درمان خانگی گیاهی جوش تناسلی زنان (18+)

درمان خانگی گیاهی جوش تناسلی زنان :اکنون که تابستان است و همه ما تحت تأثیر عرق هستیم ، مهمتر از همیشه اهمیت دادن به آنچه در آنجاست اهمیت دارد با داشتن عرق ، لباس های  مرطوب و لباس های ناشی از اصطکاک ، ناحیه تناسلی شما بیشتر از هر زمان دیگری از سال در معرض خطر برای موارد خاص است. یافتن یک شکاف بر روی ولووی شما می تواند کافی باشد تا شما را به یک وحشت تمام عیار در جستجوی Google بفرستد ، اما نترسید.

تخلیه جوش با بیرون زدن آن گاهی اوقات با ترشح خون به دنبال دارد. این طبیعی است زیرا خون در ناحیه ملتهب پوست جمع می شود. با این حال، جوش زدن خطر گسترش عفونت به منافذ دیگر را افزایش می دهد و می تواند منجر به زخم شدن پوست شود.

جوش ها معمولاً دردناک نیستند مگر اینکه تحت فشار قرار گیرند یا به آنها فشار وارد شود.

جوش پریودی چگونه است

دلیل اصلی ایجاد جوش‌ها و آکنه‌ها قبل از دوران پریودی، تغییرات هورمونی است که در بدن افراد رخ می‌دهد. هر خانمی هر ۲۸ تا ۳۱ روز یک بار باید این پروسه را طی کند تا فرایند تخمک‌گذاری و ذخیره تخمک به خوبی انجام شود. در اوایل پریودی سطح استروژن در بدن بالا می‌رود ولی در اواخر پریودی هورمون پروژستون زیادتر می‌شود.

قبل از شروع سیکل ماهانه این دو هورمون در بدن کاهش می‌یابند و هورمون تستسترون که یک هورمون مردانه است در بدن تولید می‌شود.

افزایش سطح هورمون مردانه در بدن به علاوه تغییراتی که در سیکل قبلی رخ داده است باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست می‌شود. در اواسط زمان خونریزی سیکل قبل افزایش هورمون پروژستون غدد ترشح چربی و سبوم را تحریک می‌کند و پوست دچار تورم و التهاب می‌شود.

از طرف دیگر زیاد شدن تستسترون قبل و حین خونریزی هم باعث تحریک بیشتر این غدد و آزاد شدن سبوم تولیدی خواهد شد. این افزایش و آزادسازی سبوم در برخی از افراد باعث شفافیت در پوست صورت می‌شود و در بعضی دیگر ایجاد جوش و آکنه می‌کند.

از سوی دیگر افزایش سطح چربی پوست و بروز جوش‌ها باعث بیداری سیستم ایمنی و تلاش برای از بین بردن عوامل به وجود آورنده جوش می‌شود. سیستم ایمنی با باکتری‌های موجود در جوش‌ها و آکنه‌ها به مبارزه می‌پردازد و این مبارزه سرسخت نتیجه‌ای به جز التهاب پوست و ایجاد جوش و آکنه بیشتر نخواهد داشت.

البته جای نگرانی نیست؛ چراکه با تعادل سطح هورمون‌ها در بدن دیگر خبری از این آسیب‌ها نیست.

علت بروز جوش پریودی چیست ؟

در حالی که جوش ها نتیجه کلونیزاسیون باکتریایی منافذ مسدود شده با کثیفی، کثیفی، چربی و سلول های مرده پوست هستند، از طرف دیگر تبخال یک عفونت ویروسی مقاربتی است. مورد دوم یکی از شایع ترین عفونت های مقاربتی در سراسر جهان است که بیش از 500 میلیون نفر از تبخال تناسلی رنج می برند.

جوش ها، اگرچه رایج هستند، اما به دلیل عوامل متعددی که تحت تأثیر بهداشت، محیط و تعادل هورمونی قرار دارند، ایجاد می شوند.

  • مصرف غذاهای آلرژی‌زا،
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن،
  • ژنتیک و وجود جوش‌های قبلی بر روی پوست،
  • شروع سن بلوغ یا نزدیک شدن به دوران یائسگی
  • عفونت‌های داخلی بدن
  • مصرف برخی داروهای کنترل هورمون‌ها یا انواعی از قرص‌های ضدبارداری،

همه نقاط قرمز سرکش باعث نگرانی شما نمی شود – بعضی اوقات ممکن است فقط یک جوش باشد. در ابتدا، جوش ممکن است قرمز و کوچک باشد و در طی چند روز به نقطه‌ای متورم و دردناک با نوکی سفید یا زرد رنگ تبدیل شود. در صورتی که در مورد جوش واژنینال اطمینان کامل ندارید، با پزشک خود مشورت کنید.

در بعضی مواقع، وجود مایع در جوش باعث نگرانی می‌شود. اما اکثر آنها در طی یک یا دو هفته برطرف شده و ممکن است تعداد کمی به درمان جدی نیاز داشته باشند.

دکتر جسیکا شپرد ، دکتر MD ، Jessica Shepherd ، می گوید: “برآمدگی در ناحیه واژن گاهی ممکن است طبیعی باشد اگر مدت زمان نسبتاً طولانی در آنجا بوده و دردناک نباشد ، اندازه بزرگ نشده یا در ناحیه پخش نشده باشد.

درمان خانگی گیاهی جوش تناسلی زنان

“برآمدگی هایی که باید غیر طبیعی به نظر بیایند مواردی هستند که پس از برخورد جنسی ، نسبتاً جدید هستند ، دردناک هستند ، یا دچار چرک یا نوعی ترشح از آنها هستند.”.درمان خانگی گیاهی جوش تناسلی زنان

جوش قبل از پریود نشانه چیست

اگر در هر یک از این دسته ها قرار نگیرند ، ممکن است آنها فقط جوش های منظم (البته مزاحم).باشند.

اگرچه برجستگی های روی واژن شما بسیار بیشتر از موارد دیگر در قسمت های بدن (مانند صورت شما) پنهان است ، این بدان معنا نیست که آنها لیاقت مراقبت در سطح یکسان را ندارند.

دکتر شری راس ، متخصص زنان و زایمان و پزشک متخصص بیماری شناسی می گوید: “واژن سالم به همان مراقبت های بهداشتی مانند سایر قسمتهای بدن شما نیاز دارد . “واژن دارای غدد عرق و فولیکولهای مو است که مستعد رشد هستند ، مانند هر بدن دیگر.” بنابراین برای مقابله با آکنه های ولووا چه کاری می توانید انجام دهید؟

این نکات مورد تأیید متخصصان را دنبال کنید.درمان خانگی گیاهی جوش تناسلی زنان

  • عدم تعادل هورمونی:

عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به مسائل بهداشتی مختلف شود و به ویژه در زنان کاملا مضر است. این عدم تعادل هورمونی منجر به ترشح ماده ای می شود که منجر به مسدود شدن حفره ها می شود. این حفره های مسدود شده منجر به جوش های واژن و آکنه واژن می شود.

  • واریکوسیت واژن

این جوشها معمولا آبی رنگ هستند و با افزایش سن ایجاد می شوند. آنها در اطراف ولو و مهبل مشاهده می شوند. آنها رگهای متورم هستند و در اطراف مقعد دیده می شوند و ممکن است خونریزی کنند. کمپرس سرد می تواند ناراحتی را کاهش دهد. در صورت نیاز به جراحی یا حذف با لیزر با پزشک صحبت کنید.

  • لباس زیر تنگ

استفاده از لباس زیر تنگ رطوبت را حبس می کند. این رطوبت در ناحیه تناسلی می تواند موجب جوش زدن شود. از این رو از پوشیدن لباس های تنگ بپرهیزید و فقط لباس زیر پنبه ای بپوشید.

  • کیست های بارتولن

غدد بارتولن در هر طرف مهبل (واژن) قرار دارند. گاهی اوقات این غدد می توانند مسدود شوند که منجر به تشکیل کیست ها می شود. این کیست ها معمولا بدون درد هستند و به درمان نیاز ندارند. با این حال، اگر آلوده شوند، ملتهب شده و پر از آب می شوند و باید با مداخلات پزشکی مانند آنتی بیوتیک ها درمان شوند

یکی دیگر از رایج ترین علل جوش های واژن، فولیکولیت است که یک عفونت و التهاب فولیکول های مو است.

جوش کشاله ران زنان نشانه چیست

آکنه باسن دارید؟ 5 راه برای درمان آنها و داشتن پوست صاف

لکه های ناهموار روی باسن شما را ناراحت می کند؟ در اینجا 5 راه موثر برای درمان آکنه باسن و داشتن پوست صاف وجود دارد.

این نکات را دنبال کنید تا به طور موثر از شر آکنه باسن خلاص شوید.

در حالی که آکنه روی پوست صورت یک منظره بسیار رایج است، برخی از افراد این برجستگی‌های مزاحم را روی ناهار خود نیز مشاهده می‌کنند. آکنه های باسن برآمدگی های قرمز رنگ ریز هستند و به دلیل التهاب فولیکول های مو به نام فولیکولیت ایجاد می شوند. مخمر، قارچ، باکتری و خارش مقصر اصلی آکنه باسن هستند. از آنجایی که تابستان در اوج است، دمای گرم ممکن است باعث افزایش جوش های بدن از جمله آکنه باسن شود. قبل از اینکه به جستجوی خود برای یافتن راه حل هایی برای درمان آکنه باسن بپردازیم، بیایید دریابیم که چرا آنها را دریافت می کنیم.

دکتر دادو دلایل زیر را برای آکنه باسن برشمرده است:

  1. یکی از دلایلی که باعث ایجاد آکنه روی باسن می شود، فولیکول های مو است.
  2. اصطکاک، تعریق و پوشیدن لباس های خیلی تنگ می تواند باعث التهاب شود.
  3. چنین التهاب هایی خارش دار، دردناک هستند و همچنین می توانند به جوش های کیستیک بزرگ تبدیل شوند.
  4. گرمای سوزان و لباس های پر از عرق می تواند منجر به آکنه بدن شود. در چنین گرمایی، غدد عرق بیشتر کار می کنند و باعث ایجاد آکنه در نواحی مانند سینه، باسن و حتی ران می شوند.

درمان خانگی جای جوش روی باسن

  1. مسواک زدن بدن خشک را امتحان کنید

سعی کنید از یک روال مسواک زدن بدن خشک پیروی کنید تا از شر آکنه باسن خلاص شوید. هنگام انتخاب یک برس، قلمویی را انتخاب کنید که دارای موهای ساخته شده از الیاف طبیعی باشد. بعد از حمام، پوست خود را خشک کنید، ناحیه باسن خود را با حرکات دایره ای بشویید. انجام این کار دو بار یا بیشتر در هفته به سفت شدن پوست، افزایش گردش خون و ترویج تجدید سلول کمک می کند. افزایش گردش خون به سم زدایی کمک می کند و به درمان آکنه باسن کمک می کند.

  1. پوست ران خود را لایه برداری کنید

اطمینان حاصل کنید که ناحیه باسن خود را به طور منظم بشویید و حتی هر چند وقت یکبار زیر ران خود را لایه برداری کنید . برای داشتن پوستی صاف می توانید از دستکش های لایه بردار و اسکراب بدن نیز استفاده کنید. همچنین به تسکین پوست، آرام کردن التهاب و درمان آکنه باسن کمک می کند. اگر جوش های بزرگی دارید، لایه برداری آن را بدتر می کند. در این صورت از لایه برداری خودداری کنید. به جای پاک کننده های خشن، از شوینده های بدن با اسید سالیسیلیک استفاده کنید که به خلاص شدن از شر پوست مرده کمک می کند.

لایه برداری نکردن پوست دلیل آکنه باسن است.

  1. لباس زیر تمیز بپوشید

برای درمان آکنه باسن، بهداشت صمیمی باید رعایت شود! قبل از ورزش، باید لباس زیر خود را از قبل عوض کنید . و پس از اتمام ورزش، لباس زیر خود را دوباره عوض کنید. پس از ورزش، دوش بگیرید تا از رشد باکتری جلوگیری کنید.

اگر می خواهید آکنه باسن را درمان کنید، لباس زیر خود را مرتباً عوض کنید!

  1. پارچه های قابل تنفس بپوشید

لباس های تنگ می تواند یکی از دلایل آکنه باسن باشد. آنها می توانند اصطکاک زیادی ایجاد کنند و می توانند منجر به برآمدگی های کوچک و التهاب بعدی شوند. برای جلوگیری از آکنه، لباس های راحت و مطبوع بپوشید. از پوشیدن جین های لاغر خودداری کنید و شلوار یا شلواری را انتخاب کنید که از پارچه های طبیعی مانند پنبه و کتان ساخته شده باشد.

این نکات به شما کمک می کند تا از شر آکنه و برآمدگی های باسن خلاص شوید. این اطمینان حاصل می کند که باسن شما در کمترین زمان نرم و نرم می شود.

درمان خانگی جوش دوران قاعدگی

فولیکول یک حفره پوستی کوچک است که از آن مو رشد می کند و هر مویی که در بدن رشد می کند از فولیکول های خود است. فولیکولیت می تواند در اثر موارد زیر ایجاد شود:درمان خانگی گیاهی جوش تناسلی زنان

درمان خانگی گیاهی جوش تناسلی زنان

  1. اصلاح
  2. موهای درونی
  3. پوشیدن لباس های تنگ، یا لباس هایی که پوست را می سابند
  4. فولیکول هایی که توسط عرق یا محصولات شخصی متورم شده یا تحریک می شوند
  5. با استفاده از حمام گرم و یا استخر
  6. بریدگی آلوده یا زخم ناشی از اصلاح، که به باکتری ها اجازه می دهد تا نزدیکی فولیکول های مو گسترش یابد.
  • عرق کردن بیش از حد و ایجاد چربی

در اغلب موارد، به واژن به سختی هوا می رسد و عرق حبس می شود. هر خانمی عرق کردن بیش از حد را تجربه کرده است که منجر به تولید چربی در ناحیه تناسلی می شود. این چربی به عنوان یک روان کننده عمل می کند. این ترشحات منافذ پوست را آلوده کرده و منجر به ایجاد جوش در مهبل می شود.

درک کنید که چگونه آنها به آنجا می رسند.درمان خانگی گیاهی جوش تناسلی زنان

دکتر شفرد می گوید: “جوش ها می توانند در اثر اصلاح ، اپیلاسیون اخیر ، استفاده از مواد شستشوی شدید یا بعد از تجمع عرق در منطقه ایجاد شوند.” “وشستشوی بدن که با استفاده از مواد تشکیل دهنده سخت و به PH اشتباه می تواند پوست را بدتر می کند.

نوشته های مرتبط

Ph واژن سالم  بین 3.5 و 4.5،است. صابون های ضد باکتریایی سطح pH بین 9 تا 10 دارند ، محصولات معمولاً سطح pH آنها را روی بسته بندی ذکر می کنند (دوباره – شما چیزی بین 3.5 و 4.5 می خواهید) .

درمان خانگی گیاهی جوش تناسلی زنان

درمان خانگی گیاهی جوش ناحیه تناسلی زنان

درمان بیشتر جوش ها با داروهای بدون نسخه امکان پذیر است. در مواردی که جوش های مداوم و مکرر ظاهر می شوند، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک های خوراکی را پیشنهاد کند.

از سوی دیگر، تبخال با استفاده از داروهای ضد ویروسی مانند آسیکلوویر و والاسیکلوویر که شدت عفونت را کاهش داده و عفونی بودن بیماری را کاهش می دهد، درمان می شود. پزشکان همچنین ممکن است برای کاهش علائم شیوع تب و داروهای مسکن تجویز کنند

در اینه نگاه کنید

زمان نزدیک شدن و شخصی شدن با ولوهای خود است.

“دانستن تفاوت بین جوش واژینال در برابر موهای زائد ، کیست سباسه یا زگیل می تواند چالش برانگیز باشد.”و ممکن است دشوار باشد ..

ناحیه را خشک نگه دارید.

. عرق یکی از اصلی ترین دلایل جوش های موجود در واژن شما است ، بنابراین حتماً از هرگونه لباس مرطوب یا عرق خودداری کنید و محل را تا حد ممکن خشک نگه دارید .

در مورد رفع موها بسیار مراقب باشید.

اگر تصمیم دارید که از شر بعضی یا همه موهای زائد خود خلاص شوید ، مهم است که این کار را به روش صحیح انجام دهید

. برای راه حل نهایی ، لیزر موهای زائد می تواند از موهای تیره و ضخیم خلاص شود.”  “هر ابزاری که روزانه روی بدن شما استفاده می شود ، باید مرتباً تمیز شود.” “حمام می تواند مخزنی برای باکتری ها باشد ،

محصولات خود را بررسی کنید.

: “مهم است كه در شستشوی بدن از دوش خود استفاده كنید زیرا برخی محصولات دارای pH متعادل نیستند و می توانند از مواد تحریک کننده استفاده كنند.”

بنزوئیل پراکسید را امتحان کنید.

تا آنجا که جوش ها پیش می روند ، بنزوئیل پراکسید اساساً بهترین دوست شما است. دکتر فاربر می گوید ، برای درمان برآمدگی ها پس از وجود آنها ، شستشوی بدن با داروی بنزوئیل پراکسید می تواند مفید باشد. اگر پوست حساسی دارید ، برای جلوگیری از تحریک چیزی را با بنزوئیل پراکسید 5٪ یا کمتر انتخاب کنید.

از یک کمپرس گرم استفاده کنید.

برای آن دسته از جوش های  بزرگ کیستیک ، از یک دستمال  مرطوب استفاده کنید تا به کاهش سوزش کمک کند.

“ابتدا سعی کنید تا دو روز با استفاده از گرما روی  یک جوش در حال رشد روی مهبل (واژن) استفاده کنید.” “اگر از بین نرود یا جوش در اندازه بزرگ شود ، ممکن است بخواهید یک پزشک معالج را ببینید.

کورتیزون را در نظر بگیرید.

درست همانطور که کورتیزون گزینه ای برای آکنه های شدید صورت است ، می توانند روی خط بیکینی شما نیز کار کنند.  “برای تسکین بیشتر ، برای تزریق سریع کورتیزون به متخصص پوست خود مراجعه کنید تا ضایعه بزرگتر شود.”

اگر جوش ها در حال عود هستند و به نظر نمی رسد که از بین بروند ، به پزشک خود  مراجعه کنید تا آنها را ارزیابی کرده باشد تا مطمئن شوید که آنها مبتلا به بیماری STD نیستند.”

پودر زنجبیل

پودر زنجبیل را به میزان مساوی با پودر زردچوبه  مخلوط کرده و با اضافه کردن آب ، خمیر به دست آمده را به بخش آسیب دیده بزنید. این کار را روزانه برای تسکین جوش واژنی تکرار کنید.

رژیم مناسب

مصرف میزان زیاد میوه و سبزیجات غنی از ویتامین C، ویتامین A و نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از سموم بدن مفید است. همچنین مصرف ماست، عدم مصرف غذاهای چرب، پرهیز از صابون‌های عطری برای شستن ناحیه واژن برای حفظ سطح PH واژن مفید است. توجه کنید که اصلاح موهای ناحیه آلت را با تیغه های استرلیزه انجام دهید تا در حد امکان از ایجاد عفونت و بالطبع جوش واژن جلوگیری کنید.

 سرکه سیب 

سرکه سیب دارای مزایای زیادی برای سلامتی است و برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سرکه سیب در تخریب باکتری هایی که باعث جوش می شوند موثر است.

 اسانس اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس بسیار موثر است زیرا دارای خواص ضد عفونی کننده ای است که در بهبود جوش کمک می کند. مخلوط روغن اسطوخودوس و روغن بادام را بر روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. این مخلوط می تواند التهاب را کاهش داده و در نتیجه به تدریج درمان جوش را بهبود می بخشد.درمان خانگی گیاهی جوش تناسلی زنان

رابطه‌ی دقیق بین رژیم و جوش هورمونی به‌طور کامل مشخص نیست. بعضی غذاها به‌ویژه غذاهای ضدالتهابی می‌توانند در جلوگیری از جوش کمک کنند.

غذاهای گیاهی که آنتی‌اکسیدان زیادی دارند، می‌توانند در کاهش التهاب و افزایش شفافیت پوست مؤثر باشند. اسیدهای چرب امگا ۳ هم می‌توانند التهاب پوست را کاهش دهند.

برخلاف باور عمومی، خوردن هله‌هوله و تنقلات به‌تنهایی باعث جوش‌زدن نمی‌شود، اما مصرف بیش‌ازحد بعضی از آنها ممکن است منجر به افزایش التهاب شود.

باید مصرف این مواد را محدود کنید:

  • شکر
  • محصولات لبنی
  • کربوهیدرات های تصفیه‌شده همچون نان سفید و پاستا
  • گوشت قرمز

* استفاده از نوارهای بهداشتی با عطر یا بو ممنوع است. این مواد حاوی مواد شیمیایی بالایی هستند و خطر ابتلا به بثورات پریود را افزایش می دهند.

* نوار بهداشتی خود را مرتباً در یک روز عوض کنید. تعویض پد خود هر 3 تا 4 ساعت بی خطر است حتی اگر ممکن است کاملاً خیس نشده باشد. این می تواند خطر ابتلا به عفونت پوستی را کاهش دهد.

این درمان‌های خانگی را برای تسکین جوش‌های دوران قاعدگی امتحان کنید

1. چریش

سال هاست که چریش به خاطر فواید سلامتی اش شناخته شده است. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در برگ های آن می تواند به شما در تسکین بثورات قاعدگی کمک کند.

آیا نمی دانید چگونه از آنها استفاده کنید؟

خوب، فقط در قابلمه ای آب را بجوشانید، حدود 20 برگ چریش به آب اضافه کنید و بگذارید مدتی بجوشد. آب را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

 وقتی این آب دم کرده چریش به دمای اتاق رسید، ناحیه آسیب دیده را با استفاده از آن بشویید.

شما همچنین می توانید این آب چریش را با آب حمام خود در یک سطل مخلوط کنید!

از برگ چریش می توان استفاده کرد.

2. یخ

یخ به دلیل کیفیت آن برای کاهش درد و تورم در یک لحظه مشهور است. فقط چند تکه یخ بردارید، آنها را در یک پارچه تمیز و تازه بپیچید و آن را در اطراف بثورات پریود بمالید.

شما از هر درد یا تحریکی تسکین پیدا خواهید کرد.

3. روغن نارگیل

روغن ناریال تل خوب قدیمی یا روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند مانند جادو برای درمان راش پد عمل کند. همچنین می تواند پوست خشک را مرطوب نگه دارد. بهترین راه برای استفاده این است که ابتدا ناحیه آسیب دیده را با آب سرد تمیز کنید و سپس با استفاده از یک توپ پنبه روغن نارگیل را بمالید. بگذارید یک شب بماند. متناوبا، پس از اتمام حمام، از آن در صبح استفاده کنید.

روغن نارگیل خاصیت خنک کنندگی دارد.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید برای جلوگیری از بثورات قاعدگی

* اگر نوع خاصی از نوار بهداشتی مناسب شما نیست، به مارک دیگری بروید یا به جای نوارهای با روکش پلاستیکی به سراغ نوارهای نخی بروید. مواد می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند. علاوه بر نوار بهداشتی، می توانید از محصولات دوره مانند فنجان قاعدگی و تامپون نیز استفاده کنید که می توان از آنها در داخل استفاده کرد.

* از پوشیدن لباس‌های مصنوعی یا حتی لباس‌های تنگ که می‌توانند تولید عرق را افزایش دهند یا جایی برای تنفس پوست باقی نگذارند، خودداری کنید.

 4.روغن درخت چای

روغن درخت چای با تأثیر کاهش التهابی ممکن است باعث جوش شود. نتیجه‌ی مطالعه‌ای نشان می‌دهد که روغن درخت چای با غلظت پنج درصد و با استفاده‌ی موضعی، در افراد با جوش‌های خفیف تا متوسط، نشانه‌ها را کاهش داده است.

روغن درخت چای در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست همچون تمیزکننده‌ها و تونرها وجود دارد. شما می‌توانید از روغن خالص درخت چای هم به‌عنوان درمان موضعی استفاده کنید.

باید همیشه روغن خالص درخت چای را پیش از مصرف با روغن حاملی رقیق کنید. روغن‌های حامل پرطرفدار عبارت‌اند از روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن زیتون. قانون کلی، اضافه کردنِ حدود ۱۲ قطره روغن حامل به هر یک یا دو قطره روغن خالص است.

5.چای سبز

چای سبز به‌خاطر کاهش التهاب در بدن معروف است. برای رویکرد جامع‌تر در استفاده از این محصول، در کنار رعایت رژیم مراقبت پوست موضعی خود، روزی چند فنجان چای سبز هم بنوشید. لوسیون‌ها و ژل‌های حاوی حداقل ۲ درصد عصاره‌ی چای سبز می‌توانند مفید واقع شوند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.