تخلیه جوش سر سیاه

تخلیه جوش سر سیاه : جوش سر سیاه ها جوش هایی هستند که به سطح پوست می روند. وقتی که یک روزنه مسدود می شود و بسته میشود، آن را به عنوان یک شناخته شده سرسفید . اما وقتی قسمت بالا باز می شود ، یک سر سیاه شکل می گیرد.

اگر با جوش های سر سیاه سر و کار دارید ، ممکن است تعجب کنید که چگونه از شر آنها و اطراف بینی خود خلاص شوید. در اینجا هشت گزینه وجود دارد که می توانید امتحان کنید. تخلیه جوش سر سیاه

تخلیه جوش سر سیاه

جوش های سر سیاه جوش هایی هستند که روی سطح پوست بالا می ایند. زمانی که روزنه ای بسته میشود وبالا می ایند, به عنوان سر سفید شناخته می شوند, اما وقتی که قسمت بالایی باز باقی می ماند سرسیاه  میشوند.

تعدادی از مردم فکر میکنند که جوش های سر سیاه سیاه یا تیره اند زیرا رنگ چرک جوش به ان رنگ است. واقعیت این است که جوش های سر سیاه به رنگ سیاه یا خاکستری تیره اند چون چربی و پوست مرده “منبع اکسیدTrusted” (سیاه میشود)هنگام تماس با هوا منافذ را پر میکند.

اگر شما با جوش های سر سیاه سرکاردارید. شما احتمالا متعجب هستید که چگونه از شر انها روی بینی یا اطرافش خلاص شوید.

جوش های سر سیاه بینی شایع است. در حالی که آنها بی ضرر هستند ، می توانند آزار دهنده باشند. روزانه شستن صورت ، استفاده از ضد آفتاب بدون روغن و آزمایش نوارهای منافذ ، رتینولها یا محصولاتی که حاوی اسید سالیسیلیک اسید هستند ممکن است به خارج کردن آنها از بینی شما کمک کند.

جوش های سر سیاه یکی از شایع ترین و سرسخت ترین شرایط پوستی است. این نوع آکنه ها هنگامی شکل می گیرند که روغن (سبوم) و سلول های مرده پوست با هم ترکیب شوند و منافذ شما را مسدود کند.

بعضی اوقات ، تمیز کردن و لایه برداری ممکن است برای شل کردن پلاگین و بیرون کشیدن آن کافی باشد. اما اگر این پلاگین سخت شود ، یا دسترسی به آن خیلی عمیق باشد ، ممکن است شما نتوانید سرسیاه را به تنهایی حذف کنید.

خود برنزه کننده ممکن است سرهای سیاه را برجسته تر نشان دهد. اگر می خواهید سرسیاه را پاپ ، حذف یا استخراج کنید ، بهتر است یک حرفه ای را ببینید که دارای ابزارهای ضد عفونی شده باشد و از روش مناسب برای جلوگیری از جای زخم و سوزش بیشتر مطلع شوید.

جوش سر سیاه

1.روزی دو بار صورت خود را بشویید و بعد از ورزش

من مطمئن هستم که این اولین بار نیست که شنیده اید که شستن صورت به طور مرتب می تواند به آکنه کمک کند.

این ایده خوبی است که حتی صبح ها صورت خود را بشویید تا هرگونه کثیفی یا باکتری هایی که ممکن است شب ها روی صورت شما بوجود بیاید را از بین ببرید. همچنین می خواهید مطمئن شوید که مرتباً بالش های خود را شسته اید.

فقط مراقب باشید بیش از حد تمیز نشود ، که ممکن است باعث سفت شدن پوست شود و در واقع باعث می شود روغن بیشتری برای جبران آن ایجاد کند.

حتماً هرچه سریعتر بعد از ورزش بشویید. در صورت عدم دسترسی آسان به سینک ظرفشویی ، پاک کردن صورت بسیار عالی است.تخلیه جوش سر سیاه

ماسک سیاه برای جوش سر سیاه

 

همراه با محدود کردن آرایش، توجه به سایر محصولاتی که در نزدیکی صورت خود استفاده می کنید، به ویژه محصولات حالت دهنده مو، هرگز ضرری ندارد.

جوش های پوسته پوسته اغلب خونریزی می کنند، اما همچنین می توانند مشکل را بدتر کنند:ملتهب شده و منافذ اطراف را مسدود می کند

روغن درخت چای را امتحان کنید

اسانس درخت چای یک درمان طبیعی محبوب برای جوش است. روغن درخت چای حاوی ترکیبی به نام terpinene-4-ol است که نشان داده شده است که باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌های خاصی را از بین می‌برد و همچنین گلبول‌های سفید خون را برای بهبود

بهبودی افزایش می‌دهد.

برای استفاده از روغن درخت چای برای جوش ها، یک یا دو قطره را روی ناحیه ملتهب بمالید. همچنین می توانید چند قطره به پاک کننده یا مرطوب کننده روزانه خود اضافه کنید.

مهم

در بیشتر موارد، شما نمی خواهید روغن های ضروری رقیق نشده را روی پوست خود قرار دهید (آنها می توانند بسیار قوی و تحریک کننده باشند). اما برای درمان آکنه، قبل از اینکه روغن درخت چای رقیق نشده را روی صورت خود بمالید، باید یک آزمایش پچ انجام

دهید تا مطمئن شوید که پوست شما را تحریک نمی کند.

2.نوارهای منافذ را امتحان کنید

همه ما تبلیغات را دیدیم که با زن خندان خوشحال می شود که سرهای سیاه را از بینی اش خارج کند. نوارهای منفذ به طور موقت لایه ای از پوست را جدا می کنند ، و با آن اغلب روغن اکسیده و کثیفی که باعث ایجاد جوش سر سیاه می شود ، به وجود می آید.

نوارهای منافذ مانع از بازگشت دوباره آن جوش های سر سیاه نمی شوند ، زیرا تولید روغن پوست شما را تنظیم نمی کنند.

برای بهترین نتیجه ، سعی کنید صورت خود را از قبل بخار کنید (بیش از یک گلدان آب جوش ، به عنوان مثال بسیار محتاط باشید) تا منافذ خود را باز کنید.

3.از ضد آفتاب بدون روغن استفاده کنید

ممکن است کرم ضد آفتاب روغنی را روی بالای پوستی که از بین برود ، کمی لایه بردار احساس کند ، که ممکن است در اثر روغن اضافی ایجاد شود. اما مهم است که بدون توجه به نوع پوستی که دارید – ضد روغنی ، خشک یا حساس – از ضد آفتاب استفاده کنید.

جوش سر سیاه

خوشبختانه ، گزینه های عالی بدون روغن وجود دارد که به طور موثر اشعه UVA و UVB را مسدود می کند. این کرم های ضد آفتاب بدون روغن را برای پوست های روغنی یا مستعد آکنه بررسی کنید.

4- لایه برداری کنید

هنگامی که به لایه برداری فکر می کنید ، ممکن است به خرده های سخت یا خشن فکر کنید. اینها در واقع می توانند آکنه ها را ملتهب تر جلوه دهند.

خوشبختانه ، تعدادی از اکسفلنترهای شیمیایی ملایم وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. به دنبال آنهایی باشید که حاوی اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی (AHA و BHA) هستند .

اینها اسیدهای ملایم هستند که به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کنند. آنها کمک می کنند تا راهی برای ورود سایر محصولات به پوست بهتر و موثرتر کار کنند. تخلیه جوش سر سیاه

کرم برای جوش های سر سیاه

5.ماسک های زغال سنگ را بررسی کنید

ذغال سنگ ذغال سنگ در همه نوع محصولات در حال ظهور است – من یک مسواک تزریق زغال چوب – و به دلایل خوبی دارم. ذغال سنگ سم زدایی عالی است. برای کمک به بیرون کشیدن خاک و سایر ناخالصی ها ، در اعماق منافذ کار می کند.

6.رتینوئیدهای موضعی را امتحان کنید

رتینوئیدهای موضعی از ویتامین A ومنبع معتبر نشان داده شده استبرای بهبود آکنه. آنها از طریق پیشخوان یا به صورت نسخه در دسترس هستند.

رتینول گردش خون سلول ها را افزایش می دهد ، همچنین ممکن است باعث کاهش چین و چروک شود.

لازم به ذکر است که به زنان باردار توصیه می شود از منبع قابل اعتماد رتینول استفاده کنندزیرا مقادیر بیش از حد می تواند در رشد جنین اختلال ایجاد کند. اگر باردار هستید ، می توانید برای تأثیرات مشابه از روغن باکوچیول یا گلاب گز به جای رتینول استفاده کنید.

7.ژل اسید سالیسیلیک اعمال کنید

اسیدهای سالیسیلیک می توانند به حل کراتین که انسداد منافذ است کمک کند و باعث جوش های سرسیاه شود.

همچنین یک لایه بردار مؤثر است ، اما شما می خواهید آن را فقط در مناطقی از بدن که دارای سرهای سفید یا جوش های سر سیاه هستند استفاده کنید. استفاده از آن در تمام بدن شما منجر به نتیجه خواهد شدمنبع مورد اعتماد مسمومیت سالیسیلات.

جوش سر سیاه

8.منافذ خود را با یک جلسه بخار باز کنید

بخار می تواند به سست شدن اجسام مسدود کننده منافذ شما کمک کند و شما را برای یک فرآیند موثرتر استخراج آماده کند. برای به دست آوردن این مزایا نیازی به دستگاه بخار آبگرمکن ندارید.

تخلیه جوش های سر سیاه

 

صورت خود را با آب گرم (نه داغ) خیس کنید. یک پاک کننده ملایم را با حرکات دایره ای و ملایم با انگشتان خود بمالید، نه با دستمال شستشو. به طور کامل آبکشی کنید.

برای باز کردن منافذ خودبا بخار ، این روش را در خانه امتحان کنید:

  1. ابتدا تا 6 فنجان آب را در گلدان یا کتری بریزید.
  2. بگذارید آب برای چند دقیقه خنک شود.
  3. آب را با دقت درون سینک یا کاسه بریزید.
  4. جلوی سینک یا کاسه صندلی داشته باشید. صورت خود را در حدود 6 اینچ بالای آب استراحت دهید.
  5. یک حوله را روی سر و منبع آب بکشید تا بخار داخل آن بماند.
  6. برای کم و بیش گرما سر خود را بلند یا پایین آورید. در صورت نیاز گوشه ای از حوله را بلند کنید تا خنک شود.
  7. بطور همزمان 10 دقیقه در اینجا بمانید.

9.یک ماسک ژل خنک کننده یا سرم تسکین دهنده اعمال کنید

پس از بیرون آوردن زباله از منافذ ، مهم است که پوست خود را صاف کنید تا از التهاب جلوگیری شود. این ممکن است از طریق یک ماسک یا سرم ژل خنک کننده حاصل شود .

به دنبال مواد ضد التهابی مانند چای سبز ، ویتامین E و روغن بادام باشید. مقدار کمی را در یک لایه یکنواخت بمالید.

در صورت استفاده از ماسک ژل ، بعد از استفاده از آن را بشویید و بقیه کارهای روزمره پوست خود را پیگیری کنید.

.10. هر کاری انجام دهید ، این کار را نکنید!

فشردن یک سر سیاه ، وسوسه انگیز است ، به خصوص اگر نمی توانید اولین بار با خیال راحت آن را استخراج کنید.

شما قبلاً این توصیه را شنیده اید ، اما ارزش تکرار دارد: شما هرگز نباید سیاهی را ببندید ، فشار دهید و فشار ندهید.

این می تواند منجر به بزرگ شدن منافذ و سوزش پوست شود. جای زخم خطر دیگری است.

اگرچه نوارهای منافذ به عنوان روشی برای از بین بردن جوشهای سرسیاه بدون انتخاب انتخاب می شوند ، اما اغلب آنها بیشتر از خوب عمل می کنند.

11. لیزر درمانی

لیزر درمانی گاهی اوقات در برش هایی استفاده می شود که به سایر روش های درمانی پاسخ نمی دهند.

برای جوش های سرسیاه عمیق ، متخصصان پوست از درمان فوتو پنوماتیک استفاده می کنند. این فرایند شامل ترکیبی از لیزرهای شدید نور پالس و خلاء دستی است.

در صورت استفاده از هم ، متخصص پوست شما می تواند در منافذ شما عمیق شود تا سلولهای مرده پوست و سبوم اضافی را از بین ببرد.

 

نکاتی برای پیشگیری جوش سر سیاه

 

جوش های سرسیاه های عمیق می توانند برای از بین بردن ایمن و موثر زمان لازم داشته باشند. پس از خارج شدن از حالت ناخواسته ، می خواهید از برخی از پیشنهادات زیر استفاده کنید تا از بازگشت آنها جلوگیری کنید.

از محصولات غیر ترجیحی استفاده کنید . Noncomedogenic کدی است برای “گرفتگی بدون منافذ”. همچنین به دنبال ضد آفتاب و لوسیون ضد روغن برای جلوگیری از منافذ مسدود شده باشید.

قبل از خواب آرایش را جدا کنید . پاکسازی در شب به از بین بردن آرایش کمک می کند ، اما بعضی اوقات باقی مانده ها هنوز هم باقی مانده اند. برای از بین بردن تمام آرایش خود در نظر بگیرید تا از قبل پاک کننده اضافه کنید.

موهای خود را مرتبا بشویید . نه تنها قفل های شما سالم و نرم باقی می مانند بلکه از روغن و کثیفی که می تواند روی صورت شما بگذارد خلاص می شوید و منافذ خود را مسدود می کنید.

مطمئن باشید دست و ناخن شما تمیز است . تمیز نگه داشتن ناخن های شما می تواند به حداقل رساندن خاک و انتقال روغن کمک کند.

نوشته های مرتبط

موارد بالش و ملافه خود را بشویید . این کار باید هفته ای یکبار انجام شود تا از شر هرگونه کثیفی و روغن موجود در ورق های خود خلاص شوید.

اسید سالیسیلیک را به روال مراقبت از پوست خود اضافه کنید . اسید سالیسیلیک سلولهای مرده پوستی را که در منافذ شما جمع می شوند ، خشک می کند و از این طریق احتمال ابتلا به سر سیاه را کاهش می دهد. برای به دست آوردن این فواید به دنبال شستشوی صورت ، تونر یا مرطوب کننده حاوی اسید سالیسیلیک باشید.

گلیکولیک اسید را در نظر بگیرید . استفاده منظم می تواند به شما در ریختن سلول های مرده پوست کمک کند و از منافذ گرفتگی جلوگیری کند. به دنبال اسید گلیکولیک در مرطوب کننده ها و لایه برداری OTC باشید .

در مورد رتینوئیدهای تجویز شده از یک متخصص پوست بخواهید . رتینوئیدها مشتقات ویتامین A هستند. در حالی که در درجه اول برای آکنه های التهابی توصیه می شود ، ممکن است به کنترل روغنهای اضافی که به جوش های سر سیاه شما کمک می کند نیز کمک کند.

از محصولات آکنه زیاد استفاده نکنید . استفاده بیش از حد از اسید سالیسیلیک ، گوگرد و بنزوئیل پراکسید حاوی محصولات آکنه یا ترکیب بسیاری از محصولات آکنه مانند مواردی که در اینجا مورد بحث قرار گرفته است می تواند پوست شما را خشک کند.

از قضا ، این می تواند باعث ایجاد جوش های سر سیاه بیشتری شود زیرا منافذ شما به حالت هراس می رود و سبوم بیشتری برای آبرسانی پوست شما ایجاد می کند. تخلیه جوش سر سیاه

یک رژیم غذایی سالم بخورید . در حالی که چرب بودن ، غذاهای چرب علل مستقیمی برای آکنه نیستند ، خوردن یک رژیم متعادل برای سلامتی کلی پوست شما مهم است. نوشیدن مقدار زیادی آب همچنین می تواند به تعادل سبوم و کمک به گردش خون سلول کمک کند. تخلیه جوش سر سیاه

پماد برای خشک شدن جوش صورت چیست ؟

  • amikacin.
    • amoxicillin (Amoxil, Moxatag)
    • ampicillin.
    • cefazolin (Ancef, Kefzol)
    • cefotaxime.
    • ceftriaxone.
    • cephalexin (Keflex)
    • clindamycin (Cleocin, Benzaclin, Veltin)

شستشوی صورت دو بار در روز و بعد از ورزش کردن

من مطمئنم که این اولین بار نیست که شما میشنوید که شستشوی منظم صورتتان به نزدن اکنه کمک میکند.

شستشوی صورت در هنگام صبح برای حذف هرگونه کثیفی یا باکتری که ممکن است در طول شب روی صورت شما بشینند, نظر خوبی است. همچنین برای اطمینان بیشتر به طور منظم روبالشتی خود را بشویید.

فقط مراقب باشید بیش از حد تمییز نشود, که ممکن است باعث سفت شدن پوست شود و درواقع چربی بیشتری را برای جبران ایجاد کند.

حتما هر چه سریعتر بعد از ورزش صورتتان را بشویید. درصورت عدم دسترسی اسان به روشویی, پاک کننده های صورت بسیار عالی عمل میکنند.

عرق میتواند به همراه خاک و روغن در منافذ گیر بیفتد,  به همین دلیل میخواهید صورت خود را بشویید- در حالت ایده ال قبل از اینکه عرق فرصتی برای خشک شدن داشته باشد.

شما میتوانید دستمال مرطوب کننده های لطیف صورت را به صورت انلاین یا در داروخانه محلی یا فروشگاه های عرضه لوازم زیبایی بیابید.

2.چسب منفذ را امتحان کنید

همه ما تبلیغاتی  را دیدیم که خانمی خندان لذت میبرد که جوش های سر سیاه را از روی بینی حذف میکند. نوارهای منفذ موقتا لایه ای از پوست را که اغلب همراه با اکسید خاک و چربی ترکیبی از جوش سرسیاه است را تخلیه میکند.

نوارهای منفذ مانع از بازگشت دوباره جوش های سر سیاه نمی شوند, چون تولید چربی پوست شما را تنظیم نمیکنند.

برای نتیجه ی بهتر, صورتتان را از قبل بخور دهید( برای مثال بخاری که از جوشیدن کتری خارج میشود, خیلی مراقب باشید.) تا منافذ باز شوند.

شما میتوانید نوارهای منفذ را به صورت انلاین یا در داروخانه محلی یا فروشگاه های عرضه لوازم بهداشتی بیابید.

  1. استفاده از ضد افتاب فاقد چربی

این میتواند غیرمعمول باشد که لایه ای از ضد افتاب چرب را روی پوست جوش زده بزنید که احتمال بیشتر شدن چربی می شود.اما مهم این است که بدون توجه به نوع پوستی که چرب, خشک, یا حساس دارید از ضد افتاب استفاده کنید.

خوشبختانه , گزینه های بسیار خوب فاقد چربی وجود دارد که به طور موثری مانع اشعه UVA و UVB می شود. این کرم های ضد افتاب فاقد چربی را برای پوست های چرب یا اکنه دار در نظر بگیرید.

  1. کرم لایه برداری

هنگامی که به لایه برداری فکر میکنید, شما احتمالا به اسکراب(لیف های) درشت وزبر فکر میکنید. اینها درواقع اکنه ها را ملتهب تر میکند.

خوشبختانه,تعدادی از لایه بردارهای شیمیایی لطیفی وجود دارند که میتوانید ازانها استفاده کنید. به دنبال انهایی باشید که حاوی اسیدهای الفا و بتا هیدروکسی هستند.(AHAs وBHAs )

اینها اسید های مفیدی هستند که به ازبین بردن سلول های مرده پوست کمک میکنند. انها به طور واضح کمک میکنند که سایر محصولات که برای پوست بهترند نفوذ کنند و موثرتر عمل کنند.

شاید از اسید سالیسیلیک برای اکنه شنیده باشید که BHA است.BHAS محلول در چربی است و به پاکسازی منافذ کمک میکند.

اسید های گلیکولیک و لاکتیک , الفا هیروکسی اسید درنظرگرفته می شود که محلول در اب هستند و از منابع طبیعی مانند شیر, میوه یا شکر نشات میگیرند.

فقط بیاد داشته باشید که اسیدهای هیروکسی الفا و بتا لایه ای از پوست را ازبین میبرند که احتمالا پوست را دربرابر اشعه های UVAوUVB اسیب پذیر میکند. و اگر شما قصد بیرون رفتن را دارید ضد افتابتان را فراموش نکنید.

شما میتوانید لایه بردارهای صورت را به صورت انلاین یا در داروخانه محلی تان یا در فروشگاه های عرضه لوازم بهداشتی بیابید.تخلیه جوش سر سیاه

5.ماسک خاک رس صاف کننده

خاک رس  منبعی از ذرات مفید تسکین دهنده است که داده های اثربخشی ان به دوران باستان بر میگردد. خاک رس کمک میکند پوست از شر چربی اضافی خلاص شود و احتمالا از حالت خشکی درامده نرم شود و حتی کثیفی که منافذ را پر کرده ازبین میبرد.

ماسک های صورتی که از خاک رس درست میشوند ملایم تر ازنوارهای منفذ که ممکن است لایه از پوست را ازبین ببرد , کار میکنند. در عوض, خاک رس به درون منافذ نفوذ میکند وبه تدریج خاک و چربی را از بین میبرد.

برخی از ماسک های رس حاوی گوگرد هستند که به تجزیه کردن پوست مرده کمک میکند و میتواند ظاهر جوش های سر سیاه را بهبود بخشد. با این حال, بیشتر مردم به گوگرد حساسیت دارند, بنابراین اگر قبلا از محصول گوگردی استفاده نکرده اید ازمایش لک پوستی را روی بازوی حود انجام دهید.

ماسک های خاک رس را به صورت انلاین یا در داروخانه محلی یا فروشگاه های عرضه لوازم بهداشتی جستجو کنید.تخلیه جوش سر سیاه

  1. بررسی ماسک های ذغال

ذغال امروزه در همه ی انواع محصولات  و به دلایل خوبی در حال ظهور است- من خمیر دندانی با خاصیت ذغال دارم-  ذغال اکسید کننده ای عالی است. ان در منافذ عمیق نفوذ میکند و به استخراج کثیفی وسایر الودگی ها کمک میکند.

ماسک های ذغال شگفت انگیز بسیاری به صورت ازاد در دسترس است. یا شما می توانید قرص های ذغال فعال را از داروخانه بخرید, قرص ها را باز کنید, و ماسکDIYخودتان را با استفاده از مخلوص خاک رس بنتونیت, روغن درخت چای, عسل یا فقط اب خالص درست کنید.

شما میتوانید ماسک های خاک رس را ازاد به صورت انلاین یا در داروخانه محلی یا در فروشگاه های عرضه لوازم بهداشتی بیابید.

  1. ازمایش رتینوئید های موضعی

رتینوئید های موضعی از ویتامین آ ساخته شده است. و منبع معتبری برای بهبودی اکنه ها نشان داده شده است. انها به صورت ازاد یا به شکل نسخه در دسترس هستند.

رتینول متابولیسم سلول های پوست را افزایش می دهد, ممکن است چین و چروک ها را نیز کاهش دهد.

لازم به ذکر است که به خانم های باردار توصیه میشود از رتینول استفاده نکنند زیرا مقادیر بیش از اندازه میتواند در رشد جنین اختلال ایجاد کند. اگر شما باردار هستید, شما میتوانید برای داشتن تاثیرات مشابه از گلاب یا روغن باکوچیول به جای رتینول استفاده کنید.

شما میتوانید رتینوئید های موضعی را به صورت انلاین یا در داروخانه های محلی یا در فروشگاه های عرضه لوازم بهداشتی تهیه کنید.

سولات پزشکی دارید؟ با پزشکی متخصص و دارای مجوزبه صورت انلاین یا تلفنی ارتباط برقرار کنید. متخصص اطفال و سایر متخصصان در دسترس هستند.24/7

8.استفاده ژل سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسیدها میتواند به حل شدن کراتین که منافذ را پرکرده و باعث جوش های سر سیاه است ,کمک کند.

همچنین این لایه برداری موثر است, اما شما میخواهید ان را تنها در نواحی از بدن که جوش های سر سیاه و سر سفید دارند استفاده کنید. استفاده از ان برای تمام بدن  شما میتواند منجر به مسمومیت با سالمیسیلات شود.

شما میتوانید ژل سالیسیلیک اسید را به صورت انلاین یا در داروخانه محلی و یا فروشگاه های عرضه لوازم بهداشتی خودتان بیابید.

خود را برنزه نکنید

من گاهی دوست داشتم از برنزه کننده خوبی استفاده کنم, اما اگر شما سعی دارید که روی جوش های سر سیاه خود تاکید نداشته باشید, بهتر است از برنزه کننده های صورت صرف نظر کنید.به این دلیل است که این محصولات باعث ایجاد جوش های سر سیاه میشود, و انها تیره تر و برجسته تر به نظر میرسد. حتی بدتر این است که, خود برنزه کننده ها ممکن است منافذ را مجددا پر کند و باعث بیشتر شدن انها شوند.

از محصولات زیاد استفاده نکنید

استفاده کردن بیش از حد بسیاری از محصولات به طور همزمان, حتی اگر برای مقابله با اکنه طراحی شده اند, میتواند پوست شما را تحت الشعاع قرار دهد و در واقع باعث تشدید جوش های سر سیاه روس بینی شود.

یک یا دو محصول را مد نظر قرار دهید و به یاد داشته باشید از مرطوب کننده استفاده کنید زیرا پوست های خیلی خشک چربی بیشتری را تولید میکند که ممکن است باعث افزایش جوش سرسیاه میشود.

بنزوییل پروکسید

بنزوییل پراکسید یک ماده رایج و موثر است که در بسیاری از داروهای بدون نسخه اکنه یافت میشود. ضد التهاب است, به این معنی که به ارام کردن اکنه های ملتهب مانند کیست, جوش های چرکی, جوش نوک تیز و جوشهای ریز کمک میکند.

جوش های سرسیاه و سر سفید از انواع اکنه های ملتهب محسوب نمی شوند, بنابراین بنزوییل پراکسید اثر چشمگیری نخواهد داشت. ضرری هم نخواهد داشت , اما احتمالا بنزوییل پراکسید حوله ها و لباس ها را لکه دار نخواهد کرد, بنابراین در استفاده از ان احتیاط کنید.

بنزوئیل پراکسید. بنزوئیل پراکسید بر روی آکنه های التهابی مانند کیست ها و برجستگی های قرمز بهتر عمل می کند.تخلیه جوش سر سیاه

باعث از بین رفتن باکتری های مولد آکنه می شود.

اسید سالیسیلیک. این ماده برای جوش های سرسیاه و سرسفید ایده آل است زیرا برای باز کردن منافذ و کاهش التهاب عمل می کند.

گوگرد. گوگرد یک ماده طبیعی است که اغلب ملایم تر از دو مورد ذکر شده در بالا است. می تواند سلول های مرده پوست را خشک کند تا منافذ را باز کند و سبوم اضافی را جذب کند.

مطمئن نیستید که کدام درمان آکنه OTC ممکن است برای پوست شما یا اهداف خاص پوست شما بهتر عمل کند؟ ممکن است ارزش آن را داشته باشد که با یک متخصص پوست برای نظر متخصص در مورد پوست خود تماس بگیرید.

 

یک متخصص پوست می‌تواند توصیه‌های حرفه‌ای را به همراه توصیه‌هایی در مورد هرگونه تداخل دارویی بالقوه ارائه دهد. به عنوان مثال، استفاده از اسید بتا هیدروکسی (مانند اسید سالیسیلیک) همراه با رتینول می تواند باعث خشکی و تحریک بیش از حد

شود، بنابراین معمولاً باید از مخلوط کردن محصولات با این مواد خودداری کنید.

تخلیه

استخراج فرایند از بین بردن دستی یک جوش با فشار مستقیم بر روی ان نقطه است. این بهترین روشی حرفه ای است. متخصصین پوست یا متخصص زیبایی از ابزارهای مناسبی برخوردارند که به طور صحیحی ضد عفونی شده اند.

تلاش برای فشار, ترکاندن, یا استخراج جوش های سر سیاه روی بینی خود به خود و بدون کمک حرفه ای می تواند منجر به قرمزی, سوزش یا زخم دائم شود.

جوش های سر سیاه روی بینی رایج اند. درحالی که انها بی ضرر هستند, میتوانند ازار دهنده نیز باشند. شستن روزانه ی صورت, استفاده از ضد افتاب فاقد چربی و امتحان کردن نوار های منفذ, رتینول ها یا محصولاتی که حاوی اسید سالیسیلیک هستند ممکن است به از بین بردن انها از روی بینی تان کمک کند.

برنزه کننده  ممکن است جوش های سر سیاه را برجسته تر نشان دهد. اگر میخواهید جوش های سر سیاه را بترکانید,حذف کنید یا استخراج کنید, بهتر است به متخصص مراجعه کنید که دارای ابزارهای ضد عفونی کننده باشد و روش های مناسب جلوگیری از جای زخم و سوزش بیشتر را بداند.

اگر پوست حساس و مستعد آکنه دارید، محصولات بیش از حد با مواد فعال – مانند شوینده اسید سالیسیلیک، تونر لایه بردار اسید سالیسیلیک و کرم رتینول – ممکن است به سد پوست شما آسیب برساند و منجر به جوش های بیشتر شود.

«اگر پوست شما در سمت چرب‌تر است، استفاده از مرطوب‌کننده‌ای که برای پوست‌های خشک فرموله شده است ممکن است بیش از حد انسداد باشد و منجر به مسدود شدن منافذ شود.تخلیه جوش سر سیاه

زنان 909 همراه شما در سلامت و زیبایی

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.