عوارض سقط جنین برای مادر

عوارض سقط جنین عمدی

عوارض سقط جنین برای مادر : مراحل سقط جنین نی نی سایت

مرحله سقط جنین:سقط جنین از دست رفتن بارداری ست که در 20 هفته اوليه بارداری رخ ميدهد و اکثريت قابل­توجه آن در سه ماهه اول (اولين 12 هفته

بارداري) رخ ميدهد در حالي که سقط نسبتا رايج ميباشد فرايندي­ست که ميتواند براي مادر از نظر فيزيکي و احساسي دردناک باشد.

سقط جنین در محیط های پزشکی به ندرت به رحم آسیب می رساند. اما، مانند سایر جراحی‌ها، احتمال عوارض، از جمله آسیب‌های رحمی و تشکیل بافت اسکار، در حین یا بعد از سقط جنین کم است.

متخصصان مراقبت های بهداشتی از اصطلاح “پرفوراسیون” برای توصیف یک نوع آسیب به رحم استفاده می کنند. سوراخ شدن می تواند باعث خونریزی شدید شود و یک اورژانس پزشکی است. با این حال، آن نیز قابل درمان است.

بافت اسکار می تواند در نتیجه سندرم آشرمن، یک وضعیت نادر که یک اورژانس پزشکی نیست، تشکیل شود. علائم می تواند شامل درد شکم و کاهش جریان قاعدگی باشد.

داده ها نشان می دهد که تنها 1.3-1.5% منبع قابل اعتماد سقط جنین جراحی منجر به هر نوع عارضه ای می شود. بیشتر عوارض جزئی و قابل درمان هستند و عوارض جدی غیر معمول هستند.

برای آشنایی با علائم آسیب رحم پس از سقط به ادامه مطلب مراجعه کنید.

آیا سقط جنین می تواند به رحم آسیب برساند؟

 

سقط جنین جراحی می‌تواند به رحم آسیب برساند، اما در محیط‌های پزشکی، این منبع مورد اعتماد نادر است.

عوامل دیگری که خطر سوراخ شدن را افزایش می دهند عبارتند از:

  • سن بالاتر
  • حاملگی چند قلو یا دوقلو
  • برخی از اشکال یا موقعیت های رحم
  • رشد رحم، مانند فیبروم
  • جراحی های قبلی مانند زایمان سزارین
  • عفونت ها
  • عدم تجربه جراحان
  • عدم اتساع دهانه رحم قبل از عمل

سندرم آشرمن نیز نادر است. این می تواند پس از اتساع و کورتاژ ایجاد شود، نوعی جراحی که پزشکان می توانند برای پایان دادن به بارداری از آن استفاده کنند.

سقط جنین تنها علت بالقوه سندرم آشرمن نیست – عفونت ها و عوامل دیگر نیز می توانند در بروز این سندرم نقش داشته باشند.

علائم آسیب رحم پس از سقط

 

پس از سقط جنین، افراد ممکن است دچار خونریزی یا گرفتگی شوند. این ممکن است باعث نگرانی آنها شود که این روش به رحم آسیب رسانده است. با این حال، در اکثریت قریب به اتفاق منبع قابل اعتماد سقط جنین های ایمن، این مورد نیست.

عوارض جانبی معمولی که افراد ممکن است تجربه کنند عبارتند از:

  • گرفتگی
  • خونریزی که شبیه پریود است
  • عبور لخته های خون

این علائم معمولا در عرض چند هفته از بین می روند. افراد می توانند برای مقابله با هر گونه خونریزی از نوار بهداشتی استفاده کنند. این همچنین به آنها اجازه می دهد تا میزان خون را کنترل کنند.

خونریزی بیش از حد یا درد شدید ممکن است نشان دهنده سوراخ شدن رحم باشد. علائم سوراخ شدن رحم می تواند شامل موارد زیر باشد:

خونریزی که بیش از دو پد در ساعت به مدت بیش از 2 ساعت خیس می شود

  • درد شکمی یا گرفتگی فزاینده بدتر می شود
  • درد یا گرفتگی که به داروهای مسکن پاسخ نمی دهد
  • تب 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بیشتر
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • اسهال

علائم سندرم آشرمن

بروز علائم سندرم آشرمن زمان بر است. آنها بسته به مقدار بافت اسکار رشد می کنند متفاوت خواهند بود.

افرادی که علائم خفیف‌تری دارند ممکن است گرفتگی یا درد و جریان قاعدگی سبک‌تر از حد معمول را تجربه کنند. علائم متوسط تا شدید می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پریود نامنظم یا بدون قاعدگی
  • درد شکم
  • مشکلات باروری در برخی افراد

برای از سرگیری پریودها پس از سقط جراحی، مدتی طول می کشد. اگر فردی از کنترل بارداری هورمونی استفاده نمی کند، پریودها باید بعد از 4 تا 8 هفته شروع شود.

پریود نشدن در این مدت لزوماً نشان دهنده ابتلای فرد به سندرم آشرمن نیست.

علائم یک اورژانس بالقوه عبارتند از:

  • خونریزی بیش از حد که بیش از دو پد در ساعت به مدت بیش از 2 ساعت خیس می شود
  • درد شدید یا گرفتگی شکم که به داروهای مسکن پاسخ نمی دهد
  • علائم عفونت، مانند تب بالا، حالت تهوع یا استفراغ
  • ضعف، سرگیجه یا غش

سندرم آشرمن و برخی دیگر از عوارض سقط جنین یک اورژانس پزشکی نیستند. اگر افراد هر یک از علائم زیر را داشتند، باید با پزشک مشورت کنند:

  • درد مداوم، اما نه شدید
  • تب درجه پایین
  • ترشحات بدبو
  • تغییرات مداوم در قاعدگی یا باروری

رایج ترین احساسی که افراد پس از سقط جنین گزارش می کنند، تسکین است. با این حال، سقط جنین می تواند برای برخی افراد چالش برانگیز باشد. اگر پس از سقط جنین دچار افسردگی یا افکار آسیب رساندن به خود شد، باید در اسرع وقت از یک پزشک بی طرف و فهمیده کمک بگیرد.

از سرگیری فعالیت ها پس از سقط جنین

برای کمک به بهبودی، ممکن است لازم باشد فرد بلافاصله پس از سقط از انجام برخی فعالیت ها اجتناب کند. برای کاهش احتمال عفونت، فرد باید به مدت 2 هفته پس از عمل از موارد زیر اجتناب کند:

  • با استفاده از تامپون
  • داشتن رابطه جنسی
  • رفتن به شنا

اگر فردی داروی بیهوشی یا مسکن دریافت کرد، باید تا روز بعد از رانندگی یا کار با ماشین آلات خودداری کند.

بیشتر افراد می توانند روز بعد به فعالیت های معمول خود بازگردند. با این حال، افرادی که تحت اتساع و تخلیه قرار گرفته اند، که نوعی سقط جنین بعدی است، ممکن است به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشند. همین امر در مورد افرادی که دچار

عوارض شده اند نیز صادق است.

توجه به این نکته ضروری است که فرد می تواند بلافاصله پس از سقط جنین باردار شود. اگر فردی بخواهد از بارداری های بعدی جلوگیری کند، می تواند روش های کنترل بارداری را با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در میان بگذارد.

سقط جنین یک روش پزشکی بی خطر است و میزان عوارض آن کم است. در واقع، این منبع بسیار کمتر از میزان عوارض بارداری است. با این حال، ممکن است در موارد نادر یا در صورت انجام سقط جنین ناایمن، عوارض ایجاد شود.

مقداری خونریزی و گرفتگی برای چند هفته پس از سقط جنین معمول است، اما خونریزی شدید یا مداوم و درد شدید اینطور نیست. اگر این علائم ایجاد شد یا اگر فردی علائم عفونت داشت، به دنبال کمک پزشکی باشید.

عوارض سقط جنین عمدی در ماه اول

 

بدن حدود چند هفته تا چند ماه طول می کشد تا علائم را کاهش دهد و قدرت خود را بازیابی کند.

  1. خونریزی:

از آنجایی که سقط جنین با جدا شدن جنین از دیواره رحم اتفاق می افتد، خونریزی بعد از سقط اجتناب ناپذیر است. خونریزی سقط جنین به صورت یک لکه بینی خفیف شروع می شود و با لخته شدن به یک جریان سنگین تر می رسد . در حالی که ظرف یک یا دو

هفته کاهش می یابد، مدت زمان خونریزی بستگی به سقط جنین پزشکی یا جراحی دارد . در صورتی که خونریزی بیش از دو هفته طول بکشد، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید .

شما باید به طور منظم در خانه دوش بگیرید و مطمئن شوید که از استخرهای عمومی یا دوش استفاده نکنید تا خطر عفونت را به حداقل برسانید.

  1. عفونت ها:

جراحی D&C (اتساع و کورتاژ) برای برداشتن بقایای بافت جنین از رحم انجام می شود تا از عفونت باکتریایی از واژن به رحم جلوگیری شود. آنها را می توان با آنتی بیوتیک یا جراحی درمان کرد (5) . اگر بقایای جنین مورد توجه قرار نگیرد و تحت عمل جراحی قرار

نگیرد، پس از سقط جنین باعث ترشحات واژن و درد لگن می شود . در صورت وجود درد شدید، گرفتگی عضلات، خونریزی طولانی مدت و تب، باید به پزشک مراجعه کنید.

  1. درد:

دردهای شکمی بعد از سقط جنین

درد بعد از سقط جنین به دلیل انقباضات شایع است. مجموعه ای از اتفاقات داخل رحم بر روی شکم تأثیر می گذارد و باعث درد شدید شکم می شود. انقباضات ناشی از سقط جنین نیز باعث درد شدید می شود. این دردها به سایر قسمت‌های بدن سرایت

می‌کنند و قسمت پایین کمر بیشترین تأثیر را دارد

الین اس، وبلاگ نویس، سقط جنین داشت و درد شدیدی را تحمل کرد. او با یادآوری این تجربه می‌گوید: «خب، دردهای بعد از پایان همه چیز بسیار واقعی بود. رحم دوباره منقبض می شود و درد می کند. من خواب شبانه پریشان داشتم. برای تکمیل آن، سطوح

خستگی پس از سقط جنین چیزی نبود که من برای آن آماده بودم. به یاد می‌آورم که فکر می‌کردم یک شبه پنجاه سال پیر شده‌ام، به شکلی خمیده راه می‌روم و با هر قدم آهسته با احتیاط به جلو می‌روم

  1. HCG:

هورمون hCG تا چند ماه پس از سقط جنین در خون باقی می ماند و تنها پس از جدا شدن کامل بافت جفت، سطح آن به صفر می رسد. در بیشتر موارد، سطوح به زیر 5mlU/ml کاهش می یابد. اگر سقط جنین زودرس داشته باشید (حدود هفته هشتم تا دهم)،

پس از آن زمان بیشتری طول می کشد تا سطح hCG به حالت عادی برگردد زیرا هورمون در این هفته ها در اوج خود است. ارائه دهنده مراقبت های پزشکی شما با گرفتن نمونه خون به بررسی سطوح ادامه می دهد.

  1. رحم پس از سقط جنین:

حداقل دو هفته بعد از سقط جنین طول می کشد تا دهانه رحم بسته شود و رحم به اندازه طبیعی خود کوچک شود. اما در برخی موارد، رحم قادر به تخلیه محتویات خود نیست. از این وضعیت به عنوان سقط جنین ناقص یاد می شود. این سقط جنین بسیار

دردناک است و با گرفتگی شدید همراه است و دو هفته یا بیشتر ادامه دارد. در این صورت بدن با خونریزی شدید و درد شدید وارد یک مینی زایمان می شود. خونریزی تنها زمانی متوقف می شود که رحم به اندازه طبیعی خود بازگردد. ماساژ دادن ناحیه رحم به

رحم کمک می کند تا به اندازه قبل از بارداری خود بازگردد.

  1. شیردهی:

مقابله با نشتی سینه ها پس از سقط جنین

بسته به مدت زمانی که در دوران بارداری بوده اید، پس از سقط جنین دچار نشتی سینه یا افت شیر ​​خواهید شد. سینه های شما ممکن است احساس پر بودن داشته باشند، اما فشار به تدریج کاهش می یابد. در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهایی را

برای بهبودی سریع پس از سقط تجویز کند.

مصرف برخی از داروها در دوران بارداری خطرناک است. این خطر با داروهای دسته D یا X بارداری FDA بالاتر است. اما این بدان معنا نیست که سایر داروها نیز خطراتی ندارند.

بهتر است از مصرف رتینوئید، وارفارین و برخی داروهای فشار خون در دوران بارداری اجتناب کنید. و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، آنتی بیوتیک های خاص و بنزودیازپین ها نیز می توانند به جنین در حال رشد آسیب برسانند.

اگر باردار هستید یا به تشکیل خانواده فکر می کنید، با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای داروهای خود صحبت کنید.

مصرف دارو در دوران بارداری ممکن است پیچیده باشد. سخت است که بدانید کدام یک ایمن هستند و کدام یک غیر امن. در زیر، 12 دارویی را که ممکن است مصرف آنها در دوران بارداری خطرناک باشد، مرور می کنیم. فقط به خاطر داشته باشید، این یک لیست

جامع نیست. بنابراین بهتر است در مورد داروهایی که در دوران بارداری مصرف می کنید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

1. کلارویس و سایر داروهای رتینوئید خوراکی

ایزوترتینوئین (Absorica، Claravis) متعلق به دسته ای از داروها به نام رتینوئیدها است . این فرم های آزمایشگاهی ویتامین A آکنه را درمان می کند .

مصرف ایزوترتینوئین در دوران بارداری می تواند باعث رشد غیر طبیعی مغز، اعصاب یا قلب جنین شود. همچنین خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش می دهد. FDA ایزوترتینوئین را به عنوان داروی دسته X بارداری طبقه بندی می کند . این بدان معنی است

که مطالعات بالینی نشان داده است که می تواند به جنین آسیب برساند و هیچ مزیت احتمالی بیشتر از خطر مصرف آن وجود ندارد.

هرکسی که ایزوترتینوئین را تجویز، توزیع یا مصرف می‌کند باید در یک برنامه FDA به نام iPLEDGE ثبت نام کند . این برنامه تضمین می کند که افرادی که ایزوترتینوئین مصرف می کنند و ممکن است باردار شوند، در طول درمان از کنترل بارداری مناسب استفاده می کنند.

همچنین بهتر است در دوران بارداری از مصرف رتینوئیدهای موضعی مانند ترتینوئین (رتین-آ) یا آداپالن (دیفرین) خودداری کنید.

مقادیر بالای ویتامین A در مکمل ها یا غذا نیز می تواند خطرناک باشد. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما اطلاع می دهد که چه ویتامین هایی را در دوران بارداری خود مصرف کنید. حتما به توصیه های آنها عمل کنید.

3. وارفارین

مصرف وارفارین (Coumadin، Jantoven) در دوران بارداری نیز خطرناک است. وارفارین یک رقیق کننده خون است که برای پیشگیری و درمان لخته شدن خون استفاده می شود. این دارو به عنوان یک داروی حاملگی دسته D طبقه بندی می شود . بنابراین در بیشتر موارد، در دوران بارداری نباید آن را مصرف کنید.

وارفارین می تواند خطر سقط جنین، مرده زایی و مشکلات بینی، چشم ها و سیستم عصبی جنین را افزایش دهد. نابینایی و ناتوانی ذهنی نیز با مصرف وارفارین در سه ماهه دوم و سوم همراه بوده است.

4. کاربامازپین و سایر داروهای ضد تشنج

تشنج در دوران بارداری با نقایص مادرزادی و سایر مشکلات همراه است . کارشناسان توصیه می کنند که درمان تشنج را در دوران بارداری ادامه دهید. اما برخی از داروهای ضد تشنج می توانند خطرناک باشند، از جمله:

  • کاربامازپین (تگرتول، کارباترول)
  • اسید والپروئیک و سایر محصولات مرتبط
  • توپیرامات (Topamax، Trokendi Xr)
  • فنوباربیتال

این داروهای ضد تشنج خطر بالایی برای نقایص مادرزادی دارند و در دسته D بارداری در نظر گرفته می‌شوند. آنها می‌توانند باعث ایجاد شکاف کام ، اسپینا بیفیدا و مشکلات دستگاه تناسلی مردان شوند . همچنین گزارش هایی از مشکلات رشدی پس از تولد در

صورت مصرف آنها در دوران بارداری گزارش شده است .

در برخی موارد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است تصمیم بگیرد که مزایای این داروها بر خطر آن بیشتر است. اگر در دوران بارداری از داروهای ضد تشنج استفاده می کنید، به شما توصیه می شود که در ثبت نام بارداری داروهای ضد صرع

آمریکای شمالی ثبت نام کنید . این رجیستری به محققان کمک می کند تا ایمنی این داروها را در دوران بارداری بررسی کنند.

5. لیتیوم

لیتیوم (Lithobid) یک داروی تجویزی است که اختلال دوقطبی را درمان می کند . این دارو به عنوان داروهای دسته D بارداری طبقه بندی می شود ، زیرا می تواند باعث نقص مادرزادی در قلب شود. مصرف لیتیوم در سه ماهه اول، زمانی که قلب جنین رشد می

کند، ممکن است خطرناک باشد. اگر می‌خواهید باردار شوید، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به شما کمک کند مصرف لیتیوم را با خیال راحت متوقف کنید و یک جایگزین پیدا کنید.

اما اگر علائم دوقطبی شما شدید باشد، ممکن است پس از رشد اندام های جنین، شروع مجدد درمان لیتیوم را توصیه کنند.

6. لیپیتور و سایر استاتین ها

استاتین ها داروهایی هستند که سطح کلسترول بالا را کاهش می دهند. برخی از نمونه های رایج عبارتند از آتورواستاتین (Lipitor) و سیمواستاتین (Zocor). تا سال 2021 ، تمام استاتین ها به عنوان داروهای رده X بارداری طبقه بندی می شدند. اما یک بررسی

بالینی بزرگ اخیرنشان داد که مصرف استاتین ها در دوران بارداری با خطر بالاتر نقایص مادرزادی مرتبط نیست. اما خطرات دیگر استاتین ها مانند سقط جنین را رد نکرد.

FDA اکنون توصیه می کند که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی درمان استاتین را برای افراد پرخطر در دوران بارداری در نظر بگیرند. ارائه دهنده شما می تواند در تصمیم گیری بهترین گزینه برای شما کمک کند.

7. ایبوپروفن و سایر NSAID ها

در سال 2020، FDA نسبت به مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) از حدود هفته 20 بارداری هشدار داد . NSAID ها با افزایش خطر مشکلات کلیوی تهدید کننده زندگی در جنین های در حال رشد همراه هستند. همچنین اگر در اواخر بارداری

مصرف شوند، می توانند باعث ایجاد مشکل در قلب جنین شوند.

به خاطر داشته باشید که این خطر شامل داروهای NSAIDهای تجویزی و بدون نسخه (OTC) می شود، مانند:

  • ایبوپروفن (ادویل، موترین)
  • ناپروکسن (Aleve، Naprosyn)
  • دیکلوفناک (کامبیا، کاتافلام)

اخطار FDA فقط به خطر مصرف NSAID ها پس از پایان 20 هفته اشاره می کند. اما این بدان معنا نیست که مصرف آنها در اوایل بارداری بی خطر است. بهتر است در مورد خطرات و مزایای مصرف NSAID ها در دوران بارداری با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

8. آنتی بیوتیک های تتراسایکلین

تتراسایکلین یک آنتی بیوتیک است که انواع عفونت های باکتریایی را درمان می کند. این یک داروی دسته D بارداری در نظر گرفته می شود. توصیه می شودکه افراد باردار از مصرف تمام آنتی بیوتیک های تتراسایکلین از جمله داکسی سایکلین (دوریکس) و

مینوسیکلین (مینوسین) خودداری کنند.

مصرف آنتی بیوتیک های تتراسایکلین می تواند باعث آسیب کبدی در افراد باردار شود. این داروها همچنین می‌توانند بر رشد استخوان تأثیر بگذارند و باعث زردی یا قهوه‌ای شدن دائمی دندان‌ها در نوزاد شوند.

9. سیپرو و ​​سایر فلوروکینولون ها

فلوروکینولون ها آنتی بیوتیک هایی هستند که بسیاری از عفونت های باکتریایی را درمان می کنند. به عنوان مثال می توان به سیپروفلوکساسین (سیپرو) و لووفلوکساسین اشاره کرد .

این آنتی بیوتیک ها بر اساسقهوه‌ای شدن دائمی دندان‌ها در نوزاد شوند.

9. سیپرو و ​​سایر فلوروکینولون ها

فلوروکینولون ها آنتی بیوتیک هایی هستند که بسیاری از عفونت های باکتریایی را درمان می کنند. به عنوان مثال می توان به سیپروفلوکساسین (سیپرو) و لووفلوکساسین اشاره کرد .

اینآنتی بیوتیک ها بر اساس نقایص مادرزادی که در مطالعات حیوانی دیده می شود، داروهای رده C بارداری محسوب می شوند. مطالعات گسترده کافی در مورد انسان برای تعیین اینکه آیا مصرف آنها در دوران بارداری بی خطر است یا خیر، انجام نشده است.

بررسی داده‌های موجود نشان داد که فلوروکینولون‌ها ممکن است با نقایص مادرزادی در انسان مرتبط نباشد . اما برای تایید این موضوع به مطالعات بزرگتری نیاز است.

10. سودافد و سایر داروهای ضد احتقان بینی

مشخص نیست که مصرف داروهای ضداحتقان مانند سودوافدرین (Sudafed) در دوران بارداری بی خطر است یا خیر . به دلیل کمبود اطلاعات، آنها به عنوان داروهای رده C بارداری طبقه بندی می شوند. برخی از مطالعات سودوافدرین را با خطر بالاتر نقایص

مادرزادی مرتبط دانسته اند. و کالج آمریکایی زنان و زایمان توصیه می کند که در سه ماهه اول از آن استفاده نکنید.

در مورد اسپری های ضد احتقان بینی مانند اکسی متازولین (Afrin) اطلاعات کمتری نیز وجود دارد. یک مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به چندین مشکل در جنین متولد نشده در سه ماهه اول یا دوم بیشتر است. اما اگر گزینه‌های دیگر برای ازدحام شما کار نکرده

باشند، ممکن است ارائه‌دهنده شما آن را تأیید کند.

11. زاناکس و سایر بنزودیازپین ها

بنزودیازپین ها اضطراب و اختلال مصرف الکل را در کنار سایر شرایطدرمان می کنندبرخی از نمونه ها عبارتند از آلپرازولام (زاناکس) و کلونازپام (کلونوپین). بیشتر بنزودیازپین ها به عنوان داروهای دسته D یا X بارداری در نظر گرفته می شوند . آنها با مشکلات رشدی

مرتبط هستند که می توانند بر مغز، مری و قلب جنین تأثیر بگذارند. آنها همچنین با سقط جنین ، وزن کمتر هنگام تولد و زایمان زودرس مرتبط هستند. مصرف بنزودیازپین ها در دوران بارداری نیز می تواند منجر به علائم ترک در نوزادان شود .

  1. شاهدانه

حشیش اغلب به عنوان یک گزینه بی خطر برای تهوع مرتبط با بارداری ذکر می شود . اما شواهد قابل اعتمادی وجود ندارد که نشان دهد در دوران بارداری بی خطر است. حشیشبا وزن کم هنگام تولد و تاخیر در رشد کودک مرتبط باشد .

موارد زير 10 چيزي­ست که شما در صورت داشتن علايم سقط و يا تشخيص اخير براي آن بايستي بدانيد:

سقط جنین در محیط های پزشکی به ندرت به رحم آسیب می رساند. اما، مانند سایر جراحی‌ها، احتمال عوارض، از جمله آسیب‌های رحمی و تشکیل بافت اسکار، در حین یا بعد از سقط جنین کم است.

متخصصان مراقبت های بهداشتی از اصطلاح “پرفوراسیون” برای توصیف یک نوع آسیب به رحم استفاده می کنند. سوراخ شدن می تواند باعث خونریزی

شدید شود و یک اورژانس پزشکی است. با این حال، آن نیز قابل درمان است.

بافت اسکار می تواند در نتیجه سندرم آشرمن ایجاد شود، یک بیماری نادر که یک اورژانس پزشکی نیست. علائم می تواند شامل درد شکم و کاهش جریان قاعدگی باشد.

داده ها نشان می دهد که تنها 1.3-1.5% منبع قابل اعتماد سقط جنین جراحی منجر به هر نوع عارضه ای می شود. بیشتر عوارض جزئی و قابل درمان هستند و عوارض جدی غیر معمول هستند.

برای آشنایی با علائم آسیب رحم پس از سقط به ادامه مطلب مراجعه کنید.

قبل از انجام هر گونه روش انتخابی، مهم است که از تأثیرات احتمالی آن بر بدن و سلامت آینده خود بدانید. در اینجا ما آخرین تحقیقات در مورد تأثیرات سقط جنین را گردآوری کرده ایم.

عوارض سقط جنین برای مادر

عوارض سقط جنین برای مادر

عوارض جانبی رایج

اکثر زنان پس از سقط جنین برخی از موارد زیر را تجربه می کنند:

  • خونریزی – به طور متوسط، خونریزی 14 روز طول می کشد اما می تواند تا 21 روز طول بکشد. 1،2
  • گرفتگی
  • سرگیجه
  • خواب آلودگی
  • حالت تهوع / استفراغ

این علائم معمولاً در عرض یک هفته و گاهی اوقات بیشتر برطرف می شوند.

  • عوارض احتمالی
  • آسیب به رحم یا دهانه رحم
  • خون ریزی بیش از حد
  • سقط جنین ناقص، نیاز به یک روش سقط جراحی اضافی
  • عفونت رحم یا لوله های فالوپ
  • جای زخم در داخل رحم
  • سپسیس یا شوک سپتیک
  • سوراخ شدن رحم
  • مرگ
  • خطرات سلامتی آینده
  • تحویل های پیش از موعد آینده

سقط جنین باعث ضعیف شدن دهانه رحم می شود که خطر زایمان زودرس در آینده را افزایش می دهد. دو مطالعه اخیراً منتشر شده نشان می دهد که یک سقط القایی خطر زایمان زودرس بعدی را بین 25 تا 27 درصد افزایش می دهد. پس از دو یا چند سقط،

خطر زایمان زودرس در زنان بین 51 تا 62 درصد افزایش می یابد. 3،4

عوارض بعد از سقط جنین

یک مطالعه کانادایی در سال 2013 نشان داد که زنانی که سقط جنین کرده‌اند بیش از دو برابر احتمال دارد که بچه‌های زودرس (هفته 26 بارداری) داشته باشند. این خطرات در هفته 28 بارداری 71 درصد و در هفته 32 بارداری 45 درصد بیشتر بود. 5 (زایمان های

نوشته های مرتبط

زودرس خطرات جدی برای سلامتی نوزاد دارد.

نوزادانی که قبل از هفته 37 بارداری به دنیا می آیند شانس بسیار کمتری برای زندگی تا بزرگسالی دارند. اختلالات رشد روانی و اوتیسم. 7،8،9 )

مراحل سقط جنین نی نی سایت

شما مسئول مراقبت خود هستید و می توانید به اندازه و یا زمان مورد نیاز برای تصمیم گیری خود وقت بگیرید. چقدر زود فهمیدید که باردار هستید؟ آیا قبل از انجام آزمایش یا مراجعه به پزشک صبر کردید؟ سقط جنین را می توان به محض اطلاع از بارداری انجام داد.

در بیشتر موارد ، این بعد از اولین قاعدگی فراموش شده در 4 هفته خواهد بود. با این حال ، بسیاری از خانم ها قبل از انجام آزمایش بارداری یا مراجعه به کلینیک ، کمی بیشتر صبر می کنند. حدود 80٪ در 10

هفته اول بارداری با پزشک صحبت می کنند.

اگر باردار هستید و به سقط جنین فکر می کنید، مهم است که در مورد گزینه های خود با پزشک صحبت کنید. می توانید ابتدا به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. اگر مراقبت خصوصی را انتخاب کنید، باید بتوانید سریعاً وقت ملاقات بگیرید.

اگرچه می توانید تا 19 هفته سقط جنین کنید ، اما بهتر است هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید. وقت بیشتری برای تصمیم گیری خواهید داشت و اگر تصمیم به سقط جنین بگیرید گزینه های بیشتری خواهید داشت. اگر مراحل اولیه بارداری را انجام دهید ، خطر

عوارض نیز کمتر است.

چندین روش بی خطر سقط جنین در دسترس است. نوعی که دریافت می کنید به مرحله بارداری ، قوانین و منابع محلی و سایر عوامل مهم بستگی دارد.

  • سقط درمانی

با دقت تمام دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید و اطلاعاتی را که پس از سقط جنین پزشکی انتظار می رود ، بررسی کنید.

علائم طبیعی که اکثر زنان پس از سقط جنین پزشکی تجربه می کنند عبارتند از:

  • خونریزی یا لکه بینی تا 14 روز. خونریزی ممکن است برای بارداری های بیش از 7 هفته بیشتر طول بکشد.
  • گرفتگی در 2 هفته اول. برخی از خانم ها ممکن است تا 6 هفته گرفتگی (مانند گرفتگی قاعدگی) داشته باشند.

بارداری ناخواسته و سقط جنین می تواند برای زنان شوکه کننده باشد و به طرق مختلف بر زندگی آنها تأثیر بگذارد. زمان نقاهت این روش می تواند در هر زن

متفاوت باشد. لازم است از بدن خود مراقبت کنید و تمام مواد مغذی و مراقبت های لازم را برای رهایی از حالت عادی فراهم کنید.

1 ـ خونريزي در بارداری هميشه به معنای سقط نيست

سقط جنين ميتواند صرف­نظر از دليل و زمان آن بسيار دردناک باشد فراتر از دردهاي شکمي و بيرون کردن بافتها (جفت و کيسه بارداري) از طريق واژن يکي از

شايع­ترين علامي سقط خونريزي واژن است با اين وجود خونريزي در مراحل اوليه بارداري هميشه به معناي سقط نيست.

مرحله سقط جنین

تنها روش براي اطمينان از اين مسئله که آيا خونريزي در نتيجه سقط رخ داده يا خير ارزيابي توسط پزشک ميباشد اگر پزشک تشخيص دهد که شما دچار

سقط شده­ايد اندازه­گيري ميزان خونريزي حائز اهميت است.

اگر خون دو پد بزرگ را در هر ساعت براي دو ساعت متوالي آغشته سازد بلافاصله با پزشک خود تماس بگيريد زيرا اين مسئله ميتواند نشانه­اي مبني بر اين

موضوع باشد که شما دچار خونريزي شده­ايد و ممکن است به عملي به نام اتساع و کورتاژ (دي و سي) نياز داشته باشيد تا خونريزي متوقف گردد.

اگر خونريزي شما تا اين اندازه شديد نيست اما شما نگرانيد که خونريزي مدت زيادي ادامه داشته (به عنوان مثال اگر خونريزي شديد 2 و يا 2 روز ادامه داشته

باشد) ديدن پزشک براي رد کردن احتمال عوارض ايده خوبي­ست.

عوارض سقط جنین عمدی

ایالات متحده راه درازی را برای ایجاد سقط جنین “ایمن و مقرون به صرفه برای همه زنان” طی کرده است. با این حال، سقط جنین خطراتی دارد. این واقعیت

برای ارائه دهندگان سقط جنین در بوفالو، روچستر و در سراسر ایالات متحده صادق است، خواه خدمات پزشکی در یک محله مرفه ارائه شود یا در یک محله

فقیر. خطر مرتبط با هر روش پزشکی بر اساس قیمت تغییر نمی کند.

علائم آسیب رحم پس از سقط

 

پس از سقط جنین، افراد ممکن است دچار خونریزی یا گرفتگی شوند. این ممکن است باعث نگرانی آنها شود که این روش به رحم آسیب رسانده است. با این حال، در اکثریت قریب به اتفاق منبع قابل اعتماد سقط جنین های ایمن، این مورد نیست.

عوارض جانبی معمولی که افراد ممکن است تجربه کنند عبارتند از:

  • گرفتگی
  • خونریزی که شبیه پریود است
  • عبور لخته های خون

این علائم معمولا در عرض چند هفته از بین می روند. افراد می توانند برای مقابله با هر گونه خونریزی از نوار بهداشتی استفاده کنند. این همچنین به آنها اجازه می دهد تا میزان خون را کنترل کنند.

خونریزی بیش از حد یا درد شدید ممکن است نشان دهنده سوراخ شدن رحم باشد. علائم سوراخ شدن رحم می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی که بیش از دو پد در ساعت به مدت بیش از 2 ساعت خیس می شود
  • درد شکمی یا گرفتگی فزاینده بدتر می شود
  • درد یا گرفتگی که به داروهای مسکن پاسخ نمی دهد
  • تب 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بیشتر
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • اسهال
  • علائم سندرم آشرمن

بروز علائم سندرم آشرمن زمان بر است. آنها بسته به مقدار بافت اسکار رشد می کنند متفاوت خواهند بود.

افرادی که علائم خفیف‌تری دارند ممکن است گرفتگی یا درد و جریان قاعدگی سبک‌تر از حد معمول را تجربه کنند. علائم متوسط تا شدید می تواند شامل

موارد زیر باشد:

  • پریود نامنظم یا بدون قاعدگی
  • درد شکم
  • مشکلات باروری در برخی افراد

برای از سرگیری پریودها پس از سقط جراحی، مدتی طول می کشد. اگر فردی از کنترل بارداری هورمونی استفاده نمی کند، پریودها باید بعد از 4 تا 8 هفته شروع شود.

پریود نشدن در این مدت لزوماً نشان دهنده ابتلای فرد به سندرم آشرمن نیست.

به گفته انجمن روانشناسی آمریکا (APA)، بسیاری از این مطالعات در طراحی ناقص هستند. برخی از آنها توسط سازمان‌های ضد سقط جنین انجام می‌شوند یا بودجه آنها را تامین می‌کنند و ممکن است مغرضانه باشند.

تعداد فزاینده ای از تحقیقات با کیفیت بالا منبع مورد اعتماد از این ایده حمایت می کند که انکار سقط جنین به سلامت روانی افراد در درازمدت آسیب می زند – عدم انجام سقط جنینی که آنها انتخاب کرده اند.

هر پزشکی موافقت خواهد کرد که ایمنی در مورد دارو تضمینی نیست و به همین دلیل است که قبل از شروع هر درمانی باید یک فرم رضایت نامه را امضا کنید. که شامل سقط های پزشکی و جراحی می شود.

10مرحله سقط جنین

2 ـ تشخيص سقط ممکن است تا يک هفته طول بکشد

مرحله سقط جنین

گاهي اوقات پزشکان ميتوانند سقط را قبل از آغاز علايم تشخيص دهند به عنوان نمونه در مراحل اوليه بارداري پزشک يک آزمايش خون از شما ميگيرد که سطح هورمون گونادوتروپين جفت (اچ­سي­جي) را اندازه ميگيرد که در طي بارداري توليد شده است اگر اين سطح هر دو تا سه روز در اولين سه ماهه دو برابر نشود و يا کاهش يابد متاسفانه يک نشانه بديهي از سقط جنین قريب­الوقوع ميباشد حتي اگر علايم سقط را داريد پزشکان اغلب نميتوانند سقط را در يک روز

تاييد کنند.

شما ممکن است حداقل به دو آزمايش خون براي سطح اچ­سي­جي و اسکن­هاي سونوگرافي با فاصله چند روزه نياز داشته باشيد تا پزشک اطلاعات لازم را براي تشخيص وضعيت بارداري به دست بياورد.

مراحل سقط جنین نی نی سایت

3 ـ بخش اورژانس هميشه بهترين محل مراجعه بعد از مشاهده علايم محسوب نميشود

آیا چیزی به نام “سقط جنین ایمن” وجود دارد؟ عوارض مستندی هم برای سقط جنین پزشکی و هم برای سقط جراحی وجود دارد.

با هر نوع سقط، “اگر سقط توسط بیماری های مقاربتی از قبل موجود و درمان نشده عفونی یا عارض شده باشد، خطر ناباروری ثانویه، حاملگی خارج از رحم و از دست دادن جنین افزایش می یابد.” زایمان و همچنین افسردگی، که در نهایت می تواند بر تصمیم زن

برای داشتن فرزندان بیشتر در آینده تأثیر بگذارد.

 

چه زمانی بعد از سقط جنین باید کنترل بارداری را شروع کرد

شما می توانید بلافاصله پس از سقط جنین باردار شوید. اگر می‌خواهید از روش‌های پیشگیری از بارداری برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید، باید فوراً روش مورد نظر خود را از سر بگیرید یا شروع به استفاده از آن کنید.

به طور کلی، می توانید کنترل بارداری را در همان روز سقط جنین خود شروع کنید:

روش های بازدارنده: می توانید بلافاصله پس از سقط از روش های بازدارنده مانند کاندوم استفاده کنید.

کنترل بارداری هورمونی: می توانید کنترل هورمونی بارداری را شروع کنید – از جمله داروهای ضد بارداری خوراکی

(قرص ها)، تزریق ها، ایمپلنت ها، چسب ها و حلقه – بلافاصله پس از سقط جنین. اغلب ایده خوبی است که پیشگیری از بارداری هورمونی را همزمان با سقط جنین شروع کنید. ممکن است به از سرگیری و تنظیم سریع قاعدگی شما کمک کند.

دستگاه‌های داخل رحمی (IUD): می‌توانید بلافاصله پس از سقط جنین پزشکی یا بعد از سقط جراحی در سه ماهه اول یا دوم، IUD قرار دهید. با این حال، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از IUD بلافاصله پس از سقط جنین ممکن است خطر عوارض

نادری مانند خارج شدن IUD را کمی افزایش دهد.

این امر به ویژه پس از سقط جنین جراحی در سه ماهه دوم صادق است. با این حال، خطر همچنان پایین است.

اگر شخصاً برای سقط جنین خود به پزشک مراجعه می کنید، ممکن است بتواند بلافاصله پس از انجام عمل شما، در حالی که هنوز در مطب یا کلینیک آنها هستید، یک IUD وارد کند یا کنترل بارداری تجویز کند. اگر می خواهید بیشتر بدانید، از آنها در مورد این

گزینه ها بپرسید.

انواع سقط جنین عمدی

 

احتمالاً نمی دانید دقیقاً چه زمانی تخمک گذاری کرده اید زیرا علائم واضحی وجود ندارد. این می تواند به طول و قاعده قاعدگی شما بستگی داشته باشد .

تخمک گذاری معمولاً در حوالی روز 10-12 اتفاق می افتد ، اما ممکن است چندین روز دیر یا زودتر از این زمان باشد. همچنین ممکن است دانستن اینکه چه زمانی رابطه جنسی منجر به بارداری شده دشوار باشد ، حتی اگر از زمان تخمک گذاری اطلاع داشته باشید..

تخمک حدود 24 ساعت در دسترس است ، اما اسپرم می تواند برای پنج روز یا بیشتر زنده بماند. بنابراین هرگونه رابطه جنسی در هفته قبل از تخمک گذاری می تواند مسئول بارداری باشد.

در اولين سه ماهه بارداري پزشک نميتواند کاري براي توقف سقط انجام دهد همان­طور که در بالا ذکر شد شما ممکن است در يک ويزيت تشخيص سقط را دريافت نکنيد.

البته سعي کنيد در موراد زير بلافاصله کمک پزشکي فوري را دريافت نماييد:

شما درباره بارداري خارج­رحمي نگران هستيد.

خونريزي شما به شدت زياد است(آغشته کردن کامل پد قائدگي در کمتر از يک ساعت)

اگر به صورت کلي درباره سلامت خود نگرانيد.

اما صرف نظر اين مشکلات بخش اورژانس احتمالا قادر نخواهد بود به شما کمک چنداني کند در نتيجه بهترين کار تماس با پزشک خودتان است.

4 ـ بارداری خارج رحمی هميشه يک فوريت پزشکی نيست

کاملا درست است که باردراي خارج­رحمي گاهي اوقات يک فوريت پزشکي­ست زيرا ميتواند کشنده باشد.

زماني که پزشکان بارداري خارج رحمي را در مراحل اوليه تشخيص دهند به نظر نميرسد که خطر جراحت وجود داشته باشد و شرايط خيلي خطرناک نيست.

درمان ميتواند دارو براي پايان بارداری به صورت سرپايي و يا نظارت در سطح اچ­سي­جي باشد اگر به نظر ميرسد که بارداري خارج رحمي به صورت طبيعي در مراحل انتهايي قرار دارد.

5 ـ سقط جنين بدون علايم امکان­پذير است

گاهي اوقات رشد جنين متوقف ميشود اما هيچ علايم مشخصي از سقط مانند درد و انقباض و خون­ريزي و خارج شدن بافتها مشاهده نميشود اين سقط از دست رفته نام دارد.

در مورد سقط از دست رفته پايان بارداری اغلب به صورت تصادفي در يک سونوگرافي روتين و يا عدم شنيدن ضربان قلب در داپلر دستي در آغاز سه­ماهه دوم مشخص ميگردد.

زماني که سقط از دست رفته تشخيص داده شد يک خانم و پزشکش تصميم ميگيرند که چگونه درباره اين سقط عمل کنند به عنوان نمونه يک خانم ممکن است تصميم بگيرد که سقط به صورت طبيعي صورت گيرد که بدين معناست که منتظر ميماند تا علايم آغاز

شود و بافت جنيني به صورت خودبه­خود خارج گردد خانمهاي ديگر ممکن است يک مداخله پزشکي به صورت مصرف دارو و يا انجام کورتاژ را ترجيح دهند.

راه های سقط جنین نی نی سایت

قرص سقط جنین (با نام مستعار قرص سایتوتک  شامل مصرف میزوپروستول ، طی حداکثر 48 ساعت  است .

این دارو باعث ایجاد گرفتگی و خونریزی به عنوان راهی برای تخلیه رحم میباشد . برای اکثر افراد ، این یک دوره فوق العاده سنگین همراه با گرفتگی احساس

می شود. همچنین گاهی اوقات با سقط جنین اولیه مقایسه می شود .

اکثر خانمها ظرف 4 تا 5 ساعت انتقال بافت جنین را به پایان می رسانند ، اما گاهی اوقات ، چندین بافت دیگر نیز طول می کشد.

قرص سقط جنین برای کسانی که 8 هفته باردار یا کمتر هستند حدود 94 تا 98 درصد کار می کند . در 10 تا 11 هفته تقریباً 87 درصد موثر است .

فراتر از این بازه زمانی ، ممکن است یک روش جراحی در مطب توصیه شود.

مشاوره اولیه فقط فرصتی برای صحبت با پزشک است. شما فرصتی خواهید داشت که در مورد بارداری، دلایل خود برای در نظر گرفتن سقط جنین و گزینه های شما صحبت کنید. پزشک اطمینان حاصل می کند که شما تمام انتخاب های خود را درک کرده و هنگام

تصمیم گیری از شما حمایت می کند.

عوارض سقط جنین در ماه دوم

 

درد شایع ترین عارضه جانبی گزارش شده سقط جنین دارویی است، به طوری که 78.4٪ از افراد در مطالعه ای در سال 2012، گرفتگی متوسط یا شدید را

گزارش کردند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2019، گرفتگی های ناشی از سقط جنین دارویی به طور کلی کمتر از دردهای ناشی از سقط جنین جراحی در نظر گرفته می

شد، با این حال، درد ناشی از سقط جنین دارویی بیشتر طول کشید.

برخی افراد پس از سقط جنین درد بیشتری را نسبت به دیگران گزارش می کنند.

افرادی که به نظر می رسد درد بیشتری را تجربه می کنند ممکن است عبارتند از:

  • کسانی که قبل از سقط جنین مدت بیشتری باردار بودند
  • افراد جوان تر
  • کسانی که قبلا زایمان طبیعی نداشته اند
  • افراد با سابقه پریودهای دردناک (دیسمنوره)
  • افرادی که در مورد سقط جنین خود احساسات متناقضی دارند یا حمایت اجتماعی ندارند

سایر عوارض جانبی

بدن هر کس متفاوت است و ممکن است برخی، همه یا هیچ یک از این علائم را بعد از سقط خود تجربه نکنید:

درد سینه یا قفسه سینه: حساسیت سینه یا قفسه سینه ممکن است قبل از سقط جنین شما شروع شده باشد و ممکن است برای مدتی پس از سقط جنین ادامه یابد. برای بسیاری از افراد، این آخرین علامتی است که از بین می رود.

ترشحات: تجربه کمی ترشحات موکوس مانند از قرمز یا بنفش تا قهوه ای یا سیاه غیرمعمول نیست. ممکن است مقداری خون در ترشحات ظاهر شود.

حالت تهوع، استفراغ یا اسهال: علائم گوارشی ممکن است حدود 24 ساعت پس از سقط جنین جراحی یا چند روز پس از مصرف قرص های سقط جنین

باقی بماند. اگر مشکل گوارشی بیشتر از آن طول بکشد، ممکن است بخواهید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مطلع از سقط جنین پیگیری کنید، اما

احتمالاً نشانه ای از یک اورژانس نیست.

لرز: برخی افراد دچار لرز و لرز می شوند. اگر همراه با تب باشد، بهتر است با یک متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.

خستگی. مانند هر روش پزشکی، بدن شما احتمالاً برای بهبودی به کمی استراحت و استراحت اضافی نیاز دارد. ممکن است احساس خواب آلودگی کنید یا

انرژی کمتری نسبت به حالت عادی داشته باشید.

6 ـ فرايند فيزيکی سقط ميتواند چند روز طول بکشد

علي­رغم آنچه که رسانه­ها به تصوير ميکشند سقط سه ماهه اول معمولا به يک باره رخ نمي­دهد جنين معمولا قبل از آغاز علايم فيزيکي گاهي اوقات حتي يک هفته قبل مرده است و خونريزی سقط ممکن است به صورت لکه­بيني آغاز گردد و بعد با جريان سنگين­تر خون و مشاهده لخته بعد از چند روز ادامه يابد ممکن است سطح خونريزی شما تا دو هفته ادامه يابد اگرچه ممکن است تمام مدت شديد نباشد.

به صورت کلي زمان دقيق سقط براي هر خانم منحصر به فرد است و به دو فاکتور بستگي دارد.

به عنوان نمونه در يک سناريو يک خانم ممکن است ظرف چند ساعت بعد از تشخيص دچار خونريزي شود و در يک سناريو ديگر فرايند سقط ممکن است

هفته­ها بعد حتي با وجود پايان بارداري آغاز نگردد.

با اين وجود تحقيقات نشان ميدهد که احتمالا ظرف دو هفته بعدا از تشخيص خونريزي شما آغاز شده و به اتمام ميرسد.

ذکر اين نکته حائز اهميت است که بعد از تشخيص سقط يک خانم ممکن است انتخاب کند که سقط او به صورت پزشکي و يا جراحي مديريت گردد (به عنوان مثال دي و سي) و اين مسئله بر طول دوره علايم نيز تاثيرگذار است به عنوان نمونه بعد از دي­سي براي مديريت سقط يک خانم ممکن است دچار خونريزي خفيف و يا درد ملايمي شود اما خونريزي شديد و يا دردهاي شکمي وجود نخواهند داشت اگر اين مسئله اتفاق بيافتد يک خانم بايستي بلافاصله با پزشک خود تماس بگيرد.

7 ـ سقط  جنین طبيعی ميتواند شامل انقباضات شديد باشد

بسياري از افراد سقط زودهنگام را مانند يک درد قائدگي شديد توصيه ميکنند براي برخي از خانمها حقيقت اين است که اين پديده چيزي بيش از يک انقباض جزئي­ست ممکن است دردهاي شديد کمر و شکم وجود داشته باشد که در توانايي شما براي انجام فعاليت­هاي روزمره تداخل ايجاد ميکند.

در صورت داشتن اين انقباضات شديد با پزشک خود تماس بگيريد تا اطمينان حاصل کنيد که بارداري خارج از رحم رد ميشود و شايد بتوانيد تجويز يک مسکن را نيز دريافت کنيد.

اما درد شديد با سقط لزوما به اين معنا نيست اتفاقی غيرعادی در حال وقوع است.

8 ـ باروری شما ممکن است بلافاصله برگردد و يا اينکه اين طور نباشد

برخي از خانمها تخمک­گذاري را دو هفته بعد از سقط آغاز ميکنند در حالي که برخي ديگر ممکن است سه ماه منتظر بمانند تا مجددا چرخه قائدگي آنها به حالت عادي برگدد.

تنوع فردي فراواني وجود دارد اما پيش­بيني زمان بازگشت بارداري شما امکان­پذير نيست.مرحله سقط جنین

در نتيجه ايده خوب اين است  که در زمان داشتن روابط جنسي از روش­هاي محافظتي استفاده کنيد مگر اينکه بخواهيد مجددا باردار شويد.

9 ـ ممکن است نيازی به صبر کردن برای تلاش مجدد نباشد

پزشکان گاهي توصيه ميکنند قبل از بارداري مجدد بعد از يک سقط مدتي صبر کنيد اما به غير از شرايط پزشکي خاص هيچ شواهد مشخصي مبني بر اين موضوع وجود ندارد که ريسک حامله شدن مجدد بلافاصله افزايش يافته است.

10 ـ دلايل برای سقط  جنین به خوبی مشخص نشده ­اند

ميتوان به سادگي فرض را بر اين گذاشت که پزشکي مدرن تمام پاسخها را دارد اما متاسفانه اين­گونه نيست گاهي­اوقات حتي معتبرترين منابع نيز اطلاعات متضادي درباره دلايل  سقط ارائه داده­اند و به شکل نااميدکننده­اي سوالات نسبت به پاسخها بيشتر هستند که پذيرش اين موضوع دشوار است.

يک نکته مهم مرحله سقط جنین

ذکر اين نکته حائز اهميت است که علاوه بر دلايل فيزيکي سقط مانند خونريزي واژن تجربه ناراحتي احساسي نيز شايع است آنچه که مسائل را پيچيده­تر ميکند اين است که اطرافيان اغلب اين سقط را به عنوان يک سوگ و خسران تلقي نميکنند که ميگويند اين به نفع تو بوده و يا اينکه ميتواني مجددا تلاش کني.

مراحل سقط جنین نی نی سایت

اگر شما سقط جنين را تجربه کرده­ايد به جاي پنهان کردن احساسات و تفکرات خود از پزشک­تان بخواهيد که در صورت وجود يک گروه حمايتي در منطقه به شما اطلاع دهند و يا اينکه ميتوانيد به يک روان­درمانگر مراجعه نماييد.مرحله سقط جنین

به صورت خصوصي با ديگر خانمها درباره تجربه­شان در اين حوزه صحبت کنيد و از متخصصان سلامت کمک بگيريد که تجربه کار کردن با زناني داشته­اند که سقط جنين داشته­اند و نکات ميتواند به شما براي کنار آمدن با اين تجربه ناراحت­کننده کمک کند و احساس کنيد که در اين­جا تنها نيستيد.مرحله سقط جنین

از سرگیری فعالیت ها پس از سقط جنین

برای کمک به بهبودی، ممکن است لازم باشد فرد بلافاصله پس از سقط از انجام برخی فعالیت ها اجتناب کند. برای کاهش احتمال عفونت، فرد فریاد بزند

از موارد زیر به مدت 2 هفته پس از عمل اجتناب کنید:

  • با استفاده از تامپون
  • داشتن رابطه جنسی
  • رفتن به شنا

اگر فردی داروی بیهوشی یا مسکن دریافت کرد، باید تا روز بعد از رانندگی یا کار با ماشین آلات خودداری کند.

بیشتر افراد می توانند روز بعد به فعالیت های معمول خود بازگردند. با این حال، افرادی که تحت اتساع و تخلیه قرار گرفته اند، که نوعی سقط جنین بعدی است، ممکن است به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشند. همین امر در مورد افرادی که دچار عوارض شده اند نیز صادق است.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.