شنا در دریا در دوران پریودی

شنا در دریا در دوران پریودی

عادت ماهیانه نامنظم:سیکل قاعدگی یک زن بخشی مهم از سلامت جسمانی و تناسلی اوست. عادات ماهیانه هر ماه بر اساس برنامه ی زمانی که گاهی اوقات می تواند از هم گسیخته باشد، رخ می دهد.

هنگامی که این فواصل منظم و دچار تاخیر می شوند یا موجب سخت تر شدن پیش بینی سیکل شما می گردند، این موضوع می تواند پیشامدی هراس انگیز باشد.

به همین دلیل است که آگاهی در مورد سیکل های قاعدگی نامنظم و حقیقت پشت آنها برای سلامت ذهنی، جسمانی، عاطفی و تناسلی شما ضروری است.

یک سیکل قاعدگی نامنظم چیست؟

زمان لکه بینی میشه استخر رفت

اگرچه شما نمی توانید خون پریود را در استخر ببینید، اما زمانی که به شنا می روید عادت ماهانه شما به طرز جادویی متوقف نمی شود. خون به قدری کم بیرون می آید که آب آن را رقیق می کند. با این حال، شما همچنان می توانید در دوران پریود شنا کنید، تا زمانی که:

پد نپوشید

از تامپون یا فنجان قاعدگی (اگر جریان شدید یا منظم دارید) استفاده کنید.

بدون استفاده از محصولات بهداشتی زنانه شنا کنید (اگر جریان سبک دارید).

لباس شنای تیره رنگ بپوشید.

یک سیکل قاعدگی نامنظم هنگامی است که برنامه ی زمانی عادت ماهیانه ی شما به برخی از دلایل به تاخیر می افتد. این موضوع اتفاقی شایع است که تقریبا هر زنی در مرحله ای از زندگی خود با آن رو به رو می شود. این امر ممکن است نتیجه ی برخی از

مسائل دربردارنده ی استرس باشد، لیکن ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد.

این  دلایل می تواند تغییر  شدیدی در محیط باشد که بر بدنتان تاثیر گذاشته است یا هم چنین می تواند زندگی جنسی فعال باشد که سیکل شما را دچار تغییر کرده است. این دلایل متعدد می باشند و اکثر آنها خطرناک نیستند.

شنا در دریا در دوران پریودی

دلایل عادات ماهیانه ی نامنظم پس از ازدواج

به منظور متقاعد ساختن شما برای آرامش یافتن در زمانی که عادات ماهیانه یتان به تاخیر می افتند، ضروری است تا ببینیم چه دلایلی ممکن است برای عادت ماهیانه ی به تاخیر افتاده یا نامنظم شما وجود داشته باشد. در این جا 10 دلیل که چرا عادات ماهیانه ی نامنظم پس از ازدواج می تواند رخ دهد، بیان می شود.

1-استرس هیجانی

ازدواج همواره پیوند سعادتمند دو جان می باشد که با هم یکی می شوند. این زمان می تواند یک زمان بسیار پراسترس نیز باشد. به هر حال در طول این مدت شما به این دلیل که برای جشن عروسی واقعیتان برنامه ریزی می کنید، زندگی پس از ازدواج را تنظیم می کنید و روال متعادلی را با همسرتان ترتیب می دهید، دائما بی تاب و بی قرار هستید.

گفتگوی ناراحت کننده در مورد زمان و این که آیا اصلا فرزند می خواهید، آسیب پذیری تعهد بزرگی که پذیرفته اید و استرس های هیجانی بسیار در طول این دوره از زندگیتان یکی از عواملی است که می تواند در موقعیت های افراطی منجر به عادات ماهیانه ی به تاخیر افتاده شود. همین که شما با شرایط جدید خو بگیرید و استرس فروکش کند، باید عادات ماهیانه ی شما به حالت طبیعی برگردد.

2- بارداری

اکثر زوج ها پس از ازدواج انتظار یک افزایش شدیدی در فعالیت جنسی دارند. این مسئله می تواند منجر به باردار شدنتان شود و یکی از نشانه های بارداری عادت ماهیانه ی به تاخیر افتاده یا نامنظم است.

شنا در دریا در دوران پریودی

3- قرص های جلوگیری از بارداری

جلوگیری از بارداری دارای اثرات جانبی متعددی است. یکی از شایع ترین این اثرات که توسط زنان تجربه می گردد، تغییر در سیکل قاعدگی آنهاست. به منظور پیشگیری از این امر می توانید با پزشکتان مشورت کنید. اگر این مسئله به دلیل قرص های جلوگیری از بارداری است، می توانید روش های دیگر جلوگیری را که موجود بوده و دقیقا به همان اندازه موثرند، از پزشکتان درخواست کنید.

عادت ماهانه نامنظم دختر

4- PCOS

دلیل بسیار شایع دیگری برای عادات ماهیانه ی به تاخیر افتاده، سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است. این یک بیماری بسیار خطرناک نیست و می تواند با تجویز دارو و تغییرات سبک زندگی مهار شود.

5- افزایش شدید وزن

تغییر سبک زندگی شما پس از ازدواج بسیار شایع است. در برخی موارد این بدین معنی است که شما چند پوند وزن اضافه کرده اید. یکی از اثرات جانبی افزایش وزن تغییر در سیکل قاعدگی است. چناچه وزن های اضافه را از دست بدهید، عادت ماهیانه یتان خود به خود باید مرتب شود.

6- کاهش شدید وزن

از دست دادن وزن با یک سرعت بسیار نیز همانند افزایش وزن متداول می باشد. این امر یکی از شایع ترین و قابل بحث ترین دلیل برای عادات ماهیانه ی به تاخیر افتاده است.

7- اختلال تیروئید

در مواردی که یک مشکل تیروئیدی دارید، این مسئله می تواند سبب تاخیر در عادات ماهیانه یا عادات ماهیانه ی نامنظم شود. این یکی از دلایلی است که پزشکان توصیه می کنند تا هر 6 ماه تیروئیدتان را چک کنید. نتایجی مانند پرکاری تیروئید می تواند خطرناک باشد. بنابراین توصیه می شود که چنانچه دارای چنین نتیجه ای هستید یا گمان می کنید که این نتیجه را داشته باشید، این موضوع را توسط یک پزشک پیگیری کنید.

8- شیردهی

یک اثر جانبی بسیار شایع و کم ضررتر بارداری این واقعیت است که عادت ماهیانه ی شما به دلیل اینکه شما در حال شیردهی هستید، دچار تاخیر می شود. زمانی که از فرزند کوچک خود مراقبت می کنید، بدن شما هنوز در حال بهبود یابی از استرس جسمانی بسیار است و مواد شیمیایی هنوز به حالت تعادل نرسیده اند.

9- تغییرات سبک زندگی

در اکثر موارد عادات ماهیانه ی به تاخیر افتاده به دلیل شرایط غیر پزشکی است. علت آن تغییر شدید در محیط و سبک زندگی است. این امر شامل تغییر شدید در رژیم غذایی و افزایش یا کاهشی ناگهانی در فعالیت جسمانی است.

10- بی نظمی های خواب

فقدان خواب منجر به استرس جسمانی می شود و این موضوع می تواند موجب عادات ماهیانه ی نامنظم شود. توصیه می شود که به مدت حداقل 8-6 ساعت بخوابید. در صورتی که نمی توانید بخوابید، توصیه می شود که نزد پزشک بروید. زیرا این مسئله می تواند نشانه ای از آپنه ی انسدادی خواب تا افسردگی باشد. چنانچه این موضوع دلیل عادات ماهیانه ی نامنظم شما باشد هنگامی که یک چرخه ی خواب منظم داشته باشید، عادات ماهیانه یتان باید نرمال شود.

زمان لکه بینی میشه استخر رفت

شنا در دریا در دوران پریودی

ایا پریود نامنظم باعث نازایی میشود

نوشته های مرتبط

از تامپون استفاده کنید

تامپون یک محصول پنبه ای کوچک و گلوله ای شکل است که در واژن قرار می گیرد. اگر به درستی در آن قرار داده شود، نمی افتد و می توان از آن در هنگام شنا استفاده کرد. تامپون ناراحت کننده نیست – شما باید بتوانید فراموش کنید که یک تامپون می پوشید! با این حال، یادگیری نحوه استفاده صحیح از تامپون ممکن است کمی تمرین داشته باشد، بنابراین اگر بار اول درست نشد، نگران نباشید. فقط آن را بیرون بیاورید، دور بیندازید و دوباره با یک مورد جدید امتحان کنید. قبل و بعد از گذاشتن تامپون باید دستان خود را بشویید.

من نگران استفاده از تامپون هستم زیرا باکره هستم.

نگران نباشید؛ پس از استفاده از تامپون همچنان باکره خواهید بود – تا زمانی که رابطه جنسی نداشته باشید باکره هستید. استفاده از تامپون با داشتن رابطه جنسی یکی نیست. اگرچه استفاده از تامپون می تواند گاهی اوقات پرده بکارت شما را پاره کند، پرده بکارت نیز ممکن است در حین ورزش، اسب سواری یا انجام فعالیت های دیگر پاره شود.

چگونه عادات ماهیانه ی نامنظم می تواند بر شانس باردار شدن تاثیر بگذارد؟

نگرانی شایع در میان زنان این است که عادات ماهیانه ی به تاخیر افتاده پس از ازدواج می تواند بر شانس باردار شدن تاثیر بگذارد. این نگرانی از آن جایی که اگر دلیل عادت ماهیانه ی به تاخیر افتاده ی شما به دلایل پزشکی مانند PCOD باشد شانس باردار شدن می تواند پایین باشد، صحیح است. در اکثر موارد چنانچه عادت ماهیانه یتان به مدت یک یا دو ماه دچار تاخیر شود، جایی برای نگرانی وجود ندارد.

ایا پریود نامنظم خطرناک است

چگونه عادت ماهیانه ی نامنظم را در خانه درمان کرده و از آن پیشگیری کنیم؟

به هنگام بررسی چگونگی درمان عادات ماهیانه ی نامنظم پس از ازدواج در خانه، توجه به این نکته مهم است که چند معیار وجود دارد که در هنگام دانستن دلیل عادت ماهیانه ی نامنظم می توانید آنها را انتخاب کنید. ضروری است که پیش از شروع هر درمانی به دنبال توصیه ی پزشکی باشید. مراحل ذکر شده در زیر بی خطر می باشند و ممکن است در درمان عادات ماهیانه ی به تاخیر افتاده به شما کمک کنند.

  • خوردن غذای متعادل به طور منظم
  • پرهیز از الکل
  • پرهیز از مواد مخدر
  • اجتناب از سیگار
  • خوابیدن به مدت 8-6 ساعت به طور متوالی
  • انجام یوگا
  • ورزش کردن به طور منظم
  • مصرف ویتامین ها
  • مصرف داروهای لازم چنانچه PCOD دلیل آن است.شنا در دریا در دوران پریودی

درمان پریود نامنظم دختر

  1. کنترل استرس
  2. حفظ وزن سالم
  3. مصرف کمتر غذاهای چرب
  4. انجام تمرینات با شدت متوسط
  5. مصرف کمتر قند و کربوهیدرات

همچنین دختران نوجوان خود را به رعایت سبک زندگی سالم ترغیب کرده و اهمیت عادت های خوب را برای آنها توضیح دهید.

حتی اگر دختر شما قاعدگی نامنظمی داشته باشد، برخی علائم و نشانه های زودرس به آنها کمک می کند که زمان تقریبی قاعدگی خود را تشخیص دهند. بنابراین از آنها بخواهید که به تغییرات بدنی خود مانند کمر درد، آکنه، سردرد، نفخ شکم، نوسانات خلقی و غیره توجه کنند تا از این طریق بفهمند که به چرخه قاعدگی نزدیک می شوند.

این کار باعث می شود دختران نوجوان بتوانند فعالیت های روزمره خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

یافتن فعالیت هایی که به شما کمک می کند تا استرس را حذف کرده یا کاهش دهید.

شنا در دریا در دوران پریودی

بیشتر افراد زمانی که در دوران قاعدگی خود به سر می برند دوست دارند بدانند می توانند شنا کنند یا نه.  با شنا کردن گرفتگی های شدید شکمی، عفونت یا مشکلات دیگری برایتان ایجاد می شود؟ احتمالا خیر.  اگر در باقی روزهای زندگیتان از شنا کردن لذت می برید دلیلی ندارد که به خاطر پریود بودن آن را متوقف کنید.  این جمله را که خواندید مربوط به یکی از تبلیغات شرکت های تولید کننده تامپون بود. اما زندگی تبلیغ نیست.  در ادامه همراه ما باشید تا به سوالاتی که در ذهن دارید پاسخ دهیم و شما را از نگرانی خارج کنیم.

اگر از تامپون یا کاپ های قاعدگی استفاده می کنید خونریزی و وارد شدن آن به اب در حال شنا کردن غیر محتمل خواهد بود.

حتی اگر دوره قاعدگی تان به هنگام شنا کردن شروع شود و مقداری از خون به آب وارد گردد  با آب رقیق می شود و مشکل چندانی ایجاد نمی گردد. استخرهای شنا در برگیرنده مقادیر اندکی از  مایعات بدن همچون ادرار و عرق افراد هستند اما معمولا با کلر ضد عفونی می شوند تا از توسعه بیماری ها جلوگیری شود. به عبارت دیگر با شنا کردن در دوران قاعدگی ، سلامت هیچ کس را به خطر نمی اندازید.

فشار آب می تواند به طور موقت خونریزی شما را در حال شنا کردن کاهش دهد اما اگر بخندید، سرفه کنید یا عطسه کنید این فشار می تواند مقداری از خون را به خارج از بدن هدایت کند و آن را وارد آب نماید. خوشبختانه همین مقدار خون قابل مشاهده نخواهد بود. وقتی از آب خارج می شوید دوران قاعدگی تان به طور معمول ادامه می یابد و شما می توانید از تامپون یا کاپ به هنگام شنا کردن استفاده کنید. استفاده از پد یا نوار بهداشتی گزینه خوبی نیست چون  آب را جذب می کند و اثرش را از دست می دهد. کاپ های قاعدگی می توانند 12 ساعت دوام بیاورند و به همین خاطر جایگزین خوبی برای تامپون ها هستند اما قبل از کاربرد کاپ های قاعدگی با پزشک تان مشورت کنید.

اگر در دوره پریودم شنا کنم عفونت می گیرم؟

معمولا مبتلا شدن به بیماری های واژینال به هنگام شنا کردن زیاد محتمل نیست. عفونت های پوستی و بیماری های شکمی به خاطر شنا در آب های آلوده بیشتر محتمل است.  قبل از هر چیزی از سالم بودن آبی که می خواهید در آن شنا کنید مطمئن شوید. آب های کلردار می توانند به واژن شما اسیب بزنند ، آن را تحریک کنند و خطر توسعه عفونت های مخمری یا واژینور باکتریال را به همراه داشته باشند. بعد از شنا کردن دوش بگیرید تا در معرض کلر قرار نداشته باشید. از نشستن با مایوی خیس خودداری کنید. اگر متوجه خارش، سوزش یا ترشحات غیر عادی بعد از شنا کردن شدید با یک پزشک مشورت نمایید.

باید به هنگام شنا کردن از تامپون استفاده کنم؟

اگر تامپون استفاده نمی کنید یا نمی توانید از آن استفاده نمایید، گزینه های دیگری هم پیش رویتان قرار دارد.  اگر جریان خونریزیتان اندک است می توانید از مایوهای جاذب استفاده کنید یا مایوی تیره بپوشید تا لکه های خون دیده نشود. مایوهای جاذب و ضد آب  می توانند خونریزی دوران قاعدگی را در صورت کم بودن بپوشانند و پنهان نمایند.بعد از شنا و قبل از شنا هم می توانید از پد استفاده کنید.

ایا شنا کردن گرفتگی های شکمی مرا بدتر می کند؟

تمرینات ورزشی با شدت اندک همچون شنا کردن می تواند به تسکین دردهای قاعدگی کمک کند. در طول  این تمرینات بدن شما اندورفین ازاد می کند که همانند مسکن طبیعی عمل می نماید و باعث بهبود شرایط تان می شود. تحقیقات انجام شده هم نشان می دهد تمرینات ورزشی منظم  می تواند در پیشگیری از سندرم دردهای قبل از قاعدگی موثر باشد.  البته باید به قدرت و سرعت تان قبل و بعد از دوره قاعدگی توجه کنید. اگر فکر می کنید سطح انرژیتان اندک است چند روزی استراحت کنید و از مسکن بهره ببرید. شما می توانید در طول این دوره فعالیت های فکری انجام دهید.

استخر رفتن در پریودی نی نی سایت

می توانم دوره پریودم را به بعد از شنا کردن موکول کنم؟شنا در دریا در دوران پریودی

اگر از قرص  ضد بارداری هورمونی استفاده می کنید ممکن است بعد از شروع کردن بسته بعدی قرص دوره قاعدگی تان به تاخیر بیفند. برخی از قرص های ضد بارداری هورمونی به گونه ای طراحی شده اند که هر سه ماه یکبار باعث بروز این دوره ها می شوند. اگر عاشق شنا کردن هستید و دوست ندارید از تامپون استفاده کنید می توانید از پزشک بخواهید این قرص ها را برایتان تجویز کند.

همه متوجه قاعدگی من خواهند شد؟ لباسم لکه دار خواهد شد؟شنا در دریا در دوران پریودی

قاعدگی یک فرآیند طبیعی است. اگر درباره لکه شدن لباس هایتان نگران هستید، می توانید از مایوی سیاه رنگ استفاده کنید یا لایه دیگری زیر آن بپوشید.  از دوست تان بخواهید در صورت بروز مشکل به شما هشدار دهد. زیاد خودتان را نگران نکنید. اگر می خواهید شنا کنید اجازه ندهید دوره قاعدگی مانعی برای اینکار باشد.

آیا می توانم عفونت را از شنا در دوران من بگیرم؟

بعید است که شما عفونت واژن را از شنا کردن بگیرید.شایع ترین شکایات شنا در آب های آلوده اغلب شامل عفونت های پوستی و بیماری های معده (اگر آب را فرو برد).  در بعضی موارد، کلر در استخرهای شنا می تواند باعث ورم و واژن شود ، که می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت مخمر یا واژینوز باکتریایی (BV) قرار دهد . اگر این اتفاق می افتد، نگران نباشید، بلافاصله پس از شنا کردن در استخر های کلر، دوش بگیرید و در لباس شنا خیس نمانید. اگر متوجه سوزش، خارش یا ترشح غیرعادی می شوید پس از شنا عاقلانه است که آن را توسط مامای خود بررسی کنید.

می توانم شنا کنم که گرفتگی عضلاتم بدتر می شود؟شنا در دریا در دوران پریودی

ورزش شدید (مانند شنا، به عنوان مثال) می توانددر کاهش درد های قاعدگی کمک کند ، زیرا بدن شما هنگامی که ورزش می کند، اندورفین ها را آزاد می کند و به عنوان مواد آرایشی طبیعی عمل می کند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که تمرینات جسمانی منظم حتی ممکن است در جلوگیری از سندرم پیش از قاعدگی (PMS) موثر باشد.شنا در دریا در دوران پریودی

آیا باید تا زمانی که پریود شده ام ورزش یا شنا را متوقف کنم؟

اگر راحت هستید، می توانید هر کاری را که به طور معمول در دوره پریود انجام می دهید، انجام دهید. هنگام قاعدگی می توانید انتخاب کنید که از تامپون در هنگام شنا استفاده کنید. بسیاری از نوجوانان و ورزشکاران از قرص های هورمونی برای پریود شدن استفاده می کنند.

شما نمی توانید در حین شنا با پریود خود پد بپوشید. پد غرقاب می شود و آن را بزرگ و سنگین می کند. سپس یا داخل استخر می افتد (خجالت آور)، زمانی که از استخر بیرون می آیید (همچنین شرم آور) می افتد یا لباس شنای شما را سنگین می کند و باعث می شود لباس شنا یا ته بیکینی شما پایین بیاید (باز هم شرم آور). حتی ممکن است از هم بپاشد و تکه هایی از پد در استخر شناور بماند.

اگر می خواهید خودتان ببینید اگر یک پد در استخر بپوشید چه اتفاقی می افتد، یک پد تمیز و بدون استفاده تهیه کنید و آن را در یک لیوان آب فرو کنید. بگذارید بیست ثانیه بماند، سپس آن را بیرون بیاورید. متوجه خواهید شد که چرا پوشیدن پد در استخر ایده خوبی نیست.

مایو مخصوص پریود

پوشیدن مایو دو تکه آسان‌تر است، اگر معمولاً یک پد می‌پوشید و باید درست قبل از رفتن به استخر یک تامپون را وارد کنید. همچنین پس از پایان شنا کردن تامپون خود را آسان‌تر می‌کند و تامپون جدید را می‌پوشید یا لباس زیر و پد را عوض می‌کنید.

بهتر است از حمام های سفید یا رنگ روشن دوری کنید، زیرا مهم نیست از کدام روش استفاده می کنید، ممکن است مقدار کمی نشتی وجود داشته باشد.

اگر جریان شدیدی دارید و با استفاده از تامپون یا فنجان قاعدگی احساس راحتی نمی کنید، فعالیت های زیادی در کنار استخر وجود دارد که می توانید انجام دهید.شنا در دریا در دوران پریودی

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.