درمان صددرصد رفلاکس ( کاهش اسید معده )

درمان صددرصد رفلاکس کاهش اسید معده : رفلاکس اسید معده  هنگامی رخ می دهد که اسید معده به سمت بالا در مری شما جاری شود ، لوله ای که دهان شما را به معده شما وصل می کند و باعث ایجاد درد در قفسه سینه و گلو می شود. این یک بیماری شایع است – از هر 5 نفر 1 نفر در ایالات متحده ریفلاکس اسید را تجربه می کنند.

ریفلاکس اسید می تواند ناراحت کننده باشد ، اما تغییر در شیوه زندگی و داروهای خانگی می تواند به شما در کاهش علائم شما بدون دارو کمک کند. در اینجا چند مرحله  برای درمان ریفلاکس اسید در خانه آورده شده است.

رفلاکس اسید معده چیست؟

به طور معمول ، هنگامی که می خورید یا می نوشید ، مواد غذایی از مری شما به سمت عضله ای معروف به اسفنکتر مری منتقل می شوند ، که اجازه می دهد تا غذا به معده شما باز شود.

رفلاکس اسید هنگامی اتفاق می افتد که این اسفنکتر ضعیف شود و یا در زمان اشتباه شل شود ، و به اسید معده اجازه می دهد تا به درون مری شما برگردد. این می تواند علائمی مانند:

  • درد یا احساس سوزش در سینه
  • درد یا ناراحتی در گلو شما
  • بازگرداندن مایع اسیدی به دهان یا گلو شما

 ممکن است در بارداری یا چاقی احتمالاً رفلاکس اسید را تجربه کنید ، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است رخ دهد. 

 علت رفلاکس اسید معده

  • خوردن یک غذای مخصوصاً بزرگ
  • خوردن اواخر شب
  • برخی از غذاها یا نوشیدنی هایی مانند غذاهای پرادویه ، غذای سرخ شده ، الکل یا قهوه
  • سیگار کشیدن 

“اگر شیوع رفلاکس اسید معده آزار دهنده باشد ، اولین شیوه درمانی است.” این ممکن است شامل اجتناب از برخی از دلایل ذکر شده در بالا باشد ، اما چندین درمان اثبات شده در منزل نیز برای کمک به کنترل ریفلاکس اسید وجود دارد.

1. هنگام خواب ، قسمت بالای بدن خود را بالا ببرید

رفلاکس اسید معده غالباً شب ها بدتر می شود ، زیرا وقتی دراز می کشید ، اسید معده راحت تر به داخل مری شما می رود. با تغییر زاویه بدن در هنگام خواب می توانید علائم شب را بهبود ببخشید .

به طور خاص ، بالا بردن سر و شانه های شما در بالای معده مفید است و مری را به سمت کج نگه دارید. به عنوان مثال ، می توانید سر تخت خود را بلند کنید یا خود را روی بالشی شیب دار بلند کنید. “این امر به شما کمک می کند تا هر چیزی را که شب به داخل مری وارد می شود ، گرانش کنید.”

برای بالا بردن رختخواب خود می توانید از بالابرهای تختخواب در زیر دو پا بالای قاب تخت خود استفاده کنید ، یا اگر این امکان پذیر نیست ، می توانید یک بالش شیب دار بخرید تا در هنگام خواب به زاویه سر و شانه های شما کمک کند.

2. سعی کنید از شیرین بیان Deglycyrrizizination (DGL) استفاده کنید

شیرین بیان گیاهی است که مدتهاست برای کمک به تسکین بیماری معده مورد استفاده قرار می گیرد . DGL نوعی شیرین بیان است که ترکیب گلیسیریزین خود را از بین برده است ، زیرا این فشار خون را بالا می برد .

DGL برای درمان ریفلاکس اسید معده کار می کند زیرا به کاهش التهاب در مری شما کمک می کند . التهاب ، واکنشی که در اثر سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود ، می تواند در صورت نیاز به بهبود زخم یا مقابله با عفونت مفید باشد ، اما می تواند مشکلات سلامتی مانند رفلکس اسید را برای برخی افراد بدتر کند .

 این امر به این دلیل است که سیستم ایمنی بدن شما سلولهای التهابی به نام سیتوکین ها را آزاد می کند که می تواند به پوشش مری شما آسیب برساند ..

درمان صددرصد رفلاکس کاهش اسید معده

DGL معمولاً به عنوان یک قرص جویدنی تولید می شود و می تواند برای افرادی که طعم شیرین کاری را دوست ندارند ، دارای طعم های مختلفی باشد

. برای استفاده از DGL برای رفلاکس اسید ، در صورت بروز علائم شبانه ، باید 20 دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی یا 20 دقیقه قبل از خواب ، یک قرص 400 میلی گرم مصرف کنید.

سایر داروهای گیاهی که ممکن است به رفلاکس اسید  معده نیز کمک کند به شرح زیر است:

نوشته های مرتبط
  • زنجبیل
  • بابونه
  • ریشه Marshmallow

3. وعده های غذایی کمتری بخورید

خوردن وعده های غذایی بزرگ فشار بیشتری به اسفنکتر که مری شما را از معده شما جدا می کند ، می کند . این باعث می شود که اسفنکتر بیشتر باز شود و اجازه دهد اسید به سمت بالا در مری شما جریان یابد. تعویض وعده های غذایی بزرگ برای وعده های غذایی مکرر کوچکتر ، می تواند به شما در کاهش علائم کمک کند. 

به عنوان مثال ، به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ ، سعی کنید آن قسمت ها را در پنج وعده غذایی کوچکتر توزیع کنید.

4- مصرف قهوه را محدود کنید

اگر شما یک قهوه نوش هستید ، برش یا بریدن لیوان های روزانه شما می تواند به کاهش ریفلاکس اسید کمک کند. این امر به این دلیل است که هنگام نوشیدن قهوه ، معده شما به ایجاد اسید معده بیشتر تحریک می شود ، .

کافئین موجود در قهوه باعث آرامش اسفنکتر مری شما می شود و باعث می شود محتوای معده به سمت بالا حرکت کند.

5- از غذاهای محرک خود داری کنید

برخی از غذاها ممکن است ریفلاکس اسید شما را تشدید کنند. شما می خواهید از غذاهایی که هضم را کند می کنند اجتناب کنید و به مدت طولانی در معده خود بنشینید – از آنجا که هر چه بیشتر در آن بنشینند ، احتمال افزایش فشار معده و مجبور کردن اسفنکتر مری شما بیشتر است. 

برخی از غذاهایی که احتمالاً باعث رفلاکس اسید  معده می شوند عبارتند از:

  • پنیر
  • غذای سرخ شده
  • میان وعده های فرآوری شده مانند چیپس سیب زمینی
  • گوشتهای چرب مانند بیکن
  • شکلات
  • پودر فلفل قرمز
  • پیتزا
  • داروهای خانگی برای رفلاکس اسید شامل مصرف شیرین بیان دلیسیلیریزین (DGL) ، خوردن وعده های غذایی کوچکتر و جلوگیری از نوشیدن قهوه است.
  • همچنین باید از غذاهایی که باعث هضم غذا می شوند مانند پنیر ، غذاهای سرخ شده ، میان وعده های فرآوری شده و گوشتهای چرب جلوگیری کنید.
  • خوردن وعده های غذایی کوچکتر در طول روز ، به جای سه وعده غذایی بزرگ ، همچنین ممکن است به تسکین علائم ریفلاکس اسید کمک کند.

6- سرکه سیب را امتحان کنید . با اینکه به نظر میرسد باعث بدتر شدن رفلاکس بشود اما اینطور نیست . ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک را در یک استکان آب ریخته و هم بزنید سپس میل کنید .

اگر از سرکه سیب ارگانیک استفاده نکنید وضعیت رفلاکس معده بدتر میشود .

7- چای زنجبیل بنوشید . زنجبیل یک ضد التهاب و تسکین دهنده معده میباشد . همچنین میتواند به تهوع و استفراغ کمک کند . از چای کیسه ای یا زنجبیل تازه میتوانید استفاده کنید . بهترین زمان مصرف ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از غذا میباشد .

طرز تهیه زنجبیل تازه : ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه را در آب جوش ریخته و ۵ دقیقه صبر کنید و سپس بنوشید .

8- آدامس بجوید . بعد از غذا آدامس بدون قند بجوید . از این روش به راحتی جواب خواهید گرفت زیرا جویدن آدامس باعث تحریک غدد بزاق میشوند که در نتیجه بی‌کربنات داخل بزاق ترشح میشود . 

بی‌کربنات به خنثی کردن اسید معده کمک میکند . آدامس دارای قند مصرف نکنید زیرا ممکن است اسید معده را بیشتر کند .

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید : درمان صددرصد رفلاکس کاهش اسید معده

اگر داروهای خانگی برای کنترل علائم ریفلاکس اسید کافی نیست ، باید برای معالجه به پزشک مراجعه کنید. 

با گذشت زمان ، رفلاکس اسید درمان نشده می تواند منجر به بیماری های جدی تر مانند مری بارت شود ، که در آن آسیب مری ، بلع مواد غذایی را برای شما سخت تر می کند. 

در موارد نادر ، حتی می توانید به سرطان مری مبتلا شوید . درمان صددرصد رفلاکس کاهش اسید معده

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.