بهترین زمان خوردن قهوه در صبح(11صبح) 

بهترین زمان خوردن قهوه در صبح: نوشیدن قهوه در صبح یک مراسم مهم برای انسان مدرن است و در واقع می تواند چگونگی گذراندن روز شما را دیکته کند.

بهترین زمان خوردن قهوه در صبح

نوشیدن قهوه می تواند باعث افزایش و تنظیم بهره وری ، خلق و خوی ، اشتها ، رفاه و عملکردهای طبیعی بدن یا تعادل عملکرد بدن شما شود. نحوه تأثیر آن بر شما و بهره‌وری و سلامتی شما تأثیر دارد در وهله اول هنگامی که شما تصمیم به نوشیدن قهوه صبح خود گرفتید.

زیرا ، باور کنید یا نه ، نوشیدن قهوه و استدلال علمی زمان مناسب و اشتباهی وجود دارد که به همین دلیل نوشیدن قهوه در ساعات مشخصی از روز خوب است.

بهترین و بدترین زمان برای نوشیدن قهوه . بگویید که بین ساعت 6 تا 7 صبح از خواب بیدار شده اید و ممکن است هنوز احساس انرژی نکنید ، اما جای نگرانی نیست ، بدن شما هورمونی به نام کورتیزول را تولید می کند تا خواب  شما را از بین ببرد.

کورتیزول به عنوان هورمون استرس شناخته شده است و شما را هوشیار می کند ، و نوشیدن قهوه را تا حدود ساعت 9:30 یا 10 صبح غیر ضروری می کند. آنچه در ضمن باید انجام دهید این است که یک صبحانه مناسب بخورید تا مواد مغذی را برای شما تأمین کند که به شما انرژی می بخشد.

بعد از حدود ساعت 10 صبح سطح کورتیزول کاهش می یابد و ممکن است شما فنجان قهوه خود را برای آگاهی بیشتر نگه دارید.بهترین زمان خوردن قهوه در صبح

ظهر از حدود ساعت 12 تا 13 بعد از ظهر ، دوباره تولید کورتیزول شما اوج می یابد. یک دلیل خوب برای افزایش سطح کورتیزول در این ساعت از روز وجود دارد: اجداد ما هنگام نور روز باید از حیوانات وحشی پنهان می شدند و از طریق علوفه یا شکار برای پیدا کردن غذا ، غذای خود را پیدا می کردند ، بنابراین برای این کار به هوشیاری احتیاج داشتند.

بهترین زمان خوردن قهوه در صبح

از حدود 1:30 تا 5 بعد از ظهر می توانید از قهوه لذت ببرید ، اگر هنوز فرصتی برای این امر ندارید ، پس از آن بدن آخرین دوره کورتیزول را از حدود 5:30 تا 6:30 بعدازظهر تولید می کند. .

همانطور که مغز رویکرد تاریکی را ثبت می کند ، با تولید ملاتونین ، هورمون خواب ، آماده سازی برای قسمت دوم چرخه خواب-بیدار ، قسمت خواب را شروع می کند. بنابراین غده کاج در مغز شما ملاتونین را برای القاء خواب تولید می کند.

و از آنجا که خواب برای ایمنی خوب ، ترمیم DNA و محافظت در برابر بیماری و اثرات مهم آنتی اکسیدانی مهم است ، باید استراحت خود را انجام داده و از قهوه در عصر خودداری کنید.

در اینجا بهترین زمان برای نوشیدن قهوه در طول روز ذکر شده است :بهترین زمان خوردن قهوه در صبح
(8 صبح تا 9 صبح) شما کورتیزول تولید می کنید.
(9: 30-11: 30 صبح)  قهوه بنوشید.
(12: 30-13: 30 بعد از ظهر) شما کورتیزول تولید می کنید.
(13: 30-17: 00 بعد از ظهر)  قهوه بنوشید.
(17: 30-18: 30 بعد از ظهر) شما کورتیزول تولید می کنید.

بهترین زمان خوردن قهوه در صبح

نوشته های مرتبط

مضرات نوشیدن قهوه در زمان اشتباه چیست؟بهترین زمان خوردن قهوه در صبح

1) افزایش خطر پریشانی قلبی عروقی ، حمله قلبی . مقادیر بالای کورتیزول در صبح به طور طبیعی در حوالی ساعت 8-9 صبح اتفاق می افتد بیشتر افراد زودتر از خواب بیدار می شوند و در حال حاضر قهوه ، غالباً سیاه یا بیش از یک فنجان دارند ، و باعث ایجاد محرک قوی به هوشیاری می شوند که به طور طبیعی صبح می آید.

برای کسانی که شرایط قلبی عروقی  دارند ، از قبیل فشار خون بالا ، تپش قلب ، اکستراستیک ، سایر اشکال آریتمی ، سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی ، نوشیدن قهوه اولین چیزی که در صبح است می تواند باعث ایجاد دلهره قلبی و عروقی قابل توجهی شود و چنین شرایطی را بدتر کند یا حوادث جدی قلبی عروقی را تشویق کند.

با گذشت زمان ، نوشیدن قهوه ، به ویژه در اوایل صبح ، می تواند باعث ایجاد چنین شرایطی بخصوص در افراد با خطر بالای بیماری قلبی عروقی شود.

اثر تحریک کننده قوی قهوه ، این واقعیت است که بسیاری از مردم ترجیح می دهند قهوه قوی، اغلب نوشیدن چند فنجان در روز، کمبودهای تغذیه ای (پتاسیم و منیزیم به طور خاص) موجود، مصرف بالای سدیم، اضافه وزن، اثر دیورتیک قهوه که جرقه زنجیره ای از اثرات جانبی برای سیستم قلبی عروقی ، همه از بروز مشکلات قلبی و عروقی را تشویق می کند.

2) کمبودهای تغذیه ای و کم آبی بدن . اولین کاری که باید صبح انجام دهید ،نوشیدن آب است. نوشیدن قهوه قبل از صبحانه باعث کمبود آب بدن می شود و جذب مواد مغذی مصرفی شما را از صبحانه ای که به تعویق انداخته اید مختل می کند.

تعویض صبحانه مغذی برای قهوه حتی بدتر است زیرا شما را از مواد مغذی اصلی مورد نیاز برای سالم ماندن و سالم ماندن محروم می کند. و احتمالاً شما ممکن است این مواد مغذی را از همه بدست نیاورید زیرا یک وعده غذایی از دست رفته اغلب با  خوردن زیاد بعداً در روز جبران می شود.

3) خستگی . با وجود اوایل هوشیاری ، نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح شما را در تمام روز انرژی و شادابی نخواهد کرد. با خسته شدن اثر ، شما شروع به تجربه خستگی خواهید کرد و لبه خود را از دست می دهید. با گذشت زمان ، این اثر بزرگ می شود زیرا شناخته شده است که قهوه جذب ویتامین ها و مواد معدنی را که انرژی واقعی به شما می دهند محدود می کند. نوشیدن بیشتر قهوه ممکن است تحمل کافئین ، تقویت کمبودهای غذایی و خستگی را ایجاد کند.

4) برای گاستریت ، زخم معده ، ریفلاکس اسید ، IBS بد است . در صورت بروز اختلالات گوارشی موجود ، نوشیدن اولین قهوه در صبح برای شما بد است. قهوه روی معده خالی ریفلاکس اسید ، گاستریت ، زخم و حتی سندرم روده تحریک پذیر را بدتر می کند.

قطع مصرف به مدت 3 ماه برای اینکه معده بتواند خود را بهبود ببخشد ، اجتناب از قهوه قوی ، عدم نوشیدن قهوه هر روز یا معده خالی راه هایی برای لذت بردن از قهوه با حداقل عوارض جانبی است.

5) می تواند تحریک پذیری ، بی خوابی ، وضع بد را تقویت کند . نوشیدن قهوه بعداً بعد از ظهر یا عصر ، با القای هوشیاری و رقابت با اثرات ملاتونین ، هورمون خواب ، ریتم های شبانه روزی را مختل می کند. این می تواند به بی خوابی ، سردرد ، تحریک پذیری ، کاهش بهره وری ، مه مغزی و وضعیت بد کلی با امکان تقویت علائم اختلالات روانی موجود منجر شود.

نتیجه

بنابراین بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چیست؟ قهوه بهتر است در اوقات فراغت ، بر روی معده کامل ، بعد از صبحانه و قبل از ناهار یا بعد از ظهر ، قبل از 5 بعد از ظهرباشد.

نوشیدن قهوه در صبح برای شما بد باشد زیرا این در شرایطی است که بدن شما در حال ترشح مقادیر زیاد هورمونی است. کورتیزول که به طور طبیعی محرک است. همچنین نوشیدن اولین قهوه در صبح قبل از خوردن غذا برای قلب و معده شما بد است ، به خصوص که قبلاً با فشار خون ، رفلاکس اسید یا گاستریت سروکار دارید.بهترین زمان خوردن قهوه در صبح

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.