چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم ؟

چگونه بقایای جنین سقط شده را دفع کنیم: بقایای سقط جنین می تواند باعث خونریزی و سایر مشکلات سلامتی شود.

میزان ازمایش خون بتا بعد از سقط جنین گنادوتروپین کوریونی انسانی (hCG) هورمونی است که توسط بدن در دوران بارداری تولید می شود. از رشد جنین حمایت می کند.

پزشکان برای تأیید بارداری میزان hCG را در ادرار و خون آزمایش می کنند. آنها همچنین از آزمایش خون hCG استفاده می کنند تا در تعیین اینکه آیا فرد می تواند حاملگی خارج رحمی یا سقط جنین را تجربه کند ، استفاده کنند .

بارداری ، حاملگی خارج رحمی و سقط جنین هرگز بر اساس یک سطح hCG تشخیص داده نمی شوند ، اما شناختن این که چگونه این سطوح در چنین مواردی کار می کنند مفید است.

 

چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

اندازه نرمال بقایای بارداری

 

اصطلاح محصولات حفظ شده بارداری(RPOC) به بافت جفت و/یا جنینی اطلاق می شود که پس از سقط خود به خودی بارداری (سقط جنین)، ختم بارداری برنامه ریزی شده یا زایمان زودرس/ترم در رحم باقی می ماند.

وجود RPOC پس از سقط خود به خود حاملگی، سقط ناقص را از سقط کامل متمایز می کند.

مدیریت RPOC پس از زایمان زودرس/ترم و مدیریت اولیه سقط جنین ناقص به طور جداگانه مورد بحث قرار می گیرد.

تظاهرات بالینی مشخصه RPOC شامل یک یا چند مورد از موارد زیر است:

خونریزی رحم، درد لگن، تب و/یا حساسیت رحم. این یافته های بالینی غیر اختصاصی هستند. علاوه بر این، داشتن مقداری خونریزی و ناراحتی پس از زایمان طبیعی است.

خونریزی رحمی – بیماران به طور معمول پس از سقط جنین یا ختم بارداری دچار خونریزی رحمی می شوند، بنابراین تشخیص خونریزی طبیعی از غیرطبیعی می تواند دشوار باشد. یک رویکرد معقول این است که فرض کنیم خونریزی اگر شدید باشد (یعنی پتانسیل

ایجاد کم خونی را داشته باشد) یا طولانی مدت (به عنوان مثال، ممکن است منجر به کم خونی شود) یک رویکرد منطقی است. ، بیش از سه هفته طول می کشد).

تظاهرات بالینی مشخصه RPOC شامل یک یا چند مورد از موارد زیر است: خونریزی رحم، درد لگن، تب و/یا حساسیت رحم. این یافته های بالینی غیر اختصاصی هستند. علاوه بر این، داشتن مقداری خونریزی و ناراحتی پس از زایمان طبیعی است.

خونریزی رحمی – بیماران به طور معمول پس از سقط جنین یا ختم بارداری دچار خونریزی رحمی می شوند، بنابراین تشخیص خونریزی طبیعی از غیرطبیعی می تواند دشوار باشد. یک رویکرد معقول این است که فرض کنیم خونریزی اگر شدید باشد (یعنی پتانسیل

ایجاد کم خونی را داشته باشد) یا طولانی مدت (به عنوان مثال، ممکن است منجر به کم خونی شود) یک رویکرد منطقی است. ، بیش از سه هفته طول می کشد).

چه چیزی باعث ایجاد بقایای بارداری  می شود؟

 

سه نوع مختلف جفت باقی مانده وجود دارد که هر کدام علت متفاوتی دارند. آنها عبارتند از:

چسبندگی جفت به این دلیل است که ماهیچه های رحم به اندازه کافی منقبض نمی شوند تا جفت از دیواره رحم جدا شود و آن را از رحم خارج کند.

جفت به دام افتاده، که زمانی اتفاق می افتد که جفت از رحم جدا می شود اما به طور طبیعی از بدن مادر خارج نمی شود. این می تواند زمانی رخ دهد که دهانه رحم شروع به بسته شدن قبل از دفع کل جفت کند.

جفت آکرتا، که زمانی اتفاق می افتد که جفت به لایه عمیق تر رحم رشد می کند و قادر به جدا شدن طبیعی از اندام نیست. این خطرناک ترین نوع جفت باقی مانده است و می تواند منجر به هیسترکتومی و تزریق خون شود.

چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

 

چه کسانی در خطر ابتلا به بقایای بارداری هستند؟

 

زنانی که در معرض خطر ابتلا به جفت باقی مانده هستند، شامل کسانی هستند که:

  • سزارین قبلی
  • اتساع و کورتاژ قبلی (D&C)
  • جراحی قبلی برای برداشتن فیبروم رحم
  • زایمان زودرس قبل از هفته 34
  • یک نوزاد مرده به دنیا آمده
  • ناهنجاری های رحم
  • مرحله اول یا دوم طولانی زایمان
  • جفت حفظ شده در طول زایمان قبلی
  • برخی از عوارض بارداری مانند جدا شدن جفت یا قرار دادن بند ناف ولامنتوز

 

بقایای جنین سقط شده چه شکلی است ؟

 

بسیاری از خانم ها می پرسند آیا قادر به دیدن جنین هستند؟ کیسه و جفت اطراف جنین به وضوح دیده می شود اما جنین در این مرحله معمولاً خیلی کوچک است که دیده نمی شود.

شما باید از پدهای حداکثر کافی برخوردار باشید. اگر تصمیم دارید در سنگین ترین مرحله سقط ، روی توالت استراحت کنید ، سقط جنین یا در پد شما اتفاق می افتد یا در کاسه توالت رخ می دهد.

اگر به فکر ختم بارداری هستید، ممکن است نگران واکنش پزشک خود باشید، به خصوص اگر می خواهید قبل از مراجعه به متخصص سقط جنین به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. برای انجام سقط جنین در انگلستان، به رضایت دو پزشک نیاز دارید. دکترها

درباره مراحل سقط جنین میگویند

در بیشتر موارد، اولین دکتری که به آن مراجعه می کنید می تواند به شما کمک کند و آنها رضایت پزشک دوم را ترتیب می دهند یا به کلینیک سقط جنین ارجاع می دهند. با این حال، مواردی وجود دارد که در آن پزشک می تواند از سقط جنین خودداری کند.

پزشکان ممکن است از سقط جنین خودداری کنند، اگر شما شرایط قانونی ختم حاملگی در بریتانیا را نداشته باشید یا اگر دلیل پزشکی مخالف این روش وجود داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شما در حال حاضر بیش از حد قانونی 24 هفته هستید، نمی توانید

سقط جنین کنید.

همچنین اگر دلایل شما برای سقط جنین تحت پوشش قانون نباشد، ممکن است از سقط جنین خودداری کنید. به عنوان مثال، سقط جنین را نمی توان بر اساس جنسیت نوزاد انجام داد. فقط در صورتی می توانید در انگلستان خاتمه دهید که سلامت روانی یا

جسمی شما، جنین یا خانواده شما در معرض خطر باشد.

توصیه من: سعی کنید فردی را برای مشورت پیدا کنید. من زمانی که در این فرایند قرار گرفتم بسیار تنها بودم و کسی را برای صحبت کردن نداشتم. سعی کنید فردی را پیدا کنید که بتواند در مورد هزینه های این فرایند و اتفاقاتی که در طول سقط رخ می دهد

شما را آگاه سازد من همسرم را در کنارم داشتم اما او یک زن نبود و درکی از تولد نوزاد نداشت.

اجازه ندهید هیچ چیزی شما را از مراقبت شخصی تان باز دارد. تجربه هر فردی در این شرایط متفاوت خواهد بود. تجربه من متعلق به من است. با پزشک خود صادق باشید. نگرانی هایتان را بیان کنید. این موضوع به سلامت شما بستگی دارد و سلامت شما از هر

چیزی مهم تر است.

سطح  هاچ سی جی در بارداری

اگر فکر می کنید باردار هستید ، یک پزشک برای بررسی میزان هورمون خون شما، از خون گرفته شده از رگ آزمایش می کند .

اگر شما هیچ hCG در خون خود ندارید ، این بدان معنا نیست که شما باردار نیستید. ممکن است خیلی زودازمایشگرفته  باشد که سطح hCG شما افزایش یابد.

سطح HCG بالاتر از 5  واحد بین المللی در هر میلی لیتر (mIU / میلی لیتر) به طور معمول نشان دهنده بارداری است. اولین نتیجه آزمون شما یک سطح پایه در نظر گرفته می شود. این سطح می تواند از مقادیر بسیار کمی hCGمانند 20 میلی آمپر / میلی لیتر یا

حتی پایین تر) تا مقادیر بزرگتر (مانند 2.500 میلی آمپر / میلی لیتر) باشد.

سطح پایه به دلیل مفهومی که پزشکان از آن زمان دو برابر می نامند بسیار مهم است. در چهار هفته اول یک بارداری مناسب ، میزان hCG به طور معمول در هر دو تا سه روز دو برابر می شود.

بعد از شش هفته ، سطح در حدود هر 96 ساعت دو برابر خواهد شد.

چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

 

بقایای جنین به بافت جنینی یا جفتی اشاره دارد که پس از بارداری در رحم شما باقی می ماند. (RPOC)زمانی که بارداری زود به پایان می رسد شایع تر است. می تواند منجر به خونریزی، عفونت و سایر مشکلات شود. دارو یا جراحی جزئی می تواند RPOC را

درمان کند.چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

چه چیزی باعث باقی ماندن محصولات بارداری می شود؟

 

جفت عضوی است که با رشد جنین در رحم شما رشد می کند. به دیواره رحم شما چسبیده است. اکسیژن و مواد مغذی را از طریق بند ناف به کودک شما می رساند.

جفت و سایر بافت هایی که در دوران بارداری ایجاد می شوند، به طور طبیعی در حین زایمان از رحم خارج می شوند. اما در برخی موارد، مقداری از بافت در رحم شما باقی می ماند. RPOC از بازگشت رحم شما به حالت قبل از بارداری جلوگیری می کند.

چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

عوامل زیر خطر ابتلا به RPOC (بقایای سقط جنین) در زن را افزایش می دهد:

  • جفت سرراه (جفت بیش از حد عمیق به دیواره رحم می چسبد).
  • سابقه جفت حفظ شده در بارداری قبلی. این بزرگترین خطر است.
  • سن بالای مادر (بالاتر از 35 سال هنگام بارداری).
  • کمک به زایمان (زایمان با استفاده از ابزارهایی مانند فورسپس یا خلا).
  • زایمان ، سقط جنین یا سقط در سه ماهه دوم بارداری (هفته های 13 تا 26).
  • عدم پیشرفت (FTP) در حین زایمان (زایمان طولانی مدت بیش از 14 ساعت).
  • استفاده طولانی مدت از اکسی توسین.
  • پوچگرایی (زنی که قبلاً هرگز زایمان نکرده است ، اگرچه ممکن است باردار بوده باشد).
  • سزارین قبلی
  • جراحی رحم
  • ناهنجاری مادرزادی رحم

بقایای سقط جنین یکی از رایج ترین دلایل خونریزی پس از زایمان (پس از تولد) است. مطالعات نشان می دهد که این میزان در 40٪ سقط های سه ماهه دوم یا سقط جنین اتفاق می افتد. اما در بارداری های تمام مدت (حاملگی ای که حدود 40 هفته طول می کشد) نسبتاً نادر است. در حدود 1٪ این موارد رخ می دهد.

عوارض بقایای سقط جنین

 

 جفت عضوی است که با رشد جنین در رحم شما رشد می کند. به دیواره رحم شما متصل است. اکسیژن و مواد مغذی را از طریق بند ناف به کودک شما می رساند.

جفت باقی مانده معمولاً بعد از زایمان طبیعی اتفاق می افتد. اما RPOC زمانی که بارداری زود به پایان می رسد رایج تر است. ممکن است تا روزها، هفته ها یا حتی ماه ها پس از پایان بارداری مشکلی ایجاد نکند

جفت و سایر بافت هایی که در دوران بارداری ایجاد می شوند ، به طور طبیعی هنگام زایمان از رحم منتقل می شوند. اما در برخی موارد ، مقداری از بافت در رحم شما باقی می ماند. از بازگشت رحم شما به حالت قبل از بارداری جلوگیری می کند.

بدن شما بعد از بارداری تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند . مقداری خونریزی و ترشحات واژن طبیعی است. اما خونریزی شدید یا لخته شدن خون پس از بارداری می تواند نشان دهنده وجود مشکلی باشد.

خونریزی پس از زایمان ( خونریزی واژن پس از زایمان) شایع ترین علامت بقایای سقط جنین است. علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بزرگ شدن رحم.
  • تب .
  • هایپومنوره (دوره های قاعدگی سبک یا نادر).
  • عفونت
  • رحم خارج رحم (دهانه بین واژن و رحم باید بعد از بارداری کوچک یا بسته باشد).
  • درد لگن .

عوامل زیر خطر ابتلا به RPOC را در زنان افزایش می دهد:

از کجا بفهمیم جنین سقط شده با قرص سایتوتک

  • جفت آکرتا (جفت خیلی عمیق به دیواره رحم می چسبد).
  • سابقه احتباس جفت در بارداری قبلی این بزرگترین خطر است.
  • سن بالای مادر (بیش از 35 سال در دوران بارداری).
  • زایمان کمکی (تحویل با استفاده از ابزارهایی مانند فورسپس یا خلاء).
  • زایمان، سقط جنین یا سقط جنین در سه ماهه دوم بارداری (هفته 13 تا 26).
  • عدم پیشرفت (FTP) در حین زایمان (زمان طولانی مدت بیش از 14 ساعت).
  • استفاده طولانی مدت از اکسی توسین.
  • پوچی (زنی که قبلا هرگز زایمان نکرده است، اگرچه ممکن است باردار بوده باشد).
  • سزارین گذشته
  • جراحی رحم در گذشته
  • ناهنجاری مادرزادی رحم.

علائم باقی ماندن بقایای حاملگی بعد از سقط نی نی سایت

 

 تشخیص بقایای سقط جنین فقط براساس علائم ممکن است دشوار باشد. علائم ممکن است مشابه سایر موارد بهداشتی پس از زایمان باشد.  آزمایشات زیر می تواند تشخیص  بقایای سقط جنین را تأیید کند.

سونوگرافی ترانس واژینال: در این آزمایش تصویربرداری از یک پروب اولتراسوند در واژن برای بررسی بزرگی یا ضخیم شدن پوشش رحم استفاده می شود. همچنین به دنبال توده های بافتی در رحم شما می گردد.

سونوگرافی داپلر رنگی: این آزمایش تصویربرداری جزئیات بیشتری را نسبت به سونوگرافی ترانس واژینال ارائه می دهد. این نشان می دهد که چگونه خون در بدن شما جریان دارد. می تواند نشان دهد که آیا بافت اضافی در رحم هنوز خون دارد یا خیر. یک منبع

خون می تواند نشان دهنده پلا باشد.

چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

برای دفع بقایا چیکار کنم

آزمایش خون و بافت:

  • آزمایش گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG): این آزمایش میزان هورمون hCG در خون شما را اندازه گیری می کند. جفت این هورمون را تولید می کند. اگر تکه های جفت هنوز در رحم شما باشد ، بقایای سقط جنین ممکن است باعث سطح بالای hCG شود.
  • بیوپسی آندومتر: در طی بیوپسی آندومتر ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی شما قطعه کوچکی از بافت را از رحم شما خارج می کند. آنها بافت را زیر میکروسکوپ بررسی می کنند. وجود پرزهای جفتی (سلولهای بافت جفت) به این معنی است که هنوز بافت جفت در رحم شما وجود دارد. این روش به ندرت انجام می شود. به طور معمول ، ارائه دهنده شما در طی روش اتساع و کورتاژ (D&C) به دنبال بافت خواهد بود. این روش همچنین یک گزینه درمانی برای بقایای سقط جنین است.

امتحانات تصویربرداری:

  • سونوگرافی از طریق واژن: در این آزمایش تصویربرداری از پروب سونوگرافی در واژن برای بررسی بزرگ شدن یا ضخیم شدن پوشش رحم استفاده می شود. همچنین به دنبال توده های بافتی در رحم شما است.
  • سونوگرافی داپلر رنگی: این آزمایش تصویربرداری جزئیات بیشتری از سونوگرافی ترانس واژینال را ارائه می دهد. این نشان می دهد که چگونه خون از بدن شما عبور می کند. این می تواند نشان دهد که آیا بافت اضافی رحم هنوز خونرسانی دارد یا خیر. یک منبع خون می تواند نشان دهنده بافت جفتی باشد که هنوز به دیواره رحم متصل است.
  • هیستروسکوپی: در طی هیستروسکوپی ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما یک لوله نازک و سبک را به واژن وارد می کند. آنها داخل دهانه رحم و واژن شما را از نظر وجود بافت غیر طبیعی یا سایر مشکلات بررسی می کنند.

چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

قرص سایتوتک برای دفع بقایا

تشخیص RPOC تنها بر اساس علائم می تواند دشوار باشد. علائم ممکن است مشابه سایر مشکلات سلامتی پس از زایمان باشد. معاینات و آزمایشات زیر می تواند تشخیص RPOC را تایید کند.

سایتوتک خطرات قابل توجهی ندارد (خونریزی قابل توجه می تواند به عنوان عارضه ناشی از میزوپروستول رخ دهد ، اما این بسیار نادر است). D&C خطر بیشتری نسبت به منابع انسانی دارد:چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

  • خون ریزی.
  • عفونت
  • سوراخ شدن (ایجاد سوراخ) در دیواره رحم.
  • چسبندگی داخل رحمی (اسکار رحم).

سوراخ شدن نادر است. دیواره رحم معمولاً به خودی خود بهبود می یابد. اگر این سوراخ باعث آسیب دیدگی اعضای دیگر شود ، ممکن است برای ترمیم آنها نیاز به جراحی داشته باشید.

اسکار رحم یا سندرم آشرمن نادر است ، اما می تواند خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش دهد:

  • قاعدگی غیرطبیعی .
  • حاملگی خارج رحمی .
  • ناباروری .
  • سقط جنین
  • خونریزی پس از زایمان.
  • زایمان یا زایمان زودرس
  • مشکلات مربوط به جنین یا جفت.

افرادی که از این داروها برای سقط جنین دارویی استفاده می کنند بیشتر از سایرین در معرض تجربه درد شدید، حالت تهوع، استفراغ، خونریزی طولانی تر و هستند و برای چندین هفته در معرض خطر برای تکمیل جراحی کورتاژ برای چندین هفته قرار دارند.

جنین سقط شده را چه کنیم

این خطر در افرادی که سقط دارویی را انتخاب می کنند بیشتر از افرادی است که سقط کورتاژ مکشی را بر می گزینند. بیشتر خانم هایی که در مراحل اولیه بارداری سقط دارویی را انتخاب می کنند، دردی را تجربه می کنند که نیازمند استفاده از داروهای ضد درد خواهند بود.

23 درصد از زنان درد شدیدی را تجربه می کنند که به عنوان بدترین درد ممکن در زندگی از آن یاد می کنند. اگر درد شدید باشد و به کمک مسکن ها و سایر موارد همچون پد گرما، بطری اب گرم یا ماساژ شکمی درمان پیدا نکند.

نوشته های مرتبط

یا اگر درد بیش از 24 ساعت بعد از مصرف داروی سقط آغاز شود، بیمار باید با پزشک خود بلافاصله تماس بگیرد یا به بیمارستان مراجعه کند.

چگونه می توانم از بقایای سقط جنین  جلوگیری کنم؟

 

هیچ راهی برای جلوگیری از بقایای سقط جنین   وجود ندارد. اما می توانید مطمئن شوید که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما از تاریخچه پزشکی کامل شما مطلع است. به دلیل عوارض حاملگی یا جراحی های قبلی ممکن است در معرض خطر بالای

بقایای سقط جنین   باشید. در این صورت ، تیم مراقبت از سلامتی شما را در حین و بعد از حاملگی در آینده کنترل می کنند.

برای باقیمانده بارداری چه می شود؟چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

بسیاری از والدین می ترسند بپرسند که چه اتفاقی برای بقایای دوران بارداری آنها می افتد.

از دست دادن بارداری در 12 هفته اول

اگر در 12 هفته اول از دست دادن را تجربه کنید، بقایای بارداری ممکن است مانند لخته های خون و قطعات کوچک بافت به نظر برسد. ممکن است از شما خواسته شود که با معاینه پاتولوژی این بافت موافقت کنید. نتایج معاینه برای پزشک شما ارسال خواهد شد.

ممکن است برای کمک به ترتیبات مناسب – به عنوان مثال، سوزاندن – برای بقایای از دست دادن بارداری به خدمات مراقبت از شبانی ارجاع داده شوید.

برای دفع بقایای سقط چه بخوریم

 

یک رژیم غذایی سالم : کمک خواهد کرد بدن شما التیام یابد. یک رژیم غذایی سالم بعد از سقط جنین ضروری است، یک رژیم غذایی متعادل که شامل بخشهای سالم پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و چربی است.

سعی کنید به نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز و مصرف کلسیم از 200mg در روز. نوشیدن شیر، خوردن محصولات لبنی و خوردن ماهی مانند ماهی ساردین و  مصرف اسید فولیک . چگونه بقایای جنین سقط شده را دفع کنیم

  1. مصرف خوراکی های سرشار از آهن
  2. مصرف خوراکی های سرشار از کلسیم
  3. مصرف خوراکی های سرشار از ویتامین های گروه B
  4. عرق بومادران
  5. سیاه دانه
  6. گیاه دم اسب
  7. دم کرده تخم شوید
  8. دم کرده گل گردو
  9. دمنوش گیاه پنیرک صحرایی به همراه نبات و کاکوتی
  10. کاچی
  11. گل گاو زبان
  12. رازیانه
  13. روغن کنجد
  14. جعفری
  15. چای با دارچین
  16. آناناس
  17. جگر
  18. گوشت قرمز
  19. دمنوش آویشن
  20. دمنوش زنجفیل
  21. دمنوش زیره
  22. دمنوش تخم گشنیز

داروی گیاهی برای تخلیه کامل رحم بعد از سقط

 

این لیست ممکن است همیشه کامل نباشد. همیشه قبل از تصمیم گیری برای سقط جنین، مشورت کنید. شکست در دنبال کردن احتیاط ها ممکن است منجر به عفونت یا عوارض شود که می تواند بر باروری شما تأثیر بگذارد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هر دو قرص در رژیم در مقدار مشخص شده و در زمان های مربوطه خود برای تجربه سقط مثبت مصرف شود.

علائم فیزیکی پس از سقط جنین کورتاژی که باید نگران شوید: چگونه بقایای جنین سقط شده را دفع کنیم
تب بیش از 100 درجه که اگر تب به مدت 48 ساعت یا بیشتر وجود داشته باشد، با پزشک  خود تماس بگیرید.

درصورت این علائم با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تخلیه بافت
  • ترشح از واژن
  • تورم شکم و / یا حساسیت
  • علائم قوی ادامه بارداری
  • تغییر در عادات روده یا مثانه، به ویژه فاقد حرکات روده
  • خون در مدفوع یا ادرار
  • سرگیجه، غش، تهوع

هماتومترا  چیست؟  چگونه بقایای جنین سقط شده را دفع کنیم

سندرم  هماتومترا گرفتگی شدید و ناراحتی ناشی از مجموعه ای از خون در رحم ایجاد میشودکه می تواند بلافاصله بعد از عمل و یا چند روز بعد از ان رخ دهد.

علائم و نشانه ها

  • گرفتگی شدید
  • تعریق
  • سبکی سر
  • حالت تهوع
  • استفراغ و اسهال (گاهی)
  • تعریق
  • رنگ پریدگی
  • تاکی کاردی

ترشحات قهوه ای بعد از سقط جنین

 

اوایل حاملگی متشکل از دو نوع بافت – ساک حاملگی که پر از مایع است و دسیدوای  بافتی که حفره رحم را میپوشاند .در ختم بارداری، حذف ساک حاملگی راحت است  اما دسیدوا طول می کشد تا از رحم دفع شود.ترشحات نفاس برای 4 تا 6 هفته بعد از

سقط ادامه دارد و شامل سه مرحله است.

بدن شما پس از بارداری دچار تغییرات فیزیکی زیادی می شود. مقداری خونریزی و ترشحات واژن طبیعی است. اما خونریزی شدید یا لخته شدن خون پس از بارداری می تواند نشان دهنده وجود مشکل باشد.

روبرا ​​نفاس – این ترشحات اول قرمز رنگ  است و این ترشحات بیش از 3 تا 5 روز پس ازسقط طول میکشد.

سروز  – این مرحله دوم از تخلیه است قهوه ای یا صورتی رنگ است و شروع تخلیه از  2 یا 3 هفته بعد از سقط جنین. این ترشحات قهوه ای شامل دسی جوا، اگزودای سروزی، گلبول های قرمز، لکوسیت ها و دهانه رحم است.

آلبا – مرحله نهایی نفاس ترشحات سفید مایل به زرد است. این شامل سلول های قرمز خون و به طور عمده متشکل از لکوسیت، سلول های اپیتلیال، کلسترول، چربی و مخاط است.

ترشحات قهوه ای واژن کاملا خوب است و تنها نشان می دهد که بدن شما در حال بازگشت به حالت عادی خود است. چرخه قاعدگی  در 4-8 هفته بعد شروع می شود.

در صورتیکه شما به موقع پریود شدید یک ماه پس از سقط جنین پریود خواهید شد. به نظر میرسد بسیاری از علتهای سقط جنین آشکار نمیباشد. موارد زیادی در اولین دوره پریود پس از سقط جنین وجود خواهد داشت. عوامل زیادی علاوه بر مشکلات هورمونی در این امر موثر میباشند.

بیوپسی آندومتر: در طول بیوپسی آندومتر، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما یک قطعه کوچک از بافت رحم را برمی دارد. آنها بافت را زیر میکروسکوپ بررسی می کنند. وجود پرزهای کوریونی (سلول های بافت جفت) به این معنی است که هنوز بافت

جفتی در رحم شما وجود دارد. این روش به ندرت انجام می شود. معمولاً، ارائه دهنده شما در طول یک روش اتساع و کورتاژ (D&C) به دنبال بافت می گردد. این روش همچنین یک گزینه درمانی برای RPOC است.

در این مقاله به شما کمک خواهد کرد که این عوامل را درک نموده و در مورد اولین قاعدگی پس از سقط جنین اطلاعاتی را کسب کنید اینکه سقط جنین چگونه خواهد بود و یا شما چه کاری را بایستی در این زمینه انجام دهید.

چند روز بعد از سقط باید آزمایش بتا داد

شما باید 2 هفته پس از سقط پزشکی یک تست بارداری ویژه انجام دهید . این برای تأیید این است که شما دیگر باردار نیستید. به این تست بارداری با حساسیت کم می گویند. با تست بارداری معمولی متفاوت است.


بسیار مهم است که این آزمایش را 2 هفته پس از سقط انجام دهید.

مدت زمان دقیقی که طول می کشد تا hCG بعد از سقط جنین از سیستم شما خارج شود، از چند روز تا چند ماه متغیر است. زمان بندی بستگی به این دارد که سطح hCG در زمان از دست دادن بارداری چقدر بالا بوده است . به طور کلی، افرادی که خیلی زود

سقط جنین داشتند ، احتمالاً سریعتر از افرادی که از دست دادن آنها در اواخر بارداری رخ داده است، hCG به صفر می رسد.


اگر بیش از دو هفته از سقط جنین شما گذشته است، اگر هنوز تست بارداری مثبت می‌گیرید، باید با پزشک خود تماس بگیرید. در این شرایط، پزشک ممکن است بخواهد سطح hCG شما را با آزمایش خون (یک hCG کمی) کنترل کند. اگر همچنان آزمایش خون

بارداری مثبت باشد ، چند احتمال وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

هنگام سقط جنین (و همچنین هر زمان که به دنیا می آیید) ، بدن شما دیگر hCG تولید نمی کند. سطح شما در نهایت به 0 mIU / میلی لیتر برمی گردد.

در واقع ، هر چیزی کمتر از 5 mIU / میلی لیتر “منفی” است ، بنابراین به طور موثر ، 1 تا 4 mIU / میلی لیتر نیز توسط پزشکان “صفر” در نظر گرفته می شود.

در صورت سقط جنین ، مدت زمان لازم برای رسیدن به سطح صفر متفاوت است و بستگی به سطح شما در هنگام سقط جنین دارد. اگر در اوایل بارداری دچار سقط جنین شوید و سطح hCG شما زیاد نشده باشد ، سطح شما معمولاً طی چند روز به صفر می رسد.

بقایای بارداری ۷ سی سی

اگر سطح hCG شما هنگام سقط جنین در هزاران یا دهها هزار باشد ، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا سطح شما به صفر برگردد .

هنگامی که به صفر رسیدید ، معمولاً شروع به پریود شدن و تخمک گذاری مجدد می کنید.

پزشکان معمولاً توصیه نمی کنند که تا اولین دوره پس از سقط جنین دوباره باردار شوید. این امر محاسبه تاریخ موعد را آسانتر می کند.

اگر شما یک روش  کورتاژ) به عنوان بخشی از سقط جنین خود را انجام دهید ، پزشک ممکن است قبل از اینکه دوباره باردار شوید ، دو یا سه دوره قاعدگی را توصیه کند. این امر به این دلیل است که یک  کورتاژ می توانند پوشش رحم را نازک تر کنند و یک لایه

ضخیم تر در بارداری بهتر باشد. این پوشش تا چند ماه آینده به وجود خواهد آمد.

سقط زودرس می تواند یک تجربه عاطفی و جسمی دردناک باشد. اگر گمان می کنید که دچار سقط جنین شده اید ، با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما می تواند آزمایشات از جمله آزمایش خون hCG را سفارش دهد تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار

دهد.

اگر سقط جنین دارید ، بدانید که این بدان معنی نیست که شما در بارداری بعدی موفق نخواهید گشت.

برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود صحبت کنید.

اولین سونوگرافی واژینال بعد از سقط جنین

 

 سونوگرافی فقط باید برای اثبات عدم وجود کیسه حاملگی یا ضربان قلب جنین انجام شود. غیر معمول نیست که آزمایش بارداری تا 3 هفته یا بیشتر مثبت باقی بماند .

حتی در 3 هفته ممکن است محصولاتی وجود داشته باشد که در رحم باقی می مانند. اگر بیماران بدون علامت باشند (بدون تب ، درد پایین شکم ، ترشحات واژن ضعیف یا حساسیت به رحم) و فقدان کیسه سالم یا جنین ، مداخله تهاجمی موجه نیست.

دوره قاعدگی بعد از سقط جنین به طور معمول 4 تا 6 هفته پس از اتمام روند سقط پزشکی آغاز می شود.  تخمک گذاری ممکن است 4 تا 5 روز پس از مصرف قرص مزوپروستول رخ دهد. بارداری می تواند در طی 1 هفته از مصرف قرص های مزوپروستول اتفاق بیفتد.

سقط ناقص جایی است که بیماران به طور کلی دل درد و خونریزی دارند. وقتی تمام بافت جنین و یا بارداری از رحم خارج نشده باشد ، سقط جنین ناقص است. این می تواند باعث درد مداوم یا خاموش و درد شکم یا خونریزی واژینال شود.

گاهی اوقات کل جفت (که پس از زایمان نیز نامیده می شود) پس از زایمان در رحم باقی می ماند. جفت حفظ شده می تواند منجر به خونریزی (خونریزی) ، عفونت شدید یا حتی مرگ شود.

جفت احتباس شده معمولاً پس از زایمان واژینال اتفاق می افتد. اما RPOC بیشتر زمانی اتفاق می افتد که بارداری زودهنگام به پایان برسد. ممکن است تا روزها ، هفته ها یا حتی ماه ها پس از پایان بارداری مشکلی ایجاد نکند.

در بعضی مواقع خونریزی ممکن است بیشتر از زمان های دیگر باشد. لخته های خون به اندازه لیمو یا توپ های گلف ممکن است از طریق واژن عبور کنند. ممکن است شروع ترشحات ناخوشایند واژن رخ دهد .

پزشک شما احتمالاً با تجویز دارویی برای کمک به بدن شما برای تخلیه رحم شروع می کند. شاید لازم باشد این دارو را بیش از یک بار مصرف کنید. در حدود 25 درصد موارد ، دارو جواب نمی دهد و پزشک شما باید جراحی به نام اتساع و کورتاژ یا D&C انجام دهد .

24 تا 48 ساعت بعد یک قرص میزوپروستول مصرف خواهید کرد. این امر دهانه رحم را نرم می‌کند و به رحم کمک می‌کند تا حاملگی را بیرون بکشد. این مرحله تقریباً همیشه در خانه اتفاق می افتد. (اگر بعد از مصرف میزوپریستول و قبل از اتمام سقط جنین نیاز به

مسافرت دارید، توصیه می شود یک فرد بزرگسال مسئول داشته باشید که بتواند شما را رانندگی کند.

آیا بقایای سقط با پریود بعدی می افتد

 

چگونه پزشکان سقط جنین را تأیید می کنند:ازمایش خون بتا بعد از سقط

پزشکان برای تأیید سقط جنین از انواع آزمایشات استفاده می کنند. این شامل:چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

  • انجام آزمایش خون از جمله hCG و پروژسترون
  • با توجه به علائم مانند گرفتگی لگن یا خونریزی واژن
  • انجام سونوگرافی واژینال و معاینه لگن
  • انجام اسکن قلب جنین (اگر تاریخ های شما نشان می دهد که ضربان قلب جنین قابل تشخیص است)

پزشک شما قبل از تشخیص سقط جنین ، ایده های مختلفی را در نظر خواهد گرفت. اگر حاملگی خیلی زود باشد ، کاهش سطح hCG ممکن است تنها راه برای تعیین احتمال سقط جنین تا زمان کمی بیشتر باشد.

این مهم است که پزشکان هر چه زودتر سقط جنین یا حاملگی خارج رحمی را تشخیص دهند. یک حاملگی خارج رحمی می تواند منجر به پارگی لوله فالوپ یا آسیب دیگری شود که باروری و زندگی شما را تهدید می کند. سقط جنین که منجر به بافت باقی مانده

می شود باعث افزایش عفونت و خطر خونریزی می شود.

به همین دلایل ، اگر دچار افت حاملگی هستید ، پزشک ممکن است برای به حداقل رساندن عوارض ، داروها یا استفاده از برخی روش های جراحی خاصی را توصیه کند.چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

از دست دادن بارداری نیز می تواند عواطف زیادی داشته باشد.

دفع بقایای جنین با قرص متیل ارگونوین

 

آتونی رحم نیاز به یک پاسخ سریع و متوالی دارد که با ماساژ رحم شروع می شود، سپس با استفاده از رحم، آسپیراسیون مجدد، تامپوناد رحم و در نهایت اقدامات جراحی انجام می شود. اگر خونریزی کنترل نشد، پزشکان باید به سرعت به مرحله بعدی بروند.

هنگامی که از داروهای اوترتونیک استفاده می شود، اگر خونریزی بعد از اولین دوز بهبود نیابد، ممکن است از دوزهای اضافی یا تکراری استفاده شود.

متیل ارگونوین دارویی که معمولاً برای پیشگیری از خونریزی بیش از حد پس از D&E تجویز می شود.

داروهای یوترتونیک و دوزها:*

دوز دارو

  • Methylergonovine 0.2mg عضلانی یا داخل سرویکس. می توان هر 2-4 ساعت یک بار تکرار کرد. در افراد مبتلا به فشار خون بالا اجتناب شود.
  • میزوپروستول 800 میکروگرم باکالی یا زیر زبانی
  • اکسی توسین 10-40 واحد در هر 500-1000 میلی لیتر مایع به صورت داخل وریدی یا 10 واحد عضلانی
  • تامپوناد داخل رحمی گاز استریل یا 30 تا 75 میلی لیتر بالون کاتتر فولی، کاتتر کاندوم یا بالون مامایی قرار داده شده در رحم

چگونه بقایای جنین سقط شده دفع کنیم

چگونه از بقایای بارداری جلوگیری کنم؟

 

هیچ راهی برای جلوگیری از RPOC وجود ندارد. اما می‌توانید مطمئن شوید که ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما از سابقه پزشکی کامل شما اطلاع دارد. ممکن است به دلیل عوارض بارداری یا جراحی های گذشته در معرض خطر ابتلا به RPOC باشید. اگر

اینطور باشد، تیم مراقبت شما سلامت شما را در طول و بعد از هر بارداری بعدی به دقت زیر نظر خواهد گرفت.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که تکنیک‌های زیر می‌توانند به جلوگیری از حفظ جفت کمک کنند:

  • ماساژ رحم
  • داروهایی مانند اکسی توسین

کشش کنترل شده بند ناف (اعمال فشار بر روی قسمت پایین شکم در حالی که همزمان بند ناف را می‌کشید – اگر چه در صورت قرار دادن بند ناف نباید این کار را انجام دهید)

مشاوره پزشکی زنان در تهران اماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه زنان و زایمان است.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.