از بین بردن موهای زائد همیشگی درخانه*

از بین بردن موهای زائد همیشگی :همه خانم ها موهای بدن دارند ، اما ممکن است در بعضی دیگر قابل توجه باشد و شامل رشد روی صورت می شود. هیرسوتیسم در خانمها وقتی است که این رشد مو بیش از حد می شود.

«قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کرم‌های رفع موهای زائد برای موهای ناحیه تناسلی خود استفاده کنید، باید به دقت فکر کنید.

استفاده از آنها ممکن است آسان باشد اما همیشه بی خطر نیست زیرا می تواند باعث تحریک، رنگدانه و حساسیت های پوستی در اطراف ناحیه شرمگاهی شما شود.

با این حال، مردم آن‌ها را ترجیح می‌دهند، زیرا درد کمتری دارند و استفاده از آن‌ها آسان است.» بیایید نگاهی به راه‌هایی بیندازیم که حذف موهای ناحیه تناسلی را آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

هیرسوتیسم( پرمویی)چیست؟

هیرسوتیسم یا مردمویی واژه پزشکی برای رشد بی رویه موهای سیاه در نواحی همچون صورت، پشت و شکم است که بیشتر در مردان انتظار رشد چنین موهایی وجود دارد.  اگرچه توصیف های پزشکی برای این شرایط به نظر خسته کننده می رسد اما بهتر است بدانید که 8 الی 10 درصد زنان و افرادی که دوره های قاعدگی دارند تحت تاثیر هیرسوتیسم قرار می گیرند.

هیرسوتیسم  به رشد بیش از حد موهای اضافی گفته می شود که بیشتر در نواحی از بدن روی می دهد که در مردان دیده می شود. مثلا رشد بی رویه موهای اضافی در صورت، قفسه سینه و پشت. بیشتر اوقات هیرسوتیسم نشانه ای از وجود آندروژن های اضافی در خون است. این شرایط در بیشتر موارد( نه همیشه) نشانه ای از سندرم تخمدان پلی کیستیک است.

برای مدیریت هیرسوتیسم طیف وسیعی از روش های درمانی همچون هورمونی  وجود دارد. اگر دوست داشتید می توانید با مامایتان درباره این روش های درمانی صحبت کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

گاهی از اوقات هیرسوتیسم می تواند عارضه جانبی مصرف داروها هم باشد اما در بیشتر موارد نشانه عدم تعادل هورمونی است که به خاطر آندروژن زیاد( هورمون هایی همچون تستوسترون) موجود در خون ایجاد می شود.  دلایل اندکی برای عدم تعادل هورمونی که منجر به هیرسوتیسم می شود وجود دارد اما هیرسوتیسم اغلب به عنوان سرنخی برای ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در نظر گرفته می شود.

تقریبا 70 درصد افرادی که با هیرسوتیسم دست و پنجه نرم می کنند بالاخره با سندرم تخمدان پلی کیستیک تشخیص داده می شود هر چند رشد بی رویه موها به تنهایی نمی تواند دلیلی برای تشخیص این شرایط باشد.

اگر نگرانی شما بابت رشد بی رویه این موها زیاد است بهتر است با مامای خود مشورت کنید و این موضوع را با اعضای خانواده تان در میان بگذارید.

علت ضخیم شدن موهای بدن

به عنوان مثال: مو ممکن است اولین بار هنگامی که به سن بلوغ می رسید برروی سینه تان نمایان شود.

اما این همچنین به صورت کلی نرمال است که تنها با افزایش سن متوجه موهای اطراف نوک سینه تان شوید.

به این خاطر است که، به عقیده chen، تغییرات هومونی مانند بارداری یا قاعدگی می تواند باعث تیره تر شدن موهای اطراف سینه تان شود، باعث نمایان تر شدن آن شود یا باعث رشد اضافی مو می شود.

در طول بارداری، به عنوان مثال، جریان سریع و غیرعادی در سطح استروژن وجود دارد.

این به ارتقا و امتداد آن که آناژن خوانده می شود، یا مرحله رشد مو کمک می کند. Allawh می گوید: این فقط بر رشد موی سر شما تاثیر نمی گذارد بلکه همچنین بر موی بدن، من جمله سینه و موی اطراف نوک سینه اثر می گذارد. بنابراین برای آن انتظارات، اگر متوجه موی ضخیم تر یا بلندتر سینه شدید، نگران نباشید!

درست مثل موهای بالای سر شما ممکن است ضخیم تر و بلند تر از نرمال به نظر برسد، همچنین موهای سینه نیز ممکن است باشد.

چه زمانی ممکن است دلیلی برای نگرانی باشد

به طور کلی، موی روی سینه شما دلیل زیادی برای نگرانی نیست تازمانی که با برخی دیگر از علائم همراه باشد. اگر شما دیگر علائم را دارا هستید، سپس یک موقعیت متضمن ممکن است دلیل رشد مو باشد، مانند افزایش هورمون های مردانه، به صورت قابل توجهی تستوسترون.

این پرمویی خوانده می شود. این یک مشخصه رایج از سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است، موقعیتی که از یک ناهماهنگی هورمون های تناسلی نتیجه می دهد.

فواید زدن موهای بدن

معالجه هیرسوتیسم در زنان توسط پزشکان مشخص می شود که آیا رشد مو به دلیل شرایط اساسی یا دلایل دیگر است. در همه موارد ، برخی از خانم ها استفاده از کرم های اصلاح ، موچین ، اپیلاسیون و رفع مو را مفید می دانند.

از بین بردن موهای زائد همیشگی

هیرسوتیسم ممکن است به دلیل یک شرایط اساسی پزشکی مانند موارد زیر باشد:از بین بردن موهای زائد همیشگی

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) ، که یک اختلال هورمونی است
  • هایپرپلازی آدرنال ، اختلالی که بر تولید هورمونهای استروئیدی تأثیر می گذارد
  • hyperandrogenemia ایدیوپاتیک ، شرایطی که بدن آندروژن بیش از حد تولید می کند
  • تومورهایی که هورمونهای اضافی را آزاد می کنند
  • اختلالات تیروئید که بر سطح هورمون تأثیر می گذارند

مگر در مواردی که علت این امر به دلیل شرایط بهداشتی باشد ، موهای زائد یا ناخواسته به دلایل پزشکی مورد توجه پزشکان قرار نمی گیرد.

علت موهای زائد بدن:

از بین بردن موهای زائد همیشگی

برخی موهای بدن برای آقایان و خانم ها طبیعی است.

معمولا موی سینه در واقع مو برروی اطراف نوک سینه تان است ( آن دایره های رنگی در اطراف نوک سینه های شما)، اما این امکان هم وجود دارد که هر جای دیگری بر قفسه سینه تان نیز مو داشته باشید.

بعد از ما تکرار کنید: این طبیعی است.

بله، درست است که هرکسی موی قابل توجه بر روی سینه هایش ندارد، اما در مجموع نرمای یا طبیعی است اگر مو داشته باشید.

هورمون هایی به نام آندروژن اصلی ترین دلیل رشد موهای بدن است. پزشکان از آندروژن ها به عنوان هورمون های مردانه یاد می کنند ، هر چند زنان و مردان آن ها را تولید می کنند.

هنگامی که بدن زنان آندروژن بیش از حد زیادی تولید می کند ، ممکن است بیشتر از موی طبیعی بدن مو ایجاد کند. چندین وضعیت پزشکی می تواند باعث شود بدن آندروژن بیش از حد زیادی تولید کند.

PCOS شایع ترین علت موهای زائد بدن در زنان است. PCOS یک عدم تعادل هورمونی است که باعث می شود بدن بیش از حد زیادی آندروژن تولید کند.

علت کمتر شایع موهای زائد بدن در زنان شامل موارد زیر است:از بین بردن موهای زائد همیشگی

هایپرپلازی مادرزادی آدرنال

هایپرپلازی مادرزادی آدرنال گروه نادری از اختلالات است که بر روی غدد آدرنال تأثیر می گذارد و می تواند علائم شدیدی ایجاد کند. هنگامی که غدد آدرنال به درستی کار نکند ، بدن ممکن است آندروژن بیش از حد تولید کند.

تومورها

در این موارد موهای بدن به سرعت ظاهر می شود و ممکن است علائم دیگری مانند توده ای در معده یا لگن را شامل شود.

داروها

برخی از داروها می توانند باعث رشد اضافی مو شوند.

برخی از داروهای با پیوند به هیرسوتیسم عبارتند از:

  • داروهای ضد افسردگی
  • برخی از آنتی بیوتیک ها
  • داروهای خواب آور
  • هورمون هایی مانند استروژن و تستوسترون و همچنین داروهایی که تولید هورمون را تغییر می دهند

هایپرپرولاکتینمی

هایپر پرولاکتینمی شرایطی است که باعث می شود بدن مقادیر زیادی هورمون پرولاکتین تولید کند.

پرولاکتین در درجه اول مسئول تولید شیر مادر در زنان شیرده است. زنان مبتلا به این بیماری حتی در صورت عدم شیردهی ممکن است شیرده شوند.

اختلالات تیروئید

تیروئید هورمونی تولید می کند که به تنظیم متابولیسم و ​​دمای بدن کمک می کند. هنگام نقص عملکرد تیروئید ، ممکن است عدم تعادل هورمون هایی ایجاد شود که ممکن است باعث موهای زائد بدن شود.

علل دیگر

بعضی اوقات هیرسوتیسم دلیل مشخصی ندارد و پزشکان نمی توانند شواهد روشنی از اختلال زمینه ای پیدا کنند. هنگامی که یک بیماری دلیل مشخصی نداشته باشد ، پزشک ممکن است آن را ایدیوپاتیک معرفی کند.

علت رشد مو در اطراف سينه زنان

شبیه چه چیزی است؟

موهای اطراف نوک سینه متمایل است که سیاه و زبر باشد، اما میتواند از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد.

دکتر Rina Allawah، یک متخصص امراض پوست با پوست شناسی مونتگمری LLC، شرح می هد که: تفاوت های ضخامت و زبری مو بر روی سینه بر اساس افراد است، مشابه موی صورت و بدن.

Allwah می گوید: به صورت کلی موی سینه در ابتدا به خوبی، موی نازک ظاهر می شود، و سپس با تغییرات سن و هورمون، ممکن است شروع به رشد ضخیم تر و زبرشدن کند.

وی ادامه داد که، ضخامت مو ممکن است بر اساس قومیت و نوع پوست متفاوت باشد.

به عنوان مثال، انواع پوست های تیره تر احتمال بیشتری دارند که موی سینه ضخیم تری نسبت به انواع پوست نسبتا خوبتر داشته باشد.

مانند موی شرمگاهی، با اینکه، موی سینه ممکن است مانند موی جاهای دیگر بدن شما نباشد.

استفاده از کرم موبر در ناحیه شرمگاهی راهی آسان برای مقابله با بوته به نظر می رسد. علاوه بر اینکه از شر موهایتان خلاص می شود، شما را از تحمل ناراحتی (بخوانید درد) نخ یا اپیلاسیون نیز باز می دارد. ناگفته نماند که این کرم ها باعث صرفه جویی در

وقت و بازدید گران از سالن می شوند. اما اغلب به این فکر می کنیم که آیا این امن ترین راه است؟

بهترین روش اصلاح موهای زائد زنان

 

کرم های موبر که به عنوان کرم های موبر نیز شناخته می شوند، روشی سریع، ارزان و آسان برای استفاده هستند، اما می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند.

کرم های رفع موهای زائد کرم های رفع موهای زائد راهی آسان برای خلاص شدن از شر موهای زائد شما هستند

کرم‌های رفع موهای زائد اغلب به عنوان ایمن‌ترین و سریع‌ترین راه برای از بین بردن موهای زائد بدن معرفی می‌شوند، اما آیا این موضوع در مورد موهای ناحیه تناسلی نیز صادق است؟ خوب، در حالی که کرم های موبر ممکن است آرامش بخش به نظر برسند و

شما را از ناراحتی ناشی از اپیلاسیون نجات دهند، ممکن است برای آن پایین مناسب نباشند!

درمان های پزشکی برای از بین بردن موهای زائد 

پزشک بر اساس علت ، درمان هایی را برای موهای بیش از حد بدن توصیه می کند.

درمان های پزشکی به دلیل PCOS می توانند به رشد بیش از حد یا ناخواسته مو کمک کنند.

بسیاری از خانم ها می دانند که مصرف قرص های ضد بارداری هنگام تنظیم رشد هورمون ها و دوره های آنها به شما کمک می کند تا رشد هورمون ها را تنظیم کنید. ممکن است دیگران برای کنترل دیابت از انسولین استفاده کنند .

یک روش درمانی دیگر که ممکن است مفید باشد ، اسپیرونولاکتون است ، دارویی که می تواند اثرات هورمونهای خاص را کنترل کند.

زنان مبتلا به PCOS که در حال باردار شدن هستند ممکن است برای القاء تخمک گذاری به درمان های هورمونی مصنوعی نیاز داشته باشند .

هنگامی که یک زن به غیر از PCOS یک بیماری داشته باشد ، درمان بستگی به اختلال ، سابقه پزشکی زن و سایر عوامل دارد.

درمان های هورمونی می توانند تعادل هورمونی را ترمیم کنند ، اگرچه ممکن است یک زن نیز به درمان های اضافی نیاز داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر توموری وجود داشته باشد که آندروژن تولید کند ، پزشکان ممکن است نیاز به برداشتن تومور با عمل جراحی داشته باشند

همچنین باید از مواد تشکیل دهنده یک محصول خاص آگاه باشید. برخی از این کرم ها با عطرهای مصنوعی و مواد نگهدارنده پر شده اند، مطمئن شوید که به آنها حساسیت ندارید.

جدای از آن، در مورد هر محصول پوستی، همیشه توصیه می شود از یک متخصص پوست خوب توصیه شود. انجام این کار در انتخاب محصول مناسب برای شما مفید خواهد بود.

روش های رایج حذف موهای زائد و مواردی که باید به خاطر بسپارید:

1. از موبرهای ایمن استفاده کنید: کرم موبر خود را با دقت انتخاب کنید، مطمئن شوید که یک تست پچ انجام می دهید تا مطمئن شوید که هیچ تحریکی وجود ندارد.

2. اپیلاسیون توسط یک متخصص: استفاده از نوارهای اپیلاسیون به تنهایی می تواند بسیار خطرناک تر و دردناک تر باشد. از کسی که در آن مهارت دارد کمک بگیرید. اپیلاسیون گزینه بهتری است زیرا برای موهای کوتاه نیز قابل استفاده است و ماندگاری بیشتری دارد.

نوشته های مرتبط

3. اصلاح: اصلاح با بسیاری از محصولات جدید ریش تراش، ایمن ترین گزینه است. فقط حتما از یک تیغ و ژل خوب استفاده کنید.

تراشیدن موهای ناحیه تناسلی یک روش بی خطر است

4. نوارهای اپیلاسیون: اگر کرم ها را دوست ندارید، نوارهای اپیلاسیون بهترین چیز بعدی هستند. اگرچه اپیلاسیون یک تکنیک بسیار موثر است، اما گاهی اوقات ممکن است ناراحت کننده باشد. نوارهای اپیلاسیون را می توان حتی برای موهای کوتاه نیز استفاده کرد و نتایج آنها نسبت به کرم ها ماندگاری بیشتری دارد.

5. موچین کردن: دقیق ترین روش برای از بین بردن مو، موچین کردن با این روش است. این روش اغلب توسط خانم ها برای از بین بردن موهای زائد ابرو استفاده می شود، اما می توان از آن برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی نیز استفاده کرد. برای مقدار

کمی مو، فقط می توانید آن را موچین کنید.

از بین بردن موهای زائد همیشگی

بهترین روش اصلاح موهای زائد زنان با ژیلت

تیغ برای از بین بردن موهای زائد تراشیدن برای از بین بردن موهای زائد بدن یک موهبت است.

پاها و بازوهای صاف و بدون مو کمتر از بدنی مناسب و پوستی درخشان و بدون لک معیار زیبایی نیستند. اینها انواعی هستند که ما اغلب در تبلیغات تلویزیونی می بینیم، اما با واقعیت بسیاری از زنان در آنجا فاصله زیادی دارند. خوب، وقتی صحبت از حذف موهای زائد در بین خانم ها می شود، اصلاح تکنیکی در نظر گرفته شده است که پوست شما را صاف تر و نرم تر می کند.

اگرچه تراشیدن ممکن است روش ساده‌تری باشد، اکثر خانم‌ها اپیلاسیون را انتخاب می‌کنند، زیرا اپیلاسیون با برداشتن مو از ریشه، رشد مو را مهار می‌کند. این بدان معناست که رشد مجدد مو به زمان بیشتری نیاز دارد.

با این حال، ما قصد داریم دلایلی را بیان کنیم که چرا استفاده از تیغ برای رفع موهای زائد می تواند برای شما بهتر باشد.

بر خلاف اپیلاسیون، اصلاح با تیغ مناسب و به روش صحیح به پوست آسیب نمی رساند و منجر به مشکلات پوستی نمی شود.هنگامی که تیغ ها در جهت صحیح با فشار کافی استفاده می شوند، شما را برش نمی دهند. اپیلاسیون می تواند باعث بثورات و قرمزی شود.

برخلاف تصور عموم، موهای صورت با اصلاح دوباره رشد نمی کنند و ضخیم نمی شوند. هنگامی که در ابتدا از طریق پوست فرو می‌رود، احساس ضخیم و درشتی می‌کند، اما کل فولیکول آن‌طوری رشد نمی‌کند.

گزینه های جایگزین  برای از بین بردن موهای زائد همیشگی

برخی از افراد برای جلوگیری از خطرات موهای زائد که همراه با اصلاح ، اپیلاسیون و یا لاغر شدن هستند ، به روشهای دیگری از بین بردن موها روی می آورند. این شامل:

  • لیزر موهای زائد : این می تواند یک روند گران قیمت باشد ، اما نتایج معمولاً ریزش موهای نیمه دائمی و بدون موهای زائد است. لیزر موهای زائد باعث آسیب به فولیکول مو در سطح عمیق می شود و به هیچ وجه از رشد مو جلوگیری می کند.
  • رفع موهای شیمیایی : این محصولات برای برخی نیز گزینه ای است.
  • الکترولیز : این یکی دیگر از روشهای ماندگارتر موهای زائد است. این دستگاه برای از بین بردن ریشه مو طراحی شده و نیاز به چندین جلسه دارد.

هر یک از این روشها ممکن است باعث تحریک پوست شود و قبل از استفاده باید با متخصص پوست صحبت کرده و در مورد آنها گفتگو کنید.

از بین بردن موهای زائد درخانه

هیچ کس دقیقا مطمئن نیست. صادقانه، هیچ کس به صورت کامل مطمئن نیست هدف هر موی بدن انسان چیست.

انسان ها احتمالا برای تعدادی از دلایل منبع قابل اطمینان موی بدن تکامل یافته بود، اما دانشمندان همچنان تمام این دلایل را می سنجند.

ممکن است که موهای اطراف نوک سینه شما هنگامی که انسان به موهای بدن برای تنظیم دمای بدن شان احتیاج داشته باشد، باقی بماند.

از بین بردن موهای زائد همیشگی

1-از بین بردن موهای زائد با نعنا
مصرف نعنا می تواند سبب  کاهش هورمون تستوسترون شده و رشد موهای زائد را کاهش دهد.

2-از بین بردن موهای زائد با زنجبیل
کمی زنجبیل را با آب مخلوط کرده و در نواحی مورد نظر قرار دهید. ممکن است کمی احساس سوزش داشته باشید اما این سوزش پس از زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.

3-از بین بردن موهای زائد  با پوست گردو

با استفاده از پوست گردو، رشد موهای زائد، مخصوصا موهای زائد صورت بسیار کاهش پیدا می کند و بعد از مدتی، به طور کامل از بین می روند. البته پس از چند ماه  استفاده از پوست گردو نتیجه مشخص می شود.

از بین بردن موهای زائد برای  همیشگی

بسیاری از افراد دارای موهای زائد در بدن هستند که آن ها را اذیت کرده و ظاهری نامناسب به بدن و یا صورت می دهند. موهای زائد می تواند در لب بالا، چانه، گونه ها، پشت گردن، پاها، دست ها و ناحیه بیکینی باشد.

4- وکس شکر

تمام چیزی که نیاز دارید این است که ۲ قاشق چای‌خوری شکر را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید، و یک قاشق چای‌خوری آب به آن اضافه کنید. سپس، مخلوط را در کاسه‌ای در آب داغ بگذارید و بجوشانید. بگذارید وکس به‌دست آمده کمی خنک شود و بعد با استفاده از کاردک مخصوص آن را روی صورت‌تان بمالید. یک لایه‌ی باریک از وکس را روی صورت قرار دهید و به آرامی آن را در جهت رویش مو از صورت پاک کنید.

5- آرد نخود

آرد نخود می‌تواند نمونه‌ی یک راهکار عالی برای امتحان کردن باشد. برای بهترین نتیجه، باید آرد نخود را با خامه، زردچوبه، و شیر مخلوط کنید. مخلوطی که به‌دست می‌آید یک مایع غلیظ است، که می‌توانید در ناحیه‌ی موهای زائد صورت قرار دهید. آن را با یک پارچه‌ی نرم پاک کنید، و هر ماه این فرآیند را چند بار تکرار کنید. به عنوان جایگزین می‌توانید آرد نخود را با ماست ساده، زردچوبه، و گلاب مخلوط کنید.

6- آرد ماش و گلاب

آرد ماش را با گلاب مخلوط کنید، مایع به‌دست آمده را روی صورت قرار دهید. بعد از این‌که خشک شد، برای پاک کردن آن، صورت را با آب گرم مالش دهید. این فرآیند را هفته‌ای چند بار تکرار کنید.

7-شکر دانه‌ریز و آب‌لیمو

کمی شکر دانه‌ریز و آب‌لیمو به آن اضافه کنید، و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. حرارت را کم کنید و بگذارید نیم‌ساعت بجوشد. وقتی نیم ساعت جوشید، مخلوط را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. مایع را با کاردک مخصوص روی صورت قرار دهید و نوار باریکی از پارچه‌ی نخی را روی آن قرار دهید و بدون این‌که خیلی خشونت به خرج دهید، در جهت خلاف رویش مو بکشید.

8-آب‌لیمو و عسل

یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با ۴ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مایع به‌دست آمده را روی صورت قرار دهید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه با لیف حمام آن را پاک کنید. برای بهترین نتیجه، این فرآیند را حداقل ۲ بار در هفته تکرار کنید.

9- بلغور جوی دوسر

۶-۸ قطره آب لیمو، ۲/۱ قاشق چای خوری بلغور جوی دوسر (کاملا پودر شده) و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به خوبی مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. این خمیر را روی صورت بگذارید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. صورت‌تان با ملایمت به مدت ۴-۵ دقیقه خلاف جهت رویش موها مالش دهید. سپس با آب بشویید.

10- شنبلیله

ماش و بذر شنبلیله را آسیاب کرده و به مقدار مساوی مخلوط کنید. کمی آب به آن اضافه کنید تا به حالت خمیری در بیاید. آن را روی صورت بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس با یک پارچه‌ی نرم و خشک آن را از صورت پاک کنید.از بین بردن موهای زائد همیشگی

از بين بردن موهاي زائد دور سينه

نگران آن نباشید. روی هم رفته خوب است که آن را تنها بگذاریم!

هیچ کس نگفته است که سینه های شما باید کاملا نرم باشد. سینه هایتان به همان اندازه شما منحصر به فرد است ـ و کاملا طبیعی است که آنها را به همان شکلی که هستند دوست داشته باشید.

هیچ کس نباید باعث شود که شما احساس کنید که باید هر کاری درباره موهایتان انجام دهید، به خصوص اگر علائم دیگری ندارید.

اگر می خواهید مو از بین برود

Chen می گوید: اگر موها شما را اذیت می کنند خوب است که آنها را از بین ببرید. اما شما باید مراقب پوست لطیف اطراف پستان باشید تا بریدگی، عفونت، یا موی فرورفته ایجاد نشود.

بهترین و بی خطرترین روش زدودن موی سینه برداشتن آن با موچین کندن است، درست مانند اینکه می خواهید ابرویتان را بردارید. همچنین می توانید آنها را وکس کنید ـ برخی سالن ها درمان های وکس نوک پستان را ارائه میدهند ـ اما آمادگی داشته باشید: ممکن است صدمه ببیند.

بهتر است که تلاش نکنید که موهای سینه تان را بتراشید، بهر جهت، زیرا بریدن خودتان یا اذیت کردن پوست اطراف سینه تان ساده است. همچنین شما خطر موهای فرورفته و عفونت را فراهم می کنید.

چه کاری نباید انجام دهیم

  • لایه برداری با شکر برای رفع موهای زائد
  • چیدن یا شیو کردن مو
  • بی‌رنگ کردن مو  
  • کرم‌های موبر
  • استفاده از موم و وکس
  • مصرف دارو برای رفع موهای زائد
  • لیزر و الکترولیز
  • درمان هورمونی موهای زائد
  • کوتاه کردن موها

هرکاری که می کنید، از Nair یا دیگر محصولات رفع مو بر روی سینه تان استفاده نکنید. آنها می توانند تورم، عفونت، جوش ها، و دسته ای از دیگر عوارض جانبی ناخوشایند بر روی سینه تان ایجاد کند.

اگر موهای زیادی برای برداشتن دارید (یا بسیار زیاد آزار می رساند) با یک متخصص پوست درباره راه حل های طولانی مدت مانند رفع موها با لیزر صحبت کنید.

این روند شامل قراردادن سوزن درون پیازمو است و از یک جریان الکتریکی برای از بین بردن ریشه مو استفاده می شود.

شما به خاطر داشتن مو بروری سینه تان عجیب نیستید. این درواقع کاملا رایج و نرمال است. به ندرت نشانه یک مشکل متضمن پزشکی است، بنابراین مگر اینکه شما دیگر نشانه ها را تجربه می کنید، نیازی نیست که درباره موها های و هو کنید.

اگر شما را اذیت نمی کند، واقعا لازم نیست که کاری درباره آن انجام دهید تازمانی که خودتان بخواهید.

درمان هیرسوتیسم با اسپیرونولاکتون

درمان هیرسوتیسم در زنان

پزشک ممکن است قبل از تعیین هر روش درمانی آزمایش خونی را برای تعیین سطح هورمون ها تجویز کند و عدم تعادل هورمونی را مشخص نماید. گاهی از اوقات افرادی که هیرسوتیسم دارند  برای متعادل کردن هورمون هایشان مجبورند از داروهای ضد بارداری استفاده کنند. گاهی از اوقات نیز پزشک تلاش می کند عدم تعادل هورمونی را مستقیما با مسدودکننده اندروژن درمان نماید. موهای Terminal،تقریبا  برای سه الی چهار ماه در بدن رشد می کنند.

به همین خاطر اگر درمان هورمونی تان طول کشید و نتایج زیادی را ندیدید زیاد نگران نباشید. بیشتر درمان های آنتی آندروژن  تاثیرشان را در عرض 6 ماه نشان می دهند اما پزشک معمولا 9 الی 12 ماه منتظر می ماند و سپس درباره موثر بودن یا نبودن این شیوه درمانی تصمیم گیری می کند.

پزشک همچنین ممکن است فهرست داروهایی که بیمار مصرف می کند را بررسی نماید. گاهی از اوقات تغییر دارو می تواند رشد موهای ناخواسته را کمتر نماید. کاهش وزن هم می تواند به کم شدن رشد این موها کمک کند هر چند  این موضوع باید تحت نظر پزشک و با مشورت او انجام شود. راه حل های زیبایی هم در دسترس افراد قرار دارد. برخی تلاش می کنند موهای زائد بدن را با موم، الکترولیز، شیو کردن یا لیزر از بین ببرند.  اگر موهای صورت یا بدن ناخواسته بود برخی از افراد ممکن است نتوانند ارتباطات اجتماعی خوبی با دیگران برقرار نمایند و از لحاظ روحی دچار مشکل شوند.

برای برخی از افراد رشد مو خارج از انتظارات فرهنگی است و همین امر می تواند ازاردهنده باشد. افرادی که با هیرسوتیسم تشخیص داده می شوند معمولا با مشکلاتی همچون اضطراب؛ افسردگی و ناراحتی بدنی رنج می برند. به همین خاطر باید مطمئن شوید که از یک گروه حمایتی بهره می برید. دوستان یا اعضای خانواده تان را درباره این موضوع مطلع سازید و با آن ها صحبت کنید. از یک پزشک کمک بگیرید. خودمراقبتی را هم فراموش نکنید.

روش عادی برای رشد موهای بدن وجود ندارد. موهای نوک سینه، موهای لب و چانه در افراد مختلف به شیوه های متفاوتی رشد پیدا می کنند.

اینکه افراد چگونه با این موها دست و پنجه نرم می کنند هم متفاوت است. برزیلی ها از موم استفاده می کنند و موهای زیر بغلشان را رنگ می نمایند. اینکه شما بخواهید درمان های دارویی را انتخاب کنید، به سراغ راه حل های زیبایی بروید یا اجازه دهید موهایتان ازادانه رشد کند به خودتان مربوط است. اما باید زمانی را برای اینکار اختصاص دهید و ببینید با کدام یک از روش های موجود بیشتر از بقیه احساس راحتی می کنید.  اینترنت می تواند یک مکان عالی برای حل این مشکل باشد.  شما می توانید از تجربیات و راهنمایی های دیگران بهره ببرید.

درمان گیاهی برای هیرسوتیسم

  • روی، عملکرد تخمدان را بهبود می بخشد در نتیجه کاهش آندروژن ها و افزایش پروژسترون، که یک مسدود کننده طبیعی آندروژنی است. در یک کارآزمایی بالینی اخیر، مکمل روی به طور قابل توجهی باعث بهبود هیرسوتیسم در هشت هفته شد . دوز توصیه شده 30-50 میلی گرم به طور مستقیم بعد از شام است.
  • پونه ( Paeonia lactiflora ) تولید تستوسترون را مهار می کندو فعالیت آنزیم آروماتاز ​​را افزایش می دهد که تستوسترون را به استروژن تبدیل می کند.
  • شیرین بیان ( Glycyrrhiza glabra )تستوسترون سرم را در زنان کاهش می دهد  و شامل فیتواستروژن هایی است که گیرنده های آندروژن را مسدود می کنند . این  دو گیاه باهم  اثر سینرژیک عادی کردن هورمون های هیپوفیز دارند .
  • قارچ Reishi ( Ganoderma lucidum ) مهار کننده 5-آلفا ردوکتاز است که آنزیم است که تستوسترون را به هورمون قوی تر DHT تبدیل می کند. Reishi دارای بسیاری از مزایای بهداشتی دیگر مانند افزایش ایمنی و تثبیت محور HPA (آدرنال) است.
  • اره پالمتو ( Serenoa repens ) مهار کننده 5-آلفا ردوکتاز است. در یک کارآزمایی بالینی جدیدبرای آلوپسی آئروژنتیک، زمانی که با چای سبز، ویتامین D، ملاتونین و سویا ترکیب شد، به خوبی عمل کرد. مانند DIM، پالمیتو می تواند اثر ناخواسته کاهش استروژن را داشته باشد.
  • Vitex agnus-castus پرولاکتین را کاهش می دهد و بنابراین افزایش بیش از حد آندروژن و هیرسوتیسم ناشی از پرولاکتین را افزایش می دهد. پرولاکتین بالا می تواند باعث افزایش بیش از حد آندروژن شود: 1) DHEA آندروژن آدرنال را افزایش می دهد و 2) آن را تنظیم 5-آلفا ردوکتاز می کند . پرولاکتین بالا با PCOS رایج نیست.
  • پروژسترون مهار 5-آلفا ردوکتاز و بلوک های گیرنده آندروژن را متوقف می کند. بهترین راه برای به دست آوردن پروژسترون، تخمک گذاری و ساختن خود است.
  • Spironolactone (Aldactone) به نظر می رسد که به عنوان یک درمان برای سندرم های بیش از حد آندروژن، از جمله هیرسوتیسم است. اسپیرونولاکتون در هر دو مردان و زنان، میزان تولید تستوسترون را کاهش می دهد و ترشح متابولیک آن را افزایش می دهد. اولین نشانه ای که نشان می دهد این عامل بر روی هیروشیدیسم تاثیر گذار است – یک نتیجه گیری غیرمنتظره در بیمارانی بود که تحت فشار خون بالا قرار داشتند.

درمان قطعی هیرسوتیسم

مطالعات بعدی تا حد زیادی تایید کرده اند که زنان که اسپیرونولاکتون تجویز می شوند، پیشرفت بیشتری در تیره شدن و ریزش مو، افزایش سرعت رشد مو موجود و کاهش قطر شانه مو وجود ندارد. در صورت ترکیب شدن با دگزامتازون یا ضد بارداری خوراکی، اسپرینولاکتون به نظر می رسد فواصل بین درمان های رشد مو را افزایش دهد. پیشنهاد شده است، اما مستند نشده است که اسپیرونولاکتون می تواند تخمک گذاری هیپرآندروژن را اصلاح کند.

عوارض جانبی درمان با اسپیرونولاکتون عبارتند از:

آرامش زمان محدود، ناراحتی معده و بی نظمی قاعدگی. با این وجود نگرانی وجود دارد که این عامل ممکن است باعث تحریک سینه و کمک به توسعه سرطان سینه شود. بنابراين، نباید توسط بيماران با سابقه خانوادگی سرطان پستان مورد استفاده قرار گيرد. علاوه بر این، دارو نباید در دوران بارداری استفاده شود . توصیه های دوز مصرفی 100 تا 200 میلی گرم اسپیرونولاکتون در روز در دو دوز تقسیم شده با هر 35 میکروگرم از اینتینیل استرادیول و 0.5 میلی گرم نورتیندرون و یا 50 میلی گرم از اتینیل استرادیول و 1 میلی گرم دی اتاتون ethynodiol است.

درمان های سیستمیک در جهت هیرسوتیسم می تواند به افرادی که کاهش تولید آندروژن تخمدان یا آدرنال و کسانی که از فعالیت آندروژن در پوست جلوگیری می کند تقسیم شود. درمان های سیستمیک شامل گلوکوکورتیکوئید ها، پیشگیری از بارداری خوراکی (OCs)، اسپرینولاکتون، فلوتی امید، فیناستراید، سایپروترون استات و ضد انسولین (متفورمین و روزیگلیتازون)

گلوكوكورتيكوئيدها: گلوكوكورتيكوئيدها (دگزامتازون يا پردنيزون) كه از سنتز آندروژن آدرنال وابسته به هورمون آدرنكوكورتيكوتروپين (ACTH) سركوب مي كنند،  معمولا، 0.5 تا 1 میلی گرم دگزامتازون در زمان خواب برای سرکوب تولید آدرنال و آدرنال مناسب است.

OCs  :داروهایی که به طور گسترده ای برای سرکوب تولید آندروژن تخمدان استفاده می شوند، OC هستند. آنها احتمالا اولین انتخاب برای زنان جوان مبتلا به هیرسوتیسم هستند که نمی خواهند باردار شوند

درمان هیرسوتیسم با اسپیرینولاکتون

Spironolactone: Spironolactone، در دوزهای روزانه 50-200 میلی گرم، بلوک های گیرنده آندروژنی است. اسپیررونولاکتون همچنین باعث کاهش تولید تستوسترون می شود و علاوه بر آن برای هیرسوتیسم موثر است. Spironolactone به ویژه در بیمار مبتلا به فشار خون بالا مفید است، زیرا این دارو یک دیورتیک ملایم است.

فیناستراید: فیناستراید یک مهار کننده 5 آلفا ردوکتاز است که برای درمان هیپرپلازی خوش خیم پروستات تایید شده است. اثرات نامطلوبی در زنان گزارش نشده است و اثربخشی مشابه اسپیرونولاکتون است. این دارو را فقط در خانم هایی که یائسه یا بدون شانس بارداری هستند، استفاده کنید.

Flutamide: Flutamide، یک نمونه از درمان های جدیدتر، یک آنتی آندروژن انتخابی قوی غیر استروئیدی است که بدون فعالیت پروژسترون، استروژن، کورتیکوئید یا آنتیگونادوتروپین نیست. داده های مقدماتی نشان می دهد که آن به عنوان درمان برای هیرسوتیسم (و همچنین آکنه) مؤثر است. با این حال، فلوتامید گران است و باعث ایجاد هپاتیت کشنده شده است.

سایپروترون استات؛  در درمان هیرسوتیسم موثر است. هنگامی که به ethinyl estradiol اضافه می شود، آن را به همان اندازه به عنوان فلوتامید در درمان هیرسوتیسم موثر است.

حساسیت به انسولین: هر دو متفورمین و rosiglitazone بهبود مقاومت به انسولین و اثبات شده است که در کاهش سطح آندروژن و در درمان هیرسوتیسم موثر است.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.