چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم ؟

چرا با ورزش رژیم لاغر نمیشم: اکثر رژیم ها برای کاهش وزن بعد از یکسال عمل نمی کنند: اینجا دلیل اینکه چرا رژیم موقت عمل می کند، وجود دارد.

  • یک مطالعه جدید یافت کرد که اکثر رژیم ها به کاهش وزن و کاهش فشار خون منجر میشوند، اما این تاثیرات تا حدودی پس از یکسال از بین می رود.
  • در بررسی، مردم رژیم های عامه پسند مانند paleo (سرخ پوستی) keto (کتوژنیک) یا رژیم مدیترانه ای را پیگیری می کنند. اما یکسال بعد، تعداد کمی وزن را نگه میدارند.
  • افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، و آن را حفظ میکنند، احتیاج به یک برنامه قابل تحملی دارند از اینکه به سادگی وارد رژیم شوند.

کاهش وزن و مدیریت وزن دو موضوع خیلی رایج در بین آمریکایی ها است. تنها به هر غذای اینستاگرام بعد از تعطیلات یا درست قبل از فصل تابستان نگاه کنید.

بیشتر رژیم ها، صرفنظر از هرکدام، به کاهش وزن و کاهش فشارخون منجر میشود، اما اثرات مورد نظر تا حد زیادی بعد از یکسال ناپدید می شوند.

تقریبا 45 میلیون آمریکایی سالانه رژیم میگیرند. چرا با ورزش رژیم لاغر نمیشم

بررسی بر اساس نتیجه گیری از 121 کارآزمایی تصادفی با تقریبا 22000 بیمار بود.

سن متوسط 49 سال بود، و هر فرد یک رژیم مشهور را پیگیری میکرد مانند رژیم سرخ پوستی، کتوژنیک یا رژیم مدیترانه ای ـ یا یک رژیم کنترل متناوب مانند احتساب درشت (counting macros) ـ و کاهش وزن گزارش شده و تغییر در عوامل خطر بیماری قلبی.

برطبق بررسی، شواهد نشان می دهد که اکثر رژیم های درشت مغذی، در عرض 6 ماه، به کاهش وزن متعادل و بهبود قابل توجهی در عوامل خطر ساز بیماری قلبی مانند فشار خون نتیجه میدهد.

هرچند که بعد از 12 ماه، تاثیر بر کاهش وزن و بهبود در عوامل خطرساز بیماری قلبی به طور گسترده ای ناپدید می شود.

یک منبع قابل اطمینان مشابه مطالعه ای از 2018، که 29 مطالعه کاهش وزن طولانی مدت را پیگیری میکرد، نشان داد که بیش از نیمی از کاهش وزن ها در حدود 2 سال دوباره به دست آمد، و به وسیله 5 سال، بیش از 80 درصد از وزن از دست رفته بازیافت شد.

چیزی که نشان می دهد این است که افرادی که تمایل به کاهش وزن و نگهداری آن دارند، نیازمند برنامه قابل تحملی است از اینکه به سادگی وارد رژیم شوید.

چرا رژیم ها کوتاه مدت هستند؟ چرا با ورزش رژیم لاغر نمیشم

به طور نمونه زمانی که فردی رژیمی را آغاز می کند، آنها کاهش وزن را بلافاصله میبینند، به خصوص اگر آنها انگیزه دارند و به آن رژیم می چسبند. اما سرانجام ، هنگامی که وزن بدن کاهش پیدا میکند، متابولیسم کاهش پیدا میکند و اغلب مردم سایر رفتارها را فراموش می کنند.

با از دست دادن وزن، متابولیسم شما در مقابل شما جلوگیری میکند و ادامه این روند نزولی را سخت تر می کند.

ما نیاز داریم که به آنچه بهتر برای ما عمل می کند بیشتر هماهنگ باشیم بدون اینکه احساس محرومیت کنیم، باعث میشود ما به سبک های قبلی ناسالم غذا خوردن بازگردیم، حتی اگر فواصل تغذیه خرد یا سهم کنترل شده باشد.

چگونه جلوگیری میشود؟ چرا با ورزش رژیم لاغر نمیشم

نوشته های مرتبط

زمانیکه افراد رژیم خود را شروع میکنند، آنها معمولا خیلی مشتاق و پرشور هستند، و برای آنها آسان است تا غذا آماده کند یا فریزر را با غذاهای سالم نگه دارند”، Despina Hyde-Gand,MS، متخصص تغذیه ثبت شده در برنامه مدیریت وزن NYU Langone گفت. ” همانطور که هفته ها می گذرد، هررفتاری که از ابتدا تغییر داده اند شروع به بازگشت میکند.

 ما باید با بیماران خود برای تغییر کلی سبک زندگی کار کنیم، نه تنها یک رژیم. این جایی که است که ما شکست در موفقیت را می بینیم.”

یک تغییر کلی سبک زندگی چیست؟ دستورالعمل خیلی اسرار آمیز نیست. درحقیقت، کاملا سرراست و آسان است.

به تصمیم نهایی میرسید که درست بخورید و ورزش کنید.

 یکی از بزرگ ترین چیزها که کارشناسان با مردمی که در جستجوی تعادل وزن هستند می بینند، ورزش است.

محدودیت کالری خوب است اما برای حفظ کردن آن، فعالیت های جسمی و ورزش باید برای ایجاد توده بدنی عضلانی افزایش یابد.

هرچه بیشتر یک شخص توده عضلانی داشته باشد، سوخت وساز بدن آنها بیشتر می شود.

Hyde-Gandi اضافه کرد که:”انجام دادن چیزی که برای شما به کار می آید خیلی مهم است.”

“نصایح خیلی زیادی وجود دارد، از کتوژنیک تا سرخ پوستی و روزه متناوب. برخی مردم احساس خوبی میکنند هنگامی که این چیزها را انجام میدهند، و بعضی احساس پستی میکنند.

 شما نیاز دارید که تشخیص دهید که چه چیزی برای شما بهترین است و تعادل را در ساختار غذایی تان پیدا کنید.”

او قانونی از 50-25-25 توصیه کرد، جایی که 50% از هر غذایی سبزیجات، 25% پروتئین خالص، و 25% کربوهیدرات با فیبر بالا است.

 اگر شما آن فرمول را پیگیری کنید، به کنار کاهش وزن، شما احساس خوبی خواهید داشت و قند خونتان متعادل خواهد بود، که در تعادل وزن تان کمک کننده است.”

دیگر توصیه های او برای سالم ماندن، کاهش وزن یا نه، شامل:

  • هفت ساعت خواب شبانه
  • ·       64 تا 80 اونس آب هر روز
  • ·       150 دقیقه ورزش هر هفته

Zarabi گفت:”هیچ رژیمی وجود ندارد که برای همه کار کند”.

آن چیزی است که برای شما بهترین و قابل تحمل ترین برای مدت طولانی است. هر تغییری که شما در غذای روزانه مصرفی خود باعث میشوید هنگامیکه کل کالری خود را کاهش دهید، در حقیقت، همیاری در کاهش وزن خواهد بود. سوال برای مدت زمان است. چرا با ورزش رژیم لاغر نمیشم

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.