سقط جنین در اسلام (غسل دیه گناه )

سقط جنین در اسلام غسل دیه ، سقط جنین در اسلام : وقتی کسی به هر انگیزه ای  مرتکب قتل می شود اسمش را قاتل می گذارند، جامعه او را طرد می کند و پایگاه اجتماعی خود را از دست می دهد.  پدیده سقط جنین است که در اسلام حرام شمرده شده و از گناهان کبیره است، کسی که سقط جنین می کند یک انسان را کشته است، و کسی که انسانی را بکشد نامش می شود”قاتل”.

اما سقط جنین در اسلام :

معمولا سقط جنین ها به طور ناخواسته یا خود به خودی شروع می شوند اما نوع مراقبتی که انجام می دهید می تواند خطر آن را افزایش یا کاهش دهد. عادتهای درست به رشد بچه شما کمک می کند و خطر از دست دادن بچه را کاهش می دهد.

سقط جنین میتواند از نظر جسمی و احساسی برای زن بسیار دردناک باشد. بعد از این واقعیت، طبیعی است که زن احساس افسردگی، گیجی و عصبانیت داشته باشد و با زنان دیگر در مورد اینکه چگونه با این مشکل مقابله کند؛ صحبت کند.

مهم تر از همه اینکه به خودتان زمان دهید و مدتی را صرف غصه خوردن کنید. شما احتمالا شاهد زیاده‌روی‌هایی از سوی دوستان و خانواده هستید که بعضی اوقات باعث میشود شما احساس بدی داشته باشید.

ما میدانیم که شنیدن این جملات که شما جوان هستید یا میتوانید دوباره بچه دار شوید؛ به شما کمکی نمیکند. شما نیاز دارید که بابت سقط جنین خود غصه بخورید. در طول این مدت، به خودتان استراحت دهید.

نزدیک به 80 % زنان خاورمیانه و شمال آفریقا در کشورهایی زندگی می کنند که قوانین سقط جنین سفت و سختی دارند. از این میان 55% در کشورهایی زندگی می کنند که سقط جنین در آنها ممنوع است مگر آن که پای نجات جان مادر در میان باشد و 24% در کشورهایی زندگی می کنند که سقط جنین فقط زمانی مجاز است که پای سلامت روانی و جسمی زن در میان باشد.

امروزه فقط ترکیه و تونس هستند که سقط جنین انتخابی (اختیاری) در آنها مجاز است. هر چند کشوری نیست که صد در صد ممنوعیت سقط جنین داشته باشد. محدودیت در سقط جنین، راه دسترسی زنان به سقط جنین سالم می بندد.

سقط جنین در اسلام

مانند کشورهای دیگر، موضوع سقط جنین در بیشتر کشورهای مسلمان و فقه اسلامی  نیز یکی از مباحث داغ و بحث برانگیز به شمار می رود. حتی در کشورهایی که سقط جنین در آن قانونی است مثل ترکیه به طور مرتب از طرف گروههای سیاسی و مذهبی مورد حمله قرار می گیرد.

همین طور در تونس زنان گفته اند با این که سقط جنین قانونی است اما از طرف کارکنان بخش درمانی و جامعه مورد قضاوت قرار می گیرند.

اما اسلام راجع به سقط جنین چه می گوید؟سقط جنین در اسلام غسل دیه

به طور کلی مقامات مسلمان، سقط جنین را دخالت در کار الله (خدا) می دانند تنها مرجعی که جان می دهد و جان می گیرد. هر چند، مکاتب مختلف اسلامی راجع به سقط جنین، دیدگاههای مختلفی دارند. مکتب حنفی که در خاورمیانه، ترکیه وآسیای مرکزی گسترده است و در دوران امپراطوری عثمانی قانون با توجه به آن نوشته شد از سقط جنین به صورت ıskât-ı cenîn نام برده شده است که به معنی خارج کردن جنین است.

ایا سقط جنین غسل دارد

اول از همه این کلمه مبهم است و تفاوتی بین بچه انداختن  و سقط جنین قائل نشده است. چرا که تا آن روز هنوز روح وارد جسم جنین نشده است به این معنی که مورد پذیرش نیست نه این که حرام (ممنوع) باشد. با این حال، پایان دادن به بارداری منوط به رضایت شوهر است و حقی یا تصمیمی برای زن قائل نشده است.

در عین حال، دیگر مکتبهای اسلامی نظریات متفاوتی راجع به سقط جنین دارند. مکتب شافعی، که در جنوب شرقی آسیا و بخشهایی از آفریقا رایج است تا حد زیادی اجازه می دهد تا 40 روزگی جنین به بارداری پایان داده شود و در مورد رشد جنین بعد از آن نظریات مختلفی در خود این مکتب وجود دارد.

سقط جنین تا چند ماهگی گناه ندارد

برخی از امامهای شافعی سقط جنین تا 120 روزگی را تحمل می کنند. هرچند مکتب حنبلی که در عربستان سعودی و امارات متحده عربی رایج است موضع واحدی در مورد سقط جنین ندارد، برخی نظریات تا 120 روزگی را مجاز می دانند.

در آخر مکتب مالکی که در شمال آفریقا رایج است وضعیت جنین را به صورت یک زندگی بالقوه تایید و به کل سقط جنین را ممنوع می کند. در واقع، تمام مکاتب اسلامی، جنین را در 120 روزگی صاحب روح می دانند و بعد از این مرحله سقط جنین ممنوع  می شود.

سقط جنین در اسلام

محدود کردن سقط جنین آن را زیرزمینی می کند.

چه به طور عام چه به طور علمی روشن شده است که محدود کردن سقط جنین آن را از بین نمی برد. برعکس، سقط جنین را زیرزمینی می کند و به سقط جنین مخفیانه و ناسالم میدان می دهد در عین حال آمار مرگ و میر مادران را بالا می برد. زمانی که زنان از روشهای خطرناک برای پایان دادن به بارداری ناخواسته خود استفاده می کنند، .

سلامتی، باروری و حتی زندگی خود را به خطر می اندازند. هر ساله، 47000 هزار زن از مشکلات مرتبط با سقط جنین ناسالم می میرند. خاورمیانه و شمال آفریقا پس از کشورهای جنوب صحرای آفریقا و آسیای جنوبی سه منطقه ای هستند که مرگ و میر مادران در آنها بیداد می کند.

علاوه بر این، محدود کردن سقط جنین، بیشتر زنانی را که سطح درآمد پایین دارند تحت فشار می گذارد. اغلب زنانی که وضع مالی بهتری دارند می توانند به برای دسترسی به سقط جنین سالم به جای دیگری سفر کنند.

برخی زنان نیز مجبور می شوند برای دریافت خدمات با کارکنان بخش درمانی وارد مذاکره بشوند. برای برخی دیگر بازار سیاه، تنها گزینه موجود است. بیشتر زنان قربانی شیادان می شوند که قرصهای سقط جنین تقلبی با قیمت بالا به آنها می فروشند.

در مواردی هم که زنان موفق می شوند به خدمات قابل اعتماد یا مراقبتهای پزشکی دست یابند به ندرت اطلاعات قابل اعتماد و مراقبتهای لازم را دریافت می کنند. همین امر سبب می شود سقط جنین خود را بدون حمایت و با درد زیاد تجربه کنند.

دیه سقط جنین ۴۰ روزه

هرچند با ظهور سقط جنین دارویی و خدمات دارویی سقط جنین از راه دور ، به رغم تمام محدودیت های قانونی، گزینه های سقط جنین سالم در اختیار زنان قرار گرفته است. بسیاری از زنان کشورهای مسلمان یا مناطقی که قانونهای سفت و سختی برای سقط جنین دارند می توانند به صورت آنلاین از خدمات دارویی راه دور در مورد مصرف شخصی قرصهای سقط جنین مشاوره بگیرند.

وقتی بارداری را از دست می دهید سرزنش کردنتان بسیار محتمل است. احساس گناه یک موضوع طبیعی در این شرایط است. چه کسی می تواند از دست دادن فرزندش را به راحتی قبول کند؟ اما این احساس چه کمکی به شما خواهد کرد؟ این شما بودید که باعث سقط جنین شدید؟ نه.

شما هیچ کاری از دست تان بر نمی آمد و نمی توانستید نتابج بارداری را تغییر دهید. درک  علل از دست دادن بارداری می تواند کمکتان کند اما حتی اگر علت آن شناخته شده نباشد نباید خودتان را سرزنش کنید. روش هایی هست که به شما کمک می کند احساس گناه بعد از سقط جنین را کنار بگذارید.

سقط جنین در اسلام به دلیل وجود مشکلات و سختی‌های مالی جایز نمی‌شود.

ناقص  بودن جنین، مجوز شرعی برای سقط جنین در اسلام، حتی قبل از دمیده شدن روح در آن محسوب نمی‌شود، ولی اگر تهدید حیات مادر بر اثر استمرار حاملگی مستند به نظر پزشک متخصص و مورد اطمینان باشد، سقط جنین قبل از دمیده شدن روح در آن اشکال ندارد. از بین بردن نطفه بعد از استقرار آن در رحم و همچنین سقط جنین در هیچ‌ یک از مراحل بعدی جایز نیست.

اگر تشخیص بیماری در جنین قطعی است و داشتن و نگه داشتن چنین فرزندی موجب حرج می‌باشد، در این صورت جایز است قبل از دمیدن شدن روح، جنین را اسقاط کنند؛ ولی بنابر احتیاط، دیه آن باید پرداخت شود. در فرض مرقوم دیه ثابت می‌شود و به‌ عهده‌ دکتر است.

دیه سقط جنین

جنین به مدت 45 روز، نطفه است. و دیه سقط جنین در اسلام آن در این مدت 30مثقال شرعى طلاى سکه ‌دار است که هر مثقال، هیجده نخود مى ‌باشد، پس از آن، 44روز علقه یعنى خون بسته شده است و دیه آن 40 مثقال است، بعد، 40 روز  پاره گوشتى است، که دیه آن 50مثقال است. (که مجموع چهار ماه مى ‌شود) پس از آن به صورت استخوان مى‌ شود.

نوشته های مرتبط

و دیه آن 80 مثقال است. بعد گوشت روییده و صورت‌بندى مى ‌شود، و دیه آن 100 مثقال است. و همین که روح در آن دمیده شد، چنانچه پسر باشد دیه او 1100 مثقال و اگر دختر باشد525ثقال شرعى طلاى سکه ‌دار است.

اگر عوض هر یک مثقال طلا، ده درهم نقره بدهند کافى است و اگر زن حامله از روى عمد کارى کند که جنین او سقط شود باید دیه آن را به تفصیلى که بیان شد به وارث جنین بپردازد و خود او از این دیه ارث نمى‌برد،.

هر فردی با غم و اندوه به شیوه خاص و منحصر به فرد خودش رفتار می کند. برخی نیاز دارند با دوستان و اعضای خانواده شان صحبت کنند، برخی از خدمات مختلف بهره می برند و برخی از خاطراتی که دارند استفاده می کنند.

خیلی ها هم هستند که دوست دارند خودشان  را تنها  به افراد قابل اعتماد بسپارند  و خاطرات و تجربیات شان را برای خودشان حفظ کنند. برخی از افراد هم هستند که خیلی سریع ناراحت و غمگین می شوند اما این شرایط برای بعضی افراد متفاوت است. به خاطر داشته باشید که همه این ها طبیعی است. محدودیت یا موعد مقرری برای پایان یافتن چنین احساساتی وجود ندارد.

اگر می خواهید برای کودک از دست رفته تان مجلس عزارداری بگیرید اصلا چیز بدی نیست. اگر می خواهید کارت های تعطیلات را با نام کودک تان علامت گذاری کنید هم چیز بدی نیست

احکام زنان بعد از سقط جنین

بلى چنانچه ورثه جنین، او را عفو کنند دیه ساقط مى ‌شود ولى در جنینى که روح دمیده شده، کفاره قتل بر او واجب است. اما در هر حال تا زنده به دنیا نیامده باشد مطلقاً قصاص ندارد.

احساس کرختی و بی حسی، اولین واکنشی است که به سقط جنین  دارید شاید فکر نکردن به این شرایط راحت تر از آن چیزی که فکر می کنید باشد. ناراحتی و غم و اندوه در چنین شرایطی خسته کننده است. اما به تدریج مجبور می شوید خودتان را با چنین شرایطی وفق دهید. اگر تلاش کنید احساسات تان را نادیده بگیرید با مشکلاتی همچون مشکل خواب و بیماری های فیزیکی مواجه می شوید.

به خودتان یادآوری کنید که  هر فردی به گریه کردن و بیان احساساتش نیاز دارد. هر از چندگاهی این فرصت را به خودتان بدهید.  علاوه بر این داشتن احساسات خوب هم کمک تان می کند.

غسل سقط جنین : سقط جنین در اسلام غسل دیه

سقط جنین در اسلام غسل ندارد مگر هنگام سقط، ‌خون نفاس بیرون آید و یا جنین سقط شده که مرده است به مادر مالیده شود. در این صورت باید بعد از پاک شدن از خون نفاس،‌ غسل نفاس و غسل مسّ میت انجام دهد. اگر جنین سقط شده با بدن مادر تماسی نداشته فقط غسل نفاس بر او واجب است.

از نظر شرعی سقط جنین تا چند ماهگی مجاز است

سقط جنین عمدی

سقط جنین در اسلام به صورت عمدی حرام است ولي کفاره ندارد؛ ليکن ديه شرعي جنين را ضامن هستيد، و بايد ديه را به وارث شرعي او بپردازيد و خودتان از اين ديه ارث نمي‌بريد.سقط جنین در اسلام غسل دیه

برای بیشتر خانم ها زمانی که اتفاق سخت و ناگواری همچون سقط جنین رخ می دهد پنهان کردن شرایط موجود دشوار خواهد بود. برخی ها هستند که دوست دارند قرص سقط جنین اصل اتفاقاتی که برایشان رخ داده را با دوستان و همکارانشان در میان

بگذارند.

اما خیلی ها هم چنین نیستند و دوست ندارند درباره مشکلات و رویدادهای زندگیشان با کسی صحبت کنند. حتی اگر نخواهید همه جزییات غم و اندوه تان را با کسی در میان بگذارید باز هم  بیان آن برای برخی از افراد می تواند سبک تان کند. عوارض سقط جنین

با قرص

گاهی از اوقات بیان جمله های ساده می تواند به اعضای خانواده و دوستان تان کمک کند نحوه برخورد با شرایطی که در آن گیر افتاده اید را درک نمایند. در این شرایط متوجه خواهید شد که منابع حمایتی زیادی را نادیده گرفته اید. بهتر است از اعضای خانواده

کمک بگیرید.

این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون غم و اندوه می تواند به افسردگی حادی تبدیل شود. با پزشک تان حرف بزنید. اگر تصمیم داشتید به خودتان یا دیگران اسیب بزنید از اورژانس کمک بگیرید./ وقتی بعد از سقط جنین به کمک نیاز دارید از این

موضوع شرمنده نباشی.

همانطور که در قسمت های قبلی مقاله نیز گفتیم هیچ موعد مقرری برای رها شدن از غم و اندوه چنین شرایطی وجود ندارد. اگرچه با گذشت زمان همه چیز بهتر می شود و مقابله با این غم ساده تر می گردد اما مسیری که قرار است طی کنید اصلا واضح

نیست. شما ممکن است هر روز با این شرایط روبرو شوید..

از آنجایی که خیلی ها دوست ندارند درباره سقط جنین با دیگران صحبت کنند خیلی ها نمی دانند وقتی می خواهند درباره آن بحث نمایند باید از چه چیزهایی صحبت کنند. در نتیجه آن ها بدون داشتن قصد قبلی، از موارد ازاردهنده حرف می زنند. به خاطر داشته

باشید که شما می توانید از حرف ها و احساسات منفی رهایی پیدا کنید. درباره علت های سقط جنین اطلاعاتی به دست آورید و ببینید چه افسانه هایی در این باره وجود دارد.

نیازهای عاطفی و احساسی تان را نادیده می گیرید.

در طول سه ماهه اول بارداری ، اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع رقصیدن ، قطعاً جلسه گرم کردن را انجام می دهید.

این امر باعث می شود تا مفاصل ، رباط ها و ماهیچه های شما برای مقابله با فشار اضافی که در هنگام رقص ایجاد می شود ، آماده شود و با خیال راحت از هرگونه صدمه جلوگیری می کنید.

پرش از این احتمال صدمه و افزایش سریع ضربان قلب را افزایش می دهد که در دوران بارداری خوب نیست.

روزمرگی های رقص را انجام دهید که گام هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا اطمینان حاصل شود که در هر زمان یک پا روی زمین قرار دارید و از پله ها برای پرش ها قدم به قدم بگذارید.

از فرم های رقص که شامل بسیاری از حرکات تکان دهنده است ، مانند بالابرها ، پرش ها ، پشت باندها ، چرخش ، حرکات بزرگ ران و غیره خودداری کنید و از هیپ هاپ یا سبک های رقص تشویق آمیز خودداری کنید.غذاهای باعث سقط جنین

در مقایسه با کمر درد , تهوع و خستگی , بارداری می تواند یک بهانه عالی برای فرار از تمرینات ورزشی باشد . اما اگر بارداری شما از نظر پزشکی سالم و بدون مشکل است کمی ورزش منظم می تواند برای شما مفید باشد .

و خبرهای خوب بیشتری در این رابطه وجود دارد. از جمله اینکه لازم نیست شما یک مایل بدوید یا در داخل اتاق وزنه بزنید .

بلکه رقص همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. در طول بارداری با رقصیدن می توانید بدن خود را فعال نگه دارید و از مزایای آن بهره مند شوید .

 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.