برای رشد سریع مو چه بخوریم ؟

برای رشد سریع مو چه بخوریم

 جمله ای وجود دارد که می گوید ناخن ها ، موها و پوست ما غالباً به ما می گویند که چقدر سالم هستیم و نشانه هایی از سلامتی رژیم ماست.

برای رشد سریع مو چه بخوریم– مرغ

این اخطار الکی نیست! نیست که شما به دلیل دیگری برای غرق کردن خودتان در مرغ‌های رستوران  ناندو برای یکبار دیگر احتیاج داشتید، ما اینجاییم که بگوییم علاوه‌بر اینکه مرغ‌ها خوشمزه هستند، در رشد مو هم می‌توانند کمک کنند. رو می‌گوید: “مرغ یا دیگر غذاها با پروتئین بالا برای موهای سالم و رشد مو ضروری هستند.

پروتئین جزء سازنده‌ی همه‌ی سلول‌های ما، از جمله سلول‌های موهای مو است، و جذب ناچیز پروتئین مرتبط با ریزش مو شناخته شده است”. می‌توانید بعدا از ما تشکر کنید.

2- تخم‌مرغ

دوست دارید تخم‌مرغ صبحانه‌تان چگونه باشد؟ فرقی نمی‌کند. خاگینه، آب‌پز، یا حتی نیمروشده، مادامی که در برنامه‌ی غذایی شما تخم‌مرغ باشد، می‌توانند فعالانه در رشد مو کمک کنند.

تخم‌مرغ طیفی از فواید برای سلامتی را ارائه می‌دهند، اما برای آنهایی که به‌دنبال بلند کردن موهایشان هستند، وارد کردن‌شان در رژیم غذایی‌تان می‌تواند راه‌گشا باشد.

نه تنها پروتئین بلکه بیوتین بالایی نیز دارند که به معنای اینست که دار حالیکه با اشتها تخم‌مرغ آب‌پز و آواکادو را با نان تُست می‌خورید، با موهای خشک و مُرده نیز خداحافظی می‌کنید.

3- ماهی‌های ساردین

همه ما دوستی داریم که هر چقدر ساردین بخورد سیر نمی‌شود، آنها ساردین را به‌تنهایی، روی نان تُست و یا حتی به‌عنوان پیتزایی که روی آن ساردین است می‌خورند.

رو می‌گوید: ساردین و دیگر ماهی‌های روغنی منبع اصلی غذایی برای اسیدهای چرب امگا3 هستند که بعنوان غذاهای ضدالتهاب عمل می‌کنند. ماهی‌های روغنی می‌توانند در جلوگیری از خشکی و تولید چربی در پوست سر کمک کنند.

4- غلاتِ سرشار از آهن

ما اینجاییم تا به شما بگوییم هرگز در مورد کاسه‌ی چهارم غلات که ممکن است تصادفا دوبار بریزید و بیاشامید احساس شرمندگی نکنید. بسیاری از غلات صبحانه با آهن غنی شده‌اند.

آهن ماده معدنی اصلی است که به داشتن ذخیره خون سالم کمک می‌کند و سطح پایین آهن با ریزش مو مرتبط دانسته شده است. حتما روی برچسب را بررسی کنید که غلات با آهن غنی‌شده باشد پس غلات برنج برشته را سر بکشید، و موهایتان بابت آن از شما تشکر خواهد کرد!

4- آواکادو

نسل هزاره نمی‌ترسند، آن میان‌وعده‌های آواکادو با تُُست می‌توانند بیشتر از آنچه فکرش را می‌کردید برای شما مفید باشند. آواکادو با آن همه ویتامین ای نیروگاه رشد مو است، چرا که این ترکیب گردش خون را بهتر می‌کند و بدیت ترتیب به اثربخشی بهتر فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. یک دلیل دیگر برای اینکه خوردن میان‌وعده ضروری است.

5- اسفناج

گرچه ملوان زبل که خودش کچل است بهترین سخنگو برای این مورد نیست، اما این شخصیت کارتونی مشهور قطعا با علاقه‌ی شدیدش به اسفناج داشت چیزی را کشف می‌کرد.

اسفناج سرشار از مواد مغذی است از اسید فولیک گرفته تا آهن و ویتامین‌های ای و ث، که همگی می‌توانند به رشد مو کمک کنند. بنابراین گرچه ممکن است اسفناج موجب رشد خارق‌العاده‌ی عضله‌ی بازوی شما نشوند، اما موهای شما داستان دیگری دارد!

7- ماهی سالمون

پرکننده‌ی محبوب نان بیگل جزء اصلی جشن کریسمس، غذای همیشگی در برنامه‌ی غذایی سالم شما و حالا… راه‌حل رشد مو؟ بله. این ماهی سرشار از فواید است، بخصوص اگر بخواهید رشد موها را تحریک کنید.

حاوی پروتئین، ویتامین دی، اسیدهای چرب امگا3 و بسیاری چیزهای دیگر است که رشد مو را تحریک می‌کند. یک دلیل دیگر برای به سراغ غذای همیشگی‌تان بروید!

8- مکمل ویتامین دی

متاسفانه همه‌ی ما در یک اقلیم آفتابی و گرم زندگی نمی‌کنیم که در آن ویتامین دی باندازه‌ی کافی وجود داشته باشد. خوشبختانه مکمل‌های ویتامین دی وجود دارند که در فراهم کردن مواد مغذی مشابه به ما کمک می‌کنند و به‌عنوان پاداش مضاعف به رشد موهای ما نیز کمک می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهند ویتامین دی در سالم نگه‌داشتن فولیکول‌های مو موثر هستند.

گرفتن ویتامین دی کافی از غذاهایی که می‌خوریم بسیار دشوار است، از اینرو مکمل ویتامین دی توصیه می‌شود تا در گرفتن ویتامین دی کافی برای محافظت از خودتان و مموهایتان کمک کند.

9- کینوآ

کینوا قدیمی و دوست‌داشتنی، چند سال پیش به‌عنوان پادشاه ابرغذای سالم گُل کرد و از آن زمان به‌نظر می‌رسد قدرت‌هایش مرزی رو به خود ندیده‌اند.

در میان فهرست بلندبالای فواید سلامتی، می‌تواند به رشد موهای شاداب بلند شد نیز کمک کند. “این یک دانه‌ی کامل و منبعی برای زینک است. زینک به رشد و نگهداری مو کمک می‌کند و کمبود این ماده معدنی با موهای شکننده مرتبط دانسته شده است.

” این چیزیست که ما اسمش را سلامتی و خوددوستی می‌گذاریم!

10- دانه‌های گل آفتابگردان

ممکن است آن را به‌عنوان یک ترکیب خوشمزه که روی هریسه صبحگاهی شما ریخته می‌شود بشناسید، اما این دانه‌های کوچک خوشمزه ترکیب جادویی برای داشتن موهای بلند شاداب هستند.

“آنها یکی از بهترین منابع ویتامین ای هستند که آنتی‌اکسیدان بسیار خوبی است. نه تنها ویتامین ای از سلول‌های ما در برابر آسیب محافظت می‌کند، بلکه همچنین در جلوگیری از ریزش مو و خشکی پوست موثر دانسته می‌شود.”

11- پرتقال

نه تنها این نوع از مرکبات ویتامین ث، آ و آنتی‌اکسیدان‌ها را برای ما تامین می‌کند، بلکه همچنین می‌تواند به رشد مو کمک کند.

“پرتقال منبعی عالی برای ویتامین ث است. ویتامین ث به جذب آهن کمک می‌کند، از اینرو خوردن پرتقال یا نوشیدن آب‌پرتقال در کنار صبحانه غلات غنی‌شده با آهن، به جذب آهن کمک خواهد کرد.” برای اینکه آب‌پرتقال نوشیدنی انتخابی شاخص صبحگاهیست، دلیلی وجود دارد.

12- سیب‌زمینی شیرین

ما بدون سیب‌زمینی شیرین چه کار می‌کردیم؟ به سیب‌زمینی شیرین سرخ‌شده، پوره، و تنوری فکر کنید، و این ابرغذا حتی یک ترکیب غذایی نیز هست.

با این وجود شاید مردم ندانند که سبزیجات شیرین رشد مو را نیز زیاد می‌کنند. “سیب‌زمینی شیرین حاوی بتاکاروتن است که هنگام مصرف تبدیل به ویتامین آ می‌شود. این ویتامین به پوست در تشکیل سبوم کمک می‌کند، سبوم چرب است و در داشتن پوست سر سالم موثر است.”

13- فندق برزیلی

همگی از تب کره فندقی اخیر آگاه هستیم- حتی کره فندق برزیلی وجود دارد- اما بعد از همه اینها شاید یک تب‌وتب تصادفی نباشد. گفته می‌شود فندق برزیلی در داشتن پوست سر سالم به شما کمک می‌کند و از اینرو باعث رشد مو می‌شود.

فندق برزیلی منبع غذایی برای سلنیم است، که آنتی‌اکسیدانی قوی برای کمک به سالم نگه داشتن بدن و سلول‌های ما، از جمله پوست سر سالم است.

14- هویج

ممکن است بطور علمی ثابت‌نشده باشد که هویج به شما در دیدن در تاریکی کمک می‌کند، اما نشان داده شده است که این سبزی نارنجی می‌تواند در رشد سالم‌تر و سریعتر مو به شما کمک کند. بیوتین یک نوع ویتامین ب است و باور بر اینست که از ریزش مو و موهای شکننده جلوگیری می‌کند.

یک منبع خوب دیگر برای بیوتین هویج است، که منبع خوبی برای ویتامین آ نیز هست. چه کسی به دید شب احتیاج دارد وقتی می‌توانید موهایی مثل راپونزل داشته باشید؟

15- فلفل دلمه‌ای زرد

بله، درست است، فلفل دلمه‌ای زرد هم می‌تواند رشد مو را افزایش دهد و هم سلامتی آن را بهتر کند. گفته می‌شود از آنجا که فلفل دلمه‌ای زرد چرخش خون در پوست سر را زیاد کند، استعمال آن بر مو، رشد آن را تحریک می‌کند.

با اینحال خوردن آن نیز مفید است چرا که منبعی عالی برای ویتامین ث هستند که برای تشکیل کلاژن به کار می‌رود، کلاژن به بدن ما کمک می‌کند همه چیز را در شکل اصلی خود نگه دارد-

به این معنا که با شکسته‌شدن موها خداحافظی کنیم! برای رشد سریع مو چه بخوریم

نوشته های مرتبط

چه ویتامینی باعث ضخیم شدن مو میشود

 همیشه در صورت امکان به دنبال غذاهای سبز تیره (از غذاهای سالم فرآوری نشده از محصولات غذایی سبز) باشید.

پودرهای سبز سالم  غذایی و اسپیرولینا نیز توصیه می شود.. همیشه در صورت امکان ، ارگانیک و بدون اصلاح ژنتیکی را انتخاب کنید.

مجموعه ای از سالادهای دلچسب ، بسته بندی ها ، اسموتی های سبز ، پیش غذاها و آب میوه های سبز را مشاهده کنید که شامل بسیاری از غذاهای سبز است.

ریشه قاصدک

چیست: ریشه گیاه قاصدک ، که اغلب در چای ها و به عنوان مکمل خوراکی استفاده می شود.

فواید مو: “ریشه قاصدک برای سم زدایی از کبد و کلیه عالی است ، اما همچنین در کاهش التهاب پوست سر نیز فواید مثبتی دارد.” وی اضافه می کند که این امر آن را برای افرادی که با بیماری های التهابی پوست سر مانند درماتیت سبورئیک و شوره سر مواجه هستند ، ایده آل می کند. با توجه به اینکه التهاب در پوست سر و در فولیکول می تواند رشد سالم مو را از بین ببرد ، به طور غیرمستقیم این امر می تواند در نتیجه رشد مفیدی داشته باشد.

ویتامین E

ویتامین E خانواده‌ای از ۸ ماده‌ی مغذی محلول در چربی را در برمی گیرد. این مواد در بدن مانند آنتی اکسیدان عمل می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها کمک می‌کنند سلول‌ها از تنش اکسیداتیو در امان بمانند، امری که با ریزش و سفید شدن مو‌ها مرتبط است.

ویتامین D

ویتامین D بیشتر با نقشش در کمک به جذب کلسیم و منیزیم برای بهبود سلامت استخوان شناخته می‌شود. این ویتامین در رشد مو‌ها هم نقش دارد که کمتر به آن پرداخته شده است. ویتامین D با افزایش تعداد فولیکول‌های مو در پوست سر به رفع مشکل ریزش مو کمک می‌کند.

ویتامین A

ویتامین A بیشتر به نقشش در بهبود سلامت چشم‌ها و کمک به سیستم ایمنی شهرت دارد، اما این ویتامین در رشد مو‌ها هم نقشی کلیدی دارد.

داروی گیاهی برای رشد سریع مو

سیب زمینی شیرین ، هویج ، کدو تنبل و کدو حلوایی همگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A هستند که از ناخن ها ، موها و پوست شما نیز پشتیبانی می کنند.

این مواد غذایی همچنین سرشار از ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان است که باعث کاهش استرس که می تواند باعث تضعیف کلاژن ، الاستین و کراتین در بدن شود،می شود.

ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان در مبارزه با تولید رادیکال آزاد که می تواند منجر به پیری شود ، عمل می کند.

هنگام پختن این غذاها ، به جای سرخ کردن آنها ، همیشه بخارپز ، پخت و یا روی اجاق گاز آهسته بپزید. این باعث می شود محتوای آنتی اکسیدانی آنها بدون پختن  بیش از حد از آنها تقویت شود.

اگر دوست دارید آنها را خام بخورید ، به هر معنی ، لطفاً این کار را انجام دهید.

 سبزی های کباب شده را با سالاد اسفناج وسیر کره ای ،سالاد سیب زمینی شیرین (خام) ، هویج ادویه ای  با پسته ،سوپ زنجبیل هویج گرم ، کدو پر از مریم گلی ، سوپ کدو کره بادام زمینی  سیب ، بدون گلوتن ، بدون شکر به علاوه پای کدو تنبل و سوپ نودل کدو تنبل زنجبیل را امتحان کنید.

داروی گیاهی تقویت مو

اره پالممتو

 یک گیاه نخل بومی منطقه جنوب شرقی ایالات متحده با توت های غنی از مواد مغذی است. می توانید آن را به عنوان یک مکمل مستقل پیدا کنید ، اگرچه این ماده اصلی در بسیاری از مکمل های مو است که ترکیبات مختلفی را ترکیب می کند.

فواید مو: “به نظر می رسد که وقتی به شکل گیاهی متمرکز شود و به صورت داخلی مصرف شود ، تأثیر مثبتی دارد. مواد مغذی موجود در توت می تواند از تأثیر DHT بر پیازهای مو بکاهد.” (به عنوان یک یادآوری سریع ، DHT هورمونی است که در معمای ریزش مو نقش اساسی دارد ، زیرا می تواند فولیکول مو را کوچک کرده و مرحله رشد را کوتاه کند.) به همین دلیل ، برای مبتلایان زن و مرد می تواند مفید باشد.

روش استفاده: باید به صورت خوراکی مصرف شود.برای رشد سریع مو چه بخوریم

چه مدت طول می کشد تا کار شود: احتمالاً شروع پیشرفت در حدود هشت هفته را خواهید دید.

عوارض جانبی: نخل اره نباید در غلظت های بالاتر از 400 میلی گرم مصرف شود زیرا می تواند سیستم هضم را مختل کند ، گائونیتز می گوید.

داروی گیاهی برای ریزش موی ارثی

املا

فواید برای مو: یتس می گوید : “آملا سرشار از آنتی اکسیدان ، به ویژه ویتامین های C و E است.” با توجه به اینکه استرس اکسیداتیو می تواند هم به ریزش مو کمک کند و هم به ظاهر کم رنگ مو منجر شود ، هر نوع آنتی اکسیدان همیشه چیز خوبی است.  یک مطالعه در سال 2011 در مجله تحقیقات گیاهان دارویی همچنین نشان داد که عصاره آملا بر سلولهای خاص موجود در فولیکول های مو تأثیر مثبتی دارد که می تواند با طولانی شدن آناژن یا مرحله رشد چرخه مو به رشد کمک کند.

چگونگی استفاده از آن: ماساژ روغن آملا در پوست سر برای پوست مفید است ، اما همچنین می تواند به بهبود سریع تر ظاهر مو نیز کمک کند. دستورالعمل های مشابه روغن رزماری – 5 تا 10 دقیقه قبل از شامپو زدن کاملاً روی پوست سر ماساژ دهید. یتس اضافه می کند که آملا را می توان به عنوان مکمل خوراکی نیز مصرف کرد. 

چه مدت طول می کشد تا اثر کند:  به گفته یتس ، حدود چهار ماه. نکته مثبت: وی می گوید: “ممکن است در ابتدا رشته های کوچک و شکسته به نظر برسد ، اما این در واقع موهای جدید است.”برای رشد سریع مو چه بخوریم

برای تقویت مو چه بخوریم

این مواد مغذی عبارتند از: پروتئین ، بیوتین و ویتامین های دیگر B ، خواص ضد التهابی ، منیزیم و پتاسیم. آنها همچنین پر از فیبر و آنتی اکسیدان هستند.

جو دوسر التهاب را کاهش می دهد ، پوست را پاکسازی می کند ، استرس را کاهش می دهد و حمایت های  تغذیه ای را برای سلول های شما فراهم می کند.

سعی کنید جو دوسر خود را یک شبه با مقداری ماست نارگیل خیس کنید تا یک صبحانه فوق العاده مغذی و زیبا تهیه کنید.یا برخی از افزودنیهای خلاقانه را برای آرد جو  در نظر بگیرید.

بهترین ها را انتخاب کنید:

جوی ارگانیک و بدون اصلاح ژنتیکی به جای جو دوسر فوری به عنوان سالم ترین گزینه خریداری می کنید.این ها مواد مغذی بیشتری را فراهم می کنند ، کمتر فرآوری می شوند و عاری از سموم و آلرژی های محیطی هستند که می توانند با مارک ها و انواع غیرارگانیک رخ دهند.

هر قسمت کدو تنبل یک غذای سالم  است! تخم کدو تنبل  از جمله  دانه های مفید ، قلیایی ، مغذی است که می توانید بخورید.

 آنها سرشار از پروتئین ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم ، بیوتین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

آنها  همچنین مانند   بادام سازنده قلیایی هستند بنابراین به جای تجزیه  بدن آن را می سازند.

تخم کدو تنبل حالت ، انرژی و البته ناخن ها ، موها و پوست شما را بهبود می بخشد. روزانه 1/4 فنجان بخورید و ناخن های قوی تر ، موها و پوست شفاف تری را در هر زمان مشاهده خواهید کرد.

انها را به عنوان یک وعده واز   آنتی اکسیدانی که ناخن ها ، موها و پوست شما از هر طریق دوست خواهند داشت ، امتحان کنید!

بدن شما مانند یک اسفنج تغذیه ای جادویی مواد مغذی را از غذاهای سبز جذب می کند !ویتامین های A ، C ، E ، K و حتی ویتامین های B و آهن همه در هنگام خوردن سبزیجات برگ دار برای بدن شما فراهم می شود.

غذاهای سبز مانند اسفناج ، کلم بروکلی ، کلم پیچ، شاهی آبی و کاهو  همچنین حاوی مقادیر خوبی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.مواد معدنی برای سلامتی ناخن ها ، موها و پوست شما بسیار مهم هستند.

آنها همچنین از نظر آب غنی هستند ، بنابراین بدن شما را بدون آب نخواهند گذاشت  و محیطی قلیایی برای پاک کردن سموم بدن ایجاد می کنند.

اسپیرولینا ، یک جلبک دریایی سبز تیره همچنین منبع فوق العاده ای از بیوتین ، پروتئین ، آهن و ویتامین B12 است که حتی بیشتر از ناخن ها ، موها و پوست شما پشتیبانی می کند.

 نسخه های کامل از این غذاها را هر زمان ممکن انتخاب کنید (به جای کنسرو از تازه) و اگر همیشه قادر به تهیه ارگانیک نیستید ، آن را شیرین نکنید.

 این مواد غذایی نسبت به برخی دیگر از نظر سموم دفع آفات نسبت به برخی دیگر مانند سبزیجات ، سیب ، آجیل ، دانه ها و سبزیجات و میوه های متخلخل تر  پایین تر هستند.

زنان 909 همراه شما در سلامت و زیبایی

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.