برای درمان آرتروز چه باید کرد ؟ چی بخوریم ؟

برای درمان آرتروز چه باید کرد : در حالی که صدمات می تواند خطر آرتروز را افزایش دهد ، ساییدگی و پارگی روزانه نیز باعث تحلیل رفتن مفصل می شود ، به خصوص اگر وزن اضافی دارید.

آرتروز چیست و چگونه به وجود می آید

آرتریت روماتوئید یک اختلال التهابی مزمن است که می تواند بیشتر از مفاصل شما را تحت تاثیر قرار دهد. در برخی از افراد، این بیماری می تواند به طیف گسترده ای از سیستم های بدن از جمله پوست، چشم ها، ریه ها، قلب و عروق خونی آسیب برساند.

یک اختلال خود ایمنی، آرتریت روماتوئید زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به بافت های بدن شما حمله کند.

برخلاف آسیب ساییدگی ناشی از استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید پوشش مفاصل شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث تورم دردناکی می شود که در نهایت می تواند منجر به فرسایش استخوان و تغییر شکل مفصل شود.

آرتریت به تنهایی یک بیماری نیست، بلکه یک اصطلاح جامع برای بیش از 100 بیماری است که مفاصل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

مفاصل نقاطی هستند که در آن 2 یا چند استخوان به هم می رسند، مانند مچ دست، بند انگشت، باسن، زانو و مچ پا. اگر آرتریت دارید، مفاصل ملتهب شده و باعث ناراحتی و درد می شود.

این می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری نزدیک به 4 میلیون استرالیایی از جمله حداقل 6000 کودک را تحت تاثیر قرار می دهد.

چه چیزی باعث ارتروز می شود؟

علل بسیاری از انواع آرتریت به طور کامل شناخته نشده است. تصور می شود بیشتر اشکال آرتریت ناشی از نقص در سیستم ایمنی بدن است که باعث می شود بدن به بافت های خود در مفاصل حمله کند. این ممکن است به صورت ژنتیکی به ارث برسد.

سایر اشکال آرتریت می تواند به دلیل مشکلات سیستم ایمنی یا یک بیماری متابولیک مانند نقرس ایجاد شود.

عوامل محیطی که ممکن است در ایجاد آرتروز نقش داشته باشند عبارتند از:

  • چاقی که به مفاصل فشار بیشتری وارد می کند
  • فعالیت هایی که شامل حرکات تکراری یک مفصل خاص است
  • آسیب قبلی به مفصل، مانند آسیب ورزشی
  • همچنین اگر سیگار می کشید و فعالیت بدنی کافی انجام نمی دهید، احتمال ابتلا به آرتریت نیز بیشتر می شود.

آرتریت ناشی از عفونت “آرتریت واکنشی” نامیده می شود. تشخیص آن بسیار دشوار است و می تواند در هر سنی ایجاد شود، اما بیشتر در افراد جوان دیده می شود. آرتریت واکنشی می تواند بین چند هفته تا 6 ماه طول بکشد.

پزشکان نمی‌دانند چه چیزی این فرآیند را شروع می‌کند، اگرچه به نظر می‌رسد که یک جزء ژنتیکی محتمل است. در حالی که ژن‌های شما در واقع باعث آرتریت روماتوئید نمی‌شوند، اما می‌توانند احتمال واکنش شما را به عوامل محیطی – مانند عفونت با ویروس‌ها و باکتری‌های خاص – که ممکن است باعث این بیماری شوند، افزایش دهند.

ترکیب غیر طبیعی بدن نسبت چربی به توده بدون چربی در افرادی که به آرتریت روماتوئید مبتلا هستند، حتی در این افراد بیشتر است

کسانی که دارای شاخص توده بدنی (BMI) طبیعی هستند.

سندرم تونل کارپال اگر آرتریت روماتوئید مچ دست شما را تحت تاثیر قرار دهد، التهاب می تواند عصب را که بیشتر دست و انگشتان شما را تحت تأثیر قرار می دهد، تحت فشار قرار دهد.

مشکلات قلبی. آرتریت روماتوئید می تواند خطر سفت شدن و انسداد شریان ها و همچنین التهاب کیسه ای که قلب شما را در بر گرفته است را افزایش دهد.

بیماری ریه. افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید در معرض خطر افزایش التهاب و اسکار بافت‌های ریه هستند که می‌تواند منجر به تنگی نفس پیشرونده شود.

لنفوم. آرتریت روماتوئید خطر ابتلا به لنفوم را افزایش می دهد، گروهی از سرطان های خون که در سیستم لنفاوی ایجاد می شوند.

برای درمان آرتروز چه باید کرد

برای درمان آرتروز چه باید کرد

 

هنگامی که غضروف مفصل از بین می رود ، استخوان بر روی استخوان ساییده می شود و باعث آرتروز می شود. به نظر دردناک است؟ فعالیت بدنی برای افراد مبتلا به آرتروز ضروری است . اگر فرد مسن شکننده ای هستید در آپارتمان خود قدم بزنید یا در صورت داشتن وضعیت بهتر شنا کنید.

مناسب ترین درمان به نوع آرتریت، مفاصل آسیب دیده و علائمی که دارید بستگی دارد.

التهاب مرتبط با آرتریت روماتوئید همان چیزی است که می تواند به سایر قسمت های بدن نیز آسیب برساند. در حالی که انواع جدید داروها گزینه های درمانی را به طور چشمگیری بهبود بخشیده اند، آرتریت روماتوئید شدید همچنان می تواند باعث ناتوانی های جسمی شود.

درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

داروهایی مانند مسکن ها، داروهای ضد التهاب یا داروهایی برای کاهش سرعت بیماری (به نام داروهای ضد روماتیسمی اصلاح کننده بیماری یا DMARDs که برای اشکال التهابی آرتریت مانند آرتریت روماتوئید، اسپوندیلیت آنکیلوزان و آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان استفاده می شود)

تکنیک های مدیریت درد، مانند مدیتیشن

در موارد شدید، ممکن است نیاز به جراحی برای تعویض یا ترمیم مفاصل آسیب دیده باشد.

درد خود را مدیریت کنید

درد می تواند ناشی از التهاب، آسیب به مفاصل و تنش عضلانی باشد. وقتی خسته یا استرس دارید می تواند بدتر شود.

برخی از کارهایی که می توانید برای مدیریت درد انجام دهید عبارتند از:برای درمان آرتروز چه باید کرد

مصرف داروهای مسکن پزشک یا داروساز شما می تواند به شما توصیه کند

ورزش منظم برای حفظ حرکت مفاصل

استفاده از درمان های گرم (حمام گرم، کیسه آب گرم یا بطری آب گرم) یا سرد (بسته یخ) در طول روز

با اجتناب از فعالیت هایی که درد را بدتر می کنند، از مفاصل خود مراقبت کنید

استفاده از روش های درمانی مانند ماساژ، طب سوزنی، تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) یا تکنیک های تمرکز حواس

خانه خود را اصلاح کنید

اگر آرتریت دارید، مهم است که با یافتن بهترین تکنیک‌ها برای انجام کارهای روزانه و استفاده مناسب از تجهیزاتی که برای آسان‌تر کردن زندگی‌تان طراحی شده‌اند، از مفاصل خود محافظت کنید.

مدیریت در حمام

اگر آرتریت شما را ناپایدار می کند، مطمئن شوید که خطر سقوط خود را کاهش می دهید.

اگر آرتریت دارید و کار می کنید، خدمات زیادی برای کمک به شما وجود دارد. آرتریت یک معلولیت شناخته شده است، به این معنی که شما حقوق خاصی دارید. همچنین ممکن است واجد شرایط پشتیبانی اضافی باشید، مانند تغییر تجهیزات یا تغییر برنامه کاری خود.

آیا می توان از آرتروز پیشگیری کرد؟

برخی از علل آرتریت قابل پیشگیری نیستند، مانند سابقه خانوادگی، سن یا جنسیت. اما برخی از عوامل خطر وجود دارد که می توانید کاری در مورد آنها انجام دهید:برای درمان آرتروز چه باید کرد

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • فعالیت بدنی داشته باشید.
  • وزن سالم را حفظ کنید.
  • الکل زیاد ننوشید
  • ترک سیگار.
  • عوارض آرتریت

آرتریت به دلیل درد و بی حرکتی می تواند کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. می تواند منجر به مشکلات خواب، خستگی، افسردگی و اضطراب شود.

از کجا بفهمیم ارتروز داریم

 

علائم و نشانه های آرتریت روماتوئید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مفاصل حساس، گرم و متورم
  • سفتی مفاصل که معمولاً صبح ها و بعد از عدم تحرک بدتر می شود
  • خستگی، تب و از دست دادن اشتها

آرتریت روماتوئید اولیه تمایل دارد ابتدا مفاصل کوچکتر شما را تحت تاثیر قرار دهد – به ویژه مفاصلی که انگشتان دست شما را به دستان شما و انگشتان پا به پاهای شما متصل می کنند.

با پیشرفت بیماری، علائم اغلب به مچ دست، زانو، مچ پا، آرنج، باسن و شانه ها گسترش می یابد. در بیشتر موارد، علائم در مفاصل یکسان در هر دو طرف بدن شما رخ می دهد.

حدود 40 درصد از افرادی که آرتریت روماتوئید دارند نیز علائم و نشانه هایی را تجربه می کنند که مفاصل را درگیر نمی کنند. مناطقی که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند عبارتند از:

  • پوست
  • چشم ها
  • ریه ها
  • قلب
  • کلیه ها
  • غدد بزاقی
  • بافت عصبی
  • مغز استخوان
  • رگ های خونی

علائم و نشانه های آرتریت روماتوئید ممکن است از نظر شدت متفاوت باشد و حتی ممکن است بیایند و بروند. دوره های افزایش فعالیت بیماری، به نام شعله ور شدن، متناوب با دوره های بهبودی نسبی – زمانی که تورم و درد محو یا ناپدید می شود. با گذشت زمان، آرتریت روماتوئید می تواند باعث تغییر شکل مفاصل و جابجایی آنها از جای خود شود.

انواع علائم آرتروز و چگونگی بروز آن‌ها، بسته به نوع آرتروز متفاوت است. علائم آرتروز می‌تواند به تدریج یا ناگهانی ایجاد شود، اگر کسی هر یک از چهار علامت هشدار دهنده‌ی اصلی زیر را تجربه کند، باید به پزشک مراجعه کند.

درد: درد آرتروز می‌تواند ثابت یا متغیر باشد.

تورم: در برخی از انواع آرتروز، پوست روی مفصل آسیب دیده قرمز و متورم و گرم می‌شود.

سفتی و خشکی مفصل: خشکی مفصل یک علامت معمول است که پس از بیدار شدن از خواب در صبح، یا پس از نشستن طولانی مدت پشت میز، رانندگی طولانی مدت و بعد از ورزش رخ می‌دهد.

اختلال در حرکت مفصل: حرکت دردناک مفصل یا خشکی و درد هنگام بلند شدن از روی صندلی می‌تواند نشان دهنده‌ی آرتروز باشد.

جنسیت شما زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به آرتریت روماتوئید هستند.

سن. آرتریت روماتوئید ممکن است در هر سنی رخ دهد، اما معمولا در میانسالی شروع می شود.

سابقه خانوادگی. اگر یکی از اعضای خانواده شما مبتلا به آرتریت روماتوئید باشد، ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهید.

سیگار کشیدن. سیگار کشیدن خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را افزایش می دهد، به خصوص اگر استعداد ژنتیکی برای ابتلا به این بیماری دارید. به نظر می رسد سیگار کشیدن نیز با شدت بیشتر بیماری همراه باشد.

اضافه وزن. به نظر می رسد افرادی که اضافه وزن دارند تا حدودی بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید هستند.

عوارض

آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است. به طور معمول، سیستم ایمنی بدن به محافظت از بدن در برابر عفونت و بیماری کمک می کند. در آرتریت روماتوئید، سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم در مفاصل حمله می کند. همچنین می تواند باعث مشکلات پزشکی در قلب، ریه ها، اعصاب، چشم ها و پوست شما شود.

آرتریت روماتوئید خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش می دهد:

پوکی استخوان. خود آرتریت روماتوئید، همراه با برخی از داروهایی که برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می شود، می تواند خطر پوکی استخوان را افزایش دهد – وضعیتی که استخوان های شما را ضعیف می کند و آنها را مستعد شکستگی می کند.

ندول های روماتوئید. این برجستگی های سفت بافتی معمولاً در اطراف نقاط فشار مانند آرنج ایجاد می شوند. با این حال، این گره ها می توانند در هر جایی از بدن از جمله قلب و ریه ها ایجاد شوند.

خشکی چشم و دهان. افرادی که به آرتریت روماتوئید مبتلا هستند بسیار بیشتر در معرض ابتلا به سندرم شوگرن هستند، اختلالی که میزان رطوبت چشم و دهان را کاهش می دهد.

نوشته های مرتبط

عفونت ها خود آرتریت روماتوئید و بسیاری از داروهایی که برای مبارزه با آن استفاده می‌شوند، می‌توانند سیستم ایمنی بدن را مختل کنند و منجر به افزایش عفونت شوند. برای پیشگیری از بیماری هایی مانند آنفولانزا، ذات الریه، زونا و کووید-19 با واکسیناسیون از خود محافظت کنید.

آرتریت چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشک شما را معاینه می کند و در مورد علائم شما می پرسد. آنها به دنبال علائم آرتریت یا اینکه ممکن است شما یک بیماری خودایمنی داشته باشید، می گردند.

ممکن است برای بررسی علائم التهاب یا سایر علائم آرتریت آزمایش خون انجام شود. گاهی ممکن است نمونه ای از مایع از مفصل گرفته شود. اشعه ایکس، سونوگرافی یا سی تی اسکن ممکن است برای بررسی از دست دادن غضروف یا باریک شدن فضای مفصل انجام شود.

تشخیص برخی از انواع آرتریت ممکن است دشوار باشد، بنابراین ممکن است برای تشخیص قطعی چند ویزیت و آزمایش لازم باشد. پزشک شما همچنین ممکن است لازم باشد شما را به یک روماتولوژیست ارجاع دهد که در شرایطی که مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهد متخصص است.

برای درمان آرتروز چه باید کرد

قرص برای درمان آرتروز

 

افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید یا جوانی به زودی جایگزین مطمئن و موثر دیگری برای داروهای بیولوژیکی گران قیمت خواهند داشت.

در 29 سپتامبر، FDA از تایید یک داروی جدید برای آرتریت روماتوئید به نام Tofidence (tocilizumab-bavi)، ساخته شده توسط Biogen، به عنوان جایگزین زیستی مشابه Actemra (توسیلیزوماب) دارای مجوز ایالات متحده خبر داد.

مانند Actemra، Tofidence یک آنتاگونیست گیرنده اینترلوکین 6 (IL-6) است که به سرکوب سیستم ایمنی کمک می کند. این دارو از طریق تزریق داخل وریدی تجویز می شود و برای درمان آرتریت روماتوئید در بزرگسالان تایید شده است. همچنین برای درمان

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان چند مفصلی و آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان سیستمیک در کودکان دو ساله و بالاتر تایید شده است.

علاوه بر این، Tofidence اولین داروی بیوسیمار مورد تایید FDA برای درمان آرتریت ایدیوپاتیک سیستمیک نوجوانان است.

آرتریت روماتوئید (RA) یک بیماری خود ایمنی و التهابی است که به طور معمول مفاصل دست، مچ دست، پا و زانو را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث تورم و گاهی اوقات تغییر شکل مفاصل می شود. درمان RA شامل داروهای ضد روماتیسمی و داروهایی مانند

Actemra است که سیستم ایمنی را سرکوب می کنند.

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان پلی آرتیکولار و آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان سیستمیک شبیه به آرتریت روماتوئید هستند. با این حال، بیماری چند مفصلی در درجه اول چندین مفاصل را درگیر می کند، در حالی که آرتریت سیستمیک می تواند باعث تب، تورم غدد لنفاوی،

بثورات پوستی و بزرگ شدن طحال یا کبد شود. درمان هر دو نوع بیماری شامل داروهای ضد روماتیسمی و عوامل بیولوژیک است.

به گفته FDA، تاییدیه پس از بررسی جامع شواهد علمی صورت گرفت که نشان داد داروی بیوسیمار جدید همان مشخصات ایمنی و کارایی Actemra را دارد. عوارض جانبی مرتبط با توفیدنس شامل عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی، سرماخوردگی، سردرد،

فشار خون بالا، افزایش خطر افزایش آنزیم های کبدی و واکنش های محل تزریق است.

داروهای بیوسیمار چیست؟

بیوسیمیلار یک فرآورده دارویی بیولوژیکی است که بسیار شبیه به بیولوژیک است و از همان منابع زنده مانند مخمر یا باکتری ساخته شده است. از آنجایی که ساخت بیولوژیک ها گران است، بیوسیملارها گزینه مقرون به صرفه تری را برای برخی افراد فراهم می کنند.

در حالی که یک پزشک باید یک داروی بیوسیملار را برای جایگزینی یک داروی بیولوژیک تجویز کند، برخی از بیوسیملارها قابل تعویض هستند، به این معنی که الزامات اضافی را برآورده می کنند، که به آنها اجازه می دهد بدون مشورت با پزشک تجویز کننده، آنها را

جایگزین داروی بیولوژیک کنند.

داروهای تجویزی به نوع آرتروز بستگی دارد. داروهای مورد استفاده در آرتروز عبارتند از:

داروهای ضد درد: استامینوفن (Tylenol)، ترامادول (Ultram)، مواد مخدر حاوی اکسی کدون (Percocet, Oxycontin) یا هیدروکودون (Vicodin، Lortab)

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs): ایبوپروفن (Advil، Motrin IB) و ناپروکسن سدیم (Aleve)

داروهای ضد روماتیسمی اصلاح کننده‌ی بیماری (DMARDs): متوتروکسات (Trexall) و هیدروکسی کلروکین (Plaquenil)

داروهای بیولوژیکی: اتانرسپت (Enbrel) و اینفلکسیمب (Remicade)

کورتیکواستروئیدها

آرتروز غیر التهابی اغلب با داروهای مسکن، فعالیت بدنی، کاهش وزن و خودمراقبتی بهبود می‌یابد و آرتریت التهابی با داروهای ضد التهابی مانند کورتیکواستروئیدها، داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی، داروهای ضد روماتیسمی اصلاح کننده‌ی بیماری

(DMARDs) و داروهای بیولوژیک بهبود می‌یابد.

نباید مرتباً از آنها استفاده کنید.  تزریق کورتیکواستروئید اغلب در اولین بار بهترین نتیجه را دارد. پس از آن ، آنها تمایل به تسکین کمتری دارند.

درد آرتروز هرگز خوشایند نیست. در حالی که آشپزخانه اولین مکانی نیست که برای مقابله با علائم آرتروز به آن فکر می کنید ، یک رژیم ضد التهابی می تواند به کنترل درد و تورم کمک کند. مطالعات نشان داده است که برخی از غذاها و چاشنی ها می توانند تعداد ترکیبات التهابی را در بدن کاهش دهند ، بنابراین چرا به اضافه کردن آنها به رژیم غذایی خود فکر نمی کنید!

 برای درمان ارتروز چه بخوریم

هنگامی که برای مقابله با آرتروز زانو (OA) برنامه ای تنظیم می کنید ، از قدرت غذا غافل نشوید. رژیم خاصی وجود ندارد که مشکل شما را درمان کند اما اگر غذای هوشمند بخورید می توانید از مزایای زیادی برای سلامتی برخوردار شوید. 

شما وزن خود را کنترل خواهید کرد ، غضروف های محکم ساخته و مقداری التهاب را کاهش خواهید داد.

شما نیازی به اصلاح اساسی در رژیم خود ندارید. برای شاد نگه داشتن مفاصل خود این مراحل ساده را دنبال کنید.

  1. کالری اضافی را کاهش دهید

اگر وزن دور کمر خود را حفظ کنید ، زانوهای شما احساس بهتری خواهند داشت. وقتی آن وزن اضافی را رها کنید ، استرس کمتری روی مفاصل وارد خواهید کرد. یک روش خوب برای کاهش میزان کالری: قسمتهای کمتری مصرف کنید ، از غذاها و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید و بیشتر از غذاهای گیاهی استفاده کنید.

  •  میوه و سبزیجات بیشتر بخورید

احساس راحتی کنید و مقدار زیادی از اینها را بخورید. بسیاری از آنها دارای آنتی اکسیدان هستند – موادی که می توانند از سلولهای شما در برابر آسیب محافظت کنند.

برخی از آنتی اکسیدان ها ، موجود در میوه ها و سبزیجات مانند سیب ، پیاز ، موسیر و توت فرنگی ، همچنین ممکن است به کاهش التهاب و درد مفاصل کمک کنند.

  • اسیدهای چرب امگا 3 را اضافه کنید

امگا 3 ممکن است به تسکین درد مفصل شما کمک کند و سفتی صبح را کاهش دهد. آنها با کاهش التهاب در بدن شما کار می کنند.

یک راه ساده برای افزودن آنها به رژیم غذایی ، خوردن دو وعده 300 گرم ماهی چرب در هفته است. برخی از بهترین منابع امگا 3 قزل آلا ، ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، شاه ماهی ، ماهی تن و ساردین هستند.

  • از روغن زیتون به جای سایر چربی ها استفاده کنید

یک مطالعه نشان می دهد که ترکیبی در روغن زیتون ، به نام اولئوکانتال ، همان اثرات ضد التهابی ایبوپروفن را دارد. روغن های زیتون با قوی ترین طعم بیشترین مقدار را دارند.

برای افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی خود بدون کالری اضافی ، از آن به جای سایر چربی ها مانند کره استفاده کنید.

  • 5-  به میزان کافی ویتامین C دریافت کنید

ویتامین C یکی از عناصر اصلی برای سلامت مفاصل به ساخت کلاژن و بافت همبند کمک می کند. بسیاری از غذاهای خوش طعم می توانند این ماده مغذی را به شما بدهند. مرکبات ، فلفل قرمز ، توت فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم و کلم پیچ را امتحان کنید. برای مقدار توصیه شده 75 میلی گرم در روز برای زنان یا 90 میلی گرم در روز برای آقایان در نظر بگیرید.برای درمان آرتروز چه باید کرد

  • از دمای زیاد پخت و پز خودداری کنید

گوشت پخته شده در دمای بالا باعث ایجاد ترکیباتی می شود که می تواند باعث التهاب در بدن شما شود. آنها محصولات پیشرفته گلیكاسیون پیشرفته (AGEs) نامیده می شوند و با بیماری هایی مانند آرتروز ، بیماری های قلبی و دیابت در ارتباط هستند .

اگر گوشت های کبابی ، سرخ شده ، گوشتی و مایکروویو را کاهش دهید ، می توانید سطح سن خود را کاهش دهید. همچنین محدود کردن غذاهای فرآوری شده مفید است ، زیرا آنها اغلب در دمای بالا پخته می شوند.

روش جدید درمان آرتروز زانو

برای درمان آرتروز چه باید کرد : طب سوزنی

بسیاری از افراد دریافتند که طب سوزنی به تسکین درد و ناتوانی ناشی از آرتروز کمک می کند. چندین آزمایش نشان می دهد که طب سوزنی برای بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز مفید است.” “این برای همه مفید نیست.”

برای درمان آرتروز چه باید کرد : کرم کپسایسین

کرم کپسایسین همچنین می تواند درد آرتروز را تسکین دهد و بدون نسخه نیز در دسترس است.این ماده از فلفل قرمز چیلی ساخته شده است .

این کرم درد را با تخلیه انتهای عصبی مواد شیمیایی انتقال دهنده ضربه به عنوان “ماده P” و پروتئین مربوط به ژن کلسی تونین تسکین می دهد.

بهترین ورزش برای آرتروز زانو

 

برای درمان آرتروز چه باید کرد : مردم تصور می کردند که ورزش باعث بدتر شدن آرتروز می شود ، اما عکس این مسئله صادق است . برنامه های ورزشی باید شامل ورزش های هوازی – مانند پیاده روی ، شنا یا دوچرخه سواری – و تمرینات تقویت کننده مانند تمرینات ایزومتریک و ایزوتونیک باشد.

به طور منظم تمرین کن

ورزش منظم یکی از موثرترین راه هایی است که می توانید آرتریت را درمان کنید. ورزش می تواند به طرق مختلف کمک کند، از جمله:

  • کمک به تعادل
  • قوی نگه داشتن عضلات برای حمایت از مفاصل
  • کاهش سفتی مفاصل
  • کاهش درد و تنش در مفاصل شما
  • کاهش خستگی و افسردگی
  • موبایل نگه داشتن شما
  • تقویت انرژی و خلق و خوی شما
  • بهبود خواب

نوع ورزشی که برای شما بهترین است به نوع آرتریت بستگی دارد. مهم است که نوع و سطح ورزش مناسب را پیدا کنید. سعی کنید در مورد میزان تمرینی که می توانید انجام دهید واقع بین باشید و فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید.

3 نوع ورزش وجود دارد که با هم ترکیب می شوند تا یک برنامه تناسب اندام خوب را ایجاد کنند. آن ها هستند:

دامنه حرکت – این به بهبود قدرت و انعطاف‌پذیری کمک می‌کند و وضعیت بدن را خوب می‌کند. شنا، تای چی و گلف را امتحان کنید

تقویت – این به ساخت ماهیچه ها کمک می کند، که به نوبه خود حمایت بهتری از مفاصل شما می کند. تمرین با وزنه را امتحان کنید

هوازی – این کار ضربان قلب شما را افزایش می دهد که با تقویت قلب به بهبود سطح تناسب اندام کمک می کند. برخی از بهترین ورزش های هوازی پیاده روی سریع، دوچرخه سواری و تنیس هستند

هنگامی که برای اولین بار یک برنامه ورزشی جدید را شروع می کنید ممکن است کمی درد داشته باشید. این اغلب به دلیل استفاده از عضلات جدید است. اما اگر بیش از 2 ساعت بعد از ورزش احساس درد کردید یا در مفاصل درد داشتید، قبل از انجام مجدد ورزش با پزشک یا فیزیوتراپیست خود مشورت کنید.

اگر به آرتروز مبتلا هستید، یک برنامه ورزشی متوسط بسیار مفیدتر از یک برنامه سنگین است. ورزش بیش از حد می تواند باعث درد بیشتر و تخریب مفصل شود. سعی کنید هر روز تمرینات کوچکی انجام دهید تا دامنه حرکتی خود را بهبود ببخشید. هرگز مفصل دردناک را مجبور نکنید.برای درمان آرتروز چه باید کرد

اگر به آرتریت روماتوئید مبتلا هستید، مطمئن شوید که تعادل مناسبی بین استراحت و فعالیت دارید. زمانی که کمترین خستگی را دارید ورزش کنید و سعی کنید هر روز تمرینات کوچکی را در هر مفصل انجام دهید. شنا و دوچرخه سواری انتخاب های کم تاثیر خوبی هستند. شما هنوز هم می توانید در حین شعله ور شدن بدن ورزش کنید، اما باید شدت تمرین خود را کاهش دهید.

برخی از انواع آرتریت همچنین خطر ابتلا به بیماری های مزمن دیگر مانند بیماری های ریوی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند. عدم فعالیت بدنی به دلیل درد آرتریت می تواند منجر به ضعف، از دست دادن عملکرد، از دست دادن استقلال و انزوای اجتماعی شود.برای درمان آرتروز چه باید کرد

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.