( 10 ) درمان خانگی درد چشم بعد گریه

درمان خانگی درد چشم بعد گریه : تولید اشک یک روند کاربردی است که کمک می کند تا چشم ها مرطوب و آسوده باقی بمانند. همچنین غبار و ذرات ریز را پاک می کند.انواع مختلفی از اشک وجود دارد؛ از جمله انواع احساسی که منجر به پف چشم می شود.

 این مقاله به بررسی درمان های خانگی می پردازد که کاهش دهنده ی ظهور پف چشم ناشی از گریه کردن می باشند. همچنین توصیه هایی در ارتباط با چگونگی کنترل قرمزی و خشکی پوست ارائه می شود.

چرا مردم گریه می کنند؟ درمان خانگی درد چشم بعد گریه

چشم ها همیشه در حال تولید میزان معینی از اشک می باشند. مایع اشک که منشا آن غده ی اشکی می باشد، بر سطح چشم جاری می شود و از گوشه ی پلک ها به بیرون می ریزد. سپس اشک ها با عبور از مجاری اشکی، از طریق حفره های بینی خالی می شوند. اشک ها از سطح چشم محافظت می کنند و به رفع آلودگی ها از چشم کمک می نمایند.

درمان خانگی درد چشم بعد گریه

سه نوع مختلف از اشک وجود دارد:

اشک های پایه ای: این ها اشک هایی اساسی و کاربردی هستند که همیشه در چشم موجود می باشند. اشک های پایه ای همزمان با دور کردن غبار وآلودگی، سبب روان سازی ومحافظت از قرنیه می شوند.

اشک های غیر ارادی: این اشک ها در پاسخ به تحریکاتی مانند اجسام خارجی، دود و رایحه ی پیاز ایجاد می شوند. چشم ها اشک غیر ارادی بیشتری را در مقایسه با اشک پایه ای تولید می کنند. و این اشک ها حاوی پادتن هایی  هستند که به مبارزه علیه باکتری ها کمک می کنند.

اشک های احساسی: احساسات شدید می تواند منجر به این نوع اشک شود. اشک های احساسی در ارتباط با دلبستگی، درد جسمانی، همدلی، خستگی یا ترحم می باشند.

زمانی که یک شخص به دلایل عاطفی گریه می کند، مقدار اشک تولید شده بیش از آن است که سیستم حفره های اشکی بتواند کنترل کند. این موضوع باعث می شود که اشک از چشم ها و گاهی از بینی جاری شود. بافت اطراف چشم می تواند اشک ها را بازجذب کند و سبب شود که آن ناحیه پف کرده به نظر برسد.

درمان خانگی درد چشم بعد گریه

درمان خانگی ورم پلک بالای چشم

ممکن است یک شخص بتواند به وسیله ی درمان های خانگی زیر، پیدایش پف چشم را کاهش دهد.

۱. استفاده از کمپرس سرد

هر چیز سردی می تواند به واسطه ی کاهش جریان خون، به تورم و التهاب کمک کند. بنابراین یک کمپرس سرد، بسته ی یخ، کیسه ی سبزیجات و حتی قاشق های یخ زده یا سرد شده  میتواند به کار بیاید. تعداد زیادی از ماسک های کمپرس سرد چشم در دسترس می باشند. البته به عنوان روش جایگزین میتوان یک حوله یا لیف را در آب سرد خیساند و در فاصله های زمانی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ای بر دور چشم قرار داد.

۲.استفاده از خیار

تصور برش های خیار بر روی چشم خیلی جالب نیست اما میتواند برای درمان پف چشم موثر باشد. خیار به دلیل  حجم بالای آبی که دارد همچون روشی مشابه با کمپرس سرد، پوست را آبرسانی کرده و تورم را کاهش می دهد. خیارها همچنین فعالیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند و حاوی ویتامین کا می باشند که می تواند به کاهش  تیرگی دور چشم کمک کند.

۳.استفاده از چای کیسه ای

اجزای اصلی در این درمان خانگی، کافئین و تانن های طبیعی می باشند. تانن ها به عنوان مولد انقباض عمل می کنند. یعنی می توانند باعث جمع شدن بافت های بدن شوند. کافئین می تواند از سد پوست نفوذ کند، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی می باشد، و گردش خون در پوست را افزایش می دهد. مردم ممکن است دریابند که چای سبز، سیاه و چای کیسه ای بابونه همگی موثر می باشند. به خصوص گیاه بابونه که دارای میزان بالایی از آنتی اکسیدان می باشد.

کیسه های چای را به آسانی در آب گرم فرو کنید، سپس آن ها را به منظور خنک شدن برای مدتی در یخچال بگذارید. هر کیسه ی چای را برای چند دقیقه روی یک چشم خود قرار دهید.

۴.به کار گیری فندق افسونگر

فندق افسونگر به عنوان یک عامل انقباض و آنتی اکسیدان طبیعی، دارای اثر سفت کنندگی بر پوست می باشد. به سادگی پدهای پنبه ای را در فندق افسونگر سرد بخیسانید. اطمینان حاصل کنید که تمام مواد اضافی خارج شوند، آن را دو بار در روز و هر بار به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی آن ناحیه قرار دهید. برای جلوگیری از ورود فندق افسونگر به درون چشم لازم است احتیاط زیادی انجام‌دهید.

۵. استفاده از ماساژور چشم

انواع مختلفی از ماساژورهای چشم در بازار موجود است که می تواند به کاهش پف کردگی و تیرگی دور چشم کمک کند و ارائه دهنده ی اثرات ضد پیری باشد. ماساژور ها عموما از جنس فلز هستند و می توانند ژل های خنک کننده را نیز به وسیله ی توپ های غلطان به کار ببرند. دستگاه آن ناحیه را خنک می کند و یک ماساژ جزیی در ناحیه ی زیر چشم ارائه می دهد که این کار گردش خون را تقویت می کند.

۶. بکار بردن کرم صوت و چشم

کرم های صورت و چشم زیادی وجود دارند که می توانند به مقابله با پف کردگی، خنک سازی اطراف چشم و انقباض رگ های خونی کمک کنند.

نوشته های مرتبط

کرم ها می توانند حاوی این عناصر باشند:درمان خانگی درد چشم بعد گریه

ـ رتینول

ـ ویتامین ث

ـ فنیل‌افرین

ـ هیالورونیک اسید

در مورد استفاده از محصولات ارگانیکی که مرحله ی آزمایش روی حیوانات را نگذرانده اند، احتیاط کنید. یک مطالعه نشان می دهد کرم معمولی چشم حاوی کربوهیدات های پیچیده و عصاره های طبیعی، می تواند پف اطراف چشم را بهبود ببخشد.

۷. ماساژ دادن

منابع روایی یک خود-درمانی ساده را توصیه می کنند به اینصورت که با استفاده از انگشت ها می توان اطراف چشم را به آرامی ماساژ داد. افراد می توانند انگشتان خود را در آب یخ فرو کنند، انگشت اشاره را روی برآمدگی بینی (زیر ابرو) قرار دهند و در امتداد ناحیه ی زیرچشم ماساژ را انجام دهند. به آرامی روی پوست ضربه بزنند و از انگشت میانی برای به گردش درآوردن خون استفاده کنند.

۸. تغییر رژیم غذایی

استفاده از رژیم غذایی سالم و حفظ آب بدن ممکن است پیدایش پف چشم را کاهش دهد. برای مثال افراد می توانند موارد زیر را امتحان کنند:

9.  روغن بادام

روغن بادام در کاهش حلقه های تیره زیر چشم بسیار مفید است. می توانید بادام را در مخلوط کن به صورت پوره درآورید و کمی شیر به آن اضافه کنید. یا اینکه می توانید روغن بادام آماده را از فروشگاه ها تهیه کنید و با جوش شیرین مخلوط کرده و خمیری تهیه کنید. این درمان شبانه است و در مدت کوتاه جواب نمی دهد.

10. آب پرتقال

این روش نیز کمی وقت گیر است. پس از آب پرتقال به عنوان درمانی برای بهتر کردن ظاهر پوست خود استفاده کنید. اکثر خانم ها با مخلوط کردن آب پرتقال با گلیسیرین یا کمی ژلاتین از آن خمیری درست می کنند و آن را چند بار در هفته زیر چشم هایشان می گذارند و می گذارند چند ساعت بماند. فایده آب پرتقال این است که دارای ویتامین ث است که برای سلامت پوست بسیار خوب است. 

درمان تورم ناگهانی پلک بالای چشم

ـ آب رسانی: سعی کنید روزانه حدود ۸ الی ۱۰ لیوان آب را بنوشید. خوراکی های آبدار مانند خیار و بسیاری دیگر از میوه ها و سبزیجات را مصرف کنید.

ـ اعتدال: از مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی، کافئین دار و انرژی‌زا خودداری کنید. آن ها به عنوان ادرار‌آور عمل می کنند و نشانگر کم‌آبی بدن می باشند.

ـ کم کردن نمک: نمک را در غذاهای فرآوری شده کاهش دهید. مصف سدیم اضافی باعث می شود بدن آب را نگه دارد. نگهداری مایع ممکن است منجر به پف چشم شود.

ـ برگ جعفری: منابع روایی خوردن جعفری را برای کمک به خارج کردن سموم از کلیه ها توصیه می کنند.

ـ چای گیاهی: اگرچه قراردادن چای کیسه ای روی چشم ها می تواند پف چشم را فرو بنشاند، همچنین نوشیدن چای گیاهی می تواند فوایدی برای پوست داشته باشد.

چگونه قرمزی پوست را کنترل کنیم؟

زمانی که شخص گریه می کند رگ های خونی گشاد می شوند، بنابراین قرمزی پوست یا تغییر رنگ در اطراف چشم ظاهر میشود. اگرچه توصیه های زیاد مرتبط با کاهش پف‌کردگی نیز برای درمان قرمزی یا تغییر رنگ بکار می روند، اما قطره های چشمی مخصوص کاهش رنگ وجود دارند که برای خرید در دسترس می باشند. همچنین سرم ها و کرم های چشمی نیز موجود می باشند.

چگونه خشکی پوست را کنترل کنیم؟

اشک ها حاوی چربی، آب و مخاط می باشند و هر کدام از این عناصر به منظور محافظت و تغذیه ی چشم ها عمل می کنند. اشک های اضافی به مجاری کوچک تخلیه ی موجود در پلک ها سرازیر می شوند. اما زمانی که این عناصر نامتعادل شوند، خشکی چشم می تواند به وجود بیاید.

درمان های خشکی چشم شامل اشک های مصنوعی بدون نسخه می باشند که همچنین می توانند بدون مواد نگهدارنده باشند. حواستان باشد وقتی که در منزل هستید مرتب پلک بزنید به ویژه زمانی که برای مدت طولانی با کامپیوتر کار می کنید. استفاده از عینک آفتابی در برابر نور آفتاب باعث محافظت بیشتر می شود.

خلاصه

درمان های خانگی زیادی وجود دارد که می توانند پف‌کردگی چشم بعد از گریه کردن را کاهش دهند. اما تا پیدا کردن روش مناسب، می تواند به آزمون و خطا منجر شود. اگر پف‌کردگی برای مدت طولانی باقی بماند بهتر است با یک دکتر مشورت شود.اصلی ترین مراحل در مراقبت عمومی چشم شامل اجرای برنامه های منظم مراقبت از پوست و داشتن رژیم غذایی سالم می باشد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.