اولین پریود بعد از سقط جنین

اولین پریود بعد از سقط  :اولین دوره پریود نسبت به حالتهای عادی شدیدتر میباشد. و با گرفتگی عضلانی شدیدی همراه است. البته شاید تمامی خانمها این گرفتگی عضلانی را تجربه نکنند. شما همچنین ممکن است با لخته های خون مواجه و پریود شما 4 تا 7 روز به طول انجامد.

سقط جنین منجر به شروع مجدد چرخه قاعدگی می شود. اکثر مردم 4 تا 8 هفته بعد از سقط پریود می شوند.

اولین دوره‌های بعد از سقط پزشکی ممکن است سنگین‌تر و طولانی‌تر از قبل باشد، در حالی که اولین دوره بعد از سقط جراحی ممکن است کوتاه‌تر و سبک‌تر باشد.

اگر پریودهای فردی 8 هفته بعد از سقط شروع نشد یا بعد از 3 ماه به حالت عادی برگشت، باید با پزشک خود صحبت کند.

خونریزی پس از سقط معمولی است. اگر این بسیار سنگین است، بیش از 2 هفته ادامه پیدا می کند، یا حاوی لخته های خونی بزرگتر از یک لیمو است، فرد باید با پزشک خود صحبت کند.

بعد از سقط چه زمانی پریود دوباره شروع می شود؟

 

سقط جنین یک روش پزشکی کم خطر است که به بارداری پایان می دهد. اولین قاعدگی فرد معمولاً 4 تا 8 هفته پس از سقط جنین رخ می دهد.

این مقاله به این می پردازد که افراد می توانند انتظار داشته باشند که بعد از سقط چه اتفاقی برای پریودهایشان بیفتد. در ادامه بخوانید تا بدانید سقط جنین های پزشکی و جراحی چگونه بر چرخه قاعدگی تاثیر می گذارد.

سقط جنین چه تاثیری بر چرخه قاعدگی دارد؟

 

فرد معمولاً 4 تا 8 هفته پس از سقط جنین پریود بعدی خود را خواهد داشت. سقط جنین باعث خالی شدن رحم می شود و چرخه قاعدگی دوباره شروع می شود.

تاریخ شروع قاعدگی بعدی یک فرد به این بستگی دارد که آیا آنها از روش های پیشگیری از بارداری استفاده می کنند و اگر چنین است، کدام نوع است.

اگر پریودهای فردی در عرض 8 هفته پس از سقط شروع نشد، باید با پزشک خود صحبت کند.

خونریزی پس از سقط جنین چیست؟

 

بسیاری از افراد پس از سقط جنین دچار خونریزی می شوند. پزشکان به این خونریزی پس از سقط می گویند. استفاده از پدها پس از سقط جنین ممکن است ایده خوبی باشد تا میزان خون از دست رفته را ردیابی کنید.

دو نوع اصلی سقط جنین پزشکی و جراحی است. در اینجا، ما این نوع سقط جنین را مورد بحث قرار می دهیم و ممکن است افراد خونریزی پس از آن تجربه کنند.

خونریزی بعد از سقط پزشکی

سقط طبی زمانی است که پزشک برای پایان دادن به بارداری به فرد قرص سقط می دهد. این نوع سقط جنین در 11 هفته اول بارداری امکان پذیر است.

در طول سقط جنین پزشکی، پزشک دو قرص تجویز می کند: میفپریستون، برای جلوگیری از رشد بیشتر بارداری، و میزوپروستول، برای تحریک رحم برای خارج کردن بافت حاملگی.

میزوپروستول باعث انقباض رحم می شود و بافت حاملگی را مجبور به عبور از واژن می کند. این درمان منجر به خونریزی می شود که می تواند شبیه به قاعدگی سنگین باشد. برخی از افراد خونریزی شدیدتری را نسبت به دیگران تجربه می کنند و ممکن است

حاوی لخته های خونی بزرگ باشد.

فرد ممکن است تا 2 هفته پس از عبور بافت حاملگی لکه بینی یا خونریزی خفیف را تجربه کند.

 

خونریزی بعد از سقط جنین

 

سقط های جراحی معمولاً بعد از هفته دهم بارداری، در سه ماهه دوم بارداری انجام می شود. دو نوع سقط جنین جراحی وجود دارد. اولین مورد آسپیراسیون خلاء است که شامل برداشتن حاملگی با استفاده از ساکشن است. دوم اتساع و تخلیه است که

شامل گشاد شدن دهانه رحم با فورسپس و از بین بردن بارداری با ساکشن است.

سقط های جراحی نیز می توانند باعث خونریزی پس از سقط شوند که ممکن است شبیه به یک دوره معمولی باشد. خونریزی بعد از سقط جنین جراحی معمولاً حدود 1 تا 2 هفته طول می کشد و برخی از افراد ممکن است تا دوره بعدی خود لکه بینی را تجربه

کنند.

آیا باعث پریودهای نامنظم می شود؟

 

برخی از روش های پیشگیری از بارداری ممکن است بر منظم بودن دوره های بعد از سقط تأثیر بگذارد. اگر فردی معمولاً پریودهای نامنظم داشته باشد، ممکن است پس از سقط جنین به این عادت ادامه دهد.

سقط جنین می تواند منجر به استرس عاطفی شود که ممکن است بر چرخه قاعدگی افراد نیز تأثیر بگذارد. تجربه استرس می تواند منظم بودن پریودها را تغییر دهد.

اگر فردی بعد از سقط قاعدگی نامنظم دارد و قبلاً این کار را نکرده است، باید با پزشک خود صحبت کند.اولین پریود بعد از سقط

برای دوره اول پریودی چه انتظاری داریم

 

پس از سقط جنین جراحی، اولین قاعدگی فرد ممکن است کوتاهتر از حد معمول باشد. عمل سقط جنین به طور کامل رحم را خالی می کند، بنابراین بافت کمتری برای دفع وجود دارد که می تواند منجر به پریود سبک تر شود.

اولین قاعدگی فرد ممکن است بعد از سقط پزشکی طولانی تر از حد معمول باشد زیرا در این درمان از هورمون هایی استفاده می شود که ممکن است بر طول چرخه تأثیر بگذارد. این دوره همچنین می‌تواند سنگین‌تر باشد، زیرا بدن ممکن است بافت اضافی برای

خارج کردن پس از عمل داشته باشد.

استفاده از پدها در اولین دوره بعد از سقط جنین به فرد این امکان را می دهد که میزان خونی که از دست می دهد را کنترل کند.

برای دوره دوم پریودی چه انتظاری داریم

 

دوره دوم بعد از سقط جنین احتمالاً به حالت قبل باز می گردد.

با این حال، برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که تنظیم قاعدگی دو یا سه چرخه طول می کشد. اگر این اتفاق نیفتد، باید با پزشک خود صحبت کنند.

چه زمانی می توانید کنترل بارداری را شروع کنید؟

 

افراد می توانند بلافاصله پس از سقط جنین از روش های ضد بارداری استفاده کنند. اگر می‌خواهند از یک دستگاه داخل رحمی (IUD) استفاده کنند، می‌توانند از یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی بخواهند که در همان ملاقاتی که سقط جنین انجام می‌شود، یک

دستگاه داخل رحمی را نصب کند.

آی یو دی یک روش موثر برای پیشگیری از بارداری است. هم آی یو دی های مسی بدون هورمون و هم آی یو دی های پلاستیکی-هورمونی موجود است.

مزیت آی یو دی های مسی این است که بر خلق و خو تاثیر نمی گذارند اما ممکن است باعث پریودهای سنگین تر شوند.

آی یو دی های هورمونی ممکن است قاعدگی را کم کند، اما مانند سایر روش های پیشگیری از بارداری هورمونی، ممکن است بر خلق و خوی تأثیر بگذارد.

کاندوم یک روش قابل اعتماد پیشگیری از بارداری بدون هورمون است که نیازی به جراحی ندارد.

اینکه کدام روش پیشگیری از بارداری استفاده شود یک انتخاب شخصی است و گزینه های مختلف برای افراد مختلف کار می کند.

 

اولین پریود بعد از سقط جنین

 

اما این مساله نیز درتمام خانم ها صادق نیست.تفاوتی بین اولین پریودها بعداز یک سقط جنین طبیعی (مرگ جنین)و یک سقط جنین وجوددارد.تشخیص

اینکه چطور اولین پریود چگونه خواهد بود و چه موقع اتفاق می ا فتد سخت ا ست.

اولین پریود بعد از سقط

خونریزی به دلیل مرگ جنین ظرف یک هفته کند می شود ، ولی لکه بینی تا یک هفته تقریبا” بعد از پایان خونریزی اتفاق می افتد.سطوح hCG به صفر می رسد تا پایان لکه بینی یا ظرف ده روز بعد از مرگ جنین(سقط جنین) یا کورتاژ (D &C)  شما می توانید اولین

قاعدگی را ظرف چهار تا پنج هفته داشته باشید، یا گاهی بیشتر از هفت هفته.

بطور اتفاقی، پریود شما برمی گردد که می تواند سخت یا سبک باشد ، و فعلا” طبیعی نخواهد بود. خونریزی و لکه بینی سریعا” کاهش پیدا می کند. این پریود شما نیست( شما نباید تا 20 روز پریود طبیعی داشته باشید).

بدلیل اینکه بخش کوچکی بافت placental در طی سقط طبیعی یا D &c ازبین می رود . این بافت، که به رحم متصل است به تولید خون ادامه می هد و هورمون های بارداری را تولید می کند.

برحسب اتفاق سطوح hCG به صفر می رسد درنتیجه سیکل جدیدی شروع می شود.  شما نمی توانید انتظار چنین جریانی راقبل از چهار تا هفت هفته داشته باشید .اززمان مرگ جنین تا اولین پریود ، دراین سناریو، نه یا ده هفته خواهد بود.

خونریزی بدلیل مرگ جنین به اتمام می رسد و شما بمدت سه هفته لکه بینی می کنید بعد ازاتمام لکه بینی ممکن است دوباره ظرف چند روز خونریزی شروع شود . گاهی ممکن است شدیدتر باشد و شما احتمال دهید که پریود هستید.

شما باید سطوح hCG تان را چک کنید . این سطوح باید صفر باشند تااین زمان ولی آنها 100 یا بالاتر را نشان می دهند، و دکترتان به شما می گوید که منتظر بمانید. اگر این سطوح بالا بمانند و همه چیز درست پیش برود ، شما خونریزی همراه با خروج مقداری

بافت خواهید داشت.

 

اولین پریود بعد از سقط

میزان خونریزی اولین پریود بعد از سقط جنین

 

اگر این الگو ادامه پیدا کند، شما به D & C یا تجویز داروی Cytotec توسط پزشکتان نیاز دارید تا با کاهش انقباضات مانع بیرون زدگی بافت  شود. افرادیکه لکه بینی دارند حتی پس از چند هفته، ولی سطوح هورمون های hCG شان صفر یا پایین است ، بدلیل عدم

توازن هورمونی است .

اگر اینمورد باشد، دکترتان یک دوز پروژسترون (مقداری از Provera) تجویز خواهد کردکه بدنتان را وادار به عمل کند و دوره پریودش را به اتمام برساند. زمانیکه دارو اثرش می رود افت ناگهانی پروژسترون به بدن شوک میدهد که الان زمان ترشح مخاطی است و شما

خونریزی می کنید.ممکن است شدید یا خفیف باشد ،ولی پریود محسوب می شود.

اولین پریود بعد از سقط

چیکار کنم بعد از سقط زود پریود بشم

 

سیکلی که یک مشکل اساسی را نشان می دهد:اولین پریود بعد از سقط 

خونریزی به آهستگی کاهش پیدا می کند تا شدیدترشود. شما ممکن است از پدهای متعددی دریک روز استفاده کنید و خسته شوید و حتی بیمارشوید و با موقعیت دردناکی که پایان ندارد مواجه شوید . سطوح hCG باید 500 یا بیشتر باشد. پزشکتان ازشما می

خواهد منتظر باشید ، چک کنید و تستی را طبق برنامه به شما بدهد.

خونریزی ممکن است شدید و همراه با تکه هایی ازبافتهای سیاه رنگ باشد. این باعث نگرانی می شود . تست دیگر hCG ممکن است سطح بالاتر یا پایین تر را نشان دهد .شما ممکن است یک بافت باقیمانده در سیستم تولیدمثلی داشته باشید که احتمالا” باید

خارج یا کورتاژ شود (D & C)یا درمان های methotrexate برای ازبین بردن آن انجام شود. پزشک شما می تواند بهترین درمان را پیشنهاد کند برای ازبین بردن این بافت .

درابتدا شما تحت درمان قرار می گیرید بدور ازهرگونه ریسک ناشی ازخونریزی، ازدست دادن هوشیاری یا فقر آهن. بافت باقیمانده دربعضی موارد دچار عفونت می شود.

اولین پریود بعد از سقط

آیا پریودی بعد از یک سقط جنین طبیعی هست؟

 

دراکثر موارد، هیچ علتی برای آگاهی بیش از دوماه وجودندارد، چون شما پس از سقط جنین پریود خواهیدشد.گرچه بعضی خانم ها با علائم Asherman (زخم یا چسبندگی در رحم) بهمراه عواملی از سقط جنین های مکرر و نازایی روبرو می شوند.

اگر پریودها نامنظم باشند چطور؟

پریودهای نامنظم بعد از سقط جنین سخت اتفاق می افتد . شما احساس فشار روانی شدیدی از بارداری خواهید داشت. این جریان روشن، سنگین غیرقابل تعیین است وقتی شما خونریزی داشته باشید

دلایل پریود های نامنظم پس از سقط جنین: اولین پریود بعد از سقط

1)بدن شما سعی دارد از لخته یا بافت باقیمانده در رحم خلاص شود. اگر شما سقط داشته باشید در مرحله اول بارداری اگر آن به شکل پریود عادی باشد شما متوجه نخواهید شد که آن سقط است. ولی اگر سقط در مرحله آخر بارداری باشد ، پریود همراه با خروج لخته و بافت یا جفت است.

2)شما پریود غیرعادی قبل از بارداری داشتید. درصورتیکه دوره پریودتان قبل از بارداری نامنظم بوده باشد، شانس زیادی است که بعد از سقط به همین منوال باشد. ولی، اگر پریود شما قبل از بارداری منظم بوده  فورا” با پزشکتان مشورت کنید.

3)دیگر تخمک گذاری نمی کنید. معمولا” هنگام تخمک گذاری لایه رحم نازک می شود . اگر تخمگ گذاری انجام نشود ، جداره رحم ضخیم می شود و باعث خونریزی می گردد دقیقا” مانند پریودضعیف یا شدید.

4)شما لاغر یا چاق و فربه باشید. پریود غرعادی /نامنظم ممکن است به وزن شما بستگی داشته باشد. اگر خانمی بدلیل رژیم یا ورزش للاغر باشد ممکن است دیگر پریود نداشته باشد.

علت دیر پریود شدن بعد از سقط

 

5)ممکن است دوباره پریود شوید. درصورتیکه بعد از دوماه پریود نشوید، ممکن است دوباره پریود شوید. دراین مورد با پزشکتان مشورت کنید.

کنار آمدن با ناملایمات احساسی حین انتظار برای قاعدگی بعد از سقط جنین طبیعی است که ازنظر احساسی بعد از سقط تزلزل داشته باشید و این مخرب است .

1)پذیرفتن علائمPMS : شما علائم قبل از پریود یا قاعدگی را خواهید داشت مثل کج خلقی، سستی ، که طی این دوره بسیار متداول است . شما با دقت به این علائم احساس می کنید زمان پریود است.

2)بدنتان را دراختیار بگیرید: مهم است بدنتان را وادارکنید پس از سقط جنین پریود داشته باشد. شکم و رحم -تان را با روغن نارگیل ماساژ بدهید. از بدنتان مراقبت کنید درچنین شرایط سختی، بهترین راه را برای اختیار گرفتن بدنتان پیدا کنید. وادارش کنید شروع به

پریود نماید و آن می شنود زمانیکه شما با آرامش به او بگویید.

3)به رویاهایتان بنگرید: قبل از پریود ،پس از سقط به آرزوها یا رویاهایتان توجه کنید که کمک می کند ازنظر جسمی و فکری قوی شوید. رویا هایتان روشن

باشند و شما می توانید تحقق ببخشید به آنها.

خونریزی بعد از سقط تا چه مدت طبیعی است

 

چه این که بافت به خودی خود دفع شود یا دارو مصرف کنید، تجربه مشابهی خواهید داشت. خونریزی و گرفتگی شدیدتر از قاعدگی طبیعی خود خواهید داشت. بافت حاملگی ممکن است مانند لخته های خونی بزرگ به نظر برسد یا ممکن است سفید یا

خاکستری به نظر برسد. شبیه بچه نیست. این روند

نوشته های مرتبط

می تواند دردناک باشد و پزشکان ممکن است برای کمک به این ناراحتی دارویی تجویز کنند. پزشک شما ممکن است داروهای مسکن بدون نسخه را نیز پیشنهاد کند. با پزشک در مورد گزینه های تسکین درد صحبت کنید.

بیشتر بافت در عرض 2 تا 4 ساعت پس از شروع گرفتگی و خونریزی از بین می رود. گرفتگی معمولاً در عرض یک روز متوقف می شود. خونریزی خفیف یا لکه بینی می تواند به مدت 4 تا 6 هفته ادامه داشته باشد. دو هفته پس از گذشتن بافت، پزشک شما ممکن

است یک معاینه اولتراسوند یا آزمایشات دیگر انجام دهد تا مطمئن شوید.اولین پریود بعد از سقط

بارداری بعد از سقط بدون پریود شدن

 

بعد از سقط به خودتان کمک کنید: زمان می برد تا بدنتان پس از سقط بهبود پیدا کند. گرچه، شما به تسریع بهبودی می توانید کمک کنید.

1)قبل از تلاش مجدد به بدنتان فرصت دهید . چند هفته به بدنتان فرصت دهید قبل از بارداری مجدد. این کار احتمال سقط دوباره را پایین می آورد .

2)استراحت و رژیم تان را متعادل کنید: به بدنتان رژیم لازم را بدهید تا سریعتر بهبود پیدا کند. شما می توانید از ویتامین های تجویز شده پزشکتان استفاده کنید. و به اندازه کافی استراحت داشته باشید.

3)پس از سقط با دکتر در تماس باشید. پزشکتان تمریناتی فیزیکی می دهد تا علل سقط را چک کند. این کار کمک بزرگی به  بارداری دوباره می کند.شمما

ابتدا باید علت سقط را پیدا کنید و دوباره تصمیم به مادر شدن بگیرید.

باردارشدن پس ازسقط :

اکثر خانم ها بارداری سالم دارند بعد از سقط جنین درصورتیکه سقط علت جدی ای نداشته باشد. حدود 1% یا 2% خانم ها دوبار سقط دارند . برای افرادیکه بیش از دوبار سقط داشته باشند پزشک  آزمایشات مخصوصی می دهد . بدن شما سریعا” بهبود پیدا می

کند بعد از سقط. ولی زمانیکه سعی می کنید

باردار شویدحالت احساسی شما بیشتر کمک می کند تا حالت جسمانی .حالت احساسی مثل غمگینی، عصبانیت و گناه ودرنهایت با پزشکتان در مورد زمان مناسب بارداری مشورت کنید.

اگر یکبار سقط داشتید طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی زن باید شش ماه قبل از بارداری مجدد ، منتظر بماند. گرچه هیچ گواه روشنی دراین مورد نیست، ولی خانم هایی که زودتر باردر می شوند احتمال سقط بیشتری دارند .

درصورتیکه دوبار یا دفعات  سقط داشته باشید باید علل آن و زمان مناسب بارداری دوباره ، مشخص شود . دکتر تستهای خاصی انجام خواهد داد مثل تستهای ژنتیک کروموزومی و تستهای تصویری (برای مشکلات رحمی ) .اولین پریود بعد از سقط

اگر بارداری مولار داشته باشید- در بارداری مولار رحم یک تومور را پرورش می دهد ، و جفت سریعا”با تعدادی سلول یا سیست رشد می کند . با پزشکتان مشورت کنید . دراینصورت شاید لازم باشد شش ماه تا یکسال بعد از سقط جنین ،منتظر بمانید.

آیا می شود درحین بارداری پریود شد؟

اولین پریود بعد از سقط

به احتمال زیاد امکان پریود درحین بارداری هست. این بدلیل این است که  جنین  درحال رشد نیاز به خون و مواد مغذی دارد تا رشد کند. تنها درمورد بارداری اکتوپیک /ectopic جاییکه تخمک به جداره رحم نچسبیده باشد ، اتفاق می افتد، درنتیجه جنین به دیواره

رحم نچسبیده و این باعث قاعدگی می شود.

تست بارداری مثبت بعد سقط جنین

 

تست های بارداری وجود هورمون بارداری hCG (گنادوتروپین جفتی انسان) را در خون یا ادرار تشخیص میدهند. اغلب اوقات، hCG تنها در دوران بارداری در بدن یک زن وجود دارد؛ بنابراین این آزمایش معمولا برای بارداری، قابل قبول است. برخی از تومورهای نادر در

تخمدان وجود دارند که hCG ترشح میکنند؛ اما این تومورها بسیار غیرعادی هستند.

با این حال، بعد از اینکه رشد جنین متوقف میشود و سقط جنین اتفاق میافتد؛ هورمون بلافاصله در بدن زن ناپدید نمی-شود. سطح hCG به تدریج کاهش مییابد و در طی چند روز یا چند هفته بسته به اینکه بارداری چه مدت بعد از سقط جنین اتفاق افتاده است؛ به

صفر میرسد.

از آنجایی که آزمایشات بارداری امروزی معمولا حتی مقادیر بسیار پایین hCG را تشخیص میدهند؛ انجام تست بارداری در روزها یا هفته های بعد از سقط جنین همچنان میتواند نتایج مثبت را نشان دهد. شما همچنین ممکن است بعد از سقط، علائم بارداری را

احساس کنید؛ حتی زمانی که 100 درصد مطمئن باشید که جنین شما سقط شده است.

چارچوب زمانی برای اینکه hCG به حالت عادی برگردد

به طور متوسط 12 تا 16 روز طول میکشد تا hCG در بدن ناپدید شود؛ اما این زمان بسته به اینکه سطح hCG در زمان سقط جنین چقدر بالا است؛ میتواند متفاوت باشد. در بارداری شیمیایی (سقط جنین بسیار زودهنگام)، حدودا یک هفته طول میکشد تا hCG به

صفر برگردد و در سقط جنینی که بعدا اتفاق می¬افتد؛ تا یک ماه حتی بیشتر طول می¬کشد به صفر برسد. پس از آن، تست بارداری مثبت نخواهد بود.

علل تست بارداری مثبت  بعد سقط جنین

 

چنانچه بیش از دو هفته از سقط شما می¬گذرد و تست بارداری شما همچنان مثبت است؛ باید با پزشک خود تماس بگیرید. در این وضعیت، پزشک شما ممکن است بخواهد سطح hCG شما را با آزمایش خون (یک بررسی کمّی hCG) کنترل کند. اگر همچنان یک تست خون بارداری مثبت دارید؛ این احتمال وجود دارد که شما:

1-    یک سقط ناقص  را تجربه کرده باشید.

2-    دوباره باردار باشید.

اگر بلافاصله بعد از سقط جنین، از نظر جنسی فعال باشید و یک تست بارداری مثبت داشته اید؛ ممکن است دوباره باردار شده باشید. دکتر شما می¬تواند راهی را برای اطمینان شما پیشنهاد دهد؛ هرچند ممکن است لازم باشد شما برای اطمینان آزمایشات hCG خون را انجام دهید.

اگرچه بسیاری از زنان از این موضوع آگاه نیستند؛ اما این احتمال وجود دارد که در اولین چرخه¬ی قاعدگی بعد از سقط جنین، شما باردار شوید. اگر بعد از سقط جنین، نمی¬خواهید باردار شوید؛ شما باید برای جلوگیری از بارداری تا زمانی که آمادگی پیدا کنید؛ از روش¬های جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

سقط ناقص

در سقط ناقص، همچنان بافت حاملگی در رحم شما وجود دارد. متاسفانه، این بدان معنا نیست که بارداری شما ادامه دارد یا جنین زنده است.

شما ممکن است به یک روش جراحی ساده به نام D&C (اتساع و کورتاژ) برای حذف اجزای باقیمانده¬ی مربوط به حاملگی که معمولا قطعات کوچکی از جفت است؛ نیاز داشته باشید. این بافت¬ها احتمالا به موقع توسط بدن دوباره جذب می¬شوند (شکسته می¬شوند)؛ اما جراحی می¬تواند زودتر خونریزی شدید را متوقف کند؛ زیرا خونریزی یکی از علائم رایج سقط ناقص است.

حاملگی مولار

به ندرت یک آزمایش بارداری مثبت ممکن است با بیماری تروفوبلاستیک بارداری- اصطلاح مورد استفاده برای توصیف بیماری¬های مختلف (مانند حاملگی مولار) که در آن رشد غیر طبیعی بافت جفت وجود دارد؛ رخ دهد. علائم حاملگی مولار چگونه درمان میشود؟

چه زمانی  بعد سقط جنین دوباره باردار می شوم؟

 

تحقیقات در حال حاضر نشان می¬دهند که اگر زنان بلافاصله بعد از سقط، باردار شوند؛ هیچ افزایش خطری وجود ندارد. در گذشته، تصور می¬شد که باردار شدن در عرض 6 ماه بعد از سقط جنین، خطر عوارضی مانند مسمومیت خونی را تا تولد نوزاد افزایش

می¬دهد و در واقع، پزشکان اغلب توصیه می¬کنند که زنان منتظر بمانند. تحقیقات این نگرانیها را از بین برده اند.اولین پریود بعد از سقط

بعد از تجربه¬ی سقط جنین، زوج¬ها نمی¬خواهند دوباره بچه¬دار شوند. در برخی از موارد، آنها ممکن است بخواهند چند ماه صبر کنند. در موارد دیگر، زن و شوهر ممکن است احساس کنند می¬توانند بلافاصله بچه¬دار شوند. روی هم رفته، هیچ مانعی بر سر

راه زوجین برای بچه¬دار شدن وجود ندارد.

ورزش کردن بعد سقط جنین

 

به سرعت به باشگاه برگردید.

زنان زیادی از ورزش کردن در طی بارداری، میترسند. اما ورزش کردن بعد از سقط به چه صورت است؟ بعد از سقط جنین قبل از بازگشت به ورزش¬های روتین، چقدر باید منتظر بمانید؟

درست همانطور که ورزش کردن در حین حاملگی (در اغلب موارد) بی¬خطر است؛ ورزش کردن بعد از سقط جنین هم خطری ندارد. پزشک شما به احتمال زیاد توصیه می¬کند که تمرینات عادی یا تمرینات سبک¬تر و اصلاح شده¬ی قبل از بارداری را انجام دهید.

به عبارت دیگر، اگر قبل از بارداری دونده¬ی ماراتن نبودید؛ در طول بارداری یا بلافاصله بعد از بارداری، لازم نیست چندین مایل بدوید.

بدن شما بعد سقط جنین

بعد از سقط جنین در سه ماهه¬ی اول، بدن شما نسبتا سریع به حالت عادی برمی¬گردد. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید به باشگاه برگردید یا تمرینات عادی خود را انجام دهید؛ مگر اینکه پزشک شما توصیه کرده باشد.

اگر شما در اواخر دوران بارداری، جنین خود را سقط کرده باشید؛ پزشک شما ممکن است توصیه کند چند هفته منتظر بمانید. این به این دلیل است که بدن شما بعد از یک بارداری طولانی تر، به زمان بیشتری نیاز دارد تا ریکاوری شود. اگر دکتر شما می¬خواهد که

منتظر بمانید؛ شما می-توانید تمرینات ذهنی و تنفسی را انجام دهید تا هر گونه اضطرابی که ممکن است احساس کنید را تسکین دهید.

بازگشت به باشگاه

درست همانطور که هر گونه تمرین دیگری را انجام می¬دهید؛ هنگام بازگشت به تمرینات ورزشی، به ندای بدن خود گوش دهید. در عین حال ممکن است به طمع بیفتید و فشار بیشتری بر خود وارد کنید؛ اما اجازه دهید بدنتان به حالت عادی برگردد. به آرامی

شروع کنید و به مرور پیشرفت کنید.

هدف شما باید این باشد که در هفته حداقل 150 دقیقه، تمرینات ورزشی با شدت متوسط انجام دهید. این تمرینات روتین را میتوان به چند بخش تقسیم کرد (به عنوان مثال، 5 جلسه¬ی 30 دقیقه¬ای در هفته).

نمونه¬هایی از تمرینات با شدت متوسط شامل پیاده¬روی سریع، دوچرخه¬سواری بر روی زمین صاف، گلف یا رقص باله. علاوه بر این، حداقل دو روز در هفته، شما باید در فعالیت¬هایی شرکت کنید که عضلات شما را تقویت می¬کنند؛ مانند وزنه برداری یا

یوگا.اولین پریود بعد از سقط

البته، اگر در حین ورزش کردن، نفس نفس می¬زنید و نمی-توانید صحبت کنید؛ سرعت را کم کنید. اگر احساس ضعیف یا بیماری دارید؛ مقداری آب بخورید و به بدنتان استراحت دهید. اگر احساس درد دارید؛ ورزش کردن را متوقف کنید. اگر در طول ورزش، متوجه

علائمی شده¬اید که شما را نگران می¬کند؛ با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد این علائم با او بحث کنید.اولین پریود بعد از سقط

اگر می¬خواهید ورزش کردن را شروع کنید؛ اما از اینکه فشار زیادی را به بدن خود وارد کنید؛ می¬ترسید، می¬توانید با برخی از تمرینات کم اثر شروع کنید. در اینجا اسامی برخی از تمرینات کم اثر که شما می¬توانید انجام دهید؛ ذکر شده است:

پیاده روی: قدم زدن کوتاه مدت یا آهسته می¬تواند به شما کمک کند تا شروع کنید. جایی را برای قدم زدن انتخاب کنید که اثر آرام¬بخش بر شما دارد. شما همچنین می¬توانید برای دلگرمی، دوستتان را همراه خود ببرید.

یوگا: یوگا و سایر تمرینات کششی می¬تواند به حفظ تونیسیته بدن شما کمک کند و انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشد. چراغها را خاموش کنید و موسیقی آرام¬بخش پخش کنید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

اروبیک آبی: شما مجبور نیستید که بیش از حد تلاش کنید؛ اما شناور بودن در آب به جای انجام حرکات ورزشی روی زمین می¬تواند به برداشتن فشار از روی بدن و مفاصل شما کمک کند. اگر احساس نمی¬کنید که حرکت می¬کنید؛ شروع به شناور شدن کنید و موقعیت بهتری پیدا کنید.

اگر هنوز هم در مورد توانایی خود برای ورزش کردن نگران هستید؛ دوستتان را همراه خود ببرید یا یک مربی استخدام کنید تا همراه شما باشد و بر نحوه ورزش کردن شما نظارت کند.اولین پریود بعد از سقط

 

تخمک گذاری بعد از سقط جنین

 

برای آماده شدن جهت بارداری، شما باید زمان تخمک¬گذاری خود را توسط یک تست پیش¬بینی تخمک‌گذاری که شما میتوانید از داروخانه¬ی محل خود خریداری کنید؛ پیگیری نمایید. این تست وجود هورمون لوتئینی‌کننده (LH) را در ادرار شما تشخیص

می¬دهد. زمانی که LH به غلظت مشخصی می¬رسد؛اولین پریود بعد از سقط

نتیجه¬ی تست مثبت خواهد شد. شما این نتیجه را درست قبل از تخمک-گذاری زمانی که سطوح LH ناگهان افزایش پیدا می¬کند؛ خواهید دید.

بسته به اینکه شما کدام تست را خریداری می¬کنید یا باید چند قطره از ادرار خود را به طور مستقیم بر روی نوار تست قرار دهید یا نوار را برای یک مدت زمان معین درون ادرار غوطه ور کنید.

هنگام آزمایش، شما باید از عوامل خاصی که دقت نتایج را تحت تاثیر قرار می¬دهند؛ آگاهی داشته باشید. یکی از مهم-ترین این عوامل، هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) است که توسط بدن شما در طول بارداری تولید می¬شود و بعد از سقط

جنین می¬تواند همچنان بالا باقی می¬ماند. در حالت ایده¬ال، شما می¬توانید قبل از آزمایش، سطح این هورمون را تا سطح غیر قابل تشخیصی کاهش دهید. اگر این کار را نکنید؛ تست ممکن است نتایج مثبت کاذب را نشان دهد.

همانطور که در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک  مشاهده می¬شود؛ سایر زنان نیز ممکن است اوج کاذب هورمون LH را قبل از اینکه کاملا به اوج برسد؛ تجربه کنند.

برای قطع خونریزی بعد از سقط چه بخوریم

 

پس از سقط جنین، زنان به شدت احساس ضعف عاطفی و جسمی می کنند. به دلیل خونریزی بیش از حد، زنان پس از سقط با عوارض مختلفی مواجه می شوند. خونریزی شدید ممکن است باعث کمبود آهن در بدن شود و کمبود آهن می تواند باعث کم خونی

شود. پس از سقط جنین، ضعف، خستگی، سرگیجه مداوم، اضطراب و سردرد بسیار شایع است. علاوه بر این، بدن ممکن است کمبود ویتامین، کربوهیدرات، کلسیم و منیزیم داشته باشد. در چنین شرایطی، شما باید همیشه سعی کنید وضعیت روحی و

جسمی مثبتی داشته باشید. برای انجام این کار، باید این غذاها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کلسیم: پس از سقط جنین، کاهش سریع کلسیم در بدن وجود دارد. بنابراین مهم است که غذاهای غنی از کلسیم بخورید. برای رفع کمبود کلسیم در بدن باید توفو، میوه های خشک، غذاهای دریایی، شیر، محصولات لبنی و سبزیجات برگ سبز مصرف کنید. این

کار استخوان ها و ماهیچه های شما را قوی نگه می دارد.

آهن و ویتامین C: آهن و ویتامین C برای بدن مهم هستند. بعد از سقط جنین، کمبود آهن و ویتامین C در بدن زنان وجود دارد. آهن با ساخت گلبول های قرمز، اکسیژن بدن را تامین می کند. بنابراین در عین حال ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می

شود. در کنار این، ویتامین C نیز برای بهبود زخم جراحی بسیار مفید است. برای این کار می توانید اسفناج، خرما، کدو تنبل و چغندر نیز بخورید.

اسید فولیک: اسید فولیک به استرس ذهنی و رشد سلول های قرمز کمک می کند. همچنین باعث بیماری هایی مانند کم خونی نمی شود. پس از سقط جنین، باید مواد غذایی غنی از اسید فولیک مصرف کنید. می توانید چیزهایی مانند آووکادو، بادام و گردو را

در رژیم غذایی خود بگنجانید.

غلات کامل: غلات کامل به حفظ سلامت سیستم گوارش کمک می کند. غلات کامل سرشار از فیبر هستند که در شرایط سوء هاضمه و گاز نیز تسکین می دهد. برای هضم بهتر می توانید از غلات کامل غنی از فیبر مانند برنج قهوه ای، کینوا، جو دوسر و بلغور جو

دوسر استفاده کنید.

شیر و گوشت چرب: غذاهای چرب مانند لبنیات و گوشت باید بعد از سقط جنین مصرف شود. همچنین می توانید کره، پنیر، شیر خام، گوشت گاو و غیره را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

برای بهبود خلق و خوی غذا بخورید: بعد از سقط جنین غذای مورد علاقه خود را بخورید تا خلق و خویتان بهبود یابد. برای بهبود خلق و خو و کاهش استرس می توانید شکلات یا شکلات تلخ بخورید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.