دارو از بین بردن جای جوش برای همیشه

دارو از بین بردن جای جوش : گستره درمان های لک آکنه وسیع و شامل بسیاری از گزینه های نسخه ای و بدون نسخه است . انتخاب صحیح بستگی به نوع ، شدت و علت آکنه دارد .

جوش اگر در صورت پر شدن چرک باشد می تواند به جوش تبدیل شود و برای چند روز به رشد خود ادامه دهد. با رشد ، می تواند دردناک شود.

شما هرگز نباید سعی کنید در حال جوش و نزدیکی دستگاه تناسلی خود باشید. این احتمال وجود دارد که به خودی خود پارگی کند. درعوض ، پزشک خود را ببینید که می تواند جوش را به طریقی که از عفونت جلوگیری کند ، از بین ببرد.

هرگز سعی نکنید جوش بزنید! می دانم، خیلی وسوسه انگیز است. اما تنها چیزی که با از بین بردن جوش ها به دست می آوریم این است که آنها را حتی قرمزتر و دردناک تر کنیم.

حتی بدتر از آن، زمانی که ما به شدت یک جوش را نیشگون یا فشار می دهیم، می تواند به پوست اطراف آن آسیب برساند. این نه تنها ناحیه را تشدید می‌کند، بلکه می‌تواند حفره‌ها یا زخم‌های طولانی‌مدتی را نیز بر جای بگذارد. تنها در عرض یک دقیقه، ما چند روش بهتر – و زمان‌آزموده – برای درمان سریع آن لکه‌های ناخوشایند را در نظر خواهیم گرفت. اما ابتدا باید درباره چیستی جوش ها بیشتر بدانیم.

علت جوش صورت در خانم ها

 

تگ های پوستی یا آکروکوردون ها ضایعات غیرسرطانی هستند که می توانند در چین های پوست مانند زیر بغل، ناحیه کشاله ران یا گردن رشد کنند.دارو از بین بردن جای جوش

 

آنها معمولا از ترکیبی از سلول های پوست، رشته های کلاژن، سلول های عصبی، چربی و رگ های خونی تشکیل شده اند. آنها اغلب توسط یک استوانه نازک به نام ساقه به پوست شما متصل می شوند.

 

برچسب های پوستی می توانند رنگ پوست شما باشند یا می توانند قرمز رنگ باشند. گاهی اوقات آنها به شکلی فلپ مانند رشد می کنند – از این رو نام آن.

 

حدود 50 تا 60 درصد بزرگسالان، معمولاً پس از 40 سالگی به این بیماری مبتلا می‌شوند. در موارد نادر، تگ‌های پوستی می‌توانند به صورت حلقه‌ای در اطراف گردن ایجاد شوند.

جوش چیست و چه چیزی باعث ایجاد آن می شود؟

برای درمان موثر هر بیماری پوستی، باید بدانیم که چیست. بنابراین، اجازه دهید به برخی از حقایق اساسی در مورد جوش نگاه کنیم.

جوش چیست؟ جوش ها منافذی هستند که با سلول های مرده پوست و چربی (به نام سبوم) از غدد مجاور مسدود می شوند. هنگامی که منافذ مسدود می شوند، برجستگی های قرمز کوچکی را که به عنوان جوش می شناسیم، تشکیل می دهند. منافذ مسدود شده همچنین می‌توانند به جوش‌های سرسیاه (انسداد منافذ باز) و سر سفید (انسداد منافذ بسته) یا بدتر از آن، برجستگی‌های ملتهب پر از چرک به نام پوسچول و کیست‌های سخت و دردناک تبدیل شوند.

چه چیزی باعث ایجاد جوش می شود؟

عوامل زیادی در ایجاد جوش نقش دارند و این عوامل اغلب با تغییرات هورمونی در بدن ما ایجاد می شوند. مراحل زندگی مانند بلوغ – و برای زنان – بارداری و یائسگی می تواند باعث شود بدن ما چربی زیادی تولید کند و/یا سلول های پوستی زیادی را از بین ببرد. و دوره ماهانه را فراموش نکنیم! در ترکیب با این تغییرات، به محض ظاهر شدن چند جوش، باکتری‌های طبیعی پوست وارد منافذ می‌شوند. این تجمع باکتری باعث تحریک پوست شده و جوش ها را بیشتر ملتهب می کند.

درمان سریع جای جوش صورت

 

اگرچه درمان های مختلف ممکن است برجسته بودن جای جوش را کاهش دهد، اما هیچ درمانی نمی تواند جای آکنه را از بین ببرد. برای دستیابی به بهترین نتایج زیبایی معمولاً یک رویکرد چندوجهی برای درمان جای جوش ضروری است.

 انتخاب روش درمانی بر اساس عواملی مانند نوع و درجه اسکار آکنه، ترجیح بیمار، عوارض جانبی، هزینه و در دسترس بودن درمان است.

ما تضمین می کنیم محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان مفید است . اگر شما از طریق لینک های این صفحه خریداری کنید ما ممکن است کمیسیون اندکی دریافت کنیم . فرایندهای ما اینجاست .

در این مقاله ، ما 6 مورد از بهترین دارو از بین بردن جای جوش را شرح داده ایم . موثرترین عناصر و نحوه عملکرد آنها را بررسی کنید .

لطفا به خاطر بسپارید ، در هر حال اظهارات زیر فقط بر اساس یک پژوهش می باشد . هیچ کس در اخبار پزشکی امروز (اسم سایت یا مجله )  از جمله نویسنده این محصولات را امتحان نکرده است .جای جوش نشان دهنده یک پاسخ بهبود زخم تغییر یافته به التهاب پوستی است که منجر به عدم تعادل در تخریب ماتریکس و بیوسنتز کلاژن می شود.

اگرچه اسکار یک پیامد شایع آکنه ولگاریس التهابی است، اما همه بیماران دچار اسکار نمی شوند. دلایل عدم تطابق در تمایل به اسکار مشخص نیست.هرگز سعی نکنید جوش بزنید! می دانم، خیلی وسوسه انگیز است. اما تنها چیزی که با از بین بردن جوش ها به دست می آوریم این است که آنها را حتی قرمزتر و دردناک تر کنیم.

حتی بدتر از آن، زمانی که ما به شدت یک جوش را نیشگون یا فشار می دهیم، می تواند به پوست اطراف آن آسیب برساند.

این نه تنها ناحیه را تشدید می‌کند، بلکه می‌تواند حفره‌ها یا زخم‌های طولانی‌مدتی را نیز بر جای بگذارد. تنها در عرض یک دقیقه، ما چند روش بهتر – و زمان‌آزموده – برای درمان سریع آن لکه‌های ناخوشایند را در نظر خواهیم گرفت.

ارتباط بین غذا و آکنه می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. خوردن غذاهای مرتبط با آکنه، مانند شکر و محصولات لبنی، ممکن است آکنه را برای همه بدتر نکند. همچنین ممکن است متوجه شوید که به نظر می رسد غذاهای خاصی به بهبود آکنه کمک می کنند.

 

اگر مشکوک هستید که برخی از غذاها ممکن است باعث ایجاد جوش شوند، مقدار غذای مصرفی خود را به مدت چند هفته در یک ژورنال ثبت کنید تا هرگونه ارتباط بین غذاهای خاص و سلامت پوست خود را یادداشت کنید.

فواید درمان جای جوش صورت

حدود 85 درصد از همه نوجوانان و 12 درصد از خانم های بزرگسال،آکنه دارند . این حالت تقریبا روی 50 میلیون نفر در ایالات متحده اثر گذاشته است و می تواند تاثیر چشم گیری روی سلامت روان داشته باشد .

افرادی که آکنه دارند ممکن است ،اضطراب ، افسردگی و تصویر منفی از خود را تجربه کنند . آنها ممکن است هم چنین اسکارهای پس از بهبود آکنه را نیز گسترش دهند .

به طور کلی درمان های موثر آکنه می تواند تفاوت زیادی در کیفیت زندگی فرد و اعتماد به نفس آنها ایجاد کنند . در هر حال چون شماری از فاکتورها می تواند در گسترش آکنه مشارکت کند، پیدا کردن یک درمان موثر می تواند متغیر باشد ، شامل :

دارو از بین بردن جای جوش

 

همراه با درمان‌های خانگی، چندین محصول بدون نسخه (OTC) در خواربارفروشی‌ها و داروخانه‌ها می‌توانند با خیال راحت برچسب پوست را از بین ببرند.

 

کیت های انجماد از کرایوتراپی (استفاده از دمای بسیار پایین) برای از بین بردن بافت ناخواسته پوست استفاده می کنند.

 

موکایا گفت: “ضایعات خوش خیم، مانند برچسب های پوستی، برای از بین بردن آنها به دمای -4 درجه فارنهایت تا -58 درجه فارنهایت نیاز دارند.”

 

او توصیه می کند به دنبال کیت حذف زگیل یا برچسب پوستی OTC باشید که در صورت استفاده مناسب به پایین ترین دما برسد. در نهایت، موکایا اشاره می کند که کرم های حذف و کرایوتراپی می توانند باعث تحریک و درماتیت تماسی شوند، اما همچنان می توانند برای استفاده کوتاه مدت موثر باشند.

یخ را روی جوش بمالید:

اولین قدم برای آرام کردن یک جوش عصبانی و دردناک استفاده از یخ است. مقداری یخ را در یک پارچه بپیچید و هر بار 3 تا 4 دقیقه آن را روی ناحیه ملتهب فشار دهید. اگر یخ خیلی سریع آب می شود، قبل از پیچیدن در پارچه، چند مکعب را در یک کیسه ساندویچ پلاستیکی بیندازید. چندین بار در طول روز برای تسکین پوست و کاهش تورم این کار را تکرار کنید.

جوش های ناشی از سوزش جزئی ممکن است به خودی خود پاک شود. اگر این کار را نکردند یا اگر بدتر شوند ، به پزشک خود مراجعه کنید.

-حضور باکتری های ایجاد کننده آکنه روی پوست

-میزان روغن یا چربی که پوست تولید می کند

-عدم تعادل هورمون ها

-اختلالاتی همچون سندرم تخمدان پلی کیستیک

-التهاب

-فاکتورهای ژنتیکی

-رژیم غذایی فرد

به دلایل مختلف ، اقداماتی که برای یک فرد موثر واقع می شود می تواند برای فرد دیگری موثر نباشد . اغلب افراد برا اینکه بهبودی پایداری را مشاهده کنند ، نیاز به ترکیبی از روش ها دارند .

خمیری از آسپرین له شده را روی جوش بمالید

آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است که در از بین بردن چربی اضافی و پوست مرده بسیار موثر است. یک یا دو قرص آسپرین را له کنید و با چند قطره آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس خمیر را مستقیماً روی جوش بمالید. این باید تورم و قرمزی را کاهش دهد و همچنین درد را کاهش دهد. بگذارید خمیر به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم کاملاً بشویید.

 از یک درمان بدون نسخه آکنه استفاده کنید

هنگام انتخاب یک محصول خارج از قفسه، می توانید با جستجوی دو ماده مهم موجود در بسیاری از داروهای آکنه بدون نسخه، انتخاب ها را محدود کنید. اسید سالیسیلیک، که در بالا ذکر شد، یکی از این موارد است. ماده مهم دیگری که باید به دنبال آن باشید، بنزوئیل پراکسید است. بنزوئیل پراکسید علاوه بر کاهش چربی و از بین بردن سلول های مرده پوست، به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده جوش نیز کمک می کند. در حالی که هر دوی این مواد بی خطر هستند و به روش‌های مشابهی کار می‌کنند، محصولی که انتخاب می‌کنید و تعداد دفعات استفاده از آن به عوامل منحصر به فرد پوست شما بستگی دارد.

کرم از بین بردن جای جوش

 

بخش های زیر برخی از بهترین درمان های لک آکنه و چگونگی عملکرد آنها را نشان می دهد . بعضی بدون نسخه در دسترس اند در حالی که سایرین نیاز به تشخیص های حرفه ای دارند .

این نکته حائز اهمیت است که چندین روش درمان آکنه حساسیت به نور خورشید را افزایش می دهند . شخص باید در حالی که تحت درمان آکنه است از یک ضد آفتاب غیر محرک نیز استفاده کند .

بنزوئیل پراکسید 

این به از بین بردن پروپیونی باکتریوم آکنه که یک نوع از باکتری های مرتبط با آکنه است ، کمک می کند . این در کرم های بدون نسخه و محصولات دیگر در دسترس است ، اما یک پزشک ممکن است یک نوع قوی تر را تجویز کند .

یک محصول ممکن است شامل 2.5 تا 10 درصد بنزوئیل پراکسید داشته باشد . افرادی که پوست حساس دارند باید با غلظت های کمتر شروع کنند یا از محصولات شستشو برای جلوگیری از تحریک و خشکی پوست استفاده کنند . افرادی با آکنه های خفیف ، متوسط یا شدید  که از بنزوئیل پراکسید به صورت مداوم استفاده می کنند ، ممکن است فقط ، پس از گذشت 5 روز متوجه بهبودی شوند .

یک پزشک ممکن است آن را در ترکیب با درمان های معمولی آکنه همچون رتینوئید ها برای افزایش اثرات آن توصیه کند.

 از ماسک صورت برای آکنه استفاده کنید

در انتخاب ماسک صورت برای آکنه، کلمات کلیدی دیگری که باید به آن توجه کنید عبارتند از “لایه برداری” و ضد التهاب. بسته به نوع پوستتان، می‌توانید محصولاتی را انتخاب کنید که «آرام‌بخش»، «آب‌رسان»، «تسکین‌دهنده» یا «سم‌زدایی» پوست شما هستند و دارای خواص «آنتی اکسیدانی» یا «ضد باکتری» هستند.

همه ماسک‌های صورت دارای فرمولاسیون‌های متفاوتی هستند که به خنثی کردن اثرات خشکی مواد ضد آکنه کمک می‌کنند و پوست را تسکین می‌دهند. بسیاری از آنها از مواد گیاهی مانند روغن درخت چای یا چای سبز استفاده می کنند که هر دو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.

از بین بردن جوش برای همیشه با دارو

 

برداشتن تگ های پوستی با جراحی یک روش معمول سرپایی است. پس از بی‌حس کردن ناحیه با بی‌حسی موضعی، پزشک ممکن است یکی از روش‌های زیر را بر اساس اندازه و محل تگ پوست انجام دهد:

 

نوشته های مرتبط
  • سوزاندن. پزشک شما از گرما برای برداشتن برچسب پوستی استفاده می کند.
  • کرایوسرجری. پزشک شما مقدار کمی نیتروژن مایع را روی برچسب پوست اسپری می کند که رشد را منجمد می کند.
  • الکتروکوتر. پزشک شما همچنین می‌تواند با یک جریان الکتریکی تخصصی پوست را بسوزاند.
  • بستن گاهی اوقات می توان با قطع جریان خون با نخ جراحی، تگ های پوستی را از بین برد.
  • عمل جراحی. این به سادگی شامل حذف دکتر شما می شود

برچسب پوستی در پایه آن با قیچی جراحی. اندازه و محل تگ پوست تعیین کننده نیاز به بانداژ یا بخیه خواهد بود.

نکات مراقبت پس از برداشتن

عفونت ها و عوارض معمولاً با برداشتن برچسب پوستی رخ نمی دهند. پس از برداشتن، برخی از افراد دچار اسکار می شوند که ممکن است به مرور زمان به آرامی از بین برود.

 

پس از برداشتن برچسب پوستی در خانه، پماد آنتی بیوتیک را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و مانند بریدگی آن را با بانداژ بپوشانید. این خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. در صورت دردناک شدن ناحیه یا خونریزی به پزشک مراجعه کنید.

 

اگر یک روش پزشکی برای برداشتن برچسب پوستی دارید، دستورات پزشک ممکن است شامل خشک نگه داشتن زخم برای حداقل 48 ساعت و سپس شستن ملایم ناحیه با آب و صابون باشد.

 

همچنین ممکن است پزشک برای بررسی زخم و برداشتن هر گونه بخیه (در صورت نیاز) یک قرار ملاقات تعیین کند.

 

این روزها ماسک های زیادی در بازار وجود دارد و بسیاری از آنها جوش ها را هدف قرار می دهند. مجدداً، موادی مانند اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید را خواهید دید که با باز کردن منافذ و کاهش التهاب، آکنه را مستقیماً درمان می‌کنند. ماده دیگری که به

روشی مشابه عمل می کند گوگرد است. گوگرد ممکن است سر کبریت، چشمه‌های آب گرم و بوی تند تخم‌مرغ را به ذهن بیاورد، اما برای درمان جوش‌ها، به‌ویژه شیوع خفیف‌تر، استفاده می‌شود و اغلب در ماسک‌های صورت یافت می‌شود. گوگرد ملایم تر از اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید است و اگر پوست حساسی دارید ممکن است انتخاب بهتری باشد.

لایه برداری شیمیایی می تواند درمان موثری برای جای جوش باشد. مانند لایه برداری با لیزر، آسیب به پوست ناشی از لایه برداری می تواند پاسخ بهبود زخم را با بازسازی کلاژن تحریک کند. بر اساس عمق آسیب پوست به لایه برداری شیمیایی سطحی، متوسط ​​و عمیق طبقه بندی می شود.

لایه بردارهای شیمیایی سطحی مانند اسید سالیسیلیک، اسید لاکتیک، اسید گلیکولیک، محلول جسنر و اسید تری کلرواستیک 10 تا 25 درصد فقط روی اپیدرم تاثیر می گذارد.دارو از بین بردن جای جوش

لایه برداری شیمیایی با عمق متوسط، مانند درمان ترکیبی با محلول جسنر و اسید تری کلرواستیک 35 تا 50 درصد، پوست را تا سطح درم پاپیلاری آسیب می رساند.

سالیسیلیک اسید

این با حذف کردن  سلول های مرده و صاف کردن سطح پوست ، لایه برداری می کند . این همچنین ممکن است به درمان نوع خفیف به متوسط نیز کمک کند .

در مطالعه ای در سال 2018، محقققان دریافتند که محصول 2 درصد سالیسیلیک اسید در کاهش آکنه ،  به همان اندازه ، درمان سنتی با بنزوئیل پراکسید و آداپالن در طی 28 روز ، موثر است . در هر حال ،  چون این یک مطالعه آزمایشی بوده است ، محققات برای اعتباربخشی به نتایج آن ،  نیاز به انجام آزمایشات وسیع تری دارند . 

یک مزیت کلیدی سالیسیلیک اسید این است که افراد معمولا آن را به خوبی تحمل می کنند ، حتی اگر پوست حساسی داشته باشند . محصولات سالیسیلیک اسید برای آکنه از غلظت 0.5 تا 2 درصد را دارا می باشد که با نقاط قوت و فرمول بندی بسیار ، بیش از پیش در دسترس است .

بخوانید : رژیم غذایی برای ناخن | مو | پوست (جوان سازی )

کرم برای جوش صورت

رتینوئید ها

رتینوئید ها یک گروه از مواد مشتق شده از ویتامین آ هستند . در رابطه با آکنه عملکرد آنها کاهش التهاب و جلوگیری از ایجاد جوش است . رتینوئید های موضعی شامل موادی همچون رتینول ، تریتونیون ، آداپالن تازاروتن است .دارو از بین بردن جای جوش

در حالی که شماری از مطالعات با کیفیت بالا نشان داده اند که رتینوئید ها بر علیه همه انواع آکنه موثر است ، آنها می توانند همچنین باعث اثرات جانبی همچون خشکی ، لایه برداری و تحریک نیز شوند .

در این مورد کاهش قدرت و و تناوب استفاده می تواند کمک کننده باشد . توجه به این نکته ضروری است که رتینوئید ها و اشکال دیگر ویتامین آ می توانند سبب ناهنجاری های زمان تولد نیز شوند . هر فردی که باردار است یا در تکاپو برای بارداری است ، باید قبل

از استفاده از محصولات رتینوئید به یک  پزشک مراجعه کند .

آزلائیک اسید

آزلائیک  اسید یک آنتی باکتریال خفیف و ضد التهاب است و ممکن است به درمان آکنه کمک کند . در هر حال ، پزشکان کاملا مطمئن نیستن از اینکه چگونه این اثر را دارد .

آنها ممکن است آن را به عنوان یک افزودنی یا درمان اضافی توصیه کنند . این اسید در غلظت های بالای 20 درصد در دسترس است . این ممکن است همچنین علائم تیره رنگ باقی مانده از آکنه را در اثر بهبودی روشن کند .

آنتی بیوتیک های موضعی

پزشکان این ها را برای درمان آکنه خفیف ، متوسط و شدید تجویز می کنند و عملکرد  آنها از بین بردن باکتری و کاهش التهاب است . معمولا پزشکان آنتی بیوتیک های موضعی را در ترکیب با درمان های دیگر تجویز می کنند که شانس مقاوم شدن باکتری را به دارو کاهش می دهد .

یک پزشک ممکن است ، کلیندامایسین یا اریترومایسین را توصیه کند که هر دو بر علیه پروپیونی باکتریوم آکنه و باکتری استافیلوکوکی موثر اند . در هر حال ، درمقایسه با اریترومایسین ، کلیندامایسین موثرتر است .

برداشتن ( حذف ) جوش های سرسیاه

حذف جوش های سرسیاه ( کومدو ) مستلزم یک متخصص پوست است که جوش های سر سیاه یا سرسفید را بردارد . شواهد محدودی از این اثربخشی وجود دارد ، اما بعضی محققان معتقدند که این می تواند به  مدیریت آکنه هایی که به درمان های دیگر

پاسخ نمی دهد ، کمک کند . برای حذف جوش های سرسیاه در خانه تلاش نکنید زیرا این کار می تواند سبب اسکار و عفونت شود .

. برای از بین بردن سریع جوش، کورتیزون تزریق کنید

برای جوش‌های بزرگ و ملتهب، درمان‌های بدون نسخه ممکن است به اندازه کافی تاثیر نداشته باشند. در این صورت، بهترین تزریق ممکن است تزریق کورتیزون به طور مستقیم به کیست باشد. تزریق کورتیزون که با یک سوزن بسیار نازک انجام می شود، بافت متورم جوش را منقبض می کند و التهاب را کاهش می دهد و به جوش اجازه می دهد تا بهبود یابد. یک متخصص پوست می تواند این روش را به سرعت و به راحتی انجام دهد و در عرض 24 ساعت بهبود قابل مشاهده ای را مشاهده خواهید کرد. 

از پوست خود مراقبت کنید و جوش ها را از بین نبرید (ترک کردن و کندن آن می تواند التهاب را افزایش دهد که می تواند زخم ها را بدتر کند.)

اجتناب از استعمال دخانیات و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، که هر دو بر بهبود پوست شما تأثیر می گذارند

اگر متوجه اسکار شدید، به خاطر داشته باشید که گزینه‌هایی برای درمان دارید. هم محصولات OTC و هم درمان های داخل مطب می توانند ظاهر اسکار آکنه را به حداقل برسانند.دارو از بین بردن جای جوش

درمان های خانگی از بین بردن جای جوش

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای که دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی است، وقتی در روغن حامل رقیق شود، برای پوست بی خطر است.

ابتدا ناحیه آسیب دیده را بشویید. سپس با استفاده از یک سواب Q-tip یا پنبه، روغن را به آرامی روی برچسب پوست ماساژ دهید. یک بانداژ را در طول شب روی ناحیه قرار دهید. این درمان را چندین شب تکرار کنید تا برچسب خشک شود و از بین برود.

پوست موز

پوست موز قدیمی خود را دور نریزید، مخصوصاً اگر پوست مو دارید. پوست موز همچنین می تواند به خشک شدن پوست کمک کند. این ممکن است به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در آنها باشد.

یک تکه پوست موز را روی برچسب قرار دهید و روی آن را با باند بپوشانید. این کار را هر شب انجام دهید تا برچسب از بین برود.

سرکه سیب

یک سواب پنبه را در سرکه سیب آغشته کنید و پنبه را روی برچسب پوست قرار دهید. قسمت را به مدت 15 تا 30 دقیقه در یک باند بپیچید و سپس پوست را بشویید. هر روز به مدت چند هفته تکرار کنید.

اسیدیته سرکه سیب بافت اطراف برچسب پوست را تجزیه می کند و باعث ریزش آن می شود.

ویتامین E

افزایش سن ممکن است در ایجاد لکه های پوستی نقش داشته باشد. از آنجایی که ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که با چین و چروک مبارزه می کند و پوست را سالم نگه می دارد، استفاده از ویتامین E مایع روی برچسب پوستی ممکن است باعث از بین رفتن رشد در چند روز شود.

به سادگی روغن را روی برچسب و پوست اطراف ماساژ دهید تا زمانی که از بین برود.

سیر

سیر با کاهش التهاب به بهبود ظاهر پوست کمک می کند. برای خلاص شدن از شر پوست به طور طبیعی، سیر له شده را روی تگ بمالید و سپس منطقه را با بانداژ یک شبه بپوشانید.

منطقه را صبح بشویید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا برچسب پوست جمع شود و ناپدید شود.

برخی شرکت ها داروهای گیاهی را برای آکنه می فروشند . در هر حال ، در بیشتر موارد شواهد محکمی وجود ندارد که این دارو ها موثر اند . بر طبق یک بررسی در سال 2016 ، برای مثال ، دانشمندان پتانسیل مواد زیر را برای درمان آکنه بررسی کردند :دارو از بین بردن جای جوش

  • -روغن های اساسی همچون ریحان ، درخت چای یا گل سرخ
  • -خاک های رس و گل و لای هایی همچون گل مرده دریا
  • -جلبک دریایی
  • -چای سبز

بسیاری از این مواد آنتی باکتریال اند در حالی که بقیه التهاب کلی پوست را کاهش می دهند . در هر حال ، محقققان به انجام دادن مطالعات بیشتر برای درک بهتر نحوه عملکرد و چگونگی اثر آنها نیاز دارند . قبل از اسفاده از درمان های طبیعی آکنه به یک پزشک مراجعه کنید .

این حائز اهمیت است بویژه برای افرادی که زمینه قبلی دارند و یا باردارند .همچنین همیشه روغن های اساسی را قبل از استفاده آن  روی صورت در روغن پایه همچون جوجوبا در غلظت 1.5 یا کمتر ، رقیق کنید .

اگر فرد در رابطه با درمان های طبیعی آکنه ، هر نوع واکنش ناخوشایندی را تجربه کند ، باید مصرف محصول رامتوقف و با یک پزشک درمیان بگذارد .

اگرچه که تحقیقی نشان می دهد که روغن های اساسی  ممکن است برخی فواید برای سلامتی داشته باشند ، مهم است که به خاطر داشته باشید که اداره کل دارو و غذا (FDA)  خلوص یا کیفیت این ها را کنترل یا تنظیم نمی کند .

یک شخص باید قبل از استفاده از روغن های اساسی به ارائه دهنده مراقبت بهداشتی مراجعه کند و آنها باید با تحقیق از کیفیت محصولات یک مارک مطمئن شوند . یک فرد باید قبل از امتحان یک روغن اساسی جدید ، تست پچ را انجام دهد . دارو از بین بردن جای جوش

پس از شناسایی علت ، از تماس با ماده تحریک کننده خودداری کنید. برای جلوگیری از سوزش آینده در ناحیه واژن:

  • از لباس های محکم که می تواند باعث اصطکاک شود ، خودداری کنید.
  • لباس زیر ساخته شده از نخ را به جای مصنوعی انتخاب کنید.
  • سعی کنید خیلی به جوش ها دست نزنید.
  • در هنگام استحمام یا دوش گرفتن از آب خیلی گرم خودداری کنید.
  • از حمام حباب و صابون های معطر پرش کنید.
  • از پزشک خود بپرسید که محصولات قاعدگی برای استفاده بی خطر است.

به طور خلاصه، ما می دانیم که جوش ها چقدر می توانند ناراحت کننده باشند. خوشبختانه راه‌حل‌های فوری که در اینجا بحث کردیم، می‌توانند در کوتاه‌مدت به ما کمک کنند. در درازمدت، به یاد داشته باشید که «پوست بد» یک مشکل بسیار رایج است، مشکلی که اخیراً در رسانه‌های اجتماعی از طریق جنبش مثبت شدن آکنه شناخته شده و مورد تحقیر قرار گرفته است. هیچ چیز برای خجالت نیست.دارو از بین بردن جای جوش

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.