ترمیم دندان پوسیده در خانه (ترمیم دندان شکسته )

ترمیم دندان پوسیده در خانه : آیا پوسیدگی دندان شما را آزار می دهد؟ با این داروهای خانگی از دندان درد ، حفره ها خلاص شوید

علت درد کل دندانها

از جمله مواردی که ممکن است باعث دندان درد شود ، شایع ترین آنها پوسیدگی دندان ، التهاب پالپ دندان ، آبسه ، دندان ترک خورده یا نهفته ، بیماری لثه و دندان های حساس است.

بیایید در اینجا صادق باشیم: هیچ کس دوست ندارد بوی بد دهان و بهداشت نامناسب دهان را تحمل کند. این یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن اولین برداشت شماست 

اگر دندانهای شما از بین رفته ، پوسیده ، ضعیف یا شکسته شده باشد ، ممکن است نیاز به ترمیم دندان داشته باشید. نمونه هایی از ترمیم های دندانی شامل پرکردن ، تاج ، کاشت ، پل و دندان مصنوعی است. اگر با دندان خود مشکلی دارید به دندانپزشک مراجعه کنید.

انواع ترمیم های دندانی کدامند؟

نمونه هایی از ترمیم ها شامل موارد زیر است:

پرکردن متداول ترین نوع ترمیم دندان است. آنها حفره ای را در دندانهای شما با طلا ، آمالگام نقره یا مواد پلاستیکی و شیشه ای به رنگ دندان پر می کنند که پر کننده های رزین کامپوزیت نامیده می شوند.

تاج ها یک “درپوش” دندانی است که روی دندان قرار می گیرد تا شکل و اندازه ، استحکام ، ظاهر آن را بازیابی کند ، “بریج” (پروتز جزئی ثابت) را در جای خود نگه دارد یا کاشت دندان را بپوشاند. دندان ها مرتباً باید به طور مساوی در اطراف دندان کاهش داده

شوند تا تاج کاملاً اندازه و شکل دندان را بازیابد. این یک فرآیند طولانی است و ممکن است شامل برداشتی باشد که در این حین به آزمایشگاه ارسال می شود ، با پر کردن / تاج موقت. بعضی از دفاتر دارای فناوری هستند که در آن تصویری دیجیتالی به دستگاه

فرز ارسال می شود که گاهی اوقات در یک بازدید ، یک تاج در دفتر ایجاد می کند.

ایمپلنت ها پست های کوچک لنگر انداخته شده از فلز (معمولاً از تیتانیوم یا مخلوط تیتانیوم) هستند که در جای استخوان قرار می گیرند و دندانها از بین می روند. ایمپلنت ممکن است به پیوندی به نام اباتمنت نیاز داشته باشد که مانند آماده سازی تاج عمل خواهد کرد. سپس با تاج پوشانده می شود.

بریج ها (پروتز جزئی ثابت) دندان های کاذب هستند که برای “پر کردن” شکاف ایجاد شده توسط یک یا چند دندان از دست رفته طراحی شده اند. پل ها را می توان از هر دو طرف توسط تاج ها لنگر انداخت و برای همیشه در جای خود سیمان شد. پل ها از پرسلن

، طلا ، آلیاژها یا ترکیبی ساخته می شوند. پل های ثابت توسط دندانپزشک وارد و خارج می شوند.

دندان مصنوعیجایگزینی متحرک برای دندانهای از دست رفته و بافتهای اطراف هستند. دندان های شما ممکن است به دلیل بیماری لثه ، پوسیدگی دندان یا آسیب دیدگی از بین بروند. آنها از رزین اکریلیک ساخته شده اند ، گاهی اوقات با اتصالات فلزی ترکیب می

شوند. پروتزهای کامل جایگزین تمام دندان ها می شوند. پروتزهای جزئی هنگام باقی ماندن برخی از دندانهای طبیعی در نظر گرفته می شوند و توسط بستهای فلزی متصل به دندانهای طبیعی حفظ می شوند. دندان مصنوعی سه نوع است: معمولی ، فوری و

اوردنچر. پروتز معمولی قابل جابجایی است. بعد از چندین ماه که دندان های باقیمانده برداشته می شوند و بافت های اطراف بهبود می یابند ، وارد می شود. پروتز فوری نیز قابل جابجایی است. همان روزی که دندانهای آخر شما برداشته می شود ، قرار داده می

شود. از اوردنچر هنگامی که هنوز تعدادی دندان باقی مانده است استفاده می شود. این نوع پروتز روی دندان ها قرار می گیرد ،

ترمیم های دندانی چیست؟

ترمیم روش های مختلفی است که دندانپزشک شما می تواند دندانهای از دست رفته یا قسمتهای از دست رفته ساختار دندان شما را جایگزین یا ترمیم کند ، یا ساختارهایی که باید برای جلوگیری از پوسیدگی که ممکن است در آینده شما را دچار درد کند ، از بین ببرید.

چه انتظاری باید بعد از عمل داشته باشم؟

پس از ترمیم دندان ، دندانپزشک ممکن است به شما توصیه کند که عادت های غذایی و آشامیدنی خود را برای 24 ساعت آینده تغییر دهید:

 

غذاهای نرم بخورید.

غذاهایی که سرد هستند بخورید.

اگر می توانید حرارت را تحمل کنید ، سوپ گرم را امتحان کنید.

پس از انجام هر روش باید هر روز مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را ادامه دهید. دندانپزشک ممکن است از شما بخواهد که فقط در یک جهت نخ دندان بکشید و نخ دندان را از داخل آن بیرون بکشید تا ترمیم موقت را از جای خود خارج نکنید.

ترمیم های دندان چه فوایدی دارند؟

ترمیم دندان نه تنها به شما در جویدن بهتر غذا کمک می کند ، بلکه به شما کمک می کند واضح تر صحبت کنید و لبخند بهتری به شما بدهد. آنها به شما کمک می کنند دندان های خود را حفظ کنید.

 

خطرات یا عوارض ترمیم دندان چیست؟

شایعترین خطر حساسیت یا ناراحتی عمومی پس از یک روش ترمیم دندان است. به ندرت ممکن است به عفونت مبتلا شوید یا نسبت به فلزات استفاده شده واکنش آلرژیک داشته باشید.

 

ترمیم های دندانی خطرات بسیار کمی دارند اما به عنوان مثال تاج ها ممکن است خرد شوند یا شل شوند یا از بین بروند (تاج های دائمی اینگونه نیستند). اگر حفره های عمیق دارید یا تاخیر در ایجاد حفره دارید ، می تواند منجر به کانال های ریشه یا کشیدن دندان شود. اگر مشکلی در دندان های خود دارید فوراً با دندانپزشک تماس بگیرید.

برای محکم شدن دندان چه بخوریم

دندان ترک خورده

دندان ترک خورده یا شکستگی ممکن است در اثر ضربه به دهان ایجاد شود ، مانند وقتی که یک ورزشکار ضربه ای به صورت وارد می کند. بعلاوه ، نیروی ناشی از گاز گرفتن یک جسم سخت مانند یخ یا هسته ذرت بو داده ممکن است باعث ترک خوردن دندان شود. دندان قروچه شدید همچنین ممکن است باعث آسیب و ترک دندان شود.

حفره های درمان نشده می توانند باعث دندان درد ، عفونت و از بین رفتن دندان شوند. وقتی غذای شیرین می خورید ، باکتری روی پلاک سطح دندان (مینا نامیده می شود) قند اسیدی ایجاد می کند که به دندان آسیب می رساند. اگر به تازگی مشکل پوسیدگی دندان یا حفره را شروع کرده اید ، با استفاده از این داروهای خانگی از شر آن خلاص شوید.

شیرینی ها ، غذاهای ناخواسته ، نوشیدنی های غیر الکلی و شیرین کننده های مصنوعی ممکن است طعم آسمانی داشته باشند ، آنها به روشی غیر قابل ترمیم به دندان آسیب می رسانند. 

در حالی که این موارد به صورت گهگاه قابل مصرف هستند ، اما مصرف زیاد این موارد و تمیز کردن نامناسب دندان منجر به پوسیدگی دندان می شود که به آن سوراخ دندان نیز گفته می شود. 

سوراخ دندان درمان نشده می توانند باعث دندان درد ، عفونت و از بین رفتن دندان شوند. اگر مراقبت از دندان های خود را زود شروع نکنید ، در مرحله بعدی باعث افتادن دندان می شود. 

اگر به تازگی مشکل پوسیدگی دندان یا حفره را شروع کرده اید ، پس با استفاده از برخی درمان های خانگی از شر آن خلاص شوید.

درمان پوسیدگی دندان در خانه

چگونه باید از ترمیم های دندانی مراقبت کنم؟

شما باید دندان های کاذب خود را مسواک بزنید و در غیر این صورت همانند دندان های طبیعی خود مراقبت کنید. به عنوان مثال شما باید دندان های مصنوعی خود را بردارید ، آنها را بشویید و از یک مسواک نرم برای تمیز کردن آنها استفاده کنید.

 

با تمیز کردن دندان های خود و حضور در قرارهای بعدی برای تمیز کردن دندان ها با دندانپزشک ، به خوبی از آنها مراقبت کنید. به یاد داشته باشید که نه تنها دندان های خود را تمیز کنید:

 

لثه

زبان.

گونه ها

سقف دهان شما.

 

آب آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که به سلامت دندان ها کمک می کند. برای خلاص شدن از پوسیدگی دندان ، انجام غرغره با استفاده روزانه از آب آلوئه ورا کمک می کند. 

میخک

میخک در رفع مشکل پوسیدگی دندان بسیار موثر است. این خاصیت ضد قارچ ، ضد باکتری و ضد عفونی کننده است که در کاهش درد دندان نیز مفید است. برای خلاص شدن از پوسیدگی دندان ، مقدار کمی روغن میخک را به ناحیه آسیب دیده بمالید یا 2-3 قطره را در همان محل قرار دهید. 

چریش

چریش دارای خواص ضد باکتری است که از تشکیل پلاک در دندان جلوگیری می کند. برای از بین بردن دندان درد یا پوسیدگی از روغن چریش استفاده کنید. جدا از این ، با مسواک زدن با استفاده از ساقه چریش می توانید دندان ها را تمیز کنید. 

نمک

آب نمک همچنین می تواند در از بین بردن پوسیدگی دندان بسیار موثر باشد. برای این کار ، کمی نمک را در آب ولرم مخلوط کرده و با آن غرغره کنید. ترمیم دندان پوسیده در خانه

ویتامین D مصرف کنید

کمبود ویتامین D در بدن نیز منجر به پوسیدگی دندان می شود. ویتامین D به جذب کلسیم و فسفات از غذایی که می خورید کمک می کند. مصرف مواد غذایی مانند کشک ، ماست ، لبنیات مانند شیر در درمان کمبود ویتامین D کمک می کند. نور خورشید همچنین منبع خوبی از ویتامین D است.

روغن نارگیل

روغن گیری یک مراسم صبحگاهی است که هر فردی باید آن را دنبال کند. این شامل 15-20 دقیقه چرخاندن دور روغن مانند نارگیل یا کنجد در دهان و سپس تف آن است. این روش سموم دهان شما را که می تواند به مینای دندان آسیب برساند و حفره ایجاد می کند ، از بین می برد.

سوراخ دندان را با چی پر کنیم

پوسیدگی دندان مینای دندان و عاج دندان های شما را از بین می برد ، اعصاب را در معرض دید قرار می دهد و منجر به دندان های حساس می شود . برای ترمیم پوسیدگی دندان باید به دندانپزشک مراجعه کنید ، اما تا زمان ملاقات چه کاری انجام می دهید؟

انجام دادن

  • بلافاصله برای ملاقات با دندانپزشک خود وقت بگیرید
  • با آب گرم مسواک بزنید
  • مسکن ضدالتهاب OTC را امتحان کنید
  • روغن میخک (اوژنول) بزنید
  • دهان خود را تا حد ممکن تمیز نگه دارید
  • درزگیری سوراخ دندان  را با یک ماده پر کننده موقت OTC در نظر بگیرید
  • درمان را به تعویق نیندازید – حفره می تواند به اعصاب دندان حمله کند
  • دندانها را در معرض دمای بسیار گرم یا خیلی سرد قرار ندهید
  • غذاهای شیرین یا اسیدی نخورید
  • داروهای موضعی تسکین درد را مستقیماً روی بافت دندان یا لثه قرار ندهید
  • از نخ دندان و مسواک زدن به آرامی بترسید

ترمیم دندان پوسیده در خانه

قبل از هرگونه اقدام برای تسکین درد ، در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید و قرار ملاقات بگذارید. اگر بلافاصله دیده نمی شوید ، از دندانپزشک بپرسید که برای تسکین درد چه کاری می توانید انجام دهید.همچنین، حتماً در حین و بعد از غذا مقدار زیادی آب بنوشید تا به شستشوی قندها و اسیدهای باقی مانده از میان وعده ها و وعده های غذایی کمک کند – به خصوص در این ماه تابستان .

برای جلوگیری از تداخلات دارویی ، حتماً به او بگویید چه داروهایی را در حال حاضر مصرف می کنید. اگر درد به طور موقت کمرنگ شد ، آن قرار را لغو نکنید – درد قطعاً بازگشت می کند و آسیب به خودی خود ترمیم نمی شود.

نوشته های مرتبط

از غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم خودداری کنید

دندان های شما حساس هستند زیرا باکتری های موجود در پلاک اسیدی تولید می کنند که مینای دندان را می خورد. از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که بسیار سرد یا بسیار گرم هستند خودداری کنید.

از آنجا که لایه عاج دندان توسط پوسیدگی دندان مورد حمله قرار گرفته است ، ممکن است به شدت در درجه حرارت واکنش نشان دهد. ممکن است بخواهید دندان های خود را با آب گرم مسواک کنید نه آب سرد.

مسکن های بدون نسخه را در نظر بگیرید

اگر دندانپزشک شما موافقت کرد ، یک داروی مسکن بدون نسخه (OTC) مصرف کنید .   این محصولات غالباً درد پوسیدگی دندان را تسکین می دهند ، اگرچه شاید کاملاً نیست. در تلاش برای تسکین بیشتر هرگز از دوز توصیه شده بیشتر نشوید.ترمیم دندان پوسیده در خانه

روغن میخک (اوژنول) را امتحان کنید

اوژنول که در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی سالم یافت می شود ، به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی و بیهوشی در مواد مختلف دندانپزشکی استفاده می شود. استفاده از اوژنول در خانه ممکن است به کاهش درد پوسیدگی دندان کمک کند.  ترمیم دندان پوسیده در خانه

قلم مو و نخ دندان

از مسواک زدن و کشیدن نخ دندان در ناحیه دردناک خودداری کنید. تمیز نگه داشتن دهان می تواند کمک کند ، زیرا انبوهی از باکتری ها اسیدی تولید می کنند که می تواند درد بیشتر ایجاد کند. نخ دندان کشیدن بین دندان هایی که دردناک است را امتحان کنید. از بین بردن ذرات غذا و پلاک ممکن است به کاهش درد دندان کمک کند.

سوراخ دندان را به طور موقت مهر و موم کنید

بعضی از داروخانه ها مواد پر کننده موقتی OTC دارند که ممکن است بتوانید حداقل به طور موقت سوراخ ایجاد شده در پوسیدگی را مهر و موم کنید. اگر بتوانید محل پوسیدگی حفره را تشخیص دهید ، می توانید از این روش استفاده کنید.

با این حال ، برخی از دندانپزشکان با مهر و موم شدن دندان آسیب دیده / آلوده موافق نیستند زیرا ممکن است باعث درد بیشتری شود و اگر دندان کاملاً با باکتری های موجود در داخل مهر و موم شود ، باعث ایجاد عفونت می شود. توصیه می شود قبل از آزمایش پرکردن OTC با دندان پزشک خود مشورت کنید.

برای محکم شدن دندان چه باید مصرف کرد

محکم و براق نگه داشتن سفیده های مرواریدی خود کار سختی نیست. در اینجا قوانینی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد.

بیایید اهمیت تمیز و براق نگه داشتن دندان های خود را نه تنها برای سلامت کلی خود بلکه برای حفظ زیبایی آن ها نیز تکرار کنیم. لبخند شما شخصیت شما را خوشایندتر می کند و به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس داشته باشید. بنابراین، باید از سلامت دهان و دندان خود به خوبی مراقبت کنید تا دندان های خود را سفید کنید و سفیده های مرواریدی خود را برای پیری قوی تر کنید.

توالی غذا یا ترتیب مصرف غذا و نوشیدنی مهم است و ممکن است به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند. سعی کنید غذاهای خنثی کننده اسید را بعد از یک وعده غذایی شیرین یا صحرا بخورید، از حملات اسیدی طولانی مدت به دندان شما جلوگیری می کند و در نتیجه به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند. بهترین نمونه ها شیر، چای شیرین نشده یا پنیر است.”

ما لیستی از اقداماتی را به اشتراک می گذاریم که لثه های شما را سالم نگه می دارد و شما را از شر مشکلات دهانی مانند بوی بد دهان، خونریزی لثه و حفره خلاص می کند.

در اینجا 10 قانون وجود دارد که به شما کمک می کند دندان های خود را سفید کنید و لثه های خود را سالم نگه دارید:

1. به طور مرتب مسواک بزنید

اولین و مهمترین کاری که یک فرد باید انجام دهد این است که دندان های خود را به طور منظم مسواک بزند. شمارش عادی 3 بار در روز خوب است – صبح، بعد از غذا و بعد از شام یا قبل از رفتن به رختخواب. همچنین، تعداد کمی از محصولات حاوی فلوراید در بازار موجود است که می توانید در شب از آنها استفاده کنید. اینها ممکن است به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کنند.

 مطمئن شوید که مسواک شما دارای موهای نرم باشد تا به لایه مینای دندان آسیب نرساند یا آن را از بین ببرید.

چگونه دندان هایمان را سفید کنیم

2. به طور منظم نخ دندان بکشید

این نیز یک راه خوب و موثر برای خلاص شدن از شر ذرات غذا از سطح دندان و شکاف بین دندان است. تمام شیارهای دندان را تمیز می کنند و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند. از هر نوع نخ دندان می توان برای این عمل بهداشت دهان و دندان استفاده کرد.

نخ دندان کشیدن یک عمل عالی برای سلامت دهان و دندان است. 

3. از شستشوی دهان با فلوراید استفاده کنید

آبکشی موجود است که به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند و همچنین به تقویت مینای خارجی دندان کمک می کند. حساسیت لایه های عاج نیز در اثر شستشو کاهش می یابد. شستشوی دندان با فلوراید استنوس برای این منظور موجود است. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که هرگز آن را قورت ندهید.

4. سعی کنید از نوشابه و نوشابه خودداری کنید

کولا و نوشیدنی های گازدار حاوی اسیدهایی مانند اسید سیتریک و اسید فسفریک هستند. آنها به آرامی با دندان ها واکنش نشان می دهند و آنها را حل می کنند. این نوشیدنی ها روی دندان ها اثر خورنده دارند. می توانید این نوشابه ها را بخورید که در اصل سفت هستند، اما فقط به این نوع نوشیدنی ها معتاد نشوید.

شیر، آب و آب میوه بهترین جایگزین برای نوشابه هستند. شیر همچنین به تقویت استخوان های فک کمک می کند و همچنین دندان ها را تقویت می کند.

5. از جویدن تنباکو و استعمال دخانیات خودداری کنید

این یکی از دلایل اصلی آسیب کامل دندان و بافت دهان است. پودر تنباکو و دود آن باعث ایجاد لکه روی دندان می شود و دندان ها را ضعیف می کند. جویدن تنباکو می تواند منجر به تغییر رنگ دندان ها شود و گاهی اوقات این تنباکو عامل سرطان خطرناک دهان نیز می باشد. بنابراین، اجتناب از محصولات مرتبط با تنباکو بهترین کار است.

به خاطر دندان هایتان سیگار را ترک کنید. 

برای محکم شدن لثه چه باید کرد

6. آدامس های جویدنی

اینها 2 نوع هستند، یکی که به طور خاص برای جویدن بعد از غذا ساخته شده است و به تمیز کردن دندان ها کمک می کند. و سایر آدامس ها شیرینی هستند که باعث افزایش قند و جذب میکروارگانیسم ها به دندان و پوسیدگی دندان می شوند. بهتر است این نوع آدامس های شیرین را کاهش دهید.

۷از مصرف الکل بپرهیزید

هنگام مصرف الکل مشکلات متعددی ممکن است رخ دهد. به طور عمده حفره دهان را با تحریک لثه، زبان و بافت های دهان تحت تاثیر قرار می دهد. بهبودی ضعیف پس از جراحی دندان؛ افزایش پوسیدگی دندان؛ افزایش خطر ابتلا به بیماری پریودنتال (لثه) افرادی که مشروبات الکلی زیاد مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان در دهان خود را دارند.

8. مصرف رژیم غذایی سالم

داشتن غذای مناسب و سالم نه تنها به حفظ تناسب اندام و داشتن اندامی عالی کمک می کند، بلکه به حفظ ساختار دهان شما نیز کمک می کند. این به روانکاری دهان شما و مراقبت بیشتر از دندان ها و لثه ها کمک می کند. همیشه بعد از خوردن غذا باید آب داشته باشید، بنابراین می توان به طور موقت دندان ها را تمیز کرد.

9. از غذای چسبناک خودداری کنید

تافی ها، آب نبات ها و شکلات ها به دندان های شما می چسبند و اجازه می دهند باکتری ها روی دندان های شما رشد کنند که باعث پوسیدگی دندان های شما می شوند.

10. حداقل دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید

حداقل هر 6 ماه یک بار برای معاینه دهان و دندان بروید تا بررسی کنید که همه چیز با دندان ها و ساختارهای دهان شما خوب است. یک معاینه معمولی هزینه زیادی ندارد و در دراز مدت بسیار مفید است.ترمیم دندان پوسیده در خانه

غذاهای مفید برای عفونت دندان

  1. ماست

از آنجایی که ماست دارای مقدار زیادی کلسیم است، می تواند مینای دندان (خارجی ترین لایه دندان) را تقویت کند. بر اساس برخی از مطالعات علمی اخیر، می تواند بوی بد دهان را با کاهش ترکیبات ایجاد کننده بو مانند سولفید هیدروژن از بین ببرد. با این حال، مطمئن شوید که ماست‌هایی می‌خورید که حاوی قند بیش از حد نباشد زیرا ممکن است ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشد.

  • سیب و هویج

میوه‌های ترد مانند سیب، هویج و کرفس تولید بزاق را تحریک می‌کنند، که در نهایت به شستشوی دهان از باکتری‌هایی که ممکن است منجر به پوسیدگی شوند کمک می‌کند. چیزی برای خوردن در حال حرکت نیاز دارید؟ یک سیب از یخچال خود بردارید.

  • کشمش

اگرچه معمولاً توصیه می‌شود از خوردن غذاهای چسبنده خودداری کنید زیرا ممکن است به محل رشد باکتری‌ها تبدیل شوند، برخی از غذاهای چسبنده می‌توانند سلامت دهان را بهبود بخشند. کالج دندانپزشکی شیکاگو مطالعه ای انجام داد که نشان داد کشمش حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که می تواند باکتری های مسبب ایجاد حفره و بیماری های لثه را از بین ببرد.

  • چای سبز

حتما در مورد چای سبز که نوشیدنی موثری برای کاهش وزن است زیاد شنیده اید. با این حال، تحقیقات جدید نشان داده است که می تواند سلامت پریودنتال را با کاهش التهاب و رشد باکتری در داخل دهان که منجر به بیماری های لثه می شود، تقویت کند.

  • غلات کامل

چه کسی نداند که غلات کامل برای حفظ سلامتی عالی هستند؟ اکنون پیشنهاد می شود که غلات کامل مانند جو، جو، سبوس و غیره می توانند به طور غیرمستقیم سلامت پریودنتال را با افزایش توانایی بدن برای پردازش قند خون بهبود بخشند.

زردچوبه برای عفونت دندان

  • دارچین

دارچین یک ادویه محبوب است که از زمان های قدیم برای حفظ سلامت دهان و دندان استفاده می شده است. این روغن حاوی روغنی به نام آلدهید سینامیک است که می تواند رشد باکتری ها را مهار کند و در نتیجه از عفونت ها و بیماری ها جلوگیری کند.

  • زغال اخته

زغال اخته برای درمان عفونت مثانه محبوب است اما می توان از آن برای بهبود سلامت پریودنتال نیز استفاده کرد. آنها حاوی ترکیبات طبیعی هستند که چسبیدن باکتری ها به سطوح را دشوار می کند. مطالعات نشان داده اند که آب زغال اخته از تشکیل گلوکان جلوگیری می کند که به عنوان یک بلوک ساختمانی برای پلاک عمل می کند. با این حال، پس از مصرف کرن بری، همچنان باید دندان های خود را مسواک بزنید زیرا دارای مقادیر زیادی قند و اسید هستند.

سبزیجات برگ سبز می توانند برای بهداشت دهان و دندان شما عالی باشند.

  • پیاز

این ممکن است کمی سرخراش به نظر برسد اما بسیار موثر است. اگرچه پیاز خود سبزیجاتی با بوی تند است، اما به طرز شگفت انگیزی در برابر انواع مختلف باکتری ها موثر است و می تواند از ایجاد حفره ها جلوگیری کند.

  • سبزیجات سبز و برگ دار

مصرف سبزیجات سبز و برگ دار فواید بی شماری برای سلامتی دارد. مانند غلات کامل، آنها نیز به پردازش قند خون و حفظ سلامت دندان ها کمک می کنند. آنها همچنین تولید بزاق را تحریک می کنند و حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که می توانند باکتری ها را ریشه کن کنند.

  1. شیر و پنیر

هم شیر و هم پنیر سرشار از کلسیم هستند که دندان ها و استخوان ها را تقویت می کند. آنها همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین هستند که می تواند اسیدهای تولید شده توسط باکتری ها را خنثی کند و از این رو بوی بد دهان را کاهش داده و از زرد شدن دندان ها جلوگیری می کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.