درمان حساسیت | الرژی فصلی (امپول، قرص ،غذا)

درمان حساسیت الرژی فصلی امپول قرص : شما زمستان را مانند یک سرباز اداره کردید (خوب ، یک نیرو که از دمای ناخوشایند شکایت می کند) و پاداش شما از هوای گرم و بهاری سرانجام در اینجا است.

 اما اگر شما مانند 50 میلیون آمریکایی دیگر هستید کسانی که با آلرژی سروکار دارند ، صبر و تحمل زمستان شما با آبریزش ، بینی و چشم های خارش دار و آبکی به شما پاداش داده شده است.

قبل از اینکه مستقیم به  داروخانه بروید  تا آنتی هیستامین ها (و جعبه های روی جعبه های بافت)  را ذخیره کنید ، امسال یکی از این داروهای آلرژی طبیعی را در نظر بگیرید.

در اینجا 7 گزینه جایگزین برای روش های تست شده و واقعی OTC وجود دارد ، و یک داروی طبیعی محبوب که اصلاً کاربردی نیست.

 طب سوزنی
این سوزن های کوچک می تواند به معنی تسکین طولانی مدت  باشد.درمان حساسیت الرژی فصلی امپول قرص

در مطالعه ای که در مجله اروپایی آلرژی و ایمنی شناسی بالینی اروپا منتشر شده است ، بیمارانی که تحت عمل سوزن خاصی قرار گرفته اند معروف به طب سوزنی فعال (به معنی  که  سوزن ها به روشی قرار داده شده اند که باعث ایجاد احساس بی حسی یا سوزن سوزن شدن)سه بار در هفته به مدت چهار هفته كاهش معنی داری در علائم آلرژی مانند احتقان بینی و عطسه نشان داد.

افرادی که یا طب سوزنی داشتند (قرار دادن نادرست سوزن) یا اصلاً معالجه نداشتند ، چنین تسکینی نداشتند.

 گرچه محققان مطمئن نیستند چرا طب سوزنی می تواند علائم را کاهش دهد ، اما گمان می کنند این ممکن است به تنظیم پاسخ های ایمنی کمک کند.

پروبیوتیک

مطالعه ای که در مجله فیزیولوژی پزشکی و آزمایشگاهی منتشر شده است ، نشان داد که لاکتوباسیلوس کاراپازئی(یک نوع خاص از پروبیوتیک ها که در بسیاری از مکمل های پروبیوتیکی یافت می شود) تراکم بینی را در افرادی که از آلرژی فصلی رنج می برند ، کاهش داده است.

گرچه تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که این باکتریهای مفید بر روی آلرژی چگونه کار می کنند .

 محققان معتقدند که پروبیوتیک ها عدم تعادل نوع خاصی از سایتوکاین ها را برای حفظ سیستم ایمنی بدن اصلاح می کنند.

اسپیرولینا
این ماده حاوی ویتامین B12 و پروتئین است.

(به همین دلیل است که شما معمولاً آن را در  دستور العمل های غذایی مشاهده می کنید) ، و اسپیرولینا ، نوعی جلبک ، می تواند علائم آلرژی شما را نیز فرو بکشد.

مطالعه ای که در بایگانی اروپایی Oto-Rhino-Laryngology منتشر شده است نشان داد ، در صورت دریافت 2،000 میلی گرم مکمل  اسپیرولینا – معادل چیزی بیش از یک سوم قاشق چایخوری پودر اسپیرولینا – هر روز به مدت 6 ماه ،شرکت کنندگان در این مطالعه از پیشرفت چشمگیر در گرفتگی بینی و عطسه خبر دادند.

سعی کنید همان مقدار را به اسموتی صبح خود اضافه کنید — یا اگر نمی توانید  مواد سبز بنوشید  ، آن را به شکل مکمل امتحان کنید.

 اسپری بینی
اسپریت سریع یا آبکشی بینی شما با محلول نمکی نه تنها می تواند باعث کاهش  عطسه شود ، بلکه می تواند نیاز شما به داروهای آینده را نیز کاهش دهد.

محققان دانشگاه کلن در آلمان دریافتند که هنگامی که به طور منظم در طول 7 هفته انجام شود ، آبپاشی سالین بینی (با استفاده از آب پاش  یا اسپری بینی) علائم مبتلایان به آلرژی را 28٪ بهبود داده و 62٪ از نیاز آنها به داروهای بیشتر را کاهش می دهد.

نوشته های مرتبط

محققان تصور می كنند كه شستشوی با سالین موجب بیرون راندن  مخاط ، ضایعات  ، آلرژن ها و آلاینده های هوا می شود .

 ایمونوتراپی زیر جلدی
بله ، ما در مورد شات های آلرژی صحبت می کنیم. جانا تاک ، عضو کالج آلرژی ، آسم و ایمونولوژی ، می گوید: آنها کاملاً طبیعی هستند. ما از آلرژن واقعی استفاده می کنیم.

ما به شما هیچ دارویی برای تغییر علائم نمی دهیم ، فقط آلرژن را در زیر پوست قرار می دهید و به سیستم ایمنی اجازه می دهیم که پاسخ بهتری نسبت به آن ایجاد کند. ” حتی بهتر:لازم نیست که تا آخر عمر شات کنید .

هنگامی که درمان شما انجام شد (به طور معمول 3 تا 5 سال طول می کشد) نسبت به آن آلرژن های خاص حساس می شوید و دیگر هیچ واکنشی چشمگیر به آنها ندارید.

متخصص  آلرژی خود در مورد سیستم ایمنی درمانی چند ساله ، که در تمام سال اتفاق می افتد ، بجای ایمونوتراپی قبل از فصل ، که فقط قبل از آغاز فصل آلرژی رخ می دهد ، بپرسید.

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال آمریکایی بینی شناسی و آلرژی ، نشان داد افرادی که در طول سال تحت  ایمنی درمانی زیرجلدی قرار گرفته اند ، تقریباً 43 درصد بیشتر کاهش  علائم را نسبت به افرادی که به صورت فصلی شات داشتند ،  نشان دادند.

ایمونوتراپی زیر زبانی

یک روش ترسناک  که در واقع بسیار ملموس است: ایمونوتراپی زیر زبانی همچنین سیستم ایمنی بدن را تغییر  می دهد تا پاسخ های آلرژیک را کاهش دهد.

دوزهای متمرکز از آلرژن ها مانند علف ، گرده و یا جوشانده (تنها مواردی که برای استفاده در ایالات متحده در حال حاضر برای این روش درمانی خاص تأیید شده اند) سه بار در هفته به مدت 3 تا 5 سال در زیر زبان بیمار قرار می گیرند.

در این مدت بدن آلرژن را جذب می کند و ایمنی پایداری ایجاد می کند که بدون هیچگونه واکنشی به آلرژن در شما ایجاد می کند.

 در حقیقت ،یک مطالعه منتشر شده در مجله Medicina Universitaria نشان داد ، پس از تنها 24 هفته درمان ، بیمارانی که ایمونوتراپی زیر زبانه دارند ، 94 درصد کاهش مصرف داروهای را برای تسکین علائم آلرژی گزارش دادند.

ورزش با شدت متوسط : درمان حساسیت الرژی فصلی امپول قرص
ما می دانیم  آخرین کاری که می خواهید در هنگام  عطسه کردن انجام دهید ،کارکردن است.

اما بستن کفش ورزشی و  عرق خفیف می تواند علائم آلرژی را کاهش دهد.

محققان تایلند دریافتند که وقتی مبتلایان به آلرژی فقط 30 دقیقه با شدت متوسط ورزش می کنند ، شاهد کاهش 83 درصدی احتقان بینی ، خارش و عطسه بودند.

محققان معتقدند که سطح متوسط ورزش باعث ایجاد اثر ضد التهابی در مجاری  بینی می شود.

 عسل محلی

ما حدس می زنیم که شما داستان های همسران قدیمی را شنیده اید:خوردن عسل محلی باعث می شود گرده رایج در منطقه  به میزان کافی به سیستم شما ارائه شما شود تا ایمنی بدن را افزایش داده و پاسخ شما را به گرده کاهش دهد.

 تاک می گوید :نه  کاملاً. تاک می گوید: “مقدار گرده موجود در عسل بسیار ناچیز است و در واقع می تواند خطر ابتلا به واکنش آلرژیک به عسل را افزایش دهد.”به علاوه ، از آنجا که عسل محلی یک محصول طبیعی است ، می تواند با سایر آلرژن ها مانند مخمر  و زنبور عسل آلوده شود.

برای الرژی چی بخوریم؟

اسیدهای چرب اُمگا-3
چای سبز
غذاهای پر فیبر و ماست
سیب
گوجه فرنگی
انگور قرمز
آجیل ها
ماهی
کفیر
پیاز، فلفل، انواع توت‌ها و جعفری
کیوی

امپول و قرص ضد حساسیت فصلی کدامند ؟

ایروکاست
داروی ترفنادین
سیتریزین
زادیتن
هیدروکسی زین
کتوتیفن

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.