خواص آلوئه ورا برای پوست صورت ( لک *چروک )

 خواص آلوئه ورا برای پوست صورت : مشکل شایع پوستی را با استفاده از این ماسک های قوی آلوئه ورا حل کنید

آلوئه ورا به منظور مراقبت از پوست بسیار قوی عمل می­کند. در اینجا بسته های صورت برپایه­ی آلوئه ورا برای مسایل مختلف پوستی آورده شده است.

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا جادویی برای پوست است. گیاه آلوئه ورا با مزیت­های مغذی چندگانه، قرن ها توسط مردم سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و همچنان به عنوان ماده اصلی تولید محصولات مراقبت از پوست باقی مانده است.

این گیاه حاوی بیش از 200 نوع ترکیبات مانند مواد معدنی، ویتامین ها، آنزیم ها و اسیدهای چرب است که فارغ از نوع پوست یا مشکلتان، شما را از داشتن پوست سالم مطمئن می­کند. با این حال، موافق هستید که با انواع مختلف پوست یا مشکلات پوستی باید به طور متفاوتی برخورد شود.

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

بنابراین، ما اینجا هستیم با پنج ماسک خودسازمختلف برای برخی از مشکلات پوستی که معمولاً بیشتر گزارش می­شوند. با توجه به نیاز خود می توانید یکی را انتخاب کنید:

دارو برای روشن شدن پوست

  1. برای پوست های کدر

اگر پوستی کدر دارید، ماسک آلوئه ورا با زردچوبه و عسل برای شما مناسب است. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است که به روشن شدن پوست کمک می کند و رنگ پوست را یکدست می کند. همراه با عسل، ترکیبات ضد التهاب آلوئه ورا پوست شما را تسکین داده و از بروز جوش ها جلوگیری می­کند.

  • برای پوست های چرب و روغنی

آیا می خواهید ناحیه چرب تیو جوش های خود را درمان کنید؟ تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آلوئه ورا و خیار راکنار هم بیاورید. هر دو این ترکیبات اثر تسکین دهنده ای بر روی پوست دارند در واقع آن را تمیز می­کنند و تعادل رطوبت را برقرار می­کنند. این مشکلات پوست چربتان را برطرف می­کند. بنابراین، یک خمیر از آلوئه ورا و خیار درست کنید تا هر هفته یک بار آن را بمالید.

آلوئه ورا برای لک صورت

  • برای جوش ها و لک های پوستی

چریش پر از خواص ضد میکروبی است و به دلیل کمک به کاهش آکنه های پوستی مشهور است. خاصیت ضد باکتریایی آن منافذ پوست را تمیز می­کند که می­تواند از بروز جوش­ها و لک­ها جلوگیری کند.

داروی گیاهی برای روشن شدن پوست صورت

همچنین، توجه کنید:

ابتدا صورت خود را تمیز کرده و آن را خشک کنید

با انگشتان تمیز یک لایه نازک از ژل را روی صورت خود بمالید

بگذارید تا 10 دقیقه روی پوست خود بماند، بیشتر از 10 دقیقه نباید روی پوست بماند زیرا باعث خشکی می شود.

سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و به آرامی خشک کنید

سپس مرطوب کننده روی پوست خود بزنید

این کار را یکبار در روز تکرار کنید.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که ژل آلوئه ورا، گلاب را برداشته و آن­ها را با برگ چریش مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. قبل از شستن با آب خنک، آن را بمالید و به مدت 15 دقیقه روی صورت نگه دارید.

آلوئه ورا و روغن زیتون برای آرایش چشم پاک کن:

پاک کردن آرایش چشم و ابرو و مژه می تواند بسیار دشوار باشد. به همین دلیل است که بسیاری از محصولات مراقبت از چشم در بازار حاوی مواد شیمیایی خشن می باشند.

اما آنها میتوانند موجب خشک شدن شدید پوست و آسیب به ناحیه اعصاب چشم شوند. این پاک کننده با استفاده از دو ماده:روغن زیتون فوق العاده و آب آلوئه ورا ساخته می شود.

آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند

  • برای پوست آفتاب سوخته

مقادیر مساوی از آلوئه ورا و آب لیمو را بردارید تاآنها را مخلوط و روی قسمتهای برنزه پوست خود بمالید. بعد از خشک شدن، که به طور ایده آل بین 10 تا 15 دقیقه طول می­کشد، می توانید آن را با آب شیر بشویید. این کار پوست شما را آبرسانی می­کند و آفتاب سوختگی آن را لایه­برداری می­کند.

راه دیگر برای شروع آن، ترکیب آلوئه ورا و گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان، به از بین بردن آفتاب سوختگی نیز کمک می­کند. ژل آلوئه ورا + آب لیمو = پوستی روشن تر از نورآفتاب. از آنجا که آلوئه ورا غنی از ویتامین های C و E و بتا کاروتن است ، ممکن است برخی از خواص ضد پیری را داشته باشد. خواص آلوئه ورا برای پوست صورت :

خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن نیز توانایی رفع و روشن شدن لکه ها را دارد، همچنین کمک می کند تا چهره شما سالها جوانتر به نظر برسد.

.جلوگیری از شوره سر:

شوره سر اغلب به دلیل خشکی پوست، عفونت های قارچی و پوست تحریک شده یا روغنی بیش از حد اتفاق می افتد. ژل آلوئه ورا به تمام این شرایط کمک می کند، همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که به هیدراته شدن و متعادل کردن چربی پوست سر کمک میکند.

خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت

برای منافذ مسدود شده و سلولهای مرده پوست، جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید

مادر طبیعت به ما عدس دولپه قرمز(دال) هدیه داده است که به اندازه­ای مغذی است که می توانیم آن را در رژیم غذایی­مان بگنجانیم اما همچنین می توان از آن به عنوان یک لایه بردار پوست موثر استفاده کرد. بله، به از بین بردن سلول های مرده پوست، جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید کمک می­کند.

آلوئه ورا اطمینان می­دهد که پوست در طی فرآیند خیلی خشک نشود و رطوبت خود را حفظ کند. از این رو، ترکیب این دو باعث ایجاد یک ماسک صورت عالی برای از بین بردن تمام سلولهای مرده پوست و آلودگی، برای استقبال از پوستی تمیز می شود. ماسور دال و آلوئه ورا با هم باعث می­شوند یک لایه بردار عالی برای پوست ایجاد شود!

  • برای خشکی پوست

استفاده از این ماسک منافذ را میبندد و خشکی پوست را کاهش میدهد. وقتی کافی است تا مقداری خیار رنده شده را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید، روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

موز وقتی روی پوست قرار می گیرد، با توجه به سرشاراز چربی بودن، به آبرسانی و مرطوب سازی آن کمک می کند. شما باید آلوئه ورا را به موز و عسل اضافه کنید. ممکن است بپرسید چرا عسل؟ خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

خب، عسل خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد که به بهبود پوست خشک و پوسته پوسته کمک می­کند و تغذیه مناسب آن را تأمین می کند. همچنین این ترکیبات قابلیت ارتجاعی پوستتان را با کیپ کردن منافذ پوست افزایش می­دهند. مشکل پوستی شما هر چه باشد، همیشه با ماسک صورت برپایه آلوئه ورا قابل حل است!

درمان تیرگی پوست صورت

پاک کننده

پاک کردن بقایای آرایش، چربی اضافی و ناخالصی ها حرف اول را می زند. قبل از استفاده از هر محصول دیگری، پوست خود را تمیز کنید. قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست، همیشه آرایش را پاک کرده و صورت خود را با یک پاک کننده با توجه به نوع پوست خود تمیز کنید. پوست تمیزی که کاملاً عاری از چربی و جرم باشد برای جذب مناسب مواد ضروری است.

2. تونر

بعد از آن تونینگ می آید. از یک تونر غیر الکلی و ملایم برای سفت شدن پوست برای ظاهری بدون منافذ استفاده کنید. تونرها در اصل فقط صورت را آماده می کنند تا مواد بعداً بهتر جذب شوند. تونرهای “خوب” شامل ترکیبات تسکین دهنده یا مرطوب کننده برای تسکین پوست خشک یا لایه بردارهای شیمیایی برای درمان آکنه و جوش هستند.

نوشته های مرتبط

 از تونر حاوی BHA (بتا هیدروکسی اسید، مانند اسید سالیسیلیک) یا AHA (آلفا هیدروکسی اسید، مانند اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک) استفاده کنید که هر دو برای باز کردن منافذ، محدود کردن جوش‌ها و از بین بردن جوش‌های سر سیاه در طول زمان عمل می‌کنند.

3. سرم

سرم ها بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست ما هستند، زیرا آنها فقط شات هایی از مواد مغذی بسیار غلیظ، آبرسان و آنتی اکسیدان هایی هستند که به پوست ما نفوذ می کنند. آنها یک رفع تشنگی مطلق غنی از مواد مغذی برای پوست ما هستند. 

دکتر دادو سرم ها را به عنوان دوزهای غلیظی از مواد مغذی، آبرسان و آنتی اکسیدان ها تعریف می کند که بلافاصله پس از استفاده، سلامت پوست را بهبود می بخشد.

4. کرم دور چشم

کرم دور چشم مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که می تواند به از بین بردن خطر خشکی پوست اطراف چشم شما کمک کند که در نهایت منجر به ایجاد چین و چروک و پاهای کلاغی می شود. یک فرمول غنی از کافئین با اپلیکاتور رولربال برای کسانی که مشکلات احتباس آب و کیسه های زیر چشم دارند به خوبی کار می کند. 

کرم‌های دور چشم سبک‌تر و نازک‌تر از مرطوب‌کننده‌های صورت هستند، ابتدا قبل از استفاده از کرم‌ها و روغن‌ها از آن‌ها استفاده کنید. این متخصص توضیح می دهد که از آنجایی که ناحیه زیر چشم شما ظریف ترین ناحیه است، حتماً کرم زیر چشم را به آرامی بمالید.

خواص روغن آرگان برای لک صورت

روغن آرگان عصاره ای است که از دانه های هسته درختان آرگان بومی جنوب غربی مراکش از قرن سیزدهم به دست می آید. با حذف پوست غلیظ و پالپ گوشتی میوه آرگان می توان آن را به عنوان روغن خالص از درخت به دست آورد. سپس آجیل به دست آمده با دست باز می شود تا دانه غنی از روغن بدست آید.

سپس هسته را برمیداریم تا روغن آرگان فیلتر نشده بدست آید که می‌توان آن را فیلتر کرد تا روغن شفاف‌تری به دست آورد.

روغن آرگان؛ محصولی که جوانی و سلامتی را به پوست و مو باز می گرداند.

احتمالاً اینجا هستید زیرا در مورد مفید بودن روغن آرگان در جایی شنیده اید و می خواهید تأیید کنید. این پستی است که به شما اجازه می دهد تا با تمام جزئیات فواید روغن آرگان برای پوست و مو آشنا شوید.

روغن آرگان با هیدراته کردن ابرو و مژه، مانع از خشکی آن‌ها می‌شود.

همچنین خواص روغن آرگان برای ابرو و مژه، با تحریک ریشه به رشد مجدد آن‌ها کمک می‌کند.

مقداری روغن آرگان روی انگشت خود بریزید و آن را در جهت ابرو ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

این کار را هر روز انجام دهید تا در مدت زمان کوتاهی ابروهای شما پرپشت شوند.

مقداری از این روغن را بدون اینکه داخل چشم بریزد، بری مژه‌ها ماساژ دهید.

روغن آرگان فولیکول ابرو و مژه را تغذیه می‌کند و موجب رشد بهتر آن‌ها می‌شود.

خواص روغن آرگان برای دور چشم

از آنجایی که روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی ویتامین E می باشد می تواند برای درمان چروک دور چشم استفاده شود.

شما می توانید به راحتی مقداری روغن آرگان را هر روز صبح دور چشم ها ماساژ دهید.مرطوب کننده طبیعی پوست روغن آرگان حاوی مقادیر بالای ویتامین E و اسید چرب اشباع شده بوده و به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی پوست شناخته می شود، روغن آرگان را می توانید برای همه ی قسمت های بدن استفاده کنید.

چند قطره روغن آرگان را بر روی پوست خود بمالید و با حرکات ملایم ماساژ دهید تا پوست را نرم و مرطوب کند.ثبت شده است که روغن آرگان در درمان آکنه و چین و چروک مفید است. همچنین پوست را روشن می کند و به محو شدن لکه های تیره کمک می کند.

به همین دلیل است که روغن آرگان یک ماده مهم مورد استفاده در صنعت آرایشی و بهداشتی است.

خواص روغن آرگان برای واژن

این روغن برای واژن خواص آن چنانی ندارد ولی برای پوست خوب است و می توانید برای پوست اطراف واژن از ان استفاده کنید.

روغن آرگان را می توان اعمال کرد.

  • مستقیماً روی مو و ناخن پوست،
  • می توان از طریق دهان از طریق کپسول های مکمل مصرف کرد.

1. درمان بیماری ها و عفونت های پوستی: روغن آرگان به دلیل خاصیت ضد التهابی در درمان عفونت های پوستی بسیار موثر است. می تواند شفا بیاورد. همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن برای درمان عفونت ها استفاده می شود. همچنین در درمان عفونت های باکتریایی و قارچی پوست مفید است. نمونه ای از عفونت ها روغن آرگان مفید است روزاسه است. یک بیماری مزمن که با قرمزی صورت مشخص می شود. فایده دیگر آن در درمان آکنه است.

2. آبرسانی به پوست: روغن آرگان با افزایش رطوبت پوست و تقویت سد پوستی، پوست را مرطوب نگه می دارد تا بتواند رطوبت را حفظ کند. این به دلیل وجود مقدار زیادی ویتامین E اتفاق می افتد. این ویتامین را می توان در لوسیون ها، مکمل های روزانه، نرم کننده های مو و صابون ها یافت.

3. پیشگیری و محافظت از پوست در برابر آسیب. آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها و اسکوالن موجود در روغن آرگان با آسیب های رادیکال ناشی از نور خورشید مبارزه می کنند و همچنین از سوختگی، هایپرپیگمانتاسیون و سرطان پوست جلوگیری می کنند.

4. اثر التیام سریع زخم ها: ترکیب آنتی اکسیدانی به همراه ویتامین E در بهبود زخم ها و بریدگی های سریع قوی است. وقتی کپسول مکمل ها را مصرف می کنید این کار موثرتر است.

5. کاهش سرعت پیری: تحقیقات نشان داده است که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به بهبود قابل توجه خاصیت ارتجاعی پوست در زنان یائسه می شود. منبع با شواهد حکایتی تأیید شده است. گفته می شود که با افزایش سن، کلاژن، عنصر سازنده پوست، و خاصیت ارتجاعی پوست را از دست می دهیم. روغن آرگان به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند و ظاهری محکم تر به آن می بخشد.

6. یک محصول آرایشی در روتین مراقبت از پوست: روغن آرگان یک ماده اصلی در صنعت آرایشی و بهداشتی است زیرا دارای اثرات ضد چربی است که با آکنه هورمونی مبارزه می کند، پوست را روشن می کند، لکه های تیره را از بین می برد و چین و چروک را کاهش می دهد تا جوانی را بازگرداند و پوستی یکدست می دهد.

طرز استفاده از روغن آرگان برای صورت

از دیگر فواید روغن آرگان کاهش چربی و ترک های پوستی است.

راهی طبیعی برای داشتن لب ‌هایی نرم

داشتن لب هایی نرم و براق کار آسانی است. فقط کافی است 3 تا 4 قطره روغن آرگان را به شکر قهوه ای و وانیل اضافه کنید. با استفاده از این مخلوط سلول های مرده ی پوست لبتان را از بین ببرید تا لب هایی درخشان داشته باشید.

پیشگیری و کمک به درمان آکنه از خواص روغن آرگان

روغن آرگان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مختلف و ویتامینE ، یک ماده ضد التهاب عالی است. افرادی که از آکنه رنج می برند، می توانند از خواص طبیعی و ضد التهاب روغن آرگان برای مقابله و پیشگیری از آکنه استفاده کنند. همچنین استفاده از این روغن به تدریج جای جوش ها را از بین می برد.خواص روغن آرگان برای لک صورت

استفاده از روغن آرگان برای صورت  به عنوان ضد آفتاب

در طول روز می توانید از روغن آرگان به عنوان یک مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین با استفاده از روغن آرگان در طول شب این امکان را به روغن آرگان می دهید تا عملیات ترمیمی و بهبود پوست را در طول شب نیز انجام دهد.

جهت استفاده از روغن آرگان بر روی صورت چنانچه به تازگی استفاده از روغن آرگان را آغاز کرده اید بهتر است شبها به صورت یک روتین هر شب از روغن آرگان بر روی صورت خود استفاده کنید. بعد از آن که پوست شما شروع به جذب سریع روغن کرد و به جذب سریع روغن عادت کرد از آن پس می توانید روغن آرگان را هم در طول روز به عنوان یک مرطوب کننده و هم در طول شب استفاده کنید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.