درمان حساسیت ناشی از نوار بهداشتی

درمان حساسیت ناشی از نوار بهداشتی : نوار بهداشتی باعث ایجاد جوش در تابستان می شود! در اینجا نحوه برخورد با آن آورده شده است

جوش بر اثر نوار بهداشتی

بهداشت صمیمی خود را بررسی کنید. مراقب هر چیز غیرعادی باشید که ممکن است باعث ناراحتی شما شود.

بسیاری از زنان ممکن است به دلیل تعریق و استفاده مداوم از نوار بهداشتی دچار بثورات پریود شوند. به خصوص در تابستان رایج است. در اینجا نحوه برخورد با آن آورده شده است.

پدهای پلاستیکی می توانند باعث ایجاد جوش شوند

در حال حاضر هوا گرم است، اما آیا افزایش دما می تواند باعث ایجاد بثورات نوار بهداشتی در طول دوره قاعدگی شما شود و بدتر شود؟

 متاسفانه بله خانم ها! در طول تابستان، ما زیاد عرق می کنیم و این برای ناحیه واژن نیز صدق می کند. که حتی می تواند منجر به خارش و تحریک شود. زمان زیادی طول نمی کشد که پوست تحریک شده دچار بثورات پریود می شود. کسانی که آن را تجربه کرده‌اند می‌دانند که راش‌های پد چه دردسرهایی را با خود به همراه دارند. 

اما آیا تا به حال سعی کرده اید راه حلی بیابید یا هنوز رنج کشیدن را انتخاب می کنید؟ خوب، اگر نه، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم!

چه چیزی باعث جوش های پریود می شود؟

دکتر گومز گفت: «نوارهای بهداشتی اغلب از ترکیباتی به نام پلی اولفین (که برای تولید لباس، نی و طناب استفاده می‌شود) ساخته می‌شوند. آنها همچنین حاوی ژل های جاذب، سلولز چوب و فوم جاذب هستند. همه این مواد پتانسیل تحریک پوست را دارند.

 لنت ها نیز برای افزایش ظرفیت جذب سفید می شوند و سفید کننده حاوی دیوکسین است. هنگامی که لنت ها با خون تماس پیدا می کنند، دیوکسین و گاز متان آزاد می کنند و زنان را در برابر راش ها و عفونت ها آسیب پذیر می کنند.

پوشیدن نوار بهداشتی اغلب باعث ایجاد بثورات ناخواسته می شود که حتی می تواند منجر به خارش، تورم، قرمزی و سایر عفونت ها شود. بثورات می تواند در اثر اصطکاک، رطوبت، گرما و تحریک ایجاد شود که به تجمع باکتری کمک می کند.

از لباس های زیری که از پارچه خوبی ساخته شده اند استفاده کنید

مهم است که بدانید شورت شما از چه پارچه ای تشکیل شده است. وقتی برای خرید لباس زیر می روید، به دنبال اجزای طبیعی و رنگ هایی باشید که در ساخت آن استفاده می شود. متخصص پوشیدن لباس زیر پنبه ای یا پنبه ای را پیشنهاد می کند. آنها نفوذپذیر هستند و از تجمع سریع رطوبت جلوگیری می کنند. برعکس، مواد مصنوعی مانند نایلون و اسپندکس تمایل به نگه داشتن رطوبت دارند. با پیر شدن، بدتر می شوند. مواد مورد استفاده برای ساخت لباس زیر فانتزی می تواند ناخوشایند باشد. این می تواند باعث ناراحتی و درد شود.

لباس زیر خود را با دقت انتخاب کنید

تانگ برای سلامت واژن شما مناسب است؟ * بیش از شش ماه از شورت خود استفاده نکنید

لباس زیر شما باید شش ماه استفاده شود. باید توجه داشته باشید که عفونت های باکتریایی و مخمری می تواند توسط لباس زیر کهنه و مرطوب ایجاد شود. حتی پس از شستن و خشک کردن، لباس های زیر کهنه می توانند منجر به عفونت قارچی شوند.

از پوشیدن شورت های ساخته شده از پارچه های کهنه یا فرسوده خودداری کنید.

به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید از فرسودگی لباس‌های زیرتان جلوگیری کنید، تمیز کردن کامل آن‌ها بسیار مهم است. برای تمیز کردن لباس‌های زیر خود نیازی به استفاده از محصول ضد میکروب اضافی ندارید، زیرا بسیاری از ماشین‌های لباسشویی حاوی مواد میکروب‌کش هستند. می توانید از اینها با آب گرم معمولی استفاده کنید.

اگر لباس زیرتان از مواد ظریفی ساخته شده است، باید با دست بشویید. برای دستیابی به پاکسازی کامل و جلوگیری از میکروب در چنین مواردی، عاقلانه است که از شستشوی ضد باکتری استفاده کنید. شورت شسته شده خود را در آفتاب خشک کنید زیرا به از بین بردن باکتری ها کمک می کند.

کرم برای حساسیت به نوار بهداشتی

می‌توانید اقدامات احتیاطی و درمان‌های خاصی را انجام دهید تا به شما در مقابله با بثورات قاعدگی ناشی از پدها، به‌ویژه در تابستان کمک کند.

5 راه برای مقابله با جوش پریود را در اینجا بدانید:

1. لباس زیر نخی و لباس های گشاد بپوشید

پوشیدن لباس زیر نخی تهویه مناسبی را فراهم می کند که به تنفس پوست شما کمک می کند و از تعریق جلوگیری می کند. بدون عرق کردن، رطوبت ایجاد نمی شود. و احتمال ایجاد بثورات را کاهش می دهد. همچنین، اگر شلوار جین تنگ و جین را انتخاب می کنید، این ممکن است بهترین گزینه در طول دوره قاعدگی نباشد. برای اطمینان از جریان هوای مناسب باید به دنبال شلوار یا دامن های گشاد و راحت باشید.

درمان حساسیت ناشی از نوار بهداشتی
نوشته های مرتبط

2. پد مناسب را انتخاب کنید

معمولاً در هنگام پریود شدن، بثورات قاعدگی ناشی از پدها ایجاد می شود، اما لازم است پد مناسب با نوع و جریان پوست خود انتخاب شود. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که یک پد خوب باید داشته باشد، جذب سریع با لایه بیرونی نرم است. اگر پوست حساسی دارید و هر بار که پریود می‌شوید دچار بثورات شدید می‌شوید، ممکن است وقت آن رسیده که به پدهای کاملاً پنبه‌ای/ارگانیک روی بیاورید.

 آنها اغلب راه حلی برای بثورات هستند زیرا حاوی رنگ یا چسب های مضر نیستند.

شاید وقت آن رسیده که به مواد تشکیل دهنده نوار بهداشتی خود نگاهی بیندازید. 

3. از فنجان قاعدگی استفاده کنید

همچنین می توانید فنجان های قاعدگی را انتخاب کنید زیرا نسبت به روش های دیگر مانند نوار بهداشتی و تامپون می توانند خون بیشتری را در خود نگه دارند. فنجان های قاعدگی نیز تجزیه پذیر، ارزان، آسان برای دور انداختن و ایمن تر هستند. آنها برای جلوگیری از جوش بسیار مفید هستند.

4. از کرم های تسکین دهنده برای کمک به جوش ها استفاده کنید

برای تسکین جوش ها باید از کرم های ساخته شده از عوامل طبیعی مانند کالامین استفاده کنید. کالامین درد، خارش و ناراحتی را کاهش می دهد. در صورت شک، همیشه توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید تا به شما بگوید کدام کرم را انتخاب کنید.

5. ناحیه صمیمی خود را خشک و تمیز نگه دارید

تمیز و خشک نگه داشتن قسمت های صمیمی خود ناگفته نماند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که سطح pH مناسب واژن به طور کلی بین 3 تا 4.5 (متوسط ​​اسیدی) باشد. سطح pH طبیعی به عنوان یک دفاع در برابر رشد باکتری عمل می کند. پزشک می تواند شما را در مورد چگونگی حفظ تعادل pH خوب برای اطمینان از سلامت واژن راهنمایی کند.

سلامت و بهداشت واژن خود را با احتیاط درمان کنید. 

بنابراین، اکنون می دانید که ایجاد بثورات از پد در تابستان طبیعی است، اما می توانید به راحتی از آن جلوگیری کنید و آن را تسکین دهید.

درمان حساسیت ناشی از نوار بهداشتی

دلیل حساسیت به نوار بهداشتی هر چه که باشد، باید سریعا برای درمان اقدام شود. زنانی که به این حساسیت ها توجه ندارند و برای درمان آن اقدام نمی کنند، ممکن است در خطر ابتلا به عفونت های شدید تری قرار گیرند. مرکز سلامت زنان در آمریکا توصیه می کنند کسانی که دچار حساسیت به نوار بهداشتی هستند، می توانند از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنند.

استفاده از این محصولات خطر بروز بثورات پوستی را به میزان زیادی کاهش می دهد. همچنین، برای درمان این بثورات از داروهای دیگری استفاده می شود که به شرح زیرند:

هرگز خال، زخم یا ضایعه جدید در ناحیه خصوصی خود را نادیده نگیرید. دکتر شارما می گوید: در صورت مشاهده ضایعه آشکار پوستی در ناحیه صمیمی، توصیه می شود به متخصص پوست مراجعه کنید.

  • آنتی هیستامین ها
  • کرم های استروئیدی
  • آنتی بیوتیک های موضعی (در صورت وجود عفونت باکتریایی)

یکی از انواع کرم برای حساسیت به نوار بهداشتی کرم موضعی هیدروکورتیزون است. همچنین، توصیه می شود پس از اتمام قاعدگی، زنان ناحیه واژن خود را با ژل شستشو بشویند و خشک نگه دارند.

به محض مشاهده بثورات و درمان آن، باید طی 2 تا 3 روز برطرف شود. مجدداً، اگر احساس کردید خوب نشدید یا بدتر شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.
درمان هر چیزی که جدی تر شود ممکن است طولانی تر شود.

پماد برای حساسیت به نوار بهداشتی

حفظ یا عدم حفظ موهای ناحیه تناسلی تصمیمی است که هر خانمی باید اتخاذ کند، اما پزشکان توصیه می‌کنند که به خاطر رعایت بهداشت، آن‌ها را کوتاه کنید.

زنان باید از استفاده از تیغ یا تیغه‌ها در پایین دست خودداری کنند، زیرا پوست بسیار حساس است و ممکن است مستعد بریدگی و کبودی باشد. این می تواند بیشتر منجر به عفونت ناخواسته شود.

همچنین، بهتر است ناحیه واژن خود را تمیز نگه دارید. می توان از محصولات شستشوی واژن غیر ضروری اجتناب کرد.

در کنار این نکات ذکر شده در بالا، این نکات بهداشتی دوران را نیز در نظر داشته باشید:

* نوار بهداشتی خود را مرتباً تعویض کنید تا دچار جوش و عفونت نشوید
* ناحیه واژن خود را هر چند ساعت یکبار با آب گرم بشویید مخصوصاً در طول دوره
* همچنین می توانید از پودر تالک مانند پودر بچه برای از بین بردن جوش ها استفاده کنید
* هیدراته بمانید و حداقل 7 عدد بنوشید. -8 لیوان آب در روز
* از استفاده از محصولات معطر خودداری کنید زیرا ممکن است پوست شما را تحریک کند
* از دستمال مرطوب برای تمیز کردن واژن استفاده کنید. از جلو به عقب پاک کنید.
* برای تمیز کردن آن از صابون استفاده نکنید
* برای سلامت واژن خود از میوه های تازه مصرف کنید و از تنقلات نمکی خودداری
کنید * اگر جریان خون شما سنگین تر است از یک پد بزرگتر استفاده کنید.

خانم ها، با این نکات می توانید در هر فصلی از جوش های پد جلوگیری کنید یا از شر آن خلاص شوید!درمان حساسیت ناشی از نوار بهداشتی

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.