درمان موهای سوخته | شکننده | دکلره با روغن نارگیل

روغن درمان موهای سوخته شکننده دکلره :

روغن درمان موهای سوخته شکننده دکلره :ایا موهای شما خشک ، شکننده و کسل کننده است؟ آیا شما از موهای سرخ شده و انتهای شکاف رنج می برید؟

استفاده مکرر از سشوارها یا درمان های مو مانند سفید کننده ، رنگ آمیزی یا صاف کردن می تواند باعث خشک شدن و صدمه زدن به موهای شما شود. موهای خشک بیشتر مستعد شکستگی و شکاف شدن هستند.

برای پایان دادن به آسیب ، اولین قدم تغییر برخی از عادت های روزانه مو است. عادات موهای سالم را تمرین کنید و موهای خود را با تهویه عمیق و داروهای مرطوب کننده درمان کنید تا رشد موهای جدید و سالم ترویج یابد.

روغن نارگیل یک محصول بهداشتی و زیبایی بسیار متنوع است.روغن درمان موهای سوخته شکننده دکلره

مردم از آن برای انواع کارها استفاده می کنند ، از آشپزی و تمیز کردن گرفته تا مرطوب کردن پوست آنها و از بین بردن آرایش آنها.

برخی دیگر معمولاً از روغن نارگیل برای بهبود سلامتی و وضعیت موهایشان استفاده می کنند.

ترمیم موهای سوخته با دکلره

روش های روزمره نظافت می تواند به موهای شما آسیب برساند

شیوه های نظافت روزانه مانند شستشو ، مسواک زدن و یک ظاهر طراحی شده می تواند باعث صدمه زدن به موهای شما شود و آن را ریز و درشت و شکسته و خشک جلوه دهد.

برای درک اینکه چرا این اتفاق می افتد ، باید در مورد ساختار مو خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. موهای شما از سه لایه تشکیل شده است:

  • مدولا: این قسمت نرم و مرکزی ساقه مو است. جالب اینکه موهای ضخیم حاوی مقادیر زیادی از مدولا هستند ، در حالی که موهای ریز تقریبا هیچ یک ندارند.
  • قشر درونی: این ضخیم ترین لایه موی شما است. این پروتئین حاوی مقدار زیادی پروتئین فیبر و رنگدانه ای است که به موهای شما رنگ می بخشد.
  • کوتیکول: کوتیکول لایه بیرونی محکم و محافظ موهای شما است.

 رنگ آمیزی موهای شما می تواند به کوتیکول آسیب برساند ، و این باعث می شود از قسمت های مرکزی ساقه مو محافظت نشود.

این باعث می شود برخی پروتئین های فیبر تشکیل دهنده قشر موهای شما از بین بروند و موهای شما نازک ، شکننده و مستعد شکستگی شوند .

شستشو ، براشینگ، رنگ آمیزی و یک ظاهر طراحی شده موهای شما می تواند به ساختار آن آسیب برساند و آن را بیشتر در معرض شکستگی قرار دهد.

چرا روغن نارگیل از روغنهای دیگر در محافظت از موهای شما بهتر است

گفته می شود که روغن نارگیل بهترین روغن برای استفاده در موهای شما برای کاهش ریزش پروتئین و حفظ سلامت آن است.

با توجه به محبوبیت فعلی روغن نارگیل ، به راحتی می توان این روند را رد کرد.

با این وجود ، شواهدی در پشت این ادعا وجود دارد.

در یک مطالعه اثرات استفاده از نارگیل ، آفتابگردان یا روغن معدنی بر روی موها قبل یا بعد از شستشو بررسی شده است .

محققان برای دیدن اینکه کدام روغن برای محافظت از سلامت مو بهترین گزینه است ، میزان پروتئین موهای از دست رفته پس از هر یک از این درمان ها را اندازه گیری کردند .

آنها دریافتند که روغن نارگیل در جلوگیری از ریزش پروتئین نسبت به روغن معدنی و آفتابگردان هنگام استفاده قبل یا بعد از شستن مو بهتر است.

در حقیقت ، روغن نارگیل در تمام مطالعات خود در صدر قرار گرفته است و باعث کاهش ریزش پروتئین در موهای آسیب دیده ، سفید کننده ، شیمیایی و UV در معرض آن می شود.

از طرف دیگر ، هم روغن معدنی و هم آفتابگردان این اثر را نداشتند و در کاهش ریزش پروتئین از مو مؤثر نبودند.

تصور می شود که ساختار شیمیایی روغن نارگیل از توانایی برتر آن در محافظت از مو برخوردار است .

روغن نارگیل عمدتاً از یک اسید چرب با زنجیره متوسط به نام اسید لوریک تشکیل شده است. این به روغن نارگیل یک ساختار طولانی و مستقیم می بخشد ، که راحت تر در اعماق موها جذب می شود.

روغن آفتابگردان حاوی بیشتر اسیدهای لینولئیک است که از ساختار بسیار حجیم تری برخوردار است ، بنابراین به راحتی به موها جذب نمی شود.

این بدان معنی است که روغن هایی مانند روغن معدنی و روغن آفتابگردان می توانند موها را بپوشانند ، اما به همان اندازه در ساقه مو جذب نمی شوند .

هنگامی که قبل از شستن روی موها بمالید ، نشان داده شده است که روغن نارگیل باعث کاهش ریزش پروتئین بیشتر از روغن آفتابگردان و مواد معدنی می شود.

مالیدن روغن روی موهای شما قبل یا بعد از شستشو به جلوگیری از آسیب کمک می کند

چند روش وجود دارد که می توانید روغن را روی موهای خود بمالید تا از صدمه دیدن محافظت کنید.

نوشته های مرتبط

ابتدا استفاده از روغن روی موهای شما قبل از شستشو می تواند به کاهش میزان خسارت ناشی از آن در هنگام شستشو و در حین مرطوب کمک کند.

جالب اینجاست که موهای خیس در معرض آسیب بیشتر هستند. این به دلیل تغییرات ظریف و ساختاری است که هنگام جذب آب رخ می دهد .

هنگامی که موهای خود را خیس می کنید ، قشر ضخیم و مرکزی ضعیف آب را آب کرده و متورم می شود و باعث تغییر ساختاری در کوتیکول می شود.

کوتیکول مو در واقع از مقیاس هایی با سطح همپوشانی تشکیل شده است که به انتهای ریشه موهای شما وصل شده و به سمت نوک می روند.

هنگامی که قشر موی شما آب را جذب می کند و متورم می شود ، این مقیاس ها به سمت بیرون رانده می شوند بنابراین می چسبند. این باعث می شود که موهای خیس خیلی راحت تر آسیب ببینند ، خصوصاً هنگام مسواک زدن یا استایل زدن.

استفاده از روغن روی موهای شما قبل از شستشو می تواند میزان آب جذب شده توسط ساقه مو را کاهش دهد .  این باعث می شود در حالی که خیس است ، در معرض آسیب کمتری قرار بگیرد.

دوم ، پوشاندن موهایتان در روغن بعد از شستشو به نرم تر و نرم تر شدن آن کمک می کند. این میزان اصطکاک ناشی از یک ظاهر طراحی شده را کاهش می دهد ، باعث می شود موهای شما کمتر دچار پارگی و شکستن شوند .

روغن نارگیل می تواند به رشد موهای شما کمک کند :روغن درمان موهای سوخته شکننده دکلره

افراد زیادی می خواهند موهای بلند ، براق داشته باشند.

با این وجود ، سایش روزانه بر روی موهای شما و اشک ریختن ناشی از یک ظاهر طراحی ، نظافت ، آب و هوا و آلاینده ها باعث آسیب دیدن آن می شود.

این می تواند رشد موهای طولانی را دشوار کند ، زیرا موهای شما هرچه طولانی تر می شوند فرسوده تر و خسته تر می شوند.

روغن نارگیل می تواند به شما در رشد موهای شما کمک کند:

  • موهای شما را مرطوب کرده و شکستگی را کاهش می دهد
  • در هنگام خیس شدن موهای خود را از ریزش و آسیب پروتئین محافظت کنید
  • محافظت از موهای شما در برابر آسیب های محیطی مانند باد ، خورشید و دود

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از روغن نارگیل ، احتمالاً باید آن را جزئی از رژیم زیبایی خود قرار دهید.

سایر مزایای روغن نارگیل برای مو :روغن درمان موهای سوخته شکننده دکلره

روغن نارگیل همچنین ممکن است مزایای دیگری برای موهای شما داشته باشد. با این حال ، بسیاری از آنها در مطالعات کنترل نشده مورد بررسی قرار نگرفته اند.

روغن درمان موهای سوخته شکننده دکلره

  • پیشگیری از شپش: یک مطالعه کوچک نشان داد که هنگامی که با آنیسون در اسپری ترکیب شد ، روغن نارگیل 40٪ در درمان شپش سر از پرمترین شیمیایی موثرتر بود .
  • محافظت از آفتاب: فیلترهای UV می توانند به محافظت از موهای شما در برابر آفتاب کمک کنند. برخی از تحقیقات نشان داده اند که روغن نارگیل دارای خاصیت محافظت در برابر آفتاب 8 است ، بنابراین قرار دادن آن روی موهای شما می تواند مفید باشد .
  • درمان شوره سر:  شوره سر می تواند به دلیل رشد بیش از حد قارچ یا مخمر در پوست سر ایجاد شود. در حالی که هیچ مطالعه ای روغن نارگیل را به طور خاص بررسی نکرده است ، اما خاصیت ضد میکروبی دارد و می تواند برای درمان شوره سر مفید باشد .
  • پیشگیری از ریزش مو:  نظافت بیش از حد می تواند به ساقه مو آسیب برساند ، که در شرایط شدید می تواند باعث ریزش مو شود. روغن نارگیل می تواند به سالم ماندن موهای شما کمک کند و از این کار جلوگیری می کند.

درمان خانگی سوختگی مو با دکلره

آیا روغن نارگیل تأثیرات منفی بر روی مو دارد؟روغن درمان موهای سوخته شکننده دکلره

روغن نارگیل به طور کلی برای استفاده در پوست و مو شما بی خطر است .

با این حال ، استفاده بیش از حد باعث ایجاد روغن روی مو و پوست سر شما می شود.

این می تواند موهای شما را چرب و کسل کننده کند ، مخصوصاً اگر موهای خیلی خوبی دارید.

برای جلوگیری از این مسئله ، اطمینان حاصل کنید که فقط با مقدار کمی شروع کنید و با مالیدن روغن نارگیل از طریق موهای خود ، از میان ریز تا انتها شروع کنید. افرادی که موهای خیلی خوبی دارند ممکن است بخواهند از قرار دادن روغن نارگیل روی پوست سر خودداری کنند.

علاوه بر این ، در حالی که از دست دادن روزانه 50 تا 100 مو در روز طبیعی است ، بسیاری از افراد هنگام استفاده از روغن نارگیل از دست دادن مقدار زیادی مو خبر می دهند.

اما روغن نارگیل معمولاً مقصر نیست. به سادگی استفاده از روغن باعث می شود موهایی که قبلاً از پوست سر شما جدا شده اند از بین بروند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای موهای زیبا :روغن درمان موهای سوخته شکننده دکلره

در اینجا چند روش برای استفاده از روغن نارگیل برای کمک به بهبود سلامت موهای شما ارائه شده است.

  • به عنوان نرم کننده : موهای خود را به طور طبیعی شامپو بزنید و سپس روغن نارگیل را از طریق موهایتان ، از وسط تا انتها شانه کنید.
  • به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده بعد از شستشو : پس از شامپو کردن و تهویه مطبوع موهای خود ، کمی روغن نارگیل را از طریق موهای خود مالش دهید تا در حین سشوار از آن محافظت کنید.
  • به عنوان ماسک مو: روغن نارگیل را از طریق موهای خود مالش دهید و بگذارید چند ساعت (یا حتی یک شبه) قبل از شستن آن بنشیند.
  • به عنوان محافظ مو قبل از شستشو: قبل از شستشو روغن نارگیل را از طریق موهای خود مالش دهید.
  • به عنوان یک درمان پوست سر: قبل از خواب مقدار کمی روغن نارگیل را در پوست سر خود ماساژ دهید. آن را یک شبه بگذارید و صبح آن را با شامپو بشویید.

از این تکنیک ها می توان به طور مرتب یا یک بار در هر زمان استفاده کرد (بسته به نوع موی شما) موهای زیبایی ، سالم و براق به شما می دهد.

مقدار روغن نارگیل مورد نیاز شما به طول و نوع مو بستگی دارد. بیشتر افراد فقط به اندازه کافی برای پوشاندن وسط قسمت انتهایی موهای خود استفاده می کنند تا از چربی شدن موهای خود جلوگیری کنند.

درمان سوختگی مو با دکلره چیست؟

با پیروی از این 8 داروی خانگی مؤثر برای موهای خشک و آسیب دیده ، موهای خراب خود را زندگی تازه ببخشید. شما می توانید هفته ای یک یا دو بار از هر یک از این ماسک های تهویه مطبوع استفاده کنید تا به ترمیم و برگرداندن موهای آسیب دیده کمک کنید.
1- یک شستشوی با چای براق
چای چیزی بیش از یک انتخاب و یا داروی گلو درد مفید است. این یک تقویت کننده عالی مو و شستشوی مو است که درخشش طبیعی به موهای شما می بخشد. بعد از اتمام کار معمول شامپو ، چای تازه دم کرده را به عنوان یک شستشوی نهایی استفاده کنید. از آنجا که باعث تقویت رنگ مو شما می شود ، سبزه می تواند از چای سیاه استفاده کند ، در حالی که به مو بور توصیه می شود از چای بابونه استفاده کنید. می توانید هر وقت دوست دارید از این ترفند استفاده کنید.
2- تهویه عمیق با روغن داغ
نصف فنجان روغن زیتون را گرم کنید و مراقب باشید آن را جوش نیاورید. این روغن را به موهای خود ماساژ داده و آن را با کلاه دوش بپوشانید.
با یک حوله بسته شوید تا در حرارت حفظ شود. بگذارید روغن حداقل 45 دقیقه بماند تا رطوبت آن ایجاد شود. پس از آن شامپو را بشویید و بشویید.
3- شامپو تقویت شده با پروتئین
ارزیابی پتانسیل زندگی Lifehack را انجام دهید و بر اساس نقاط قوت منحصر به فرد خود ، گزارش سفارشی دریافت کنید و بدانید که چگونه زندگی کامل خود را شروع کنید و به پتانسیل کامل خود برسید. این یک ارزیابی رایگان است!
برای تقویت رشته های خود و ترمیم قسمت های خشک و شکننده پوست ، باید کمی پروتئین را به موهای خود تزریق کنید. این کار با استفاده از یک روش درمانی مو شامل تخم مرغ مخلوط شده با مقدار کمی شامپو قابل انجام است. آن را به مدت پنج دقیقه نگه دارید و سپس خوب بشویید.
اگر خانه درست راهی نیست که شما بخواهید بروید ، تعداد زیادی درمان پروتئین در فروشگاههای عرضه محصولات زیبایی محلی شما وجود دارد. دستورالعمل های مشخص شده را دنبال کنید و رشته های شما سالم و قوی در هیچ زمان و به هیچ وجه نخواهد بود.
4- شستشوی موهای خانگی
اگر شناگر هستید ، مواد شیمیایی موجود در استخر و عناصر خشن در آب دریا می توانند موهای شما شکننده شوند. بنابراین قبل از شنا ، از موهای خود با این کار سریع و آسان برای شستشوی موهای خانگی محافظت کنید. کافی است 1/4 فنجان سرو سیب رقیق شده با 3/4 فنجان آب را مخلوط کرده و موهای خود را با آن تمیز کنید. با یک نرم کننده مرطوب کننده مورد نظر خود را دنبال کنید.
5-مش تا آووکادو
آووکادو مواد معدنی ، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری زیادی دارد. این روش درمانی مو آووکادو را امتحان کنید تا درخشش به موهای شما بازگردد. یک آووکادو رسیده و پوره شده را با یک تخم مرغ ترکیب کنید تا خمیر یکدست شود.
این کار را روی موهای مرطوب بمالید و به مدت 20 دقیقه بمانید. خوب بشویید. اگر موهای شما کاملاً شکننده است ، پس باید حداقل هفته ای یکبار این کار را انجام دهید.
حتی اگر موهای شما سالم است ، استفاده از این یکبار در ماه تضمین می کند که موهای شما زرق و برق دار ، براق و قوی می ماند.
6- یک روغن روغن نارگیل
برای آموزش خودتان که از نظر ذهنی قدرتمند هستید و مسئولیت زندگی را به دست می گیرید ، یک راهنمای زندگی رایگان بکشید!
روغن نارگیل یک اکسیر فوق العاده برای موهای آسیب دیده است و روی موهای ضخیم و سنگین بسیار عالی عمل می کند. موهای خود را بعد از مرطوب کردن با مقداری آب کاملاً با روغن بپوشانید. اگر روغن نارگیل ارجحیت شما نیست ، روغنهای گیاهی مانند بادام شیرین ، زیتون یا روغن جوجوبا همه گزینه های عالی هستند. برای تهویه مناسب و عمیق ، موهای خود را روی یک حوله گرم و ضخیم بپیچانید. با پیگیری شامپو روغن آن را بشویید.
7- گزاف گویی و حجم برای موهای Limp
برای برگرداندن زندگی به موهای آسیب دیده و لگد خود ، 3 عدد سفیده تخم مرغ ، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق چای خوری سرکه سیب را ترکیب کنید.
این مخلوط را به موهای خود مالیده و روی کلاه دوش بگذارید. موهای خود را شامپو کنید و بعد از نیم ساعت درمان و پاک کننده را بشویید.
8- مرطوب کننده داخلی
رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ، مانند اسید گاما-لینولنیک ، برای مرطوب نگه داشتن موهای شما بسیار عالی است.
یک روش آسان برای افزودن امگا 3 به رژیم غذایی مصرف روزانه کپسول های روغن بذر کتان ، روغن کوره یا روغن گل پامچال است. طبق آنچه مشخص شده است ، می توانید کپسول 250 میلی گرم از هر یک از این روغن ها را یک تا سه بار در روز مصرف کنید.
اگر می خواهید امگا 3s مستقیم از منبع باشد ، غذاهایی مانند سالمون ، ماهی تازه ، صدف ، حلیب ، ماست ، تخم مرغ و نان و پاستیل غنی شده از امگا 3 را اضافه کنید.

درمان کش آمدن مو بعد از دکلره چیست؟

1- موز
روش مصرف: یک عدد موز را خوب له کنید تا مانند پوره شود، سپس با آن موهای خود را ماساژداده و بگذارید ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و موها را آبکشی کنید.
2- روغن بادام و تخم‌مرغ
1/4 فنجان روغن بادام و یک عدد تخم‌مرغ کامل را با یکدیگر مخلوط کنید تا ماسک موی روان و یکدستی ایجاد شود و بعد آن را به مدت ۴۰ دقیقه به روی موها بگذارید و سعی کنید با قسمت بندی کردن موها، مطمئن شوید که موها کاملا به آن آغشته شده‌اند.
در انتها هم موها را با یک شامپو و نرم کننده بدون سولفات بشویید و خشک کنید.
3- حنا
5 قاشق غذا خوری پودر حنا را (بسته به بلندی موها) با سه قاشق چای خوری ماست و یک استکان چای سیاه ترکیب کنید به صورتی که خمیر غلیظی درست شود.
یک عدد لیموی یزرگ را به ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید ، در ادامه به مدت 3 الی 4 دقیقه به ترکیب استراحت بدهید، سپس یک عدد تخم مرغ را به ترکیب اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید.
مقدار کمی آب ولرم را به ترکیب اضافه کنید تا به غلظتی دست یابد که از روی قاشق نریزد، با دستکش یا با قلم رنگ مو خمیر را روی سر قرار دهید.
ابتدا از ریشه ها ی مو شروع کرده و تا نوک مو، حنا را آغشته کنید، مو ها را با یک کلاه پوشانده و بعد از ۳ تا ۴ ساعت ، سرتان را با آب ولرم بشویید .
4- سس مایونز
سس مایونز به نرم شدن موهای خشک سوخته کمک میکند.
وقتی موهای شما خشک است سس را روی سر بمالید و خوب ماساژدهید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه موها را خوب بشویید.
5- روغن زیتون و عسل
۲/۱ پیمانه عسل را همراه با ۴/۱ پیمانه روغن زیتون ترکیب کنید.
ترکیب را کمی روی بخار کتری گرم کنید تا کاملا یکدست شود ماسک را روی موها ریخته و بعد از ۳۰ دقیقه با شامپو و آب ولرم موها را بشویید.
6- آووکادو و ماست
یک عدد آووکادوی له شده و یک فنجان ماست معمولی را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ماسک موی عالی و ارزان قیمت را داشته باشید!
موهای خود را از ابتدا تا انتهای آن به مدت ۴۵ دقیقه به این ماسک مو آغشته کنید و بعد با آب ولرم بشویید.
این ماسک سرشار از ویتامین E و B است که در افزایش رطوبت در موها بی‌نظیر عمل می‌کند و می‌تواند بافت موهای خشک و وز را هم ترمیم کند.
7- سرکه سیب و عسل
عسل یکی از بهترین مواد طبیعی برای نرم کنندگی و مراقبت از موهای شما به حساب می آید.
برای درست کردن ماسک مو، ۴/۱ پیمانه عسل را همراه با ۱۰ قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب کرده و قبل از رفتن به حمام از ماسک روی موها استفاده کرده و خوب سرتان را ماساژ دهید
بعد از ۲۰ دقیقه موها را با آب گرم آبکشی کنید. موهای سوخته
8- عسل و آب لیمو
۲ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک فنجان آب را کاملا مخلوط کنید و آن را به آرامی به روی کف سر و موها بمالید و برای چند دقیقه، موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید و بعد اجازه دهید تا موها برای ۱۰ دقیقه به آن آغشته بمانند و بعد با آب ولرم موها را بشویید و خشک کنید.
موهای خشک و وز، با مواد موجود در این ماسک، به سادگی تحت درمان قرار می‌گیرند و شفت خشک و وز موها، ترمیم خواهند شد. همچنین ویتامین C موجود در این ماسک، برای از بین بردن شوره سر نیز مفید است.
9- شیر نارگیل
کمی شیر نارگیل را بسته به میزان بلندی موها، در داخل یک کاسه بریزید و آن را روی شعله گرم کنید. سپس موها را با شیر نارگیل ماساژ دهید و ۳۰ دقیقه هم آن را روی موها بگذارید.
شیر نارگیل دارای پروتئین‌های مغذی برای موهاست که آسیب دیدگی و وزی موها را از بین می‌برد و باعث رطوبت، نرمی و درخشش موها می‌شود.
10-عسل و ماست
عسل و ماست ۳ قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان ماست معمولی را ترکیب کنید.
ترکیب این دو ماده مغذی، برای درمان موی خشک، بی‌نظیر است.
کافی است که موهای خشک و وز را به مدت ۳۰ دقیقه به این ماسک آغشته کنید تا شاهد تاثیر بسیار سریع آن در صافی و مرطوب شدن موها ببینید.
بعد از ۳۰ دقیقه، موها را با آب ولرم و شامپوی مناسب و بدون سولفات بشویید و خشک کنید.
ماست و عسل، هر دو برای تامین رطوبت پوست و مو مفید است.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.