افزایش سرعت رشد سریع مو با وازلین

افزایش سرعت رشد سریع مو وازلین : ممکن است فکر کنید که آیا کاری هست که بتوانید انجام دهید تا موهایتان سریعتر رشد کنند.آیا محصولی هست که به شما کمک ‌کند؟ آیا تغییرات رژیم غذایی می‌توانند رشد مو را سرعت ببخشند؟ داروها یا درمان‌ها چطور؟ ​

 در این مقاله، ما کمک می کنیم که این پرسش‌ها پاسخ داده شوند.همچنین نگاهی دقیق‌تر به آنچه می‌تواند بر رشد مو تاثیر بگذارد و گام‌هایی که می‌توانید برای بهبود رشد موهای خود بردارید، می‌اندازیم.​

هنگامی که نوبت به دستیابی به موهای سالم می رسد، باید یک روال مراقبت از مو را ایجاد کنید که شامل روغن کردن، ماسک مو، شستشوی منظم مو با محصولات مناسب و یک الگوی شانه زدن سالم است.

غذا نیز تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند. یک رژیم غذایی متعادل می تواند به شما کمک کند موهایتان را بلند، قوی و سالم نگه دارید.

مو چگونه رشد می کند؟ ​افزایش سرعت رشد سریع مو وازلین

واقعیت جالب این است که شما با تمام کیسه‌های مویی که تا به حال داشته‌اید، به دنیا آمده‌اید- بر اساس آکادمی پوست آمریکا ‏( AAD) دقیقا در حدود ۵ میلیون.​

از این تعداد، حدود ۱۰۰۰۰۰ فولیکول در پوست سر شما وجود دارد.AAD در مورد ریزش مو می‌گوید که از دست دادن روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو کاملا طبیعی است.​

مو از ریشه در انتهای یک فولیکول زیر پوست شما رشد می‌کند.خون در پوست سر به فولیکول می‌رود و اکسیژن و مواد مغذی را برای ریشه مو تامین کرده و به رشد مو کمک می‌کند.​

وقتی موهایتان رشد می‌کنند، از پوست عبور کرده و از یک غده روغنی عبور می‌کنند.به گفته­ی AAD روغن این غده است که موهای شما را براق و نرم می‌کند.​

چه چیزی می تواند به رشد موهایتان کمک کند؟ ​

افزایش سرعت رشد سریع مو وازلین

با اینکه ژنتیک قطعا در حفظ رشد سالم مو نقش دارد اما چندین عامل دیگر نیز دخیل هستند.​​​​ اگرچه هیچ معجون یا درمان جادویی وجود ندارد که منجر به رشد سریع مو شود اما می‌توانید کارهایی بکنید که به رشد مو کمک کند.بیایید نگاهی به ۱۰ گام بیندازیم که ممکن است به رشد سریع‌تر و قوی‌تر موهایتان کمک کنند.

  1.  از رژیم غذایی محدود کننده اجتناب کنید

​​طبق گفته دکترLindsey Bordone ، متخصص پوست در ColumbiaDoctors و استادیار درماتولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، ما نمی‌توانیم هر چیزی که بر روی رشد مو تاثیر می‌گذارد را کنترل کنیم.اما چیزهایی وجود دارند که ممکن است باعث اختلال در رشد و افزایش ریزش شود و می‌توانیم از آن‌ها اجتناب کنیم.​

بوردون می گوید که: “رژیم غذایی محدود کننده می‌تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد.”

او توضیح داد: “و از آنجایی که رشد مو در مقایسه با دیگر فعالیت‌های بدنی در اولویت نسبتا پایینی قرار دارد، وقتی که بدن شما به دلیل رژیم غذایی محدود تحت استرس قرار می‌گیرد، رشد مو به سرعت متوقف می‌شود.”

بوردون گفت: “حتی پس از شروع رژیم غذایی سالم، ریزش مو معمولا به مدت چند ماه ادامه دارد.”

2. مصرف پروتیین خود را بررسی کنید

​​​​​​​​بوردون گفت: “اگر رژیم غذایی شما به شدت محدود کننده باشد، مو به طور بهینه رشد نخواهد کرد و ریزش مو می‌تواند اتفاق بیفتد.”

وی افزود: “داشتن یک رژیم غذایی متعادل با دریافت پروتئین کافی برای رشد بهینه مو مهم است.به طور کلی ما ۵۰ گرم پروتئین یا بیشتر در روز را توصیه می‌کنیم.

3. محصولات کافئین­دار را امتحان کنید

همه ما می‌دانیم که کافئین می‌تواند به شما انرژی بدهد اما یک مطالعه در سال  ۲۰۱۴ از Trusted Source دریافت که کافئین ممکن است اثرات بهبود دهنده­ای بر روی رشد موهای شما داشته باشد.

براساس این مطالعه، کافئین ممکن است به افزایش رشد موهای جدید در سطوح مولکولی، سلولی و اندامی در مردان و زنان کمک کند.​

اگر به محصولات حاوی کافئین علاقه دارید، این محصولات توصیه‌شده به صورت آنلاین در دسترس هستند:

نرم کننده رشد موی کافئین ارگانیک Glimmer Goddess دارای ترکیبی از مواد اولیه شامل کافئین، ویتامین‌ها، روغن‌های با کیفیت و مواد گیاهی ارگانیک است.​

شامپوی کافئین طبیعی TruePure با کافئین و دیگر مواد مغذی مثل نیاسین، شبدر قرمز و ویتامین‌ها غنی شده است.

4.  به دنبال روغن‌های اسانس باشید

روغن‌های اسانس نه تنها بوی خوبی می‌دهند بلکه می‌توانند به رشد مو کمک کنند.یک مطالعه از Trusted Source دریافت که دوز روزانه ۴۰۰ میلی‌گرم روغن دانه کدو به شکل کپسول منجر به افزایش رشد مو در مردان می‌شود.پس از ۲۴ هفته، مردانی که روغن دانه کدو حلوایی مصرف کردند، ۴۰ درصد افزایش در تعداد مو را تجربه کردند.

مطالعه دیگری از Trusted Source چهار گروه موش را در نظر گرفت که به هر کدام از آن‌ها درمان موی متفاوتی داده شد.تیمارها شامل سالین، روغن جوجوبا، ۳ درصد مینوکسیدیل، یا ۳ درصد روغن نعناع بودند.​

در این مطالعه گروهی که به آن روغن نعناع داده بودند بیش‌ترین رشد مو را نشان داد.این امر شامل افزایش قابل‌توجهی در ضخامت پوست، تعداد فولیکول و عمق فولیکول بود.​

تحقیق Trusted Source همچنین نشان داده‌است که روغن رزماری ممکن است به اندازه مینوکسیدیل، مولفه فعال روگین، در احیای رشد مو موثر باشد.​

5.رژیم غذایی خود را با مواد مغذی تقویت کنید

ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ویژه برای سلامت کلی شما اهمیت زیادی داشته و هم چنین نقش کلیدی در تامین انرژی مورد نیاز بدن شما برای رشد مو دارند و شامل موارد زیر هستند:

  • بیوتین
  • ویتامین C
  • ویتامین D
  • ویتامین E
  • روی
  • آهن
  • امگا ۳ و امگا 6

6. ماسا ژ پوست سر

ماساژ پوست سر می‌تواند به افزایش آرامش و تسکین استرس کمک کند.

این مطالعه تاثیر ماساژ روزانه، ۴ دقیقه‌ای پوست سر را بررسی کرد.پس از ۲۴ هفته، محققان دریافتند که ۹ مرد شرکت‌کننده در این مطالعه نسبت به ابتدا موهای ضخیم‌تری دارند.

با این که این مطالعه هیچ تفاوت قابل‌توجهی در رشد مو نشان نداد اما تصور می‌شود که ماساژ پوست سر ممکن است به گشاد کردن عروق خونی زیر پوست کمک کند.این کار به نوبه خود ممکن است منجر به موهای ضخیم‌تر و قویتری شود که احتمال جدا شدن و یا آسیب دیدن آن‌ها کم‌تر است.

شما می‌توانید یک ماساژ حرفه‌ای پوست سر دریافت کنید و یا آن را در خانه انجام دهید.

نوشته های مرتبط

7.   به دنبال درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) باشید

دکتر Sapna Palep، درماتولوژیست دارای بورد تخصصی از درماتولوژی Spring Street می‌گوید که استفاده از درمان PRP برای بیمارانی که ریزش مو دارند، امیدوار کننده بوده‌است.

در حالی که مطالعات کنترل‌شده بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه از منبع مورد اعتماد دریافت که PRP ممکن است به عنوان یک گزینه درمانی موثر در برابر ریزش مو عمل کند.

او گفت: “PRP یک درمان موفق است که از تزریق غلظتی از پلاکت‌های خود بیمار برای بازیابی و تسریع رشد مو استفاده می‌کند.” پالپ گفت: “پلاکت‌ها پروتئین مشتق‌شده از جریان خون خود فرد و DNA هستند که وقتی به بدن برگردانده می‌شوند می‌توانند مانند سلول‌های بنیادی عمل کنند.”

تزریقات PRP به پوست سر می‌تواند فولیکول‌های موی خفته را بیدار کرده و منجر به رشد بیشتر مو شود.درمان هر ماه یک‌بار، به مدت ۳ ماه و هر ۶ ماه پس از آن برای نگهداری انجام می شود.

8.   میزان حرارت را کنترل کنید 

حرارت ناشی از اتوهای فر کننده، سشوارها و صاف کننده‌ها می‌تواند به موهای شما آسیب بزند و باعث شکستگی شود.اگرچه اجتناب از حالت دادن مو با حرارت در کل ممکن است گزینه مهمی نباشد اما ممکن است بخواهید میزان استفاده از این ابزارها را محدود کنید.کاهش دمای ابزارهای حالت دهنده حرارتی مو نیز می‌تواند به کاهش آسیب مو کمک کند.

صاف کردن مداوم موها، باعث موخوره می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد، باید همیشه آن‌ها را کوتاه کنید تا موهایتان بهتر رشد کند. سعی کنید موی طبیعی خود را دوست داشته باشید و از حالت دادن به آن پرهیز کنید.

این روش با ایجاد یک مانع حفاظتی کار می‌کند که در جلوگیری از از دست دادن رطوبت در هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی موثر است.

اگر به مواد محافظ حرارتی علاقه دارید، این محصولات توصیه‌شده به صورت آنلاین در دسترس هستند

9. با دکتر خود در مورد مینوکسیدیل صحبت کنید

ونسا توماس، یک شیمیدان آرایشی و موسس Freelance Formulations، می‌گوید که موادی مثل مینوکسیدیل وجود دارند که از نظر بالینی برای رشد مو آزمایش شده‌ و نتایج مثبتی نشان داده‌اند.

از مینوکسیدیل برای درمان ریزش مو در قسمت پشت سر استفاده می‌شود و جزء فعال روگین است.

توماس گفت: “برخی از محصولاتی که حاوی مینوکسیدیل هستند در صورتی که غلظت مینوکسیدیل در آنها کم‌تر از درصد معینی باشد نیازی به تجویز ندارند.” با این حال، هر محصولی که از این دارو استفاده می‌کند باید توسط سازمان غذا و دارو (‏FDA) ‏ثبت شود. افزایش سرعت رشد سریع مو وازلین

10.  در رنگ کردن موها زیاده روی نکنید

توماس گفت: “هنگامی که ما موی خود را رنگ می‌کنیم و بافت آن را با مواد شیمیایی تغییر می‌دهیم، این فرایندها می‌توانند بر روی مو فشار وارد کنند و باعث شکسته شدن آن شوند.”

او افزود: ” اما وقتی ما این روند را ملایم کنیم، موها کم‌تر می­شکنند و به نظر می‌رسد که سریع‌تر رشد می‌کنند.”

با اینکه ژنتیک در رشد مو نقش دارد اما عوامل دیگری نیز در آن دخیل هستند.و در حالی که هیچ فرمول جادویی برای رشد سریع مو وجود ندارد، اما شما می‌توانید برای بالا بردن سلامتی و رشد مو گام‌های بلندی بردارید.

داشتن یک رژیم غذایی سالم که شامل مواد مغذی کلیدی و پروتئین کافی باشد، بسیار مهم است.استفاده از محصولات و درمان‌های ویژه ممکن است رشد مو را افزایش دهد، همچنین کاهش دادن عملیات حرارتی و فرآوری شیمیایی نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

استفاده‌ی بیش از حد از رنگ‌های مو، به دلیل آسیب زدن به پیاز مو، ممکن است علت ریزش مو باشد. به جای استفاده از مواد شیمیایی، می‌توانید از رنگ موی طبیعی مانند حنا استفاده کنید.

حنا علاوه بر رنگ کردن مو، آن را نرم می‌کند و باعث می‌شود موی شما لطیف و سالم شود‌‌. شما می‌توانید از پودر دارچین و یا قهوه نیز برای رنگ کردن طبیعی موهایتان استفاده کنید‌.

11 . استفاده از آب داغ

در هنگام شست و شوی موهایتان از آب داغ استفاده نکنید؛ زیرا این کار موجب خشک و شکننده شدن موهایتان می‌شود. برای شستن موهایتان همیشه از آب سرد استفاده کنید؛ زیرا آب سرد باعث صاف شدن کوتیکول مو شده و به شما موهایی نرم و قابل کنترل هدیه می‌دهد.

اگر نگران ریزش مو هستید و یا در رشد مو مشکل دارید، ممکن است بخواهید با دکتر خود در مورد علت این اتفاق صحبت کنید.

برای پرپشت شدن مو چه چیزهایی بخوریم ?

 

وازلین برای رشد مو سر

نحوه استفاده از آن

بسته به مزایای مورد نظر ، روش های مختلفی برای استفاده از وازلین روی موهای شما وجود دارد. در حالی که شواهد زیادی در مورد نتایج قابل ملاحظه وجود ندارد ، اما ریسک زیادی در تلاش نیست.

اگر قبلاً از وازلین استفاده نکرده اید ، ابتدا تست پچ را انجام دهید. این شامل استفاده مقدار کمی از ناحیه ای ناچیز از پوست و تماشای ناحیه برای هرگونه علائم تحریک یا واکنش آلرژیک به مدت 24 ساعت است.

برای سلامتی مو

حتی اگر هیچ پژوهشی برای حمایت از رشد مو وجود نداشته باشد ، ممکن است بخواهید مقدار کمی وازلین را روی انگشت خود قرار دهید – هدف بزرگتر از اندازه نخود نیست. آن را به آرامی در پوست سر خود ماساژ دهید. این روند یک بار در هفته انجام دهید.

همچنین می توانید هر روز مقدار کمی بر روی انتهای موهای خود بمالید تا به طور بالقوه از شکستگی جلوگیری شود. افزایش سرعت رشد سریع مو وازلین

از طرف دیگر می توانید وازلین را روی ماسک موهای مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید. خواص محافظ وازلین ممکن است به قفل رطوبت حاصل از درمان کمک کند.

اگر ماسک شبانه را انتخاب می کنید ، فراموش نکنید که سر خود را با چیزی مانند کلاه دوش بپوشانید.

برای شوره سر یا پوست سر خشک

برای مقابله با پوسته پوسته شدن ، سعی کنید قبل از شستشو با شامپو مقدار کمی وازلین را در پوست سر خود ماساژ دهید.

چگونه وازلین را از روی مو پاک کنیم

یک نکته بسیار مهم در اینجا وجود دارد که باید به خاطر بسپارید: وازلین برای پاک کردن موها بسیار دشوار است ، به خصوص اگر بیش از حد از آن استفاده کنید.

هنگامی که می خواهید آن را از موهای خود جدا کنید ، شامپو بهترین شرط بندی شماست. برای خلاص شدن از احساس چرب ممکن است لازم باشد چندین بار موهای خود را با آب گرم بشویید. اگر به نظر نمی رسد فرمول شامپوی معمول تأثیر زیادی داشته باشد ، سعی کنید یک قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.