داروی گیاهی برای سرماخوردگی سرفه

داروی گیاهی برای سرماخوردگی سرفه : اعتماد به درمان های خانگی برای درمان سرماخوردگی و سرفه چیزی است که هنوز هم بسیاری از خانوارها به آن اعتقاد دارند. این داروهای خانگی علاوه بر اینکه به طور موثر سرماخوردگی و سرفه را درمان می کنند ، از عوارض جانبی نیز عاری هستند.

 در اینجا ما به برخی از این درمان های خانگی اشاره کرده ایم که به شما در درمان سرماخوردگی و سرفه کمک می کنند.

علت سرفه های شبانه و خارش گلو

هنگامی که سرماخوردگی، عفونت سینوسی یا آنفولانزا دارید، زمانی که برای خواب دراز می‌کشید، مخاط می‌تواند از گرفتگی بینی یا سینوس‌ها به گلوی شما چکه کند. به همین دلیل ممکن است شب ها بیشتر سرفه کنید. ممکن است احساس کنید که این قطره پشت گلویتان را قلقلک می دهد و بخواهید برای رفع گرفتگی سرفه کنید.

اما شرایط دیگر نیز می تواند باعث سرفه شود که شما را بیدار نگه می دارد:

آسم :  لوله های هوا در ریه های شما باریک و بسته می شوند و مخاط بیش از حد می تواند ایجاد شود. افراد مبتلا به آسم همچنین می توانند سرفه های خشک داشته باشند زیرا هنگام تنفس هوای کافی دریافت نمی کنند. گرد و غبار می تواند مشکل را بدتر کند.

آلرژی : تب یونجه یا سایر آلرژی‌ها می‌تواند باعث گرفتگی بینی شود که به گلو می‌چکد.

ریفلاکس معده به مری (GERD : اسید معده می تواند تراوش کند و اعصاب را در قسمت تحتانی مری، لوله ای که دهان و معده شما را به هم وصل می کند، آزار دهد. این می تواند باعث سرفه شما شود، حتی اگر سوختگی یا درد احساس نکنید.

سیگار کشیدن:  مخاط در ریه ها می تواند باعث سرفه شود. همچنین ممکن است برای خارج کردن سموم از مجاری تنفسی خود تمایل به سرفه کردن داشته باشید.

برخی از داروهای فشار خون مهارکننده‌های ACE می‌توانند سرفه‌های خشکی را تحریک کنند که برای برخی افراد آن را ترک نمی‌کند.

داروی گیاهی برای سرماخوردگی سرفه

1 . حفظ آب بدن

عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفلانزا باعث آب‌ریزش سینوسی می‌شوند. تراوشات زیاد باعث خشکی و تحریک گلو و گاهی سرفه می‌شود. نوشیدن مایعات به حفظ مخاط سینوسی کمک می‌کند، همچنین باعث حفظ رطوبت غشای مخاطی می‌شود. این امر به‌ویژه در زمستان که هوا خشک‌تر است مؤثر است.

از این رو برای درمان سرفه شدید خود، در کنار روش‌ درمانی اصلی خود،‌ سعی کنید مایعات بیشتری بنوشید و آب بدن‌تان را حفظ کنید.

2. حمام بخار و دستگاه رطوبت‌ساز: داروی گیاهی برای سرماخوردگی سرفه

دوش آب داغ با کاهش تراوشات بینی به تسکین سرفه و حتی درمان سرفه شدید نیز کمک می‌کند. این روش نه تنها سرفه‌ی ناشی از سرماخوردگی را بلکه سرفه‌های ناشی از حساسیت را تسکین می‌دهد. خشکی ناشی از تراوشات زیاد بینی آزاردهنده است؛ در چنین محیط‌هایی دستگاه‌های رطوبت‌ساز کمک‌کننده هستند.

هوای مرطوب در تسکین سرفه مؤثر است اما باید از رطوبت بیش‌ازاندازه هم اجتناب کرد.

فراموش نکنید که تمیز نکردن دستگاه‌های رطوبت‌ساز آنها را تبدیل به منبع تولید انواع قارچ و باکتری می‌کند.

3 . غرغره‌ی آب‌ نمک

با اینکه پیشِ پا افتاده به نظر می‌رسد، غرغره‌ی آب‌نمک گلوی خراشیده را که باعث سرفه می‌شود، تسکین می‌دهد.

برای این کار ۱/۵ قاشق چایخوری نمک را در ۲۳۰ میلی‌لیتر آب گرم حل کنید.

فراموش نکنید که کودکان زیر ۶ سال نمی‌توانند به خوبی غرغره کنند و بهتر است درمان دیگری را برای آن‌ها به کار بگیرید.

4 . نعناع

برای درمان سریع سرفه، نعناع هم خوب است. نعناع با خاصیت درمانگری‌اش معروف است. منتول موجود در نعناع گلو را تسکین می‌دهد، گرفتگی را رفع و مخاط گلو را نرم می‌کند.

داروی گیاهی ضد سرفه و خلط آور

می‌توانید نعناع را به صورت چای میل کنید یا آن را هنگام بخور مصرف کنید. ۳ یا ۴ قطره روغن نعناع را در ۱۵۰ میلی‌لیتر آب بریزید و همانطور که احتمالا بارها انجام داده‌اید، حوله‌ای روی سرتان بیاندازید و به طور مستقیم بخار نعناع را تنفس کنید.

5 . عسل : داروی گیاهی برای سرماخوردگی سرفه

احتما با خواص عسل آشنا هستید. اولین مورد پیشنهادی ما برای درمان سرفه، عسل است.

مصرف عسل به عنوان داروی گلودرد قدمت طولانی دارد؛ و بنا بر مطالعات صورت گرفته، اثر آن در تسکین سرفه خشک بیشتر از برخی داروهای رایج حاویِ دکسترومتورفان است.
کافیست ۲ قاشق چایخوری عسل را با آبِ جوش یا دمنوش گیاهی و کمی آبلیمو مخلوط کنید تا یک داروی مؤثر داشته باشد. عسل خاصیت تسکین‌‌دهندگی دارد و آبلیمو به رفع گرفتگی کمک می‌کند. میل کردن عسل به تنهایی و یا همراه با نان هم می‌تواند مؤثر باشد.

6. پروبیوتیک

برای درمان سریع سرفه به سراغ پروبیوتیک هم می‌توانیم برویم. پروبیوتیک‌ها به طور مستقیم در درمان سرفه نقشی ندارند، اما در تنظیم ترکیب باکتریایی روده‌ها مؤثرند.

ترکیب باکتریایی بدن نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و عملکرد آن دارد. همچنین بر مبنای شواهد علمی لاکتوباسیلوس (از انواع پروبیوتیک) که در لبنیات یافت می‌شود، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می‌دهد و حساسیت نسبت به برخی محرک‌ها را مانند گرده‌ی گیاهان کم می‌کند.داروی گیاهی برای سرماخوردگی سرفه
شیر غنی‌شده منبع خوب لاکتوباسیلوس است. هچنین می‌توانید مکمل‌های پروبیوتیک را از داروخانه تهیه کنید. به علاوه برخی ماست‌ های غنی‌شده و نان‌های تهیه‌شده از خمیرِ ترش حاوی پروبیوتیک‌ هستند.

داروی ضد سرفه خانگی


7. چای زنجبیلی

چای زنجبیل نه تنها طعم خوبی دارد بلکه در درمان سرماخوردگی و سرفه نیز کمک می کند. چای به خشک شدن  و چکه کردن بینی کمک می کند ، بنابراین بلغم را از دستگاه تنفسی خارج می کند. از جمله مزایای مختلف زنجبیل برای سلامتی ، تسکین دهنده سرماخوردگی و تسریع روند بهبودی است.

زنجبیل

ریشه زنجبیل یکی دیگر از داروهای مردمی برای سرفه، سرماخوردگی و گلودرد است. در طب سنتی چینی برای درمان علائم خفیف مانند آبریزش بینی با ترشحات شفاف بینی، سردرد، درد گردن و شانه و پوشش سفید زبان استفاده می شود.

در آیورودا (طب سنتی هند) از زنجبیل برای سرفه و سرماخوردگی نیز استفاده می شود.

چای زنجبیل داغ یک درمان خانگی محبوب برای علائم سرماخوردگی و گلودرد است. گاهی عسل و لیمو هم اضافه می شود.

عوارض و خطرات احتمالی

اگرچه مقادیر معمولی زنجبیل در غذا به ندرت عوارض جانبی ایجاد می کند، اما مقادیر بیش از حد آن ممکن است باعث سوزش سر دل و سوء هاضمه شود.

شما نباید از مکمل های زنجبیل استفاده کنید اگر:

  • یک جراحی آینده داشته باشید (از دو هفته قبل و بعد از عمل اجتناب کنید)
  • اختلال خونریزی دارند

به دلیل تداخلات دارویی احتمالی، افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا یا افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، باید قبل از مصرف زنجبیل از پزشک خود سوال کنند.

 سنجد

سنجد ( Sambucus nigra ) گیاهی است که سابقه طولانی استفاده به عنوان یک داروی عامیانه برای سرماخوردگی، عفونت سینوسی و آنفولانزا دارد.


8. مخلوط لیمو ، دارچین و عسل

یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای سرماخوردگی و سرفه ، مخلوطی از لیمو ، دارچین و عسل است. این شربت به طور موثری سرماخوردگی و سرفه را درمان می کند.

طرز تهیه شربت: در نصف قاشق عسل ، چند قطره لیمو و یک قاشق دارچین به آن اضافه کنید. این شربت را دو بار در روز بخورید تا سرماخوردگی و سرفه را درمان کند.

9. آب ولرم

مرتباً آب گرم و گرم بنوشید زیرا در مبارزه با سرماخوردگی ، سرفه و گلو درد کمک می کند. آب گرم باعث کاهش التهاب در گلو می شود و به تجدید مایعات و عفونت در بدن کمک می کند.

بهترین قرص برای سرفه


10. شیر و زردچوبه

یک ماده اساسی است که تقریباً در همه آشپزخانه ها یافت می شود ، زردچوبه دارای یک آنتی اکسیدان قوی است که به درمان بسیاری از مشکلات سلامتی کمک می کند. زردچوبه مخلوط در شیر گرم یک روش محبوب و موثر برای مبارزه با سرماخوردگی و سرفه است. نوشیدن یک لیوان شیر گرم زردچوبه قبل از خواب به بهبود سریعتر سرماخوردگی و سرفه کمک می کند.

11. غرغره با آب نمک

این یک درمان قدیمی است که به طور موثری سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند. افزودن زردچوبه در این آب نمک نیز مفید است.

12. چای ادویه دار

در حالی که چای خود را آماده می کنید ، تولی ، زنجبیل و فلفل سیاه اضافه کنید و این چای ادویه دار برای سلامتی شما بسیار مفید است. این سه ماده در مبارزه با سرماخوردگی و سرفه نقش مهمی دارند.

13. عسل ، آب آهک و آب گرم

این یک دوز مناسب برای بهبود هضم و برای سیستم گردش خون است. افزودن عسل به آب لیموترش بهترین راه حل برای کنترل سرماخوردگی و سرفه است.

قویترین داروی گیاهی ضد سرفه

14. دانه های کتان برای سرماخوردگی و سرفه

بذر کتان یکی دیگر از داروهای موثر در بهبود سرماخوردگی و سرفه است. می توانید دانه های کتان را بجوشانید تا غلیظ شود و صاف کنید. چند قطره آب آهک و عسل به آن اضافه کنید و این ترکیب را برای تسکین سرماخوردگی و سرفه مصرف کنید.

15. زنجبیل و نمک

زنجبیل را به قطعات کوچک برش دهید و به آن نمک اضافه کنید. برای مقابله با سرماخوردگی ، سرفه و گلودرد این قطعات زنجبیل را بجوید.

16. سیر را تفت دهید

چند حبه سیر را در گیاه غلیک کنید و آن را در صورت گرم مصرف کنید. این می تواند یک معجون تلخ باشد اما برای تسکین سرماخوردگی و سرفه تأثیر تسکین دهنده زیادی دارد.

17. آب هویج

این داروی خانگی غیرمعمول برای مبارزه با سرماخوردگی و سرفه بسیار مناسب است. شاید عجیب به نظر برسد اما این نوشیدنی جالب در رفع سرماخوردگی و سرفه کمک می کند!

بهترین شربت ضد سرفه

روغن های ضروری را امتحان کنید

روغن های ضروری یک زمینه پیچیده برای پیمایش هستند ، اما مطالعات علمی نشان داده است که آنها فوق العاده قدرتمند هستند (در برخی موارد بسیار خاص ، حتی بیشتر از آنتی بیوتیک ها).   البته ، چند قطره تمایل زیادی دارند ، بنابراین حتما برچسب های خود را بخوانید.

روغن های اکالیپتوس (که اغلب در مالش بخار بدون نسخه یافت می شوند) می توانند التهاب را که اغلب با سرماخوردگی و بیماری همراه است ، کاهش دهند و روغن نعناع می تواند احساس خنکی برای تسکین خارش گلو ایجاد کند.  برای درمان سرفه ،یک روغن ضروری که “ترکیبی از گیاهانی است که عملکرد ایمنی را تقویت می کند”. سعی کنید چند قطره را در یک دیگ بخار آب بریزید و استنشاق کنید تا از مزایای آن استفاده کنید.

ترکیب عسل و لیمو

ترکیب عسل و لیمو به عنوان یک درمان سنتی برای سرفه‌های خشک، در جامعه‌ی پزشکی نیز از اعتبار قابل توجهی برخوردار هستند. عسل و آبلیمو هر کدام به صورت جداگانه دارای خواص فراوانی برای درمان سرفه هستند.

اما ترکیب این دو ماده‌ی خوراکی، مزایای درمانی آن‌ها را دو برابر می‌کند و برای بند آوردن سرفه شما معجزه می‌کنند.

عسل با خواص ضد‌باکتریایی دارد و با کمک خاصیت چسبناک خود، یک لایه‌ محافظ و تسکین بخش بر روی گلو تشکیل می‌دهد.

در کنار آن آبلیمو سرشار از ویتامین C است و می‌تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آبلیمو هم نقش مهمی در ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده گلو دارند.

نوشته های مرتبط

اما این دو کنار هم که ترکیب می‌شوند، به درمانگری خارق‌العاده تبدیل می‌شوند. برای این منظور می‌توانید مخلوط یک قاشق عسل، یک لیوان آب ولرم و یک قاشق آب لیمو ترش تازه را نوش جان کنید تا سرفه کردنتان قطع شود.

18. روغن ضروری

روغن ضروری یکی دیگر از داروهای خانگی عالی برای سرماخوردگی و سرفه است. روغن ها به کاهش سرعت تکثیر ویروس در داخل بدن کمک می کنند. روغن های دارچین ، نعناع فلفلی ، لیمو ، اکالیپتوس و آویشن بهترین روغن های اساسی برای سرماخوردگی محسوب می شوند. برای تسکین مقداری روغن اساسی در دیفیوزر قرار دهید.
19. آب آناناس

ممکن است بسیاری ندانند اما نوشیدن آب آناناس هنگام ابتلا به سرماخوردگی یک درمان خانگی موثر است. می توانید آب آناناس همراه با عسل میل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری عسل در نصف فنجان آب آناناس گرم است. خوب هم بزنید و بنوشید.

20. ویتامین C

برخی شواهد نشان می دهد که مصرف ویتامین C قبل از شروع علائم سرماخوردگی می تواند مدت زمان علائم را کوتاه کند. این ممکن است به تقویت سلامت ایمنی بدن شما کمک کند و می تواند تا حدی از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی تسکین یابد. مصرف غذای غنی از ویتامین C مانند لیمو ، پرتقال و گریپ فروت کاملاً مثر است.

21. فلز روی

مطالعه نشان می دهد که مصرف مکمل های روی می تواند به بیماری کمک کند. روی می تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند که می تواند علائم سرماخوردگی را کاهش دهد و حتی از بیمار شدن شما جلوگیری کند. بنابراین وقتی بیمار هستید غذای غنی از روی مانند صدف ، گوشت ، مرغ ، شکلات تلخ ، تخمه آفتابگردان و غیره بخورید.

22. منتول

منتول همچنین می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند. حاوی اثرات ضد باکتری و تسکین دهنده درد است. همچنین می توانید در بخار روش بزنید و آن را استشمام کنید.


چگونه سرماخوردگی را سریع درمان کنیم

 سیر

سیر یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای سرماخوردگی است. بسیاری از فرهنگ ها یک درمان خانگی با استفاده از سیر برای سرماخوردگی دارند – چه دستور پخت سوپ مرغ، چه نوشیدنی تهیه شده با سیر خام یا صرفاً خوردن سیر به عنوان بخشی از یک وعده غذایی.

تصور می شود ترکیب ضد سرما در سیر آلیسین باشد، که خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی را نشان داده است. آلیسین چیزی است که به سیر طعم تند و متمایز آن می دهد.

برای به حداکثر رساندن مقدار آلیسین در سیر خود، آن را تازه و خام تهیه کنید. سپس آن را خرد یا له کنید. مکمل های سیر به شکل قرص نیز موجود است.


اگر به تسکین قوی‌تری نیاز دارید، قفسه‌های داروخانه مملو از داروهای ضدسرفه یا سرماخوردگی هستند، می‌توانید سعی کنید سرفه را متوقف کنید. این محصولات ممکن است ترکیبی از انواع مختلف دارو را در یک کپسول یا قرص داشته باشند:

یک سرکوب کننده سرفه با مسدود کردن رفلکس سرفه شما کار می کند. دکسترومتورفان رایج ترین است.

یک داروی ضداحتقان مانند فنیل افرین یا سودوافدرین برای رفع گرفتگی بینی یا سینوس ها

یک آنتی هیستامین مانند برومفنیرامین، کلرفنیرامین، دیفن هیدرامین یا داکسیلامین برای جلوگیری از عطسه و آبریزش بینی

دارویی که مخاط شما را رقیق می کند که خلط آور نامیده می شود.

اما حواستان باشد: این درمان‌های سرفه باعث می‌شود برخی افراد احساس خواب آلودگی کنند، اما باعث می‌شوند دیگران احساس خواب آلودگی کنند تا بیدار بمانند.

و در صورت داشتن مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا، مصرف برخی از آنها بی خطر نیست. بنابراین قبل از خرید با پزشک خود مشورت کنید.

اسپری بینی با یا بدون استروئید ممکن است به کاهش سرفه شما نیز کمک کند.
از مصرف لبنیات خودداری کنید ، کافئین خود را پاک نگه دارید و ازغذاهای تند ، فرآوری شده و سرخ شده استفاده نکنید. مصرف مایعات خود را افزایش دهید.
بخار استنشاق کنید استراحت کنید.

در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا ، متاسفانه احتمال بیماری بسیار زیاد است. همیشه می توانید از روش معمول استفاده کنید و قطره های سرفه و شربت سرفه را برای رفع سریع ذخیره کنید ، یا می توانید از مسیر طبیعی تری استفاده کرده و راهکارهایی را که در انبار خانه خود پیدا می کنید امتحان کنید. ”  

داروی گیاهی ضد سرفه فاقد بسیاری از عوارض جانبی منفی هستند.

همانطور که پزشک متخصص طب سوزنی ، متخصص طب سوزنی و متخصص طبیعت گابریل فرانسیس توضیح می دهد ، داروهای گیاهی طبیعی “نه تنها برای از بین بردن عفونت ها طراحی شده اند ، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود منطقه می شوند. طب سنتی معمولاً تب ها و داروهای ضد سرفه یا ضد احتقان را کاهش می دهد. آنها علائم را درمان می کنند.

قویترین داروی گیاهی ضد سرفه

آویشن

گیاه آویشن به عنوان داروی گیاهی برای درمان سرفه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این داروی گیاهی، تسکین بخش انواع سرفه‌ی خشک، خلط دار، برونشیت و … می‌باشد.

آویشن به عنوان یک خلط‌آور با رقیق کردن مخاط باعث می‌شود به راحتی با سرفه از بدن دفع شوند. همچنین برگ‌های این گیاه حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئید می‌باشند که تسکین بخش عضلات برونش هستند و به شل کردن این عضلات کمک می‌کنند.

آویشن دارای خواص ضد‌باکتری، ضد‌قارچی، ضد‌ویروسی است و در کاهش سرفه‌های مرتبط با آلرژی و عفونت‌های مجاری هوایی فوقانی و تحتانی موثر می‌باشد. مصرف آویشن در دوران بارداری و شیر‌دهی و همچنین برای کودکان زیر ده سال به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

سنبل

می توانید عصاره گل سنبل را به عنوان مکمل در کپسول یا شربت مصرف کنید. ممکن است سرفه شما را فوراً تسکین ندهد ، اما مطالعات نشان می دهد که می تواند زودتر برطرف شود.

منتول

منتول ، ترکیبی که به طور طبیعی در نعناع یافت می شود ، مجاری تنفسی شما را باز می کند تا به شما در تنفس راحت تر کمک کند. این بدان معناست که می تواند سرفه را نیز دور نگه دارد. می توانید منتول را در مالش هایی که روی سینه پهن کرده اید ، قطره های سرفه و حتی چای نعناع پیدا کنید.

غرغره آب شور

غرغره آب شور معمولاً یک درمان گلو درد است ، اما برای سرفه نیز ارزش امتحان کردن دارد. رطوبت اضافی می تواند مخاط را نازک کرده و به شستن چیزهایی که گلو را تحریک می کند کمک کند ، درست مانند شستشو با آب نمک برای بینی. 1/4 تا 1/2 نمک را با 8 اونس آب گرم مخلوط کنید ، سر خود را به عقب برگردانید ، غرغره کنید و سپس مخلوط را بیرون بریزید.

دستگاه بخور

اگرچه مرطوب نگه داشتن هوا می تواند به جلوگیری از سرفه خشک کمک کند ، اما با دستگاه های مرطوب کننده بیشتر مراقب باشید. کنه های گرد و غبار آلرژن شماره 1 هستند و زمانی که شرایط مرطوب بیش از حد باشد بهترین رشد را دارند. اگر دستگاه های مرطوب کننده تمیز نباشد ، می تواند رشد کند. هر دو می توانند سرفه را به جای بهتر شدن بدتر کنند.

زردچوبه

یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی زردچوبه، کورکومین است. کورکومین دارای خواص ضد‌التهابی، ضد‌ویروسی و ضد‌باکتری فراوانی است. از قرن‌ها پیش زردچوبه به عنوان یکی از داروهای گیاهی برای درمان برونشیت، آسم و سرفه‌ی خشک مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

با استفاده از زردچوبه می‌توان چای گیاهی تهیه کرد، همچنین اضافه کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه به نوشیدنی‌هایی مانند آب پرتقال بسیار مفید می‌باشد.

متخصصان دریافته اند که ترکیب گیاهانی مانند برگ پیچک ، ریشه ختمی ، آویشن و انیسون با شربت می تواند تعداد روزهایی را که با سرفه خود مقابله می کنید کاهش دهد.

قطره سرفه

مکیدن قطره سرفه-یا حتی یک آب نبات سفت-ممکن است گلو را به اندازه ای خیس کند که مانع کوتاه مدت سرفه شود. بهترین شرط شما قطره سرفه با منتول بازکننده راه هوایی است.

نوشیدنی های گرم

نوشیدنی های گرم باعث رفع گرفتگی سر نمی شوند ، اما می توانند سرفه را بسیار بهتر از نوشیدنی های دمای اتاق تسکین دهند. اگر به دنبال تسکین هستید ، چای یا آب داغ میل کنید.

زنجبیل

تحقیقات نشان می دهد برخی ترکیبات تصفیه شده درون ریشه زنجبیل می توانند ماهیچه هایی را که مجاری تنفسی شما را سفت می کنند ، شل کنند. می توانید زنجبیل را به صورت خام بخورید ، یا می توانید ریشه زنجبیل را با عسل مخلوط کرده و در چای داغ مخلوط کنید.

اب

نوشیدن مقدار زیادی آب نه تنها خار سرفه را تسکین می دهد و شما را هیدراته نگه می دارد ، بلکه مخاط گلو را نیز نازک می کند. به احتمال زیاد نیازی نیست که با سرفه موارد را پاک کنید.قویترین داروی گیاهی ضد سرفه

بخار

تنفس بخار ممکن است به سرفه کمک کند زیرا باعث آرامش و مرطوب شدن مجاری تنفسی شما می شود. همچنین می توانید برای راحتی بیشتر روغن های ضروری مانند نعناع را به آب اضافه کنید.

چگونه از سرفه خلاص شویم

این کاری است که وقتی چیزی گلوی شما را آزار می دهد، چه گرد و غبار یا چکه های پس از بینی، انجام می دهید. همچنین به پاکسازی ریه ها و نای شما کمک می کند.

با این حال، این می‌تواند به التهاب سلول‌های پوشاننده راه‌های هوایی فوقانی نیز منجر شود. بسیاری از سرفه‌ها، مانند سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا، خود به خود از بین می‌روند.

اگر بیماری شما ناشی از یک بیماری جدی تری است، باید علت آن را درمان کنید. دلیل هر چه که باشد، راه هایی برای احساس بهتر وجود دارد.

ممکن است بخواهید محصولات طبیعی بدون نسخه را امتحان کنید که حاوی دوزهای بسیار پایین آسپرین هستند. هنگامی که آن را روی بافت های ملتهب ناشی از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی استفاده می شود، به کاهش علائم گلودرد کمک می کند.

سرماخوردگی معمولی از جمله سرماخوردگی قفسه سینه و سرماخوردگی سر و آنفولانزای فصلی توسط ویروس ها ایجاد می شوند. از داروهای سرماخوردگی بدون نسخه برای تسکین علائمی مانند گلودرد، آبریزش بینی، احتقان و سرفه استفاده کنید.

علائم آنفولانزا مشابه است، اما شامل تب، سردرد و درد عضلانی است.

اکالیپتوس

اکالیپتوس ممکن است فواید سلامتی داشته باشد، از جمله تسکین علائم سرماخوردگی.  برای مثال، استنشاق بخار با روغن اکالیپتوس می تواند به رقیق شدن مخاط در دستگاه تنفسی کمک کند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که اکالیپتوس ممکن است فواید ضد ویروسی نیز داشته باشد.  با این حال، اینکه آیا اکالیپتوس به عنوان یک درمان یا پیشگیری برای هر بیماری، از جمله سرماخوردگی مفید است یا نه، هنوز باید مشخص شود.

برخی از محبوب ترین درمان های طبیعی سرماخوردگی عبارتند از:

  • فلز روی
  • ویتامین دی
  • گون
  • سیر
  • ویتامین سی
  • عسل
  • اکیناسه
  • جینسینگ
  • زنجبیل
  • سنجد
  • اکالیپتوس

اگر می‌خواهید آنها را امتحان کنید، مطمئن شوید که از عوارض جانبی، تداخلات و موارد منع مصرف بالقوه آگاه هستید.

این مقاله به آنچه تحقیقات در مورد ایمنی و اثربخشی هر یک از این موارد نشان داده است، و همچنین آنچه شما باید قبل از استفاده از این درمان ها بدانید، می پردازد.

داروهای جایگزین جایگزین مراقبت های استاندارد برای هر بیماری از جمله سرماخوردگی نیستند. قبل از استفاده از هر گونه درمان جایگزین یا درمان طبیعی از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود سوال کنید.

 

مشاوره پزشکی زنان در تهران همراه شما در سلامتی و زیبایی

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.