علائم درمان سریع انفولانزا جدید (1402)

علائم درمان سریع انفولانزا جدید : همه چیز شما باید در مورد آنفولانزا بدانید

علائم درمان سریع انفولانزا جدید

سرماخوردگی و آنفولانزا ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد. هر دو بیماری تنفسی هستند و می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند. اما ویروس های مختلف باعث ایجاد این دو بیماری می شوند. علائم شما به شما کمک می کند تفاوت بین آنها را بیان کنید.

سرماخوردگی و آنفولانزا علائم متداول دارند. افراد مبتلا به هر دو بیماری اغلب تجربه می کنند:علائم درمان سریع انفولانزا جدید

  • آبریزش یا بینی چرکی
  • عطسه
  • درد بدن
  • خستگی عمومی

به عنوان یک قاعده ، علائم آنفولانزا شدیدتر از علائم سرماخوردگی است.

علائم درمان سریع انفولانزا جدید

تفاوت بارز دیگر این دو در مورد جدی بودن آنها است. سرماخوردگی به ندرت باعث ایجاد شرایط یا مشکلات سلامتی دیگر می شود. اما آنفولانزا می تواند منجر به عفونت های سینوسی و گوش ، ذات الریه و سپسیس شود .

برای تعیین اینکه علائم شما از سرماخوردگی است یا از آنفولانزا ، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما آزمایشاتی را انجام می دهد که می تواند در تعیین علائم بیماری مؤثر باشد.

اگر پزشک سرماخوردگی شما را تشخیص دهد ، فقط باید علائم خود را درمان کنید تا زمانی که ویروس مسیر خود را طی نکرده باشد. این درمان ها می تواند شامل استفاده از داروهای بدون نسخه  ، آبرسانی و استراحت زیادی باشد.

مصرف زودهنگام داروی آنفولانزا در چرخه ویروس ممکن است به کاهش شدت بیماری کمک کند و مدت بیمار بودن را کوتاه کند. استراحت و هیدراتاسیون نیز برای مبتلایان به آنفولانزا مفید است. تقریباً مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا فقط به زمان نیاز دارد تا بتواند از طریق بدن خود کار کند.

علائم شایع انفولانزا جدید

در اینجا برخی از علائم شایع آنفولانزا آورده شده است.علائم درمان سریع انفولانزا جدید

  • تب

آنفولانزا تقریباً همیشه باعث افزایش دمای بدن شما می شود . این نیز به عنوان تب شناخته می شود. بیشتر تب های مربوط به آنفولانزا از تب کم درجه در حدود 100 درجه فارنهایت (37.8 درجه سانتیگراد) تا 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) است.

اگرچه نگران کننده است ، تبعات بالاتر از بزرگسالان برای کودکان خردسال معمول نیست. اگر گمان می کنید فرزند شما به آنفولانزا مبتلا شده است ، به پزشک خود مراجعه کنید.

ممکن است هنگامی که درجه حرارت بالا دارید ، احساس تب کنید. علائم این بیماری با وجود درجه حرارت زیاد بدن ، لرز ، عرق یا سرماخوردگی است. بیشتر تب ها کمتر از یک هفته طول می کشد ، معمولاً حدود سه تا چهار روز.

  • سرفه کردن

سرفه خشک و مداوم با آنفولانزا شایع است. سرفه ممکن است بدتر شود ، ناراحت کننده و دردناک شود. همچنین ممکن است در این مدت تنگی نفس یا ناراحتی در قفسه سینه را تجربه کنید. بسیاری از سرفه های مرتبط با آنفولانزا می توانند حدود دو هفته ادامه داشته باشند.

  • دردهای عضلانی

این دردهای عضلانی مربوط به آنفولانزا بیشتر در گردن ، پشت ، بازوها و پاها وجود دارد. آنها غالباً شدید هستند و حرکت را حتی هنگام انجام کارهای اصلی دشوار می کند.

  • سردرد

اولین علامت شما در مورد آنفولانزا ممکن است سردرد شدید باشد. بعضی اوقات علائم چشم از جمله حساسیت به نور و صدا همراه با سردرد شما است.

  • خستگی

احساس خستگی یک علامت نه چندان واضح آنفولانزا است. احساس ناخوشایند به طور کلی می تواند نشانه بسیاری از شرایط باشد. این احساس خستگی و خستگی ممکن است سریع به وجود بیاید و غلبه بر آنها دشوار باشد.

درمان سریع آنفولانزا

آنفلوانزا یک ویروس جدی است که هر ساله منجر به بسیاری از بیماری ها می شود. لازم نیست که جوان باشید یا سیستم ایمنی بدن را به خطر بیاندازید تا از عفونت به شدت بیمار شوید. افراد سالم می توانند از آنفولانزا مریض شوند و آن را در بین دوستان و خانواده گسترش دهند.

در برخی موارد ، آنفولانزا حتی می تواند کشنده باشد. مرگ و میر ناشی از آنفولانزا بیشتر در افراد 65 سال و بالاتر دیده می شود اما در کودکان و بزرگسالان مشاهده می شود.

درمان خانگی آنفولانزا و سرماخوردگی

بهترین و کارآمدترین روش برای جلوگیری از آنفولانزا و جلوگیری از شیوع آن ، واکسیناسیون است.

واکسن آنفولانزا به صورت یک شات تزریقی در دسترس است. هرچه افراد نسبت به آنفولانزا واکسینه شوند ، شیوع آنفلوآنزا کمتر خواهد بود.

واکسیناسیون همچنین می تواند به کوتاه شدن مدت زمان بیمار بودن شما کمک کند و می تواند علائم را کاهش دهد.علائم درمان سریع انفولانزا جدید

واکسن انفولانزلا جدید

پس از دریافت واکسن ، بدن شما تولید آنتی بادی را علیه آن سویه های ویروس شروع می کند. این آنتی بادی ها محافظت در برابر ویروس می کنند. اگر در مرحله بعد با ویروس آنفولانزا تماس پیدا کنید ، می توانید از عفونت جلوگیری کنید.

در صورت تماس با سویه متفاوت ویروس ممکن است بیمار شوید. اما علائم آن شدیدتر خواهد بود زیرا واکسیناسیون داشتید.

چه کسانی میتوانند واکسن آنفولانزا را بگیرد؟

پزشکان توصیه می کنند همه افراد بالای شش ماه واکسن آنفولانزا را دریافت کنند. این امر به ویژه در مورد افراد در رده های پرخطر صحیح است ، مانند:

  • کودکان زیر 5 سال (به ویژه کودکان زیر 2 سال)
  • بزرگسالانی که حداقل 65 سال سن دارند
  • زنانی که بعد از زایمان باردار هستند یا حداکثر دو هفته است
  • افرادی که شرایط پزشکی مزمن دارند و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند

اکثر پزشکان همچنین توصیه می کنند که همه افراد تا پایان ماه اکتبر واکسن آنفولانزا خود را دریافت کنند. بدین طریق بدن قبل از شروع فصل آنفولانزا به دنده ها ، آنتی بادی های مناسب را توسعه می دهد. حدود دو هفته طول می کشد تا آنتی بادی ها در مقابل آنفولانزا پس از واکسیناسیون ایجاد شوند.

علائم درمان سریع انفولانزا جدید

طول درمان  بیماری انفولانزا

بیشتر افراد حدود یک هفته از آنفولانزا بهبود می یابند. اما ممکن است چند روز دیگر طول بکشد تا شما به حالت عادی خود بازگردید. چند روز پس از فروکش کردن علائم آنفلوانزا ، خسته کننده نیست.

مهم است که از مدرسه یا محل کار خود در خانه بمانید تا حداقل 24 ساعت گذشته باشد.علائم درمان سریع انفولانزا جدید

. درک این نکته ضروری است که واکسن آنفولانزا نمی تواند باعث ایجاد آنفولانزا شود. شما نمی خواهید بیمار شوید زیرا واکسن دریافت کرده اید. واکسن های آنفولانزا حاوی ویروس آنفولانزای مرده هستند. این گونه ها به اندازه کافی قوی نیستند که می توانند یک بیماری ایجاد کنند.

با این وجود ، ممکن است عوارض جانبی ناشی از آنفولانزا را تجربه کنید. این عوارض جانبی غالباً خفیف هستند و تنها مدت زمان کمی دارند. عوارض جانبی یک ضربان از علائم احتمالی عفونت آنفولانزا بعدا بیشتر است.

شایع ترین عوارض جانبی آنفولانزا شامل موارد زیر است:
  • درد در محل تزریق ضربات آنفولانزا
  • تب درجه پایین در روزهای بلافاصله پس از تزریق
  • درد ملایم و سفتی

هرگونه عارضه جانبی که رخ می دهد اغلب فقط یک یا دو روز طول می کشد. بسیاری از افراد عوارض جانبی را تجربه نمی کنند.

در موارد نادر ، برخی از افراد ممکن است واکسینه واکنشی آلرژیک جدی داشته باشند. اگر قبلاً نسبت به هرگونه واکسن یا دارو واکنش آلرژیک داشته اید ، با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر موارد آنفولانزا به اندازه کافی خفیف است که شما می توانید خود را در خانه بدون داروهای تجویز شده درمان کنید.

مهم است که وقتی در اولین بار علائم آنفلوانزا را مشاهده می کنید ، در خانه بمانید و از تماس با افراد دیگر خودداری کنید.علائم درمان سریع انفولانزا جدید

شما هم چنین باید:علائم درمان سریع انفولانزا جدید

  • به مقدار زیاد مایعات بنوشید. این شامل آب ، سوپ و نوشیدنی هایی با طعم کم شکر است.
  • علائمی مانند سردرد و تب را با داروهای OTC درمان کنید.
  • برای جلوگیری از انتشار ویروس به سایر سطوح یا سایر افراد خانه خود ، دستان خود را بشویید.
  • سرفه ها و عطسه های خود را با بافت بپوشانید. بلافاصله آن بافت ها را دور بیندازید.

اگر علائم بدتر شد ، با پزشک خود تماس بگیرید. آنها ممکن است داروی ضد ویروسی تجویز کنند. هرچه زودتر این دارو را مصرف کنید ، مؤثرتر است. باید از 48 ساعت بعد از شروع علائم ، درمان را شروع کنید.

اگر در معرض خطر عوارض ناشی از آنفولانزا هستید به محض بروز علائم با پزشک خود تماس بگیرید . این گروه های پرخطر شامل موارد زیر است:

نوشته های مرتبط
  • افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف
  • زنانی که بعد از زایمان باردار هستند یا حداکثر دو هفته است
  • افرادی که حداقل 65 سال سن دارند
  • کودکان زیر 5 سال (به ویژه ، افراد زیر 2 سال)
  • افرادی که در مراکز مراقبت مزمن یا خانه های سالمندان زندگی می کنند
  • افرادی که دارای بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی یا ریوی هستند

پزشک ممکن است بلافاصله آزمایش ویروس آنفولانزا را انجام دهد. همچنین ممکن است آنها برای جلوگیری از عوارض دارویی ضد ویروسی تجویز کنند.

درمان انفولانزا جدید

در صورت ابتلا به آنفولانزا این روش های درمانی را در نظر داشته باشید:

  • مسکن هامسکن هایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن اغلب به منظور کاهش علائم توصیه می شوند. این موارد شامل درد و درد عضلانی ، سردرد و تب است.

هشدار

  • کودکان و نوجوانان هرگز نباید آسپرین را برای بیماری مصرف کنند. این به دلیل خطر یک بیماری نادر اما کشنده به نام سندرم ریه است .
  • سرکوب کننده ها این نوع داروها می تواند به تسکین گرفتگی بینی و فشار در سینوس ها و گوش های شما کمک کند. هر نوع داروی ضد احتقان می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، بنابراین حتما برچسب ها را بخوانید تا موردی را که برای شما مناسب است پیدا کنید.
  • سرکوب کننده های سرفهسرفه یک علامت شایع آنفولانزا است و برخی از داروها می توانند به تسکین آن کمک کنند. اگر نمی خواهید دارو بخورید ، بعضی از قطره های سرفه از عسل و لیمو برای رفع گلو درد و سرفه استفاده می کنند.

مراقب باشید که داروها را مخلوط نکنید. استفاده از داروهای غیر ضروری می تواند عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کند. بهتر است از داروهایی استفاده کنید که درمورد علائم غالب شما باشد.

در ضمن استراحت زیادی داشته باشید. بدن شما به سختی در برابر ویروس آنفولانزا می جنگد ، بنابراین باید زمان کمبود آن را به او بدهید. در مریض تماس بگیرید ، در خانه بمانید و بهتر شوید. با تب بر سر کار یا مدرسه نروید.

همچنین باید مایعات زیادی بنوشید. آب ، آب میوه ، نوشیدنی های ورزشی و سوپ می تواند به شما در ماندن آبرسان کمک کند. مایعات گرم مانند سوپ و چای مزایای دیگری در تسکین درد ناشی از گلودرد است.

تب مربوط به آنفولانزا در بزرگسالان ظاهر می شود و می تواند شدید باشد. برای بسیاری از بزرگسالان ، تب شدید ناگهانی اولین علامت عفونت آنفولانزا است.

بزرگسالان به ندرت تب می کنند ، مگر اینکه به یک عفونت جدی مبتلا شوند. ویروس آنفولانزا باعث دمای ناگهانی بالا می شود که بیشتر از 100 درجه فارنهایت (37.8 درجه سانتیگراد) است.

سایر عفونت های ویروسی ، مانند سرماخوردگی ، ممکن است باعث تب های درجه پایین شود.

فراتر از این ، کودکان و بزرگسالان بسیاری از علائم مشابه را دارند. برخی افراد ممکن است بیش از یک فرد دیگر علائم یک یا چند علائم را تجربه کنند. عفونت آنفلوانزا هر فرد متفاوت خواهد بود.

دوره انکوباسیون معمولی برای آنفولانزا یک تا چهار روز است. جوجه کشی به دوره ای مربوط می شود که ویروس در بدن شما در حال توسعه است. در این مدت ، شما ممکن است هیچ علامتی از ویروس نشان ندادید. این بدان معنا نیست که شما مسری نیستید. بسیاری از افراد یک روز قبل از بروز علائم قادر به انتشار ویروس به دیگران هستند.

میلیون ها قطره ریز ، که هنگام عطسه ، سرفه یا صحبت کردن تولید می شوند ، ویروس آنفولانزا را گسترش می دهند. این قطرات از طریق بینی ، دهان یا چشم شما وارد بدن شما می شوند. همچنین می توانید با لمس کردن سطحی که ویروس روی آن قرار دارد و سپس لمس بینی ، دهان یا چشم های خود ، آنفولانزا را انتخاب کنید.

10 درمان  خانگی سریع  سرماخوردگی و آنفولانزا

سرماخوردگی خود را در خانه درمان کنید:چه بخوریم؟

مریض بودن ، حتی وقتی در رختخواب هستید ، سرگرم کننده نیست. ترکیب درد بدن ، تب ، لرز و گرفتگی بینی می تواند به اندازه کافی باشد که هر کسی را بدبخت کند.

داروهای خانگی زیادی وجود دارد که می تواند علائم شما را کاهش دهد و شما را به حالت عادی برگرداند. اگر بعد از گذشت چند هفته هنوز بیمار هستید ، با پزشک خود ملاقات کنید. اگر در تنفس مشکل دارید ،

  • سوپ مرغ

سوپ مرغ ممکن است درمان خوبی نداشته باشد ، اما وقتی بیمار هستید ، انتخاب بسیار خوبی است. تحقیقات نشان می دهد که لذت بردن از یک کاسه سوپ مرغ با سبزیجات ، تهیه شده از ابتدا یا گرم شدن آن از یک قوطی ، می تواند حرکت نوتروفیل ها را در بدن شما کند کند. نوتروفیل ها نوع متفاوتی از گلبول های سفید خون هستند. آنها به محافظت از بدن شما در برابر عفونت کمک می کنند. وقتی آرام حرکت می کنند ، در مناطقی از بدن شما که نیاز به بیشترین بهبودی دارند ، متمرکز تر می شوند.

  • زنجبیل

فواید سلامتی ریشه زنجبیل قرن ها مورد بررسی قرار گرفته است ، اما اکنون اثبات علمی در مورد خواص درمانی آن وجود دارد. چند برش از ریشه زنجبیل خام در آب جوش ممکن است به تسکین سرفه یا گلودرد کمک کند . تحقیقات نشان می دهد که همچنین می تواند احساس تهوع را از بین ببرد که غالباً آنفولانزا را همراهی می کنند.

علائم درمان سریع انفولانزا جدید

  • عسل

عسل انواع خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد. نوشیدن عسل در چای با لیمو می تواند درد گلو را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد که عسل نیز مهار کننده سرفه مؤثر است. در یک مطالعه ، محققان دریافتند که دادن 10 گرم عسل به کودکان هنگام خواب ، شدت علائم سرفه آنها را کاهش می دهد. طبق گفته ها كودكان با صدای بیشتری می خوابند كه به كاهش علائم سرما نیز كمك می كند.

شما هرگز نباید به کودک کوچکتر از 1 سال عسل بدهید زیرا اغلب حاوی اسپورهای بوتولینوم است. در حالی که آنها معمولاً برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان بی ضرر هستند ، سیستم ایمنی نوزادان قادر به مقابله با آنها نیست

  • سیر

حاوی آلیسین مرکب است که ممکن است خاصیت ضد میکروبی داشته باشد. افزودن مکمل سیر به رژیم غذایی شما ممکن است شدت علائم سرماخوردگی را کاهش دهد. طبق برخی تحقیقات ، ممکن است در وهله اول به شما کمک کند از ابتلا به بیماری خودداری کنید.

  • اکیناسه

. ترکیبات فعال آن شامل فلاونوئیدها ، مواد شیمیایی است که اثرات درمانی زیادی روی بدن دارند. به عنوان مثال ، فلاونوئیدها می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و التهاب را کاهش دهند .

مصرف اکیناسه ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی را بیش از 50 درصد کاهش دهد. همچنین ممکن است طول سرماخوردگی را کاهش دهد. اگر فرد بالغ سالم هستید ، 1 تا 2 گرم ریشه اکیناسه یا گیاه آن را به عنوان یک چای ، سه بار در روز ، بیش از یک هفته مصرف کنید.

  • ویتامین سی

ویتامین C نقش مهمی در بدن شما دارد و فواید سلامتی زیادی دارد. در کنار لیموترش ، پرتقال ، گریپ فروت ، سبزیجات برگ ، و سایر میوه ها و سبزیجات ، لیمو منبع خوبی برای ویتامین C است. اضافه کردن آب لیمو تازه به چای داغ با عسل ممکن است در هنگام بیمار شدن از خلط سرخ شود. نوشیدن لیموناد گرم یا سرد نیز ممکن است کمک کند.

در حالی که ممکن است این نوشیدنی ها سرماخوردگی شما را کاملاً پاک نکند ، اما می تواند به شما در دریافت ویتامین C مورد نیاز سیستم ایمنی بدن کمک کند. دریافت مقدار کافی ویتامین Cمی توانید منبع قابل اعتماد را تسکین دهید.

علائم درمان سریع انفولانزا جدید

  • پروبیوتیک

پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمرهایی “دوستانه” هستند که در بدن ، برخی غذاها و مکمل ها وجود دارد. آنها می توانند به سالم ماندن روده و سیستم ایمنی بدن ، وتحقیقات نشان می دهد منبع معتبر پروبیوتیک ها ممکن است احتمال ابتلا به شما در اثر عفونت تنفسی فوقانی را کاهش دهند.

برای یک منبع خوشمزه و مغذی از باکتری های مفید ، ماست پروبیوتیک را در رژیم غذایی خود بگنجانید. علاوه بر فواید بالقوه آن برای سیستم ایمنی بدن ، ماست نوعی میان وعده سالم است که مقدار زیادی پروتئین و کلسیم را فراهم می کند . به دنبال محصولاتی باشید که باکتریهای زنده را روی برچسب قرار دهند.

  • آب نمک

غرق شدن با آب نمک ممکن است به جلوگیری از منبع قابل اعتماد کمک کندعفونتهای تنفسی فوقانی. همچنین ممکن است شدت علائم سرماخوردگی را کاهش دهد. به عنوان مثال ، ممکن است درد گلو و احتقان بینی را کاهش دهد.

غرغره کردن با آب نمک باعث کاهش و از بین رفتن مخاط می شود که حاوی باکتری و حساسیت است. برای امتحان کردن این روش درمانی در خانه ، 1 قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب کامل حل کنید. آن را دور دهان و گلو خود بپیچانید. سپس آن را تف کنید.

  • مالش بخار

شاید بوی آن را دوست نداشته باشید ، اما به نظر می رسد برخی از پمادهای موضعی قدیمی مانند مالش بخار باعث کاهش علائم سرماخوردگی در کودکان بزرگتر از 2 سال می شوند. فقط یک یا دو برنامه قبل از خواب می تواند به معابر هوای آزاد برای مقابله با احتقان ، کاهش سرفه و بهبود خواب کمک کند. مالش بخار در بین برخی پزشکان که والدین را ترغیب می کنند به دلیل عوارض جانبی ناخواسته ، از دادن داروهای بدون نسخه به کودکان کوچک خودداری کنند ، در حال کشش است.

  • حمام گرم

گاهی اوقات می توانید با دادن یک حمام اسفنجی گرم ، تب کودک را کاهش دهید. حمام گرم همچنین می تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را در بزرگسالان کاهش دهد. افزودن نمک Epsom و جوش شیرین به آب می تواند درد بدن را کاهش دهد. اضافه کردن چند قطره روغن ضروری مانند درخت چای ، درخت عرعر ، رزماری ، آویشن ، پرتقال ، اسطوخودوس یا اکالیپتوس نیز ممکن است خاصیت تسکین دهنده داشته باشد.

بیشتر بدانید

روش های بسیاری وجود دارد که افراد علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را با داروهای خانگی درمان می کنند. برخی از این راه حلها ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما افراد و اجتماعاتی وجود دارند که به دلیل اثر بخشی آنها قسم می خورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عجیب ترین گزینه های خارج از کشور ، عجیب ترین عجیب ترین روش های سرماخوردگی را از سراسر جهان مشاهده کنید.

بهترین آنتی بیوتیک برای آنفولانزا

  • استراحت زیاد
  • نوشیدن مایعات فراوان ، از جمله آب میوه و آب
  • مصرف استامینوفن یا سایر مسکن های بدون نسخه برای کاهش تب (افرادی که بیماری های زمینه ای دارند باید از پزشک خود بپرسند که کدام دارو برای آنها بی خطرتر است)
  • پرهیز از سیگار کشیدن یا بودن در کنار افرادی که سیگار می کشند
  • اجتناب از نوشیدن الکل در زمان بیماری

برخی از راه های اضافی برای کاهش علائم آنفولانزا عبارتند از :

  • حمام گرم با نمک اپسوم یا جوش شیرین برای تسکین دردها
  • استفاده از دستگاه مرطوب کننده برای افزودن رطوبت به هوا
  • استفاده از مالش بخار روی قفسه سینه ، برای بزرگسالان
  • با استفاده از غرغره آب شور
  • سعی کنید مکمل هایی مانند ویتامین C ، پروبیوتیک ها یا اکیناسه را امتحان کنید

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا این است که هر سال واکسن آنفولانزا را تزریق کنید. ویروس های آنفولانزا به طور مداوم تکامل می یابند و دو بار در سال WHO توصیه هایی برای به روز رسانی ترکیبات واکسن ارائه می دهد. 

WHO واکسیناسیون سالانه را برای گروه های پرخطر از جمله کارکنان مراقبت های بهداشتی توصیه می کند. افراد باید به طور ایده آل درست قبل از شروع فصل آنفولانزا واکسینه شوند تا بهترین پوشش را داشته باشند .

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.