درمان دندان درد عصبی در طب سنتی (12)

درمان دندان درد عصبی در طب سنتی : درمان خانگی برای دندان درد که در واقع موثر است.

اگر تا به حال با دندان درد کنار آمده اید ، یک نگرانی دارید – تسکین یافتن. چه درد شدید و متناوب باشد ، چه کسل کننده و مداوم باشد ، دندان درد می تواند چیزی بیش از یک آزار دهنده باشد .

 این می تواند کل روز شما را خراب کند یا شما را از خواب شب باز دارد.

از آنجا که می خواهید درد در اسرع وقت برطرف شود ، ممکن است تعجب کنید که آیا راه حل های خانگی وجود دارد که بتوانید امتحان کنید. البته ، شما می خواهید از سلامت دهان و دندان خود محافظت کنید ، بنابراین در هر زمان که با دندان یا لثه خود روبرو هستید ، مراجعه به دندانپزشک یک امر ضروری است! 

به جای خوردن میان وعده های شیرین، غنی از کربوهیدرات یا غذاهای اسیدی در طول روز، این غذاها را فقط در زمان وعده های غذایی بخورید تا مدت زمان قرار گرفتن دندان ها در معرض اسید را به حداقل برسانید. علاوه بر این، بدن بزاق بیشتری تولید می‌کند تا به هضم وعده‌های غذایی بزرگ‌تر کمک کند، که غذای بیشتری را می‌شوید و به خنثی کردن اسیدهای مضر قبل از حمله به دندان‌ها کمک می‌کند.

سعی کنید بعد از یک وعده غذایی بزرگتر مقداری سبزیجات خام را به عنوان میان وعده مصرف کنید تا به تمیز کردن دندان هایتان کمک کند.

اگر دوست دارید میان وعده بخورید، چیزی را انتخاب کنید که سالم باشد مانند میوه یا سبزیجات یا یک تکه پنیر. غذاهایی که به عنوان بخشی از یک وعده غذایی مصرف می شوند نسبت به خوردن تنقلات زیاد در طول روز آسیب کمتری به دندان ها وارد می کنند، زیرا بزاق بیشتری در طول وعده غذایی ترشح می شود.

اگر به دنبال اساسی ترین راه حل برای حفظ سلامت دهان و دندان خود و خانواده خود هستید، ما پاسخی داریم! خوب، اول از همه، شما باید عادات بهداشتی دهان و دندان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را در خود تلقین کنید. 

با این حال، اگر هنوز با سلامت دهان و دندان شما دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است به دلیل عادات غذایی شما باشد. بدون مقدمه، بیایید نگاهی به برخی از مواد غذایی برای بهداشت دهان و دندان بیندازیم.

درمان دندان درد عصبی در طب سنتی

دندان درد می تواند به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی دندان ، تحریک لثه از غذا ، شکستگی دندان ، حرکات تکراری مانند جویدن ، برداشتن دندان یا دندان چرکی ایجاد شود. 

اگرچه اینها همه احتمالات است ، اما متداول ترین دلیل احساس درد دندان در افراد وجود تحریک عصب در ریشه دندان است. 

بسیاری از روش های درمانی زیر با ایجاد آرامش در التهاب دهان ، از بین بردن باکتری های مضر یا عمل به عنوان یک بی حس کننده برای مسائل جزئی کار می کنند. 

با استفاده از نخ دندان به طور مرتب ، مسواک زدن با خمیر دندانهای حاوی فلوراید و جرم گیری کردن های دندان ها هر  6 ماه ، میتواند بیشتراز این نوع درمان دندان درد قابل پیشگیری است.

این نکات درمانی برای دندان درد نیست که باعث درد شدید شما می شود. پوسیدگی دندان می تواند به درون عصب پیشرفت کرده و باعث ایجاد حساسیت به سرما و گرما شود و در صورت عدم مراقبت ، به درد یا احساس ضربان تبدیل می شود. 

اگر دندان درد شدیدی دارید ، فوراً به درمان نیاز دارید. لطفا با دندانپزشک خود تماس بگیرید و قرار ملاقات را رزرو کنید.

درمان دندان درد عصبی در خانه

توجه: اگر باردار هستید ، شیر می دهید یا بیماری پزشکی دارید که ممکن است استفاده از روش های درمانی گیاهان دارویی را منع کند ، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

1. یخ

استفاده از یخ در ناحیه دندان درد می تواند به بی حس شدن درد کمک کند. می توانید نسخه های مختلف این تکنیک را امتحان کنید. مقداری یخ را در حوله بپیچید و آن را به ناحیه آسیب دیده بمالید

. کمپرس را هر بار به مدت 15 دقیقه در محل خود نگه دارید. همچنین ، می توانید چندین بار آب یخ را در دهان خود نگه دارید. یخ را گاز نگیرید ، زیرا می تواند دندان های شما را بشکند.

2. سر خود را بلند کنید

اگرچه ممکن است خوابیدن هنگام دندان درد دشوار باشد ، اما دراز کشیدن می تواند درد شما را تشدید کند زیرا هنگامی که در حالت صاف هستید فشار خون به سر افزایش می یابد. هنگام خواب سعی کنید در صورت امکان سر خود را با بالش قرار دهید یا به حالت ایستاده روی صندلی بخوابید.

درمان درد دندان عفونتی

نوشته های مرتبط

3. داروهای بدون نسخه

داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن التهاب را هدف قرار می دهند و از این طریق می توانند مقداری از درد شما را تسکین دهند. استامینوفن متناوب (Tylenol) و ایبوپروفن (Advil) می توانند تسکین درد بهتری داشته باشند. ژل های خاصی را می توان مستقیماً روی دندان و لثه قرار داد تا درد شما تسکین یابد.

4. آب نمک شستشو دهید

شستشوی دهان با آب نمک می تواند دو هدف داشته باشد. عمل شستشو می تواند به از بین بردن موادی که بین دندان های شما گیر کرده اند کمک کند. و از آنجا که نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی است ، می تواند با کاهش التهاب به مقابله با هرگونه عفونت کمک کند. یک قاشق چای خوری نمک را با آب گرم مخلوط کنید و مانند دهانشویه غرغره کنید.

5. شستشو با پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن همچنین برای حمله به التهاب و باکتری مفید است. هنگام استفاده از آبکشی پراکسید هیدروژن ، 1 قسمت سه درصد پراکسید هیدروژن را با 2 قسمت آب مخلوط کنید . محلول را قورت ندهید. از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

6. کیسه های چای

می توانید یک کیسه چای سرد یا گرم روی دندان خود بمالید. اگر از چای کیسه ای دست دوم استفاده می کنید ، مطمئن شوید که سرد شده است تا گرم نباشد اما همچنان ولرم باشد. اگر گزینه سرد را ترجیح می دهید ، سعی کنید یک کیسه چای دست دوم را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید ، سپس آن را روی دندان خود بمالید.

چای نعناع به دلیل خاصیت مبارزه با باکتری ممکن است به خصوص برای دندان درد مفید باشد. با این حال ، چای می تواند دندان های شما را لکه دار کند ، بنابراین اغلب از این روش استفاده نکنید.

درمان دندان درد با سیر

7. سیر

سیر علاوه بر مبارزه با باکتری ها ، مسکن درد نیز هست. می توانید از سیر خرد شده خمیری درست کنید که بتوانید آن را روی دندان خود بمالید. همچنین می توانید یک تکه حبه سیر تازه را بجوید یا یک پنبه را در روغن سیر خیس کنید و آن را روی دندان خود قرار دهید.

8. عصاره وانیل

ضد التهاب طبیعی دیگر ، وانیل نیز می تواند به بی حس شدن درد ناشی از دندان درد کمک کند. سعی کنید مقدار کمی را روی انگشت خود یا یک پنبه قرار دهید و آن را چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

9. میخک

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از این ادویه برای درمان دندان درد خود استفاده کنید. از آنجا که میخک ضد عفونی کننده است ، برای کاهش التهاب و درد مفید است. می توانید روغن گل میخک را روی یک پنبه قرار دهید و آن را به ناحیه دردناک بمالید یا یک قطره از روغن را مستقیماً روی دندان خود قرار دهید. همچنین می توانید یک قطره روغن میخک را درون یک لیوان آب بریزید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

10. برگهای گواوا : درمان دندان درد عصبی در طب سنتی

برگهای گواوا دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند به تسکین دندان درد شما کمک کند. می توانید از برگها برای تهیه چای استفاده کنید که اجازه دهید خنک شود و به عنوان آبکشی استفاده کنید یا برگها را بجوید تا کمی تسکین یابد.

11. علف گندم : درمان دندان درد عصبی در طب سنتی

فواید زیادی از گیاه گندم وجود دارد که آن را به ابزاری مفید برای درمان دندان درد تبدیل می کند. مانند بسیاری از روشهای دیگر ذکر شده ، برای رفع عفونتهای ناشی از باکتری بسیار مفید است. بنابراین ، به راحتی مقداری آب گندم تهیه کنید و آن را چند بار در روز در دهان خود بشویید.

12. آویشن : درمان دندان درد عصبی در طب سنتی

از روغن آویشن می توان به عنوان شستشو استفاده کرد یا مستقیماً روی دندان گذاشت. برای شستشو ، یک قطره روغن به یک لیوان آب اضافه کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. برای استفاده از آن روی دندان خود ، مقداری روغن با آب رقیق کنید ، چند قطره روی پنبه قرار دهید و دندان خود را بگذارید.

برای بهداشت دهان و دندان مسواک زدن را فراموش نکنید

مهم نیست که یک غذا چقدر سالم باشد، اگر بعد از مصرف آن دندان های خود را مسواک نزنید ، قربانی تجمع پلاک در دهان خواهید شد که منجر به بوی بد دهان و زرد شدن دندان ها می شود. بنابراین، مسواک زدن بعد از غذا صرف نظر از مواد غذایی برای بهداشت دهان بسیار مهم است.

بسیاری از مطالعات رژیم غذایی ناسالم را مسئول بیماری های دهان، حتی سرطان دهان می دانند. بنابراین، ممکن است ارزش داشته باشد که بشقاب خود را برای مدتی با میوه ها، کشمش و سبزیجات برگ سبز پر کنید.

رژیم غذایی که سلامت دهان و دندان را ارتقا می دهد فقط به غذاهایی که می خورید یا اجتناب می کنید نیست – زمان و نحوه خوردن آنها به همان اندازه مهم است. یکی از راه‌های محافظت از دندان‌ها، خوردن غذاهای خام در پایان وعده‌های غذایی است. چنین غذاهایی به تمیز کردن دندان‌ها و ماساژ لثه‌ها کمک می‌کنند و بزاق بیشتری تولید می‌کنند تا ذرات غذای اضافی که بعد از غذا باقی می‌ماند را بشویید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.