غذا باعث کاهش کوری اشتها میشوند

غذا باعث کاهش کوری اشتها میشوند : هورمونهای گرسنگی خود را سریع با این غذاهای فوق العاده خاموش کنید.

بدن شما سوئیچ گرسنگی دارد ، و ما در اینجا هستیم تا نحوه کنترل آن را به شما آموزش دهیم. همه این کارها با کنترل هورمونهای گرسنگی برای کاهش وزن سریع شروع می شود .

اولین هورمون گرلین نام دارد که در غیر این صورت با هورمون “من گرسنه ام” شناخته می شود. وقتی شکم شما خالی است – یا فکر می کند که آن است – گرلین را ترشح می کند. این امر با ارسال سیگنال هایی به مغز باعث گرسنگی می شود .

نوشیدنی کاهش اشتها

لپتین هورمون دوم است. این یک مهارکننده اشتها است که هنگام پر شدن به مغز شما سیگنال می دهد و به شما می گوید که از خوردن غذا دست بکشد.

محققان می گویند ، همانطور که می توانیم نسبت به هورمون مرتبط با غذا ، انسولین ، حساسیت ایجاد کنیم ، بنابراین می توانیم از قدرت لپتین نیز بی نیاز شویم. 

نتیجه: سوئیچ گرسنگی شما به طور طبیعی خاموش نمی شود و شما حتی وقتی پر هستید ، به خوردن غذا ادامه می دهید. 

در اینجا است که داروهای طبیعی که باعث کاهش گرلین می شود وارد می شوند.

این مواد غذایی نه تنها در کوتاه مدت بلکه در طی مسافت طولانی ، گرسنگی شما را خاموش می کنند. 

غذا باعث کاهش کوری اشتها میشوند

1

تخم مرغ

صبحانه دیگر به عنوان یک غذای مفید یا معطر محسوب نمی شود ، اما وعده های غذایی سرشار از پروتئین می تواند سرعت چربی سوزی شما را برای کل روز شما تعیین کند. 

در مطالعه‌ای که روی 21 مرد منتشر شده در مجله Nutrition Research ، نیمی از آنها صبحانه شیرینی را تغذیه کردند در حالی که نیمی از آنها تخم مرغ میل کردند. 

گروه تخم مرغ پاسخ کمتری نسبت به گرلین مشاهده کرد ، سه ساعت بعد گرسنه بودند و برای 24 ساعت دیگر کالری کمتری مصرف کردند! جایزه: زرده تخم مرغ حاوی کولین است ، ماده مغذی با خاصیت چربی سوزی بسیار خوبی است .

2

کنگر فرنگی

گرلین هنگامی که معده شما پر است سرکوب می شود ، بنابراین خوردن سیر کردن غذاهای پر فیبر هنگامی که می خواهید سطح گرلین را کاهش دهید ، فاقد مغزی است. 

سبزیجات  یک انتخاب عالی است اما باید به کنگر فرنگی نیز نگاه کنید ، که تقریباً دو برابر فیبر کلم دارد (10.3 گرم در کنگر فرنگی متوسط ​​یا 40٪ فیبر روزانه به طور متوسط ​​زن نیاز دارد). این غذا یکی از بهترین غذاهای پرهیبوتیک است . غذا باعث کاهش کوری اشتها میشوند

پروبیوتیک تغذیه باکتری های روده خوب خود را، با نام مستعار پروبیوتیک است .

سایر مواد غذایی سرشار از اینولین که باعث کاهش گرلین می شوند: سیر ، پیاز ، تره فرنگی و موز.

3

جو دوسر

 خوردن دانه جو دوسر باعث احساس سیری بیشتر از غلات صبحانه سرد می شود. چرا؟ 

برای کاهش اشتها چه بخوریم

قدرت پر کننده شکم از فیبر نامحلول. با ریختن درون یک کاسه ، شما نیز روده خود را به سمت تولید بوتیرات ، یک اسید چرب که باعث کاهش التهاب در بدن می شود ، آغاز می کنید.

 در یک مطالعه کانادایی ، محققان دریافتند کسانی که رژیم های غذایی با فیبر نامحلول تکمیل می شوند دارای سطح گرلین کمتری هستند. 

بنابراین خودتان یک صبحانه  درست کنید: جو دوسر سریع را بپزید ، سپس در برخی از خلال های شکلات تیره ، برخی انواع توت ها ، برخی از آجیل ها و یک دارچین دارچین بریزید.

4

سیب زمینی آب پز

سیب زمینی های سفید کربوهیدرات هستند ، سیب زمینی های آب پز پخته ، پرمصرف ترین مواد غذایی است ، براساس شاخص سیری غذاهای مشترک ،برای به حداکثر رساندن فواید آنها ، داخل یخچال بیاندازید و یک سالاد سیب زمینی درست کنید. 

روند خنک کننده غده ها را به نشاسته مقاوم تبدیل می کند ، که طول می کشد تا در روده شما شکسته شود و بوتیرات چربی سوزی تولید کند و مشکلات گرسنگی را به تأخیر بیندازد.

5

نوعی ماهی پهن بزرگ

ماهی دارای یک تن از خواص شکم صاف است – از نظر اسیدهای امگا 3 بسیار زیاد است ، که باعث کاهش التهاب در بدن می شود و به لپتین اجازه می دهد تا با مغز ارتباط برقرار کند .

چه غذاهایی باعث کاهش اشتها میشود

6

نوشته های مرتبط

صدف خوراکی

برای خاموش کردن سوئیچ گرسنگی خود تصمیم بگیرید که بیشتر کنجکاوی کنید. صدف یکی از بهترین منابع غذایی روی است ، ماده معدنی که برای تنظیم اشتها با لپتین کار می کند. 

تحقیقات نشان می دهد که افراد دارای اضافه وزن تمایل دارند که سطح بالایی از لپتین و سطح پایینتری روی نسبت به قشرهای باریک داشته باشند. 

 مصرف مکمل های روی می تواند تولید لپتین در مردان چاق را 142 درصد افزایش دهد! صدف فقط 43 کالری دارد اما 21 درصد از RDA آهن شما را تأمین می کند. اگر در هر یک از این مواد مغذی کمبود دارید ، بیشتر در معرض خطر افزایش بیان ژن چربی هستید.

7

سیب سرخ

میوه جات نسبت کالری به حجم پایینی دارند و غنی از فیبر می باشند. این ویژگی ها به آن ها کمک می کند تا سرعت گوارش را پایین آورده و افراد را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارند.

بر اساس شاخص سیری، پرتقال و سیب، نمره بسیار بالایی دارند. با این حال توجه داشته باشید که مصرف میوه ی کامل نسبت به آب میوه، قدرت سیرکنندگی بیشتری دارد.

8

سرکه سیب

تخلیه معده را به تأخیر می اندازد و باعث آزاد شدن قند در جریان خون می شود . یک مطالعه در بین بیماران دیابتی نشان داد که اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک وعده غذایی حاوی کربوهیدرات بالا ، باعث افزایش 34 درصدی قند خون بعدی می شود! 

9

آجیل و خشکبار

ترکیب کامل فیبر ، پروتئین و چربی موجود در آجیل باعث می شود احساس سیری و رضایت کامل داشته باشید و در نتیجه در طی روز کالری کمتری مصرف کنید .

بادام عالی است اما اگر عاشق بادام زمینی هستید ، دنبال آن بروید!” اگر هنگام خاموش کردن سوئیچ گرسنگی خود به دنبال حجم هستید ، پسته را در نظر بگیرید.

خشکبارهایی همچون بادام و گردو، غنی از مواد مغذی مانند پروتئین و چربی های سالم می باشند. مطالعات نشان می دهند که جویدن صحیح خشکبار اثر مستقیمی بر روی سیرکنندگی آن ها دارد. برای مثال اگر بادام را 40 بار بجوید احساس سیری بیشتری خواهید کرد.

خیلی پیش می‌آید که از نظر فیزیکی گرسنه نیستید، اما می‌خواهید یک میان‌وعده بخورید. این گرسنگی‌های کاذب آنقدرا هم مضر نیستند؛ به‌خصوص اگر آنها را با شیوه‌های سالمی برطرف کنید.

جایگزین‌های سالم زیادی به‌جای مواد قندی و پرنمک وجود دارند. به‌جای مواد پرشکر از میوه استفاده کنید. سیب یا پرتقال فیبر و ویتامین‌های موردنیاز بدن را تأمین می‌کند.

اگر میل به مصرف مواد شور پیدا کرده‌اید، می‌توانید از آجیل‌های کم‌نمک استفاده کنید. مصرف سبزیجات خام هم مفید است.

10

کرفس

دکتر مهمت اوز ، مجری برنامه The Dr. Oz Show ، می گوید که این میان وعده سالم کامل است زیرا کالری کمی دارد و محتوای آب بالایی دارد. او توضیح می‌دهد: «اگر کسی هستید که دوست دارید دائماً چیزی در دهان داشته باشید، این عالی است زیرا فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید و هیدراتاسیون خود را افزایش می‌دهید. بیشتر احساس سیری می کنید.

سبزیجات خام

یکی از بهترین راه‌ها برای احساس سیری طولانی‌تر و در نتیجه کاهش اشتها، پر کردن فیبر است. سرنا پون ، متخصص تغذیه و سرآشپز مشهور در لس آنجلس ، می‌گوید یکی از مغذی‌ترین منابع فیبر، سبزیجات خام هستند . پون می‌گوید: «من عاشق تنقلات هویج، فلفل دلمه‌ای رنگارنگ یا نخود قندی هستم که یک لقمه ترد و سیرکننده را فراهم می‌کند.

اب

هیدراته ماندن یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به احساس رضایت بدن است. «بدن شما تا 60٪ آب تشکیل شده است و هیدراتاسیون حیاتی به نگه داشتن آن است در حال اجرا مطلوب، می گوید:” پون. نوشیدن آب زیاد در طول روز همچنین به شما کمک می کند احساس سیری کنید و سیگنال های گرسنگی خود را کنترل کنید.

دانههای چیا

دلیلی وجود دارد که چرا دانه های چیا به عنوان یک غذای فوق العاده معرفی می شوند. این دانه های ریز حاوی فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم (اسیدهای چرب امگا 3) و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. پون توضیح می‌دهد: «دانه‌های چیا به احتمال زیاد به دلیل محتوای فیبرشان در کنترل گرسنگی مؤثر هستند.» یکی از روش های مورد علاقه من برای تهیه دانه چیا، تهیه یک پودینگ سیر کننده با شیر نارگیل و ادویه جات است.

زغال اخته

این ادویه هندی را می توان در غذاهای کاری یافت. “این است که اغلب به عنوان یک دانه استفاده کرد و یا زمین تا به شکل پودر و دارای طعم کمی تلخ است،” توضیح می دهد دکتر اوما Naidoo به ، مدیر روانپزشکی تغذیه و شیوه زندگی در بیمارستان عمومی ماساچوست و نویسنده این مغز خود را در غذا . دکتر نایدو این مطالعه در سال 2010 را برجسته می کند که نشان داد عصاره شنبلیله مصرف چربی رژیم غذایی را در 39 مرد سالم و دارای اضافه وزن کاهش می دهد. می توانید مقداری دانه شنبلیله را با معده خالی میان وعده میل کنید، ادویه را به سس خانگی اضافه کنید یا غذاهای جانبی را با مقداری از آن میل کنید.

کرفس

دکتر مهمت اوز ، مجری برنامه The Dr. Oz Show ، می گوید که این میان وعده سالم کامل است زیرا کالری کمی دارد و محتوای آب بالایی دارد. او توضیح می‌دهد: «اگر کسی هستید که دوست دارید دائماً چیزی در دهان داشته باشید، این عالی است زیرا فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید و هیدراتاسیون خود را افزایش می‌دهید. بیشتر احساس سیری می کنید.

بادام ها

این آجیل های محبوب میان وعده پر از پروتئین، چربی های سالم و فیبر هستند که به شما کمک می کند احساس سیری کنید. سعی کنید هر روز صبح یک یا دو مشت بادام بخورید. دکتر اوز می‌گوید: اگر می‌خواهید آن را تغییر دهید، سعی کنید از کره بادام به عنوان خوراک کرفس استفاده کنید.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر منبع خوبی از فیبر است. و به گفته دکتر اوز، غذاهای پر فیبر می توانند به کاهش سرعت هضم غذا در روده کمک کنند، که می تواند به جلوگیری از افزایش سریع قند خون کمک کند. او توضیح می دهد: «یک وعده غلات صبحانه با بلغور جو دوسر یا سبوس جو دوسر 3 تا 4 گرم فیبر می دهد. دکتر اوز می افزاید: «مطالعات نشان می دهد که افرادی که بلغور جو دوسر می خورند، در مقایسه با افرادی که بلغور جو دوسر مصرف نمی کنند، سالم تر هستند و وزن بدن کمتری دارند.

مشاوره پزشکی زنان همراه شما از مشاوره تا درمان

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.