جدول وزن | تهیه | مقدار غذای توله سگ

وزن تهیه مقدار غذای توله سگ : به راهرو مواد غذایی سگ در فروشگاه بزرگ تهیه غذای حیوانات خانگی بروید، یا به دنبال قفسه هایی مخصوص مواد غذایی حیوانات خانگی در مغازه بگردید، و ممکن است خیلی سریع منقلب شوید (در آن غرق شوید).

این امر به ویژه برای صاحبان توله سگ ها و احتمالآً برای صاحبان توله سگ که تجربه اول شان است  حتی بیشتر از این هم صدق می کند. کی این کار انقدر پیچیده شد؟ یادش به خیر ، گزینه های غذای سگ بیش از اندازه محدود بودند، حتی صاحبان سگ مسئول خیلی نگران آنچه که برای غذای سگ ها اتفاق می افتد نبودند.

ممکن است این روند اکنون کمی پیچیده تر باشد، اما چیز خوبی است. مواد اولیه با کیفیت بالا با بهترین منبع و فرمولهای رژیمی خاص منجر به بهبود سلامت کلی برای همه توله سگ ها مان می شوند.

و کلاً غذایی که به توله سگ تان می دهید به اندازه شناخت نیازهای تغذیه ای خاص سگ تان اهمیت دارد.

همه توله سگ ها با هم فرق دارند، بنابراین در صورتی که در مورد غذای توله سگ تان، برنامه غذایی، سلامتی غذایی  سؤالاتی دارید یا نگرانید، همیشه با دامپزشک تان یا پرورش دهنده سگ مشاوره کنید- انها برای ارائه مشاوره در خدمت شما هستند.   

بیشتر آنهایی که توله سگ دارند از خود می پرسند، “چه مدت باید به توله سگ غذا دهیم؟” یک جدول زمان بندی کلی برای آنچه که توله سگ تان در هر مرحله از سالهای اول زندگی نیاز دارد ارائه می شود.

جدول وزن توله سگ نسبت به غذا :

  • 6-12 هفته ای: توله سگهای در حال رشد باید تغذیه شوند، یک رژیم غذایی خاص برای برآوردن نیازهای غذایی برای رشد عادی تهیه می شود. تغذیه سگ های بزرگتر توله سگ تان را از غذاهای مغذی و مهم محروم می کند. چهار وعده غذایی در یک روز معمولاً برای برآوردن نیازهای غذایی کافی است. سگ هایی از نژاد های بزرگ باید 9 یا 10 هفته از غذای خشک تغذیه شوند؛ سگهای کوچک تا 12 یا 13 هفته از غذای خشک باید استفاده کنند.
  • ·       2-6 ماهه:گاهی اوقات در طی این دوره، وعده های غذایی از چهار وعده به سه وعده در روز کاهش می یابد. یک توله سگ باید تا 12 هفته باید چربی دور شکم و وزن اضافه اش را از دست بدهد. اگر او هنوز در این سن چاق و تپلی است، به اندازه یک توله سگ به او غذا داده می شود تا به از نظر بدنی به سن بلوغ برسد.
  • ·       6-12 ماهه: با دوبار تغذیه در روز آغاز کنید. عقیم کردن و نازاسازی نیازهای انرژی را کمی کاهش می دهد؛ بعد از این روش، از تغذیه توله سگ با مواد مغذی غنی به تغذیه بقاء بزرگسالی تغییر می دهید. نژادهای کوچک در عرض 7 تا 9 ماه تغییر ایجاد می کنند، نژادهای بزرگتر در عرض 12، 13 حتی 14 ماه تغییر می کنند. با رعایت جوانب احتیاط: بهتر است کمی بیشتر از مدت زمان کافی به توله سگ غذا دهید.
  • بعد از یک سالگی: بیشتر صاحبان دو تا نیم سهم در یک روز به سگ های بزرگسال غذا می دهند.

من باید به توله سگم چقدر غذا بدهم؟

صحبتهایی در مورد تغذیه سگی وجود دارد: به سگ نگاه کنید، نه به ظرف غذا. وضعیت بدنی، نه مقدار غذای خورده شده یا باقیمانده در کاسه، باید تعیین کننده اندازه های سهم غذا باشند. اندازه های سهم غذا به متابولیسم فردی و نوع بدن بستگی دارد، و نیازهای غذایی از سگی به سگ دیگر متفاوت است. اگر توله سگ تان گاهی اوقات یک وعده غذا نخورد یا غذای کمی بخورد، نگران نباشید. این بدان معنا است که توله سگ آماده خذف یک وعده غذایی است یا اینکه غذای زیادی به او دادید، در این مورد به راحتی مقدار غذای مصرف شده کاهش می یابد.

همچنین، اگر شما در حال آموزش مبتنی بر خوراکی با توله سگ تان هستید، مقدار غذای تان در هر وعده غذایی را مطابق آن تنظیم کنید. هر وقت با خوراکی ها آموزش می دهید، مقدار آن را تا حد امکان کم نگهدارید.

چند وقت یکبار باید به تووزن تهیه مقدار غذای توله سگله سگم غذا دهم؟

مانند نوزادان انسان، توله سگ ها روزانه به وعده های غذایی بسیار کوچک، از یک غذای تهیه شده برای نیازهای غذایی خاص شان نیاز دارند. بیشتر سگها نه همه آنها سریع غذای شان را تمام می کنند. برای جلوگیری از عادتهای بد غذایی، در زمانهای منظم و در مقادیر منظم به آنها غذا دهید و بیش از 10 تا 20 دقیق غذا را رها نکنید.

مربی و همینطور دامپزشک تان منبع راهنمایی عالی برای هر دو این سؤالات خواهند بود.

آیا ارزش دارد برای توله سگ غذای گرانی تهیه شود؟

غذای پریمیوم چگالی غذایی بالاتری دارد، از این رو شما می توانید با دادن غذای کم به سگ تان به نتایج مشابهی برسید. همچنین، غذاهای پریمیوم مجموعه ای از مواد غذایی منحصر به فرد و پایداری دارند؛ ترکیب برندهای تجاری از بسته به بسته دیگر متفاوت اند.

شرکتهای بزرگ غذای سگ در تولید محصول و تحقیقات سرمایه گذاری زیادی انجام می دهند، و مرتباً فرمولها را ارتقاء می دهند تا بتوانند پا به پای رقبای شان پیش روند. این بدان معنا است که تغذیه با غذای پریمیوم شما را در راستای آخرین روشهای علمی تغذیه سگی قرار می دهد. وزن تهیه مقدار غذای توله سگ

غذای خشک، غذای مرطوب، یا هردو؟

بیشتر شرکتهای تهیه کننده غذای حیوانات خانگی با دانشمندان تغذیه سگ همکاری دارند تا فرمولهای خاصی را برای هر دو توله سگ ها از نژاد بزرگ و نژاد کوچک توسعه دهند.

  • غذای کنسروی گرانترین غذا است، و اغلب برای سگها بسیار خوش مزه است. مراقب ادعاهای غذاهایی از “همه نوع گوشت” باشید. سگ تان باید رژیم غذایی کامل و متعادلی داشته باشد تا نیازهای غذایی اش برآورده شود. گوشت به تنهایی نمی تواند همه نیازهای غذایی را برآورده سازد.
  • غذای نیمه مرطوب در بسته های یک وعده ای موجود است. معمولاً مثل همبرگر تهیه می شود.
  • کیبل کاملاً اقتصادی و مقرون به صرفه است، و تهیه کنندگان اصلی رژیم غذایی کامل و متعادلی را برای سگها از همه اندازه و سن ارائه می دهند. غذای خشک دقیقاً به همان صورت که از کیسه بیرون می آید تغذیه می شود.

برخی از دارندگان سگ معتقد اند که مزیت بهداشت دهانی در کیبل سفت وجود دارد به خاطر اینکه اصطحکاک ایجاد شده به سالم مانده لثه ها و دندانها کمک می کند. کیبل را می توان یا با آب یا با غذای کنسروی خیس کرد. هر چند لازم نیست، اما خیس کردن آن ممکن است غذای را خوشمزه تر کند.

نوشته های مرتبط

غذا برای توله سگ های بزرگ و توله سگ های کوچک

تفاوتهایی بین نیازهای غذایی سگهایی از نژاد کوچک و نژاد بزرگ وجود دارد، و این در مورد توله سگ ها نیز صدق می کند. سگهای بالغ که وزن شان کمتر از 20 پوند است سگهای از نژاد کوچک محسوب می شوند. این توله سگ ها سریع رشد می کنند و ممکن است در عرض 9 ماه به بزرگسالی برسند. توله سگهای نژاد بزرگ (20 پوند و بالاتر)، رشد خیلی کندی دارند- 15 تا 24 ماه طول می کشد تا به اندازه کامل و بلوغ برسند.

برای وزن و میزان رشد توله سگ تان چارت تهیه کنید

  • چارت های رشد-و-وزن به صورت چاپی و آنلاین موجود اند. توله سگ را هفتگی وزن کنید و پیشرفت آن را بنویسید، او را با چارتهای وزن مناسب برای این نژاد مقایسه کنید. مصرف غذای او را تنظیم کنید تا به میانگین نرخ رشد برسید.
  • وزنسنجی یک سگ، حتی سگی که خیلی ورجه ورجه می کند، کار راحتی است. فقط خود را وزن کنید، بعد خودتان را در حالی که سگ تان را نگه داشتید وزن کنید. وزنها را از هم کم کنید- وزن توله سگ به دست می اید. خدمت شما!
  • در هر حالت در مورد یک اونس یا دو اونس نگران نباشید، هیچ دو سگ، حتی در بین نژادها، دقیقاً مثل هم نیستند.
  • یک سگ جوان که وزن بیش از حدی دارد به خاطر فشار بر مفاصل نابالغ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات ارتوپدی قرار می گیرد. مرض چاقی نیز منجر به دیابت، بیماریهای قلبی و سایر اندامها، و بی حالی عمومی می شود.

توله سگ من التماس می کند! آیا باید با غذای مردم یا پس مانده هایی غذایی به او غذا دهم؟ یک سیب زمین سرخ کرده کوچک به سیب زمین دیگر، و به سیب زمینی دیگر منتهی یم شود.

بزودی، یک سگ چاق شما را از روی مبل دو نفره هل خواهد داد. همچنین، یک رژیم ثابت از پس مانده های سفره عدم تعادل غذایی را ایجاد می کند، و برخی از مواد غذایی و ادویه جات در غذاهای مورد علاقه تان موجب ناراحتی معده در سگ ها می شود.

نگاه ملتمسانه سگی که التماس می کند می تواند غیر قابل تحمل و سخت باشد. این اتفاقی نیست. سگ در طول مشارکت طولانی مدت اش با انسان، روشهای حیله گری سوء استفاده از عادت انسان در برقراری ارتباط بین غذا با مهربانی را کامل کرده است.

در زمانهای ماقبل تاریخ، سگهای نیمه اهلی در ابتدا محبت انسانها را به عنوان تهیه کننده غذا جلب می کردند. هر چه این دو گونه به هم نزدیکتر می شدند، سگها رفتارهای التماسی را تغییر می دادند تا نتایج را به حداکثر برسانند: هر چه سگها سوزناک تر به نظر برسند، تکه های غذای بیشتری سر راهش ریخته می شود. سگها از آن زمان این روش را به روش شکار با ریسک کمتر، با پاداش بیشتر تغییر دادند.

اما گول نخورید: التماس کردن بحران عاطفی یا معیاری برای عشق تان نیست. این همان چیزی است که ممکن است دانشمندان یک استراتژی بقاء تکاملی بنامند، یا آنچه که بقیه ما ممکن است آن را کلک و حقه بنامیم.

اجازه دهید تا سگ تان شما را در بیش از حد غذا دادن به او، یا دادن رژیم غذایی ثابت از پس مانده های مواد غذایی در یک نمایش اشتباه از مهربانی  مقصر بداند، که می تواند نتایج مضر و حتی کشنده ای در پی داشته باشد.

دادن لقمه های چرب و نرم به توله سگ

  • تغذیه توله سگ تان هنگام ورود به خانه ممکن است اضطراب جدایی توله سگ را تقویت کند. بازی و تیمار کردن روش مثبت تری برای گفتن سلام است.
  • در زمان نیاز از نظر پزشکی، می توانید رژیمهای غذایی تجویز شده کنسرو یا خشک را از دامپزشک برای تغذیه سگ های مبتلا به بیماریهای کلیوی، بیماری قلبی، دیابت، و سایر بیماریهای جدی خریداری کنید. این غذاها هرگز نباید بدون نسخه مصرف شوند. 
  • برخی از مکمل های ویتامین یا مواد معدنی، وقتی به اشتباه مصرف شوند (مثل کلسیم اضافی که به یک سگ از نژاد بزرگ در یک رژیم غذایی مناسب داده می شود)، بیشتر از اینکه مفید باشد اسیب می رساند.
  • قبل از ایجاد تغییر اساسی در رژیم غذایی سگ تان، با دامپزشک تان ، و در صورت امکان، با مربی تان مشورت کنید. وقتی فرمول انتخاب شد، آن را ادامه دهید. تغییرات ناگهانی در غذا ممکن است موجب بروز مشکلات در هضم غذا شوند.
  • بخشهای کوچکی از تکه های هویچ یا سیب میان وعده های کم کالری سالمی هستند که بیشتر سگها دوست دارند.
  • آب شیرین باید همیشه در دسترس باشد. در ماههای تابستان، چندین محل آب درون خانه/خارج از خانه فراهم کنید. برای جلوگیری از تجمع باکتریها، هر روز کاسه آب را بشویید.

چگونه می توان تغذیه توله سگ را به تغذیه سگ های بالغ و بزرگسال تغییر داد:وزن تهیه مقدار غذای توله سگ

وقتی تغذیه از توله سگ به تغذیه سگ های بزرگ تغییر می کند، این تغییر باید به تدریج در طول چند روز انجام شود. تغییر ناگهانی در رژیم غذایی سگ تان ممکن است موجب ناراحتی معده شود. با دامپزشک تان در مورد بهترین غذا برای سگ تان صحبت کنید.

مطمئن شوید همه با این برنامه آشنا هستند

همه خانواده تان باید متعهد به رژیم غذایی سگ تان باشند. اگر لقمه چرب و نرمی برای اعانه در خانواده تان وجود داشته باشد، سگ تان آن را پیدا خواهد کرد و از آن استفاده خواهد کرد، پس کار خوبی که تلاش می کردید انجام دهید ضایع می شود.

تمیز نگهداشتن سگ تلاش آگاهانه ای است که از طرف همه افراد در تیم تان انجام می شود.

به سگ یک استخوان بدهید؟مواظب باشید! وزن تهیه مقدار غذای توله سگ

بهترین توصیه ما در اینجا احتیاط است. استخوان های مرغ خانگی و گوشت خوک، یا استخوانهای پخته شده از هر نوع، کاملاً ممنوع هستند. آنها به قطعات ریزی خرد می شوند که می توانند موجب خفگی شوند و آسیب جدی به دهان، گلو یا روده سگ وارد کنند.

هر استخوان، در واقع، به تکه های کوچکی جویده می شوند، می تواند روده ها را مسدود کنند و منجر به یبوست نامطبوعی شوند، که می توانند موجب پارگی مدخل یا اندام های داخلی شوند، یا می توانند در گلو فرو روند و نتایج مرگباری به بار آورند. نکته حائز اهمیت این است که استخوان ها ارزش غذایی اندکی دارند.

روشهای دیگری برای ارضاء هوس جویدن سگ وجود دارند. اسباب بازیهای جویدنی تجاری و استخوان های شبیه سازی شده برای سگها در همه اندازه ها موجود اند.

 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.