برای درمان کمر درد چه بخوریم ؟(خشکی کمر)

برای درمان کمر درد چه بخوریم : آنچه باید در مورد کمردرد تحتانی هنگام نشستن بدانید

علت درد در ناحیه تحتانی کمر هنگام نشستن ممکن است شامل وضعیت بدن ، آسیب دیدگی یا یک مسئله بهداشتی باشد. 

کمر درد یکی از رایج ترین مشکلات پزشکی در ایالات متحده است. تقریباً از هر 4 بزرگسال 1 نفر در هر دوره 3 ماهه حداقل 1 روز درد کمر دارد. 

در اینجا ، ما دلایل ، روش های درمانی و پیشگیری از درد تحتانی کمر در حالت نشسته را شرح می دهیم. 

این حس چگونه است؟ 

کمر درد ممکن است حاد باشد ، در این صورت به طور ناگهانی بروز می کند و معمولاً چند روز یا چند هفته ادامه دارد. یا ممکن است درد مزمن باشد و بیش از 12 هفته طول بکشد. 

درد در ناحیه تحتانی کمر ممکن است ناگهانی و تیز باشد و یا یک درد دائم سست داشته باشد. 

برای درمان کمر درد چه بخوریم

علت خشک شدن کمر بعد از نشستن

علل مختلفی می توانند باعث ایجاد درد در ناحیه تحتانی کمر در حالت نشسته شوند و بهترین روش درمان به علت آن بستگی دارد. 

برنامه درمانی ممکن است شامل داروهای مسکن بدون نسخه ، فیزیوتراپی ، یک برنامه جدید ورزشی ، جراحی یا ترکیبی باشد. 

وضعیت 

بد وضعیتی بدن می تواند باعث ایجاد یا تشدید کمردرد شود. بهبود وضعیت بدنی شامل تغییر وضعیت فرد در هنگام نشستن یا ایستادن است. اغلب می تواند درد را تسکین یا تسکین دهد. 

آسیب 

ممکن است در هنگام بلند کردن نادرست چیزی به کمر آسیب برساند و منجر به کشیدگی یا پیچ خوردگی در این ناحیه شود. 

این آسیب در عوض ممکن است ناشی از ضربه باشد ، به عنوان مثال در هنگام ورزش یا در اثر یک تصادف رانندگی به وجود آمده است. 

سیاتیک 

زمانی که چیزی به عصب سیاتیک فشار می یابد که از طریق باسن عبور کرده و از پشت ساق پا امتداد می یابد ، سیاتیک اتفاق می افتد و این مسئله می تواند باعث درد در سرتاسر این ناحیه شود. 

این درد ممکن است شدید باشد و احساسی مانند یک شوک الکتریکی کند و یا یک درد سست باشد. 

فتق دیسک

فتق دیسک اشاره به دیسک در ستون فقرات دارد که به سمت بیرون برجسته شده و بر روی عصب نخاعی فشار می آورد. هر دیسک در ستون فقرات می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. 

درمان این بیماری معمولاً شامل دارو و فیزیوتراپی است. برای درمان کمر درد چه بخوریم

برای درمان کمر درد چه بخوریم

بیماری دیسک کمر

 بیماری دیسک کمر ، که به عنوان بیماری دیسک دژنراتیو نیز شناخته می شود ، در واقع یک بیماری نیست. معمولاً در نتیجه افزایش سن است. 

این اتفاق زمانی رخ می دهد که دیسک های بین مهره های ستون فقرات فرسوده می شوند. 

اسپوندیلولیستزیس 

اسپوندیلولیستزیس شامل یک مهره از ستون فقرات تحتانی می شود که از جای خود خارج شده و اعصاب اطراف را در تنگنا قرار می دهد. 

درمان خانگی کمردرد

ممکن است فرد برای کمردرد هنگام نشستن به درمان حرفه ای احتیاج نداشته باشد. برای درمان کمر درد چه بخوریم

غالباً ، فرد می تواند برای تسکین درد و جلوگیری از بازگشت درد ، در خانه اقداماتی را انجام دهد. برخی از استراتژی ها شامل: 

فعال ماندن 

استراحت تا حد ممکن وسوسه انگیز است ، اما جامعه پزشکی توصیه می کند که برای کاهش درد کمر فعال باشید. 

با این حال سعی کنید خیلی کارها را یک باره انجام ندهید. درعوض ، فیزیوتراپی یا نوع توصیه شده ای از ورزشرهای زیر را با سایر روشهای درمانی خانگی امتحان کنید. 

استفاده از گرما و سرما 

تناوب بین گرما و سرما اغلب می تواند به کاهش کمردرد کمک کند. 

استحمام گرم یا استفاده از بطری آب گرم ممکن است به تسکین درد کمک کند. گرما همچنین می تواند باعث افزایش جریان خون در ناحیه شده و باعث بهبودی در عضلات و بافت های پشت شود. 

استفاده از کیسه های یخ یا کیسه های سبزیجات منجمد در ناحیه نیز می تواند درد را تسکین دهد ، اما اطمینان حاصل کنید که ابتدا آنها را در یک پارچه بپیچید. 

اسپری های گرم کننده یا خنک کننده نیز بدون نسخه در دسترس هستند و می توانند اعصاب این منطقه را تحریک کنند. 

مصرف داروهای تسکین دهنده درد 

داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی یا NSAID می توانند به کاهش درد در ناحیه کمر کمک کنند. بسیاری از آنها مانند ایبوپروفن بدون نسخه پزشک در دسترس هستند. 

افراد تمایل دارند این داروها را به صورت خوراکی مصرف کنند ، اما همچنین به صورت کرم ، ژل ، برچسب و اسپری نیز موجود اند. 

  ورزش مناسب برای خشکی کمر

ورزش و کشش می تواند به کشیدگی تحتانی کمر کمک کرده و از بروز درد جلوگیری کند. 

برنامه هایی که روی عضلات اطراف یا شکم کار می کنند ، ممکن است به تسریع بهبودی از کمردردتحتانی مزمن نیز کمک کنند. 

به عنوان مثال ، یوگا می تواند به تسکین درد در ناحیه کمر و گردن کمک کند ، و سایر اشکال ورزشی که می تواند به شما کمک کند شامل موارد زیر است: 

نوشته های مرتبط

• شنا کردن 

• پیاده روی 

• پیلاتس 

کششی که می توانند به کاهش درد تحتانی کمر کمک کنند عبارتند از: 

• لانچ عمیق: زانو روی یک زانو ، با پای دیگر در جلو. زانوی پشت را رو به جلو به سمت بالا بلند کنید. موقعیت را به مدت 5 ثانیه حفظ کنید. 

• کشش پشت: روی شکم دراز بکشید ، با استفاده از بازوها قسمت فوقانی بدن را از زمین فشار دهید. قبل از استراحت کمر ، موقعیت را به مدت 30 ثانیه حفظ کنید. 

• تقویت هسته ساژیتال: ایستادن 3 فوت دورتر از دیوار در حالی که پاها باید از هم باز باشند، عضلات شکم را محکم کرده و سپس از طریق پاها به دیوار رسیده و لگن و زانوها را خم نگه دارید. با استفاده از لگن بدن را به حالت ایستاده برگردانید ، سپس بازوها را دراز کرده و به بالای سر ببرید و کمی عقب برگردانید. 

همچنین ممکن است فردی از مراجعه به یک متخصص استخوان(ارتوپد) ، متخصص جراح یا فیزیوتراپیست بهره مند شود. این روش های درمانی همراه با کشش و ورزش برای تسکین درد کمر کمک می کنند. 

پیشگیری خشک شدن کمر بعد از نشستن

کمردرد تحتانی در افراد چاق و افرادی که سیگار می کشند رایج تر است. 

همچنین ، افرادی که به ندرت فعالیت می کنند بیشتر دچار کمردرد می شوند ، همانطور که افرادی که تمایل به بی تحرکی دارند اما گاها ورزش های سنگین انجام می دهند. 

درمان گیاهی خشکی کمر چه بخوریم ؟

شیر:

روزانه یک لیوان شیر بخورید.

شما باید مقداری عسل به این شیر اضافه کنید تا طعم آن خوب شود و فرآیند التیام را بهتر کنید. عسل برای روند درمان مفید است. همچنین در تسکین درد موثر است.

شکر را با یک فنجان شیر گرم در روز مخلوط کنید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

فعال ماندن:

افرادی که از دردهای مزمن کمر رنج می برند، باید فعال بمانند. بسیاری از مردم بر این باورند که بستری شدن برای چند روز می تواند به درمان دردشان کمک کند.برای درمان کمر درد چه بخوریم

عسل:

یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب گرم به آن اضافه کنید. آن را در صبح با شکم خالی خود مصرف کنید. شما باید این درمان را روزانه تکرار کنید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

افزایش مصرف ویتامین C:

بیماران مبتلا به کمردرد، اغلب از کمبود ویتامین C رنج می برند. بنابراین توصیه می شود که غذاهای غنی از ویتامین C در رژیم غذایی خود داشته باشند. شما باید تمام میوه های مرکبات از قبیل توت فرنگی، گوجه فرنگی، بروکلی، و قره قاط و غیره را بخورید.

موز:

موز منبع بزرگی از پتاسیم است. تخمین زده می شود که یک موز حاوی 450 میلی گرم پتاسیم است که می تواند از ماهیچه های پشت شما محافظت کند. طبق نظر انجمن رژیم آمریکا، بدن شما روزانه به 2000، میلی گرم پتاسیم نیاز دارد.

چای زنجبیل:

نوشیدن چای زنجبیل معمولاً سه بار در روز می تواند باعث تسکین درد شما شود. برای این که این چای را درست کنید، باید 6 برش نازک از زنجبیل را در نیم فنجان آب قرار دهید. این محلول را با حرارت کم در حدود 15 دقیقه بجوشانید. بگذارید خنک شود. صاف کنید و می توانید عسل اضافه کنید تا چای زنجبیل را شیرین تر کنید.

برگ های ریحان:

10عدد برگ ریحان را در یک فنجان آب اضافه کنید و برای چند دقیقه آن را بجوشانید. بگذارید تا به دمای اتاق برسدوکمی نمک اضافه کنید. این محلول را یک بار در روز بنوشید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

دانه های فلفل:

دانه های فلفل و آب نبات را خرد و با هم مخلوط کنید. دو قاشق سوپ خوری از این محلول را دو بار در روز برای چند روز بخورید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

روغن گیاهی:

ماساژ می تواند به افزایش گردش خون کمک کند و از این رو به شما کمک قابل توجهی به عنوان درمان های خانگی طبیعی برای کمردرد به شما بدهد. اگر از روغن گیاهی برای ماساژ استفاده می کنید، می تواند فرآیند التیام را بهتر کند. روغن گیاهی که می توانید استفاده کنید شامل روغن بادام، روغن اکالیپتوس، روغن نارگیل و روغن زیتون می شود.

سیر:

روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن خردل را کمی حرارت دهید. ده حبه سیر اضافه کنید. ادامه گرمایش را ادامه دهید تا قهوه ای شود. بگذارید خنک شود. از این روغن سیر برای ماساژ دادن خود به مدت چند دقیقه استفاده کنید. حمام گرم بگیرید . اگر می خواهید نتیجه خوبی بگیرید، باید این روش را به طور مرتب تکرار کنید.

گندم:

یک مشت گندم بردارید و سپس آن را در آب بخیسانید. بگذارید یک شب بماند.یک فنجان شیر را به این مخلوط اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه آن را بجوشد تا اینکه به مخلوط سفتی تبدیل شود. این مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید.

چای بابونه:

یک قاشق سوپ خوری گل های بابونه را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. اجازه دهید 10 دقیقه طول بکشد. نوشیدن سه فنجان چای بابونه می تواند به شما کمک بزرگی برای درد کمرتان به شما بدهد.

بهترین حالت نشستن

وزارت بهداشت و خدمات بشری نسبت به دولا شدن هشدار می دهد و توصیه می کند که صاف بنشینید ، کمر را در پشتی صندلی قرار دهید و پاها را صاف روی زمین قرار دهید. 

آنها همچنین توصیه می کنند هنگام نشستن زانوها کمی بالاتر از لگن باشد. 

تشخیص کمر درد

برای تعیین علت کمردرد ، یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی از فرد در مورد سابقه پزشکی وی سوال می کند و معاینه فیزیکی انجام می دهد. 

اگر درد حاد باشد ، آزمایشات بعدی معمولاً لازم نیست ، مگر اینکه درد ناشی از یک آسیب باشد. 

درمان درد مزمن به علت آن بستگی دارد و ممکن است جراحی یک گزینه باشد. برای درمان کمر درد چه بخوریم

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.