جنین مرده ولی خونریزی ندارم

جنین مرده ولی خونریزی ندارم : سقط جنین از دست دادن حاملگی در 23 هفته اول بارداری است. علامت اصلی سقط جنین خونریزی واژینال است، که ممکن است همراه با دل درد در پایین شکم باشد. اگر شما خونریزی واژینال دارید با پزشک خود تماس بگیرید.

بیشتر پزشکان توصیه می کنند مستقیم به بیمارستان مراجعه کنید. اگر در مراحل انتهایی بارداری باشید بلافاصله به بخش زایمان انتقال داده میشوید.

سقط خود به خودی، مرگ و میر جنینی یا تولد جنین قبل از 20 هفتگی بارداری است. سقط تهديد خونريزي واژينال بدون انقباض گردني در اين دوره زمانيست و نشان مي­دهد که سقط خودبه خودي ممکن است در يک زن با حاملگي درون رحم قابل اطمینان رخ دهد.

سقط جنین فراموش شده چیست

سقط جنین فراموش شده سقط خود به خود نیز شناخته می شود. این یک سقط جنین است که در آن جنین تشکیل نشده یا دیگر در حال رشد نیست، اما جفت و بافت‌های جنینی هنوز در رحم شما هستند.

سقط از دست رفته یک سقط جنین انتخابی نیست. متخصصان پزشکی از اصطلاح “سقط جنین خود به خود” برای اشاره به سقط جنین استفاده می کنند.

سقط فراموش شده نام خود را به این دلیل گرفته است که این نوع سقط جنین باعث علائم خونریزی و گرفتگی در سایر انواع سقط جنین نمی شود. معمولاً در طول سقط فراموش شده هیچ علامتی وجود ندارد. این امر می تواند درک اینکه ضرر اتفاق افتاده است

را برای شما دشوار کند.

علائم سقط فراموش شده چیست؟

معمولی است که با سقط از دست رفته هیچ علامتی نداشته باشید. همچنین ممکن است متوجه شوید:

ترشح قهوه ای رنگ

کاهش یا ناپدید شدن علائم اولیه بارداری مانند حالت تهوع و درد سینه

این با سقط جنین معمولی متفاوت است که می تواند باعث شود:

  • خونریزی واژینال
  • گرفتگی یا درد شکم
  • تخلیه مایع یا بافت
  • عدم وجود علائم بارداری

علت سقط فراموش شده چیست؟

علل سقط فراموش شده به طور کامل شناخته نشده است. حدود 50 درصد از سقط جنین ها به این دلیل اتفاق می افتد که جنین تعداد کروموزوم های نادرستی دارد.

گاهی اوقات، سقط جنین ممکن است به دلیل یک مشکل رحمی مانند جای زخم ایجاد شود.

اگر یک اختلال غدد درون ریز یا خودایمنی دارید یا سیگاری شدید، ممکن است در معرض خطر سقط جنین قرار بگیرید. ضربه جسمی می تواند باعث سقط جنین نیز شود.

اگر سقط جنین فراموش شده داشته باشید، پزشک شما احتمالاً نمی تواند دلیلی را مشخص کند. در یک سقط از دست رفته، رشد جنین متوقف می شود و معمولاً هیچ توضیح روشنی وجود ندارد.

استرس، ورزش، رابطه جنسی و سفر باعث سقط جنین نمی شود، بنابراین مهم است که خود را سرزنش نکنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر مشکوک به سقط جنین هستید، همیشه باید به پزشک مراجعه کنید. در صورت داشتن علائم سقط جنین، از جمله:

  • خونریزی واژینال
  • گرفتگی یا درد شکم
  • تخلیه مایع یا بافت

با سقط فراموش شده، فقدان علائم بارداری ممکن است تنها علامت باشد.

به عنوان مثال، اگر احساس تهوع یا خستگی شدید داشتید و به طور ناگهانی این کار را نکردید، با پزشک تماس بگیرید. بیشتر مردم احتمالاً تا زمانی که پزشک آنها در طول سونوگرافی آن را تشخیص ندهد، از سقط جنین از دست رفته آگاه نخواهند شد.

سقط فراموش شده چگونه تشخیص داده می شود؟

سقط از دست رفته اغلب با سونوگرافی قبل از هفته 20 بارداری تشخیص داده می شود. معمولاً، پزشک زمانی آن را تشخیص می دهد که نتواند ضربان قلب را در معاینه قبل از تولد تشخیص دهد.

گاهی اوقات، برای دیدن ضربان قلب در بارداری خیلی زود است. اگر کمتر از هفته ۱۰ بارداری هستید، پزشک ممکن است سطح هورمون بارداری hCG را در خون شما طی چند روز بررسی کند. اگر سطح hCG با سرعت معمولی بالا نرود، نشانه پایان بارداری است.

آنها همچنین ممکن است یک هفته بعد یک سونوگرافی پیگیری کنند تا ببینند آیا می توانند ضربان قلب را تشخیص دهند یا خیر.

دارو برای سقط فراموش شده

چندین روش مختلف برای درمان سقط جنین وجود دارد. ممکن است بتوانید انتخاب کنید، یا پزشکتان ممکن است درمانی را که فکر می کند برای شما بهترین است، توصیه کند.

مدیریت انتظاری

این یک رویکرد انتظار و دید است. معمولاً اگر سقط از دست رفته درمان نشود، بافت جنینی از بین می رود و شما به طور طبیعی سقط جنین خواهید کرد. این در بیش از 65 درصد از زنانی که سقط جنین را تجربه می کنند موفقیت آمیز است.

اگر موفقیت آمیز نباشد، ممکن است برای عبور از بافت جنینی و جفت به دارو یا جراحی نیاز داشته باشید.

مدیریت پزشکی

متخصص مراقبت های بهداشتی شما ممکن است دارویی به نام میزوپروستول را تجویز کند. این دارو به بدن شما کمک می کند تا بافت باقیمانده را برای تکمیل سقط جنین منتقل کند. این بدان معنی است که باعث گرفتگی، خونریزی و احتمالاً لخته شدن خون می شود.

شما دارو را در مطب یا بیمارستان می‌خورید و سپس به خانه بازمی‌گردید تا سقط جنین را کامل کنید. معمولاً حدود 4 تا 5 ساعت طول می کشد تا اکثر افراد باقیمانده بافت حاملگی را دفع کنند.

مدیریت جراحی

جراحی اتساع و کورتاژ (D&C) ممکن است برای برداشتن بافت باقیمانده از رحم ضروری باشد.

پزشک شما ممکن است بلافاصله پس از تشخیص سقط جنین، D&C را توصیه کند. همچنین اگر بافت به خودی خود یا با استفاده از دارو از بین نرود، می‌توانند آن را بعداً توصیه کنند.

چه مدت طول می کشد تا پس از سقط فراموش شده بهبودی حاصل شود؟

 

زمان بهبودی فیزیکی پس از سقط جنین می تواند از چند هفته تا یک ماه و گاهی اوقات بیشتر متفاوت باشد. قاعدگی شما به احتمال زیاد بعد از 3 تا 6 هفته باز می گردد.

بهبود عاطفی می تواند بیشتر طول بکشد. اندوه را می توان به طرق مختلف بیان کرد. برخی از مردم برای مثال، سنت های یادبود مذهبی یا فرهنگی را انتخاب می کنند. صحبت با یک مشاور نیز می تواند کمک کننده باشد.

جنین مرده تا چند وقت در شکم می ماند

 

سقط از دست رفته (یا بی سر و صدا) سقط جنینی است که در آن نوزاد مرده یا رشد نکرده است، اما از نظر جسمی سقط نشده است. در بسیاری از موارد، هیچ نشانه ای مبنی بر اشتباه بودن چیزی وجود نداشته است، بنابراین این خبر می تواند یک شوک

کامل باشد.

اصلاً مشخص نیست که چرا برخی از سقط‌ها در چند روز پس از مرگ نوزاد اتفاق می‌افتند و برخی دیگر قبل از کاهش سطح هورمون بارداری و شروع سقط جنین بسیار بیشتر طول می‌کشد. گاهی اوقات این تاخیر ممکن است چند روز باشد، اما ممکن است

چندین هفته طول بکشد.

اگر شرح حال و معاینه بالینی قطعی نباشد، آزمایش بارداری مفید است.

سونوگرافی برای تایید بارداری ناموفق یا وجود محصولات باقی مانده از بارداری پس از سقط ناقص مفید است.

تشخیص های افتراقی اصلی عبارتند از: حاملگی خارج رحمی، دهانه رحم، اکتروپیون (برگشت مخاط دهانه رحم، که شکننده تر است و ممکن است در تماس به راحتی خونریزی کند، به خصوص پس از معاینه واژینال یا مقاربت)، پولیپ دهانه رحم، و خونریزی

عملکردی رحم.

هفته 0 تا 6. این هفته های اولیه بالاترین خطر سقط جنین را نشان می دهد. 

هفته های 6 تا 12. هنگامی که بارداری به هفته 6 می رسد و زنده بودن با ضربان قلب تایید می شود، خطر سقط جنین به 10 درصد کاهش می یابد. …

هفته 13 تا 20. در هفته 12، خطر ممکن است به 5 درصد کاهش یابد.

در حالی که بسیاری از سقط‌ها با علائم درد و خونریزی شروع می‌شوند، اما اغلب چنین نشانه‌هایی با سقط از دست رفته وجود ندارد. هورمون های بارداری ممکن است تا مدتی پس از مرگ نوزاد همچنان بالا باشند، بنابراین ممکن است همچنان احساس

بارداری داشته باشید و تست بارداری ممکن است هنوز مثبت باشد.

در چند هفته اول سه ماهه دوم، ممکن است برای احساس لگد زدن نوزاد خیلی زود باشد، بنابراین بدون خونریزی یا درد، احتمالاً همه چیز را خوب فرض کنید.

اغلب هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید متوجه شوید، به جز انجام سونوگرافی.

 

علائم مردن جنین در شکم

 

نشانه‌های یک بیماری چیزهایی هستند که شخص دیگری می‌تواند درباره شما ببیند یا بداند، مانند بثورات پوستی یا سرفه کردن. علائم چیزهایی هستند که خودتان احساس می کنید که دیگران نمی توانند ببینند، مانند گلودرد یا احساس سرگیجه.

شایع‌ترین علامت مردن جنین در شکم زمانی است که از حرکت و لگد زدن جنین خبری نیست . سایر موارد شامل گرفتگی، درد یا خونریزی از واژن است . در صورت داشتن هر یک از این شرایط فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید. پزشک

شما از سونوگرافی استفاده می کند تا ببیند آیا قلب جنین شما از کار افتاده است یا خیر. سونوگرافی از امواج صوتی و صفحه نمایش کامپیوتر برای نشان دادن تصویر کودک شما در رحم استفاده می کند.

ما تصمیم گرفتیم تعیین کنیم که آیا درمان پزشکی به خوبی یا بهتر از درمان جراحی یا مدیریت انتظاری (انتظار برای اخراج) است یا خیر. علاوه بر این، ما دوزهای مختلف و روش های تجویز را مقایسه کردیم تا تشخیص دهیم کدام رژیم اغلب باعث سقط جنین کامل

با کمترین عوارض جانبی می شود.

تشخیص بر اساس معیارهای بالینی و سونوگرافی است. درمان معمولا برای پیشگیری از سقط جنین خطرناک است و اگر سقط خودبخودی اتفاق افتاده یا اجتناب­ناپذیر بوده، مراقبت یا تخلیه رحمی لازم است.

اگر همه فرآورده‌های حاملگی خارج شده باشند (یعنی سقط کامل)، گرفتگی‌های رحمی کاهش یافته باشد و خونریزی رحمی مشابه یا کمتر از قاعدگی باشد، تظاهر با سقط کامل مطابقت دارد. پیگیری این بیماران را می توان به صورت سرپایی انجام داد.

هر گونه درمان پزشکی برای سقط جنین شما به شرایط فردی شما بستگی دارد.

اکثر زنانی که سقط جنین کامل خود به خودی را تجربه می کنند، قبل از پیشرفت به سقط جنین، در اولین بار درد و خونریزی به بیمارستان یا مرکز درمانی مراجعه می کنند.

 پس از معاینه پزشکی، در صورت عدم وجود عوارض بیشتر، زن به منزل ترخیص می شود. در صورت وجود عوارض، ممکن است به زن توصیه شود که در بیمارستان بستری شود.

سقط راحت جنین مرده

هنگامی که جنین مرده بیش از 5 هفته در رحم باقی بماند، ممکن است انعقاد مصرفی و هیپوفیبرینوژنمی رخ دهد. اگر حاملگی بدون جنین یا مرگ جنین با سونوگرافی تشخیص داده شود، در صورتی که حاملگی خود به خود طی 6 هفته پس از تشخیص قطع

نشود، باید اتساع و کورتاژ یا خاتمه پزشکی انجام شود.

عفونت رحم (به عنوان مثال، سقط سپتیک) در 1٪ تا 2٪ از سقط جنین های خود به خودی رخ می دهد. تب، افزایش تعداد گلبول های سفید خون، حساسیت رحم، حساسیت حرکتی دهانه رحم و ترشحات بدبو همگی از نشانه های سقط سپتیک هستند. این

یک وضعیت بالقوه کشنده است. ارزیابی CBC، آنالیز ادرار، الکترولیت ها و کشت تناسلی باید انجام شود. کشت خون ممکن است ضروری باشد.

درمان با آنتی بیوتیک های داخل وریدی (از جمله پوشش باکتری های بی هوازی) باید شروع شود و محتویات رحم باید تخلیه شود.

در گذشته، درمان خورده معمولاً با جراحی اتساع و کورتاژ (D&C) انجام می‌شد، اما اکنون داروهایی برای جایگزینی نیاز به جراحی ساخته شده‌اند که ممکن است برای انجام اخراج مفید باشد.

Misoprostol آنالوگ های مصنوعی پروستاگلاندین E هستند که می توانند خروج جنین/جنین را از رحم تحریک کنند.

میفپریستون از فعالیت پروژسترون، هورمونی که از بارداری حمایت می کند، جلوگیری می کند. این داروها و داروهای مشابه ممکن است در اخراج زنان با حاملگی غیرقابل دوام مفید باشد و می توان قبل از هفته 24 بارداری از آنها استفاده کرد.

مرگ جنینی و زایمان زودرس به شرح زیر طبقه­بندی می­شوند:

  • سقط جنین: مرگ جنین یا تولد جنین (جنین و جفت) قبل از هفته­ی بیستم بارداری.
  • مردن جنین (تولد جنین مرده): مرگ جنین پس از 20 هفتگی.
  • زایمان زودرس: تولد جنین زنده بین 20 تا 37 هفتگی.

سقط جنین ممکن است به شرح زیر طبقه بندی شود

  • در اوایل یا دیرهنگام
  • خود به خودی یا القاء شده به دلایل درمانی یا انتخابی
  • تهدیدی یا اجتناب­ناپذیر
  • ناتمام یا کامل
  • تکرار شونده (همچنین از دست دادن حاملگی مجدد نامیده می­شود)
  • گم شده
  • سپتیک

جنین مرده کی سقط میشه

حدود 20 تا 30 درصد زنان با حاملگی تایید شده در طی 20 هفته­ی اول بارداری خونریزی می­کنند؛ جنین نیمی از این زنان به طور خودبه خود سقط می­شود. بنابراین، میزان بروز سقط خود به خودی در حدود 20٪ در حاملگی تایید شده است. احتمال بروز سقط در

همه­ی حاملگی­ها بیشتر است، زیرا سقط­های بسیار زود با دوره­ی قاعدگی به تاخیر افتاده اشتباه گرفته می­شوند.

نوشته های مرتبط

تصوراتی وجود دارد که بیشتر سقط جنین ها به خاطر کروموزوم های غیر طبیعی در نوزاد ایجاد می شود. کروموزوم های “بلوک های سازنده” ژنتیکی هستند که به رشد کودک کمک می کنند.

اگر کودک بیش از حد کروموزوم داشته باشد یا به قدر کافی نداشته باشد رشد به درستی انجام نمی شود.

اگر سقط جنین در طول سه ماهه دوم بارداری اتفاق بیفتد (بین هفته 14 و 26)، معمولا نتیجه بیمار بودن مادر است. برای بسیاری از زنان، سقط جنین یک واقعه است و پس از آن در آینده بارداری موفقی خواهند داشت.

انتظار برای اخراج خود به خود نیز امکان پذیر است. زنانی که جنین/جنین مرده را حفظ می کنند ممکن است از دست دادن خون شدید یا عفونت رحم را تجربه کنند. اینها عوارض نادری هستند. عوارض جانبی گوارشی مانند تهوع و اسهال، گرفتگی عضلات یا درد

شکم و تب با مصرف میزوپروستول گزارش شده است.

3 راه برای مدیریت سقط جنین وجود دارد.

مدیریت انتظاری

این اتفاق در حدود 50 درصد از سقط‌های از دست رفته رخ می‌دهد و به معنای انتظار برای از دست دادن طبیعی بارداری است. ممکن است مدتی طول بکشد تا سقط جنین رخ دهد (به دنبال مقداری خونریزی و درد).

اگر سقط جنین به طور طبیعی اتفاق نیفتد یا سقط جنین کامل نشد، مدیریت پزشکی یا جراحی به شما پیشنهاد می شود. برای خونریزی شدید یا درد شدید، گاهی اوقات بستری اورژانسی در بیمارستان ممکن است ضروری باشد.

مدیریت پزشکی

این گزینه درمانی از داروهای تجویز شده مخصوص استفاده می کند و در 80 تا 90 درصد موارد موفقیت آمیز است. این درمان زمانی مناسب است که از دست دادن بارداری شما در 28 هفته اول رخ داده باشد، بسته به خطر.

این داروها برای کمک به باز کردن دهانه رحم (گردن رحم) و عبور بافت حاملگی (جفت در حال رشد، جفت و غشای حاملگی) تجویز می شوند. این معمولاً چند ساعت طول می کشد تا شروع شود و ممکن است کمی درد، خونریزی یا لخته شدن (مانند پریودهای

سنگین) را تجربه کنید. ممکن است تا 4 هفته خونریزی داشته باشید.

ممکن است به بیش از یک دوز دارو نیاز داشته باشید. اگر کمتر از هفته 12 بارداری هستید، ممکن است نیاز به مراقبت های بعدی از طریق یک واحد مراقبت اولیه بارداری یا پزشک عمومی خود داشته باشید. اگر بیش از هفته 13 بارداری هستید، ممکن است

بستری شدن در بیمارستان توصیه شود.

مدیریت جراحی

این درمان شامل یک روش جراحی به نام اتساع و کورتاژ (D&C) است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. این روش هرگونه بافت بارداری را از رحم شما خارج می کند. در 95 تا 100 درصد موارد موفقیت آمیز است اما خطرات جراحی کوچکی وجود دارد.

برای دفع جنین مرده چه بخوریم

در بسیاری از موارد، علت سقط جنین شناخته شده نیست و نمی توان از آن جلوگیری کرد.
با این حال، راه هایی برای کاهش خطر ابتلا به سقط جنین وجود دارد از جمله:
• در دوران بارداری سیگار نکشید
• نوشیدن الکل یا استفاده از مواد مخدر در دوران بارداری مجاز نیست
• رژیم غذایی سالم و متعادل با حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز داشته باشید
• از عفونت های دوران بارداری مانند سرخجه جلوگیری کنید
• از غذاهای خاص در دوران بارداری اجتناب کنید زیرا به جنین آسیب می رساند و باعث بیمار شدن مادر می شود.
• قبل از بارداری وزن مناسبی داشته باشید

سقط جنین عبارت است از مرگ خود به خود و/یا بیرون راندن جنین یا جنین از رحم قبل از اینکه بتواند به تنهایی زنده بماند. این مرگ طبیعی جنین یا جنین (“بارداری غیرقابل دوام” یا “مرگ داخل رحمی جنین، بسته به مدت بارداری”) را می توان قبل از بروز علائمی مانند از دست دادن خون و درد شکم با سونوگرافی شناسایی کرد.

گاهی اوقات ممکن است جنین حتی رشد نکرده باشد (“کیسه خالی”).

راه حل های پزشکی در منزل

برای کسانی که می خواهند بارداری خود را در خانه خاتمه دهند، جایگزین مطمئن تری برای درمان های خانگی وجود دارد.

پزشک می تواند دارویی را برای فرد تجویز کند تا در خانه مصرف کند. این به عنوان یک سقط پزشکی شناخته می شود. این گزینه در ایالات متحده رایج تر شده است.

به طور معمول، سقط جنین پزشکی شامل مصرف دو دارو، میفپریستون و میزوپروستول، در زمان های مختلف است. میفپریستون باعث تغییرات هورمونی می شود که اجازه می دهد بارداری به پایان برسد، در حالی که میزوپروستول باعث انقباض رحم و بیرون

راندن پوشش داخلی رحم می شود.

سقط جنین پزشکی برای خاتمه زودهنگام حاملگی تا 99% میزان موفقیت دارد. خدمات بهداشت ملی بریتانیا (NHS) نشان می دهد که عوارض بارداری آینده را افزایش نمی دهد.

دارو برای سقط جنین مرده

دارو هایی وجود دارند که سرعت فرایند عبور بافت بارداری را افزایش می دهند. برای سقط جنین ناقص، دارو معمولا بافت بارداری را تشویق می کند در عرض چند ساعت از بدن خارج شود.

میزوپروستول واژینال ممکن است در مقایسه با دارونما سقط جنین را تسریع کند، اما تفاوت چندانی در میزان تهوع، اسهال یا رضایت زنان از مقبولیت این روش ندارد. مشخص نیست که آیا میزوپروستول واژینال در مقایسه با دارونما از دست دادن خون یا درد را کاهش می دهد، زیرا کیفیت شواهد برای این پیامدها بسیار پایین است.

در بسیاری از موارد این کار یک یا دو روز طول می کشد. برای سقط جنین از دست رفته، معمولا این روند سریع تر اتفاق می افتد اما می تواند دو هفته و یا طولانی تر نیز بشود.
• اگر خونریزی خیلی سنگین باشد و یا نشانه ای از عفونت وجود داشته باشد دارو مناسب نیست. دارو برای حاملگی که بیش از نه هفته باشد توصیه نمی شود.
• اگر بافت به طور طبیعی خارج نشود، در نهایت دکتر دیلاتاسیون و کورتاژ توصیه می کند.

پزشک شما به احتمال زیاد توصیه می کند که از رابطه جنسی، تامپون و دوش واژینال به مدت دو هفته اجتناب کنید. این موضوع می تواند از عفونت جلوگیری کند.

آن ها هم چنین از شما می خواهند که بعد از 2 هفته آزمایش بارداری بدهید. این مورد به آن ها کمک می کند، تعیین کنند که آیا سطح هورمون های شما به میزان نرمال بازگشته است.

ضمنا در صورت بروز موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:جنین مرده ولی خونریزی ندارم

  • خون ریزی سنگین تر از میزان مورد انتظار باشد یا متوجه شوید که خون به رنگ قرمز روشن باقی مانده است
  • بیشتر از 2 عدد پد بزرگ را در هر یک ساعت خیس کنید و این اتفاق بیشتر از 2 ساعت ادامه داشته باشد.
  • ترشحات بدبو داشته باشید
  • حساسیت شکمی یا دردی شدید را تجربه کنید
  • گرفتگی های مداوم داشته باشید
  • دچار تب و لرز شوید

در روز های اول ممکن است لخته های خون و بافت در  حال خروج را مشاهده کنید. اما این موضوع باید با گذشت حدود یک هفته متوقف شود. حدود چهار تا هشت هفته طول می کشد تا قاعدگی منظم شما بازگردد.

فعالیت بدنی سبک پس از سقط جنین اولیه به طور معمول مشکلی ندارد اما قبل از آن حتما با پزشک خود مشورت کنید.

خطرات احتمالی درمان های خانگی عبارتند از:

سقط جنین ناقص

سقط ناقص سقط جنینی است که به طور کامل موفقیت آمیز نبوده است. زمانی رخ می دهد که بارداری به پایان می رسد، اما مقداری از بافت جنین در بدن باقی می ماند.

برای جلوگیری از از دست دادن قابل توجه خون و احتمال عفونت شدید، باید فوراً به دنبال درمان پزشکی برای سقط ناقص باشید. سقط جنین ناقص حتی می تواند کشنده باشد. با این حال، ممکن است فرد تا زمانی که علائم شدیدی مانند خونریزی پیدا نکند، نداند سقط جنین ناقص است.

سمیت

مصرف داروهای گیاهی یا قرص های سقط جنین خریداری شده از منابع اینترنتی نامعتبر می تواند عواقب جدی داشته باشد.

حتی داروهای طبیعی نیز می توانند سمی باشند، به خصوص زمانی که مردم آنها را به مقدار زیاد مصرف کنند.

وقتی افراد مقادیر سمی چیزی را می خورند، کبد تحت فشار قرار می گیرد تا سموم بدن را فیلتر کند. در موارد شدید، این می تواند منجر به آسیب کبد یا نارسایی کبد شود.

برخی از وب سایت ها ادعا می کنند که قرص های سقط جنین می فروشند، اما بسیاری از این قرص ها اصل نیستند. در برخی موارد، آنها می توانند مضر باشند. محصولات سایر کشورها می توانند حاوی آلاینده های فلزات سنگین باشند. سازمان غذا و دارو (FDA) و سایر مقامات این محصولات را کنترل نمی کنند، که به این معنی است که مردم محافظت نمی شوند.

خونریزی

خونریزی از دست دادن عمده خون است. در حالی که تمام جراحی‌ها، از جمله سقط‌های جراحی، خطر خونریزی شدید را به همراه دارند، سقط جنینی که توسط یک فرد فاقد صلاحیت انجام می‌شود، این خطر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

خونریزی داخلی تهدید کننده زندگی است و ممکن است تا زمانی که برای متوقف کردن آن دیر نشده باشد، مورد توجه قرار نگیرد.

عفونت و جای زخم

خطر عفونت و اسکار داخلی در سقط های جراحی وجود دارد، اما این خطر با سقط های جراحی در خانه به طور چشمگیری افزایش می یابد.

قرار دادن هر چیزی از طریق دهانه رحم به رحم بسیار خطرناک است، زیرا می تواند باعث عفونت و زخم شود. هر دوی این پیامدها می‌توانند منجر به سایر شرایط سلامتی از جمله ناباروری شوند. عفونت های شدید می توانند زندگی را تهدید کنند.

جنین مرده ولی خونریزی ندارم

جنین مرده ولی خونریزی ندارم

• بعد از سقط جنین، خونریزی و درد طبیعی است. این حالت شبیه پریودی است و معمولا دو هفته طول می کشد. می توانید مسکن های معمولی برای درد بخورید. پریودی بعدی شما معمولا چهار تا شش هفته بعد از سقط جنین است.
• اگر درد و خونریزی شما شدید است (شدیدتر از پریودی)، ترشحات غیر طبیعی می بینید (به خصوص اگر ترشحات بو دارند) یا تب دارید به دکتر مراجعه کنید و یا به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید. این علائم ممکن است نشانه عفونت باشد یا به معنی باقی ماندن بافت ها باشد.
• تا توقف خونریزی از نزدیکی جنسی بپرهیزید.
• توقف خونریزی (تامپون استفاده نکنید) از نوار بهداشتی استفاده کنید.
• همه روشهای پیشگیری از بارداری بعد از سقط جنین بی خطر هستند.
• چهار تا شش هفته بعد برای چک آپ به پزشک عمومی مراجعه کنید.جنین مرده ولی خونریزی ندارم

تزریق آنتی D بعد از سقط جنین

دانستن گروه خون مهم است. اگر RhD شما منفی و RhD جنین مثبت است، امکان ایجاد مشکل برای حاملگی های آینده وجود دارد.

زیرا سلول های خونی جنین آنتی ژن RhD دارد در حالی که سلول های خونی شما ندارد. اگر مقدار کمی از خون جنین با خون شما مخلوط شود، سیستم ایمنی بدن شما این تفاوت در سلول های خونی را به عنوان یک تهدید در نظر می گیرد و پادتن هایی برای مبارزه با خون جنین تولید می کند.

هنگامی که بدن شما این پادتن ها را تولید کند آنها حذف نمی شود. این مسئله باعث سقط جنین نمی شود بلکه بیشتر بر حاملگی های آینده تاثیر می گذارد. خانم هایی که گروه خون منفی دارند معمولا به تزریق ضد-D نیاز دارند که تشکیل پادتن ها را متوقف می کند.جنین مرده ولی خونریزی ندارم

بیماران با تهدید سقط ممکن است از محدودیت فعالیت بدنی شدید و اجتناب از مقاربت تا زمانی که خونریزی برطرف شود، سود ببرند.

اگر خونریزی یا گرفتگی رحم تشدید شد، بیمار باید به دنبال کمک پزشکی باشد. اگر فعالیت قلبی در اسکن اولتراسوند مشخص شود، خطر سقط جنین خود به خود تقریباً 5٪ است.

بیمارانی که سقط جنین اجتناب ناپذیر و ناقص دارند مورد توجه ویژه هستند. پزشک باید علائم حیاتی را اندازه گیری کند، یک خط وریدی گیج 18 قرار دهد و مایعات احیا را اجرا کند. CBC باید انجام شود، همانطور که باید نوع و تطابق متقابل خون برای انتقال احتمالی انجام شود. همانطور که قبلا ذکر شد، محتویات داخل رحمی باید در اسرع وقت برداشته شوند. پس از عمل، پزشک باید خونریزی رحمی را ادامه دهد. اگر خونریزی مشابه یا کمتر از قاعدگی باشد، می توان بیمار را به خانه مرخص کرد.

جنین مرده ولی خونریزی ندارم

عوارض ماندن جنین مرده در شکم مادر

• بافت بارداری بین چهار تا شش ساعت پس از مصرف دارو، که در طی آن زمان شما در بیمارستان هستید، خارج می شود. بعد از چند ساعت، اگر حاملگی از بین نرفت، به منزل فرستاده می شوید تا صبر کنید. این مسئله به بیمارستانی که هستید بستگی دارد.
• دارو دارای عوارض جانبی است که معمولا در عرض چند ساعت از بین می رود مانند تهوع، استفراغ، اسهال، تب و لرز.
• پس از دریافت دارو ممکن است لکه بینی یا خونریزی مانند پریودی دیده شود. هنگامی که بافت بارداری خارج می شود، خونریزی و لخته شدن شدید همراه با گرفتگی عضلات و درد مانند پریودی دیده می شود. می توانید نوار بهداشتی استفاده کنید و قرص هایی مانند پاراستامول مصرف کنید.
• برخی از خانم ها ممکن است مسکن های قوی تری نیاز داشته باشند و یا به تزریق مسکن نیاز دارند.
• اگر عفونت و خونریزی شدید باشد و یا بافت خارج نشده باشد، به عمل جراحی نیاز است.با این حال، به یاد داشته باشید خونریزی کم واژینال در طول سه ماهه اول بارداری (12 هفته اول) امری شایع است و لزوما به معنی سقط جنین نیست.جنین مرده ولی خونریزی ندارم

جنین مرده ولی خونریزی ندارم

درمان خانگی برای سقط جنین مرده

سقط جنین گیاهی با استفاده از گیاهان می تواند باعث خونریزی و انقباضات رحمی شود. این یک روش سقط جنین است که نیاز به مقادیر زیادی از گیاهان خاص دارد. بیشتر این گیاهان را به صورت چای دم کرده و مصرف می کنند. این گیاهان عبارتند از:

پنی رویال: پوشش رحم ممکن است به دلیل مواد شیمیایی موجود در گیاه پنی رویال منقبض شود. چای پنی رویال می تواند باعث شروع قاعدگی زودرس شود.

ماگورت: گیاهی است که به طور سنتی برای تحریک قاعدگی استفاده می شود و ممکن است باعث انقباضات رحمی شود. شواهد علمی محدودی در مورد بی خطر بودن ماگ در دوران بارداری وجود دارد.

به طور کلی توصیه می شود برای جلوگیری از عوارض احتمالی از جمله سقط جنین از مصرف آن خودداری کنید.

ریشه سیاه کوهوش: به عنوان چای برای القای زایمان زودرس در سه ماهه اول مصرف می شود. این ریشه به عنوان یک استروژن گیاهی شناخته می شود.

Tansy: یک ماده سمی به نام thujone در این گیاه وجود دارد. با این حال، همچنین می تواند سمی و به طور بالقوه مضر باشد و منجر به اشتباه شود

  »» بیشتر بخوانید : بازسازی پرده بکارت

مهر طلایی: بر اساس تحقیقات، ماده حیاتی موجود در گلدن سیل با کاهش وزن مادر و نوزاد مرتبط بوده است. ممکن است رحم را منقبض کند که می تواند باعث سقط طبیعی شود.

کولئوس: گزارش شده است که مصرف کولئوس می تواند باعث سقط جنین طبیعی شود. در لانه گزینی جنین اختلال ایجاد می کند و باعث خونریزی واژینال در اوایل بارداری می شود.

اکالیپتوس: اسانس حاوی اکالیپتوس با ایجاد سقط طبیعی در اوایل بارداری مرتبط است، زیرا دارای کتون بالایی است.

بومادران: احتمالا برای زنان باردار خطرناک است. این ممکن است به دلیل ترکیبی که رحم را منقبض می کند، منجر به سقط جنین شود.

گلرنگ: مصرف گلرنگ می تواند باعث زود قاعدگی شود. حاوی ترکیباتی است که ممکن است خون را برای جلوگیری از لخته شدن رقیق کند. سقط جنین ممکن است خود به خود رخ دهد

زنانی که در دوران بارداری از این گیاهان استفاده می کنند ممکن است در معرض مسمومیت قرار گیرند که در نتیجه آسیب کلیه و کبد، آسیب بافتی، خونریزی داخلی و حتی مرگ در پی خواهد داشت.

جنین مرده بدون خونریزی نی نی سایت

آنها اغلب بی اثر هستند و ممکن است افراد تا زمانی که برای سقط جنین در کلینیک خیلی دیر نشده است متوجه این موضوع نشوند. هنگامی که از گیاهان برای پایان دادن به بارداری استفاده می شود ممکن است خطرناک باشد. به عنوان مثال، نارسایی کبد

ممکن است در نتیجه مصرف بیش از حد پنی رویال و ماگورت ایجاد شود.

سقط از دست رفته اغلب در یک اسکن معمول اولتراسوند، چه در حدود 12 هفته یا در اسکن “ناهنجاری” هفته 20 تشخیص داده می شود. با این حال ممکن است در یک اسکن غیر روتین، NHS یا خصوصی نیز دیده شود، خواه علائمی وجود داشته باشد یا

نباشد.

در صورت سقط از دست رفته، تصویر اسکن معمولا یک کیسه حاملگی را با یک نوزاد (یا جنین یا جنین) در داخل نشان می دهد، اما هیچ ضربان قلب وجود ندارد و بارداری کوچکتر از آنچه باید باشد در این مرحله به نظر می رسد

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.