ریزترین شباهت علائم پریود بارداری

ریزترین شباهت علائم پریود بارداری :سندرم قبل از قاعدگی (PMS) گروهی از علائم مرتبط با چرخه قاعدگی است. به طور معمول ، علائم PMS یک یا دو هفته قبل از پریود شما اتفاق می افتد. آنها معمولاً بعد از شروع دوره شما متوقف می شوند.

علائم PMS می تواند بسیار شبیه به علائم بارداری زودرس باشد . در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید چگونه تفاوت را بگویید. اما به یاد داشته باشید ، این اختلافات ظریف است و از زن به زن دیگر متفاوت است.

دوره (قاعدگی) خروج لایه کاربردی آندومتر است که با خونریزی بعد از مرگ تخمک رخ می دهد. در صورت لقاح ، این لایه برای پناه دادن به تخمک آماده شده است. قاعدگی به طور دوره ای از بلوغ تا یائسگی ، 28 روز تکرار می شود. کوتاهترین فاصله طبیعی 21 روز

و طولانی ترین 35 روز است. طول متفاوت دوره قاعدگی در زنان با ویژگیهای ارثی و فردی توضیح داده می شود.

تفاوت دل درد پریودی با بارداری نی نی سایت

آیا علائم اولیه بارداری را می توان با PMS اشتباه گرفت؟

اگر منتظر رسیدن قاعدگی خود هستید، حتی ممکن است متوجه چند علامت اولیه بارداری مانند سینه های حساس، خستگی، نوسانات خلقی و میل شدید به شکلات شوید، اما آیا باردار هستید یا فقط PMS است؟

به عنوان مثال، بین علائم اولیه بارداری و PMS همپوشانی وجود دارد

  • سینه های حساس
  • تغییرات خلق و خوی
  • خستگی
  • حالت تهوع
  • هوس ها
  • گرفتگی

با این حال، اگر مشکوک هستید که ممکن است باردار باشید و نمی خواهید برای روز پریود مورد انتظار خود صبر کنید، می توانید یک آزمایش تشخیص زودهنگام بارداری انجام دهید.

چرخه پریودی هنگامی که قاعدگی در فواصل مساوی متناوب باشد ، ریتمیک (یا عادی) است. تغییر در ریتم ممکن است با تحریکات عصبی و عصبی یا با تغییرات محیطی رخ دهد.

در پریودی طبیعی ، زن به طور متوسط ​​حدود 50-100 میلی لیتر خون مخلوط با ترشحات رحم و مهبل را از دست می دهد. خون پریودی رنگ مشخصه قهوه ای قرمز دارد ، مایع است و لخته شدن آن دشوار است.

پریودی فرایندی است که با تعدادی از علائم رخ می دهد. فقط حدود 16-18٪ از زنان شکایتی ندارند. برخی از تغییرات ، به نام سندرم قبل از قاعدگی ، قبل از خونریزی دارند.

استرس، رژیم غذایی شدید و ورزش، سندرم تخمدان پلی کیستیک و البته بارداری می تواند عامل این بیماری باشد.

1- درد پستان

PMS: در طول PMS ، تورم پستان و حساسیت در نیمه دوم چرخه قاعدگی شما ایجاد می شود. حساسیت به لمس از خفیف تا شدید است و معمولاً شدیدترین حالت قبل از پریود شما است. زنان در سالهای زایمان دارای علائم شدیدتری هستند.

ممکن است بافت پستان به ویژه در نواحی بیرونی احساس ضعف و متراکم کند. ممکن است احساس پر شدن از پستان با حساسیت و درد شدید ، و کسل کننده داشته باشید. درد اغلب در طول دوره یا بعد از آن بهبود می یابد ، زیرا سطح پروژسترون شما کاهش می یابد.

حاملگی: سینه های شما در دوران بارداری ممکن است احساس لمس ، حساسیت یا حساسیت به لمس داشته باشند. همچنین ممکن است احساس پر شدن و سنگین تر شدن کنند. این حساسیت و تورم معمولاً یک تا دو هفته بعد از برداشتن شما اتفاق می افتد و ممکن است مدتی ادامه یابد چون سطح پروژسترون به دلیل بارداری شما بالا می رود.

2-خونریزی

PMS: اگر PMS به طور کلی دچار خونریزی یا لکه بینی نشوید . هنگامی که پریود خود را دارید ، جریان به طور قابل توجهی سنگین تر است و می تواند تا یک هفته ادامه یابد.

بارداری: برای برخی ، یکی از اولین علائم بارداری خونریزی واژینال یا لکه بینی است که معمولاً صورتی یا قهوه ای تیره است. این به طور معمول 10 تا 14 روز پس از برداشتن اتفاق می افتد و معمولاً برای پر کردن پد یا تامپون کافی نیست. لکه بینی معمولاً فقط یک یا دو روز طول می کشد ، بنابراین کوتاه تر از یک دوره عادی است.

3-تغییر حالت

PMS: ممکن است در طول PMS تحریک پذیر باشید و کمی دلخور شوید. همچنین ممکن است شما طلسم گریه داشته باشید و احساس اضطراب کنید. این علائم معمولاً پس از شروع دوره شما از بین می رود.ریزترین شباهت علائم پریود بارداری

ورزش کردن و خواب زیاد ممکن است به شما کمک کند تا احساس خستگی PMS را از بین ببرید. به هر حال اگر به مدت دو هفته یا بیشتر احساس غم ، غرق شدن ، ناامید شدن و یا کمبود انرژی کنید ممکن است افسرده شوید . حتما با پزشک خود صحبت کنید.

بارداری: اگر باردار هستید ، می توانید تغییرات خلقی داشته باشید که تا زمان تولد ادامه دارد. به احتمال زیاد در دوران بارداری احساساتی خواهید شد. شما ممکن است با اشتیاق و هیجان باشید و منتظر عضو جدید خانواده خود باشید. همچنین ممکن است لحظات غم و اندوه داشته باشید و راحت تر گریه کنید.

مانند PMS ، این علائم دوم نیز می تواند نشان دهنده افسردگی باشد. اگر نگران علائم خود هستید و فکر می کنید ممکن است افسرده شوید ، حتما با پزشک خود صحبت کنید. افسردگی در دوران بارداری رایج است ، و می تواند – و باید – درمان شود

4- خستگی

PMS: خستگی یا خستگی در طول PMS معمول است ، همچنین خوابیدن مشکل دارد . این علائم باید با شروع دوره شما از بین بروند. انجام برخی از ورزش ها می تواند به بهبود خواب شما کمک کند و خستگی شما را کاهش دهد.

بارداری: در حالی که باردار هستید ، افزایش سطح هورمون پروژسترون می تواند شما را خسته کند. خستگی می تواند در سه ماهه اول شما برجسته تر باشد ، اما می تواند در طول بارداری شما نیز ادامه یابد. برای کمک به بدن خود در مقابله ، حتما خوب غذا بخورید و خواب زیادی داشته باشید.

5-حالت تهوع

PMS:  برخی از ناراحتی های گوارشی مانند حالت تهوع می توانند علائم PMS را همراه داشته باشند.

بارداری: بیماری صبحگاهی یکی از علائم و روشنی ترین و واضح بودن بارداری است. دوره های تهوع اغلب یک ماه پس از بارداری شروع می شود. استفراغ ممكن است همراه با حالت تهوع باشد.  بیماری صبحگاهی در هر زمان از روز ممکن است رخ دهد. با این حال ، همه زنان بیماری صبحگاهی را تجربه نمی کنند.

6-هوس غذا

PMS: وقتی PMS دارید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که عادات غذایی شما تغییر می کند. ممکن است در شکلات ، کربوهیدرات ، قند ، شیرینی یا غذاهای شور میل کنید. یا ممکن است اشتهای بی اراده ای داشته باشید .ریزترین شباهت علائم پریود بارداری

بارداری: ممکن است هوس های خاصی داشته باشید و ممکن است کاملاً در غذاهای دیگر بی توجه باشید . همچنین ممکن است نسبت به بوها و سلیقه های خاصی بیزار باشید ، حتی به مواردی که زمانی دوست داشته اید. این اثرات می تواند در طول بارداری دوام داشته باشد.

همچنین می توانید پیکا داشته باشید ، که در آن اجباری می خورید مواردی که هیچ ارزش غذایی ندارند ، مانند یخ ، خاک ، پوسته های خشک شده رنگ یا تکه های فلزی. اگر تمایل به وسایل غیرغذایی دارید ، سریعاً با پزشک خود صحبت کنید.

تفاوت بین دوره پریودی  و علائم بارداری

مهم نیست که چه علائمی دارید، تنها راه برای اطمینان از اینکه باردار هستید این است که با مامای خود قرار ملاقات بگذارید. جریان قاعدگی هر فرد از نظر طول و دفعات متفاوت است. پزشکان جریان در محدوده 3-5 روز را طبیعی می دانند.

مقدار معمول خون از دست رفته 30 میلی لیتر است که معادل 1/8 فنجان است. با این حال، خونریزی های شدیدتر و سبک تر به طور کلی طبیعی است اگر به طور مداوم جریان معمول یک فرد باشد.

اگر فردی سیکل کوتاهی دارد، باید از خود بپرسد: “آیا این برای من طبیعی است؟”

وقتی چرخه های یک فرد به طور معمول کوتاه است، احتمالاً جای نگرانی نیست. با این حال، اگر غیرعادی باشد، یا فردی تغییرات ناگهانی دیگری در پریود خود داشته باشد، ممکن است بخواهد با پزشک تماس بگیرد.

اگر خونریزی در اوایل بارداری فرد رخ دهد، می تواند نشان دهنده از دست دادن بارداری باشد. این ممکن است به صورت لکه بینی سبک شروع شود، اما معمولاً سنگین تر می شود. فردی که دچار سقط بارداری می شود ممکن است گرفتگی دردناک شکمی و ترشحات بافتی نیز داشته باشد.

مطمئن شوید که اولین ویزیت دوران بارداری خود را در اسرع وقت برنامه ریزی کنید تا اگر مشخص شد که علائم اولیه بارداری را تجربه می کنید، بتوانید از همان ابتدا بهترین مراقبت های ممکن را دریافت کنید. و اگر منتظر بچه هستید، به شما تبریک می گویم!

شما در حال آغاز سفر یک عمر هستید.

بیزاری از غذا

بینی بسیار حساس شما ممکن است مسئول یکی دیگر از نشانه های اولیه بارداری باشد: بیزاری از غذا، که در آن فکر، دید یا بوی غذاهای خاصی که معمولاً دوست دارید می تواند معده شما را برگرداند (یا بدتر از آن، به تهوع صبحگاهی شما کمک کند).

بزاق بیش از حد

برخی از مادران در اوایل بارداری تجمع بزاق را تجربه می کنند. این علامت معمولاً در سه ماهه اول شروع می شود و تصور می شود روشی است که بدن شما برای محافظت از دهان، دندان ها و گلو شما در برابر اثرات خورنده اسید معده دارد.

دوره پریودی:  دوره (قاعدگی) خروج لایه عملکردی آندومتر است که با خونریزی بعد از مرگ تخمک اتفاق می افتد.

بارداری: شرایطی است که در آن جنین در رحم زن ایجاد می شود.

احساس ضعف ، سرگیجه و خستگی

دوره پریودی :احساس ضعف ، سرگیجه و خستگی نتیجه نوسانات هورمونی و کم خونی ضعیف است (که ناشی از از دست رفتن قابل توجه خون است).

بارداری: احساس ضعف ، سرگیجه و خستگی در دوران بارداری به دلیل نوسانات هورمونی و تغییر در جریان خون زن باردار (ناشی از رشد رحم) است.

تغییرات و تنش در سینه ها

دوره: پریودی بعضی اوقات زنان قبل از پریود خود تورم ، افزایش حساسیت یا درد در سینه ها را تجربه می کنند. آنها به دلیل نوسانات هورمون ها هستند. علائم برای چند روز بروز می کند.ریزترین شباهت علائم پریود بارداری

بارداری: پستان ها به دلیل هورمون های اولیه بارداری متورم ، دردناک و حساس تر می شوند. این بخشی از آماده سازی بدن و غدد برای شیردهی آینده است. علائم ماهها بروز می کند.

تهوع و استفراغ

پریودی :معمولاً در طول مدت حالت تهوع و استفراغ مشاهده نمی شود.ریزترین شباهت علائم پریود بارداری

بارداری: تهوع صبحگاهی در حدود 85٪ از زنان باردار ، چهار تا هشت هفته  ، به عنوان علامت ظاهر می شود. می تواند با استفراغ همراه باشد.

اسپاسم

پریودی در طی دوره ، پروستاگلاندین ها با دوزهای زیادی آزاد می شوند و باعث انقباضات رحم می شوند. هدف از این انقباض ها ریختن خون از رحم است. مدت زمان چند روز است.

بارداری: احساس درد و اسپاسم در شکم برای شروع بارداری معمولی است ، هنگامی که رحم به تدریج کشیده می شود تا مکانی برای رشد جنین ایجاد شود. اسپاسم در تمام دوران بارداری ظاهر می شود.

علائم بارداری 10 روز قبل از پریودی نی نی سایت

نوشته های مرتبط

خونریزی واژن

پریودی خونریزی قاعدگی (به رنگ قرمز-قهوه ای) بین 3 تا 7 روز طول می کشد و به طور خود به خود متوقف می شود. این زن به طور متوسط ​​حدود 50 تا 100 میلی لیتر خون و ترشحات از دست می دهد.

بارداری: خونریزی کمی واژینال (صورتی یا قهوه ای) در حدود 25٪ از زنان باردار در زمان کاشت صورت می گیرد. ضعیف تر از قاعدگی است و 3-4 روز ادامه دارد.

تیره شدن نوک سینه ها

پریودی هیچ تیره شدن نوک سینه ها در طول دوره ایجاد نمی شود.

بارداری: تحت تأثیر میزان هورمونهای بالا در دوران بارداری ، بیشتر ملانین در ملانوسیت های نوک سینه ها تجمع می یابد. این باعث تیرگی نوک پستان ها می شود.

تغییرات خلق و خوی

: پریودی تغییرات روحی قبل و در دوران قاعدگی مشاهده می شود. آنها در مقایسه با تغییرات خلقی در دوران بارداری کوتاه تر هستند.

بارداری: ممکن است خلقی در هر دو حالت تغییر کند – از احساس خوشبختی تا افسردگی ناگهانی. آنها می توانند در تمام مراحل بارداری بروز کنند.

احساس تورم شکم

پریودی تحت عمل هورمونها ، پوشش رحم افزایش می یابد. این منجر به احساس تورم شکم می شود. قبل از شروع قاعدگی ، غشای مخاط ضخیم تر است و تورم آن برجسته ترین است.

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

بارداری :افزایش سطح پروژسترون در دوران بارداری عملکرد دستگاه گوارش زن را کند می کند. این منجر به احساس تورم شکم می شود.

تکرر ادرار

پریودی ادرار مکرر یک علامت بارز دوره نیست.

بارداری: در دوران بارداری ، جریان خون ، عبور از طریق کلیه ها افزایش می یابد ، در نتیجه تکرر ادرار بیشتر می شود. ادرار مکرر با پیشرفت بارداری به دلیل فشار ناشی از رشد کودک به مثانه افزایش می یابد.

تغییر اشتها

: پریودی بدن به ترتیب به انرژی بیشتری احتیاج دارد. در نتیجه اشتها بیشتر می شود.

بارداری: برخی از خانمهای باردار افزایش اشتها دارند ، برخی دیگر – یکی را کاهش می دهد. تغییر در تنظیمات غذایی امکان پذیر است.

دمای داخلی

پریودی افزایش دمای داخلی که در صبح با نیم یا بیشتر از درجه اندازه گیری می شود ، معمولاً مشخصه دوره تخمک گذاری است و با شروع قاعدگی کاهش می یابد.

بارداری: در دوران بارداری ، دمای داخلی بالا 2-3 هفته بالا می رود.

پریودی در مقابل علائم بارداری:

نمودار مقایسه تفاوت علائم پریودی و بارداری

اگرچه این معمولاً یکی از اولین علائم بارداری نیست، اما در سه ماهه اول ظاهر می شود. دوباره آن هورمون های بارداری را سرزنش کنید، به خصوص در اوایل زمانی که بدن شما مملو از آنها است و هنوز به تمام تغییرات هورمونی عادت می کند. نگران نباشید:

این علامت اولیه بارداری اغلب در سه ماهه دوم بارداری از بین می رود، زمانی که همه چیز در آنجا حل شده است.

PMS بارداری
سینه ها معمولاً متورم و حساس هستند و با درد همراه هستند. حساسيت ، تورم و درد هنگام شروع دوره ، فروکش مي کند. علاوه بر حساس بودن ، سینه ها دچار درد می شوند. این دو هفته پس از برداشت از فرد رخ می دهد. درد ممکن است بیشتر طول بکشد.
PMS بارداری
ممکن است شما به غذاهای شیرین یا بی ادب علاقه داشته باشید. با این حال ، شما می توانید بارها در برابر وسوسه های خود مقاومت کنید. ولع شما می تواند از ترشی تا هر مورد دیگری باشد که جزئی از رژیم معمول شما نباشد. این هوس ها قابل کنترل نیست. فقط بعد از خوردن غذا احساس رضایت خواهید کرد.
PMS بارداری
نفخ به دلیل احتباس مایعات طبیعی است ، که می تواند احساس پر بودن را به وجود آورد. با شروع دوره شما ممکن است وزن شما افزایش یابد و سپس کاهش یابد. ممکن است در دوران بارداری نفخ بیشتری داشته باشید ، به خصوص بعد از خوردن وعده غذایی ، زیرا رحم به ناحیه معده فشار می آورد.

 علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود

در پژوهشی که روی این سؤال صورت گرفته است، ۱۳۶ زن که در تلاش برای بارداری بودند، علائم روزانهٔ خودشان را از زمان قطع مصرف قرص ضدبارداری تا هشت هفته پس از بارداری ثبت کردند، یعنی هشت هفته پس از اولین روز از آخرین دورهٔ پریودشان و نتایج به این شکل بود:

  • ۵۰ درصد از این زنان از هفتهٔ پنجم بارداری برخی علائم بارداری را داشتند.
  • ۷۰ درصد زنان از هفتهٔ ششم بارداری علائمی را داشتند.
  • ۹۰ درصد این زنان از هفتهٔ هشتم بارداری علائمی را داشتند.

اولین علامت بارداری معمولاً فقدان یک دوره پریود است و پس از آن رایج‌ترین علائم شامل حالت تهوع یا استفراغ، احساس خستگی، تکرر ادرار و ورم سینه‌ها و حساسیت آنها به لمس است که تمام این علائم می‌تواند خفیف یا شدید باشد. همه چیز را در مورد هفتهٔ اول بارداری بدانید.

حالت تهوع یا حالت تهوع صبحگاهی

این احساس ناخوشایند که به عنوان حالت تهوع صبحگاهی شناخته می‌شود، می‌تواند در هر زمانی از روز به شما دست دهد – و معمولاً از هفته ششم بارداری شروع می‌شود، اگرچه می‌تواند متفاوت باشد و حتی زودتر هم بروز کند. برای اکثر زنان، حالت تهوع از

هفته نهم شروع می شود.

هورمون‌ها، عمدتاً افزایش سطح پروژسترون (اگرچه استروژن و hCG نیز می‌توانند اعتبار لازم را داشته باشند)، می‌توانند باعث آهسته‌تر تخلیه معده شوند و در نتیجه این علامت اولیه بارداری شبیه دریازدگی باشد.

7-گرفتگی : ریزترین شباهت علائم پریود بارداری

PMS: اگر مبتلا به PMS هستید ، ممکن است دچار دیسمنوره شوید ، که گرفتگی هایی هستند که 24 تا 48 ساعت قبل از پریود شما اتفاق می افتد. احتمالاً درد در طول دوره شما کاهش می یابد و سرانجام تا پایان جریان از بین می رود.

گرفتگی قاعدگی اغلب پس از اولین بارداری بالا می رود. برخی از خانم ها هنگام شروع یائسگی ، گرفتگی بیشتری را تجربه می کنند .ریزترین شباهت علائم پریود بارداری

بارداری: در اوایل بارداری ممکن است گرفتگی خفیف یا سبک داشته باشید . این گرفتگی ها احتمالاً مانند گرفتگی های سبک شما در طول دوره احساس می شود ، اما در معده یا پایین کمر شما قرار دارند .

هنگام بارداری می توانید گرفتگی گرفتگی را تا هفته ها تا ماه ها داشته باشید. اگر می دانید که باردار هستید و این گرفتگی ها با هرگونه خونریزی یا ترشح آبکی همراه است ، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. ریزترین شباهت علائم پریود بارداری

افزایش وزن در انتهای سه ماهه اولتان شایع تر است. در چند ماه اول ممکن است در حدود۱ تا ۴ پوند افزایش وزن داشته باشید.کالری مورد نیاز برای اوایل بارداری چندان با رژیم غذایی معمولتان تفاوتی ندارد، اما با ادامه و پیشرفت بارداری افزایش خواهد یافت.

در مراحل بعد، وزن بارداری اغلب در میان اندام زیر بخش می شود:

سینه ها (حدود ۱تا ۳ پوند)

رحم (حدود ۲ پوند)

جفت (۱.۵ پوند)

مایع آمنیوتیک (حدود ۲ پوند)

افزایش حجم خون و مایعات (حدود ۵ تا ۷ پوند)

چربی (۶ تا ۸ پوند)

سوزش سر دل در اوایل بارداری

هورمون ها می توانند سبب استراحت (انبساط) دریچه ی بین مری و معده شوند که این به اسید معده اجازه ی نشت به مری را می دهد و موجب سوزش سر دل می شود.

به جای این که وعده های غذایی کم تعداد با حجم زیاد داشته باشید، تعداد وعده های غذاییتان را افزایش و حجم هر وعده را کاهش دهید و به این ترتیب از سوزش سر دل مرتبط با حاملگی جلوگیری کنید.

سعی کنید حداقل یک ساعت بعد از غذا دراز نکشید تا به غذا زمان بیشتری برای هضم شدن بدهید.

در صورت نیاز به آنتی اسیدها، با پزشک خود درباره ی این که آیا مصرف آن ها برای شما و بچه یتان بی خطر است یا نه مشورت کنید.

سوزش سر دل و سوء هاضمه

برای بسیاری از زنان، سوزش سر دل یک علامت ناامید کننده است که می تواند در حدود ماه دوم بارداری ظاهر شود. این امر توسط هورمون‌های پروژسترون و ریلکسین ایجاد می‌شود که بافت‌های ماهیچه‌ای صاف را در سراسر بدن شما شل می‌کنند و در نتیجه

غذا به آرامی در دستگاه گوارش (GI) حرکت می‌کند.

تغییرات پوست (درخشانی پوست ناشی از حاملگی) و آکنه در اوایل بارداری

بسیاری از افراد ممکن است به شما گفته باشند که شما” درخشانی ناشی از حاملگی”دارید. ترکیبی از افزایش حجم خون و افزایش سطح هورمون ها، خون بیشتری را به داخل عروقتان وارد می کند. این باعث می شود غدد چربی بدن بیش از حد معمول کار کنند.

این افزایش فعالیت غدد چربی بدنتان باعث برافروختگی پوست و ایجاد ظاهری درخشان می شود. از سوی دیگر، ممکن است دچار آکنه نیز بشوید.

 

شاید شما کنترل بارداری را کنار گذاشته اید، شروع  به ردیابی چرخه خود کرده اید پنجره جدیدی باز می کندو فعالانه برای باردار شدن تلاش کرده اند. ممکن است از خود بپرسید: آیا علائمی که تجربه می کنید فقط PMS هستند یا ممکن است باردار باشم؟

 

جدای از بی نظمی هورمون های بارداری، زندگی شما در شرف تغییر است، بنابراین کاملاً طبیعی است که خلق و خوی شما به هم بریزد. هر کاری می توانید انجام دهید تا به خود استراحت دهید، خوب غذا بخورید، به اندازه کافی بخوابید و خود را نوازش کنید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.