ماسک ابرسان اسکراب خانگی صورت پوست خشک

بهترین اسکراب لایه بردار صورت : ماسک ابرسان اسکراب خانگی صورت پوست

اسکراب­های صورت محصول تجاری همه سازمان­های مراقبت از پوست هستند.

: به لایه برداری به عنوان جنبه تمیز کردن عمیق و مراقبت از پوست خود فکر کنید.

پاک کنندگی یا لایه برداری روزانه به خلاص شدن از شر پوست مملوء از آرایش، روغن کمک می کند، در حالی که یک لایه بردار درسطح پوست قرار می گیرد و سلول های مرده پوستی را که با گذشت زمان جمع شده اند، از بین می برد.

پاتریشیا فریس، پزشک متخصص پوست، با مجوز هیئت مدیره مستقر در نیواورلئان می گوید: “لایه برداری به شما کمک می کند سلول های مرده پوست را از بین ببرید و پوست را صاف و درخشان تر به نظر می رساند.”

همه ی موارد اینها نیستند – با استفاده از لایه برداری، همچنین کرم ها و سرم ها به طور مؤثرتری رسوخ می کنند.

به گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD)، پس از برداشتن لایه بالایی پوست، محصولات قادر خواهند بود تا قسمت عمیق تر به پوست نفوذ کنند که با گذشت زمان می تواند باعث جوانی و درخشندگی پوست شود.

دلیل وجود آن در برنامه پوستی روزمره شما نسبتا ساده است:

– برای لایه برداری و تمیز کردن عمقی­آن، به نرمی پوست کودک – مانند لایه­ی جدیدپوستی

لایه­برداری صورت به گردش خون کمک می کند تا شفافیت سالم داشته باشد و منافذ پوست را از بین ببرد تا از جوش های سرخ و سرسیاه جلوگیری کند. دلایل زیادی وجود دارند که چرا سلولهای مرده پوست روی سطح پوست شما جمع می شوند و اینجاست که  لایه برداری صورت مفید واقع می­شود. آن­ها برای داشتن پوستی شفاف و سالم ضروری هستند.

بهترین اسکراب لایه بردار پوست چرب

آیا می توان پوست خود را بیش از حد لایه برداری کرد؟

اگرچه محصول مناسب را پیدا کردید، لایه برداری کاملاً قابل حمل می باشد، براساس گزارش AAD برای افراد مبتلا به آکنه التهابی یا روزاسه ایمن نمی باشد. مراقبت اسکراب لایه برداری پوست صورت

 این افراد قبل از شروع دوره ی لایه برداری باید با پزشک متخصص پوست مشورت کنند زیرا برخی از لایه بردارها می توانند این شرایط را بدتر کنند.

به گفته زین حسین، پزشک متخصص پوست و مو و متخصص بنیانگذاری مرکز پوست و زیبایی نیوجرسی در مارلبورو می گوید: به طور خلاصه: هر روز لایه برداری نکنید.

 دکتر حسین می گوید: “لایه برداری روزانه می تواند برای پوست تحریک کننده و خشک کننده ی پوست باشد.

فاریس می گوید، افرادی که پوست چرب دارند ممکن است مثلاً قادر به تحمل لایه برداری روزانه باشند. برای آزمایش و خطا آماده باشید و به نحوه واکنش پوستتان توجه کنید.

آیا بعد از لایه برداری قرمز می شود؟ خیلی حساس؟ همراه با احساس سوزش؟ این علائمی هستند که باید آنها را کاهش دهید. مراقبت اسکراب لایه برداری پوست صورت

فاریس توصیه می کند افرادی که پوست حساس دارند هنگام پاک کردن پوست از برس و دستکش در هنگام استفاده از لایه بردارها استفاده کنند.

 اسیدها برای انواع پوست حساس نیز کاملاً بی خطر نیستند. طبق گفته سازمان غذا و دارو (FDA) ، AHA ها می توانند باعث سوزش، بثورات و تورم شوند و کمترین میزان غلظت آنها کمتر از 10 درصد AHA می باشد.

 طبق گفته FDA ، BHA ها کمتر تحریک کننده می باشند.

اگر پوست شما به هیچ یک از این موارد پاسخ خوبی ندهد، به دنبال اسیدهای پلی هیدروکسی و اسیدهای بیونیک باشید.

فریس گفت اینها جدیدترین نسل اسیدهای هیدروکسی هستند و یک مطالعه نشان می دهد که آنها مشابه AHA ها هستند اما کمتر تحریک کننده می باشند و آنها برای افراد با پوست حساس انتخاب خوبی می باشند. او پیشنهاد می دهد از پاک کننده های صورت Neostrata PHA استفاده شود.،  که به اندازه کافی ملایم می باشند و اکثر افراد روزانه از آن ها استفاده می کنند.

  1. اسکراب صورت ساده قند
  • 1 قاشق غذاخوری شکر نیشکر آلی (یا شکر گرانول)
  • 2 قطره آب
  • 1 – 2 قطره  روغن پرتقال ، لیمو ، اسطوخودوس یا روغن چای (اختیاری)

چگونه این کار را می کنید: ماسک ابرسان اسکراب خانگی صورت پوست

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. با استفاده از نوک انگشتان ، اسکراب را به آرامی در صورت تمیز مالش دهید. برای جلوگیری از چشم مراقب باشید. با شستشو با آب خنک برداشته شده و با یک حوله تمیز خشک کنید. در صورت لزوم یک لایه روغن به عنوان مرطوب کننده اضافه کنید.

-2 اسکراب نارگیل

  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 2 قاشق غذاخوری شکر

چگونه این کار را می کنید:

طرز تهیه اسکراب بدن با شکر

روغن نارگیل و شکر را در یک کاسه کوچک ترکیب کرده و هم بزنید تا ترکیب شود. با استفاده از حرکات دایره ای ملایم ، 60 ثانیه اسکراب صورت را به صورت تمیز صورت و گردن مالش دهید. خشک را با آب گرم بشویید.

شما می توانید نسبت ها را بیشتر کنید تا از ترکیب بیشتری استفاده کنید و تا 3 ماه ذخیره کنید. اگر در آب و هوای گرم تری زندگی می کنید ، ممکن است بخواهید این مخلوط را در یخچال نگهداری کنید ، زیرا روغن نارگیل دارای نقطه ذوب نسبتاً کم است.

3. اسکراب صورت خانگی با شکر شکلات

  • 1/4 فنجان قند قهوه ای
  • 1/8 فنجان روغن زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • 1/4 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

چگونه این کار را می کنید:

تمام مواد را با هم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. سخاوتمندانه بر روی صورت تمیز ، به آرامی به مدت 60 ثانیه روی پوست مالیده شود. اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست قرار داده شود ، در صورت تمایل ، سپس آن را با آب گرم تمیز بشویید.

4. زرشک و عسل اسکراب

  • 1/2 فنجان زغال اخته تازه
  • 2 قاشق غذاخوری عسل (خام و محلی بهترین است)
  • 1 – 2 قاشق غذاخوری قند

چگونه این کار را می کنید:

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک پردازنده کوچک مواد غذایی ترکیب کرده و مخلوط کنید تا یکد ست شود. یک لایه سخاوتمندانه برای تمیز کردن صورت اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند. تمیز با آب گرم بشویید.

اسکراب خانگی برای بدن

5. اسکراب صورت  لیمو و شکر

  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
  • آب از 1/2 لیمو
  • 1/2 فنجان شکر گرانول

چگونه این کار را می کنید:

روغن زیتون ، عسل و آب لیمو را در یک کاسه کوچک خرد کنید تا مخلوط شوند. در شکر هم بزنید تا کاملاً ترکیب شود. در حرکات دایره ای ، به مدت حدود یک دقیقه ، به آرامی در پوست صورت مالش دهید. پوست را با آب گرم باشد.

6.  اسکراب صورت  عسل و جو دوسر

  • 1/2 فنجان جو دوغ نشده
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری جوز هندی
  • 15 قطره روغن اسطوخودوس
  • 15 قطره روغن ضروری درخت چای
  • 1 قاشق غذاخوری اسطوخودوس خشک

چگونه این کار را می کنید:ماسک ابرسان اسکراب خانگی صورت پوست

بلغور جو دوسر را از طریق مخلوط کن اجرا کنید تا کمی از هم بپاشید. شما نمی خواهید آن را بیش از حد پودری ، فقط آن را خرد کنید.

 بلغور جو دوسر را به یک کاسه کوچک منتقل کنید ، سپس مواد باقی مانده را اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند. برای استفاده ، حرکات دایره ای را به آرامی در پوست صورت بمالید. 5 تا 10 دقیقه روی پوست بگذارید ، سپس با آب گرم بشویید.

طرز تهیه اسکراب با شامپو بدن

من این اسکراب را دوست دارم زیرا روغنهای اساسی عسل ، جو دوسر ، مغز گردو ، اسطوخودوس و چای ممکن است به کاهش برآمدگی ها ، حتی رنگ پوست و مرطوب کنندگی آن کمک کنند. 

7.اسکراب صورت برای خشکی پوست

  • 1/4 فنجان جو دوغ نشده
  • 1/8 فنجان عسل
  • 1/8 فنجان روغن زیتون

جو ، عسل و روغن زیتون باعث می شوند این چرخش کمی متفاوت از اسکراب صورت و عسل جو دوسر صورت باشد.

بهترین ماسک آبرسان قوی پوست صورت :

  1. روغن زیتون

روغن زیتون دارای اسیدهای چرب کننده پوست است که به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست های خشک عمل می کنند. روغن پوست را پوشانده و در رطوبت قفل می کند. به علاوه ، ویتامین E موجود در روغن زیتون به بدن کمک می کند تا با رادیکال های آزاد که اغلب مسئول پیری پوست هستند ، مبارزه کند .

  • مقداری روغن زیتون فوق العاده باکره را در مایکروویو گرم کنید. روغن زیتون گرم را به صورت آزاد آغشته به ناحیه آسیب دیده کنید و آن را به آرامی ماساژ دهید تا روغن به عمق پوست نفوذ کند. این کار را سه بار در روز انجام دهید تا شرایط شما بهبود یابد.
  • دو قاشق غذاخوری نمک را با روغن زیتون به اندازه کافی مخلوط کنید تا خمیری غلیظ ایجاد شود. از این خمیر به عنوان اسکراب بدن برای لایه برداری سلول های مرده پوست استفاده کنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا پوست شما کاملاً بهبود یابد.

2. آلوئه ورا

نوشته های مرتبط

آلوئه ورا خاصیت تسکین دهنده و مرطوب کننده دارد که به خلاص شدن از شر پوست لایه برداری کمک می کند. همچنین باعث کاهش التهاب ، سوزش و خارش می شود.

لایه بردار قوی برای لک صورت خانگی

برای لایه برداری پوست در خانه چه کنیم ؟

لایه برداری به از بین بردن سلول های مرده پوست از سطح پوست کمک می کند. لایه برداری منظم همچنین ممکن است به جلوگیری از منافذ گرفتگی و تحریک تولید کلاژن کمک کند.
نتیجه؟ پوستی محکم تر ، نرمتر و براق تر که کمتر مستعد شکستگی است.
اگر دوست دارید بدانید که چه چیزی را روی پوست خود می گذارید ، اسکراب صورت خانگی ممکن است گزینه ای باشد. پاداش دیگر این است که آنها سریع و آسان ساخته می شوند ، و احتمالاً شما تمام مواد مورد نیاز خود را از قبل تهیه کرده اید.
خواندن را ادامه دهید تا در مورد فواید لایه برداری ، و نحوه درست کردن اسکراب صورت خودتان با مواد بی خطر بیاموزید .
نحوه عملکرد لایه بردارهای فیزیکی
لایه بردارهای فیزیکی با از بین بردن فیزیکی سلول ها با مواد سایشی قابل مشاهده کار می کنند. فریس می گوید: “مواد لایه بردار حاوی دانه های ریز هستند كه هنگام مالیده شدن روی پوست به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می كند.”
او می گوید ممکن است با استفاده از یک برس تمیز کننده، دستکش، دستگاه میکرودرم ابریژن (روشی برای رفع سلول های مرده پوست) در منزل یا فقط نوک انگشتان خود لایه برداری از پوست را انجام دهید. فریس می گوید:

“این مورد گردش خون را افزایش می دهد و به پوست شما کمی درخشش می بخشد.” “همچنین باعث می شود پوست صاف و ابریشمی شود.”مراقبت اسکراب لایه برداری پوست صورت

اسکراب جو دوسر و ماست
جو فقط برای صبحانه نیست – آنها همچنین برای مراقبت از پوست هستند. در واقع ، جو دوسر را می توان در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست یافت. این محصولات معمولاً به عنوان “جو دوسر کلوئیدی” ذکر شده است.
طبق تحقیقات ، جو دوسر جو حاوی ترکیباتی به نام فنل است که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی هستند . همچنین برای تسکین پوست خاصیت ضد التهابی دارد.
ماست که دارای اسید لاکتیک طبیعی است ، می تواند به تقویت لایه برداری کمک کند ، در حالی که روغن جوجوبا می تواند رطوبت را بدون انسداد منافذ اضافه کند.
این اسکراب برای پوست های ترکیبی به خوبی کار می کند .
• 2 قاشق غذاخوری جو دو سر نورد ریز (در صورت امکان) ارگانیک
• 1 قاشق غذاخوری. ماست یونانی آلی یونانی
• 1 قاشق غذاخوری. روغن جوجوبا یا نارگیل

اسکراب خانگی برای پوست چرب وجوش دار


طرز تهییه :
جو دوسر را با استفاده از آسیاب قهوه یا پردازنده مواد غذایی درون یک پودر ریز خرد کنید.
تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کن مخلوط کنید.
برای مدت زمان 30 تا 60 ثانیه روی پوستهای تمیز شده در محافل ملایم بزنید.
اسکراب را از پوست خود با آب ولرم بشویید.
هر مخلوط باقیمانده را درون یک ظرف ثابت قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید.
عسل و جو دوسر را خرد کنید
عسل به دلیل توانایی داشتن تعادل باکتری ها بر روی پوست ، علاوه بر این به عنوان یک اسکراب صورت فوق العاده است. این امر آن را به یک ماده مؤثر در برابر آکنه تبدیل می کند. عسل هم نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی است.
• 1/4 فنجان جو دوسر ساده ، پخته نشده
• 1/8 فنجان عسل خام
• 1/8 فنجان روغن جوجوبا
جو دوسر را با استفاده از آسیاب قهوه یا پردازنده مواد غذایی درون یک پودر ریز خرد کنید.
عسل را برای چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید تا مخلوط کردن راحت تر شود.
تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید.
حدوداً 60 ثانیه در دایره های ملایم روی پوست بمالید.
اسکراب را با آب ولرم بشویید.
بقیه اسکراب را در یک ظرف هوادهی قاشق ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

اسکراب لایه بردار صورت خانگی


اسکراب سیب و عسل
این اسکراب از عسل برای تغذیه و مرطوب کردن پوست استفاده می کند. سیب ها – که دارای اسیدهای میوه طبیعی و آنزیم ها هستند – نیز از بین می روند. اسیدهای میوه همراه با خاصیت ضد باکتریایی عسل ، آن را برای پوست های روغنی یا مستعد آکنه انتخاب مناسبی می کند .
• 1 سیب رسیده ، پوست کنده و سوراخ شده
• 1/2 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک خام
• 1/2 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
سیب را در یک پردازنده مواد غذایی خالص کنید تا صاف شود اما آب و هوایی نباشد.
عسل را برای چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید تا مخلوط کردن راحت تر شود.
تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید.
به مدت 30 تا 60 ثانیه در حرکات دایره ای روی صورت خود بمالید.
اجازه دهید اسکراب به مدت 5 دقیقه روی مزایای مرطوب کننده بیشتر بر روی پوست شما بنشیند.
با آب ولرم تمیز کنید.
هر مخلوط باقیمانده را درون یک ظرف ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

لایه بردار قوی برای لک صورت خانگی


4- اسکراب جو دوسر موز
اگر طرفدار استفاده از روغن بر روی صورت خود نیستید ، این اسکراب را که به جای آن از موز به عنوان پایه استفاده می کند ، امتحان کنید.
موز حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم ، ویتامین C و اثری از ویتامین A است. آنها همچنین حاوی سیلیس ، یک عنصر معدنی و سیلیکون هستند که می تواند به تقویت تولید کلاژن در پوست شما کمک کند.
این اسکراب برای پوست های روغنی مناسب است .
• 1 موز رسیده
• 2 قاشق غذاخوری جو دوسر ریز خرد شده
• 1 قاشق غذاخوری. ماست یونانی آلی یونانی
موز را با یک چنگال خرد کنید تا صاف باشد .
جو دوسر را در یک پردازنده مواد غذایی به یک پودر ریز خرد کنید.
تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید.
در حرکات دایره ای به مدت 30 تا 60 ثانیه روی پوست بمالید.
اسکراب را تمیز بشویید.
هر مخلوط باقیمانده را درون یک ظرف هوادهی قاشق قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید.

بهترین اسکراب لایه بردار صورت

بهترین زمان استفاده از کرم لایه بردار چه زمانیست ؟

هفته ای یک بار یا دو بار لایه برداری را انجام دهید، اگرچه او می گوید در ماه های تابستان وقتی هوا خشک نیست، می توانید دفعات لایه برداری را افزایش دهید.
هیچ محدودیتی دقیقی در میزان لایه برداری بیش از حد وجود ندارد زیرا بستگی به نوع پوست شما و لایه برداری کردن مورد استفاده شما داراست.

رفع قرمزی پوست بعد از کرم لایه بردار ؟

روغن نارگیل
روغن درخت چای
چای بابونه
چای سبز
خیار:
ماسک آرد جو
آلوئه ورا:
کمپرس سرد

مراقبت بعد از لایه برداری پوست چیست ؟

• هر روز هشت تا 10 لیوان آب بنوشید تا پوست مرطوب شود
• برای سهولت در خارش ، از دوش سرد استفاده کنید
• برای محافظت از پوست خود از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم در معرض آفتاب یا پوشیدن ضد آفتاب خودداری کنید
• خراشیده نشوید و یا سعی نکنید پوست را به زور پوست بکنید.
• از مصرف حمام گرم خودداری کنید
• به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید.
مراقبت اسکراب لایه برداری پوست صورت

درمان خشکی پوست بعد از لایه برداری

زیاد لایه برداری نکنید.

لایه برداری پوست صورت می بایست حداقل هر 28 روز یکبار انجام گیرد. ، بنابراین نیازی نیست که ظرف 3-4 روز پس از لایه برداری ، از یک لایه بردار جداگانه (مانند اسکراب ، برس یا پاک کننده لایه بردار) استفاده کنید.

از تمرینات سنگین ، سونا خشک و اتاق بخار خودداری کنید.

افزایش گردش خون در صورت می تواند باعث گرم شدن ، سوزن سوزن شدن ، خارش ، قرمزی یا سایر عوارض جانبی ناخوشایند روی پوست تازه لایه برداری شده شود . روزی که از یک لایه بردار استفاده می کنید از چنین فعالیت هایی صرف نظر کنید.

صورت خود را با آب خنک بشویید.

آب گرم یا گرم ممکن است به خوبی آب سرد و خنک نباشد ، که می تواند به تسکین احساسات بعد از پوست کمک کند.

بیشتر ضد آفتاب بزنید.

پوست شما بعد از لایه برداری ظرافت بیشتری دارد ، بنابراین از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید ، که می تواند حتی به نشانه های قابل مشاهده تری از پیری پوست منجر شود.

مرطوب و هیدراته شوید.

از آنجا که لایه برداری می تواند به طور موقت مانع محافظتی پوست شما را به خطر بیندازد ، تقویت این مانع با یک مرطوب کننده مرطوب به ضخامت متوسط ​​بسیار مهم است. همچنین ، برای جلوگیری از کمبود آب بدن ، مقدار بیشتری آب بنوشید که باعث سفتی پوست شما می شود.

بهترین آبرسان پوست خشک

ژل آلوئه ورا + داروی خانگی ویتامین E برای رفع لایه بردار پوست

  1. دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه و کمی روغن ویتامین E را با هم مخلوط کنید.
  2. مخلوط را روی پوست آسیب دیده بمالید.
  3. بگذارید به تنهایی خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید.
  4. حداقل دو هفته روزانه دو یا سه بار تکرار کنید..

3. ماسک جو دو سر

جو دوسر در کاهش خارش و سوزش ناشی از لایه برداری پوست بسیار مفید است. همچنین ، خاصیت تسکین دهنده آن به پوست کمک می کند تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کند.

  1. یک فنجان جو دوسر را درون یک وان حمام پر از آب گرم بریزید.
  2. به مدت 30 دقیقه در این آب حمام آرامش بخش خیس کنید.
  3. بدن خود را با آب تمیز بشویید و سپس با یک حوله نرم خشک کنید.
  4. یک مرطوب کننده ملایم را روی بدن خود بمالید.
  5. این روش درمانی را هر روز قبل از رفتن به رختخواب دنبال کنید تا از نتیجه راضی شوید.

4. شیر

شیر برای مقابله با پوست لایه بردار بسیار مفید است. این ماده به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند ، پروتئین موجود در شیر خاصیت تسکین دهنده دارد و اسید لاکتیک باعث کاهش تحریک و همچنین خارش می شود.

بهترین اسکراب لایه بردار صورت

  • یک دستمال را در شیر کامل یخ زده خیس کنید و شیر اضافی را بیرون بیاورید. روتختی را به مدت 10 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. سپس پوست را با آب تمیز بشویید. این روند را روزانه دو یا سه بار تکرار کنید تا دوباره پوست شما سالم بماند.
  • دو قاشق غذاخوری شیر کامل و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست آسیب دیده بمالید و به آرامی ماساژ دهید. آن را به مدت 10 دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را دو بار در روز به مدت حدود یک هفته انجام دهید.

5. لیمو

لیمو به عنوان یک قابض قوی ، توانایی انحلال سلول های مرده پوست و کمک به کاهش لایه برداری را دارد.    6. خیار

خیار یک ماده قابض طبیعی است و همچنین حاوی آب زیادی است که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. بعلاوه ، اثر خنک کننده آن به کاهش تحریک و خارش کمک می کند. ویتامین C موجود در خیار باعث کاهش آفتاب سوختگی و ترمیم پوست نیز خواهد شد.

  • یک خیار را رنده کرده و خمیر را روی پوست آسیب دیده بمالید. آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را دو بار در روز به مدت یک یا دو هفته انجام دهید تا رطوبت کافی پوست حفظ شود.
  • یک خیار پوست کنده و دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را در مخلوط کن مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. این خمیر را روی پوست لایه بردار بمالید. آن را به مدت 10 دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید تا مشکل برطرف شود. ماسک ابرسان اسکراب خانگی صورت پوست

7. روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین راه حل های لایه بردار پوست است. دارای اسیدهای چرب تغذیه کننده پوست است که به عنوان یک مرطوب کننده عالی پوست عمل می کند. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی آن به کاهش خارش و سوزش کمک می کند .

  1. مقداری روغن نارگیل فوق العاده باکره را در مایکروویو گرم کنید.
  2. روغن گرم را روی ناحیه آسیب دیده پوست مالیده و به آرامی ماساژ دهید تا روغن توسط پوست جذب شود.
  3. روزانه دو یا سه بار این درمان ساده را دنبال کنید و طی چند روز نتیجه خواهید دید.

طرز تهیه اسکراب خانگی

8. عسل

عسل می تواند پوست لایه برداری را دوباره جوان کند. این گیاه حاوی فروکتوز ، آب ، روغن ، گلوکز و آنزیم هایی است که آن را به یک مرطوب کننده طبیعی طبیعی پوست تبدیل می کنند. عسل همچنین باعث کاهش خارش و سوزش ناشی از لایه برداری پوست می شود.

  • مقدار کمی عسل را روی پوست آسیب دیده بمالید. 10 تا 20 دقیقه قبل از شستشو آن را با آب ولرم روی آن بگذارید.
  • هر قاشق عسل ، پودر زردچوبه و پودر چوب صندل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی قسمت آسیب دیده بمالید ، به مدت 30 دقیقه روی آن بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

هر یک از این روشهای درمانی را دو یا سه بار در روز به مدت یک هفته دنبال کنید تا پوست شما نرم و نرم شود.

9. ماست

آنزیم ها ، اسیدها ، مواد معدنی و عناصر کمیاب موجود در ماست در درمان خانگی پوسته پوسته شدن کمک زیادی می کند. همچنین ماست به عنوان یک مرطوب کننده عمیق برای پوست های خشک عمل می کند .

  • دو قاشق غذاخوری ماست را با دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را بصورت آزادانه بر روی پوست آسیب دیده بمالید. بگذارید به تنهایی خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید.
  • روش دیگر ، مخلوطی تهیه شده از خمیر نیمی از موز رسیده و دو قاشق غذاخوری ماست تهیه کنید. این مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید ، 15 دقیقه روی آن بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

اسکراب خانگی برای پوست چرب وجوش دار

یکی از این روشهای درمانی را انتخاب کرده و روزانه دو بار از آن استفاده کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

10. نعناع

نعنا یکی دیگر از ترکیبات مفید برای درمان لایه برداری پوست است. این گیاه خاصیت آرامبخشی بر روی پوست دارد و به مرطوب شدن پوست و تمیز و جوانسازی آن کمک می کند.

اسکراب های ساده و برجسته کننده چهره از دیگر وبلاگ نویسان!

  • اسکراب صورت قند گوجه فرنگی : این اسکراب با گوجه فرنگی پر از لیکوپن (که ممکن است در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر محافظت کند) و قند درست می شود.
  • شستشوی صورت:  بلغور جو دوسر ، گل های اسطوخودوس ، جوش شیرین و نمک دریا به این ترکیب می روند تا این اسکراب منحصر به فرد و شگفت آور معطر شود.
  • اسکراب صورت قهوه:  روغن زیتون ، عسل ارگانیک و آسیاب های قهوه با هم مخلوط می شوند تا این اسکراب تحریک کننده و پرانرژی را ایجاد کنند.
  • ماسک صورت پاپایا : پاپایاها و شکر عسل گرد هم می آیند تا سلولهای مرده پوست را از بین برده و حل کنند و مرطوب کنند.
  • ماسک های صورت خانگی : پس از اتمام کار با اسکراب های ساده براق کننده صورت ، یکی از این 9 ماسک خانگی خانگی را امتحان کنید! همه دستور العمل ها برای سهولت دسترسی در یک مکان ذکر شده اند! 
  • ماسک ابرسان اسکراب خانگی صورت پوست
راههای مراقبت از پوست صورت خشک چیست ؟

از این هفت نسخه مراقبت پوست صبحگاهی برای بهتر بنظر آمدن در تمام سال استفاده کنید
صبح ها… یا احساس شما شبیه خزنده برگشته به پشت لاک است یا حس آتش برای شروع یک روز جدید برند. من دومی را ترجیح می دهم.
اما واقعا، شما همیشه می توانید روزتان را بسادگی بوسیله داشتن یک رژیم صبح خوب ساده،روشن کنید ،که نه تنها به حال شما را عوض می کند بلکه به صورت زیبای شما هم درخشش اضافه می کنید.
نکات مراقبت از پوست صبحگاهی
پس زنگ ساعت را خاموش کنید،بلند شوید، و با این هفت مراقبت صبحگاهی ضروری یک صبح درخشان تر پیش‌رو، را شروع کنید!
بدنتان را بکشید
می دانید،چه تعداد بسیاری از ما تشخیص نمی دهند چقدر جریان خون خوب برای سلامتی و زیبایی شما اهمیت دارد.
بله، من این را متوجه شدم- بعضی وقتها شما احساس مستی زیاد، تنبلی زیاد، یا بی میلی زیاد ، دارید اما فقط برای چند دقیقه کشش بازو می تواند یک تفاوت زیاد در جریان خون شما ایجاد کند. جریان خون شما با ظاهرتان چه ارتباطی دارد؟
جریان خون ضعیف اثرات بد زیادی روی پوست شما برجای می گذارد.
جدای از رگ های واریسی، شما بطور بالقوه آهنگ پوست ضعیف، تغییر رنگ پوست، چین و چروک و خطوط ریز پوست را به همان خوبی تاول ها یا آکنه ، را گسترش خواهید داد.
هیچ کدام از این چیزها روی پوست شما زیبا نیستند!
بعلاوه، تمرین ورزشی حتی بوسیله انجام ساده کشش های صبحگاهی می تواند به تقویت حالت شما، سرازیر کردن سموم از بدن شما، کمک کند.
و درآخر یک درخشش جذاب، به پوست شما می دهد.
آب بدنتان را ارتقا دهید
نه این به سختی که بنظر می آید نیست. این آسان است به این معنی که یک لیموترش چلانده شده یا لیمو به آب خود اضافه کنید.
آب لیموی تازه بنوشید که به شما یک دوز قوی از آنتی اکسیدان ها و دیگرمواد مغذی را می دهد که برای پوست،مو، ناخن ها و سلامت عمومی شما مفید است.آب بتنهایی پوست شما را از درون سیراب می کند.
و اگر به آن آب لیمو اضافه کنید،به حفظ بدنتان از آسیب سلولی رادیکال های آزاد و دیگر مولفه های خارجی مضر ،وقتی شما بیرون هستید،کمک می کند.
3.با صورت مه گرفته بیدار شوید
این مرحله به آسانی اسپری کردن آب مقطر سرد روی صورتتان در صبح هنگام است.
شما می توانید یک قوطی اسپری آب مقطر در یخچال تان نگه دارید و آن را برای اسپری زیبا سازی روزانه تان بیاندوزید.
شما اثر نیرو بخشندگی و جوان سازی این مرحله خیلی ساده که می تواند به محض شروع روزتان ، به شما داده شود را، دوست خواهید داشت.مجددا، شما می توانید برای گنجاندن هر روغن اصلی به اسپری صبح تان تلاش کنید.
خواه آرگان ، یا نارگیل،بابونه، جوجوبا باشد، شما تعداد زیادی گزینه برای انتخاب از میان آنها دارید!
قهوه را با چای جایگزین کنید
اگر می خواهید از جوان بنظر رسیدن پوستتان لذت ببرید،عادت نوشیدن چای (ترجیحا چای سبز)را ایجاد کنید.
شگفت انگیز است چقدر زنان ژاپنی چهره پرسلین دارند؟ این پاسخ شماست.
و اگر می خواهید چهره ای بدون منفذ و کرمی داشته باشید، ممکن است بخواهید یک تعویض نوشیدنی صبحگاهی ایجاد کنید.
یا ممکن است حداقل تعداد دفعات کمتری در هفته قهوه بنوشید.
حالا اگر شما واقعا به فنجان شخصی تان میل شدید دارید، خیلی با خودتان خشن نباشید.
حداقل قهوه سهم عادلانه خود از ویژگی های ضد پیری خود را هم دارد.
5.همیشه مرطوب کردن
من نمی توانم روی این به اندازه کافی تاکید کنم.سیراب بودن وقتی برای حفظ نرمی و حمایت از پوست می آید، ضروری است.
بهترین زمان برای در نظر گرفتن جهت مرطوب کردن بدن حدود دو دقیقه بعد از حمام ،زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است، می باشد.
این به قفل کردن رطوبت طبیعی پوست شما کمک می کند. گرچه، آن را با مرطوب کننده های مصنوعی مسدود نکنید.
از روغن های طبیعی مثل جوجوبا یا آرگان استفاده کنید.
حمایت طبیعی خورشید از پوست شما
اشعه های UV می توانند به سلول های پوست شما آسیب بزنند، پوست تتان را پیرتر از آنچه انتظار دارید بنظر می آورند.
از ضد آفتاب های متداول بواسطه اینکه آنها با سموم ایجاد کننده سرطان بارگذاری شده اند، اجتناب کنید! بجای آن، یک کلاه بپوشید، کلاه نقاب دارتان را بپوشید، یا از روغن های طبیعی از قبیل روغن نارگیل،روغن زیتون، و روغن بادام، که حاوی چربی ها و مواد مغذی هستند که می تواند از پوست تان در برابر اشعه های UV آسیب زننده خورشید محافظت کند.
لبخند بزنید
بنظر کلیشه ای می آید اما یک عادت روزانه لبخند زدن می تواند انرژی مثبت جذب کند.
یک لبخند خیلی مسری است.اگر آن را برلب داشته باشید،به احتمال زیاد بیشتر همسایگان شما به شما لبخند را پس خواهند داد.
پس، شما احساس خوبی خواهید داشت و روزتان عالی خواهد شد!
بعلاوه، براساس علوم مربوطه، لبخند زدن به پیشگیری از چین و چروک هاو خطوط اخم اطراف پیشانی و دهانتان کمک می کند.
زیبایی طبیعی اغلب نتیجه تندرستی درونی وعادات سلامتی است. و شما همیشه یک انتخاب برای معنادارتر و درخشان تر کردن روزتان دارید! ماسک ابرسان اسکراب خانگی صورت پوست

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.