8 بهترین قرص ویتامین برای پوست صورت خشک

بهترین قرص ویتامین برای پوست صورت : خشکی پوست می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله کم آبی ، پیری ، تغییرات فصلی ، حساسیت ها  و کمبود ریز مغذی ایجاد شود.

بسته به علت خشکی پوست شما ، ممکن است از روشهای مختلف درمانی از جمله پمادهای دارویی و مرطوب کننده ها برای افزایش هیدراتاسیون پوست استفاده شود.

بهترین مولتی ویتامین برای پوست

علاوه بر این ، اصلاح شیوه زندگی ، مانند نوشیدن آب بیشتر و مصرف برخی مکمل های خاص ، ممکن است خشکی پوست را بهبود بخشد.
در اینجا 8 ویتامین و مکمل برای پوست خشک وجود دارد. بهترین قرص ویتامین برای پوست صورت
1. ویتامین D:

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که برای بسیاری از جنبه های سلامت از جمله سلامت پوست شما بسیار مهم است.

کراتینوسیتها سلولهای پوستی هستند که اکثرا لایه بیرونی پوست شما را تشکیل می دهند و به اپیدرم معروف است.

کراتینوسیت ها تنها سلول های بدن شما هستند که می توانند ویتامین D را از پیش ماده آن 7-دهیدروکلسترول (7-DHC) تشکیل دهند و آن را به شکلی تبدیل کنند که بدن شما بتواند از آن استفاده کند.

ویتامین D در عملکرد سد و رشد سلولهای پوستی و همچنین حفظ سیستم ایمنی پوست که به عنوان اولین خط دفاعی در برابر پاتوژن های مضر عمل می کند نقش اساسی دارد.

برخی تحقیقات نشان داده اند که پایین بودن سطح ویتامین D در خون ، با شرایط پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس همراه است – هر دو باعث خشکی پوست می شوند.

علاوه بر این ، نشان داده شده است که مکمل های ویتامین D به طور قابل توجهی علائم اختلالات پوستی که باعث خشکی و خارش پوست از جمله اگزما می شوند را بهبود می بخشد.

تحقیقات نشان می دهد که ارتباطی بین ویتامین D و Sk وجود دارد؟

در رطوبت در یک مطالعه در 83 زن ، مشخص شد کسانی که سطح ویتامین D پایین دارند ، رطوبت پوست کمتری نسبت به شرکت کنندگانی که سطح ویتامین D نرمال دارند ، دارند و با افزایش سطح ویتامین D خون ، میزان رطوبت پوست نیز افزایش یافته است.

یک مطالعه کوچک 12 هفته ای دیگر در 50 زن مشاهده کرد که درمان روزانه با یک مکمل غذایی حاوی 600 IU ویتامین D منجر به بهبود قابل توجهی در هیدراتاسیون پوست می شود.

با این حال ، این مکمل حاوی ترکیبی از مواد مغذی است ، بنابراین معلوم نیست که آیا درمان با ویتامین D به تنهایی می تواند نتیجه مثبتی مشابهی داشته باشد.

درصد زیادی از جمعیت از نظر ویتامین D کمبود دارند و با توجه به اینکه این ماده مغذی برای هیدراتاسیون پوست ضروری است ، مصرف مکمل آن ممکن است به مبارزه با خشکی پوست کمک کند.
مکمل های ویتامین D به طور گسترده در فروشگاه ها و بصورت آنلاین در دسترس است.

حتما ابتدا در مورد استفاده از آنها با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنید و به دنبال محصولاتی باشید که شخص ثالث آزمایش شده اند تا از بالاترین کیفیت اطمینان حاصل شود.

خلاصه
تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین D ممکن است احتمال خشکی پوست را افزایش دهد. بنابراین ، مکمل این ماده مغذی ممکن است به افزایش هیدراتاسیون پوست کمک کند.
2. کلاژن

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن شما است و 75٪ از وزن خشک پوست شما را تشکیل می دهد.

برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف مکمل های حاوی کلاژن ممکن است طیف وسیعی از مزایا برای پوست شما داشته باشد از جمله کاهش چین و چروک و افزایش هیدراتاسیون پوست.

یک مطالعه در 69 زن نشان داد که شرکت کنندگان که 2.5 تا 5 گرم کلاژن هر روز به مدت 8 هفته مصرف می کردند ، پیشرفت قابل توجهی در خاصیت ارتجاعی پوست داشتند و همچنین در مقایسه با پلاسیبو  افزایش هیدراتاسیون پوست را تجربه کردند.

یک مطالعه 12 هفته ای  دیگر در 72 زن اشاره کرد که مصرف یک مکمل حاوی 2.5 گرم پپتیدهای کلاژن به همراه ترکیبی از اجزای  دیگر مانند ویتامین C و روی باعث بهبود چشمگیری در میزان هیدراتاسیون و زبری پوست در مقایسه با گروه  پلاسیبو می شود.

با این حال ، این مکمل حاوی مواد مغذی دیگری است ، بنابراین مشخص نیست که آیا کلاژن به تنهایی می تواند تأثیرات مشابهی داشته باشد یا خیر.

بعلاوه ، این تحقیق توسط سازنده مکمل تأمین شد که ممکن است بر نتایج مطالعه تأثیر داشته باشد.

یک مقاله مروری در سال 2019 از 11مطالعه  ، نتیجه گیری کرد  که مصرف 2.5 تا 10 گرم مکمل های کلاژن خوراکی در روز به مدت 4 تا 24 هفته باعث افزایش هیدراتاسیون پوست و درمان زروزیس ، یک اصطلاح پزشکی برای  خشکی پوست می شود.

اگر می خواهید یک مکمل کلاژن را برای کمک به پوست خشک خود امتحان کنید ، قبل از خرید کالای معتبر شخص ثالث به صورت محلی یا آنلاین با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید.

خلاصه
شواهد خوبی از استفاده از مکمل های کلاژن برای افزایش هیدراتاسیون پوست و درمان خشکی پوست پشتیبانی می کند.
3. ویتامین C

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان محافظ پوست و موثر عمل می کند و برای تولید کلاژن بسیار ضروری است ، و آن را یک ماده مغذی مهم برای سلامتی پوست می سازد .

در حقیقت ، پوست حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین C است که برخی تحقیقات حاکی از غلظت حداکثر 64 میلی گرم ویتامین C در 100 گرم لایه اپیدرمی پوست هستند.

با کمال تعجب ، مطالعات نشان داده اند که افزایش ویتامین C در رژیم غذایی از طریق مکمل های ویتامین C ممکن است بسیاری از عوامل سلامت پوست از جمله هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشد.

برخی از مطالعات  نشان داده اند که ویتامین C ممکن است عملکرد سبدهای  پوست را تقویت کرده و به کاهش از دست دادن  آب کمک کند ، که ممکن است به جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

بعلاوه ، برخی مطالعات نشان داده اند که در صورت ترکیب با دیگر با مواد مغذی ، ویتامین C ممکن است به تقویت رطوبت پوست کمک کند.

به عنوان مثال ، یک مطالعه 6 ماهه در 47 مرد نشان داد که مصرف یک مکمل حاوی 54 میلی گرم ویتامین C و همچنین پروتئین دریایی و ترکیبی از مواد مغذی دیگر ، هیدراتاسیون پوست را به طور قابل توجهی  ، در مقایسه با یک گروه پلاسیبو بهبود داده است.

بهترین قرص ویتامین برای پوست صورت

نوشته های مرتبط

یک مطالعه در 152 زن نشان داد که شرکت کنندگان که مکمل حاوی 54 میلی گرم ویتامین C و همچنین روی و پروتئین دریایی را دریافت کرده اند ، در مقایسه با گروه پلاسیبو، میزان زبری پوست را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند.

با این حال ، در اکثر تحقیقات موجود در مورد تأثیر ویتامین C بر روی پوست خشک ، ویتامین C با سایر مواد مغذی ترکیب شده است ، بنابراین غیرممکن است که بگوییم آیا این ماده مغذی در صورت استفاده به خودی خود اثر مشابهی خواهد داشت یا خیر.

بعلاوه ، بسیاری از مطالعات توسط شرکتهای داروسازی که محصول مورد ارزیابی را تولید کرده اند ، حمایت می کنند ، که ممکن است نتایج مطالعه را تحت تأثیر قرار دهد.

صرف نظر از این ، بر اساس جدیدترین تحقیقات ، مصرف مکمل ویتامین C ممکن است سلامت کلی پوست را بهبود بخشد و به مبارزه با خشکی پوست کمک کند.

مانند هر مکمل جدید ، قبل از افزودن یک مکمل ویتامین C به رژیم غذایی خود باید با یک متخصص بهداشت صحبت کنید. این محصولات به طور گسترده در فروشگاه ها و بصورت آنلاین در دسترس هستند.

خلاصه

ویتامین C یک ماده مغذی اساسی برای سلامت پوست است. طبق برخی مطالعات ، مصرف مکمل ویتامین C ممکن است  خشکی پوست را بهبود بخشد  . با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیرات آن بر روی پوست خشک مورد نیاز است.

4 روغن ماهی

روغن ماهی به دلیل داشتن خواص تقویت کننده سلامتی پوست به خوبی شناخته شده است.

این ماده حاوی اسید دکوزاهگزانوئیک (DHA) و اسید ایکوزاپنتاینوئیک (EPA) ، دو اسید چرب ضروری است که دارای خاصیت ضد التهابی و درمانی قدرتمندی هستند و نشان داده شده است که از بسیاری جهات برای پوست مفید هستند.

مکمل های غذایی با روغن ماهی ممکن است به تقویت هیدراتاسیون پوست کمک کنند  و سدهای اسید چرب پوست را بهبود بخشند  ،که  این به حفظ هیدراتاسیون کمک می کند.
در واقع  ، این مطالعه خاطرنشان كرد که گروه روغن ماهی بعد از 60 روز درمان ، 30 درصد افزایش هیدراتاسیون پوست داشته است.
علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که درمان روزانه با دوزهای روغن ماهی از 14-1 گرم EPA و 0-9 گرم DHA به مدت 6 هفته تا 6 ماه علائم پسوریازیس – یک بیماری مزمن  التهابی پوستی – از جمله پوسته پوسته شدن یا خشکی ، ترک خوردگی پوست را بهبود می بخشد.

همچنین نشان داده شده است که روغن ماهی باعث کاهش التهاب پوست و محافظت در برابر آسیب آفتاب می شود و این ماده را  مکمل مناسب پوست می سازد.

بسیاری از محصولات عالی روغن ماهی دارای مجوز شخص ثالث در فروشگاه ها و بصورت آنلاین موجود است.

ابتدا با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید تا بهترین انتخاب و دوز مورد نیاز خود را تعیین کنید.

بهترین قرص ویتامین برای پوست صورت خشک

خلاصه
روغن ماهی ممکن است به بهبود هیدراتاسیون پوست و کاهش از دست دادن رطوبت  کمک کند. علاوه بر این ، نشان داده شده است که پوست خشک و پوسته پوسته شده را در مبتلایان به پسوریازیس بهبود می بخشد.

8-5 دیگر مکمل ها برای درمان خشکی پوست

علاوه بر مواد مغذی ذکر شده در بالا ، مطالعات نشان داده اند که مکمل هایی با  چندین ترکیب دیگر ممکن است یک روش مؤثر در بهبود رطوبت پوست باشد.

5-پروبیوتیک: یک مطالعه نشان داد که تیمار  هر دو موش و انسان  با باکتری لاکتوباسیلوس پلانتاروم باعث بهبود عملکرد سد  پوستی و هیدراتاسیون پوست بعد از 8 هفته شد. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

6-اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک اغلب به صورت موضعی برای بهبود هیدراتاسیون پوست مورد استفاده قرار می گیرد ، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف این ترکیب به همراه سایر مواد مغذی ممکن است هیدراتاسیون پوست را به طور معنی داری افزایش دهد.

7- آلوئه ورا : در یک مطالعه در 64 زن ، مشخص شد که مکمل  اسیدهای چرب حاصل از آلوئه ورا به مدت 12 هفته ، رطوبت پوست و خاصیت ارتجاعی پوست را در مقایسه با پلاسبو به طور معنی داری  بهبود می بخشد (18).

8- سرامیدها: سرامیدها مولکولهای چربی هستند که از اجزای مهم سلامتی  پوست  هستند. برخی تحقیقات نشان داده اند که مکمل سرامیدها ممکن است  هیدراتاسیون پوست را افزایش دهد که این امر به درمان خشکی پوست کمک می کند.

برخی تحقیقات پیشنهاد می کنند که مکمل های ذکر شده در بالا ممکن است به تقویت رطوبت پوست و درمان خشکی پوست کمک کند.

با این حال ، تحقیقات بیشتری لازم است قبل از اینکه این  ترکیبات به عنوان راههای مؤثر برای تسکین طبیعی خشکی پوست توصیه شود.

خلاصه

مکمل های با  پروبیوتیک ، اسید هیالورونیک ، عصاره آلوئه ورا و سرامیدها ممکن است باعث بهبود خشکی پوست شود ، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

ملاحظات اضافی
اگرچه مصرف مکمل های خاص ممکن است به بهبود خشکی پوست کمک کند ، چندین عامل دیگر می توانند در خشکی پوست نقش داشته باشند و باید در نظر گرفته شوند .

به عنوان مثال ، کم آبی یک دلیل شایع در خشکی پوست است ، بنابراین بالا بردن میزان مصرف آب شما می تواند راهی سالم و آسان برای بهبود هیدراتاسیون پوست باشد.

پیروی از رژیم غذایی ناسالم ، کمبود ریز مغذی و عدم خوردن کافی همچنین ممکن است باعث خشکی پوست یا بدتر شدن آن شود.

علاوه بر این ، بیماری های خاص  ، از جمله بیماری کلیه ، بی اشتهایی ، پسوریازیس و کم کاری تیروئید و همچنین آلرژی های محیطی می توانند پوست را خشک کنند.

بنابراین ، در صورت تجربه خشکی شدید وسوزش پوستی برای جلوگیری از شرایط جدی تر سلامتی ، صحبت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مهم است.

سخن آخر

خشکی پوست یک بیماری شایع است که می تواند توسط تعدادی از عوامل مانند کم آبی ، واکنش های آلرژیک و بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید ایجاد شود.

تحقیقات نشان داده است که مصرف ویتامین ها ی خاص و سایر مکمل های غذایی از جمله ویتامین D ، روغن ماهی ، کلاژن و ویتامین C ممکن است به بهبود هیدراتاسیون پوست کمک کرده و و کمک کند که پوستتان را سالم و تغذیه شده نگه دارید.
با این وجود ، اگرچه مکمل های موجود در این لیست ممکن است به عنوان ابزارهای مفیدی برای افرادی که دارای پوست خشک هستند عمل کنند ، اما در صورت تجربه داشتن  خشکی پوست مزمن و غیر قابل توضیح  ، با پزشک معالج خود صحبت کنید ، زیرا این می تواند نشانه ای از یک بیماری اساسی باشد.
بهترین قرص ویتامین برای پوست صورت

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.