درمان سریع بوی بد واژن با {ماست}

درمان بوی بد واژن :چگونه بوی واژن را به طور طبیعی خلاص کنید ، منتظر چه چیزی هستید؟ این روشهای درمانی خانگی ساده را امتحان کنید تا مشکل بوی واژن را به طور کامل درمان کنید.چگونه سریع بوی واژن را درمان کنیم?

اگر تعجب می کنید که چرا واژن من بوی می دهد، حتما به پزشک مراجعه کنید تا معاینه فیزیکی انجام دهد و آزمایش های لازم را برای تشخیص مشکل تجویز کند. به خاطر داشته باشید که بوی غیرطبیعی و بسیار ناخوشایند واژن یک بیماری خاص نیست، اما

می تواند یک علامت باشد یا به دلیل برخی مشکلات سلامتی رخ دهد.

پزشک ممکن است معاینه واژن انجام دهد و آزمایش های تشخیصی مانند آزمایش ادرار را تجویز کند. هدف اصلی آزمایش ادرار بررسی عفونت مقاربتی (STI) یا بارداری است. علاوه بر این، آزمایش ادرار وجود عفونت دستگاه ادراری را نیز بررسی می کند.

یک فرج سالم – که شامل لابیا و دهانه واژن است – طعم و بویی شبیه یک فرج سالم دارد. ممکن است شیرین یا ترش، فلزی یا تلخ، شور یا تیز باشد. حتی ممکن است متوجه نکات ضعیفی از آخرین چیزی که خورده اید شوید.

طعم آن حتی می تواند در طول ماه متفاوت باشد، به لطف چرخه قاعدگی شما. خون می تواند بر مزه آن تأثیر بگذارد، همانطور که ترشحات سفید رنگی که در تخمک گذاری رایج است نیز می تواند تأثیر بگذارد.

اما تا زمانی که هیچ رایحه غیرمعمول قوی را تجربه نکنید – به بوی ماهی یا بوی بدی فکر کنید – بو و طعم شما، هر چه که باشد، خوب است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه مزه ای ممکن است داشته باشد، چرا ممکن است تغییر کند، و اگر طعم یا بو به نظر می رسد چه کاری می توانید انجام دهید، بخوانید.

برخی از واژن ها طعم فلزی دارند یا طعمی شبیه پنی دارند

واژن – یعنی کانال داخلی – به طور طبیعی اسیدی است. این چیز خوبی است. به این ترتیب واژن باکتری هایی را که در پایین شکوفا می شوند متعادل می کند.

اما این اسیدیته طبیعی می‌تواند به طعم‌هایی تبدیل شود که قوی‌تر از خنثی هستند. برخی از افراد ممکن است این را به عنوان طعمی فلزی یا پنی مانند توصیف کنند. دیگران حتی ممکن است آن را طعم “باتری” بنامند.

طعم فلزی ممکن است در روزهای بعد از قاعدگی شایع تر باشد، زیرا ممکن است مقادیر کمی از خون در داخل و اطراف واژن وجود داشته باشد. خون به دلیل داشتن آهن به طور طبیعی طعم فلزی دارد.

علت بوی بد واژن دختر مجرد

 

بوی سالم واژن می تواند شبیه چیزهای مختلفی باشد. با این حال، اگر ناگهان بوی ترشحات شدید واژن را احساس کردید، باید فوراً با پزشک مشورت کنید.

این می تواند نشانه ای از یک عفونت رو به رشد در واژن شما باشد یا به هر بیماری زمینه ای اشاره کند.

امروز، ما به شما کمک می کنیم تا ۷ نوع مختلف بوی واژن و زمانی که باید نگران باشید را کشف کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید واژن شما چه بویی دارد.

ترشحات واژن مایع شفاف یا سفید رنگی است که از واژن ترشح می‌شود و باعث روان‌سازی، جلوگیری از عفونت و ارتقای سلامت و تندرستی واژن می‌شود.

با شستن ناحیه واژن و اجتناب از لباس های تنگ و مواد محرک، اقدامات بهداشتی سالم را به طور منظم انجام دهید.

مواد تشکیل دهنده داروهای خانگی برای از بین بردن بو شامل جوش شیرین، سرکه، سیر، آملا، چریش یا زردچوبه است.

عفونت های مخمری، عفونت های مقاربتی، عفونت های باکتریایی یا تغییرات در سطح هورمون ها به دلیل یائسگی، شیردهی یا بارداری می توانند باعث ایجاد بوی واژن شوند.

طعم برخی از واژن ها شور یا کمی ترش است

عرق ناشی از ورزش یا تعریق طبیعی بدن شما می تواند ناحیه واژن را با مقداری نمک ترک کند.

تمیز نکردن خوب خود پس از ادرار کردن ممکن است مقدار کمی ادرار را نیز به جای بگذارد، که می تواند طعم شور نیز داشته باشد.

مزه ترش ناشی از تعریق زیاد نیز غیرعادی نیست و قطعاً به خودی خود نشانه بدی نیست.

واژن قرار نیست طعم یا بویی شبیه گل یا میوه داشته باشد.

اگر مادر طبیعت قصد داشت که ناحیه واژن شما بویی شبیه گل یا میوه تازه بریده شده بدهد، این چیزی است که فرج شما ارائه می دهد.

در عوض، بو و طعم طبیعی به همان اندازه خنثی است که بدن شما می تواند دریافت کند، البته بدون عرق، مشک و بوی بدن.

از این گذشته، فرج اغلب زیر لایه‌های لباس قرار دارد و هر چیزی که ممکن است برای مدتی مرطوب باشد، می‌تواند کمی بوی یا مزه کهنه ایجاد کند.

این بدان معنا نیست که چیزی اشتباه است. این فقط ماهیت باکتری ها، مایعات بدن و فرج است.

تنها نگرانی شما باید بوی واژن ماهی یا نمای بدی باشد.

برخی شرایط یا عفونت ها می توانند باعث ایجاد بوی بد در ناحیه واژن شما شوند.

به عنوان مثال، واژینوز باکتریایی، اغلب باعث ترشح زرد یا خاکستری و بوی قوی و ناخوشایند واژن می شود که ممکن است افراد آن را ماهی توصیف کنند.

تریکومونیازیس، یک نوع عفونت مقاربتی، همچنین می تواند باعث ایجاد بویی شود که شبیه ماهی مرده است. ترشح غیرمعمول نیز ممکن است رخ دهد.

اگر شما یا همسرتان بوی واقعاً ناخوشایندی را تشخیص دادید، وقت آن است که با متخصص زنان تماس بگیرید. آنها می توانند علت احتمالی را بررسی کنند و برای بازگرداندن بو و طعم شما درمان ارائه دهند.

اگر چیزی مزه دار نیست، به احتمال زیاد به دلیل PH واژن شماست.

طعم آن می تواند انواع مختلفی داشته باشد – شور، تلخ، فلزی، ترش – اما چیزی که نباید باشد بد بو است. اگر ناحیه واژن شما به طور ناگهانی بو یا مزه قوی پیدا کرد، ممکن است در تعادل pH طبیعی شما اختلال ایجاد شود.

واژن عملکرد خوبی در حفظ وضعیت موجود باکتریایی دارد. اما زمانی که یک محصول حمام یا داروی جدید آن را بالا می‌برد، باکتری ممکن است کج شود.

این می تواند منجر به التهاب، خارش یا حتی عفونت شود که همگی می توانند باعث ایجاد بو و طعم غیرعادی شوند.

تغییر در طعم واژن می تواند به دلیل رژیم غذایی شما باشد.

برخی از غذاها بر مزه ناحیه واژن شما تأثیر می گذارند، اما فهرست کوتاه است – و نه، آناناس را شامل نمی شود.

مارچوبه، که می تواند بوی ادرار را قوی کند، ممکن است بر طعم شما نیز تأثیر بگذارد. گزارش های حکایتی آن را به عنوان “علفی” یا “سبز” توصیف می کنند.

کاری و سایر غذاهای پر ادویه نیز ممکن است تأثیر بگذارند. این غذاها اغلب عرق با بوی مشخص تولید می کنند. عرق در کشاله ران شما ممکن است با عطر و طعم طبیعی فرج شما تداخل داشته باشد.

مصرف الکل و تنباکو نیز می تواند بر طعم واژن تأثیر بگذارد

اگر شریک زندگی تان بعد از یک شب نوشیدن الکل از شما ناراحت شود، ممکن است واژن شما کمی مزه دار شود. به این دلیل که الکل می تواند تعریق را افزایش دهد. حتی ممکن است بر طعم آن عرق و مایعات بدن شما تأثیر بگذارد.

بسته به نوع نوشیدنی که خورده اید، طعم آن ممکن است تلخ یا ترش باشد. به عنوان مثال، نوشیدنی های شیرین ممکن است با ذائقه شما تداخل داشته باشند.

مصرف تنباکو ممکن است بر میزان تعریق و قدرت تعریق شما تأثیر بگذارد. که می تواند بر بوی و طعم طبیعی شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، استفاده از تنباکو ممکن است باعث ایجاد طعم اسیدی یا تلخ شود. حتی ممکن است باعث ایجاد طعم ترش یا کهنه شود.

پوست و موی شما نیز می تواند بوهای ناشی از سیگار کشیدن را جذب کند، بنابراین بوی تند ممکن است بر طعم شما تأثیر بگذارد.

در برخی موارد، تغییر در طعم واژن ناشی از اقدامات بهداشتی شماست.

واژن یک موجودیت خود تمیز شونده است. تنها گذاشتن، می تواندd از خودش مراقبت می کند و تعادل pH سالمی را حفظ می کند، تا زمانی که نیروهای بیرونی دخالت نکنند.

درمان بوی بد واژن

 

مصرف برخی غذاها را قبل از رابطه جنسی محدود کنید: مارچوبه و غذاهای تند یا با طعم زیاد ممکن است باعث ایجاد عرق معطر یا بوی بدن شوند.

مصرف الکل و تنباکو را قبل از رابطه جنسی محدود کنید: تنباکو و الکل نیز می توانند بر بوی بدن و عرق تأثیر بگذارند. در نهایت، این غذاها ممکن است طعم منطقه را تلخ، ترش یا فلزی تر کنند.

درست قبل از زمان پایین رفتن غذا نخورید: اگر شریک زندگی شما می خواهد یک تکه آدامس را بیرون بیاورد و درست قبل از انجام حرکات ABC روی کلیتوریس شما بیرون بیاورد، به او اجازه دهید. اما به خاطر داشته باشید که آنچه می خورید بر طعم واژن شما تأثیر

می گذارد. ایده خوبی است که 30 دقیقه قبل از اینکه قصد رفتن به مرکز شهر را داشته باشند، از خوردن غذا خودداری کنید.

سعی کنید نگران نباشید: نحوه مزه و بوی شما معمولی است مگر اینکه بوی ماهی مرده یا جلبک دریایی فاسد را دریافت کنید.

خط پایین

عطر و طعم طبیعی فرج شما شبیه بوی دیگران نیست و می تواند در طول زندگی شما تغییر کند، حتی ماهانه. تا زمانی که علائم عفونت را نداشته باشید، بو و مزه شما خوب است.

اما اگر نگران این هستید که بوی شما از بین برود، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. آنها می توانند به دنبال هر گونه نگرانی اساسی باشند، خواه این موضوع بهداشتی باشد یا یک عفونت درمان نشده.

گفته می شود این میوه شگفت انگیز برای سلامتی و بوی واژن شما مفید است.

1-آب آناناس

کاری که باید بکنید

آب آناناس  خام را در برنامه غذایی منظم خود قرار دهید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

شما می توانید هر روز به مدت چند روز یک تا دو لیوان آب آناناس تازه بنوشید.

چرا این کار می کند

قند زیاد و آنزیم زیاد  باعث افزایش بوی ترشحات واژن شما می شود.

درمان بوی بد واژن

2-پراکسید هیدروژن برای واژینوز باکتریایی

پراکسید هیدروژن یک ماده شیمیایی چند منظوره است که می تواند برای درمان واژینوز باکتریایی و از بین بردن بوی بد واژن استفاده شود. این یکی از مؤثرترین داروهای ضد بوی زنانه است.

  • 3٪ پراکسید هیدروژن
  • 1 تامپون
  • اب

کاری که باید بکنید

1.قسمتهای مساوی پراکسید هیدروژن و آب را مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که این تنها غلظت 3٪ است.
2. یک تامپون را در این مخلوط فرو کنید و سریع آن را داخل واژن قرار دهید. آن را بیش از 30 دقیقه بگذارید.

 

داروی گیاهی قوی برای بوی بد واژن

 

برای خلاص شدن از شر بوی واژن، تنها چیزی که نیاز دارید چند اقلام طبیعی است که می توانید درست در خانه خود پیدا کنید. در اینجا سریع‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های DIY وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید به راحتی بوی واژن را کاهش داده و از بین ببرید.

  • روغن درخت چای
  • جوش شیرین
  • آناناس
  • پراکسید هیدروژن برای واژینوز باکتریایی
  • ویتامین C با گل رز
  • برگ فوفل
  • سرکه
  • سیر
  • کلروفیل
  • ماست
  • کپسول های گیاهی
  • زاج
  • انگور فرنگی (آملا)
  • چریش
  • زغال اخته
  • زغال اخته
  • زردچوبه
  • میوه های خانواده مرکبات
  • دانه ها و آجیل
  • برگ گواوا
  • روغن اسطخدوس
  • اسید بوریک
  • زغال اخته
  • زغال اخته برای از بین بردن بوی ترشحات واژن

ممکن است بدانید که آب زغال اخته در درمان عفونت مجاری ادراری (UTI) بسیار موثر است. زغال اخته دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. از این رو، آنها به کاهش بوی بد واژن کمک می کنند.

شما نیاز خواهید داشت

1 فنجان زغال اخته تازه

1 لیتر آب

آنچه شما باید انجام دهید

  1. 1. زغال اخته را یک شب در آب خیس کنید. این آب را در تمام طول روز میل کنید. این به دفع سموم و جلوگیری از عفونت های باکتریایی کمک می کند.
  2. 2. زغال اخته را مخلوط یا آب بگیرید و آب آن را بدون برداشتن پالپ بنوشید. اگر به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستید پالپ را بردارید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

برای از بین بردن بوی واژن هر روز یک لیوان آب کرن بری بنوشید.

چرا این کار می کند

زغال اخته در برابر باکتری هایی که بر واژن و مجاری ادراری تاثیر می گذارند بسیار موثر است. زغال اخته از چسبیدن باکتری ها به دیواره واژن جلوگیری می کند، بنابراین از رشد باکتری ها جلوگیری می کند

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

می توانید این کار را هر چند ساعت تکرار کنید تا اینکه بوی ناپاکی فرو رود.

خاصیت ضد عفونی کننده طبیعی پراکسید هیدروژن باعث از بین رفتن باکتری های بد در واژن می شود. این منجر به افزایش تعداد باکتری های خوبی که به طور طبیعی در آنجا وجود دارند ، می شود. مطالعات زیادی انجام شده است ، و همه آنها توانایی درمان عفونت پراکسید هیدروژن را اثبات می کنند .

3-ویتامین C همراه با گلاب

درمان بوی بد واژن

گل سرخ بذر گیاه گل رز است و حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است. گل سرخ یا بهمراه قرص ویتامین C برای خلاص شدن از شر بوی واژن قابل استفاده است.

  • قرص ویتامین C
  • پودر گل سرخ
  • 1 تامپون

کاری که باید بکنید

قرص ویتامین C را خرد کرده و با نصف قاشق چایخوری پودر گلاب  را در 2 اونس آب مخلوط کنید. یک تامپون را درون مخلوط فرو کنید و داخل واژن وارد کنید. به مدت 1 ساعت در محل خود بگذارید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این کار را هر روز تکرار کنید تا ترشحات واژن از بین برود.

ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و به دفع سموم مضر از بدن کمک می کند. این قرص در صورت استفاده از ترکیب با گلاب ، دارای pH اسیدی بوده و روشی مؤثر و ایمن برای درمان واژینوز باکتریایی است که یکی از دلایل عمده بو و ناخوشایند در ناحیه واژن  است. یک مطالعه اثربخشی نشان داد که استفاده از قرص های ویتامین C به مدت شش روز در ماه به مدت شش ماه می تواند عود این عفونت را به نصف کاهش دهد .

درمان بوی بد واژن5-سرکه

سرکه ، به ویژه ACV ، یکی دیگر از داروهای قدرتمند است که هنگام مبارزه با بوی واژن ، استفاده میشود.

1 فنجان سرکه سفید یا سرکه سیب

  1. دو فنجان سرکه را در آب حمام خود مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه در آن خیس کنید.
  2. همچنین می توانید دو قاشق چایخوری سرکه سیب را در 8 اونس آب مخلوط کرده و آن را بنوشید.
  3. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه را در یک چهارم آب مخلوط کرده و به عنوان یک دوش استفاده کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

روزانه یکبار در آب سرکه خیس کنید تا درمان بوی ناخوشایند شود. روزانه دو بار آب سرکه بنوشید. هر دو روز به مدت 2 هفته دوش بزنید.

سرکه از سمومی که باعث بو بوی ماهی واژن می شود خلاص می کند . از نظر طبیعت اسیدی است و دارای خواص ضد باکتریایی است که به از بین بردن میکروب های بو کمک می کند .

احتیاط

به ندرت ممکن است فرد به سرکه حساسیت داشته باشد. به آرامی وارد وان حمام شوید و اگر احساس سوزش دارید ، سریعاً قدم بگذارید و ناحیه را بشویید.

 

درمان بوی بد واژن

.زردچوبه

زردچوبه برای از بین بردن بوی ترشحات واژن

زردچوبه دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. این یکی از بهترین درمان های خانگی برای درمان عفونت های میکروبی و زخم ها است.

در اینجا نحوه استفاده از زردچوبه برای از بین بردن بوی واژن آورده شده است.

شما نیاز خواهید داشت

1 اینچ ریشه زردچوبه یا 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

شیر 1 لیوان

آنچه شما باید انجام دهید

  1. 1. ریشه زردچوبه را کاملا بشویید. اول صبح پوست آن را بگیرید و بجوید.
  2. 2. پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و قبل از خواب بنوشید.
  3. 3. ریشه زردچوبه را کاملا بشویید. پوست آن را بگیرید و در یک لیتر آب بجوشانید تا مقدار آب به نصف برسد. از این آب برای شستن واژن خود استفاده کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

دو بار در هفته واژن خود را با این آب بشویید.

چرا این کار می کند

زردچوبه اگر به صورت خام و طبیعی مصرف شود به از بین بردن باکتری ها و تقویت ایمنی کمک می کند. تفاوت مشهودی را در پوست و بوی واژن خود خواهید دید.

. مرکبات

مرکبات برای از بین بردن بوی واژن

مرکبات، مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو شیرین، لیمو، انگور و غیره، منابع عالی ویتامین C هستند که ایمنی را تقویت می کنند (31). مرکبات به بدن کمک می کنند تا با رشد باکتری ها در واژن مبارزه کند. بنابراین، خوردن آنها یا نوشیدن آب مرکبات تازه به خلاص شدن از شر بوی واژن کمک می کند.

شما نیاز خواهید داشت

1 لیمو شیرین یا پرتقال

1 لیتر آب

آنچه شما باید انجام دهید

.مرکبات بخورید.

2. میوه ها را برش بزنید و در شیشه ای حاوی یک لیتر آب بریزید. بگذارید یک شب خیس بخورند. این آب را در تمام طول روز میل کنید.

3. مرکبات را آب بگیرید و بنوشید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

برای از بین بردن بوی واژن روزانه مرکبات بخورید یا آب میوه بنوشید.

چرا این کار می کند

آب مرکبات یا آب سم زدا به حفظ تعادل pH بدن و جلوگیری از عفونت میکروبی و خارش در واژن کمک می کند.

  1. 19. دانه ها و آجیل

دانه ها و آجیل برای بوی ترشحات واژن

مغزها و دانه ها دارای مقدار مناسبی ویتامین E هستند که از خشکی و خارش واژن جلوگیری می کند. تخمه کدو و بادام سرشار از روی هستند که به جلوگیری از خشکی واژن، خارش، رشد باکتری ها و بوی بد دهان کمک می کند. سایر آجیل ها مانند گردو، دانه

های کتان (غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و پلی استروژن)، فندق و تخمه آفتابگردان نیز در تنظیم چرخه قاعدگی و جلوگیری از خشکی واژن و عدم تعادل هورمونی مفید هستند (32).

شما نیاز خواهید داشت

4 عدد بادام

2 عدد فندق

1 قاشق غذاخوری پودر بذر کتان

1 فنجان شیر

آنچه شما باید انجام دهید

1. دانه بادام را به مدت چهار ساعت در آب خیس کنید.

2. پوست بادام ها را جدا کرده و داخل مخلوط کن بریزید.

3. داخل فندق بریزید.

4. شیر را بریزید و آن را بچرخانید.

5. شیر را در فنجان بریزید.

6. پودر بذر کتان را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

چرا این کار می کند

آجیل و شیر به تقویت استخوان‌ها، بهبود عملکرد مغز، حذف رادیکال‌های اکسیژن و تقویت ایمنی کمک می‌کنند.

. برگ گواوا

نوشته های مرتبط

برگ گواوا برای از بین بردن بوی ترشحات واژن

برگ های گواوا حاوی تانن، آنتی اکسیدان، خواص ضد باکتریایی و ضد فعال هستند. از برگ های گواوا برای درمان زخم ها و جلوگیری از عفونت های میکروبی استفاده می شود. در اینجا نحوه استفاده از برگ گواوا برای درمان بوی بد واژن آورده شده است.

شما نیاز خواهید داشت

4-5 برگ گواوا

1 لیتر آب

آنچه شما باید انجام دهید

برگ های گواوا را داخل آب بریزید و آب را بجوشانید تا نصف شود.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این را قبل از صبحانه هر روز متناوب به مدت دو هفته بنوشید.

چرا این کار می کند

برگ های گواوا دارای خواص ضد میکروبی هستند که آنها را به یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان بوی واژن تبدیل می کند .

درمان بوی بد واژن با سیر

6-سیر

بسیاری ممکن است قدرت سیر را در معالجه بوی زیر سؤال ببرند ، اما به لطف بوی تند خاص خود ، شگفت آور عمل می کند. وقتی می گوییم که مطمئناً این یکی از بهترین راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی  واژن است ، باور کنید.

شما نیاز خواهید داشت

  • یک میخک سیر
  • یک تکه پنیر
  • رشته

کاری که باید بکنید

1.میخک سیر تازه را پوست کنده و آن را در یک مربع 6 اینچی پنبه بپوشانید.
2. رشته کوچک را به آن وصل کنید. آن را داخل واژن قرار دهید و یک شبه آن را در آنجا بگذارید.
3. صبح آن را با کمک رشته جدا کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید: درمان بوی بد واژن

این کار را یک بار در طول شب انجام دهید. بوی تند واژن باید تا صبح از بین برود. اگر عفونت و بوی بد هنوز هم وجود دارد می توانید تکرار کنید.

چرا این کار می کند

سیر از زمان های بسیار قدیم برای درمان عفونت ها استفاده می شده است. مطالعات مختلف ثابت کرده است که این ماده ضد باکتریایی در برابر طیف وسیعی از باکتریها دارد.

احتیاط: اگر سوزش موضعی از میخک سیر را تجربه کردید ، فوراً آن را بردارید.

درمان بوی بد واژن

7-کلروفیل

باکتری ها ، خارش و عفونت های مخمر کمک می کند. همچنین ممکن است شریک زندگی خود را تشویق کنید که قبل از رابطه جنسی ادرار و شستشو دهد.

استفاده از کاندوم امن ترین راه برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی است.

علت بوی بد واژن نی نی سایت

چرا واژن من بو می دهد؟

به طور معمول، واژن از ترکیب کاملی از باکتری های سالم تشکیل شده است که pH آن ناحیه را حفظ می کنند. هنگامی که این تعادل به دلایل مختلف ذکر شده در بالا مانند سایر باکتری ها و مخمرها تغییر می کند، تغییری در این pH ایجاد می شود. تعداد باکتری

های سالم کاهش می یابد و سایر باکتری ها و مخمرهای ناسالم رشد می کنند. این ارگانیسم ها می توانند باعث تغییر رنگ و قوام ترشحات واژن شوند و همچنین باعث ایجاد بوی بد در قسمت های خصوصی شما شوند (34، 35). تمیز کردن مناسب و رعایت

روش های مراقبت از واژن و فرج می تواند این بو را از بین ببرد. پوشیدن لباس های گشاد و رعایت بهداشت خواب از جمله عواملی هستند که ممکن است کمک کننده باشند.

ترشحات بدن نیز نتیجه چیزهایی است که می خورید و می نوشید. یک سبک زندگی ناسالم می تواند منجر به بوی شدید عرق، نفس، نفخ و ترشحات واژن شود.

بوی واژن بعد از مقاربت

پس از مقاربت، زنان ممکن است تغییری در ترشحات واژن خود را تجربه کنند که با بوی بد همراه است. این به این دلیل است که بیشتر عفونت های باکتریایی و قارچی از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند (36). داشتن رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی،

یا هر گونه تماس جنسی که شامل لمس مایعات فرد مبتلا باشد، می تواند عفونت را منتقل کند. این عفونت ها می توانند باعث ایجاد بثورات، ترشحات غیر طبیعی واژن و بوی عجیب ماهی از واژن شوند (37). قبل و بعد از رابطه جنسی ادرار کنید و همچنین ناحیه

واژن خود را با صابون و آب ولرم قبل و بعد از رابطه جنسی بشویید. این اقدامات به جلوگیری از رشد ناخواسته باکتری، خارش و عفونت قارچی کمک می کند. همچنین ممکن است شریک زندگی خود را به ادرار کردن و شستشوی قبل از رابطه جنسی تشویق

کنید.

واژینوز باکتریال این عفونت در اثر رشد بیش از حد باکتری در واژن ایجاد می شود. علائم ممکن است شامل بوی شدید ماهی و ترشحات نازک و خاکستری باشد.

بهداشت ضعیف عدم استحمام یا دوش گرفتن منظم می تواند منجر به التهاب ناحیه واژن شود که می تواند بوی واژن ایجاد کند.

پوست اطراف واژن مستعد تعریق است که می تواند باعث ایجاد بوی واژن شود.

تریکومونیازیس این عفونت مقاربتی (STI) می تواند باعث بوی واژن شود. سایر STI ها مانند سوزاک و کلامیدیا به طور معمول با بوی شدید همراه نیستند.

فیستول رکتوواژینال : این یک دهانه غیرطبیعی بین واژن و راست روده است که اجازه می دهد مدفوع به داخل واژن نشت کند ، که می تواند در ایجاد بوی واژن موثر باشد.

سرطان دهانه رحم یا واژن بوی واژن گاهی اوقات یکی از علائم این سرطان ها است.

رژیم غذایی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آنچه می خورید می تواند بر بوی واژن تأثیر بگذارد. غذاهایی مانند پیاز ، قهوه ، مارچوبه و برخی ادویه ها به عنوان تغییراتی شناخته می شوند.

داروها برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها و داروهای گیاهی می توانند بوی واژن شما را تغییر دهند.

تغییرات هورمونی درمان های هورمونی ، مانند قرص های جلوگیری از بارداری و کرم های واژن ، می توانند بوی واژن شما را تغییر دهند.

تغییر در سطح هورمون ها در دوران بارداری ، شیردهی ، یائسگی یا قاعدگی نیز می تواند تأثیرگذار باشد.

دوش روش شستشو است که باکتری های سالم را از واژن خارج می کند.

درمان سریع  بوی بد واژن

به آنچه می خورید توجه کنید و غذای خود را که باعث بوی بد می شود ، ترک کنید. غذای شیرین که حاوی مقدار زیادی قند یا مواد غذایی سرشار از مخمر است ، اغلب می تواند باعث بو بوی واژن شود. شما باید از آنها برای کاهش عفونت مخمر جلوگیری کنید و به نوبه خود بوی واژن را کاهش دهید.

درمان بوی بد واژن

گفته می شود بسیاری از سبزیجات مانند کلم و کرفس و میوه‌هایی مانند آناناس و زغال اخته باعث خوشبو شدن واژن شما می‌شوند.

همچنین ، به یاد داشته باشید ، باند شلوار ، لنت ، یا هر نوع محصول تجاری دیگر که در تماس نزدیک با قسمت خصوصی شما قرار داشته باشد ، می تواند منجر به تولید مخمر یا باکتری شود و جای خود را به بوی بد واژن دهد.

از استفاده خودداری کنید یا استفاده از آستر و پدها را محدود کنید ، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد. در صورت داشتن ترشحات واژینال که به داروهای فوق پاسخ نمی دهد ، ایده آن است که با مراجعه به پزشک ، درمان کنید.

  • روزانه آب کافی بنوشید

آب به حفظ دمای بدن و یکپارچگی سلولی کمک می کند و سموم مضر را از بین می برد. کم آبی بدن یکی از دلایل ناخوشایند بوی واژن است. بنابراین ، شما باید هشیار باشید. مقدار آب مورد نیاز برای نوشیدن بستگی به میزان ، وزن و میزان فعالیت شما دارد. در صورت فعال بودن به آب بیشتری احتیاج خواهید داشت.

مشاور پزشکی ما توصیه می کند که وزن خود را به پوند تقسیم کنید و هر روز بسیاری از اونس آب را بنوشید. می توانید قاشق چایخوری نمک دریایی تصفیه نشده را در هر آب قرار دهید تا در جایگزینی مواد معدنی فیلتر شده از منبع آب شما کمک کند.

درمان بوی بد واژن

  • از استحمام در آب گرم خودداری کنید

آب گرم باکتریهای طبیعی بدن را از بین می برد. استفاده طولانی مدت از آب گرم برای استحمام می تواند به بو واژن منجر شود. از حمام های آب سرد استفاده کنید یا از آب ولرم برای استحمام استفاده کنید. همچنین می توانید روغنهای اساسی ، گلبرگهای گل رز یا کافور را به آب حمام خود اضافه کنید.

  • از غذاهای مخمر و قند زیاد خودداری کنید

غذاهای مخمر و قند زیاد می توانند به بوی واژن منجر شوند. وقتی می خواهید چیزی شیرین بخورید ، از خوردن نان ، کیک ، شیرینی ، شیرینی ، الکل ، دونات و غیره خودداری کنید.

۶ بوی واژن و معنی آن‌ها:شستشوی وعفونت واژن

  • هر روز سبزیجات و میوه ها بخورید

میوه ها و سبزیجات مملو از مواد مغذی هستند که به مقابله با بسیاری از مشکلات سلامتی ، از جمله عفونت های باکتریایی و مخمر ، بیماری قلبی و غیره کمک می کنند تا از بوی واژینال خودداری کنند. همچنین می توانید برای صبحانه اسموتی با سبزیجات یا میوه درست کنید. از غذاهای تند و سبزیجات نشاسته ای خودداری کنید.

  • استفاده از صابون ها و رایحه ها را متوقف کنید

صابون ها و رایحه ها حاوی مواد شیمیایی هستند که بر تعادل pH واژن تأثیر می گذارند و این منجر به رشد باکتری ها می شود. این مواد شیمیایی همچنین باکتری های طبیعی موجود در ناحیه واژن را از بین می برند.

بنابراین ، برای از بین بردن بوی واژن ، از استفاده از صابون یا عطرهای موجود در ناحیه واژن خودداری کنید. همچنین برای شستشوی ناحیه واژن خود از اسپری روزانه یا دوش استفاده نکنید. اسپری های آب و یا دوتایی باکتری های طبیعی را از بین می برد و باعث بوی واژن می شود.

درمان بوی بد واژن

  • صند لی توالت را پاک کنید

سطح صندلی های توالت مکان خوبی برای بسیاری از باکتری های بیماری زا است. بنابراین ، وقتی دور از خانه هستید ، همیشه قبل از نشستن روی آن ، صندلی توالت را حتی اگر تمیز به نظر برسد ، پاک کنید. یا از روکش صندلی توالت ارائه شده در اکثر موسسات استفاده کنید. هنگام نشستن روی صندلی ، سرخ نشوید. هنگام استفاده از توالتهای عمومی بسیار مراقب باشید.

  • در طی دوره ها از روغن زیاد یا گوشت خودداری کنید

با جلوگیری از گوشت و مقدار زیادی روغن موجود در مواد غذایی در سه روز اول دوره پریود می توانید از بوی واژن جلوگیری کنید. سبزیجات دارای برگ سبز ، سوپ سبزیجات ، اسموتی ، میوه های تازه ، آب میوه های تازه و آب سم زدایی میوه را مصرف کنید.

این امر به جلوگیری از رشد باکتریها و هرگونه ترشح روغن اضافی از طریق غدد عرق ، بیرون آمدن سموم از بدن و حفظ تعادل pH کمک می کند.

  • بله به آسترهای شلوار نه بگویید

استفاده از پدهای ناراحت کننده یا آستر شلوار می تواند باعث تحریک واژن و خارش شود. این ممکن است باکتریهای واژن طبیعی را از بین ببرد و به رشد باکتریهای مضر کمک کند. به آستر شلوار جابجا شوید که برای شما نرم و راحت تر باشد. این کار مانع از رشد باکتریهای مضر و از بین بردن بوی واژن می شود.

  • بطور مداوم خشتک شلوار را تغییر دهید

آسترهای شلوار باید بعد از هر سه تا چهار ساعت تغییر کنند. استفاده از آستر شلوار برای بیش از چهار ساعت به رشد باکتریها کمک می کند ، که می تواند به بو منجر شود. همچنین سعی کنید از تامپون ها استفاده نکنید زیرا به رشد باکتری ها کمک می کند و باعث خارش و ناراحتی واژن می شود.

  • لباس زیر را بعد از ورزش تغییر دهید

مناطق عرق ، تاریک و پوشیده از آن برای رشد باکتری ها ایده آل است. بنابراین ، پس از انجام ورزش ، لباس زیر خود را عوض کنید. این امر به جلوگیری از خارش ، سوزش و بو کمک می کند.

  • لباس زیر خود را مرتباً در آب گرم بشویید

حتما لباس زیر را مرتباً در آب گرم بشویید. قبل از روشن کردن واشر ، 10 دقیقه لباس زیر خود را در آب شوینده گرم خیس کنید. این به شستشوی هر باکتری موجود در لباس زیر کمک می کند. همچنین قبل از پوشیدن دوباره لباس زیر خود را به درستی خشک کنید.

  • چربی های ران پا را بشویید

چربی اضافی ران باعث عرق اضافی می شود زیرا ران ها به طور مداوم به یکدیگر لمس می کنند. این منجر به رشد باکتری ها و بوی واژن می شود. مرتباً ورزش کنید تا چند پوند از ناحیه ران ریخته شود تا کاملا خارش و بو را از بین ببرد.

  • هورمونهای خود را بررسی کنید

زنانی که دستخوش تغییرات هورمونی هستند یا از عدم تعادل هورمونی رنج می برند ممکن است ترشحات واژن داشته باشند که بوی نامطبوع یا ماهی دارد. با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید تا بدانید چگونه این عدم تعادل هورمونی قابل درمان است یا دلیل اصلی ترشحات واژن است.

از پودر ضد باکتری و ضد قارچ روی ران های داخلی خود استفاده کنید تا بطور موقت از شر بوی واژن خلاص شوید.

  • رابطه جنسی ایمن

اگر از بوی بد واژن رنج می برید ، همیشه رابطه جنسی ایمن داشته باشید. رابطه جنسی ایمن رشد باکتری ها را محدود می کند و همچنین شما را از بیماری های مضر دور می کند.

  • شورت خود را دو بار در روز تغییر دهید

یکی از بهترین راه های خلاص شدن از شر بوی واژینال ، تغییر شورت دو بار در روز یا هر 12 ساعت است. همچنین ، به جای ابریشم یا ساتن ، شورت پنبه ای بپوشید. ممکن است شلوارهای ابریشمی یا ساتن را بپوشید ، اما آنها را برای ساعات طولانی تر نپوشید.

عرق و ادرار ساتن و ابریشم ، که منجر به رشد باکتری ها می شود ، و از این رو بوی ناخوشایند می رسد. قبل از اینکه هر شب بخوابید ، به یک شورت پنبه راحت تر تغییر دهید. همچنین شورت انواع مختلفی را خریداری کنید تا باکتری ها شرایط مطلوبی برای رشد نداشته باشند.درمان بوی بد واژن

حالا که می دانید چگونه بوی واژن را به طور طبیعی خلاص کنید ، منتظر چه چیزی هستید؟ این روشهای درمانی خانگی ساده را امتحان کنید تا مشکل بوی واژن را به طور کامل درمان کنید.درمان بوی بد واژن

قرص برای بوی بد واژن

 

خوشبختانه، به غیر از مواردی که در بالا ذکر شد، چند درمان خانگی دیگر وجود دارد که می توانید برای کاهش بوی واژن امتحان کنید. اینها شامل پوست استریفنودندرون، انجیر و گلاب است. اینفوگرافیک زیر را بررسی کنید تا با درمان های خانگی بیشتر برای بوی

واژن و بهبود بهداشت واژن همراه با نکاتی در مورد نحوه استفاده از آنها آشنا شوید.

در صورت ابتلا به عفونت مانند واژینوز باکتریایی یا تریکومونیازیس ، دکتر شما ممکن است آنتی بیوتیکی مانند موارد زیر را تجویز کند :

  • تینیدازول (Tindamax)
  • کلیندامایسین (کلئوسین)
  • مترونیدازول (فلاژیل)

هنگام حمام کردن فقط باید قسمت بیرونی – فرج – را با آب و صابون ملایم بشویید. اگر اقدامات بهداشتی منظم را رعایت نکنید یا به طور منظم خود را بشویید، ممکن است بوها و مزه های نامتعارف یا بدی پیدا کنید.

برای شستشوی مناسب، فرج و کشاله ران را با آب گرم بشویید. در صورت تمایل می توانید از صابون استفاده کنید – فقط مراقب باشید که هیچ صابونی وارد کانال واژن خود نکنید.

لب های لب های خود را از هم باز کنید و از یک دستمال یا دست های خود برای تمیز کردن اطراف چین ها استفاده کنید.

همچنین مقعد و ناحیه بین مقعد و دهانه واژن را بشویید. اگر تمیز نباشد، این ناحیه می تواند بر روی بو و طعم واژن شما تأثیر بگذارد.

شستشوی تخصصی و محصولات به اصطلاح «بهداشت زنانه» را کنار بگذارید.

از آنجایی که واژن شما با مراقبت از سلامتی خود بسیار خوب کار می کند، واقعاً نیازی به استفاده از محصولات تخصصی برای کمک به آن یا پوشاندن بوهایی که فکر می کنید بد هستند ندارید.

(دوباره، اگر فکر می کنید طعم یا بوی شما دافع است، به جای استفاده از اسپری بدن با رایحه گل رز اسپریتس برای پوشاندن آن، با پزشک تماس بگیرید.)

بسیاری از صابون‌ها، ژل‌ها و شوینده‌ها ممکن است با نیت خوب به نظر برسند، اما در صورت وجود، می‌توانند شرایط یا عفونت را بدتر کنند. آنها همچنین می توانند سطح pH طبیعی شما را افزایش دهند، که ممکن است باعث رشد باکتری شود.

ایده خوبی است که محصولات «بهداشت زنانه» مانند شوینده‌ها، اسپری‌ها و خوش‌بوکننده‌ها را در قفسه فروشگاه رها کنید و اجازه دهید بدن و واژن شما خودشان را حفظ کنند.

اگر واقعاً می خواهید طعم واژن خود را تغییر دهید، این را امتحان کنید

هیچ مطالعه علمی نشان نمی دهد که می توانید طعم فرج خود را تغییر دهید یا روش هایی را که ممکن است این کار را انجام دهید تأیید کنید.

اسپری‌ها و شستشوهای موقتی ممکن است برای مدت کوتاهی ماسک کنند یا بوی بدن را از بین ببرند، اما کارهای کمی وجود دارد که می‌توانید برای همیشه انجام دهید.

سوالات متداول

آیا دیگران می توانند ترشحات من را بو کنند؟

خیر. افرادی که با آنها صمیمی نیستید معمولاً نمی توانند ترشحات شما را بو کنند.

آیا می توانید بوی عفونت قارچی را حس کنید؟

خیر. عفونت های مخمری باعث تغییر در ظاهر ترشحات واژن می شود اما معمولاً بوی بدی ایجاد نمی کند، به جز بوی بسیار ملایم و پنیر.

چرا حتی بعد از دوش گرفتن، آنجا بو می دهم؟

اگر رشد بیش از حد میکروبی دارید یا دلیل اصلی بوی واژن خود دارید، ممکن است دوش گرفتن برای خلاص شدن از شر آن کافی نباشد. دان ژاکویاک،

پزشک بهداشتی جامع و مشاور تغذیه، می‌گوید: «بوی واژن می‌تواند ناشی از عوامل زیادی مانند شستشو با آب و صابون یا دوش، استفاده از محصولات

بهداشتی زنانه، پوشیدن لباس‌های تنگ و لباس زیر، مصرف برخی داروها و حتی استرس باشد.» او همچنین می‌افزاید: «اگر اخیراً مصرف آنتی‌بیوتیک یا

قرص‌های ضدبارداری را شروع کرده‌اید، این امر می‌تواند بر بوی واژن شما پس از حمام تأثیر بگذارد.»

چرا باید درباره بوی واژن بدانید؟

بوی واژن موضوعی است که اکثر خانم ها از صحبت آشکار در مورد آن خجالت می کشند. چندین تبلیغ برای محصولات تجاری، زنان را مجبور کرده است که معتقد باشند که باید از بوی واژن جلوگیری کرد. اما از نظر پزشکی، حتی واژن های سالم نیز بوی کمی دارند که بر اساس سطح pH، چرخه های قاعدگی و سبک زندگی متفاوت است. جنسیت، انتخاب غذا و ترجیحات لباس همگی بر PH واژن شما تأثیر می گذارند. برای اطمینان از سلامت واژن و انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر هرگونه عفونت احتمالی، مهم است که در مورد بوی مایع واژن خود بدانید.

چگونه بوی واژن را به طور موثر درمان کنیم

ترشحات بدبوی واژن باید نگران کننده باشد و باید فوراً با پزشک متخصص مشورت شود. با این حال، شما نیز می توانید تغییرات خاصی را در بوی واژن خود شناسایی کرده و برای جلوگیری از عفونت های بیشتر با آنها مقابله کنید:

همیشه لباس زیر تمیز و نخی بپوشید. لباس‌های زیر نخی از به دام انداختن رطوبت جلوگیری می‌کنند که بعداً به محلی برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌شود.

ظروف خود را با صابون یا محصولات معطر نشویید. اینها تعادل pH واژن شما را مختل می کنند و میزان باکتری های سالم موجود را کاهش می دهند.

همیشه از جلو به عقب پاک کنید تا از ورود مواد مدفوع به واژن جلوگیری کنید که منجر به عفونت می شود.

همیشه در حین رابطه جنسی دخول از کاندوم استفاده کنید.

در دوران قاعدگی هر چند ساعت یکبار نوار بهداشتی یا تامپون خود را تعویض کنید. اگر از لیوان سیلیکونی استفاده می کنید، از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر متوجه بوی شدید و بد واژن شدید، مصرف هر گونه غذای تند یا چرب را متوقف کنید. همچنین از نوشیدنی های الکلی خودداری کنید. اگر بو فروکش کرد، خوب هستید، اما اگر ماندگار شد، فوراً از پزشک کمک بگیرید.

از پروبیوتیک ها مانند ماست در رژیم غذایی خود استفاده کنید. اینها به رشد باکتری های سالم کمک می کنند.

علل ترشحات بدبو واژن چیست؟

ترشحات بدبو واژن در درجه اول نشانه عفونت در واژن است. در موارد جزئی، ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت نیز باشد، اما در موارد شدید، ممکن است به دلیل شرایط جدی پزشکی باشد.

آیا تغییر بوی واژن می تواند نشانه خیانت باشد؟

زنان در طول زندگی خود بوهای مختلف واژن را تجربه می کنند. سیکل قاعدگی و سطح pH نوع بوی منتشر شده را تعیین می کند. اما نمی توان گفت که تغییر بوی واژن می تواند نشانه خیانت باشد.

راه رفع بوی بد واژن چیست؟

برای خلاص شدن از شر بوی واژن، ابتدا از نظر هر نوع عفونت واژن معاینه شوید. اگر آزمایش شما مثبت بود، برای آنتی بیوتیک های تجویز شده با پزشک مشورت کنید. اگر تست شما منفی است و بوی واژن طبیعی است، رعایت بهداشت سالم برای خنثی کردن بوی کافی است. همچنین می توانید از خوردن غذاهای تند و چرب خودداری کنید.

از بین بردن بوی بد واژن سریع

شما بوهای نامطبوع را تجربه کرده اید و فکر می کنید چه چیزی به بوی واژن کمک می کند؟ بوی واژن به روش های مختلفی درمان می شود، از جمله:

داروها – در صورتی که بوی واژن ناشی از عفونت مقاربتی یا واژینوز باکتریایی باشد، پزشک ممکن است داروها را تجویز کند. خودداری از رابطه جنسی نیز لازم است. این نیز دلیل دیگری برای مراجعه به پزشک است، شما نمی توانید بدون نسخه آنتی بیوتیک دریافت کنید.

دوش گرفتن منظم – به تعادل مقدار pH ناحیه واژن کمک می کند و از باکتری های سالم حمایت می کند، آثار عرق را شسته و بلافاصله بوی بد را از بین می برد.

رژیم غذایی متعادل – چیزی که به بوی واژن کمک می کند این است که رژیم غذایی خود را اصلاح کنید زیرا می تواند بر بوی واژن تأثیر بگذارد. علل رایج بوی بد پیاز و سیر، مارچوبه، گوشت قرمز و کاری است. سعی کنید مصرف این غذاها را محدود کنید و رژیم

غذایی خود را با آناناس، دارچین، هندوانه، نعناع فلفلی و کرن بری غنی کنید.

از شستن داخل واژن خودداری کنید – حتی اگر به نظر می رسد این روشی منطقی برای بهبود بوی واژن باشد، انجام این کار می تواند تعادل باکتری ها و pH واژن را به هم بزند و در نتیجه مشکل را بدتر کند.

مصرف پروبیوتیک هایی مانند ماست به حفظ تعادل pH و حمایت از بهبود واژینوز باکتریایی کمک می کند.

بوی نامطبوع واژن یک مشکل قابل پیشگیری است. با مراقبت از سلامت تناسلی، خطر این که چرا واژن من بو می دهد را کاهش می دهید. این نکات به شما کمک می کند:

روی بهداشت خوب تمرکز کنید – فرج را به طور مرتب با صابون ملایم و بدون عطر و آب گرم تمیز کنید. بعد از تمرین، حتما حمام کنید یا دوش بگیرید و لباس تمیز و خشک بپوشید. محیط های مرطوب و گرم، زمینه مناسبی برای تجمع باکتری ها ایجاد می کند.

لباس‌های زیر قابل تنفس بپوشید – شلوارهای شلواری و لباس‌های زیر تنگ (و به طور کلی لباس) به پوست اجازه تنفس نمی‌دهد، که ممکن است در انتشار باکتری‌ها و ایجاد بوی بد نقش داشته باشد. لباس زیر نخی را انتخاب کنید زیرا قابلیت تنفس دارد و

رطوبت را در خود نگه نمی دارد.

هیدراته بمانید – بوی بد واژن ممکن است به دلیل کم آبی ایجاد شود. در طول روز مقدار زیادی مایعات، عمدتاً آب بنوشید. انجام این کار می تواند بوی بد را از بین ببرد زیرا باعث افزایش ادرار می شود. این مهم است زیرا مواد زائد زمانی که آب کافی نمی‌نوشید در

ادرار بیشتر متمرکز می‌شوند. این می تواند منجر به بوی بد شود.

از دوش کردن خودداری کنید – زمانی که به دنبال پیشنهاداتی برای کمک به بوی واژن هستید، دیدن نکاتی برای دوش گرفتن غیر معمول نیست. با این حال، دوش کردن باعث عدم تعادل pH می شود و در نتیجه زن را مستعد ابتلا به عفونت می کند.

رابطه جنسی ایمن را انجام دهید – در حین مقاربت مطمئن شوید که شریک جنسی شما از کاندوم استفاده می کند تا خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی و عفونت هایی که باعث عدم تعادل در مقدار pH می شوند را کاهش دهد.

مکمل های طبیعی را امتحان کنید – امروزه بسیاری از مکمل های غذایی برای کمک به زنان در مدیریت خشکی واژن که پس از یائسگی رخ می دهد، فرموله شده اند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.