دمنوش دارویی گیاهی برای لاغری شکم باسن

دمنوش دارویی گیاهی لاغری شکم باسن : امروزه بیشتر و بیشتر افراد در حال یافتن راه هایی برای کاهش وزن هستند. این شامل تغییر از نوشابه به نوشیدنی های سالم تر مانند چای سبز است. اما شاید تعجب کنید که بهترین چای برای کاهش وزن کدام است؟

بهترین زمان مصرف عرقیات لاغری

مردم در سراسر جهان از چای به عنوان نوشیدنی لذت می برند. نه تنها سالم بودن آن ، نوشیدن چای نیز با تعدادی از فواید سلامتی همراه بوده است . همچنین برخی از آنها برای داشتن خواب شبانه از چای گرم استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر چای را برای کمک به مبارزه با چربی شکم می نوشند.

نوشیدنی های کاهش وزن به دلیل توانایی های قدرتمندشان برای شروع متابولیسم در بدن شما فوق العاده هستند. در نتیجه، تعداد سلول‌های چربی کاهش می‌یابد و به شما این امکان را می‌دهد که وزن اضافی خود را کاهش دهید.

سرکه سیب و چای سبز بهترین نوشیدنی ها در مورد نوشیدنی های سالم برای کاهش وزن هستند. باید آنها را قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید تا بهترین فواید آن را مشاهده کنید. نوشیدنی های خانگی کاهش وزن نیز راهی برای داشتن یک سبک زندگی سالم هستند.

 بهترین قسمت این است که می توانید آنها را از شب قبل درست کنید و در یخچال نگهداری کنید. حتی اگر صبح شلوغی داشته باشید، می توانید این نوشیدنی ها را به سرعت مصرف کنید.

داروی لاغری خانگی

هنگامی که این نوشیدنی های خانگی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، می توانید کالری اضافی را فراموش کنید. آنها اشتهای شما را برآورده می کنند و اطمینان می دهند که فقط آنچه بدن شما نیاز دارد مصرف می کنید. 

در عین حال، مطمئن شوید که نوشیدنی های کاهش وزن خود را با مقدار کافی ورزش و یک رژیم غذایی سالم ترکیب می کنید. مزیت این است که شما تعداد بیشتری کالری می سوزانید و تضمین می کند که در سریع ترین زمان ممکن به اهداف تناسب اندام خود برسید!

ادامه مطلب را بخوانید تا بیشتر بدانید چه نوع چای متناسب با سلیقه و نیاز شماست.

دمنوش دارویی گیاهی لاغری شکم باسن

1- دمنوش چربی سوز قویدمنوش لاغری زنجبیل زنجبیل به دلیل داشن طعم و طبع گرم سوخت و ساز بدن را تا حدودی افزایش می دهد. زمانی که اشتهایتان زیاد است می توانید زنجبیل تازه را به صورت معکب های کوچک خرده کرده و خشک کنید و آن را به غذاها، چای و … اضافه کنید.

زنجبیل سبب کاهش وزن نمی شود، اما می توانید برای متنوع کردن طعم چای و غذاهای خود از آن استفاده کنید. حتما بخوانید: دستور پخت سوپ هویج و زنجبیل

2-دمنوش لاغری قهوه سبز قهوه خام تفت داده نشده کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می کند. پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید ۷ دقیقه زمان بدهید تا آماده شود.

 قهوه سبز به عنوان یک راه حل طبیعی برای کاهش وزن نیست بلکه کارایی رژیم غذایی و ورزش را تا حدودی افزایش می دهد.

3-چای ماچا چای ماچا نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. پژوهش ها نشان داده اند که یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای ماچا می تواند تا حدودی سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، اما یک روش جادویی برای کاهش وزن نیست.  

داروهای گیاهی برای لاغری شکم وباسن

4-دمنوش لاغری نعناع مصرف نعناع سبب می شود حرارت معده افزایش پیدا کند و قدرت هضم آن بالا برود. مقدار مشخصی برای مصرف نعناع در روز وجود ندارد، اما افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و آن را همراه با غذا مصرف کنند. استفاده از نعناع عوارض جانبی ندارد اما تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن ندارد.

5-دمنوش لاغری چای سبز چای سبز معمولا تخمیر شده نیست. برگ های آن بخار پز شده و سپس با دست خرد می شوند. چای سبز مقدار زیادی از انواع کاتچین (به نام EGCG ) دارد. برخی تحقیقات نشان داده اند افرادی که چای سبز می نوشند، حدود ۱٫۵ کیلو در ۳ ماه وزن کم می کنند. 

اما برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن، روزانه باید ۶ تا ۷ فنجان چای سبز بنوشید که کار سخت و رنج آوری است. یادتان باشد به جای چای سبز از عصاره آن استفاده نکنید، چرا که موجب بروز مشکلات جدی کبدی می شود.  دمنوش دارویی گیاهی لاغری شکم باسن

عرق گیاهی برای لاغری سریع

6-دمنوش لاغری هل هل میوه ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلفی همچون هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل فیبر بالایی دارد، در نتیجه احساس سیری را در فرد را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. همچنین ملاتونین موجود در هل مانند یک چربی سوز طبیعی عمل می کند.

استفاده از هل بدون آسیب رساندن به بدن همراه با برنامه غذایی سالم کمک کننده است. دمنوش های طبیعی به دلیل افزایش سوخت وساز بدن تا حدودی به لاغری کمک می کنند، اما زمانی تاثیر گذاری آنها بیشتر می شود که با یک رژیم غذایی سالم و ورزش همراه باشند.دمنوش دارویی گیاهی لاغری شکم باسن

7-دمنوش لاغری رویبوس ریبوس به چای قرمز معروف است. این چای آنتی اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال های آزاد نجات می دهد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد.

افرادی که عادت دارند بعد از غذا چای بنوشند، می توانند از این دمنوش استفاده کنند چون از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی کند. پژوهش ها نشان داده اند که ریبوس تا ۲۲ درصد مانع از شکل گیری بافت های چربی می شود، اما به تنهایی نمی تواند به کاهش وزن کمک کند.  

8-دمنوش لاغری گل محمدی در طول رژیم بدن آب زیادی از دست می دهد. مواد موجود در گل محمدی کمک می کند کلیه ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج و بدن را سم زدایی کند. علاوه بر این بدن را نیز هیدراته نگه می دارد (یعنی مانعِ از دست دادن آب بدن می شوند). حتما بخوانید: رژیم لاغری بدون احساس گرسنگی

داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

9-دمنوش لاغری جنسینگ اسم جنسینگ از عبارت چینی «ریشه های مرد» گرفته شده که بخاطر شباهت عجیب ریشه های این گیاه به پاهای انسان است. این گیاه انواع مختلفی دارد که نوع آمریکایی و آسیایی آن مرسوم تر است.

جنسینگ سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و برای از دست دادن چربی های اضافی بدن مفید است. همچنین استفاده از آن در طول روز انرژی را بالا می برد و سبب می شود به راحتی ورزش کنیم.

جنسینگ به تعادل قندخون نیز کمک می کند. جنسینگ در کنار سبک زندگی سالم (رژیم و ورزش) بسیار موثر است.دمنوش دارویی گیاهی لاغری شکم باسن

10-دمنوش قاصدک و نعنا این دمنوش به حفظ سلامت کبد کمک می کند. کبد مسئول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز بدن دارد. سلول های موجود در کبد چربی ها را می شکنند و به انرژی قابل استفاده تبدیل می کنند. در نتیجه سوخت و ساز بدن را بالا می برند و اشتها را تنظیم می کنند.

دمنوش قاصدک و نعنا به هضم و جذب موادمغذی کمک می کند و دمنوشی قدرتمند برای محافظت از کبد است.

11-دمنوش مریم گلی مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه به عنوان یک آرام بخش قوی شناخته شده است. برگ های مریم گلی برای سوء هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است و بدن را پاکسازی می کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد.

هرچند در فواید این گیاه شکی نیست، اما تاثیر چندانی بر روی لاغری ندارد.  

نوشته های مرتبط

12- دمنوش لاغری زرشک زرشک میوه ای ترش و سرشار از خاصیت است که بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکاست. دمنوش زرشک سبب افزایش چربی سوزی در بدن می شود اما هیچ کس تاکنون با مصرف یک نوع دمنوش به وزن ایده آل خود نرسیده است.

می توانید از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا تاثیر رژیم را افزایش دهید. حتما بخوانید:

دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی

13- دمنوش بابونه استرس و اضطراب از عوامل بی خوابی هستند، از طرفی خواب نامنظم سبب افزایش وزن می شود. این دمنوش آنتی اکسیدان بالایی برای دفع چربی ها و بافت های مرده دارد و از همه مهمتر یک آرام بخش قوی محسوب می شود. بابونه سرعت افزایش قندخون بعد از غذا را کاهش می دهد که خود در کنترل اشتها بسیار موثر است.

به نظر شما می شه هر غذایی خورد و بعد فقط با نوشیدن یه لیوان دمنوش لاغر شد؟! دمنوش بابونه به تنهایی نمی تونه باعث کاهش وزن بشه، اما مصرفش در کنار رژیم غذایی و ورزش می تونه چربی سوزی رو افزایش بده.

14- دمنوش رزماری رزماری گیاهی بسیار معطر است که در اغلب نقاط ایران رشد می کند.  این گیاه آنتی اکسیدان بالایی دارد. خاصیت ضد التهابی این گیاه چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد. گیاه رزماری آنزیم لیپاز را مهار می کند. لیپاز آنزیمی است که مولکول های چربی را می شکند و سبب احساس سیری و کاهش سرعت هضم غذا می شود.  

15- دمنوش لاغری رازیانه این دمنوش سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد درنتیجه کالری های دریافتی شما سریع تر مصرف می شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می کند. همچنین این دمنوش احساس گرسنگی را کاهش می دهد. درست است که تا حدودی این دمنوش به کاهش وزن کمک می کند اما زیاد خوردن آن این روند را سریع تر نخواهد کرد.

رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن با کمک به هضم و جذب مواد مغذی موثر است

16- چای ترش چای ترش را به نام های چای قرمز یا مکه هم می شناسند که با چای سفید، سبز و سیاه کاملا متفاوت است. چای ترش دارای انواع آنتی اکسیدان است که تاثیر زیادی بر روی دفع چربی ها، بافت های مرده و آسیب دیده دارند.

همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و سبب سرعت بخشیدن به دفع غذای مصرفی می شود. در نتیجه چربی موجود در غذا را غیر قابل دسترس می کند و جذب کربوهیدرات را کاهش می دهد.

قویترین عرقیات برای لاغری

17- دمنوش گزنه گزنه گیاهی است که سبب غذارسانی عمیق به سلول ها، کاهش میل به غذا و سم زدایی بدن می شود. این دمنوش سرشار از موادمغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، آهن، پتاسیم و … است که موجب کاهش اشتها می شود. این دمنوش علاوه بر سوزاندن چربی ها، بدخلقی و بی حوصلگی را نیز برطرف می کند. حتما بخوانید: لاغری با بو ؛ بوهایی که به کاهش اشتها کمک می کنند

18- دمنوش اسطوخودوس این گیاه با نام های اسطوقدوس یا لاوندر هم شناخته می شود که برای درمان فشارخون بالا، دیابت و بی خوابی مفید است. آنتی اکسیدان بالای این گیاه به سم زدایی روده ها کمک می کند و با کاهش جذب چربی ها سبب مقدار ناچیزی از کاهش وزن می شود.  

19– دمنوش یونجه گیاه یونجه دارای انواع ویتامین ها، موادمعدنی و پروتئین است به همین دلیل آن را سلطان گیاهان می نامند. مصرف این دمنوش دستگاه گوارش را پاک سازی می کند و برای رفع یبوست بسیار مفید است.

دمنوش یونجه منبعی غنی از پروتئین و فیبر است که احساس سیری در فرد را بالا می برد. یونجه دارای ساپونین است که سبب محلول شدن چربی ها می شود و علاوه بر آن سلامتی رگ های خونی را نیز تضمین می کند.

20- چای یرباماته این چای آمریکایی جنوبی از برگها و شاخه های نازک گیاهان ماته درست می شود که دارای مواد تحریک کننده کافئین، تئوبرومین است. همچنین ساپونین هم دارد که به محلول شدن چربی ها کمک می کند. ترکیبات موجود در این گیاه در شکلات نیز موجود است.

در یک تحقیق بر روی حیواناتی که رژیم با چربی بالا داشتند، مشخص شد آنهایی که یرباماته مصرف می‌کردند سطح قند خون پایین‌تری داشتند.

عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

21- دمنوش زردچوبه زردچوبه چربی سوزی بدن را بالا می برد و سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. پژوهش ها بر روی دو گروه از موش ها نشان داد که میزان چربی در گروهی که همراه با غذای خود زردچوبه مصرف می کردند، کمتر از گروه دیگر بود. هرچند زردچوبه به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شود، اما از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری ها می توان استفاده کرد.

22- دمنوش برگ بو و دارچین برگ بو دارای ویتامین های زیادی از قبیل C ,A و ب کمپلکس است. همچنین نقش مهمی در تقویت معده و کمک به هضم آسان غذا دارد. دارچین هم برای چربی سوزی بسیار موثر است و سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

و وجود این دو گیاه در کنار یکدیگر قندخون را کاهش می دهد که خود نقش موثری در کاهش میل به شیرینی ها دارد و جلوی احساس ضعف و گرسنگی را می گیرد.

23- دمنوش لاغری کرفس و چای سبز کرفس خام به دلیل کالری پایین و هضم آهسته، احساس گرسنگی فرد را کنترل می کند. چای سبز هم موجب چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. ترکیب این دو گیاه در کنار رژیم غذایی و ورزش تاثیر گذار خواهد بود، اما نباید از آن توقع معجزه داشت.

24- دمنوش به لیمو به لیمو گیاه بومی آمریکای جنوبی است که دارای خواص دارویی زیاد است. دمنوش به لیمو، باعث می شود تا افراد کمتر دچار ریزه خواری شوند. این دمنوش به چربی سوزی و تجزیه چربی ها در دستگاه گوارش کمک می کند.

همچنین مشکلات معده و سوء هاضمه را برطرف می کند و اشتها را تنظیم می کند. استفاده از این دمنوش علاوه بر کنترل اشتها در تقویت عضلات هم موثر است و آسیب به ماهیچه ها در طول تمرین را کاهش می دهد.  

25- لیموناد چای سبز چای سبز و لیمو دو ماده مفید در چربی سوزی هستند که تا حدودی سوخت و ساز بدن را بالا می برند. علاوه بر آن عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.  

26- چای سیاه مصرف چای سیاه در کشور ما بسیار مرسوم است. طعم این چای بسیار قوی است و مانع جذب چربی ها در روده می شود. با این حال نمی توان به طور قطع گفت که به کاهش وزن کمک می کند. حتما بخوانید: با خواص چای سیاه آشنا شوید  .

زیره برای لاغری شکم و پهلو

27- چای دارچین هر فنجان چای دارچین تنها ۲ کالری دارد. حال اگر این نوشیدنی را جایگزین نوشیدنی های پرکاری مانند نوشابه کنیم، میزان کالری های دریافتی روزانه را کاهش داده ایم. از طرف دیگر دارچین قند خون را کنترل کرده و ثابت نگه می دارد. سطح قند خون ثابت باعث کنترل هوس های غذایی می شود.  

28- چای اولانگ این نوع چای با خشک کردن برگ های چای در آفتاب گرم تهیه می شود. چای اولونگ نیز مانند چای سبز سرشار از کاتچین است. هر چند فواید بی نظیر این چای را در سلامت قلب، سلامت پوست، تقویت حافظه و پیشگیری از سرطان نمی توان منکر شد، اما نمی توان از آن به عنوان یک دمنوش لاغری موثر استفاده کرد.

29- دمنوش لاغری زیره زیره مانند بسیاری از ادویه ها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. زیره سطح کلسترول و چربی خون را کاهش و چربی سوزی را افزایش می دهد. وجود فیبر بالا در این دمنوش به کاهش اشتها کمک می کند، به همین دلیل است که آن را دمنوش لاغری می نامند.  

30- دمنوش لاغری چای سفید این چای کمترین فرآیند فرآوری را تجربه کرده و طعمش کمی شیرین است، اما آیا برای کاهش وزن هم کاربرد دارد؟ چای سفید می تواند به تجزیه سلول های چربی موجود در بدن کمک و از شکل گیری سلول های چربی جدید پیشگیری کند. با این حال پژوهش انجام شده بر روی حیوانات بوده و هنوز نمی دانیم همین تاثیر را روی بدن انسان دارد یا خیر. همچنین مصرف زیاد چای سفید سبب از بین بردن مینای

31-  سندرم ضرب و شتم متابولیک با چای طلایی

زردچوبه یکی از بهترین داروهای طبیعی طبیعت است. این گیاه همچنین به عنوان ضد التهاب کننده قدرتمند عمل می کند و به عنوان پنجه زردچوبه ، مجموعه ای از خواص درمانی مانند آنتی اکسیدان ، ضد درد ، ضد میکروب و گرمازا را به خود اختصاص داده است. 

نشان داده شده است که ماده مؤثر موجود در زردچوبه ، کورکومین باعث کاهش وزن می شود. به همین دلیل است که زردچوبه به عنوان یکی از بهترین چایها برای کاهش وزن شناخته شده است.

ارائه دهنده خدمات مشاوره و درمان در مشاوره پزشکی زنان در تهران (زنان 909)

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.