هزینه لیزر موهای زائد در سال (1402)

قیمت کلینیک لیزر موهای زائد : لیزر موهای زائد نوعی طولانی مدت از برداشتن مو است که باعث آسیب دیدن یا از بین رفتن فولیکول مو می شود.

لیزر موهای زائد یکی از رایج ترین روش های زیبایی است که در ایالات متحده انجام می شود و نور بسیار متمرکز را به فولیکول های مو می تاباند . رنگدانه در فولیکول ها نور را جذب می کند. این باعث از بین رفتن مو می شود.

با این حال، برای به دست آوردن بهترین نتایج از لیزر موهای زائد خود، باید چند دستورالعمل را دنبال کنید. در این مقاله، نکاتی را با شما در میان می گذاریم که هنگام رزرو نوبت لیزر موهای زائد در اپادانا باید به خاطر بسپارید.

با این حال ، مو ممکن است دوباره رشد کند ، خصوصاً اگر در طول عمل لیزر موهای زائد ، فولیکول آسیب دیده  از بین نرود.

به همین دلیل ، بسیاری از پزشکان در حال حاضر لیزر موهای زائد را به عنوان موهای زائد طولانی مدت و نه از بین بردن دائمی موها عنوان می کنند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

 

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم

لیزر موهای زائد چیزی فراتر از “کشیدن” موهای ناخواسته است. این یک روش پزشکی است که برای انجام آن نیاز به آموزش دارد و خطرات بالقوه ای را به همراه دارد.

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، باید 6 هفته قبل از درمان، کندن، اپیلاسیون و الکترولیز را محدود کنید. دلیل آن این است که لیزر ریشه موها را هدف قرار می دهد که به طور موقت با اپیلاسیون یا کندن از بین می روند.

همچنین باید 6 هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می شود لیزر موهای زائد کمتر موثر باشد و احتمال بروز عوارض بعد از درمان را افزایش دهد.

قبل از عمل از مصرف هر گونه داروی رقیق کننده خون خودداری کنید. در مورد مصرف داروهای ضدالتهاب یا مصرف منظم آسپرین با پزشک خود مشورت کنید.

اگر پوست تیره تری دارید، پزشک ممکن است کرم سفید کننده پوست راتجویز کند. از هیچ کرم بدون آفتاب برای تیره شدن پوست خود استفاده نکنید. این مهم است که پوست شما تا حد امکان برای این روش روشن باشد.

لیزرها می توانند به طور انتخابی موهای تیره و درشت را هدف قرار دهند و در عین حال پوست اطراف را آسیب نبینند.

سرعت. هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند موهای زیادی را به طور همزمان درمان کند. لیزر می تواند ناحیه ای به اندازه یک چهارم در هر ثانیه را درمان کند. نواحی کوچک مانند لب بالایی را می توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد و نواحی

بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

قابل پیش بینی بودن اکثر بیماران به طور متوسط ​​پس از سه تا هفت جلسه ریزش موی دائمی دارند .

شما باید یک روز قبل از عمل اصلاح یا اصلاح کنید.

اگر قبل از لیزر موهای زائد اصلاح نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر موهای شما بیش از حد بلند باشد، این روش به همان اندازه موثر عمل نمی کند و مو و پوست شما می سوزد.

در طول لیزر موهای زائد چه انتظاری داریم؟

در طول این روش، رنگدانه موجود در موهای شما پرتو نور لیزر را جذب می کند. نور به گرما تبدیل می شود و به فولیکول مو آسیب می رساند. به دلیل این آسیب، رشد مو متوقف می شود. این کار در دو تا شش جلسه انجام می شود.

قبل از لیزر موهای زائد

درست قبل از عمل، موهایی که تحت درمان قرار می گیرند تا چند میلی متر بالاتر از سطح پوست کوتاه می شوند . معمولاً تکنسین 20 تا 30 دقیقه قبل از عمل از یک داروی بی حس کننده موضعی استفاده می کند تا به درمان نیش پالس های لیزر کمک کند. آنها

همچنین تجهیزات لیزر را با توجه به رنگ، ضخامت و محل موهای تحت درمان و همچنین رنگ پوست شما تنظیم می کنند.

بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده، شما و تکنسین باید از محافظ چشم مناسب استفاده کنید. آنها همچنین از یک ژل سرد استفاده می کنند یا از یک دستگاه خنک کننده مخصوص برای تحریک لایه های بیرونی پوست شما و کمک به نور لیزر به داخل آن استفاده می کنند.

اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود چه میشود

که لیزر موهای زائد با ارسال نور لیزر از طریق رنگدانه در مو عمل می کند. این (نور) به گرما تبدیل می شود که به فولیکول مو و پیاز مو آسیب می رساند. در تجربه ما متوجه شدیم که این یک درد سریع و تیز است که در پوست نازک‌تر نزدیک بینی، چانه و شقیقه‌ها

دردناک‌تر است. خوشبختانه، لیزرهای مورد استفاده روی ما دارای مکانیزم خنک‌کننده بودند (اصولاً یک انفجار هوای سرد دائماً در جایی که لیزر به آن اشاره می‌کرد) که واقعاً کمک کرد. ما همچنین متوجه شدیم که دمای بدن ما به دلیل دویدن در سطح شهر برای

رسیدن به موقع برای قرارهایمان، افزایش می یابد، دردناک تر است. بنابراین مدیریت زمان واقعا کمک می کند.

لیزر موهای زائد نه تنها به از بین بردن موهای زائد کمک می کند، بلکه می تواند به مشکلات دیگری مانند موهای زیر پوستی که مستعد ایجاد هیپرپیگمانتاسیون هستند ، به خصوص در رنگ های عمیق پوست کمک کند.

لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد با استفاده از گرما برای آسیب رساندن به فولیکول مو است. این یک فرآیند نسبتا سریع است. هنگامی که توسط یک تکنسین مورد اعتماد انجام شود، می تواند نتایج طولانی مدت با حداقل عوارض جانبی را

تضمین کند. برای افرادی که رنگ پوست و مو متضاد دارند، به عنوان مثال، پوست روشن و موهای تیره، بهترین عملکرد را دارد. مهم است که نواحی تحت درمان را از نور خورشید دور نگه دارید و از تجهیزات برنزه کننده داخل خانه دور نگه دارید.

تاول‌ها نادر هستند، اما در افرادی که رنگ‌های تیره‌تری دارند، احتمال بیشتری دارد. یکی دیگر از عوارض جانبی نادر، خاکستری شدن موهای درمان شده یا رشد موهای بیشتر در اطراف نواحی تحت درمان است.

این کار را توسط یک تکنسین بدون مجوز انجام ندهید. مهم این است که به سراغ کسی بروید که بتوانید به او اعتماد کنید. قبل از انجام لیزر موهای زائد، باید اعتبار پزشک یا تکنسینی که این روش را انجام می دهد را به طور کامل بررسی کنید.

ناحیه تحت درمان به مدت 1-2 روز آفتاب سوخته به نظر می رسد و احساس می شود. کمپرس های خنک و مرطوب کننده ها ممکن است کمک کنند. اگر صورت شما درمان شد، می توانید روز بعد آرایش کنید مگر اینکه پوست شما تاول زده باشد. از تابش

مستقیم نور خورشید، تخت های برنزه کننده، لامپ های خورشیدی یا هر نوع تجهیزات برنزه کننده داخل خانه خودداری کنید.

تکنسین ممکن است به شما کیسه های یخ، کرم ها یا لوسیون های ضدالتهابی یا آب سرد بدهد تا هر گونه ناراحتی را کاهش دهید. برای قرار بعدی باید 4 تا 6 هفته صبر کنید. تا زمانی که رشد مو متوقف شود، تحت درمان قرار خواهید گرفت.

لیزر موهای زائد در منزل

می‌توانید ابزاری برای از بین بردن موها در خانه بخرید، اما از آنجایی که این یک درمان پزشکی است، بهتر است یک متخصص آن را انجام دهد. هیچ مطالعه طولانی مدتی در مورد ایمنی یا اثربخشی دستگاه های خانگی وجود ندارد. به‌علاوه، آنها وسیله‌ای آرایشی

محسوب می‌شوند، نه پزشکی، به این معنی که استانداردهای ابزارهای حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

 

بعد از لیزر موهای زائد چه مراقبت هایی باید انجام داد؟

پیروی از پروتکل های مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در کلکته برای گرفتن بهترین نتیجه و تجربه حداقل ناراحتی بسیار مهم است.

تسکین پوست:

پس از لیزر موهای زائد، ممکن است درد خفیف، قرمزی، تورم یا تغییر رنگ در ناحیه تحت درمان را تجربه کنید. این طبیعی است و بین 24 تا 72 ساعت فروکش می کند. اما، برای کاهش علائم، می توانید از کمپرس سرد روی پوست خود استفاده کنید. می توانید از کمپرس یخ یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید. پزشک شما ممکن است چند داروی خوراکی یا یک کرم استروئیدی موضعی برای تسکین پوست شما تجویز کند. لطفا فقط از نسخه پزشک پیروی کنید و از داروهای OTC خودداری کنید.

از اپیلاسیون یا کندن موها خودداری کنید:

حدود یک هفته یا یک ماه پس از عمل خود متوجه نتایج خواهید شد. در این مدت از اپیلاسیون و کندن موهای بدن خود خودداری کنید. می توانید اصلاح کنید اما فقط بعد از 48 ساعت.

محافظت در برابر اشعه خورشید و گرمای بیش از حد:

فرآیند لیزر موهای زائد از انرژی گرمایی برای از بین بردن فولیکول های مو استفاده می کند.

در ادامه بخوانید تا در مورد نحوه کار با لیزر موهای زائد ، مدت زمان ماندگاری آن و هزینه های انجام روش های لیزر موهای زائد مطلع شوید.

24 ساعت قبل اصلاح کنید:

ناحیه مورد درمان را اصلاح کنید. این کار را 24 ساعت قبل از قرار خود انجام دهید. اصلاح نزدیک توصیه می شود. این به پرتوهای لیزر اجازه می دهد تا به طور موثر فولیکول های مو را در زمان کمتری هدف قرار دهند.

لطفاً به خاطر داشته باشید که تا یک ماه پس از لیزر موهای زائد، موهای بدن خود را اپیلاسیون، کندن یا موچین نکنید.

از خورشید دور باشید:

سعی کنید یک هفته قبل از قرار ملاقاتتان تا حد امکان از آفتاب دوری کنید. همیشه از ضد آفتاب زینک اکساید با SPF 50 استفاده کنید. اگر مجبور به بیرون رفتن در آفتاب هستید، مطمئن شوید که اعضای بدن را به خوبی با لباس مناسب بپوشانید. اگر قصد لیزر موهای زائد صورت خود را دارید، از روسری استفاده کنید.

بدون برنزه شدن یا قرار گرفتن در معرض حرارت:

یک هفته قبل از لیزر موهای زائد در کلکته نباید اسپری برنزه کننده انجام شود. حداقل 24 تا 48 ساعت قبل از تاریخ برنامه ریزی شده خود از تخت های آفتابگیر، سونا، دوش آب گرم یا حمام بخار دوری کنید.

بدون آرایش یا محصولات مراقبت از پوست:

در روز لیزر موهای زائد خود در کلکته نباید آرایش یا سایر محصولات مراقبت از پوست (لوسیون، مرطوب کننده یا کرم) را انجام دهید.

عدم مصرف الکل و سیگار:

48 ساعت قبل از لیزر درمانی از مصرف الکل یا سیگار خودداری کنید.

مصرف دارو طبق توصیه پزشک:

جراح لیزر ممکن است از شما بخواهد که رقیق کننده های خون را یک هفته قبل از عمل خود متوقف کنید. مطمئن شوید که آن را، و همچنین هر گونه اصلاح دارویی دیگری که پیشنهاد می کنند، دنبال کنید.

قیمت کلینیک لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

هنگامی که فولیکول مو از بین می رود ، لیزر موهای زائد دائمی است.قیمت کلینیک لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد از نور برای هدف قرار دادن رنگدانه در موهای فرد استفاده می کند. نور از زیر شافت مو و به داخل فولیکول مو عبور می کند.

گرمای ناشی از نور لیزر ، فولیکول مو را از بین می برد و مو دیگر نمی تواند از آن رشد کند.

مو از چرخه رشد بی نظیری پیروی می کند که شامل استراحت ، ریختن و دوره های رشد است. موهایی که اخیراً برداشته شده اند ، که در مرحله استراحت قرار دارند ، برای تکنسین یا لیزر قابل رویت نیستند ، بنابراین ممکن است فرد قبل از برداشتن مجبور به صبر کردن شود تا دوباره مرتب شود.

برای بیشتر افراد ، لیزر موهای زائد نیاز به چندین درمان در طول 2 تا 3 ماه دارد..قیمت کلینیک لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

شما به راحتی می توانید آن را در سبک زندگی شرکتی خود قرار دهید زیرا در مدت زمان بسیار کوتاه تری نسبت به سایر تکنیک های رفع موهای زائد بدن انجام می شود. این مطمئن ترین و مطمئن ترین راه برای داشتن بدنی بدون مو است. کاملا غیر تهاجمی

است. علاوه بر این، کیفیت پوست شما را بهبود می بخشد و آن را نرم، ابریشمی، صاف و انعطاف پذیر می کند. بهترین بخش این است که لیزر موهای زائد سرعت رشد موهای بدن شما را در طول زمان کاهش می دهد. بنابراین اکنون، برای پوشیدن آن لباس

کوتاه فوق العاده زیبای خود در یک مهمانی، لازم نیست منتظر قرار ملاقات اپیلاسیون خود باشید!

آیا لیزر موهای زائد ارزشش را دارد؟

روش‌های رایج رفع موهای زائد بدن مانند اپیلاسیون، تراشیدن، موچین کردن، یا کندن زمان‌بر و دردناک هستند. از این رو، برای حل مشکل کسانی که با برنامه های شلوغ کار می کنند، لیزر موهای زائد  بهترین انتخاب است.

پیش از این، این تصور وجود داشت که لیزر موهای زائد تنها برای افرادی که پوست روشن با موهای تیره دارند بهترین کارایی را دارد زیرا کنتراست بهینه را برای لیزرها فراهم می‌کند. اما، با توجه به پیشرفت فناوری که راه خود را در زمینه آرایشی و بهداشتی هموار

کرده است، این موضوع مربوط به گذشته است. بنابراین در حال حاضر، مردان یا زنان بالای 18 سال، صرف نظر از رنگ پوست خود، می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند.

قیمت کلینیک لیزر موهای زائد

برداشتن مو از یک فولیکول مو نابود شده دائمی است. با این حال ، افرادی که تحت عمل موهای زائد قرار دارند ، می توانند انتظار داشته باشند که برخی از موهای موجود در منطقه مورد نظر دوباره رشد می کنند.

با گذشت زمان ، می توان مجدداً منطقه را درمان کرد تا تعداد موهایی که دوباره رشد می کنند ، کاهش یابد. در بعضی موارد ، حتی ممکن است همه موها از بین بروند.

نوشته های مرتبط

رشد مو یا عدم رشد مو بستگی به عوامل بی شماری از جمله نوع موهایی که ریش می زنند و مهارت فرد در برداشتن مو بستگی دارد.

بیشتر افراد متوجه می شوند که وقتی موها دوباره رشد می کنند ، سبک تر و قابل توجه تر از قبل است. این امر به این دلیل است که لیزر ممکن است به فولیکول مو آسیب برساند حتی اگر نتواند آن را از بین ببرد.

اگر یک فولیکول مو آسیب دیده اما از بین نرود ، در نهایت مو مجدداً مجدداً مجدداً رشد می کند. از بین بردن هر فولیکول مو می تواند دشوار باشد ، بنابراین بیشتر افراد شاهد رشد مجدد مو هستند.

هنگام ریزش مو ، امکان درمان مجدد آن وجود دارد ، بنابراین افرادی که می خواهند تمام موها را از بین ببرند ممکن است به چندین درمان نیاز داشته باشند.

در بعضی موارد ، موها ممکن است خیلی سبک ، خیلی کوتاه یا در برابر درمان مقاوم باشند. در این موارد ، فرد ممکن است روش های دیگر موهای زائد مانند گرفتن موهای ولگرد را انتخاب کند.قیمت کلینیک لیزر موهای زائد

قیمت کلینیک لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد  چه مدت طول می کشد؟

 

در طول قرار ملاقات، پزشک از شما در مورد سابقه پزشکی شما سوال خواهد کرد. لطفاً صادق باشید و جزئیات دقیق وضعیت سلامت جسمانی خود، هر دارویی که به طور مرتب مصرف می کنید و مواردی از این دست را بررسی کنید. این به آنها کمک می کند تا

ارزیابی کنند که آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد در کلکته هستید یا خیر. توجه به این نکته ضروری است که زنان باردار و شیرده، آنهایی که قصد باردار شدن دارند یا افرادی که پوست حساس به نور دارند واجد شرایط این روش نیستند.

هنگامی که تاریخچه پزشکی شما با جزئیات ذکر شد، جراح رنگ پوست، بافت و رنگ موهای بدن و الگوی رشد موهای بدن شما را تجزیه و تحلیل می کند. این به آنها کمک می کند تا نوع و قدرت لیزر مناسب را برای شما انتخاب کنند.

اکنون که لیزر موهای زائد شما برنامه ریزی شده است، شروع به آماده سازی برای آن کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در صورت از بین رفتن فولیکول مو ، لیزر مو دائمی است. هنگامی که فولیکول مو فقط آسیب دیده باشد ، در نهایت مو مجدداً مجدداً مجدداً مجدداً رشد می یابد.

چندین لیزر در بازار وجود دارد که موها را از بین می برد .

عملکرد این دستگاه ها به نوع پوست و موی شما و پارامترها و تنظیمات لیزر بستگی دارد .

  • لیزر الکساندرایت معمولاً برای بیمارانی با پوست روشن استفاده می شود .
  • در حالی که لیزر Nd:Yag برای پوست های تیره تر مناسب تر است.
  • لیزر دایود را می توان در اکثر انواع پوست استفاده کرد ، اگرچه برای بسیاری از بیماران ناراحت کننده تر بوده و کندتر هستند.

میزان زمان لازم برای رشد مجدد مو بستگی به چرخه منحصر به فرد رشد مو در فرد دارد. بعضی از افراد موهایی دارند که سریعتر از سایرین رشد می کنند. موهایی که در مرحله استراحت قرار دارند با کندتر از موهایی که در مرحله دیگری قرار دارند رشد می کنند.

بیشتر افراد می توانند در طی چند ماه انتظار رشد مجدد مو را داشته باشند. وقتی این اتفاق بیفتد ، آنها می توانند برای درمان های بیشتر حذف کنند.

هنگامی که این روش کامل شد، می توان از کیسه های یخ برای کمک به کاهش تورم و تسکین سوزش استفاده کرد .

شش (6) تا هشت (8) جلسه معمولاً برای درمان دائمی یک ناحیه مورد نیاز است.

آیا رنگ پوست یا مو در لیزر مو تفاوت ایجاد می کند؟

ممکن است افرادی که دارای لایه های روشن و موهای تیره هستند ، به درمان های کمتری نسبت به سایرین نیاز داشته باشند.

برداشتن مو بهترین کار بر روی افراد مبتلا complexions نور که موهای تیره دارند  است. دلیل این امر این است که کنتراست رنگدانه باعث می شود که هدف لیزر به فولیکول موو تخریب فولیکول را آسانتر کند.

افرادی که پوست تیره دارند یا موهای سبکی دارند ممکن است نسبت به سایرین به درمان بیشتری نیاز داشته باشند و ممکن است متوجه شوند که موهای بیشتری رشد می کند.

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

برای از بین بردن دائمی موها ، تکنسین باید بداند که چگونه موها را هدف قرار داده و نوع مناسب لیزر را انتخاب کند. تحقیقات منتشر شده در سال 2013 نشان داد که لیزرهایی که طول موج بیشتری تولید می کنند ، روی پوست تیره بهتر کار می کنند.

عوارض جانبی و خطرات لیزر موهای زائد

در طول درمان ، برخی از افراد دچار سوزش ، لک و ناراحتی می شوند. به همین دلیل ، بسیاری از تکنسین ها در منطقه ای که معالجه می کنند ، یک کرم بی حس کننده استفاده می کنند. با این حال ، برخی از افراد ممکن است در واکنش به کرم سوزش واکنشی آلرژیک یا سوزش پوستی داشته باشند.

عوارض جانبی جزئی رایج است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:قیمت کلینیک لیزر موهای زائد

  • تغییر در رنگ پوست ، به ویژه در افرادی که پوست تیره دارند ، که معمولاً موقتی هستند
  • قرمزی پوست
  • تاول یا پوسته پوسته شدن پوست

بعضی اوقات ، تحریکات مربوط به موهای زائد باعث ایجاد زخم می شود. پوست آسیب دیده نیز می تواند آلوده شود. اگرچه نادر است ، عفونت های پوستی می توانند گسترش یافته و تهدید کننده زندگی شوند.

ارائه تاریخچه پزشکی دقیق و بحث در مورد خطرات و مزایا می تواند به ارائه دهنده در تعیین صحیح درمان کمک کند و خطر عوارض جانبی جدی را کاهش دهد.

قیمت لیزر دائمی کل بدن

در پی برداشتن مو ، فرد باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کند. خورشید می تواند پوست را تحریک کند و این باعث افزایش خطر تاول ها و زخم ها می شود.

افرادی که درد شدید ، تب ، پوسته پوستی ، تاول یا سایر علائم آسیب پوستی یا عفونت را تجربه می کنند ، باید به دنبال مراقبت پزشکی باشند.

هزینه لیزر موهای زائد در سال 1402

متوسط ​​هزینه برداشتن مو در هر جلسه 100تومان است.

فقط باید موها به اندازه کافی تیره باشند تا لیزر کشیده شود. از لیزرهای پالس بلند ND: YAG استفاده کنید – که برای درمان رنگدانه یا تیره شدن رنگ پوست ایمن تر هستند.

طبق آمار سال 2017 انجمن جراحان پلاستیک در آمریکا ، میانگین هزینه یک جلسه رفع مو500هزارتومان است.

بیشتر افراد نیاز به چندین جلسه دارند ، بنابراین افراد باید درمورد اینکه چند جلسه برای تأمین هزینه کلی نیاز دارند ، با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنند.

از آنجا که لیزر موهای زائد تقریباً همیشه یک روش آرایشی است ، بیمه برای پوشش آن بعید است.

کل هزینه لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله چه کسی این روش درمانی را انجام می دهد. ارائه دهندگان ماهر مانند متخصصان پوست و جراحان پلاستیک ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند اما احتمال آسیب دیدن یا عوارض جانبی آن کمتر است.

سایر عوامل مؤثر در هزینه عبارتند از:قیمت کلینیک لیزر موهای زائد

  • تعداد درمان های مورد نیاز
  • چه مقدار موی مجدد
  • تعداد موهای هدفمند
  • اندازه منطقه نیاز به درمان است

برداشتن مقدار کمی مو از ناحیه ای مانند لب فوقانی هزینه کمتری نسبت به از بین بردن موها از کل پا خواهد داشت.

برای یک یا دو روز بعد ، ناحیه تحت درمان پوست شما ممکن است شبیه آفتاب سوختگی باشد، بنابراین ممکن است نیاز به استفاده از کمپرس سرد یا مرطوب کننده ملایم داشته باشید . اگر صورت شما تحت درمان قرار گرفته است، آرایش کردن در روز بعد بی

خطر است ، مگر اینکه پوست شما تحریک شده باشد.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید . هر زمان که قصد دارید زیر نور خورشید باشید، از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 50 استفاده کنید .

در چند روز اول از عطر، دئودورانت (اگر لیزر زیر بغل کرده اید) و دوش آب گرم یا سونا پرهیز کنید. به جای آن دوش آب گرم بگیرید .

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

برای چند روز پس از درمان ، پوست آسیب دیده ممکن است قرمز و لطیف شود. بسیاری از افراد این احساس را شبیه آفتاب سوختگی توصیف می کنند . این روند اما معمولاً دردناک نیست.

ناراحتی موقت با کمی قرمزی و تورم بعد از عمل ممکن است. مردم لیزر موهای زائد را با سوزن سوزن گرم مقایسه می کنند و می گویند که درد کمتری نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون یا نخ زدن دارد.

بیشتر افراد کاهش 90 درصدی رشد مو را دائمی گزارش می کنند اما نوسان هورمون ها باعث رشد مجدد مو می شود.  “بسته به رشد موهای شما و هر مورد از مشتری های خاص ما ، در پایان درمان ها ممکن است برخی از روش های درمانی اضافی را که

ممکن است با دوره های بیشتری در فواصل سه ماهه یا دو بار در سال انجام شود ، توصیه کنیم.

لازم است 3 هفته قبل از قرار ملاقات ، اپیلاسیون یا موچین کردن نواحی را که می خواهید بردارید متوقف کنید .

موهای بدن یا صورت باید در مرحله رشد آناژن باشند، مرحله ای که موها به طور فعال رشد می کنند تا لیزر به طور موثر ملانین را در پیاز مو هدف قرار دهد.

به همین دلیل، جلسات شما در فواصل مختلف فاصله می گیرد تا مرحله رشد مناسب را ثبت کند .

شما باید یک ماه قبل از درمان و لوسیون های برنزه کننده خود از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خودداری کنید زیرا نور لیزر به رنگدانه های فولیکول های مو یا پوست جذب می شود.

هر درمان بسته به اندازه ناحیه تحت درمان ممکن است تا یک ساعت طول بکشد. نواحی کوچکتر مانند لب بالایی ، گوش ها و چانه را می توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد ، در حالی که نواحی بزرگتر مانند پشت یا پاها می تواند تا یک ساعت طول بکشد .

قبل از جلسه حذف موهای زائد ، از شما خواسته می شود که یک پرسشنامه پزشکی دقیق را پر کنید . تنظیمات لیزر با رنگ پوست و ضخامت موهای شما تنظیم می شود.

برای اینکه نور لیزر به چشمان شما آسیب نرساند، باید از محافظ چشم خاصی استفاده کنید. همچنین ممکن است پزشک از ژل سرد یا دستگاه خنک کننده برای محافظت از پوست و کمک به نفوذ لیزر استفاده کند .

در طول درمان، لیزر یک پرتو متمرکز نور ساطع می کند تا به فولیکول مو آسیب برساند و از رشد مجدد جلوگیری کند . در طول لیزر موهای زائد، زمانی که لیزر از روی پوست شما عبور می کند، ممکن است ناراحتی جزئی مانند سوزن سوزن یا ضربه شدید احساس

کنید. لیزر موهای زائد ممکن است برای برخی افراد ناراحت کننده باشد ، اما نباید دردناک باشد .

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد

لیزر می تواند با موهای روی سطح پوست واکنش نشان دهد که باعث تحریک و گاهی بوی وحشتناک موهای سوخته می شود که ما دست اول یاد گرفتیم. خوشبختانه برای ما، ما می‌دانستیم که کل «تراشیدن = موهای تیره‌تر ضخیم‌تر» یک افسانه زیبایی واقعاً

رایج است و قبل از قرار ملاقات بعدی خود را اصلاح کردیم.

لیزر موهای زائد به معنای واقعی کلمه ریشه مشکل را پیدا می کند. لیزر موهایی را که در مرحله رشد فعال خود هستند هدف قرار می دهد. ممکن است مشتریان پس از یک بار درمان، موها را ظریف‌تر و کمتر دیده شوند، اما یک دوره درمان برای مشاهده نتایج

مطلوب ضروری است.

دو یا سه هفته پس از اولین درمان شما طول می کشد تا تفاوت را مشاهده کنید، و 8 تا 12 درمان برای رسیدن به نتیجه کامل طول می کشد. شما همچنین باید در قرار ملاقات های خود واقعا منظم باشید، زیرا فولیکول های موی شما همه در مراحل مختلف رشد

خود هستند، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که هر یک از آنها فرصتی برای ریزش دارند. اساساً اگر متوقف شوید، موهای شما دوباره رشد می کند.

در حالی که در پذیرش موهای بدن خود راه طولانی را پیموده ایم، اما کاملاً درک می کنیم که برای برخی، حذف دائمی همچنان هدف است. در این صورت لیزر قطعا ارزش سرمایه گذاری را دارد.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که لیزر همیشه منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی شود و روش های بسیار دیگری مانند اپیلاسیون ، نخ ، اصلاح و موچین وجود دارد. به دستگاه‌های IPL خانگی اشاره نکنیم .

تنها چیزی که با لیزر موهای زائد می توانید از آن مطمئن باشید این است که زمان و هزینه لازم است. متأسفانه این یک کار انجام شده نیست و به طور معمول 8-12 درمان توصیه می شود که در فاصله 4-6 هفته انجام می شود. با این حال، این می تواند بر اساس

فرد و ناحیه ای که شما تحت درمان قرار می دهید متفاوت باشد.

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود؟

 

من شنیده ام که شما می توانید از پرتوهای مربوط به لیزر موهای زائد به سرطان مبتلا شوید. آیا این حقیقت دارد یا فقط یک افسانه است؟”

اثرات طولانی مدت لیزر درمانی، از جمله احتمال افزایش خطر  سرطان ، مورد مطالعه قرار نگرفته است. برخی از محققان تغییراتی را در خال های غیر معمول (خال های دیسپلاستیک) پس از لیزر موهای زائد مشاهده کرده اند . بنابراین، آنها توصیه می کنند در

استفاده از لیزر درمانی زیبایی برای افرادی که سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان  پوست  یا خال های غیر معمول دارند، احتیاط شود، تا زمانی که تحقیقات بیشتر مشخص کند که آیا این تغییرات ممکن است بدخیم باشند یا خیر.

لیزر درمانی از تابش غیر یونیزه به شکل منبع نور متمرکز استفاده می کند که یک پرتو لیزر بسیار ظریف تولید می کند. در مورد لیزر موهای زائد، از پرتو لیزر برای از بین بردن فولیکول‌های مو (سلول‌هایی از محل رشد مو) استفاده می‌شود که در نتیجه رشد مو از آن

فولیکول‌ها از بین می‌رود. لیزردرمانی از طول موج‌های فرابنفش (UV) یکسانی که در نور خورشید یافت می‌شود (یعنی UVA و UVB) استفاده نمی‌کند که به DNA سلول‌ها آسیب می‌زند و باعث سرطان پوست می‌شود.

تشعشعات غیر یونیزان نیز با پرتوهای یونیزان (مثلاً پرتوهای هسته ای، اشعه ایکس) متفاوت است که به عنوان عامل سرطان نیز شناخته شده است. علاوه بر حذف موهای زائد، از لیزر درمانی برای موارد زیر استفاده می شود: سایر روش های زیبایی (مانند

حذف خالکوبی) و دندانپزشکی. برای درمان واریس؛ برای جراحی پروستات، پوست و چشم؛ و برای دفع سنگ کلیه همچنین به طور گسترده برای درمان سرطان از جمله سرطان پوست استفاده می شود.

الکترولیز یکی دیگر از انواع حذف موهای زائد است، اما دائمی تر در نظر گرفته می شود. یک کاوشگر به هر فولیکول مو وارد می شود که جریان الکتریکی را منتقل می کند و رشد مو را از بین می برد. بر خلاف لیزر موهای زائد، روی همه رنگ‌های مو و پوست کار

می‌کند، اما زمان بیشتری می‌برد و می‌تواند گران‌تر باشد. حذف موهای زائد می‌تواند بخش مهمی از انتقال برای اعضای جوامع ترنس و دارای جنسیت گسترده باشد و می‌تواند به احساس ناراحتی یا ناراحتی کمک کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.