درمان | واکسن پیشگیری از ویروس کرونا (COVID 19 )

درمان واکسن پیشگیری از ویروس کرونا : اگر نگران کروناویروس جدید هستید، در اینجا خواهیم گفت که چطور از خود محافظت کنید.

شیوع کرونا ویروس: به روزرسانی های موثر

  • شیوع بیماری جدید ویروس کرونا، درابتدا در چین شناسایی شد، بیش از سه ماه بعد از اولین بار در ماه دسامبر رشد خود را ادامه میدهد.
  • بیماری COVID 19 خوانده شده است و توسط عفونت های جدید از کرونا ویروس، SARS-COV-2، که یکی از کرونا ویروس های چندگانه است که می تواند به انسانها سرایت کند، باعث شده است.
  • دیگر مثال ها شامل سارس،مرس و حتی سرماخوردگی رایج است.

موارد COVID 19 تاکنون

  • در سطح جهانی، حداقل 197000 انسان در 153 کشور مبتلا شده اند.
  • بیش از 7900 مرگ اتفاق افتاده است.
  • موارد U.S. اکنون با 6300 مبتلا و 106 مرگ در راس قرار دارد. به علت محدود بودن تجهیزات آزمایش، کارشناسان سلامت باور دارند که تعداد مردم U.S. با این بیماری احتمالا خیلی بالاتر است.

اکنون COVID 19 در تمام 50 ایالت گزارش شده است.

برای اولین بار ویرجینای غربی یک مورد COVID 19 گزارش شده است که به این معناست که بیماری در 50 ایالت شناسایی شده است. شمار موراد گزارش شده اکنون بیش از 6300 در U.S. است.

مطمئن نیستید COVID 19  دارید یا سرماخوردگی؟ علائم را بشناسید.

نه، ویروس جدید کرونا، سرماخوردگی نیست.

درحقیقت، او میتواند بسیار متفاوت از ویروس های فصلی معرفی شود ما با کارشناسان در مورد اینکه چگونه میتوانید علائم کرونا ویروس، آنفلونزا و آلرژیهای بهار را شناسایی کنید، صحبت کردیم.

شستن دست ها کلید جلوگیری از بیماری های عفونی مثل کروناویروس جدید است

  • نشانه های شایع آلودگی با کروناویروس جدید شامل تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی هستند.
  • خطر ابتلا به بیماری در ایالات متحده پایین است اما اگر نگران هستید، اقدامات ساده ای وجود دارد که می توانید انجام دهید.
  • دستان خود را بشویید، از لمس کردن صورت خود، خودداری کنید و از افرادی که سرفه و عطسه می کنند، دوری کنید.

اگر اخیرا اخبار را دیده باشید، قطعا در مورد کروناویروس جدید شنیده اید، یک گونه ی جدید ویروس که سرتاسر چین را درنوردیده و در حال گسترش به سایر نقاط جهان است.

با اینکه از دیرباز، کروناویروس ها نیاز کمی به اعلان خطر داشته اند (آن ها اغلب عامل مسبب سرماخوردگی هستند)، در طول 20 سال گذشته، سه گونه از آن ها ایجاد شده اند ]شامل همین گونه جدید (2019-nCoV) می باشد[ که سبب ایجاد بیماری های جدی، مشکلات تنفسی، نارسایی تنفسی و حتی مرگ می شوند.

مثال دیگری از یک کروناویروس جدی، SARS است، اما مهم است که به این نکته اشاره کنیم که 2019-nCoV همان SARS نیست.

سازمان بهداشت جهانی امروز بیان کرد که به دلیل گسترش ویروس، یک وضعیت اضطراری جهانی از نظر بهداشت عمومی اعلام کرده است.

برای این که بهتر خودتان را آماده کنید و در مورد مسائلی که نیاز است بدانید، به روز باشید، ما با متخصصین ارتباط برقرار کردیم تا کمک کنند که روشن شود که برای حفاظت خودتان در برابر جدیدترین کروناویروس چه کاری می توانید انجام دهید.

کرونا ویروس چیست؟

براساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC(که منبع معتبری است)، “کروناویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که در بین بسیاری از گونه های مختلف حیوانات شایع هستند.”

 CDC می گوید که کروناویروس های حیوانات به ندرت انسان ها را آلوده می کنند.

هر چند که این گونه ی جدید کروناویروس که اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین شناسایی شد، یک ویروس تنفسی جدید است که انسان ها را آلوده نموده  است.

سازمان بهداشت جهانی (که یک منبع معتبر است) می گوید که نشانه های شایع عفونت عبارتند از علایم تنفسی مثل تب، سرفه، تنگی نفس، و مشکلات تنفسی. موارد شدیدتر که نادرتر هستند، می توانند سبب ایجاد عفونت ریوی، سندرم حاد تنفسی شدید، نارسایی کلیوی، و در موارد بسیار شدید حتی سبب مرگ شوند.

نوشته های مرتبط

نشانه ها ممکن است در طول مدت 2 تا 14 روز پس از مواجهه، ظاهر شوند.

این ویروس خاص، همانند کروناویروس های قبلی، احتمالا از یک منبع حیوانی ناشی شده است، هر چند که هنوز هم متخصصین مطمئن نیستند که کدام حیوان منبع این ویروس بوده است.

در حال حاضر، ویروس از فرد به فرد در حال گسترش است. معمولا عفونت های کروناویروس تنها زمانی قابل انتقال هستند که فرد آلوده، دارای علامت دار باشد، با این وجود، وزارت بهداشت چین بیان می کند که این گونه ی خاص ممکن است زمانی که افراد هنوز بیمار نشده اند، عفونت زایی داشته باشد.

چگونه از خودم محافظت کنم؟

با اینکه که واکسنی برای پیشگیری از عفونت 2019-nCoV وجود ندارد، اما اقداماتی وجود دارند که شما می توانید برای محافظت از خود انجام دهید.

دکتر اریک چیو-پنا، مدیر سلامت جهانی مرکز سلامت Northwell و مدرسه پزشکی زاکر در هوسفرا/Northwell در نیویورک می گوید: “بهترین محافظت عبارت است از شستن دست ها و اینکه فرد حواسش به تماس با صورتش باشد.”

وی گفت: “شایع ترین راهی که چنین ویروس هایی انتشار پیدا می کنند از طریق قطرات تنفسی یا ذرات کوچک ویروس است که بر روی یک سطح می نشینند و یک فرد دیگر این سطح را لمس می کند و پس از آن عموما ویروس از طریق لمس صورتشان یا خوردن، گسترش پیدا می کند.”

CDC پیشنهاد می کند:

  • دست های خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. در صورت عدم دسترسی به آب و صابون، یک ضد عفونی کننده با پایه ی الکل می تواند موثر باشد.
  • از دست زدن به چشم ها، بینی و دهان خود با دست نشسته، خودداری کنید.
  • زمانی که بیمار هستید در منزل بمانید.
  • زمانی که سرفه یا عطسه می کنید، دهان خود را با یک دستمال بپوشانید و دستمال را در سطل زباله بیندازید.
  • اشیاء و سطوحی که لمس شده اند را مکررا تمیز و ضد عفونی کنید.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که ضد عفونی کننده های دارای پایه ی الکل (مثل محصول تجاری Purell)، کمک کننده هستند اما یک ابزار پیشگیرانه ی قطعی برای توقف ویروس نیستند.

CDC (که یک منبع معتبر است) می گوید که “در برخی موارد، ضد عفونی کننده های دارای پایه ی الکل می توانند به سرعت تعداد میکروب های موجود بر روی دست ها را کم کنند اما این ضد عفونی کننده ها نمی توانند همه ی انواع میکروب ها را از بین ببرند.”

در غیاب صابون و آب، استفاده از یک ضد عفونی کننده ی دست حاوی حداقل 60 درصد الکل می تواند کمک کننده باشد اما این ماده یک وسیله برای درمان ویروس ها یا پیشگیری از آن ها نیست.

اگر علایم COVID-19 را داشتید باید چه کنید؟ درمان واکسن پیشگیری از ویروس کرونا

اگر شما مبتلا به COVID-19 یا مشکوک به ابتلا به آن هستید، باید تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید.

شما چندین گزینه برای دسترسی به مراقبت های پزشکی پیش رو دارید از جمله اینکه توسط مراقب سلامت اولیه ی خود معاینه شوید. CDC توصیه می کند که در ابتدا با مراقب سلامت خود تماس بگیرید تا آن ها بتوانند اقدامات ضروری را برای آماده کردن خودشان جهت ویزیت شما و حفاظت سایر افراد از مواجهه ی احتمالی با ویروس ایجاد کننده ی COVID-19، انجام دهند.

برخی از مراقبین سلامت نیز پیشنهاد می کنند تا از طریق تلفن هوشمند یا لپ تاپ، به طور مجازی ویزیت شوید  تا نیازی نباشد که برای یک ارزیابی اولیه از منزل خارج شوید.

اگر مسافرت می کنید باید چه کنید؟

دکتر ترسا موری آماتو، مدیر اورژانس پزشکی در Northwell Health Island Jewish Forest Hills گفته است: “در حال حاضر مسافرت به چین توصیه نمی شود.”

وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا ، برای سفر به هوبی اخطار سطح 4 قرار داده است که بدین معنی است که “سفر نکنید” و این بالاترین سطح از اعلان خطر است. برای سایر نقاط چین، سطح خطر 3 قرار داده شده است.

چیو پنا گفته است: “در حال حاضر، بزرگترین ریسک برای سفر به چین، قرنطینه ی شدید و ممنوعیت سفری است که دولت چین تصویب کرده است.”درمان واکسن پیشگیری از ویروس کرونا

با این وجود، اگر شما مجبور به سفر به نقاطی از چین هستید که افراد مبتلا به ویروس در آن هستند، آماتو پیشنهاد می دهد که یک ماسک بزنید، دستهای خود را مکررا بشویید و از هر فردی که بیمار است دوری کنید.

توجه کنید که ماسک هایی که به طور آزاد و بدون نسخه فروخته می شوند، در برابر بیماری های قابل انتقال از راه هوا محافظت ایجاد نمی کنند، بنابراین اگر ویروس جهش پیدا کند و به شکل منتقل شونده از طریق هوا تبدیل شود، ماسک بی اثر خواهد بود.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.