12 هفته رژیم برای سوزاندن چربی های شکم

سوزاندن چربی شکم: چربی های شکمی جزو چربی های داخل شکمی هستند که در قسمت های عمیق شکم قرار گرفته اند و با اندام های داخلی احاطه شده اند. این نوع از بافت چربی با دیابت، بیماری های قلبی عروقی، برخی از انواع خاص سرطان و مرگ زودرس مرتبط اند.

اگر چربی های شکمی را کاهش دهید می توانید خطر ابتلا به برخی از بیماری های خاص را هم کمتر کنید.

سوزاندن چربی شکم

تمرینات ورزشی برای کاهش چربی شکم

چربی شکم معمولا اولین چیزی است که به هنگام آغاز برنامه ورزشی از دست می رود. اگر قبلا ورزش نکرده اید یا بعد از مدت زمان طولانی به ورزش بازگشته اید، نمی توانید انتظار داشته باشید در عرض چند هفته تمامی چربی های شکمی خود را آب کنید. اینکار تنها خطر اسیب و خستگی را افزایش می دهد.

در عوض سعی کنید حداقل 150 دقیقه در هفته، تمرینات کاردیو با شدت متوسط و شدید همچون شنا کردن و بالا رفتن از کوه را در برنامه خود داشته باشید. مدت زمان 250 دقیقه ای در هفته می تواند به کاهش وزن بیشتری منجر شود. این موضوع بدین معنی است که تمرین 250 دقیقه ای در هفته برای چند هفته یا چند ماه برای کسب نتایج ضروری است و نمی توان بعد از یک هفته انتظار نتایج چشمگیری داشت.

تمرینات قدرتی نیز یکی از ترکیبات ضروری در از دست دادن چربی شکمی است. شما می توانید در برنامه تمرینات قدرتی کل بدن شرکت کنید که همه گروه های عضلانی بزرگ را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اینکار را حداقل هفته ای دو بار برای ساخت عضلات انجام دهید و به کمک آن متابولیسم بدن خود را افزایش دهید.

نتیجه برنامه های قدرتی به صورت تدریجی دیده می شود. یک برنامه یک هفتگی از این تمرینات نمی تواند تغییرات زیادی در بدن ایجاد کند اما بعد از گذشت چند وقت شاهد بهبودهایی خواهید بود.

سوزاندن چربی شکم

تغییرات رژیم غذایی برای کاهش چربی شکم

چربی شکمی به رژیم غذایی با کالری اندک که سرشار از غذاهای سالم و فرآوری نشده است پاسخ خوبی می دهد. از پروتئین بدون چربی، محصولات تازه، غلات کامل استفاده کنید. اگر برای کاهش وزن تنها یک هفته زمان دارید همه نوشیدنی های شیرین شده همچون نوشابه و آب میوه، بستنی و کیک را محدود کنید. اندازه وعده های غذایی خود را برای گوشت و سایر پروتئین ها در حدود 2 الی 4 اونس نگه دارید و یک دوم پیمانه از غلات را مصرف کنید. در طولانی مدت این رژیم غذایی می تواند به کاهش چربی شکمی منجر شود.
برخی از رژیم های غذایی که وعده نتایج سریع را می دهند اغلب کارساز نیستند یا نمی توان بیش از چند روز از آن ها استفاده کرد. رژیم غذایی سریع و ثابت چیزی در مورد عادت های غذایی مفید که می تواند به مدیریت چربی شکمی و سلامت بدن کمک کند به شما نمی گوید. بعد از ترک این گونه رژیم غذایی ممکن است دوباره به وزن قبلی بازگردید.

کاهش نفخ شکم

اگرچه نمی توان در عرض یک هفته چربی شکمی زیادی از دست داد اما می توان فرایند کاهش وزن را آغاز نمود. تغییرات مرتبط با سبک زندگی و رژیم غذایی را برای کاهش نفخ شکم خود ایجاد کنید. از خوردن بیش از حد در وعده های غذایی پرهیز نمایید، در طول روز وعده های کوچک تری میل کنید. نوشیدن با نی و جویدن آدامس می تواند هوای اضافی وارد سیستم گوارش شما بکند.

نوشیدنی های کربناته، غذاهای تند و ادویه دار، وعده غذایی زیاد با حبوبات و سبزیجاتی همچون کلم، میوه های خشک شده و آب میوه ها اغلب باعث ایجاد نفخ و گاز می شوند. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید، از مصرف محصولات لبنی اجتناب کنید تا بتوانید تورم شکم ر کمتر نمایید. مطمئن شوید که مواد مغذی همچون کلسیم و ویتامین D را از جایگزین شیر و سایر مواد غنی شده به دست می آورید.

غلات کامل می توانند به سوزاندن چربی شکم  کمک کنند؟

شاید بتوانند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد گنجاندن غلات کامل در برنامه کاهش وزن می تواند به کاهش چربی شکمی کمک کند. مهم تر از همه این است که مصرف و پختن غذا با غلات کامل می تواند با کاهش سطح CRP در خون ( نشانگر التهاب در بدن) سلامت افراد را بهبود ببخشد.

سطح بالای CRP مرتبط با افزایش بیماری های قلبی و سطح پایین آن با کاهش خطر ابتلا به چنین بیماری هایی مرتبط است. 50 مرد و زنی که در مطالعه شرکت کرده بودند همگی چاق بودند و سندرم متابولیک داشتند. همه این ها خطر دیابت، بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.

نوشته های مرتبط

برای رژیم غذایی، این افراد کالریهای خود را کمتر کردند اما نیمی از شرکت کنندگان غلات خود را از غلات کاملی همچون جوی دو سر، غلات صبحانه تهیه شده از غلات کامل، برنج قهوه ای و جو به دست آوردند. از این افراد خواسته شد فهرست مواد غذایی خود را بررسی کنند تا مطمئن شوید غذاهای مبتنی بر غلاتشان حداقل 51 درصد غلات کامل دارد. از سایر شرکت کنندگان خواسته شد تنها از غلات تصفیه شده همچون نان سفید و سایر غذاهای تهیه شده از آرد سفید استفاده کنند.

بعد از رژیم غذایی 12 هفته ای، هر دو گروه وزن یکسانی را از دست داده بودند. اما گروهی که از غلات کامل استفاده کرده بود چربی شکمی بیشتری از دست داد و سطح CRP آن تا 38 درصد کاهش یافت. در مطالعه دیگری، سطح افزایش یافته CRP به غلات تصفیه شده مرتبط گردید.

محققان بر این باورند که غلات کامل می تواند به پایدار شدن سطح قند خون کمک کند و مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. آن ها همچنین باین می کنند که افت سطح CRP می تواند به خاطر آنتی اکسیدان های موجود در غلات کامل باشد که در غلات تصفیه شده دیده نمی شود.

سوزاندن چربی شکم

نوشیدنی های زمان خواب برای تسریع سوزاندن چربی شکم

کاهش وزن می تواند فرایند خسته کننده ای باشد. شما به زمان، صبوری و نیروی زیادی نیاز دارید. داشتن یک اندام خوب نیازمند از خودگذشتگی است. با اینحال در برخی از شرایط چربی های شکمی به سختی آب می شوند. خوردن و نوشیدن هوشمندانه می تواند به سوزاندن کالری ها کمک کند. بیشتر افراد این مورد را نمی دانند اما ترکیبی از مواد غذایی وجود دارد که می تواند با چربی ها مبارزه کند.

چای خاص

چای به طور جهانی یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در میان افراد است. اما تا به حال نوشیدنی را در زمان خواب داشته اید که بتواند به سوزاندن چربی ها کمک کند؟ رسپی های طبیعی برای چای خاص مورد بررسی و تست قرار گرفته است. چیزی که بیشتر افراد نمی دانند این است که چنین چایی می تواند به تحریک متابولیسم کمک کند.

برای تهیه این چای به مواد زیر نیاز دارید:سوزاندن چربی شکم

  • یک قاشق چایخوری برگ چای سبز
    • یک قاشق چایخوری زیره سبز
    • یک قاشق چایخوری نعناع تازه و برش خرده
    • یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه
    مواد بالا را در اب ترکیب کنید و اجازه دهید برای 10 الی 15 دقیقه بجوشد. آن را صاف کنید و نیم ساعت قبل از شام بنوشید.
    نوشیدنی پودر سبز:
    این نوشیدنی شگفت انگیز می تواند برایتان بسیار مفید باشد. مواد تشکیل دهنده آن سرشار از آنتی اکسیدان هاست و می تواند ناخالصی ها را از بدن بزداید. مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی عبارت است از:
    • یک عدد خیار
    • کمی جعفری یا گشنیز
    • یک عدد لیمو
    • یک قاشق غذاخوری زنجبیل
    • یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا
    • یک دوم پیمانه آب
    این نوشیدنی را با مواد تشکیل دهنده بالا تهیه کنید. اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد و سپس قبل از خواب آن را بنوشید.سوزاندن چربی شکم

چای قاصدک

چای قاصدک یکی از شگفت انگیزترین نوشیدنی هایی است که بیشتر افراد چیزی در مورد آن نمی دانند. این گزینه مزایای پزشکی زیادی دارد و اگر فردی نفخ داشته باشد می تواند از آن بهره ببرد. ریشه قاصدک و برگ های آن را می توان به راحتی از بازار تهیه کرد. تنها چیزی که شما نیاز دارید اضافه کردن این گیاه به آب داغ و دم کردن آن است. این نوشیدنی را پس از شام بنوشید.

چای زنجبیل و لیمو

خواص زنجبیل و لیمو به طور گسترده ای شناخته شده است. اما بیشتر افراد نمی دانند که لیمو می تواند مزایای بسیار زیادی برای بدن داشته باشد. کمی برش زنجبیل و کمی برش لیمو را به آب اضافه کنید و آن را در طول روز بنوشید. این نوشیدنی می تواند چربی ها را بسوزاند.

آب آلوئه ورا و آملا

اگر می خواهید سطح کلسترول را به همراه وزن کاهش دهید، ترکیبی از آب آلوئه ورا و آملا را امتحان کنید. آملا سرشار از آنتی اکسیدان هاست و می تواند برای پوست و مو نیز مفید باشد. آلوئه ورا به خاطر خواص آن شناخته شده است.

نوشیدن منظم آلوئه ورا به حفظ وزن کمک می کند. نحوه تهیه این ترکیب به شرح زیر است:
• می توانید توت آملا را به قطعات کوچک برش دهید و آن را در مخلوط کن بریزید و آب آلوئه ورا را به آن اضافه کنید.این ترکیب را دو بار در روز بنوشید.
با نوشیدن این مواد قبل از خواب می توانید سطح چربی شکمی خود را کاهش دهید و به طور امن وزن خود را کمتر کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که تمرین ورزشی نقش مهمی دارد و باید سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب نیز اتخاذ گردد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.