7 راه برای جلوگیری از موخوره با روغن زیتون

جلوگیری از موخوره با روغن زیتون : اگرچه موهای شما قوی است، می تواند در معرض آسیب ناشی از ساییدگی و ریزش روزانه باشد.

انتهای موهای شما که همچنین قدیمی ترین قسمت ساقه مو هستند، می توانند لایه محافظ خود را ضعیف کرده و از دست دهند.

طبق تحقیقاتTrusted Source ، این می تواند باعث شکسته شدن موها شود و قشر داخلی را در معرض دید خود قرار دهد.

عوامل مختلفی می توانند در مو خوره شدن مو نقش داشته باشد. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

• فرایندهای شیمیایی ، مانند فر کردن (6 ماهه) و رنگ کردن موها

• عملیات حرارتی

• موهای خود را به زور شانه کردن

مو خورده شدن مو، یک شکایت رایج در مورد مو می باشد، اما روش هایی برای سالم نگه داشتن موهای شما و جلوگیری از وقوع مو خوره شدن وجود دارد. بیایید ببینیم چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

جلوگیری از موخوره با روغن زیتون

متأسفانه، شما نمی توانید مو خوره شدن مو را تمام کنید و به پایان برسانید. بنابراین هنگامی که انتهای موهای شما آسیب دیده یا مو خوره شده است، تنها راه خلاص شدن از شر آنها، کوتاه کردن آنها می باشد.

به همین دلیل روش های پیشگیری برای سالم نگه داشتن موهای شما و دور بودن از مو خوره شدن مهم می باشد. اگرچه ممکن است شما نتوانید به طور کامل از مو خوره شدن مو جلوگیری کنید، ممکن است بتوانید تعداد دفعات توسعه و پیشرفت آنها را محدود کنید.

بیایید به هفت نکته و تکنیک نگاه کنیم که ممکن است به جلوگیری از مو خوره شدن کمک کند:

1. بعد از شستن، با موهایتان ملایم رفتار کنید

موهای مرطوب، در معرض آسیب هستند، بنابراین مهم است که بعد از شامپو کردن و شستشوی مناسب به آرامی از موهای خود مراقبت کنید.

بعضی از افراد عادت دارند موهای خود را با حوله خشک کنند، اما این مورد می تواند به موها آسیب برساند. مالش مکرر می تواند باعث ریزش مو شود. همچنین می تواند به پوست یا پوشش مو آسیب برساند و در نتیجه مو خوره شدن مو یا پوسته شدن پوست سر ایجاد می شود.

در عوض موهای خود را به آرامی خشک کنید، از حوله استفاده نکنید تا از شکستگی و آسیب دیدن مو جلوگیری شود.

2. گره های مو خود را باز کنید

برای موهای گره خورده، چه مرطوب و چه خشک، شانه زدن دشوار می باشد. بنابراین همیشه موهای خود را قبل از خشک کردن، با برس باز کنید.

آکادمی بیماری های پوستی آمریکا (AAD) استفاده از یک شانه دندان پهن را توصیه می کند. دندانه های عریض تر اجازه می دهد تا شانه، بدون آسیب رساندن به انتها یا ایجاد شکستگی از بین موها رد کنید.

3. موهای خود را آبرسانی کنید

مرطوب نگه داشتن مو ها نیز برای جلوگیری از موخوره بسیار مهم است. خشکی باعث ضعیف شدن موها به خصوص در انتها می شود و این می تواند باعث آسیب و مو خوره شدن آنها شود.

برای افزودن رطوبت به موهای خود، از یک ماسک موی هفتگی استفاده کنید. ماسک مو یک روش درمانی عمیق می باشد که می تواند موهای شما را با رطوبت، نم دار کند و باعث کاهش فر شدگی مو و خشکی مو شود. یک ماسک همچنین می تواند خطر آسیب دیدگی مو را کاهش دهد و در نتیجه موهای نرمتر و براق تری ایجاد کند.

محصولات موجود در ماسک مو معمولاً غلیظ تر از محصولاتی است که در سیستم مرطوب سازی فوری یافت می شود. همچنین ، ماسک روی موهای شما طولانی تر باقی می ماند – از 20 دقیقه تا چند ساعت یا حتی یک شب.

نوشته های مرتبط

می توانید ماسک موی آماده خریداری کنید یا با استفاده از مواد اولیه نیز خودتان تهیه نمایید، مانند:

• روغن نارگیل

• آلوئه ورا

• عسل

• روغن زیتون

•  موز

4– حرارت را کم کنید

استفاده از وسایل گرم کننده یا حرارتی روی موهای شما، به خصوص روزانه، می تواند آن را خشک کرده و ساختار پروتئین های مو را تغییر دهد.

در صورت امکان، موهای خود را بعد از شستشو بدون استفاده از دستگاه های فر کردن برقی مو، اتوی مو یا سشوار آن را خشک کنید.

اگر نیازی به استفاده از وسایل گرم کننده ندارید، سعی کنید تنظیم گرما را خاموش کنید. همچنین می توانید قبل از خشک کردن با سشوار از یک محصول محافظ حرارتی استفاده کنید تا از آسیب های حرارتی جلوگیری شود.

5- از مسواک زدن بیش از حد خودداری کنید

موهای شما نیازی به 100 بار سکته روزانه ندارد. در حقیقت، شانه زدن بیش از حد موهای شما می تواند باعث صدماتی از جمله شکستگی مو و موخوره شدن مو شود.

درعوض، فقط موهای خود را شانه کنید تا آن را سبک نمایید. در هنگام شانه کردن موها از کشیدن موهای خود خودداری کنید و در صورت نیاز برای رها شدن از گره ها، از یک محصول باز کننده گره مو استفاده کنید.

6. روی بالش ابریشمی بخوابید

محافظت از موهای شما در شب نیز می تواند از مو خوره شدن مو جلوگیری کند. به جای اینکه روی یک بالش پنبه ای بخوابید، روی یک بالش ابریشمی یا ساتن بخوابید تا اصطکاک را کاهش دهد.

خوابیدن روی بالشتک ابریشمی یا ساتن به موهای شما اجازه می دهد تا روی بالش بچرخید. داشتن اصطکاک کمتر بین بالش و موهای شما ممکن است به جلوگیری از آسیب دیدگی و شکستگی مو کمک کند.

گزینه دیگر پوشیدن روسری ابریشمی در شب برای محافظت از موهای شما می باشد.

7. بین درمان های مو فاصله زمانی بندازید

درمان های شیمیایی مانند رنگ آمیزی، فر کردن موها (6 ماه یکبار) یا ریلکس کردن موهای شما می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، به خصوص اگر شما بیش از یک بار درمان داشته باشید.

می توانید برای کاهش احتمال آسیب دیدگی، شکستگی و مو خوره شدن موها چند قدم بردارید:

زمان بیشتری را بین درمان ها اضافه کنید. در صورت امکان، بین 8 تا 10 هفته بین درمان های رتوش کردن یا بهبودی فاصله بیندازید.

فقط یکبار از یک نوع درمان شیمیایی استفاده کنید.

اگر به بیش از یک نوع درمان احتیاج دارید،  پیشنهاد AAD این می باشد که ابتدا موهای خود را ریلکس کنید یا فر نمایید. اگر شما همچنین مایل به رنگ آمیزی موهای خود هستید، 2 هفته قبل از انجام آن صبر کنید.

هفته ای یکبار ماسک مو استفاده نمایید یا هر بار که موهای خود را شستشو می دهید از نرم کننده فوری استفاده کنید. جلوگیری از موخوره با روغن زیتون

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.