روش قطع شیردهی شبانه

قطع شیردهی شبانه:یک سوال بسیار معمول که می­توان پرسید این است که آیا یک کودک می­تواند تمام شب بدون تغذیه بخوابد؟ این مقاله دستورالعمل­های کلی در مورد چگونگی شیردهی شبانه که در هر سنی انتظار می­رود، ارائه می­دهد.به نظر می­رسد متخصصان اطفال با پاسخ این سوال مخالف باشند که یک کودک بدون هیچ تغذیه­ای بتواند تمام شب را بگذراند.

فربر ادعا می­کند که نوزادان بعد از 3 ماهگی نباید شبانه شیر بخورند و همچنین ویس­بلوث معتقد است که نوزادان تا 9 ماهگی نیاز به 1-2 شیردهی در طول شب دارند.

شیردهی شبانه : 6

روش قطع شیردهی شبانه

چگونه در 10 مرحله شیردهی را متوقف کنیم؟

هنگامی که آماده توقف شیردهی هستید، همیشه ایده خوبی است که ابتدا با یک مشاور شیردهی خبره صحبت کنید تا یک برنامه شخصی ارائه دهید. به خصوص اگر در دوران شیردهی با مشکلاتی مانند ورم پستان یا گرفتگی مجاری دست و پنجه نرم کرده اید، اگر در حین از شیر گرفتن با مشکل مواجه شدید، داشتن یک برنامه و جایی برای تغییر دادن آن می تواند مفید باشد.

از نظر فنی، کل فرآیند از شیر گرفتن به محض معرفی غذاهای جامد به کودکتان شروع می شود، بنابراین فکر کردن به عنوان یک فرآیند تدریجی نیز می تواند کمک کننده باشد.

یک مشاور شیردهی می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای برای از شیر گرفتن داشته باشید و این 10 مرحله برای چگونگی توقف شیردهی نیز می تواند به والدین کمک کند تا این روند را طی کنند.

  1. علائم را بشناسید

اگر می‌خواهید شروع به از شیر گرفتن کنید، به دنبال نشانه‌هایی باشید که نشان می‌دهد کودکتان آماده است، که به گفته انجمن سلامت ملی ، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سر خود را در حالت عمودی نگه می دارند

با حمایت نشستن

ابراز علاقه به آنچه می خورید

از دست دادن رفلکس فعال زبان رانش

بی تفاوتی یا بداخلاقی در طول جلسات پرستاری

به عنوان والدین شیرده، ممکن است شما نیز آماده توقف باشید، که به همان اندازه دلیل معتبری برای از شیر گرفتن است. سلامت روانی و جسمی خود را نیز بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا از شیر گرفتن گامی است که باید به خاطر خودتان بردارید یا خیر.

  1. یک برنامه زمانی تنظیم کنید

همانطور که برای توقف شیردهی آماده می شوید، یک ماه کامل به خود فرصت دهید تا این روند را طی کنید. ساخت و ساز در زمان زیاد به شما و کودکتان فضای بیشتری برای تنفس برای موانع و مشکلات می دهد.

کلر لرنر، LCSW، مدیر منابع والدین در صفر تا سه، در واشنگتن دی سی، می‌گوید: همچنین در صورت امکان از شیر گرفتن در طول تغییرات عمده زندگی (مانند دندان درآوردن، نقل مکان، شروع مهدکودک و غیره) اجتناب کنید و متوجه شوید که کودک شما این کار را انجام خواهد داد. زمانی که بیش از حد خسته یا گرسنه نیستند، بیشتر مستعد همکاری باشند.

  1. به آرامی شروع کنید

سهولت در روال از شیر گرفتن به شما و کودکتان اجازه می دهد تا خود را با این تغییر وفق دهید. شما می‌توانید با حذف فقط یک جلسه شیردهی در هفته شروع کنید – مانند ناخوشایندترین تغذیه یا یکی از مواردی که کودک شما کمتر به آن علاقه‌مند است. سپس به تدریج شیر دادن را کنار بگذارید یا زمان‌های بین جلسات را تا زمانی که فقط بطری و/یا مواد جامد بخورند فاصله دهید.

(توجه: اگر کودک شما 9 ماه یا بزرگتر است، می توانید مستقیماً به فنجان شیر دهید ، بنابراین مجبور نیستید در عرض چند ماه او را از شیشه شیر بگیرید.)

اشاره کوتاه

بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که شیردهی را در طی چند هفته متوقف کنید. از شیر گرفتن خیلی سریع می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد، مانند بزرگ شدن سینه برای شما و سردرگمی برای کودک شما.

با آهسته حرکت کردن، شیر کمتر و کمتری تولید خواهید کرد که شیر گرفتن را برای شما راحت تر می کند. همچنین شیر گرفتن را برای کودک شما خوشایندتر می کند، زیرا او به تدریج با شیر دادن کمتر و نوشیدن بیشتر از شیشه یا فنجان سازگار می شود. حتی ممکن است از ایجاد یک دوره ورم پستان ، یک عفونت دردناک ناشی از گرفتگی مجاری جلوگیری کنید.

  1. ایجاد آسایش فیزیکی

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند به تماس پوست به پوست عادت دارند، بنابراین وقتی از شیر می‌گیرید، ممکن است به روش‌های دیگر به برقراری ارتباط فیزیکی کمک کند. به عنوان مثال، می‌توانید یک به یک زمان باکیفیت را با فعالیت‌هایی بگذرانید که آنها را از نظر عاطفی تحریک می‌کند – در آغوش گرفتن با هم در حین خواندن کتاب یا خواندن لالایی، پرسه زدن در زمین بازی، یا ماساژ دادن پشت آنها .

  1. اجازه دهید کوچولوی شما رهبری کند

برخی از نوزادان زمانی که کنترل دارند در از شیر گرفتن مهارت دارند. اگر با اجازه دادن به نوزادتان موافق هستید، به روش آزمایش شده و واقعی «پیشنهاد ندهید، رد نکنید» تکیه کنید. به طور خلاصه، زمانی که فرزندتان ابراز علاقه می کند، پرستاری می کنید، اما در واقع شما آن را آغاز نمی کنید. این سریعترین استراتژی از شیر گرفتن نیست، اما تضمین می کند که نیازهای کودک شما برآورده می شود.

  1. روال تغذیه خود را تغییر دهید

اگر کودک شما در برابر شیشه شیر شما مقاومت می کند، ببینید آیا زمانی که شما در اتاق دیگری هستید آن را از شخص دیگری می پذیرند یا خیر – شاید شریک زندگی شما، خواهر یا برادر بزرگتر، پدربزرگ و مادربزرگ یا پرستار بچه. یا، اگر شما هستید که بطری را سرو می‌کنید، روال خود را تغییر دهید – برای مثال، اگر در اتاق خواب خود پرستاری می‌کنید، سعی کنید در اتاق نشیمن پرستاری کنید و آنها را در موقعیت دیگری نگه دارید.

  1. انتظار مقاومت اولیه را داشته باشید

طبیعی است که نوزادان در مقابل از شیر گرفتن مقاومت کنند. فقط بدانید که بعد از یک یا دو روز سوگواری برای از دست دادن سینه، اکثر کوچولوها بدون مشکل شروع به خوردن غذاهای جامد و نوشیدن مایعات از بطری یا فنجان می کنند. نوزادان سالم معمولاً زمانی که به اندازه کافی گرسنه هستند غذا می خورند، مهم نیست چقدر دوست دارند شیر بدهند.

  1. پرهیز از درگیری

دلیل دیگر برای آهسته مصرف کردن: پس از پایان سریع شیردهی ، می‌توانید سینه‌های خود را دچار گرفتگی کنید. چرا؟ مجاری شیر شما یادداشتی را که برای کاهش تولید شیر نیاز دارند را از دست می دهند و تمام آن شیر جایی برای رفتن ندارد. اگر سیر هستید، درد را با کمپرس یخ خنک یا استامینوفن تسکین دهید. یا به پمپ سینه مطمئن خود برسید و شیر پمپ شده را در شیشه سرو کنید یا آن را با غلات کودکتان مخلوط کنید.

  1. کاهش را در نظر بگیرید

همه یا هیچ، تنها گزینه شما برای از شیر گرفتن نیست. بسیاری از والدین شاغل از شیر گرفتن نسبی را انتخاب می‌کنند، جایی که شیشه شیر در طول روز تغذیه می‌شود و شما وقتی در خانه هستید، شیر می‌دهید. در اینجا راهکارهای دیگری برای از شیر گرفتن جزئی آورده شده است.

شیردهی و تغذیه با شیرخشک: والدین ترکیبی زمانی که با نوزاد هستند، شیر می‌دهند، اما شیر خشک را به پرستار خود می‌دهند. این ممکن است به معنای پرستاری درست قبل از رفتن به محل کار و به محض اینکه در خانه هستید برای جلوگیری از گرفتگی باشد. در آخر هفته ها، اگر شیر شما کم است، ممکن است بخواهید با شیر خشک مکمل مصرف کنید.

شیردهی و پمپاژ کردن: سایر والدین در محل کار پمپاژ می کنند تا مراقب آنها بتواند شیر مادر را در شیشه شیر قرار دهد. شما به همان دفعاتی که فرزندتان شیر می دهد، پمپاژ می کنید، شاید حدود سه جلسه 15 دقیقه ای در روز.

با آنچه برای شما مفید است، مکمل کنید. شما همچنین می توانید تا جایی از شیر بگیرید که فقط هر چند وقت یک بار که می خواهید شیر می دهید یا شیر می دهید و بقیه زمان را با شیر خشک تغذیه می کنید. بدن شما تا زمانی که به پمپاژ کردن یا شیردهی ادامه می‌دهید می‌تواند به تولید شیر ادامه دهد، بنابراین حتی اگر یک بار در روز در شب باشد، می‌توانید آن را برای سبک زندگی‌تان مناسب کنید.

  1. احساسات خود را بررسی کنید

کودک شما تنها کسی نیست که باید خود را با از شیر گرفتن وفق دهد. شما باید با طوفانی از احساسات کنار بیایید – برای مثال، برخی از والدین ممکن است بخواهند از نیازهای فیزیکی شیردهی فاصله بگیرند، در حالی که دیگران احساس طرد شدن از

پستان‌های کودکشان داشته باشند. و حتی اگر از اینکه سفر شیردهی خود را به پایان می‌رسانید خوشحال هستید، طبیعی است که در مورد بزرگ‌تر شدن کودکتان احساس دلتنگی کنید.

بهترین شرط شما؟ استقلال آنها را در آغوش بگیرید، بدانید که از شیر گرفتن یک تجربه احساسی است و تمام احساسات شما معتبر است، و با والدین دیگری که می توانند ارتباط برقرار کنند صحبت کنید.

 

روش قطع وگرفتن شیر کودک

 

چه کسی درست می­گوید؟ آنها هر دو متخصص اطفال هستند که تجربه زیادی دارند. با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید و پاسخ احتمالا چیزی متفاوت خواهد بود.

اگرچه من واقعا دوست دارم که کتاب فربر را بخوانم و از آن یاد بگیرم، نمیتوانم به درستی انجامش دهم، حتی توصیه به مصرف 3 ماهه در شبانه­روز می­کنم. به نظرم افراطی است که فکر کنیم همه بچه­ها مخصوصا نوزادان شیرخوار بتوانند این کار را انجام دهند.

بعضی از والدین به اندازه کافی خوش­شانس هستند که فرزندشان آن را حتی وقتی کوچک هستند، انجام می­دهند اما بسیاری از والدین نمی­توانند به این خوش شانسی باشند.

قطع شیردهی شبانه

به طور کلی من افراط گرا نیستم و زمانی که در شب گرسنه می­شود، من با احتیاط به خطا می­افتم.

نوشته های مرتبط

مطمئنا که برای ما خیلی راحت است که کودک در شب شیر نخورد، اما بزرگسالانی هستند که حتی نمی­توانند 12 ساعت بدون غذا بخوابند، بنابراین مشخص نیست که چرا از نوزادانمان چنین انتظاری داریم.

من به همه نشکستن خواب و ترویج خواب سالم برای نوزادان را توصیه نمی­کنم تا زمانی که کودک شما نشانه­ای از آمادگی­اش را نشان دهد و این سن در هر کودک متفاوت می­باشد.

در حال حاضر، می­دانم که دشوار است که تعیین زمان دقیق از شیر گرفتن کودک شما در شب آماده می کند. به همین دلیل من یک پرسشنامه ایجاد کردم که آیا کودک شما آماده گرفتن از شیر شبانه است؟ این بسیار کوتاه است (فقط 5 سوال ) و آسان است،

بنابراین اگر شما در حال مبارزه با این که آیا کودک شما آماده برای گرفتن از شیر شبانه است، من پیشنهاد می­کنم شما این پرسشنامه دریافت کنید تا به شما کمک کند که تعیین کنید که آیا کودک شما آماده­ی از شیر گرفتن شبانه است یا اینکه کمی باید صبر کنید.

در ادامه اطلاعاتی در مورد تعداد شیردهی در شب، در سنین مختلف وجود دارد، که در دامنه­ی “عادی” هستند (به تجربه­ی من)، اعلام خطر نکنید که راه­های بیشتری برای خوردن وجود دارد.

 

از چند ماهگی شیر شب نوزاد را قطع کنیم

هیچ قانون رسمی برای نحوه توقف شیردهی وجود ندارد، اما چند نکته می تواند این انتقال را به راحتی انجام دهد.

برای برخی از افراد، شروع با شیردهی یا شیردهی یک چالش است، بنابراین ممکن است در نظر نگیرید که وقتی آماده توقف شیردهی هستید چه اتفاقی می‌افتد. نحوه توقف شیردهی همیشه چیزی نیست که در آموزش زایمان پوشش داده شود، بنابراین ما

نکاتی برای انجام این فرآیند نیز داریم.

از شیر گرفتن می تواند بسیار شبیه به شروع پرستاری باشد: برای برخی آسان است، برای برخی دیگر چالش برانگیزتر است و می تواند در طول مسیر پر از شگفتی باشد. دایان بنگسون، نویسنده کتاب «چگونه از شیر گرفتن اتفاق می‌افتد » و رهبر قدیمی لیگ

اوهایو لا لچه، می‌گوید: «درست مانند هر جنبه دیگری از مادر شدن، از شیر گرفتن به ندرت آنطور که ما فکر می‌کنیم اتفاق می‌افتد».

قطع شیردهی شبانه

  • نوزادان 3 ماهه: شیردهی هر 2-3 ساعت یک بار، در صورت تقاضا
  • 3-4 ماهه: 2-3 بار شیردهی در هر شب یا هر 3-6 ساعت در صورت تقاضا
  • 5-6 ماهه: 1-2 بار شیردهی
  • 7-9 ماهه: 1 بار شاید 2 بار شیردهی
  • 10-12 ماهه: گاهی اوقات یک بار شیردهی
  • بیشتر از 12 ماهگی: به طور کلی هیچگونه شیردهی.

در حالی که سفر از شیر گرفتن ممکن است برای هر فردی متفاوت به نظر برسد، در اینجا چند پیشنهاد برای توقف شیردهی در 10 مرحله وجود دارد.

آکادمی اطفال آمریکا (AAP)  توصیه می کند که نوزادان در شش ماه اول زندگی خود فقط شیر انسان مصرف کنند. پس از آن، آنها باید با خوردن انواع غذاهای جامد، ترجیحاً حداقل برای یک سال، به شیردهی خود ادامه دهند. اما AAP از ” تداوم شیردهی پس از

معرفی غذاهای جامد تا زمانی که شما و کودکتان بخواهید، برای دو سال یا بیشتر” پشتیبانی می کند.

اگر نه شما و نه کودکتان آماده نباشید، عجله ای برای از شیر گرفتن وجود ندارد. یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که از شیر گرفتن بعد از 7 ماه با مزایایی مانند رشد حرکتی درشت، بینایی و فعالیت‌های بدنی خودمختار همراه است.

البته این رهنمودها به طور کامل مشخص نشده اند و والدین می توانند هر زمان که بخواهند از شیر بگیرند. آنها همچنین می توانند تغذیه با شیر خشک یا ترکیبی از شیر مادر و شیر خشک را به جای آن انتخاب کنند. اگر به صورت ترکیبی تغذیه می‌کنید، ممکن

است نیاز داشته باشید که شیر مادر خود را کاهش دهید تا به اندازه‌ای تولید نکنید، که روندی مشابه با شیر گرفتن را دنبال می‌کند.

نکته اصلی این است که “بهترین” زمان برای توقف شیردهی وجود ندارد. تصمیم برای توقف شیردهی یک تصمیم شخصی است که تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند بازگشت به کار، خلق و خوی کودک یا چالش های فیزیکی قرار دارد. هیچ جدول زمانی درست یا

غلطی برای از شیر گرفتن نوزاد وجود ندارد.

از شیر گرفتن شبانه نوزاد

 

برای هر نوزاد متفاوت از دیگری است. ولی بیشتر نوزادان، چیزی بین رده های سنی ۴ و ۶ ماه در طول روز به اندازه کافی کالری دریافت می کنند تا آنان را هنگام شب به مدت ۵ تا ۶ ساعت حفظ کند.

با اینهمه، به هیچ وجه برای نوزادان کم سن و سال تر غیرعادی نیست که بدون نیاز به غذا برای مدت های بسیار طولانی تر بخوابند و یا نوزادان بزرگتری که همچنان برای غذا خوردن از خواب بیدار می شوند.

همزمان با این امر، کودکتان احتیاجات مهم دیگری دارد. چند چیز برای نوزاد خرسندتر و اطمینان بخش تر از در آغوش پدر یا مادر بودن و غذا دادن به او است.

اگر به تازگی به سرکار برگشته اید و کودک در طول روز کمتر به شما دسترسی دارد، ممکن است که در هنگام شب به عنوان روشی از ارتباط و پیوند مجدد با شما مایل باشد تا به او شیر بدهید یا از یک شیشه شیر بنوشد.

و هنگامی که نوزادتان در حال دندان درآوردن می باشد، دچار سرما خوردگی شده، یا متحمل یک تغییر رشد و تکاملی شده است احتمال می رود که متوجه شوید بیشتر اوقات از خواب بیدار می شود.

براساس تمام این دلایل، به تدریج و به آرامی ره یافتن به فرایند از شیر گرفتن مهم است. به خاطر بسپارید که نوزادتان هنوزهم کم سن و سال است و برای آسایش، نزدیکی و صمیمیت و اطمینان خاطر (مجدد) شدیداً به ویژه از سوی شما نیازمند است.

قطع شیردهی شبانه

 قطع شیردهی شبانه کودک شما

 

1-اگر کودکتان  4تا7 ماهه است احتمالاً می توانید او را از شیردر شب بگیرید. البته، حتی اگر کودکتان نیازی ندارد که در نیمه شب تغذیه شود، ممکن است هنوزهم مایل به بیدار شدن باشد.

نوزادانی که عادت دارند به هنگام شب چند مرتبه غذا بخورند تمایل دارند تا از روی عادت بیدار شوند و تغییر این روال یکنواخت می تواند وقت گیر باشد. اگر به شدت از خواب محروم هستید حفظ سلامتی و بهروزی سخت می باشد.

از اینرو تصمیم گیری برای پایان دادن به تغذیه شبانه نوزادتان تا حدودی مبتنی بر این است که این امر چگونه شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر از شیردادن یا ارائه یک شیشه شیر به نوزادتان در هنگام شب لذت می برید، هیچ دلیلی برای متوقف کردن این کار وجود ندارد. چراکه او سرانجام به تنهایی این کار را ترک می کند.

از طرف دیگر، اگر متوجه شده اید که احساس می کنید بدخلق و خو و بسیار خسته هستید و نوزادتان هم به لحاظ جسمانی آماده تغییر می باشد، ممکن است هم اکنون زمان از شیرگرفتن شبانه او باشد. اگر مطمئن نیستید که نوزادتان آماده این کار می باشد یا نه، با پزشک او صحبت کنید.

پزشک می تواند به شما کمک کند تا همه مسائل را بررسی کنید و شما را یاری می رساند تا براساس چگونگی رشد نوزادتان تصمیم گیری کنید.

2-   به آهستگی و به تدریج فرایند از شیرگرفتن را شروع کنید. به کودک تان برای دوره زمانی کوتاه تری با هر پستان شیر داده یا مقدار کمتری از شیر در شیشه شیر او در هنگام شب به او بدهید. سعی کنید فواصل زمانی بین تغذیه ها را از طریق تحسین و دلگرمی و آرام کردن نوزادتان به منظور خوابیدن طولانی کنید.

3-  همان طور که نوزادتان رشد می کند و فعال تر می شود اطمینان حاصل کنید که او در طول روز به مقدار زیادی می خورد، ممکن است که او مایل نباشد تا شیردادن به او یا نوشیدن یک شیشه شیر در طول روز متوقف شود و ممکن است که او سعی کند تا انجام این کار را به هنگام شب جبران کند.

برای اطمینان از اینکه او به اندازه کافی می خورد، وقفه های زمانبندی شده ای را در طول روز برای یک شیشه شیر آرامش بخش یا مدت شیردادن به او در یک مکان بدون عوامل بازدارنده درنظر بگیرید.

قطع شیردهی شبانه کودک

4-  به نوزاد در هنگام عصر غذای بیشتری بدهید چراکه در این صورت در نیمه شب گرسنه نخواهد شد.

سعی نکنید که در طول زمانی از تغییر و تحول نوزاد خود را به هنگام شب از شیر بگیرید. برای مثال، اگر درست در شرف بازگشت به سرکار یا رفتن به تعطیلات خانوادگی هستید این کار را انجام ندهید.

اگر به تازگی در طول روز دسترسی به شما کمتر شده است، مطمئن شوید که در هنگام با هم بودن زمان بیشتری را برای بغل و نوازش کردن نوزادتان در نظر می گیرید.

از اینرو او پیوستگی بیشتری را احساس خواهد کرد و کمتر احتمال دارد که در نیمه ی شب جویای آرامش و آسایش شود.

5-هنگامی که کودکتان در طول شب گریه می کند، همسرتان او را آرام کند. اگر شما کسی هستید که به هنگام شب از او مراقبت می کنید، احتمالاً  عطر و بوی خودتان یا شیر پستان شما موجب می شود که نوزادتان مایل به تغذیه کردن باشد. اگر کودک را کنار خود می خوابانید، در عوض قراردادن یک گهواره  را کنار همسرتان روی تخت در نظر بگیرید.

6- شیردهی را به تدریج کنار بگذارید، یک مرتبه در هر اوقات. هنگامی که کودکتان تان به منظور تغذیه کردن بیدار می شود به او آرامش و آسودگی بخشید و توضیح دهید که هم اکنون زمان خوابیدن است ، نه خوردن.

به او بگویید که می تواند در هنگام صبح شیر سینه شما را بخورد یا شیشه شیر خود را بیاشامد، ولی الان زمان خوابیدن است. در حالیکه او را تحسین می کنید با جدیت و به آرامی با او صحبت کنید، اما او را بلند نکنید.

حتی اگر او برای درک کلمات شما خیلی کم سن و سال باشد به تدریج معنی را متوجه می شود و حضور شما آرامش بخش خواهد بود. در بسیاری از موارد، نوزادان قبل از سازگاری با سیستم جدید تنها کمی به مدت یک یا دو شب گریه می کنند.

اگر سعی می کنید که تغذیه کردن ها را کنار بگذارید و نوزادتان به طرز تسکین ناپذیری به مدت چند شب پشت سرهم گریه می کند، به روال یکنواخت معمول خود برگردید و دوباره در عرض 1 یا 2 هفته سعی کنید.قطع شیردهی شبانه

راهکارهایی برای قطع کردن شیر مادر و شیردهی چیست ؟


اگر تصمیم به عدم تغذیه با شیر مادر داشته باشید، یا اگر آماده از شیر گرفتن کودک خود باشید، شما می¬خواهید که شیر خود را قطع کنید. اگر کودکتان را از شیر میگیرید، بهتر است سعی کنید این کار را به تدریج بکنید.
از شیر گرفتن منظم به بدن شما اجازه میدهد تا به آرامی میزان شیر خود را کاهش دهید. هنگامی که میزان شیر شما به آرامی کاهش مییابد، احتمال ابتلا به درد پستان کمتر میشود.
اگر بخواهید از ابتدا درست شیردهی را قطع کنید، باید بدانید که با شیر ندادن به کودکتان بدن شما تولید شیر را متوقف خواهد کرد.
اما، این کار به یکباره اتفاق نخواهد افتاد. ممکن است چند هفته طول بکشد و در عین حال ممکن است درد و سوزش در سینه را تجربه کنید.
سعی کنید ناراحتی را تسکین دهید، می¬توانید یک سوتین حمایتی بپوشید و کمپرس سرد بر روی سینه¬های خود قرار دهید.
اگر برای تسکین درد نیاز به دوشیدن شیر دارید، فقط به اندازه¬ای شیر بدوشید که احساس خوبی داشته باشید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.