قرص برای قاعدگی نامنظم (8)

برای تنظیم قاعدگی چه بخوریم

قرص برای قاعدگی نامنظم:

برای اکثر زنان، چرخه قاعدگی شما چیزی است که به صورت ماهانه و بدون فکر زیاد اتفاق می افتد. با این حال، در کلینیک طب عملکردی از راه دور ، من اغلب زنان را می بینم که با پریودهای نامنظم دست و پنجه نرم می کنند، نمی دانند چرا چرخه منظمی ندارند و با عوارض جانبی مقابله می کنند.

در واقع، پریودهای نامنظم می‌تواند ناخوشایند، دردناک باشد، به ناباروری کمک کند، و اغلب نشانه‌ای از یک مشکل اساسی سلامتی است که در زیر سطح ظاهر می‌شود. به جای کنار گذاشتن این مشکل بسیار رایج سلامت زنان، هدف من در طب عملکردی این است که به علت اصلی قاعدگی‌های نامنظمتان برسم تا بتوانید کنترل سلامتی خود را دوباره به دست بگیرید.

پس بیایید ابتدا نگاهی به شکل یک چرخه قاعدگی سالم بیندازیم تا بتوانیم بفهمیم که چگونه عادت ماهانه خود را سریع‌تر شروع کنیم و در نهایت هورمون‌های خود را در طول چرخه قاعدگی به حالت اولیه برگردانیم.

 

دوره های قاعدگی درهر زن متفاوت است. بعضی ها مثل عقربه های ساعت اتفاق می افتند. دیگران ضربه خورده یا از دست می دهند و غیرقابل پیش بینی هستند. به طور متوسط، یک زن هر 24 تا 38 روز پریود می شود. یک دوره معمولاً 2 تا 8 روز طول می کشد. آیا پریود شما نامنظم است . و اگر چنین است، آیا نیاز به درمان دارد؟

قرص برای قاعدگی نامنظم 

قرص برای قاعدگی نامنظم

 

قاعدگی نامنظم در اوایل بلوغ معمولی است و به طور کلی آزاردهنده نیست. زنان باید با فاصله زمانی بیش از دو ماه نگران باشند، زیرا ممکن است نشان دهنده عدم تعادل هورمونی و مشکلات تخمک گذاری باشد. چرخه هورمونی مرسوم یک زن منوط به تعادل

ظریف بین هورمون های مختلف است. چندین محرک بالقوه می توانند عدم تعادل هورمونی را تحریک کنند که منجر به قاعدگی نامنظم می شود. اگر زنی نتواند تخمک گذاری کند، تخمدان های او سیگنالی برای تولید هورمونی به نام پروژسترون دریافت نمی کنند .

پروژسترون در تنظیم پوشش داخلی رحم به نام آندومتر ضروری است که در طول قاعدگی دور ریخته می شود. بدون پروژسترون، آندومتر به طور مداوم رشد می کند تا زمانی که شروع به تجزیه کند و به عنوان یک ماده بسیار سنگین دفع شود.خونریزی رحم .

همچنین ممکن است اندومتر به طور جزئی و متناوب ریزش کند و خونریزی نامنظم یا طولانی شود.

به طور معمول، قاعدگی یک زن (که پریود نیز نامیده می شود) تقریباً هر 28 روز اتفاق می افتد – یا چیزی بین 21 تا 35 روز. معمولا بین چهار تا هفت روز طول می کشد. برای اکثر زنان، جریان قاعدگی آنها در طول قاعدگی در نوسان است، اما این الگوی اغلب از ماه به ماه یکسان است.

با این حال، بسیاری از زنان دوره های نامنظم را تجربه می کنند که می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. برای مثال، قاعدگی نامنظم ممکن است به معنای داشتن پریود بیشتر از هر 21 روز یا داشتن قاعدگی کمتر از هر 35 روز باشد – که هر دو خارج از محدوده طبیعی برای چرخه قاعدگی هستند .

یک پریود نامنظم ممکن است به معنای از دست دادن چندین دوره پشت سر هم یا از دست دادن پریود به طور نامحدود باشد. زنانی که پریودهای نامنظم دارند نیز گاهی اوقات نوسانات شدید یا غیرقابل پیش بینی در جریان خود را تجربه می کنند.

در اینجا جدول زمانی وجود دارد که یک چرخه قاعدگی سالم باید چگونه باشد:

قرص برای قاعدگی نامنظم

روزهای 1-5: قاعدگی

این زمانی است که شما خونریزی می کنید و پوشش داخلی رحمتان می ریزد.

روز 6-14: فاز فولیکولی

سطح استروژن شروع به افزایش می کند تا برای تخمک گذاری آماده شود و تخمک شما آزاد شود.

روز چهاردهم: تخمک گذاری

در این مرحله، شما در نیمه راه چرخه خود هستید. سطح استروژن به اوج خود می رسد و تخمک شما آزاد می شود.

روزهای 15-28: فاز لوتئال

این زمان درست بعد از تخمک گذاری و قبل از قاعدگی بعدی است که بدن شما برای بارداری احتمالی آماده می شود

به طور معمول، یک چرخه قاعدگی سالم باید بین 21 تا 35 روز طول بکشد.

دلایلی که باعث می شود پریود شما به تاخیر بیفتد

قاعدگی های نامنظم – که در آن سیکل قاعدگی شما کوتاه تر یا بیشتر از 21 تا 35 روز معمولی طول می کشد – در واقع در بین زنان بسیار رایج است. در واقع، بین 14 تا 25 درصد از زنان دوره های قاعدگی نامنظم دارند که می تواند به روش های مختلف ظاهر شود: 

آمنوره: زمانی اتفاق می‌افتد که خانمی حداقل 3 ماه بدون بارداری پریود نمی‌شود.

الیگومنوره: این زمانی است که پریودها به ندرت اتفاق می‌افتد، اغلب با فاصله بیش از 35 روز.

خونریزی طولانی مدت قاعدگی: خونریزی معمولاً 7-5 روز طول می کشد، اما در این حالت خونریزی بیش از 8 روز در هر قاعدگی طول می کشد.

در نهایت، دوره‌های نامنظم و طولانی‌تر از دوره‌های طبیعی اغلب به یکی از موارد زیر بازمی‌گردند:

  1. فشار
  2. نوسانات وزن (وزن بدن خیلی زیاد یا کم)
  3. مشکلات تیروئید
  4. مشکلات مزمن خود ایمنی
  5. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
  6. عدم تعادل هورمونی
  7. بارداری
  8. یائسگی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر هر یک از این مشکلات سلامتی برای شما تشخیص داده شد، یا مشکوک هستید که ممکن است با یکی از این مشکلات دست و پنجه نرم کنید، مهم است که از یک متخصص پزشکی قابل اعتماد کمک بگیرید. در طب عملکردی، هدف ما این است که از طریق درمان این مشکلات بهداشتی زمینه‌ای با رژیم غذایی، درمان‌های طبیعی و سایر تغییرات در شیوه زندگی، به علت اصلی این که چرا شما پریودهای نامنظم را تجربه می‌کنید، بپردازیم.

قرص برای قاعدگی نامنظم

ممکن است پریودهای نامنظم داشته باشید اگر:

  • زمان بین هر دوره شروع به تغییر می کند.
  • شما در طول دوره ای خون کمتر یا بیشتر از حد معمول از دست می دهید.
  • تعداد روزهایی که پریود شما طول می کشد بسیار متفاوت است.

علت پریودی نامنظم در دختران

 

پرداختن به این تغییرات قاعدگی زودهنگام می تواند از بدتر شدن آنها جلوگیری کند، بنابراین می توانید به آرامی در جریان ماهانه خود حرکت کنید.

زیاده روی در مصرف الکل

آیا الکل می تواند بر پریود شما تأثیر بگذارد؟ به نظر می رسد، شب های مکرر نشاط آور می تواند اثرات ماندگارتری نسبت به یک رشته خماری های قاتل داشته باشد. طبق گفته موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم ، نوشیدن مزمن (عامل مهم در اینجا) می تواند باعث پریودهای نامنظم شود. با این حال، یک مطالعه سه هفته‌ای نشان داد که تعداد قابل‌توجهی از زنانی که به‌عنوان «مصرف‌های اجتماعی» طبقه‌بندی می‌شوند، که حدود سه نوشیدنی در روز مصرف می‌کنند، با سیکل‌های قاعدگی غیرطبیعی نیز مواجه هستند .

دلیل اینکه این یکی از دلایل پریودهای نامنظم است: الکل ممکن است به طور موقت سطح استروژن و تستوسترون را افزایش دهد، که ممکن است نوسانات طبیعی هورمونی لازم برای تخمک گذاری را مختل کند. در نتیجه، ممکن است قاعدگی شما نامنظم شود یا حتی ممکن است آنها را نادیده بگیرید.

محققان مطمئن نیستند که چقدر الکل لازم است تا چرخه شما را مختل کند – مقدار آن احتمالاً از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما رعایت دستورالعمل یک نوشیدنی یا کمتر در روز بهترین راه برای جلوگیری از تداخل پینوت با پریود شما است. (و اگر بطری قرمز شما قبل از اتمام آن بد بو می شود، یکی از این روش ها را امتحان کنید تا از وینوی باقی مانده استفاده کنید .)

یک عامل استرس زا جدی

شنیده اید که استرس می تواند چرخه شما را به هم بریزد، اما اگرچه آنها دقیقاً برای شما خوب نیستند، دردسرهای روزانه (می دانید: رفت و آمد، ضرب الاجل ها، سخنرانی ها) بعید است یکی از دلایل پریودهای نامنظم باشد. دکتر لارا توره می‌گوید: «اغلب برای ایجاد یک دوره غیرطبیعی، یک رویداد استرس‌زا و فوق‌العاده لازم است. فکر کنید: مرگ یکی از اعضای خانواده، از دست دادن شغل، طلاق، یا بیماری.

ممکن است یک توضیح تکاملی در پشت این پدیده وجود داشته باشد: زمانی که شما بر زنده ماندن تمرکز می کنید (خواه تهدید یک ببر دندان یا پرداخت وام مسکن شما باشد)، بدن و مغز شما هورمون های مورد نیاز برای تخمک گذاری بدن را خاموش می کند تا از تخمک گذاری جلوگیری شود. دکتر لارا-توره می گوید تولید مثل در محیطی تهدیدآمیز.

ورزش بیش از حد

آن را در اتاق وزن خنک کنید: ساعت ها ورزش کردن در روز ممکن است در واقع علت پریودهای نامنظم شما باشد. بدن شما ورزش بیش از حد را به عنوان یک عامل استرس زای شدید درک می کند و ممکن است کیبوش را در سمفونی هورمونی ماهانه ای که به

تولید آن عادت دارد قرار دهد. مری جین مینکین، MD ، پروفسور زنان و زایمان در دانشکده پزشکی ییل می‌گوید: «شما برای تخمک‌گذاری به مقدار مشخصی چربی بدن نیاز دارید، بنابراین اگر چربی بدنتان خیلی کم شود، ممکن است تخمک گذاری متوقف شود» .

ممکن است متوجه شوید که اصلاً پریود نمی‌شوید یا چند بار در سال با یک برنامه غیرقابل پیش‌بینی پریود می‌شوید. (اگر این شما را متقاعد نمی کند که هر چند وقت یکبار دویدن روزانه 12 مایلی خود را کنار بگذارید، این دلایل متقاعد خواهند شد.)

افزایش یا کاهش وزن

افزایش سریع وزن، مانند اضافه کردن 50 پوند وزن در طی چند ماه، می‌تواند هورمون‌های شما را از بین ببرد و آن را به یکی از دلایل پریودهای نامنظم تبدیل کند. دکتر مینکین می گوید: “با افزایش وزن، تخمدان های شما شروع به تولید تستوسترون اضافی می

کنند. این می تواند از تخمک گذاری جلوگیری کند، بنابراین ممکن است سیکل های بسیار طولانی داشته باشید یا به طور کلی پریود خود را رد کنید.”

قاعدگی یک تجربه سالم از زندگی یک زن است و باید به طور معمول هر 28 روز یک بار به مدت 3-4 روز بدون انعقاد اتفاق بیفتد و از دست دادن خون باید حدود یک چهارم فنجان باشد. برای یک زن، چرخه قاعدگی یک شاخص با فضیلت برای سلامت کلی او است.

برخی از زنان پریودهای نامنظم می‌شوند که در فواصل طولانی‌تر ظاهر می‌شوند، یک اختلاف غیرقابل پیش‌بینی در طول دوره و چرخه طبیعی بیست و هشت روزه وجود ندارد. برخی از زنان مشکلات بسیار ناچیز با چرخه قاعدگی دارند، در حالی که برخی دیگر

شکنجه ماهانه را تجربه می کنند.

خیلی چیزها می توانند باعث پریودهای نامنظم شوند . تغییرات در سطح هورمونهای استروژن و پروژسترون در بدن می تواند الگوی طبیعی پریود شما را مختل کند. به همین دلیل است که دختران جوانی که در دوران بلوغ هستند و زنانی که به یائسگی نزدیک

می‌شوند معمولاً دوره‌های قاعدگی نامنظم دارند .

قرص برای قاعدگی نامنظم

سایر علل شایع پریودهای نامنظم عبارتند از:

  • داشتن دستگاه داخل رحمی ( IUD )
  • تغییر قرص های ضد بارداری یا استفاده از برخی داروها
  • ورزش بیش از حد
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک ( PCOS )
  • بارداری یا شیردهی
  • فشار
  • تیروئید پرکار ( پرکاری تیروئید ) یا تیروئید کم کار ( کم کاری تیروئید )
  • ضخیم شدن یا پولیپ روی دیواره رحم
  • فیبروئید رحم

یک علت کمتر شایع، اسکار شدید ( چسبندگی ) پوشش داخلی رحم است، وضعیتی که پزشکان آن را سندرم آشرمن می نامند.

خطرات قاعدگی نامنظم

پریودهای نامنظم اغلب با بسیاری از علائم دیگر رخ می دهد. عوارض جانبی پریودهای نامنظم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی شدید
  • خونریزی خفیف
  • درد یا گرفتگی شدید
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • خونریزی یا لکه بینی بین قاعدگی
  • خونریزی یا لکه بینی بعد از رابطه جنسی

اگر پریودهای نامنظم یا هر یک از عوارض جانبی آن را تجربه کردید، مهم است که به پزشک خود مراجعه کنید.

پیگیری دقیق قاعدگی بخش مهمی از شناخت علائم و نشانه های پریودهای نامنظم است. بسیاری از زنان تعداد روزهایی که معمولاً دوره قاعدگی آنها طول می کشد یا آخرین قاعدگی آنها در چه زمانی بوده را از دست می دهند – که باعث می شود به راحتی علائم واضح پریود نامنظم را از دست بدهند.

علائم پریودهای نامنظم

 

هنگام ردیابی چرخه قاعدگی، حتماً به جزئیات زیر توجه داشته باشید:

زمانی که پریود شما شروع می شود و به پایان می رسد

پیگیری زمان شروع و پایان قاعدگی شما در هر ماه می تواند بینش ارزشمندی در مورد چرخه قاعدگی به شما بدهد. شما می توانید طول دوره قاعدگی خود را ردیابی کنید، آیا طول دوره قاعدگی شما ثابت است یا خیر، و اینکه آیا هیچ دوره ای را از دست داده اید یا خیر.

مقدار جریان خون قاعدگی

مهم است که میزان خونریزی را در طول قاعدگی خود در طول روز و در طول هفته یادداشت کنید. یک دوره معمولی بیشتر ماه ها از همان الگوی جریان پیروی می کند. نوسانات عمده در جریان از روز به روز یا در طول روز می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای باشد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که آیا پریود شما بیش از حد سنگین یا سبک است. پریودهای شدید یا سبک اغلب با علائم دیگر رخ می دهد.

وجود لخته خون

به لخته هایی که در طول قاعدگی خود دفع می کنید توجه کنید. اندازه و ظاهر آنها را یادداشت کنید تا بتوانید آنها را با پزشک خود در میان بگذارید.

لکه بینی

لکه بینی یکی از علائم رایج پریودهای نامنظم است. لکه بینی مقدار کمی خونریزی است که بین قاعدگی اتفاق می افتد. ممکن است شبیه یک دوره معمولی به نظر برسد، اما لکه بینی معمولا فقط چند قطره یا جریان خفیف خون است.

گرفتگی یا درد

هر گونه گرفتگی یا دردی را که در طول یا نزدیک پریود تجربه می کنید، یادداشت کنید. هنگام ملاقات با پزشک خود، گزارش ناراحتی فیزیکی منبع مهمی است.

پریود نامنظم و نازایی

سردرد یا علائم دیگر

پریودهای نامنظم اغلب با علائم ناراحت کننده دیگری مانند سردرد همراه است . پیگیری علائم خاص ممکن است به پزشک کمک کند تا علل زمینه ای را تعیین کند.

هر گونه تغییر شدید در چرخه قاعدگی شما

همانطور که دوره های خود را پیگیری می کنید، تغییرات شدید را یادداشت کنید. در صورت بروز هرگونه تغییر ناگهانی در پریود با پزشک خود مشورت کنید.

به همین ترتیب، کاهش شدید وزن، به ویژه در نتیجه یک اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا پرخوری عصبی، هورمون‌های شما را به هم می‌ریزد و حتی می‌تواند قاعدگی شما را به طور کامل متوقف کند.

عفونت ها

آیا عفونت می تواند پریود شما را به تاخیر بیندازد؟ در حالی که عفونت در سطح هورمونی چرخه شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد، می تواند باعث خونریزی شود و باعث شود فکر کنید که پریودتان بیشتر از حد طبیعی است. دکتر لارا توره می‌گوید: عفونت‌های

باکتریایی، بیماری‌های التهابی لگن و عفونت‌های مقاربتی می‌توانند باعث التهاب و خونریزی داخل رحم شوند. او ادامه می دهد: “شما همچنان عادت ماهانه خود را خواهید داشت، اما ممکن است در این بین به دلیل عفونت خونریزی کنید.” بله

حتی ممکن است گرفتگی را تجربه کنید زیرا رحم خونریزی را به عنوان یک عامل تحریک کننده درک می کند. اگر خونریزی تصادفی به نظر می‌رسد و علائم دیگری از عفونت مانند ادرار دردناک، درد یا حساسیت در شکم، درد یا خارش واژن، ترشح غیرمعمول، تب یا

استفراغ را تجربه می‌کنید، به متخصص زنان مراجعه کنید.

داروهای ضد افسردگی یا سایر داروهای تجویزی

یکی از علل شایع پریودهای نامنظم، داروهای ضد افسردگی و سایر داروها می تواند چرخه شما را مختل کند و باعث شود پریودها را رها کنید یا به دفعات بیشتر دچار آن شوید. دکتر مینکین می‌گوید: «بسیاری از این داروها هورمون هیپوفیز به نام پرولاکتین را

افزایش می‌دهند که می‌تواند سایر هورمون‌های بدن را که چرخه شما را تنظیم می‌کنند، تغییر دهد. (صبر کنید، آیا آنتی بیوتیک ها می توانند کنترل بارداری شما را کم اثر کنند؟ )

شب های آخر شما در دفتر می تواند چرخه شما را تغییر دهد. در مطالعه‌ای بر روی 119000 زن ، محققان دریافتند کسانی که عصرها و شب‌ها کار می‌کنند، 33 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات قاعدگی، مانند دوره‌های نامنظم و نوسانات طولانی مدت هستند.

به علاوه، هر چه برنامه کاری شما نوسان بیشتری داشته باشد، بیشتر احتمال دارد که دوره های مشکل ساز را تجربه کنید. یک مطالعه نشان داد که زنانی که در شیفت های چرخشی کار می کردند، 23 درصد بیشتر احتمال داشت که چرخه های بسیار کوتاه

(کمتر از 21 روز) یا بسیار طولانی (40 روز یا بیشتر) نسبت به کسانی که از برنامه مشخص تری پیروی می کردند (حتی اگر شب ها کار می کردند) داشته باشند. مجله اپیدمیولوژی گزارش می دهد . یک توضیح برای این علت پریودهای نامنظم این است که نوبت

کاری ریتم شبانه روزی بدن شما را مختل می کند ، که عملکردهای بیولوژیکی مختلفی از جمله چرخه قاعدگی شما را کنترل می کند.

اختلال تیروئید

بی نظمی در چرخه شما – به ویژه آمنوره ، اصطلاحاتی که برای چند ماه متوقف می شود – می تواند نشانه مشکل تیروئید شما باشد. به گفته دفتر سلامت زنان، هم تولید بیش از حد یا کم بهره وری غده تیروئید به شدت با مشکلات قاعدگی مرتبط است، زیرا

تیروئید به تنظیم تولید هورمون در بدن کمک می کند . اگر علامت قرمز یک پریود از دست رفته را می بینید یا اگر سابقه خانوادگی بیماری تیروئید دارید که می تواند دلیل پریودهای نامنظم باشد، با پزشک خود مشورت کنید. (در اینجا چیزی است که باید در مورد

بیماری گریوز بدانید ، اختلالی که منجر به پرکاری تیروئید می شود.)

تشخیص پریودهای نامنظم

 

برای تشخیص پریودهای نامنظم و تعیین علت اصلی آن، پزشک از شما در مورد آخرین پریود و علائمی که تجربه می کنید سؤال می کند. پس از بررسی تاریخچه پزشکی و هر گونه سابقه ای که از چرخه قاعدگی خود نگه داشته اید، پزشک ممکن است آزمایش های بیشتری را برای تعیین دقیق علت انجام دهد.

این آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

استراحت کنید و استرس را کاهش دهید.

از انجام تمرینات بدنی طاقت فرسا خودداری کنید.

هر گونه اختلال خوردن را از بین ببرید .

یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید.

مصرف نمک و کافئین خود را کاهش دهید.

از این رو، از یک راه طبیعی برای داشتن رحم سالم، بهبود زندگی سالم و کاهش تغییراتی که در طول سال های قاعدگی شما رخ می دهد، قدردانی کنید.

علت پریودی نامنظم بعد از چهل سالگی

 

دو پد قاعدگی در کنار هم قرار گرفته اند: یکی تمیز و دست نخورده است، در حالی که دیگری با براق قرمز روشن پوشیده شده است.

می دانید که کنترل بارداری، بارداری و برخی شرایط سلامتی می توانند چرخه ماهانه شما را تغییر دهند. اما آیا الکل می تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد – و در مورد سیگار کشیدن چطور؟ این و دلایل کمتر مورد انتظار قاعدگی های نامنظم نیز می توانند مقصر باشند.

تعجب می کنید که چرا پریود شما نامنظم است؟

دلایل دوره های نامنظم: یک تقویم با یک تاریخ دایره ای به رنگ قرمز، که احتمالاً تاریخ دوره مورد انتظار را مشخص می کند.قرص برای قاعدگی نامنظم

اگر پریود شما تغییر کند – سنگین‌تر، سبک‌تر، طولانی‌تر یا کمتر شود – متوجه می‌شوید؟ امیدواریم پاسخ مثبت باشد: توجه به بی نظمی در چرخه شما سرنخی از سلامت کلی شما می دهد. در حالی که برخی از مسائل، مانند استرس، ممکن است به طور

موقت بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد و خود به خود برطرف شود، برخی دیگر ممکن است در واقع مشکلات جدی سلامتی باشند که باید به آنها رسیدگی شود.

چندین دلیل بالقوه برای پریودهای نامنظم وجود دارد. این شامل: قرص برای قاعدگی نامنظم

عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونی یکی از عوامل شایع پریودهای نامنظم است. هورمون ها به تنظیم سیستم تولید مثل شما کمک می کنند. مقدار زیاد یا کمبود برخی از هورمون ها می تواند چرخه قاعدگی شما را مختل کند و همچنین باعث خونریزی شدید و سایر علائم شود.

فیبروئید رحم

فیبروم ها رشد خوش خیم سلول های ماهیچه ای هستند که در داخل رحم ایجاد می شوند. در حالی که فیبروم ها غیرسرطانی هستند، می توانند بر اندازه و شکل رحم و دهانه رحم تأثیر بگذارند. بسته به اینکه در کجا رشد می کنند، تعداد آنها و چقدر بزرگ شده اند، فیبروم ها می توانند تأثیر قابل توجهی بر منظم بودن چرخه قاعدگی شما داشته باشند. قرص برای قاعدگی نامنظم

اندومتریوز

اندومتریوز شرایطی است که در آن سلول های رحم در خارج از دیواره های رحم رشد می کنند. اندومتریوز می تواند باعث درد و ناراحتی قابل توجهی شود و بر قوام دوره شما تأثیر بگذارد.

فشار

تحقیقات نشان می دهد که استرس و سایر عوامل خطر – مانند سطح فعالیت بدنی، وزن و سن شما – می توانند تأثیر زیادی بر دوره شما داشته باشند.

قاعدگی نامنظم نقش اساسی در باروری دارد. به طور کلی بی‌نظمی در پریودی به سه شکل بروز می‌کند:قرص برای قاعدگی نامنظم

  • آمنوره: عدم قاعدگی
  • اولیگومنوره: دوره‌های قاعدگی با فاصله طولانی
  • دوره‌های طولانی و با خون زیاد

اگر علت پریود نامنظم دختر سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و فیبروم رحم باشد، می‌تواند باعث ناباروری شود. عدم تخمک‌گذاری و یا تخمک‌گذاری کم باعث بی‌نظمی در قاعدگی می‌شود. از آنجایی که پریودی بدن زنان را برای بارداری آماده می‌کند، پس بی‌نظمی در آن هم می‌تواند باعث نازایی شود.

قرص برای قاعدگی نامنظم

ایا پریود نامنظم خطرناک است؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک ( PCOS ) و کم کاری تیروئید دو علت شایع پریودهای نامنظم در زنان هستند. به طور کلی هدف از درمان بازگرداندن تعادل هورمون ها در بدن است.قرص برای قاعدگی نامنظم

اگر به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید، پزشک ممکن است قرص های ضد بارداری یا سایر هورمون ها را برای شروع قاعدگی توصیه کند. اگر کم کاری تیروئید ( تیروئید کم کار ) دارید، ممکن است نیاز به مصرف هورمون های تیروئید داشته باشید .

افراد می‌توانند دوره‌ها را در دفترچه خاطرات، تقویم یا با برنامه ردیابی دوره‌ها ردیابی کنند . با علامت زدن اولین روز پریود شروع کنید و به علامت زدن روزهایی که خونریزی رخ می دهد ادامه دهید. در عرض چند ماه، فرد می تواند تشخیص دهد که آیا پریودهایش منظم است یا خیر.

برخی از افراد همچنین علائم، میزان خفیف یا سنگین بودن خونریزی و هر عاملی را که ممکن است بر آن تأثیر بگذارد، یادداشت می‌کنند. نشان دادن این سابقه به پزشک در هنگام صحبت با پزشک در مورد پریودهای نامنظم می تواند مفید باشد.

افراد باید با پزشک صحبت کنند اگر: قرص برای قاعدگی نامنظم

  • برای چندین ماه پریود نشوید و باردار نباشید
  • به طور ناگهانی پریودهای نامنظم ایجاد می شود، زمانی که این دوره ها معمولاً منظم هستند
  • سیکل کوتاه‌تر از 24 روز یا بیشتر از 38 روز باشد
  • چرخه ای دارند که طول آن به طور چشمگیری متفاوت است
  • خونریزی بین قاعدگی یا بعد از رابطه جنسی
  • خونریزی بعد از یائسگی را تجربه کنید
  • علائم دیگری مانند ترشحات غیر معمول واژن یا تب را تجربه کنید

این روش‌های درمانی می‌توانند پریودهای شما را منظم کنند. برای منظم شدن پریودهای‌تان همچنین بکوشید یک سبک زندگی سالم داشته باشید. اگر شما به طور مداوم پریود نامنظم دارید، با یک متخصص زنان برای درمان مناسب مشورت کنید، به خصوص اگر

بالای ۴۰ سال سن دارید.قرص برای قاعدگی نامنظم

– توجه: قبل از این که هر یک از درمان‌های گیاهی قید شده در این نوشتار را شروع کنید حتما با یک پزشک مشورت کنید.قرص برای قاعدگی نامنظم

سیگار کشیدن

آیا سیگار کشیدن می تواند پریود شما را نامنظم کند؟ به گفته محققان دانشگاه ماساچوست در آمهرست، برای شروع، افرادی که در دوره قاعدگی سیگار می کشند، PMS بسیار بدتری را نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند تجربه می کنند . خطر ابتلا به

سندرم پیش از قاعدگی هر چه بیشتر سیگار بکشید و جوان‌تر در زمانی که برای اولین بار شروع به پف کردن کردید، افزایش می‌یابد. به علاوه، افرادی که سیگار می کشند، دوره های قاعدگی کوتاه تر و نامنظمتری نسبت به افراد غیر سیگاری دارند.

 

خبر خوب: در واقع می توانید از چرخه قاعدگی خود برای کمک به ترک سیگار استفاده کنید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که کاهش استروژن از روزهای 14 تا 28 چرخه شما (پس از تخمک گذاری و قبل از رسیدن قاعدگی) می تواند به کاهش علائم ترک کمک

کند تا بتوانید از طریق ترک سیگار به قدرت برسید.

PCOS

آیا دوره های طولانی، غیرقابل پیش بینی یا MIA دارید؟ سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) ممکن است مقصر باشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع ترین علت ناباروری در افراد مبتلا به واژن است، زیرا این یک عدم تعادل هورمونی است که در آن بدن

سطوح بالایی از آندروژن دارد که مانع از تخمک گذاری می شود. دکتر مینکین می‌گوید: «وقتی تخمک‌گذاری نمی‌کنید، پروژسترون ترشح نمی‌کنید که باعث می‌شود پریود شوید.

قرص برای قاعدگی نامنظم

نکته اینجاست: حتی اگر قبلاً دوره های منظمی داشته اید، ممکن است به دلایل ناشناخته به طور خود به خود به PCOS مبتلا شوید. علاوه بر اینکه یکی از دلایل پریودهای نامنظم است، سایر علائم PCOS شامل آکنه، رشد بیش از حد مو و افزایش وزن است. در

حالی که قرص های ضد بارداری می توانند به تنظیم چرخه شما کمک کنند، PCOS با سایر بیماری های جدی مانند چاقی، دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و غیره مرتبط است. اگر فکر می کنید ممکن است PCOS داشته باشید، علائم خود را با پزشک خود در میان بگذارید .

مقادیر بالای هورمون های خاص

این هورمونی نیست که بیشتر در مورد آن صحبت می شود ، اما پرولاکتین نقش کلیدی در سلامت افراد مبتلا به واژن دارد. این هورمون باعث رشد سینه ها در دوران بلوغ می شود، تولید شیر مادر را پس از زایمان تحریک می کند و به کنترل چرخه قاعدگی کمک

می کند. اما پرولاکتین بیش از حد در خون، وضعیتی که به عنوان هیپرپرولاکتینمی شناخته می شود، می تواند یکی از دلایل پریودهای نامنظم باشد. به گفته انجمن غدد درون ریز، علائم دیگر شامل خشکی واژن و تولید شیر مادر در زمانی که باردار یا شیرده نیستید است .

قرص برای قاعدگی نامنظم

اگرچه رشد یا تومور در غده هیپوفیز مغز (که پرولاکتین تولید می کند) شایع ترین علت این بیماری است، برخی از داروهای تجویزی نیز می توانند سطح هورمون شما را افزایش دهند، از جمله فشار خون بالا، افسردگی، سوزش سر دل، حالت تهوع و داروهای ضد

درد، به گفته انجمن . مثل همیشه، در مورد علائم غیرعادی که با آنها سر و کار دارید و داروهایی که مصرف می کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

دیابت کنترل نشده

به گفته دفتر سلامت زنان ، دیابت نوع 1 و 2 کنترل نشده علاوه بر اینکه سطح قند خون شما را از بین می برد، می تواند باعث قاعدگی نامنظم شود . دیابت کنترل نشده در افراد مبتلا به واژن می تواند سن شروع بلوغ را به تاخیر بیاندازد و باعث یائسگی زودرس

شود . خوشبختانه، کنترل بهتر قند خون و پیشگیری از عوارض اضافی دیابت می تواند بی نظمی های پریود را بهبود بخشد.

قرص برای قاعدگی نامنظم

برای تنظیم قاعدگی چه بخوریم

 

زنجبیل. زنجبیل برای سلامتی شما بسیار مفید است. …

پاپایای نارس با افزودن پاپایای نارس به رژیم غذایی خود می توانید دوره های قاعدگی خود را تنظیم کنید! قرص برای قاعدگی نامنظم

دارچین. طعم دارچین را دوست دارید؟ …

آلوئه ورا. …

زردچوبه. …

آناناس. …

تغذیه ناسالم برابر با دوره های پریود است.

بنابراین، شما باید در فواصل زمانی منظم غذا بخورید و مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل پر از سبزیجات سبز، برگ‌دار، میوه‌های تازه، آجیل و غلات کامل مصرف می‌کنید. این قانون را دنبال کنید و طی چند ماه شاهد بازگشت چرخه خود به مسیر خود خواهید بود.

بایدها

نوشته های مرتبط

– به طور منظم ورزش کنید.

– استرس خود را با تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب مانند یوگا یا مدیتیشن (مراقبه) از بین ببرید.

– مولتی ویتامین مصرف کنید.

– وزن مناسب بدن‌تان را حفظ کنید.

– یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید.

– آب سبزیجات مصرف کنید.

– ذرت، چغندر، کاهو، مارچوبه و تخمه‌ی کدو تنبل را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.قرص برای قاعدگی نامنظم

نبایدها

– از ورزش کردن بیش از اندازه پرهیز کنید.

– از سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر پرهیز کنید.

– از سفر کردن بیش از اندازه اجتناب کنید.

– قرص‌های ضد بارداری را بیش از حد مصرف نکنید.

– کربوهیدرات‌ها را بیش از اندازه مصرف نکنید.

– از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و الکلی خودداری کنید.

قرص برای قاعدگی نامنظم

درمان گیاهی قاعدگی نامنظم

احتمالاً برای دوره های نامنظم نیازی به درمان ندارید، مگر اینکه آنها شما را آزار دهند یا اگر برای شرایط دیگری که بر چرخه قاعدگی شما تأثیر می گذارد به درمان نیاز دارید .قرص برای قاعدگی نامنظم

 ویتامین C

ویتامین C برای تولید استروژن مفید است. استروژن مسئول ساخت پوشش دیواره رحم و تنظیم قاعدگی است. مصرف ویتامین C یکی از مؤثرترین راه‌های درمان قاعدگی نامنظم است.

سرکه سیب

سرکه سیب در کاهش انسولین و سطح قند خون مؤثر است. سرکه سیب یکی از درمان‌های خانگی برای قاعدگی نامنظم است.

زعفران

زعفران می‌تواند مشکلات قاعدگی را به صورت مؤثر و طبیعی درمان کند. قرص برای قاعدگی نامنظم

جعفری

آب جعفری یکی از مؤثرترین درمان‌های خانگی برای قاعدگی نامنظم است. جعفری دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی است؛ بنابراین بسیاری از مسائل و مشکلات سلامتی را درمان می‌کند.قرص برای قاعدگی نامنظم

آب هویج

آب هویج سرشار از آهن است. جای تعجب نیست که آب هویج یکی از ساده‌ترین درمان‌های خانگی برای قاعدگی نامنظم است. هویج خام در تقویت عملکرد هورمون‌ها مفید است. قرص برای قاعدگی نامنظم

زردچوبه

زردچوبه یک گیاه گرمابخش است. زردچوبه می‌تواند چرخه قاعدگی را منظم کند و هورمون‌ها را متعادل کند.زردچوبه لطف خواص قاعده آوری خود می‌تواند جریان قاعدگی را تنظیم کند

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین و مؤثرترین درمان‌های خانگی برای قاعدگی نامنظم است زیرا می‌تواند هورمون‌ها را تنظیم کند. قرص برای قاعدگی نامنظم

زنجبیل

زنجبیل می‌تواند چرخه قاعدگی را منظم کند و درد قاعدگی را کاهش دهد. زنجبیل با تسریع قاعدگی، به درمان قاعدگی به تأخیر افتاده و کم کمک می‌کند. 

۱. زنجبیل

زنجبیل تا حد زیادی به تنظیم دوره‌ی ماهانه در زنان کمک می‌کند. این ریشه‌ی خوراکی جریان قاعدگی را بهبود می‌دهد و همچنین درد غیر قابل تحمل زنان را در زمان قاعدگی تسکین می‌دهد. فقط ۲/۱ قاشق چایخوری ریشه‌ی زنجبیل تازه را در یک فنجان آب به

مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس برای بهبود طعم و مزه‌اش کمی شکر یا عسل به آن اضافه کنید. این مخلوط را صاف کنید و آن را سه بار در روز بعد از هر وعده غذا به مدت حدودا یک ماه بنوشید.قرص برای قاعدگی نامنظم

۲. زردچوبه

خواص گرم‌کنندگی پودر زردچوبه عدم تعادل هورمونی را بهبود می‌دهد و چرخه‌ی قاعدگی را تنظیم می‌کند. خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم آن نیز دل درد را کاهش می‌دهد. ۴/۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه بردارید و آن را به شیر ولرم اضافه کنید. این ترکیب را هر روز بنوشید، تا زمانی که بهبودی بیابید.

۳. تخم گشنیز

دو فنجان آب بردارید و یک قاشق چایخوری تخم گشنیز به آن اضافه کنید. آنها را بجوشانید تا زمانی که مقدار آب به نصف کاهش بیابد. ترکیب را صاف کنید و آن را سه بار در روز و به مدت چند روز قبل از شروع پریودتان بنوشید. این درمان را به مدت یک یا دو ماه

دنبال کنید. به جای استفاده از تخم گشنیز، می‌توانید به صورت روزانه آب گشنیز نیز بنوشید.

۴. آب هویج

هویج منبع خوبی از آهن است و عملکرد مناسب هورمون‌ها را تنظیم می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی باید یک لیوان آب هویج به طور منظم به مدت سه ماه بنوشید تا پریود نامنظم در نهایت نرمال شوند.

خواص آب هویج, درمان خانگی آب مروارید

۵. رازیانه

رازیانه یک داروی قاعدگی‌آور موثر است. این گیاه جریان قاعدگی را افزایش می‌دهد. جدای از این، خواص ضد اسپاسم آن دل درد همراه با سندرم پیش ازقاعدگی را بهبود می‌بخشد. دو قاشق غذاخوری تخم رازیانه بردارید و اجازه بدهید در یک لیوان آب به مدت یک

شب خیس بخورند. صبح ترکیب را صاف کنید و آن را بنوشید. برای رسیدن به نتایج مورد نظر این کار را روزی یک بار و به مدت یک ماه انجام بدهید.

نامنظمی پریود تا چند روز طبیعی است

 

روش دیگر این است که یک قاشق چایخوری تخم رازیانه را بکوبید و آن را تبدیل به پودر کنید. سپس پودر را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه بدهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد. در نهایت ترکیب را صاف کنید و آن را بنوشید.

۶. دانه‌های کنجد و شکر زرد

زمانی که پای رفع مشکل پریود نامنظم به میان بیاید، دانه‌ی کنجد و شکر زرد تاثیری خارق‌العاده دارند. یک مشت دانه‌ی کنجد بردارید و آنها را بو بدهید. سپس، آنها را همراه با یک قاشق چایخوری شکر زرد به شکل پودر دربیاورید. دو هفته قبل از این‌که پریودتان

آغاز شود، هر روز با معده خالی یک قاشق چایخوری از این پودر را مصرف کنید. این درمان را به مدت چند ماه دنبال کنید.

– روش دیگر این است که خیلی ساده قبل از آن‌که دوره قاعدگی آغاز شود، یک قطعه شکر زرد بخورید.قرص برای قاعدگی نامنظم

– توجه: از این درمان در طول زمانی که پریود هستید، استفاده نکنید.

۷. دارچین

اثر گرم‌کنندگی پودر دارچین گرفتگی‌های قاعدگی را کاهش می‌دهد، و هیدروکسی کالکون موجود در آن نیز به تنظیم میزان انسولین کمک می‌کند. نصف قاشق چایخوری پودر دارچین بردارید و آن را به یک لیوان شیر اضافه کنید. این ترکیب را به صورت روزانه به مدت چند هفته بنوشید.

– علاوه بر این، شما می‌توانید چای دارچین نیز بنوشید، پودر دارچین را روی نان تست‌تان بپاشید، یا مرتبا چوب دارچین بجوید.قرص برای قاعدگی نامنظم

. رازیانه

رازیانه یک داروی قاعدگی‌آور موثر است. این گیاه جریان قاعدگی را افزایش می‌دهد. جدای از این، خواص ضد اسپاسم آن دل درد همراه با سندرم پیش ازقاعدگی را بهبود می‌بخشد. دو قاشق غذاخوری تخم رازیانه بردارید و اجازه بدهید در یک لیوان آب به مدت یک

شب خیس بخورند. صبح ترکیب را صاف کنید و آن را بنوشید. برای رسیدن به نتایج مورد نظر این کار را روزی یک بار و به مدت یک ماه انجام بدهید.

روش دیگر این است که یک قاشق چایخوری تخم رازیانه را بکوبید و آن را تبدیل به پودر کنید. سپس پودر را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه بدهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد. در نهایت ترکیب را صاف کنید و آن را بنوشید.

۶. دانه‌های کنجد و شکر زرد

زمانی که پای رفع مشکل پریود نامنظم به میان بیاید، دانه‌ی کنجد و شکر زرد تاثیری خارق‌العاده دارند. یک مشت دانه‌ی کنجد بردارید و آنها را بو بدهید. سپس، آنها را همراه با یک قاشق چایخوری شکر زرد به شکل پودر دربیاورید. دو هفته قبل از این‌که پریودتان

آغاز شود، هر روز با معده خالی یک قاشق چایخوری از این پودر را مصرف کنید. این درمان را به مدت چند ماه دنبال کنید.

– روش دیگر این است که خیلی ساده قبل از آن‌که دوره قاعدگی آغاز شود، یک قطعه شکر زرد بخورید.

– توجه: از این درمان در طول زمانی که پریود هستید، استفاده نکنید.

چه زمانی قاعدگی نامنظم خطرناک می شود

۷. دارچین

اثر گرم‌کنندگی پودر دارچین گرفتگی‌های قاعدگی را کاهش می‌دهد، و هیدروکسی کالکون موجود در آن نیز به تنظیم میزان انسولین کمک می‌کند. نصف قاشق چایخوری پودر دارچین بردارید و آن را به یک لیوان شیر اضافه کنید. این ترکیب را به صورت روزانه به مدت چند هفته بنوشید.

– علاوه بر این، شما می‌توانید چای دارچین نیز بنوشید، پودر دارچین را روی نان تست‌تان بپاشید، یا مرتبا چوب دارچین بجوید.

. انگور

برای جلوگیری از پریود نامنظم آب انگور را به صورت روزانه بخورید. همچنین می‌توانید انگور خام را در رژیم غذایی روزانه‌تان به مقدار متوسط بگنجانید. مصرف بیش از حد انگور ممکن است باعث شل شدن حرکات شود.

۹. جعفری

آب جعفری به عنوان یکی از موثرترین داروهای خانگی برای مشکلات مربوط به قاعدگی در نظر گرفته می‌شود. جعفری را خرد کنید و آنها را همراه با کمی آب داخل مخلوط‌کن بریزید تا آب جعفری تهیه کنید. این نوشیدنی یک جایگزین عالی برای دارو است.

۱۰. انجیر

۵ عدد انجیر بردارید و آنها را در یک فنجان آب بجوشانید. سپس آن را صاف کنید و نوشیدنی حاصل را به صورت روزانه مصرف کنید. این نوشیدنی چرخه قاعدگی شما را منظم خواهد کرد.

۱۱. زعفران

۱ قاشق چایخوری زعفران را در یک فنجان و نیم آب بجوشانید. اجازه بدهید بجوشد تا زمانی که مقدار آن به ۱ قاشق غذاخوری کاهش بیاید. یک قاشق مایع باقی‌مانده را به سه قسمت تقسیم کنید و آن را به مدت چند روز با مقادیر مساوی از آب، سه بار در روز بنوشید.

۱۲. خیار چنبر تلخ

موثر بودن خیار چنبر تلخ برای درمان پریود نامنظم ثابت شده‌است. آب آن را یک یا دو بار در روز به مدت چند هفته بنوشید. علاوه بر این، آب خیار چنبر تلخ بدن شما را از ابتلا به دیابت محافظت می‌کند.

۱۳. آب‌دوغ و تخم تربچه

کمی تخم تربچه بردارید و آنها را به شکل پودر دربیاورید. دو قاشق بزرگ از این پودر را به یک فنجان ‌آب‌دوغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را به صورت روزانه و به مدت دست کم سه ماه بنوشید. شما متوجه بهبودی خود خواهید شد.

پریود نامنظم سرکه سیب

۱۴. سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی سطوح انسولین و قند خون را که به تنظیم دوره‌های قاعدگی به طور طبیعی کمک می‌کنند، کاهش می‌دهد. ۲/۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را همراه با آب یک بار در روز و قبل از وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. این ترکیب مشکل پریودهای نامنظم را به خوبی حل می‌کند.

۱۵. زیره‌ی سبز و دانه‌ی کنجد

زیره‌ی سبز و دانه‌ی کنجد را به مقدار برابر از هر کدام بردارید و آنها را آسیاب کنید و به شکل یک پودر دربیاورید. سپس عسل را به این مخلوط اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را به طور روزانه مصرف کنید.

۱۶. ویتامین C

ویتامین C تا حد زیادی در تولید استروژن نقش دارد. استروژن پوشش داخلی رحم را که دوره‌های قاعدگی را مدیریت می‌کند، تشکیل می‌دهد. اگر دوره‌های قاعدگی تان به صورت ۳۰ یا ۳۵ روزه رخ نمی‌دهد، میزان بالایی از ویتامین C مصرف کنید. برای این کار شما

می‌توانید در رژیم غذایی خود پرتقال، سیب، گوجه فرنگی، انواع توت، و غیره را بگنجانید.

توجه داشته باشید که دوز بالای ویتامین C برای زنان باردار پیشنهاد نمی‌شود چرا که ممکن است باعث سقط جنین شود.

۱۷. گیاه آنقوزه

گیاه آنقوزه ارزش دارویی بسیار زیادی دارد. این گیاه شامل ترکیبات شیمیایی است که می‌توانند اختلال هورمونی را درمان کنند. مقدار کمی از آنغوزه‌ی پودر شده بردارید و آن را در کره‌ی تصفیه‌شده تفت بدهید. سپس آن را همراه با کمی عسل به شیر بز اضافه

کنید. دوز توصیه شده‌ی آنغوزه ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم در روز است.

 

برای تنظیم قاعدگی چه داروی گیاهی بخوریم

 

۱۸. آب نیشکر

به مدت یک هفته قبل از شروع دوره‌ی قاعدگی آب نیشکر بنوشید تا پریودهای‌تان نظم پیدا کنند.

۱۹. درخت پنج‌انگشت

این یکی از بهترین گیاهان برای تنظیم قاعدگی شما است. ماده‌ی فعال موجود در درخت پنج‌انگشت فعالیت غده‌ی هیپوفیز را منظم می‌کند. و به این ترتیب تعادل ترشحات هورمونی تخمدان را حفظ می‌کند. برای نرمال کردن زمان چرخه‌ی قاعدگی باید این گیاه را

به طور منظم مصرف کنید. مصرف دوز استاندارد ۳۰ تا ۴۰ میلی‌گرمی از این گیاه بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود.

– توجه داشته باشید که مصرف این گیاه توصیه نمی‌شود اگر شما در حال مصرف هر گونه داروی باروری هستید.

۲۰. نعناع

ترکیبی از یک قاشق چایخوری عسل و پودر نعناع خشک‌شده یک درمان عالی برای پریود نامنظم است. این ترکیب را سه بار در روز و به مدت چند هفته مصرف کنید.

۲۱. گیاه کوهوش آبی

کوهوش آبی به عنوان یک قاعده‌آور که سبب تحریک جریان قاعدگی می‌شود، عمل می‌کند. مصرف این گیاه رگ‌های خونی را در رحم گسترش می‌دهد و منجر به گردش مناسب خون می‌شود. قبل از شروع دوره‌ی قاعدگی‌تان نوشیدنی تهیه شده از این گیاه را

بنوشید یا عصاره‌ی آن را مصرف کنید. برای دوز دقیق آن، با یک پزشک مشورت کنید.

– مصرف مقدار زیادی از این گیاه ممکن است باعث بروز سردرد، تهوع، و فشار خون بالا شود.

۲۲. گیاه دم شیر

روغن‌های معطر گیاه دم شیر و آلکالوئیدها موجود در آن مشکل پریود نامنظم را در زنان درمان می‌کند. برای به‌دست آوردن فوایدی که این گیاه برای سلامتی دارد، از برگ آن یک عصاره‌ی گیاهی یا نوشیدنی تهیه کنید.

۲۳. گیاه بومادران

گل‌های این گیاه را می‌توانیم برای درمان مشکل قاعدگی استفاده کنیم. برای درمان پریودهای نامنظم نوشیدنی تهیه شده از این گیاه را میل کنید، یا آن را خیس بگذارید و نوشیدنی حاصل را مصرف کنید.

۲۴. گیاه کوهوش سیاه

فیتواستروژن‌های موجود در این گیاه فعالیت هورمون‌ها را در بدن به حالت طبیعی درمی‌آورند و به این ترتیب به حل مشکلات قاعدگی کمک می‌کنند. از عصاره یا تنتور آن برای تنظیم کردن پریودهای‌تان استفاده کنید.

۲۵. گیاه کیسه کشیش

این گیاه به عنوان قابض عمل می‌کند. گیاه کیسه کشیش عضلات رحم را سفت می‌کند، و به این ترتیب نه تنها مشکل پریود نامنظم را حل می‌کند، بلکه مانع از خونریزی بیش از حد نیز می‌شود. این گیاه را به شکل تنتور یا عصاره مصرف کنید تا از فوایدی که برای سلامتی دارد بهره‌مند شوید.

۲۶. گیاه پای شیر

گیاه پای شیر حاوی تانن است که به پیشگیری از بی‌نظمی‌های قاعدگی کمک می‌کند. به علاوه، این گیاه سالیسیلیک اسید دارد که عضلات شما را شل می‌کند و باعث تسکین گرفتگی‌های قاعدگی می‌شود.

۲۷. برگ ریحان مقدس

کمی برگ تازه‌ی ریحان مقدس را له کنید تا آب آن خارج شود. یک قاشق چایخوری عسل و به همین میزان آب ریحان را با هم ترکیب کنید. حالا کمی پودر فلفل روی این مخلوط بپاشید و آن را دو بار در روز برای درمان مشکل پریود نامنظم  میل کنید.

۲۸. پوست درخت چریش

دو فنجان آب در یک کاسه بریزید و سه فنجان از پوست درخت چریش را به مدت ۲۰ دقیقه در آن خیس بگذارید. جوشانده را صاف کنید و یک فنجان از آن را سه بار در روز مصرف کنید. این درمان را ادامه بدهید تا زمانی که متوجه بهبودی در خودتان بشوید.

۲۹. گل ختمی

پنج گل ختمی تازه بردارید و آنها را در یک آبمیوه‌گیری له کنید تا به شکل خمیر صاف و یکدستی دربیاید. صبح‌ها این خمیر را با مقداری آب قبل از خوردن صبحانه میل کنید. مصرف این خمیر را باید هفت روز قبل از شروع چرخه‌ی قاعدگی‌تان شروع کنید. این درمان

کمک می‌کند تا استروژن و پروژسترون در بدن به تعادل برسند و به تنظیم چرخه‌ی ماهانه‌ی شما کمک می‌کند.

۳۰. آلوورا

کمی ژل آلوورای تازه از برگ آن خارج کنید و یک قاشق چایخوری عسل را با آن مخلوط کنید. این مخلوط را هر روز قبل از صبحانه به مدت حدود سه ماه مصرف کنید. خواص درمانی شگفت‌انگیز این مخلوط می‌تواند اختلالات زیادی را درمان کند.

– روش دیگر این است که ژل تازه را از سه برگ آلوئه‌ورا خارج کنید و آنها را بجوشانید تا زمانی که ژل به رنگ قهوه‌ای دربیاید. پس از آن‌که ژل سرد شد، یک قاشق چایخوری از آن را همراه با یک فنجان آب مصرف کنید. هر روز صبح این ترکیب را با معده‌ی خالی میل کنید.

۳۱. ریشه‌ی درخت انجیر هندی

ریشه‌ی درخت انجیر هندی را در یک فنجان آب به مدت حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شیر گاو به این جوشانده اضافه کنید و آن را قبل از رفتن به رختخواب میل کنید.

۳۲. بامبو

یک مشت برگ بامبو را در کمی آب بجوشانید. سپس آن را صاف کنید و نوشیدنی به‌دست آمده را به طور منظم مصرف کنید تا زمانی که بهبودی را در خود مشاهده کنید. این گیاه دارای خواص درمانی است که دوره‌های قاعدگی‌تان را منظم می‌کنند.

۳۳. پاپایای نارس

میوه‌ی پاپایا برای پریود نامنظم که به دلیل استرس و یائسگی ایجاد شده‌است، بسیار مفید است. این میوه به انقباض فیبرهای عضلانی موجود در رحم که سبب القاء دوره‌های قاعدگی می‌شوند، کمک می‌کند. به مدت چند ماه آب میوه‌ی پاپایای نارس بنوشید یا

پاپایای خرد شده بخورید.

توجه داشته باشید که میوه یا آب میوه‌ی نارس پاپایا را در طول مدت پریودتان میل نکنید

۳۴. پوست درخت Saraca Asoca

یک کاسه بردارید؛ یک فنجان شیر، دو قاشق غذاخوری عصاره‌ی پوست این درخت و یک لیوان آب به آن اضافه کنید. واجازه بدهید این ترکیب بجوشد تا زمانی که آب آن به نصف کاهش پیدا کند. این نوشیدنی را در روز سوم و چهارم از پریودتان دست کم سه بار در

روز بنوشید.

۳۵. گیاه کالاندولا

گیاه کالاندولا، که به عنوان گل همیشه بهار باغ نیز نامیده می‌شود، یک منبع غنی از فلاونوئیدها(زیست زردینه‌ها) و کوئرستین است که گردش خون را متوازن می‌کنند. خواص ضد درد این گل، درد قبل از قاعدگی را از بین می‌برند. به سادگی، ۲ گرم از گل همیشه

بهار خشک شده را به ۲۰۰ میلی‌لیتر آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید کمی دم بکشد. سپس ترکیب را صاف کنید و نوشیدنی به‌دست آمده را دو بار در روز مصرف کنید.

قرص برای قاعدگی نامنظم

قرص برای تنظیم قاعدگی چه بخوریم

 

Pulsatilla: Pulsatilla یکی از اولین داروهایی است که در مورد محبت و محبت، مخصوص زنان است. این اساساً رفتار ملایمت زنانه است، ترسو، ملایمت، مودب – “چیز عالی در زن” – مهمترین ویژگی دارو است. حتی اشک، یکی دیگر از ویژگی های زنانه، به شدت

به Pulsatilla اشاره می کند. سپس، بی‌تفاوتی، بلاتکلیفی و تغییرپذیری را داریم که مسلماً از ویژگی‌های Pulsatilla و برخی از زنان است. قاعدگی های تیره که با تأخیر و همراه با این قولنج قاعدگی شدید و مزاج مشخص نشانه آن خواهد بود. قاعدگی Pulsatilla،

علاوه بر کم بودن، بسیار مناسب است که خیلی دیر ظاهر شود.

Caulophyllum: این یک داروی ارزشمند برای درمان پریودهای نامنظم، دشواری در باردار شدن یا زایمان کند به دلیل تون عضلات ضعیف رحم است. بیمار احساس ناراحتی قاعدگی همراه با خونریزی شدید و دردهای کششی در ناحیه لگن، ران ها و پاها می کند.

این بیماران از سقط معمولی به دلیل ناتوانی رحم شکایت دارند.

Cimicifuga Racemosa: این دارو برای قاعدگی‌های نامنظم و دردناک، با دردهای تیراندازی که به پایین باسن و ران‌ها می‌رود، یا گرفتگی‌هایی مشابه درد زایمان که در ناحیه لگن احساس می‌شود، در نظر گرفته شده است. زنان قبل از قاعدگی بی قرار، ترسو و

افسرده می شوند. این زنان قوی، پرحرف، افسرده هستند، سعی می کنند به خود آسیب برسانند و با ترس از سوار شدن در کالسکه دربسته، رویاهای بدی قریب الوقوع را در سر می پرورانند.

Lachesis: این درمان به زنانی که پرشور هستند و نیاز شدیدی به خروجی، هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی دارند، پیشنهاد می‌شود. جریان قاعدگی نامنظم، سنگین است و تنش را تسکین می دهد. این بیماران با احساسات شدید بدگمانی یا حسادت

بسیار صریح هستند. آنها نسبت به لباس های محدود کننده دور کمر یا گردن عدم تحمل دارند.

Lycopodium: این یک درمان عالی برای قاعدگی های تاخیری است که به دنبال جریان سنگینی است که روزهای بیشتری طول می کشد. این بیماران اشتهای شدید و میل شدید به شیرینی دارند. آنها از نفخ شکم و باد شکم شکایت دارند و همیشه ظاهری

نگران با عدم اعتماد به نفس دارند، اگرچه ممکن است با خانواده خود رئیس باشند.

Murex Purpurea: این دارو در قاعدگی های نامنظم با لخته های بزرگ و احساس برآمدگی به طرز شگفت انگیزی عمل می کند. این بیماران احساس ضعف بسیار می کنند، به شدت حواسشان به رحم است و احساس می کنند که چیزی روی یک نقطه درد در

لگن فشار می آورد. این احساس درد هنگام نشستن بدتر می شود، از این رو بیمار همیشه با پاهای محکم روی هم می نشیند. کمترین تماس قطعات باعث ایجاد هیجان جنسی شدید در این زنان می شود.

Secale Cornutum: این یک درمان مفید برای قاعدگی نامنظم در زنان لاغر و چروکیده است. تمام بدن آنها تحت تاثیر حس گرمای شدید است و دردهای سوزشی در رحم دارند. قاعدگی نامنظم، تیره است و گاهی تا پریود بعدی، خون آبکی به طور مداوم تراوش

می کند. حاملگی آنها با تهدید به سقط در ماه سوم به پایان می رسد

سپیا: این درمان برای زنانی مناسب است که احساس خستگی و کسالت می کنند و نسبت به اعضای خانواده خود بی تفاوت هستند. او احساس می کند که بدیهی است و بیش از حد کار می کند، در صورت درخواست، تحریک پذیر و طعنه آمیز می شود.

قاعدگی با احساس ضعیف بودن کف لگن یا افتادگی رحم به تاخیر می افتد.قرص برای قاعدگی نامنظم

اگر قاعدگی های نامنظم مزمن هستند، شما را آزار می دهند یا باردار شدن را برای شما دشوار می کنند، با پزشک خود صحبت کنید تا دریابید که آیا راهی برای بازگرداندن آنها به مسیر اصلی وجود دارد یا خیر.

این می‌تواند شامل تلاش برای کاهش سطح استرس (استرس شدید می‌تواند چرخه‌های شما را از مسیر خارج کند) یا کاهش ورزش شدید (که همچنین می‌تواند از تخمک‌گذاری و داشتن قاعدگی منظم جلوگیری کند) باشد.

پزشک شما همچنین می‌تواند برای ارزیابی سطح هورمون و احتمالاً یک معاینه اولتراسوند ارزیابی انجام دهد. بر اساس تشخیصی که پزشک شما انجام می دهد و اهداف شما برای باردار شدن (یا نه) درمان های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، او ممکن

است درمان یک بیماری زمینه‌ای تیروئید یا استفاده از روش‌های درمانی برای تنظیم چرخه قاعدگی را پیشنهاد دهد.

اگر در تلاش برای باردار شدن هستید  و سیکل های نامنظم دارید، پزشک شما یک ارزیابی انجام می دهد و ممکن است یک داروی باروری مانند لتروزول (Femara)، کلومیفن (کلومید) یا داروهای باروری تزریقی را برای تحریک تخمک گذاری توصیه کند، اما قبل از

شروع هر یک از این داروها باید ارزیابی کامل باروری داشته باشید.

مطمئن باشید اگر پریودهای نامنظم دارید به این معنی نیست که نمی توانید بارداری و بچه سالمی داشته باشید. با این حال، حتی اگر در تلاش برای باردار شدن نیستید، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که چیزی از قلم نیفتاده است و

می توانید بفهمید که بهترین گزینه برای شما چیست.قرص برای قاعدگی نامنظم

اگر پریودهای نامنظم داشته باشید می توانید باردار شوید؟

 

آره. چرخه های قاعدگی نامنظم همیشه بر باروری تأثیر نمی گذارد. در واقع، بسیاری از زنان با چرخه های قاعدگی نامنظم باردار می شوند و به بارداری طبیعی ادامه می دهند. بنابراین اگر از خود می‌پرسید که آیا پریودهای نامنظم به معنای ناباروری است، پاسخ منفی است، اما این ممکن است باردار شدن را برای شما سخت‌تر کند.قرص برای قاعدگی نامنظم

وقتی قاعدگی‌های شما نامنظم است، تشخیص زمان بارداری دشوارتر می‌شود. معمولاً زنان چرخه های خود را برای تعیین زمان تخمک گذاری دنبال می کنند.

اما ماه‌ها بدون خونریزی و سپس پریود شدن بدون هیچ الگوی قابل تشخیصی، یا همیشه پریودهای نامنظم، می‌تواند این نوع ردیابی را غیرقابل اعتماد کند. درعوض باید مراقب سایر علائم تخمک گذاری باشید ، زیرا طول چرخه به شما نمی گوید چه زمانی برای ایجاد رابطه جنسی برای نوزاد باید تعیین کنید.

نگرانی واقعی در مورد پریودهای نامنظم این است که گاهی اوقات این وضعیت ممکن است نشان دهنده تخمک گذاری نامنظم یا غایب باشد. و اگر تخمک گذاری نداشته باشید نمی توانید باردار شوید. مشکلات مربوط به تخمک گذاری تا 30 درصد از تمام موارد ناباروری را تشکیل می دهند.

اگر احتمال وجود مشکل تخمک گذاری وجود دارد، اکنون زمان آن است که با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا برای باردار شدن به کمک نیاز دارید یا اینکه آیا مشکلات اساسی سلامتی وجود دارد که باید ابتدا به آنها رسیدگی شود.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.