. سپس، سلول های داخل رویان تقسیم شده و نهایتا به جنین تبدیل می شوند.

گاهی چیزی اشتباه پیش می رود. این مساله مشکل دیگری است که می توان آن را در طول درمان IVF تشخیص داد زیرا رویان ها از نظر تقسیم سلولی نرمال مانیتور می گردند.

برخی عوامل که هنوز متخصصین باروری آن ها را شناسایی نکرده اند: ممکن است علت ناباروری بدون توضیح مشکلی باشد که در حال حاضر برای متخصصین پزشکی کاملا ناشناخته است.

درمان ناباروری بدون علت با طب سنتی نی نی سایت

درمان ناباروری بدون علت چگونه است؟

ممکن است در موارد ناباروری بدون علت فرد بدون هیچ درمانی باردار شود. آمار نشان داده است که یک زوج از سه زوجی که هیچ نوع ناهنجاری و مشکلی در آزمایش‌های ناباروری آنها پیدا نشده است، طی سه سال باردار می‌شوند. اما این روشها در درمان ناباروری بدون علت به کار گرفته می شود:

  • درمان نقص‌های فاز لوتئال

کلومیفن می‌توان ترشح هورمون fsh را افزایش بدهد و کیفیت فولیکول‌ها را بهبود ببخشد و باعث افزایش کیفیت جسم زرد شود. درمان مستقیم با پروژسترون هم می‌تواند به درمان ناهنجاری‌های فاز لوتئال کمک کند و ممکن است به صورت آمپول یا شیاف واژینال تجویز شود. یکی دیگر از روشهای درمانی ناباروری بدون علت هم تحریک تخمک‌گذاری در کنار تلقیح داخل رحمی اسپرم است. این روش می‌تواند شانس تماس تخمک و اسپرم و در نتیجه لقاح را بیشتر کند.

  • تنظیم تخمک گذاری

کلومیفن می تواند به تخمک گذاری منظم در زنانی که به طور منظم تخمک گذاری نمی کنند ، کمک کند. این دارو باعث می شود غده هیپوفیز هورمون تحریک کننده فولیکول و هورمون لووتیونی بیشتر آزاد کند. گاهی پزشک از گنادوتروپین استفاده می کند این دارو حاوی FSH و LH است. این دارو تزریقی است و برای بیمارانی که به علت مشکل غده هیپوفیز تخمک گذاری نمی کنند، استفاده می شود.به غیر از این روشها ممکن است پزشک متخصص بنا به تشخیصی که دارد از IUI یا IVF هم استفاده کند.

عادات سبک زندگی خود را برای باروری بهتر بهبود دهید

از اطمینان از یک رژیم غذایی مناسب تا استراحت کافی، همه چیز باید در اولویت باشد. در آخر و مهمتر از همه، بدون استرس باقی ماندن ضروری است. اگرچه بسیاری از مردم نمی دانند، استرس نیز یکی از دلایل اصلی ناباروری در بین مردان و زنان است. بنابراین، فشار را از خود دور نگه دارید و سعی کنید آرام و آرام بمانید. ناباروری و نازایی

چه بیماری هایی باعث نازایی میشود

ما هنوز همه چیز را درباره ی باروری نمی دانیم.

چاقی عامل اصلی ناباروری است.

افزایش مشکلات در تولید تخمک، سیکل های قاعدگی نامنظم، افزایش بروز سقط جنین و عوارض بارداری در زنان با شاخص توده بدنی بالاتر وجود دارد.

در دستگاه تناسلی مردان، مشکلات در خروج مایع منی، عدم وجود یا سطوح پایین اسپرم، یا شکل غیر طبیعی (مورفولوژی) و حرکت (حرکت) اسپرم در مردان با BMI بالاتر افزایش می یابد. تقریبا 40 درصد از زوج هایی که از ناباروری رنج می برند با عوامل مردانه مشکل دارند.

مراقبت های تولید مثلی با این روش های وضعیتی و تنفسی، تنگی نفس را در دوران بارداری مدیریت کنید

خانم های عزیز با این تغییرات سبک زندگی خطر ابتلا به سرطان های زنانه را کاهش دهید

مراقبت های باروری خانم های عزیز، با این تغییرات سبک زندگی، خطر ابتلا به سرطان های زنان را کاهش دهید.

بیماری تخمدان پلی کیستیک با افزایش وزن همراه است و شایع ترین علت ناباروری در زنان است.

هیچ چیز ممکن است واقعا جدی باشد: برخی زوج های درگیر با ناباروری بدون علت بدون هر گونه کمک درمانی در یک یا دو سال بعد از تشخیص بارور می شوند. هیچ کس نمی داند چه چیزی و چرا اشتباه بوده، اما این مساله رخ می دهد.

یک زوج سالم بارور در هر ماه شانس باروری 30% دارند. توجه کنید که این شانس 100% نیست. این مقدار برای هیچ کس 100% نیست.

ممکن است شما مشکل باروری بسیار کوچکی داشته باشید، اما آنقدر نباشد که نتوانید در مدت طولانی تر خودبخود بارور شوید (این مساله ساب فرتیلیته نامیده می شود).

 ناباروری و نازایی

ممکن است مساله فقط شانس بسیار بد شما و همسرتان باشد. ناباروری و نازایی

ناامید کننده است، اما توضیحی احتمالی برای زوج هایی است که کمتر از دو تا سه سال است در تلاش برای بارداری هستند.

درست به همان اندازه که بحث درباره ی این مساله که ناباروری بدون علت چیست اهمیت دارد، صحبت درباره ی این که این مشکل چه چیزهایی نیست نیز مهم است.

ناباروری بدون علت: ناباروری و نازایی : نازایی بدون علت چیست

  • فقط چیزی خیالی در نظر شما نیست
  • به دلیل تلاش زیاد یا استرس ایجاد نمی شود
  • بی اهمیت نیست

برای برخی افراد و از جمله برخی پزشکان غیر حساس، راحت تر است در صورتی که مشکل روشنی یافت نشود، ناباروری را نادیده بگیرند.

می توانید به خاله زنک های اطرافتان بگویید هیچ پژوهشی وجود ندارد که نشان دهد ناباروری بدون علت ناشی از تلاش زیاد و نداشتن آرامش است.

کشمکش روانی شما برای باروری حتی بدون تشخیص قطعی یک واقعیت است. برخی ممکن است بگویند این مورد شدید تر است، زیرا بدون وجود جواب، ممکن است در این وضعیت احساس سردرگمی کنید. ناباروری و نازایی

مشکل فیزیکی احتمالی شما نیز صرفا یک واقعیت است، حتی اگر هنوز تشخیص داده نشده باشد. ناباروری و نازایی

شما تمایل به باروری دارید و نمی توانید. آمار می گوید شما باید اکنون باردار باشید. این مساله است که نیاز به توجه و اهمیت دارد.

اگر پزشک ناباوری بدون علت را در شما تشخیص دهد، به دنبال نظر پزشک دیگری بروید. ممکن است آزمایش بیشتر توضیحی پیدا کند.

اگر پزشک در شما ناباروری بدون علت تشخیص داده و به شما بگوید که “شما فقط نیاز به زمان بیشتری دارید”، ممکن است بخواهید نظر پزشک دیگری را نیز بپرسید. درحالی که این مساله برای برخی زوج ها صادق است، و می توان توصیه ی خوبی در برخی موقعیت ها باشد، در مورد همه این گونه نیست. پیگیری اهمیت دارد. ناباروری و نازایی

برای درمان نازایی چه بخوریم

انتخاب رژیم غذایی ضعیف : نازایی بدون علت چیست

خوردن بیشتر مواد غذایی منجمد، فوری و بسته بندی شده با مواد نگهدارنده، شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده بیشتر، و رژیم غذایی غنی از فیبر، ارزن، میوه ها و سبزیجات کمتر، می تواند مضر باشد. غذاهای پر قند و محصولات نانوایی و کمبود پروبیوتیک ها در مواد بسته بندی شده و نگهداری شده باعث تغییر تعادل در فلور باکتریایی واژن می شود که در پیشگیری از عفونت های واژن، دهانه رحم و رحم بسیار ضروری است.

کیفیت اسپرم مستقیماً تحت تأثیر عادات غذایی است. در زنان، رژیم غذایی نامناسب همچنین می تواند منجر به اختلال در تخمک گذاری و تاخیر در پریود شود که می تواند منجر به ناباروری شود.

زمان بندی نامنظم غذا نیز در تأثیرگذاری بر BMI نقش دارد.مشخص شد که مصرف چربی‌های ترانس با تعداد اسپرم‌ها رابطه معکوس دارد، که در آن تعداد کل اسپرم با افزایش مصرف چربی ترانس کاهش می‌یابد که از 144 در گروه کم مصرف تا 89 در گروه بالاترین مصرف چربی ترانس متغیر است.

برای بهترین باروری شما، هنگام تلاش برای باردار شدن، بهتر است از خوردن هر نوع غذای حاوی چربی ترانس اجتناب کنید. چربی های اشباع شده، ترجیحا از منابع حیوانی، در کنار آووکادو یا روغن نارگیل، انتخاب بسیار بهتری هستند.

هنگام تلاش برای باردار شدن یا واقعاً برای افرادی که سعی در به حداکثر رساندن سلامتی و تندرستی خود دارند، بهتر است از هر غذایی حاوی چربی ترانس اجتناب شود.

چربی‌های ترانس (مخفف اسیدهای چرب ترانس) عمدتاً چربی‌های تولید شده‌ای هستند که در یک فرآیند صنعتی ایجاد می‌شوند که هیدروژن را با روغن‌های گیاهی مایع ترکیب می‌کند تا آنها را جامدتر کند. آنها بر روی برچسب مواد به صورت روغن های هیدروژنه شده ظاهر می شوند.نازایی بدون علت چیست

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.