خواص عسل برای پوست صورت

خواص عسل برای پوست صورت : از عسل روی پوست استفاده کردید؟ چرا از بره موم زنبور عسل استفاده نمی کنید تا از مزایای فوق العاده آن بهره مند شوید

از عسل روی پوست استفاده کردید؟ چرا از بره موم زنبور عسل استفاده نمی کنید تا از مزایای فوق العاده آن بهره مند شوید

بره موم یکی دیگر از محصولات ساخته شده توسط زنبور عسل است که خواص مراقبت از پوست بسیار زیادی دارد. این فواید بره موم زنبور عسل باید شناخته شود.

خواص عسل برای پوست صورت

بره موم زنبور عسل این قدرت را دارد که پوست شما را متحول کند. 

عسل به عنوان اکسیر طلایی در دنیای مراقبت از پوست شناخته می شود. با این حال، یک محصول دیگر وجود دارد که توسط کارگران سخت کوش طبیعت تولید شده است – زنبورها. این زنبورهای وزوز نه تنها عسل و موم، بلکه بره موم نیز می سازند! قبل از اینکه به فواید بره موم زنبور عسل ادامه دهیم، بیایید بدانیم که چیست. خواص عسل برای پوست صورت

بره موم زنبور عسل چیست؟

بره موم، که به عنوان چسب زنبور نیز شناخته می شود، یک ماده رزین مانند طبیعی است که از زنبورهای عسل هنگام ساخت کندوها به دست می آید. برخلاف عسل حاصل از شهد، بره موم از شیره درختان سوزنی برگ مانند درختان کاج و شوکران به دست می آید که هرگز برگ های خود را از دست نمی دهند. زنبورها از بره موم به عنوان چسب در ساخت و ترمیم کندوهای خود و جلوگیری از سرقت عسل توسط مهاجمان استفاده می کنند!

این محصول زنبور عسل به دلیل فوایدش در جهان بین المللی شهرت زیادی دارد. با این حال، هند تازه شروع به درک پتانسیلی که در درمان زخم ها، سوختگی ها و بیماری های پوستی دارد، دارد.

فواید بره موم زنبور عسل چیست؟

دکتر کاپور می‌گوید: «از آنجایی که بره موم زنبور عسل به دلیل خواص درمانی خود مشهور است، تصادفی نیست که به عنوان یک ماده زیبایی طبیعی برای کمک به التیام و تسکین پوست حساس در مرکز قرار می‌گیرد.

بهداشتی جز مواد پرکاربر به‌حساب میاد. ابن‌سینا تو کتاب قانون از خواص عسل برای پوست صحبت کرده و گفته که عسل لکه‌های سیاه چهره رو از بین می‌بره، و زخم‌ها رو خوب می‌کنه.

ماسک عسل برای روشن شدن پوست

·  عسل مرطوب کننده‌اس: عسل دارای مواد جذب کننده‌ی رطوبته، که باعث مرطوب شدن پوست شما می‌شه و آبرسان قویه.

·  عسل دارای آنتی اکسیدانه: آنتی‌اکسیدان موجود تو عسل طبیعی، به جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کنه. یكی از مهم‌ترین دلایل پیری پوست، تخریب سلولی توسط رادیكال‌های آزاده. رادیكال‌های آزاد به ساختار سلولی بدن حمله می‌کنن و اون‌ها رو از بین می‌برن. آنتی اكسیدان‌ها موادی هستن كه می‌تونن اثر رادیكال‌های آزاد رو از بین ببرن. آنتی اكسیدان‌ها با محافظت از پوست، روند پیری پوست رو كند می‌كنند.

ماسک عسل و قهوه

عسل خاصیت ضد پیری داره و با ترکیب قهوه می‌تونه قابلیت ارتجاعی پوست رو بیشتر کنه، به همین دلیل یک ضد پف طبیعی برای صورت به‌حساب میاد. مناسب برای هر نوع پوستی.

  •  طرز تهیه‌ ماسک عسل و قهوه: یک قاشق چای‌خوری قهوه رو تو سه قاشق غذاخوری آب جوش حل کنین، با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنین و روی پوست بمالین. دقت کنین افرادی که دارای پوستی خشک هستن، بهتره یک قاشق ‌چای‌خوری روغن زیتون به مواد اضافه کنند.

خواص عسل برای پوست جوش دار

ماسک سیب زمینی و عسل

سیب زمینی یک ماده‌ی طبیعی برای از بین بردن نقاط تیره‌ پوسته، که همراه با عسل باعث شفافیت پوست شما می‌شه. مناسب پوست‌های چرب و مختلط.

  • طرز تهیه ماسک سیب زمینی و عسل: یک عدد سیب زمینی کوچک رو بشورین، پوست بگیرین و بعد رنده کنین. بسته به مقدار سیب زمینی دو الی سه قاشق عسل اضافه کنین و ترکیب کنین و روی پوست بمالین.
نوشته های مرتبط

ماسک عسل و روغن زیتون

ترکیب روغن زیتون و عسل، ماسک مولتی ‌ویتامینی رو می‌سازه که آبرسان قوی محسوب میشه و به رفع خشکی پوست کمک می‌کنه و برای پوست‌های خشک مناسبه.

  • طرز تهیه‌ ماسک عسل و روغن زیتون: شما تو تهیه‌ این ماسک می‌تونین به جای روغن زیتون از روغن نارگیل هم استفاده کنین. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون رو با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنین و روی پوست بمالین و چند دقیقه‌ای بعد، صورتتون رو با آب بشورین.

 ماسک عسل و ماست

اسید لاکتیکی که تو ماست وجود داره، پوست رو روشن می‌کنه و عسل هم باعث مرطوب شدن پوست می‌شه و برای تمام انواع پوست مناسبه.

  • طرز تهیه‌ ماسک عسل و ماست: یک قاشق غذاخوری ماست تازه و دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی رو ترکیب کنین، بعد روی پوست بمالین و بعد با آب شست‌وشو بدین.

در اینجا برخی از فواید شگفت انگیز بره موم زنبور عسل و استفاده از محصولاتی که آن را دارند آورده شده است:

1. درمان و پیشگیری از بیماری های پوستی

این ماده طبیعی باورنکردنی همچنین برای کمک به بهبود زخم ها یا مشکلات پوستی مانند آکنه یا اگزما مفید است.

2. از آکنه جلوگیری می کند

دکتر کاپور می گوید: «شستشوها، عصاره ها و روغن های بره موم زیادی وجود دارد که برای درمان آکنه و کاهش التهاب به کار می روند. بره موم از پوست در برابر آسیب های محیطی مضر مانند آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تشعشعات محافظت می کند که از ایجاد جوش ها جلوگیری می کند.

ماسک عسل برای روشن شدن پوست

این ماده زیبایی برای پوست مستعد آکنه یک تغییر دهنده بازی است! 

3. پیری پوست را معکوس می کند

رادیکال های آزاد که از آلودگی های محیطی ایجاد می شوند، به پوست آسیب می رسانند، از تغییر رنگ پوست، لکه ها و لکه های تیره روی پوست. آنها همچنین ساختار پوست را تضعیف کرده و باعث علائم اولیه پیری مانند چین و چروک و پوست زودرس می شوند. بره موم، سرشار از آنتی اکسیدان، از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و پوست را جوان و روشن نگه می دارد.

4. پوست حساس را تسکین می دهد

بره موم برای پوست های حساس ملایم است و حتی می تواند به کاهش قرمزی کمک کند. این قرمزی می تواند مربوط به آکنه یا جوش یا فقط حساسیت باشد. این محصول زنبور عسل برای افراد مبتلا به انواع خفیف تا متوسط ​​آکنه مفید است.

فواید بره موم زنبور عسل از درمان التهاب تا تسکین قرمزی پوست را شامل می شود. 

5. مرطوب کننده و تقویت کننده سد پوستی

در طول ماساژ صورت، روغن بره موم ممکن است به مرطوب کردن پوست کمک کند و در عین حال درمان ضد باکتریایی به آن بدهد. همچنین سد پوست را هیدراته نگه می دارد. محصولات بره موم معمولاً غنی، مغذی و گاهی اوقات حتی چسبنده هستند و پوست را صاف و مغذی نگه می دارند.

6. چین و چروک را درمان می کند و پوستی یکدست می بخشد

بره موم در کاهش علائم تبخال، سوختگی های جزئی، ظاهر چین و چروک و بافت پوست بسیار موثر است . خواص ترکیبی بره موم ممکن است به عاری از لک شدن پوست کمک کند. بره موم به عنوان یک درزگیر طبیعی به پوست کمک می کند تا رطوبت بیشتری را حفظ کند تا پوستی سالم تر و شاداب تر داشته باشد.

با توجه به فواید شگفت انگیز بره موم زنبور عسل، عصاره آن معمولا در سرم های صورت و تونرهای صورت یا محصولات اسانس استفاده می شود. اگر می خواهید این ماده تغییر دهنده بازی را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید، سعی کنید یکی از آنها را به دست آورید.خواص عسل برای پوست صورت

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.