درمان گیاهی چسبندگی لوله های رحمی

درمان گیاهی چسبندگی لوله های رحمی:

لوله های فالوپ اندام های تناسلی زنانه هستند که تخمدان ها را به رحم متصل می کنند. عملکرد آنها این است که اجازه می دهند یک تخمک بارور شده از تخمدان ها به رحم برای لانه گزینی منتقل شود.

انسداد در لوله های فالوپ مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می شود. همچنین می تواند از راه رفتن یک تخمک بارور شده به رحم جلوگیری کند. هر دو سناریو می تواند منجر به ناباروری زنان شود.

در واقع، لوله های فالوپ مسدود شده مسئول 25 تا 30 درصد موارد ناباروری هستند. یکی از مهم ترین علل ناباروری در خانم ها انسداد لوله فالوپ می باشد.

 این لوله ها مسیر تخم جهت رسیدن به رحم هستند و زمانی که بسته شوند، می توانند از باروری جلوگیری کنند.

علت ورم لوله رحم چیست

 

انسداد در لوله های فالوپ، می تواند به دلایل متعددی، همچون آسیب، التهاب یا پیچ خوردگی رخ دهد.

 چنین عواملی خود میتوانند متعاقب شرایط متنوعی همانند حاملگی خارج از رحم ، بیماری های التهابی لگن، فیبروئید های رحم و… ایجاد شوند.

لوله های فالوپ ممکن است به دلیل آسیب، التهاب یا اسکار مسدود شوند. این می تواند در نتیجه اتفاق بیفتد:

  • عفونت های قبلی، مانند کلامیدیا یا سوزاک
  • فیبروم ها
  • بیماری التهابی لگن
  • اندومتریوز
  • حاملگی خارج رحمی قبلی
  • جراحی قبلی

آیا درمان های طبیعی کمک می کند؟

برخی شواهد حکایتی نشان می‌دهند که برخی از درمان‌های طبیعی ممکن است برای رفع انسداد در لوله‌های فالوپ کار کنند. با این حال، شواهد علمی بسیار کمی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد.

در زیر فهرستی از درمان‌های غیرپزشکی وجود دارد که برخی ادعا می‌کنند می‌توانند به درمان لوله‌های فالوپ مسدود شده کمک کنند.

ترک سیگار

سیگار کشیدن می تواند خطر حاملگی خارج از رحم را افزایش دهد. این زمانی اتفاق می افتد که یک جنین در خارج از رحم، در لوله فالوپ رشد می کند.

وقتی نیکوتین سیگار تجزیه می شود، ماده ای به نام کوتینین تولید می کند. کوتینین تولید یک ژن در لوله های فالوپ به نام BAD را کاهش می دهد.

کاهش ژن BAD محیط لوله فالوپ را تغییر می دهد و آن را شبیه به رحم می کند. این می تواند باعث شود که جنین به جای حرکت به سمت رحم، در لوله فالوپ شروع به رشد کند. به این حالت حاملگی خارج رحمی می گویند.

حاملگی خارج از رحم می تواند باعث زخم و آسیب لوله های فالوپ شود و منجر به انسداد لوله فالوپ و ناباروری شود.

استعمال دخانیات همچنین می تواند باعث مشکلات دیگری در باروری شود، مانند:

  • افزایش نرخ از دست دادن تخمک
  • کاهش کیفیت اسپرم
  • در مقایسه با افرادی که سیگار نمی کشند، میزان ناباروری دو برابر شده است
  • اجتناب از الکل

مصرف الکل می تواند تاثیر منفی بر باروری و بارداری داشته باشد. به عنوان مثال، نوشیدن الکل هنگام تلاش برای باردار شدن ممکن است اثرات زیر را داشته باشد:

  • کاهش باروری، که احتمال باردار شدن در یک سیکل قاعدگی است
  • کاهش ذخایر تخمدان که به مقدار و کیفیت تخمک در تخمدان ها اشاره دارد
  • افزایش تولید هورمون های استروئیدی
  • کاهش کیفیت اسپرم

در حال حاضر، هیچ تحقیقی در مورد اثرات مصرف الکل بر سلامت لوله های فالوپ وجود ندارد.

گاهی اوقات، انسداد در لوله فالوپ می تواند باعث گیرکردن تخمک بارور شده شود. این به عنوان حاملگی خارج از رحم شناخته می شود.

حاملگی خارج از رحم ممکن است همیشه علائمی ایجاد نکند و معمولاً در طول اسکن تشخیص داده می شود. با این حال، برخی از زنان ممکن است علائم بارداری مانند درد معده در یک طرف بدن یا خونریزی واژینال را تجربه کنند. هر زنی که مشکوک به حاملگی

خارج رحمی است باید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشد.

برای باز شدن لوله رحمی باید چیکار کرد

 

انسداد لوله های فالوپ یکی از دلایل احتمالی ناباروری است. معمولاً هیچ علامتی وجود ندارد، اما برخی از عوامل خطر وجود دارند که می توانند شانس ابتلا به این بیماری را افزایش دهند. اصطلاح پزشکی برای مسدود شدن لوله فالوپ، انسداد لوله است.

لوله های فالوپ لوله های عضلانی هستند که با ساختارهای ظریف مو مانند پوشیده شده اند. این “موها” در هر دو جهت کار می کنند. کمک به تخمک برای حرکت از تخمدان ها به سمت رحم (رحم) و کمک به حرکت اسپرم از رحم.

هر لوله فالوپ به فیمبریا ختم می شود که ساختارهای انگشت مانندی هستند. هنگامی که تخمدان آن را آزاد می کند، فیمبریا تخمک را می گیرد و هدایت می کند.

لوله های فالوپ نقش مهمی در لقاح بازی می کنند، زیرا آنها جایی هستند که اکثر تخمک ها بارور می شوند.

اگر هر بخشی از لوله فالوپ آسیب ببیند، به عنوان مثال در اثر جراحی یا عفونت، ممکن است توسط بافت اسکار مسدود شود.

لوله های فالوپ ممکن است به دلایل مختلفی مسدود شوند که عبارتند از:

  • سابقه عفونت لگن
  • یک آپاندیس ترکیده قبلی
  • داشتن یک بیماری مقاربتی مانند سوزاک یا کلامیدیا
  • اندومتریوز، وضعیتی که باعث می شود پوشش داخلی رحم در خارج از رحم رشد کند
  • سابقه جراحی شکم
  • هیدروسالپینکس، که تورم و مایع در انتهای لوله فالوپ است

همه این شرایط می توانند لوله های فالوپ را مستقیماً یا این ناحیه از بدن را تحت تأثیر قرار دهند. در بیشتر موارد، این شرایط یا رویه ها باعث ایجاد بافت اسکار می شود که می تواند لوله ها را مسدود کند.

مسدود شدن لوله فالوپ ممکن است باردار شدن را دشوار کند.

دستگاه تناسلی زنان از تخمدان ها، رحم و لوله های فالوپ تشکیل شده است.

اگر یک مشکل پزشکی بر هر یک از این سه ناحیه تأثیر گذاشته باشد، ممکن است باردار شدن را دشوارتر کند.

هر یک از دو تخمدان توسط یک لوله فالوپ به رحم متصل می شوند. تخمدان ها تخمک ها را ذخیره می کنند و به طور تصادفی آزاد می کنند و هر ماه یک تخمدان یک تخمک آزاد می کند.

به عنوان مثال، تخمدان راست ممکن است برای 3 ماه متوالی یک تخمک آزاد کند و سپس تخمدان چپ ممکن است در ماه بعد یک تخمک آزاد کند.

اگر یک لوله فالوپ مسدود شده باشد، ممکن است هنوز امکان بارور شدن تخمک وجود داشته باشد. اگر هر دو مسدود شوند، این احتمال کمتر است.

تشخیص لوله های فالوپ مسدود شده ممکن است دشوار باشد. لوله ها می توانند باز و بسته شوند، بنابراین همیشه نمی توان به راحتی تشخیص داد که آیا مسدود شده اند یا فقط بسته شده اند.

سه آزمایش کلیدی برای تشخیص انسداد لوله های فالوپ وجود دارد:

یک آزمایش اشعه ایکس، که به عنوان هیستروسالپنگوگرام یا HSG شناخته می شود. دکتر یک رنگ بی ضرر را به رحم تزریق می کند که باید به لوله های فالوپ برود. لکه در عکس اشعه ایکس قابل مشاهده است. اگر مایع به داخل لوله های فالوپ جریان نداشته باشد، ممکن است دچار انسداد شوند.

یک آزمایش اولتراسوند که به عنوان سونوهیستروگرام شناخته می شود. این بسیار شبیه به آزمایش HSG است، اما از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از لوله های فالوپ استفاده می کند.

جراحی سوراخ کلید که به عنوان لاپاراسکوپی شناخته می شود. یک جراح بریدگی کوچکی در بدن ایجاد می‌کند و دوربین کوچکی را وارد می‌کند تا از لوله‌های فالوپ از داخل عکس بگیرد.

لاپاراسکوپی دقیق ترین آزمایش برای لوله های مسدود شده است. با این حال، پزشکان ممکن است این آزمایش را به عنوان تشخیص اولیه توصیه نکنند زیرا تهاجمی است و نمی تواند مشکل را درمان کند.

پزشک ممکن است بتواند بر اساس سابقه پزشکی تشخیص احتمالی را پیشنهاد دهد. به عنوان مثال، ممکن است زنی در گذشته دچار ترکیدگی آپاندیس شده باشد. اگر زن برای باردار شدن مشکل داشته است، این می تواند انسداد لوله های فالوپ را به عنوان یک علت احتمالی مطرح کند.

درمان و جراحی

ممکن است بتوان لوله های فالوپ مسدود شده را با جراحی باز کرد. با این حال، این بستگی به وسعت جای زخم و محل انسداد دارد.

هدف جراحی باز کردن لوله فالوپ با استفاده از یکی از روش های زیر است:

از بین بردن بافت اسکار

ایجاد یک سوراخ جدید در قسمت بیرونی لوله فالوپ

باز کردن لوله فالوپ از داخل

اکثر جراحاناین روش را با استفاده از جراحی سوراخ کلید انجام خواهد داد.

تشخیص

انسداد لوله های فالوپ و بارداری

در برخی موارد، زمانی که جراحی ناموفق باشد، ممکن است IVF توصیه شود.

هدف جراحی باز کردن لوله های فالوپ برای بهبود شانس باردار شدن زن است. اینکه آیا یک زن بعد از جراحی می تواند باردار شود یا نه، تحت تأثیر موارد زیر است:

سن او

سلامت اسپرم همسرش

سطح آسیب لوله فالوپ

اگر جراحی ناموفق باشد، پزشک ممکن است لقاح آزمایشگاهی (IVF) را توصیه کند. IVF شامل قرار دادن تخمک های بارور شده به طور مستقیم در رحم است، به این معنی که لوله های فالوپ در بارداری دخالت نمی کنند.

 

درمان گیاهی چسبندگی لوله های رحمی

 

با این حال، دستورالعمل های طبیعی متعددی جهت درمان انسداد لوله فالوپ وجود دارند.

  • سابقه ی پارگی آپاندیس
  • آندومتریوز
  • سابقی عفونت لگنی
  • بیماری های قابل انتقال از طریق رابطه ی جنسی مثل سوزاک یا کلامیدیا
  • تورم بخش انتهایی لوله فالوپ

ابتلا به انسداد لوله ی های فالوپ منجر به هیچ علامت قابل مشاهده ای نمی شود، و ممکن است تنها زمانی که شما در باروری دچار مشکل می شوید آشکار شود.

جدا از این، برخی خانم ها درد اطراف ناحیه لگنی یا شکم را تجربه میکنند.

 این درد ممکن است نزدیک به زمان پریود آنها رخ دهد یا حتی به صورت مداوم وجود داشته باشد.

تشخیص انسداد لوله فالوپ

 

سونوگرافی. اولین آزمایشی که اکثر بیماران دریافت می‌کنند، سونوگرافی (سونوگرافی) از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید تصاویر متحرک در زمان واقعی از رحم و تخمدان‌ها استفاده می‌کند. این آزمایش مختصر، غیر تهاجمی و بدون درد است. برای سونوگرافی، پزشک یک مبدل را در واژن قرار می دهد تا آن ناحیه را مشاهده کند و تصاویر را روی صفحه نمایش دهد.

یک لوله فالوپ طبیعی تقریبا همیشه در سونوگرافی نامرئی است. اگر قابل مشاهده است، ممکن است به دلیل وجود هیدروسالپینکس باشد.

هیستروسالپنگوگرام (HSG). این یک معاینه اشعه ایکس است، همچنین تصاویری در زمان واقعی تولید می کند که به پزشک اجازه می دهد عملکرد لوله فالوپ را تجزیه و تحلیل کند و انسداد را بررسی کند. در طول عکسبرداری با اشعه ایکس، مقدار کمی رنگ به رحم و لوله های فالوپ تزریق می شود.

همانطور که رنگ پراکنده می شود، هر گونه انسداد (مانند بافت اسکار یا فیبروم) را روشن می کند. این روش همچنین پزشک را قادر می‌سازد تا ساختار خود رحم را ببیند تا ببیند که آماده پذیرش تخمک بارور شده است.

HSG در هفته دوم سیکل قاعدگی (یعنی پس از قطع خونریزی قاعدگی اما قبل از تخمک گذاری) انجام می شود. کل امتحان حدود 10 دقیقه طول می کشد. عوارض جانبی در صورت وجود، گرفتگی و نفخ است. ما قبل از عمل ایبوپروفن را توصیه می کنیم. بیشتر زنان می توانند بلافاصله فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرند.

13 درمان برتر خانگی برای انسداد لوله های فالوپ

لوله های فالوپ متعاقب مشکلات بسیاری بسته می شوند. این مشکل یکی از مهم ترین دلایل معمول ناباروری در خانمهاست. اگر انسداد لوله های فالوپ برای شما تشخیص داده شده، در این جا چند درمان خانگی که میتوانند کمک کننده باشند، آمده است.

درمان های ارائه شده در زیر به شکل متفاوتی از سایر درمان ها، جدا از درمان های دارویی انجام می شوند با این حال، شما باید آگاه باشید که آنها نتایج مثبت را تضمین نمی کنند.

-1. سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی را ترک نمایید.

زمانی که شما در حال امتحان کردن درمان های طبیعی جهت برطرف کردن انسداد لوله های فالوپ هستید، باید با حذف متغیرهایی که باعث مشکلات سلامتی می شوند، شروع کنید.

سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی به عنوان علت دامنه ای از بیماری ها اثبات شده اند و ترک آنها کیفیت کلی زندگی را بهبود می بخشد.

 اثبات شده که الکل و تنباکو باروری زنان را مختل میکنند، عدم قابلیت لقاح به دلیل انسداد لوله های فالوپ، یکی از اثرات آنهاست.

 اگر شما به سیگار کشیدن و نوشیدن الکل عادت دارید، بهتر است پیش از تلاش برای باروری آنها را ترک کنید.

2.غذاهای غنی از ویتامین C را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

ویتامین C ایمنی را تقویت می نماید و برای جذب آهن موجود در غذای ما ضروری است.

نوشته های مرتبط

 انسداد های لوله ی فالوپ ایجاد شده با عفونت ها می تواند با مصرف میزان کافی غذاهای سرشار از ویتامین C درمان شوند. مرکبات همانند پرتقال و لیمو غنی از ویتامین C هستند.

 جدا از اینها، شما هم چنین می توانید گریپ فروت، توت فرنگی، فلفل دلمه ای، بروکلی، فلفل سبز و کیوی بخورید.

3.تمرکز کنید تا استرس را از بین ببرید.

استرس یکی از علل اصلی مشکلات سلامت و علت اصلی ناباروری در خانم هاست.

 تکنیک های مدیتیشن خاصی در آرام نمودن بدن شما و برقراری تعادل مقادیر هوذمون و عملکردهای بدن، موثر است. بنابراین، هرروز برای اندکی مدیتیشن جهت راحت کردن ذهن و بدن خود، زمان بگذارید. صبح ها و عصرها برای مدیتیشن ایده آل هستند.

4. مصرف سیر خود را افزایش دهید.

گیاهان عمدتا بر اساس توانایی آنها جهت انجام عملکردهای خاص، همانند تعادل بخشیدن هورمون ها، یا ویژگی های آنتی بیوتیکی و ضدالتهابی خود دسته بندی می شوند.

سیر یک عامل ضد باکتری طبیعی است و با میکروب ها مبارزه می کند تا سیستم ایمنی شما را تقویت نماید. سیر هم چنین در جلوگیری از تشکیل لخته های خون و تجمع پلاکت ها، کاربردی است که به طرز موثری جریان خون را بهبود می بخشد.

سیر هم چنین تشکیل دلمه های زخم و اسکارها را کاهش می دهد، در نتیجه به غشای مخاطی کمک می کند و لوله های فالوپ را باز نگه می دارد.

برای باز شدن لوله رحمی باید چیکار کرد نی نی سایت

5. مصرف زنجبیل، دارچین و زردچوبه را افزایش دهید.

این مواد غذایی علاوه بر مزایا و اثرات مشابه سیر، التهاب را نیز کاهش می دهند، جریان خون را افزایش می دهند، و از انسداد لوله های فالوپ جلوگیری می کنند. شما می توانید چای گیاهی از آن ها تهیه نمایید یا آن ها را هرروز به رژیم غذایی خود بیافزایید تا از مزایای آن ها بهره مند گردید.

6.یوگا : درمان گیاهی چسبندگی لوله های رحمی

یوگا یک رویکرد همه جانبه برای سلامت مناسب و التیام است. با این که هیچ مطالعه ای جهت اثبات اینکه یوگا می تواند کمک کند وجود ندارد، امتحان کردن تمرینات زیر خطرناک نیست، ولی تنها در صورتی که امید خود را از دست ندهید.

گفته می شود، یوگا، با تمرینات کششی آرام خود، قادر است التیام را ارتقا دهد ولی نمی تواند انسداد لوله ی فالوپ را درمان کند.درمان گیاهی چسبندگی لوله های رحمی

  • Viparita karani (ویپاریتا کارانی) تمرینی است که بر روی شکم کار می کند. این تمرین همچنین با نام “پوزیشن پا بر روی دیوار” شناخته می شود.
  • این تمرین شامل خوابیدن به پشت در کنار دیوار به حالتی است که یکی از پهلوهای شما در تماس با دیوار باشد. پای خود را در همان سمتی که دیوار قرار گرفته تا زاویه ی 90 درجه بالا ببرید. برای دو دقیقه مکث کنید و به آهستگی پا را پایین بیاورید.
  • Setu Bandhasana (ستو بندهاسانا) یا “پوزیشن پل حمایت شده” تمرین موثر دیگری برای شکم است. با دراز کشیدن برروی پشت و خم کردن زانو ها به صورت 90 درجه شروع کنید.
  • با استفاده از عضلات پایینی کمر و شکم، به آرامی لگن خود را در حالیکه دم انجام می دهید بالا ببرید. در حین بازدم لگن خود را پایین بیاورید، و به پوزیشن اولیه بازگردید.

7. ماساژ باروری: درمان گیاهی چسبندگی لوله های رحمی

ماساژ با بهبود بخشیدن جریان خون ناحیه ی تحت تاثیر عمل می نماید، که التیام سریع تر بافت ها و کاهش التهاب را ارتقا می بخشد.

ولی، هنوز از نظر پزشکی اثبات نشده که آیا ماساژهای باروری می توانند در انسداد لوله ی فالوپ موثر باشند یا خیر. با این وجود، شما می توانید به وسیله مشورت با یک درمانگر متخصص در امر ماساژ شکمی، آنها را امتحان کنید.

8. از روغن کرچک استفاده کنید:

روغن کرچک برای ماساژ عالی است و در درمان بسیاری از بیماری های بدن، استفاده شده است، چرا که برخی ویژگی های دارویی دارد که با ارتقای جریان خون سیستم گردش خون و سیستم لنفاوی را تحت تاثیر قرار می دهد. ماساژ دادن بر روی ناحیه ی پایینی شکم با روغن کرچک میتواند اجازه دهد سیستم لنفاوی در اطراف رحم شما تحریک گردد.

با این حال، درست مانند بسیاری از درمان هایی که در بالا آورده شد، شامل ماساژ باروری، هیچ پیش زمینه پزشکی در مورد این که این درمان می تواند شرایط را بهبود بخشد، وجود ندارد.درمان گیاهی چسبندگی لوله های رحمی

9. تمرینات کششی:

کشش یک تمرین طبیعی جهت بهبود گردش خون می باشد، کشش بدن را منعطف تر می سازد و به درمان آسیب ها کمک میکند. کشش منظم به عنوان بخشی از تمرین روزانه شما میتواند با احیای جریان خون برخی اثرات ترمیم کننده بر بدن شما اعمال نماید، ولی درمان کامل انسداد لوله فالوپ را ضمانت نمیکند.

به هر حال، این کار یک تمرین آرام بخش فوق العاده برای کاهش درد در ناحیه ی لگنی و شکمی است.

10. آکیوپرشر

آکیوپرشر مشابه طب سوزنی است ولی با این تفاوت که در این نوع درمان سوزنی استفاده نمی شود. تئوری زمینه ساز این تکنیک پزشکی جایگزین، رفع نمودن انسداد جریان انرژی در بدن، با وارد کردن فشار بر نقاطی است که به عنوان نقاط فشار در بدن شناخته می شوند.

بیشتر چنین درمان هایی از نظر پزشکی اثبات نشده اند. ممکن است در برخی بیماران بهبودی کلی در وضعیت شان اتفاق افتاده باشد، با این حال، هیچ سند و مدرک پزشکی برای آن وجود ندارد.

11. برنامه پاکسازی باروری

یک رژیم پاکسازی در بدن است که به مدت 28 روز جهت رهایی بدن از موادی که ممکن است مانع از بارداری شوند، انجام می شود.درمان گیاهی چسبندگی لوله های رحمی

 این شامل دنبال کردن یک رژیم سالم حاوی گیاهان دارویی است و باعث سم زدایی کلیه،کلون، کبد، کیسه صفرا می شود، و بدن را از انگل ها و فلزات سنگین رها می کند. این تکنیک می تواند به بدن کمک نماید تا مواد مغذی را بهتر جذب کند و سلامت کلی را بهبود بخشد، ولی دوباره، درمان انسداد لوله ی فالوپ را تضمین نمی کند.

درمان عفونت لوله رحم در طب سنتی

12.درمان آنزیمی سیستماتیک

درمان آنزیمی سیستماتیک درمانی است که به بدن کمک می کند تا بافت اضافی را حذف نماید، خون را پاکسازی کند، بافت اسکار را از بین ببرد، پاسخ های ایمنی را کاهش دهد، و جریان خون به اندام های تناسلی را افزایش دهد.

 این درمان از آنزیم های سیستمیک استفاده می کند (آنزیم هایی که به صورت طبیعی در بدن وجود دارند) تا با کاهش التهاب و ساخت بافت اسکار بدن را ترمیم نماید.

قبلا آنزیم های سیستمیک توسط افراد مسن جهت کاهش اثرات آرتریت استفاده می شدند همچنین بر این باور هستند که این آنزیم ها بافت اسکار موجود در لوله های فالوپ را با حل کردن فیبرین داخل آنها می کاهند.

 به این درمان به عنوان یک درمان موفقیت آمیز برای ناباروری نگاه می شود، ولی پشتیبان پزشکی یا نتایجی که از نظر پزشکی اثبات شده باشند، وجود ندارد.

 در صورتی که می خواهید این درمان را انجام دهید با متخصص نازایی خود صحبت کنید، زیرا ممکن است از درمان پزشکی که به صورت هم زمان جهت رفع ناباروری خود انجام می دهید بازداری نمایند.

13.رژیم خود را سرشار از آنتی اکسیدان کنید

غذای ناسالم حاوی مواد شیمیایی است که مشابه برخی از هورمون های ما، بخصوص استروژن هستند.

 این ها برای خانم ها نامناسب هستند زیرا اغلب باعث عدم تعادل هورمونی می شوند و به طور ویژه برای خانم های مبتلا به انسداد لوله های فالوپ بدتر هستند. یک رژیم غنی از آنتی اکسیدان می تواند با اثرات منفی غذای ناسالم مقابله نماید.

میوه های تازه و سبزیجان حامل آنتی اکسیدان ها هستند، بخصوص انواع رنگی آن ها همانند توت ها.

روغن های گیاهی همانند روغن آفتابگردان، روغن کاژیره ، روغن دانه ی خردل و روغن نارگیل پر از آنتی اکسیدان هستند و مناسب استفاده در آشپزی هستند. چای و قهوه هم چنین غنی از آنتی اکسیدان ها هستند.

علاوه بر این، دارچین، شکلات، سویا، و پونه کوهی هم چنین آنتی اکسیدان های ضروری را دارند.

شما می توانید هویج، تخم مرغ، پاپایا، انبه، اسفناج و کدو سبز را جهت سلامت کلی در رژیم خود بگنجانید.

درمان به علت بستگی دارد که باید به طور کامل بررسی شود تا علت ایجاد شود.درمان گیاهی چسبندگی لوله های رحمی

درمان پرولاکتین بالا بارداری سقط جنین :پرولاکتین هورمونی است که در درجه اول توسط غده هیپوفیز قدامی ، یک غده به اندازه نخود در پایه مغز تولید می شود. پرولاکتین به دلیل داشتن نقش مهمی در القای تولید شیر در زنان شیرده نقش اصلی دارد . سطح پرولاکتین به طور معمول در طول بارداری یک زن افزایش می یابد ، اگرچه این میزان در زنان بسیار متفاوت است. 

میزان پرولاکتین در زمان زایمان به بالاترین حد خود می رسد و پس از آن حدود شش هفته پس از زایمان به حالت عادی برمی گردد (حتی اگر زن در حال شیردهی باشد)درمان پرولاکتین بالا بارداری سقط جنین

وجود مقادیر بالای این هورمون، سه علامت مهم در خانم‌ها ایجاد می‌کند. این سه علامت، شامل ترشح غیرطبیعی از پستان‌ها، قطع عادت ماهانه و نازایی است. علاوه براثراتی که زیادی پرولاکتین در بدن ایجاد می‌کند، بزرگ شدن تومور باعث سردرد و اختلالات بینایی می‌شود.

هنگامی که سطح پرولاکتین بالا می رود ، این بیماری دارای علامت هیپرپرولاکتینمی است و این میزان زیاد می تواند در عملکرد تخمدان های زنان اختلال ایجاد کند. این می تواند منجر به بی نظمی قاعدگی ، نازایی و بعضا ترشح شیر از سینه ها شود ، حتی اگر یک زن شیر مادر ندهد.

شایع ترین علت هایپرپرولاکتینمی تومور هیپوفیز غیر سرطانی به نام آدنوما است ، اما این بیماری در برخی از افراد مبتلا به کم کاری تیروئید نیز می تواند رخ دهد . پرولاکتین همچنین می تواند در پاسخ به محرک های محیطی ، مانند ورزش شدید یا استرس ، و در افرادی که داروهایی مصرف می کنند که بر روی شیمیایی مغز ، دوپامین تأثیر می گذارد ، افزایش یابد.

 

برای درمان چسبندگی رحم چه بخوریم

 

داروی گیاهی چینی را امتحان کنید

یک متاآنالیز در سال 2015 به بررسی اثرات داروهای گیاهی چینی بر ناباروری پرداخت. این بررسی موارد 4247 زن مبتلا به ناباروری را پوشش می‌دهد که بسیاری از آنها لوله‌های فالوپ را مسدود کرده بودند.

میانگین پیشنرخ باروری در میان زنانی که داروی گیاهی چینی دریافت کردند 60 درصد بود در حالی که این رقم برای زنانی که داروهای غربی دریافت می کردند 33 درصد بود.

این بررسی نشان می‌دهد که داروهای گیاهی چینی در مقایسه با درمان‌های پزشکی غربی به طور بالقوه می‌توانند میزان بارداری را در عرض 3 تا 6 ماه دو برابر کنند.

مصرف زردچوبه

زردچوبه حاوی ماده شیمیایی به نام کورکومین است که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی، ضد میکروبی و ضد التهابی است.

بر اساس یک منبع معتبر در سال 2017، کورکومین می تواند به کاهش شرایط التهابی داخل بدن کمک کند. با این حال، مشخص نیست که آیا کورکومین به طور خاص به درمان لوله های فالوپ مسدود شده کمک می کند یا خیر.

افراد می توانند زردچوبه را به صورت مکمل مصرف کنند یا می توانند ادویه را به وعده های غذایی خود اضافه کنند. افزودن فلفل سیاه، فراهمی زیستی زردچوبه را افزایش می دهد، به این معنی که بدن می تواند به طور موثرتر از زردچوبه استفاده کند.

دریافت ویتامین C بیشتر

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به:

محدود کردن آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها

از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند

کاهش التهاب در بدن

به تولید پروتئین کلاژن کمک می کند که برای بهبود زخم بسیار مهم است

از نظر تئوری، این عوامل ممکن است به کاهش التهاب، عفونت یا ایجاد بافت اسکار در لوله‌های فالوپ کمک کنند. با این حال، در حال حاضر هیچ مدرک علمی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد.

با این حال، ویتامین C برای سلامتی ضروری است. افزایش مصرف ویتامین C از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها بعید است که هیچ اثر نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد.

مصرف اسیدهای چرب امگا 3

دانشمندان ارتباط بین مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا 3 و کاهش سطح التهاب در بدن را شناسایی کرده اند.

منابع غذایی سرشار از امگا 3 عبارتند از:

دانه کتان و روغن بذر کتان

گردو و روغن گردو

روغن کانولا

ماهی چرب و روغن ماهی

کاهش التهاب عمومی با افزایش دریافت امگا 3 ممکن است به کاهش التهاب در لوله های فالوپ کمک کند. با این حال، هیچ مدرک مستقیمی برای تأیید این موضوع وجود ندارد.

مداخلات پزشکی

اگر گزینه‌های درمانی طبیعی جواب نداد، ممکن است برای رفع انسداد لوله‌های فالوپ، درمان پزشکی لازم باشد.

نوع درمان یک زن تا حدی به شدت آسیب لوله های فالوپ بستگی دارد.

بخش‌های زیر برخی از گزینه‌های بالقوه را شرح می‌دهند.

درمان آسیب خفیف

اگر خانمی کمترین آسیب به لوله های فالوپ خود داشته باشد، پزشک ممکن است جراحی را برای رفع انسداد توصیه کند. این باید زن را قادر به بارداری طبیعی کند.

ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و رژیم غذایی ممکن است به افزایش باروری زنان کمک کند. با این حال، شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان دهد درمان های طبیعی می تواند به درمان لوله های فالوپ مسدود شده کمک کند.

یک استثنا در این مورد فیزیوتراپی دستی لگن است که به نظر می رسد در برخی موارد موفقیت آمیز باشد.

اگر زنی هیچ سودی از امتحان کردن درمان‌های طبیعی نداشته باشد، باید به پزشک خود مراجعه کند. پزشک می تواند درمان های پزشکی را برای رفع انسداد یا برداشتن لوله های فالوپ یا افزایش احتمال بارداری توصیه کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.